abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61057286
Hoi,

Ik wil een 80cc cilinder in m'n 4 takt scooter laten zetten, komt de politie er makkelijk achter (op bijv. de rollerbank) dat er een 80cc onder zit en wat zijn de gevolgen als ik gepakt wordt? (hoge boete of inbeslagname oid?)

De topsnelheid is nu ongeveer 60, die blijft gelijk, hij gaat er alleen sneller door optrekken
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 04:38:05 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_61058422
wat denk je zelf.

koop een auto of motorfiets als je echt stoer wilt doen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_61060749
Ja daar komen ze zeker snel achter. Dat hoor je aan het geluid, je zult een ander uitlaat erop moeten doen, dus dat is ook meer PK. Zit je snel aan een boete van 400+ euro...
So here I was right...
pi_61060925
Mwa ik heb een jaar rondgereden met een Honda NSR 80cc, en nergens last van. En ja ook gewoon door de stad rijden langs politie enz

125cc 4takt gaat ook "maar" 90 ofzo, daar ging ik nog makkelijk overheen met de NSR
pi_61060937
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:46 schreef Cocktailprikker het volgende:
Mwa ik heb een jaar rondgereden met een Honda NSR 80cc, en nergens last van. En ja ook gewoon door de stad rijden langs politie enz

125cc 4takt gaat ook "maar" 90 ofzo, daar ging ik nog makkelijk overheen met de NSR
Ik hoop iig dat je ooit een boom mag knuffelen.
pi_61060954
Yeah, moraalridders zijn ook weer ter plekke ! Pas maar op, ik rijd ook motor en 9 vd 10 keer bóven de wettelijk toegestane snelheid, oh noes!!

jij rijd op je fiets met een helm denk ik?
pi_61060982
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:30 schreef Epiphone het volgende:
Ja daar komen ze zeker snel achter. Dat hoor je aan het geluid, je zult een ander uitlaat erop moeten doen, dus dat is ook meer PK. Zit je snel aan een boete van 400+ euro...
Een vriend van me zei dat je het alleen bij een 2 takt met 80cc kan horen aan het geluid, omdat een 4 takt standaard al minder herrie maakt. En zolang ik niet harder dan 60 op de rollerbank ga kan ik toch alleen voor het overschrijden van de constructiesnelheid een boete krijgen?
pi_61061056
Mwa en zelfs dat hoeft niet, mijn 80er met ori pijp was best stil, alleen vele malen sneller.4takt met std uitlaat hoor je weinig verschil hoor, en zal je inderdaad 70 80 rijden gok ik zo. Waar kunnen ze je op aan spreken:

- aanpassen van het voertuig, kenteken papieren in beslag en nieuwe keuring verplicht, origineel dus (49cc)
- rijden zonder motorrijbewijs
- overschrijden van de constructiesnelheid

Mijn ervaringen... Als je rustig rijd is er niks aan de hand. Als je als een malloot rijd is er ook nog even niks aan de hand, tot je brokken maakt en je verzekering schade op jou verhaald. Zowel ik als mijn vrienden rrijden / reden op 125 cc 4 takters, 80 cc 2 takters. En geen van allen problemen mee gehad, ondanks aanhoudingen enz. Rollerbank ben ik zelf nog nooit tegen gekomen
pi_61061133
Maar de kans dat ze erachter komen dat er een 80cc onder zit is toch vrij klein? Dat kan toch alleen als hij rond de 90km/u gaat en hij weg moet voor technisch onderzoek?
pi_61061440
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
Yeah, moraalridders zijn ook weer ter plekke ! Pas maar op, ik rijd ook motor en 9 vd 10 keer bóven de wettelijk toegestane snelheid, oh noes!!

jij rijd op je fiets met een helm denk ik?
Ik fiets al heel lang niet meer. Verder hoef ik geen helm nodig te hebben, ik vertrouw op de chassis van mijn Audi A5 2.0 TFSI quattro
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:27:10 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61061568
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:52 schreef hehe het volgende:

[..]

Een vriend van me zei dat je het alleen bij een 2 takt met 80cc kan horen aan het geluid, omdat een 4 takt standaard al minder herrie maakt. En zolang ik niet harder dan 60 op de rollerbank ga kan ik toch alleen voor het overschrijden van de constructiesnelheid een boete krijgen?
Nope. Je brommer mag maar 49.9 cc hebben. Daar is je eerste valkuil al.
pi_61061661
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:27 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nope. Je brommer mag maar 49.9 cc hebben. Daar is je eerste valkuil al.
Kunnen ze daar dan achter komen op de rollerbank?
pi_61062786
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:31 schreef hehe het volgende:

[..]

Kunnen ze daar dan achter komen op de rollerbank?
staat op de cylinder
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_61063390
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:30 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

staat op de cylinder
Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt dat ze ter plekke een scooter gaan demonteren.
En voor de mensen die zo'n hekel hebben aan scooters...laat de ander in z'n waarde en reageer niet als je alleen maar gaat janken.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:58:30 #15
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61063469
Hou je centen lekker in je zak, ga sparen voor je rijbewijs ofzo
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:06:36 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61063625
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:55 schreef RiKe het volgende:

[..]

Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt dat ze ter plekke een scooter gaan demonteren.
En voor de mensen die zo'n hekel hebben aan scooters...laat de ander in z'n waarde en reageer niet als je alleen maar gaat janken.
Heb al een paar keer gezien dat ze ter plekke de scooter open schroefden.
En het staat op de zijkant van het blok. Mocht je dit weg willen vijlen: dan ben je al meteen in overtreding en nemen ze het ding alsnog in beslag.
pi_61063937
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:06 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Heb al een paar keer gezien dat ze ter plekke de scooter open schroefden.
En het staat op de zijkant van het blok. Mocht je dit weg willen vijlen: dan ben je al meteen in overtreding en nemen ze het ding alsnog in beslag.
ja? so what als het aan de zijkant van het blok staat
Is toch beter..
Zolang er maar geen 80cc op de Cylinder staat is alles goed.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:28:09 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61063991
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ja? so what als het aan de zijkant van het blok staat
Is toch beter..
Zolang er maar geen 80cc op de Cylinder staat is alles goed.
Welk gedeelte begreep je nu niet? Een kap van een scooter halen is ongeveer 20 seconden werk.
Ze zien het dus altijd. Helemaal als je een originele cilinder hebt. Die zijn groter dan standaard uitvoeringen.
Wist wel dat scooterrijders iets achter liepen op de rest van het volk, maar dat het er zo erg mee gesteld was
pi_61064264
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Welk gedeelte begreep je nu niet? Een kap van een scooter halen is ongeveer 20 seconden werk.
Ze zien het dus altijd. Helemaal als je een originele cilinder hebt. Die zijn groter dan standaard uitvoeringen.
Wist wel dat scooterrijders iets achter liepen op de rest van het volk, maar dat het er zo erg mee gesteld was
En waarom lopen die iets achter?
Niet iedereen die op een scooter rijdt is een debiele petjes dragende ram josti hoor
Als je dat soort types wel bedoeld, en die 90 op een scooter gaan rijden, die wens ik ook de eerste de beste stevige boom toe.

En ja ik rij ook op een scooter, maar ben ook in het bezit van een rijbewijs.
pi_61064296
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:57 schreef hehe het volgende:
Hoi,

Ik wil een 80cc cilinder in m'n 4 takt scooter laten zetten, komt de politie er makkelijk achter (op bijv. de rollerbank) dat er een 80cc onder zit en wat zijn de gevolgen als ik gepakt wordt? (hoge boete of inbeslagname oid?)

De topsnelheid is nu ongeveer 60, die blijft gelijk, hij gaat er alleen sneller door optrekken
1: Wat moet je in hemelsnaam met een scooter
2: De pauper uithangen doe je maar op school
3: VMBO?
4: als ze je pakken ben je hem zowizo kwijt

SMILE
No Guts, No Glory
pi_61064420
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:48 schreef nuget het volgende:

[..]

1: Wat moet je in hemelsnaam met een scooter
2: De pauper uithangen doe je maar op school
3: VMBO?
4: als ze je pakken ben je hem zowizo kwijt

SMILE
1: Heerlijk in de stad, kan lekker overal binnendoor.
2: Je bent pas een pauper als je een ander niet in z'n waarde laat.
3: Niet noodzakelijk.
4: Het is sowieso....prutser
pi_61066891
Wat een reacties weer. Typisch.

Maar om even ontopic te blijven: Waarom zou de topsnelheid van de scooter niet omhoog gaan? Je krijgt meer vermogen van een grotere cilinder dus de snelheid gaat omhoog. En al zou de snelheid echt niet omhoog gaan... De rollenbank meet vermogen en oom agent rekent dat om naar snelheid, dus als je meer vermogen hebt wordt dat gezien als een hogere topsnelheid en krijg je een bekeuring. Of in het ergste geval wordt de scooter meegenomen en wordt je cilinder eraf gesloopt, maar dan moet je het wel heel bont maken.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:10:25 #23
98259 mstr
Een jonge God!
pi_61067981
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 17:08 schreef FransDeens het volgende:
Wat een reacties weer. Typisch.

Maar om even ontopic te blijven: Waarom zou de topsnelheid van de scooter niet omhoog gaan? Je krijgt meer vermogen van een grotere cilinder dus de snelheid gaat omhoog. En al zou de snelheid echt niet omhoog gaan... De rollenbank meet vermogen en oom agent rekent dat om naar snelheid, dus als je meer vermogen hebt wordt dat gezien als een hogere topsnelheid en krijg je een bekeuring. Of in het ergste geval wordt de scooter meegenomen en wordt je cilinder eraf gesloopt, maar dan moet je het wel heel bont maken.
Tegenwoordig meet een rollenbank alleen nog maar de snelheid
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:21:46 #24
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61068195
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 18:10 schreef mstr het volgende:

[..]

Tegenwoordig meet een rollenbank alleen nog maar de snelheid
Ja, de nieuwe rollerbank geeft geen kW's maar km's aan tegenwoordig, maar als ik me niet vergis wordt er nog steeds gewoon vermogen gemeten en dat wordt dan door de rollerbank meteen vertaald in een snelheid.

Vroeger zag je op de bank zoveel kW en dat had de politie omgerekend naar zoveel km/h te hard.

Maar het heeft dus geen zin om er een extreme tandwielverhouding in te leggen ondanks dat je topsnelheid normaal is, je scooter heeft meer vermogen dan een standaard scooter en dat wordt door deze nieuwe rollerbank gewoon gemeten.

De nieuwe rollerbanken zijn zelfs nog een stuk erger dan de oude als je echt een snelle scooter hebt, vroeger gaf de agent gas op je scooter en tikte je de 2 kW aan (maximale score op de oude apparatuur) maar de nieuwe banken zijn geloof ik geijkt tot over de 100km/h.
pi_61074041
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:54 schreef RiKe het volgende:

[..]

1: Heerlijk in de stad, kan lekker overal binnendoor.
2: Je bent pas een pauper als je een ander niet in z'n waarde laat.
3: Niet noodzakelijk.
4: Het is sowieso....prutser
nette reactie (buiten punt 4).

Maar wat ik het vreemdste vind is dat je je alleen druk maakt over de eventuele boete en niet over de eventuele verzekeringsproblemen. Stel je veroorzaakt een ongeluk (wellicht ernstig) en je verzekering vindt dat dat aan je aanpassingen lag?
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
  zondag 24 augustus 2008 @ 08:53:41 #26
21070 Blackeagle
Being Dutch in India
pi_61080084
Zo lang je chassis er maar een beetje geschikt voor is en niet de hele zaak krom trekt.

Nee, koop liever een 2 wieler die er voor gemaakt is.
125CC eronder en schakel rijdt best lekker maar moet er wel voor gebouwd zijn.

Maarja 125CC in nederland valt geloof ik weer onder motor? ipv brommer?
Sommige dingen in het leven moet je gewoon accepteren zoals ze zijn.
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:31:44 #27
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61081561
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 08:53 schreef Blackeagle het volgende:
Zo lang je chassis er maar een beetje geschikt voor is en niet de hele zaak krom trekt.

Nee, koop liever een 2 wieler die er voor gemaakt is.
125CC eronder en schakel rijdt best lekker maar moet er wel voor gebouwd zijn.

Maarja 125CC in nederland valt geloof ik weer onder motor? ipv brommer?
Alles boven de 49.9CC

Heb er met mijn schakelbak toendertijd ook over na gedacht om er een 125CC onder te leggen. Aangezien de mijne gemaakt was voor blokken tot 250CC zou dat makkelijk kunnen. Hoef je hem alleen maar even na te laten keuren en je kan er (mits motor rijbewijs) zo de weg mee op.
pi_61082023
Ik dacht eigenlijk altijd dat een 2-takt motor meer vermogen haalt uit dezelfde inhoud dan een 4-takt.
pi_61082714
Een rollerbank met het vermogen, niet de topsnelheid.
pi_61086328
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 12:51 schreef Bommenlegger het volgende:
Een rollerbank met het vermogen, niet de topsnelheid.
Natuurlijk. Alleen in plaats van dat ze het vermogen aflezen en 'omrekenen' met behulp van een tabel, is nu de schaal op de meter veranderd. Je kunt niet de topsnelheid berekenen door het wiel op een rol te laten draaien, aangezien er op die manier geen rekening wordt gehouden met luchtweerstand en gewicht.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_61086385
pff gaan we hier nou ook nog onzin verkondigen over rollerbanken?

- oude type, door wiel aangedreven rol, drijft elektromotor aan, en die geeft een bepaald vermogen. Vooraf getest is bij welke snelheid welk vermogen er UIT kwam, en daar kwam die tabel uit. Dus dat vermogen is niet het vermogen van je brommert, maar wat je wiel opwekte dus ongeveer de snelheid is daaruit af te lezen.

- nieuwe type, digitale snelheidsaanduiding, electronische correctie.
pi_61086659
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:37 schreef Cocktailprikker het volgende:
pff gaan we hier nou ook nog onzin verkondigen over rollerbanken?

- oude type, door wiel aangedreven rol, drijft elektromotor aan, en die geeft een bepaald vermogen. Vooraf getest is bij welke snelheid welk vermogen er UIT kwam, en daar kwam die tabel uit. Dus dat vermogen is niet het vermogen van je brommert, maar wat je wiel opwekte dus ongeveer de snelheid is daaruit af te lezen.

- nieuwe type, digitale snelheidsaanduiding, electronische correctie.
Oh ja, de nieuwe rollenbank houdt wel rekening met verschillen in gewicