quote:Signaal van Van Basten
Ruim een week voor het sluiten van de zomerse transfermarkt, heeft Marco van Basten een duidelijk signaal afgegeven. Buitenlandse topclubs die nu nog willen proberen Klaas Jan Huntelaar weg te halen bij Ajax, kunnen zich die moeite besparen.
Binnen Ajax hebben de directie en de technische staf één lijn getrokken, waarvan niet wordt afgeweken. ,,Als technische staf en directie hebben we al vroeg met elkaar bepaald dat Ajax niet weer een scenario wil zoals met Wesley Sneijder,'' stelde Van Basten gisteren. ,,Wesley ging vorig jaar zomer kort voor de competitiestart nog weg en met het geld dat het opleverde kon Ajax niets meer doen. Huntelaar zelf weet ook hoe we hier in staan. We willen met hem het seizoen afmaken en zijn er van overtuigd dat hij het naar zijn zin heeft en blijft.''
Het aardige aan de nieuwe situatie bij Ajax, is dat zo'n statement uit de mond van Van Basten ook werkelijk waarde heeft. In de Arena draagt hij als trainer tevens de eindverantwoordelijkheid voor het hele technische beleid. Zijn stem telt daardoor vele malen zwaarder dan die van collega's bij andere clubs.
Twee andere ontwikkelingen maken het eveneens aannemelijk dat Ajax een jaar na Sneijder niet ook Huntelaar op het laatste moment verkoopt. De huidige A-selectie is helemaal ingericht op het behalen van de landstitel. Het moet de eerste worden in vier jaar en de hunkering is groot. Alle recente investeringen (met het aantrekken Evander Sno als laatste in een reeks) zijn op slag weinig meer waard als de beste speler en het boegbeeld in dit late stadium nog weggaat.
Bovendien kan de kersverse voorzitter Uri Coronel het ook niet maken in het kader van zijn veelbesproken onderzoeksrapport. Daarin trok hij de conclusie dat bij Ajax het kapitaal weer op het veld moet staan. De 27 miljoen euro aan transfergeld voor Sneijder hebben de club per saldo niets gebracht. Over het vernietigende rapport van de commissie Coronel struikelden een heel bestuur en twee directieleden.
Overigens had zich tot gisteravond nog altijd geen enkele club gemeld voor Huntelaar. Niet formeel en niet via het informele circuit van makelaars en tussenpersonen. De 25-jarige topschutter zelf blijft alle speculaties rond zijn persoon nuchter beoordelen. Zolang er niets concreets speelt, hoeft Huntelaar zich er ook niet druk om te maken.
Een week voor de start van de competitie temperde Van Basten gisteren wat van de euforie die er rond het Ajax van hem en Huntelaar heerst. ,,Ik sta wat sceptisch tegenover de hosanna-stemming,'' zei Van Basten. ,,Uit onze voorbereiding blijkt dat we tijd nodig hebben om naar het niveau toe te groeien dat we nastreven. Als je kijkt naar PSV, dan zie je dat zij alweer redelijk in staat zijn in wedstrijden een resultaat te behalen. Bij ons is dat tot nu toe minder geweest.''
Van Basten heeft er bewust voor gekozen om geen extra oefenwedstrijd meer in te lassen voordat Ajax op 30 augustus officieel aftrapt op het veld van Willem II. ,,Ik geef er de voorkeur aan om nog een week goed te trainen en spelers ook wat rust te gunnen. Een aantal spelers heeft interlands gespeeld of komt terug van de Olympische Spelen.''
Ik wel, ik zit er klaar voor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:12 schreef jna het volgende:
Is iedereen klaar voor het bloedbad van morgen
Morgen ben ik toch niet thuis als het begint. Ben benieuwd naar WillemII uit!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:12 schreef jna het volgende:
Nou, dan moeten we ze maar op hun woord geloven.quote:
Mocht het niet gebeuren dan krijgen we hetzelfde gedoe weer in de winterstop.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:28 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nou, dan moeten we ze maar op hun woord geloven.
Ik wil het nog wel eens zien wanneer Real met +25 miljoen aan komt kakken...
Dubbele cijfers, blessures en veel rode kaarten zouden mooi zijnquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:12 schreef jna het volgende:
Dankjewel Marco, scheelt me weer een week halve hartaanvallenquote:
Voetbreukje voor Appelvlaaiquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:59 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Dubbele cijfers, blessures en veel rode kaarten zouden mooi zijn
Wat dachten ze, na Lindgren en Sno toch maar voorkomen dat ze straks weer meer zouden moeten betalen?quote:Ajax wil 'terugkoopclausule' bij Schilder
De transfer van Robbert Schilder is een week voor het begin van de competitie nog altijd niet afgerond. Ajax en NAC worden het maar niet eens over de voorwaarden waaronder de linkermiddenvelder van Amsterdam naar Breda mag vertrekken.
Grootste obstakel in de onderhandelingen is volgens BN/De Stem het feit dat Ajax een soort 'terugkoopclausule' wil bedingen. Deze clausule houdt in dat Ajax Schilder over twee jaar voor hetzelfde bedrag terug kan kopen, als NAC hem nu overneemt.
NAC gaat logischerwijs niet akkoord met deze voorwaarde, maar zal onderhand ook beseffen dat er een beetje vaart gemaakt moet worden. Er móét voor volgende week zondag een nieuwe linkermiddenvelder zijn.
Ja want voor Sno hebben ze ook zoveel neer moeten leggenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 08:07 schreef Superheld het volgende:
[..]
Wat dachten ze, na Lindgren en Sno toch maar voorkomen dat ze straks weer meer zouden moeten betalen?
Sterkte Bobby.quote:Bobby Haarms wordt waarschijnlijk aanstaande maandag geopereerd aan zijn heup. Die brak hij door een val in het VU medisch centrum.
Bobby was nog herstellende van een operatie aan zijn voet, die vorige week plaatsvond. Tijdens die herstelperiode is hij gevallen en brak daarbij zijn heup, waardoor een operatie noodzakelijk is. Omdat er nog een bacterie in zijn lichaam zat kan de operatie pas na dit weekend worden gedaan.
Bobby krijgt vaak bezoek, o.a. van de Ajax-collega's. Hij ontvangt veel PR-spulletjes van Ajax omdat hij het leuk vindt die uit te delen aan mensen die hij tegenkomt.
Omdat hij alleen op de kamer ligt ontvangt hij graag kaarten en bezoek
Vertrokken voor niks en 1 miljoen betaald toch?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 09:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja want voor Sno hebben ze ook zoveel neer moeten leggen
Hij ontvangt graag bezoek:quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 09:23 schreef kevin6188 het volgende:
Ik heb het compleet gemist, misschien was het al gepost.
[..]
Sterkte Bobby.![]()
Vertrokken toen hij nog een jeugdspeler was en nog geen contract had ja.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 09:29 schreef Superheld het volgende:
[..]
Vertrokken voor niks en 1 miljoen betaald toch?
Toffe gast. Sterkte ja.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 09:23 schreef kevin6188 het volgende:
Ik heb het compleet gemist, misschien was het al gepost.
[..]
Sterkte Bobby.![]()
Hier twee!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:09 schreef Riro het volgende:
Kaartje Willem II-uit binnen via internet
En komt om 10.00 uur opeens dat icoontje tevoorschijnvan bestel? Dus moet je de hele tijd F5'en of hoe gaat dat?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:40 schreef Noshiba het volgende:
Hoe betaal je eigenlijk bij die webshop?
Ik ook.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:40 schreef HeatWave het volgende:
Nou, als het bericht in de OP klopt en men zich er dan ook daadwerkelijk aan houdt neem ik mijn kritiek deels terug.
Voorlopig.
Als KJH toch weggaat, dan staat Marco echt enorm voor lul. Dan is zijn geloofwaardigheid meteen 0,0. Maar kom op Klaas, lekker ballen met Marco en Dennis, welke spits zou dat niet willen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:40 schreef HeatWave het volgende:
Nou, als het bericht in de OP klopt en men zich er dan ook daadwerkelijk aan houdt neem ik mijn kritiek deels terug.
Voorlopig.
Uiteraard, dan staat al hetgene wat ik eerder schreef gewoon weerquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:44 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Als KJH toch weggaat, dan staat Marco echt enorm voor lul. Dan is zijn geloofwaardigheid meteen 0,0. Maar kom op Klaas, lekker ballen met Marco en Dennis, welke spits zou dat niet willen?
Is dit al genoemd?quote:Vito Wormgoor vertrekt per direct bij Ajax
Ajax en Vito Wormgoor (19) gaan uit elkaar. Dat bevestigden club en zaakwaarnemer Louis Laros vrijdagavond aan Ajax Life.
De precieze reden van de voortijdige scheiding is momenteel geheel onduidelijk. Ajax heeft nog geen officieel statement over het vertrek van Wormgoor naar buiten gebracht. Wel is het spelersprofiel van de 19-jarige verdediger van de clubsite verwijdert. De fysiek sterke verdediger had in Amsterdam nog een contract tot de zomer van 2009.
Nee dat staat er al, alleen krijg je eerst steeds het bericht dat er voor deze barcode geen kaarten meer beschikbaar zijn. En dan in ene doet ie het wel. Je betaalt met IDeal. Wel goed geregeld opzich maar als het echt druk wordt vraag ik me af hoe goed het overeind blijft.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:42 schreef Noshiba het volgende:
[..]
En komt om 10.00 uur opeens dat icoontje tevoorschijnvan bestel? Dus moet je de hele tijd F5'en of hoe gaat dat?
Ja stond al in het vorige topic.quote:
Ah oke, dat had ik niet gelezen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja stond al in het vorige topic.
Geruchten doen de ronde dat hij gestolen zou hebben van een teamgenoot, maar dat is maar een gerucht.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja stond al in het vorige topic.
Geruchten doen de ronde dat hij gestolen zou hebben van een teamgenoot, maar dat is maar een gerucht.
quote:Feyenoord heeft meegeprofiteerd van de verkoop van Evander Sno door Celtic aan Ajax. De middenvelder werd deze week door de Amsterdammers van de Schotse topclub overgenomen voor 1.25 miljoen euro. Feyenoord ontvangt circa 300.000 euro voor Sno, omdat de Rotterdammers een clausule in het contract van de speler van Jong Oranje lieten opnemen.
Eerder verdiende de Stadionclub ook al geld aan de transfer van Glenn Loovens van Cardiff City naar Celtic.
Beter overal op internet zeiken dat het een kutsysteem is, des te groter is de kans dat we met Feyenoord-uit (en FCU-uit) ook gewoon kaarten hebben via internet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:58 schreef Riro het volgende:
[..]
Nee dat staat er al, alleen krijg je eerst steeds het bericht dat er voor deze barcode geen kaarten meer beschikbaar zijn. En dan in ene doet ie het wel. Je betaalt met IDeal. Wel goed geregeld opzich maar als het echt druk wordt vraag ik me af hoe goed het overeind blijft.
Oja en vooraf registreren is wel handig.
moet me scc eerst nog ontvangen, maa rben niet meer zo zeker dat ik mijn id kaart bij heb gedaanquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:58 schreef Riro het volgende:
[..]
Nee dat staat er al, alleen krijg je eerst steeds het bericht dat er voor deze barcode geen kaarten meer beschikbaar zijn. En dan in ene doet ie het wel. Je betaalt met IDeal. Wel goed geregeld opzich maar als het echt druk wordt vraag ik me af hoe goed het overeind blijft.
Oja en vooraf registreren is wel handig.
*flashback*quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:00 schreef denthemen het volgende:
Bericht is mooi natuurlijk maar ik zie Sneijder nog met zijn glas champagne staan..
exact, ook toen was het hosanna, maar op het moment dat Real met die miljoenen kwam, kon men gewoon geen nee zeggen tegen dat bedrag.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:00 schreef denthemen het volgende:
Bericht is mooi natuurlijk maar ik zie Sneijder nog met zijn glas champagne staan..
Zo zo, doe je goed.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:43 schreef Noshiba het volgende:
2 supporters van ado neergestoken aan de herengracht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |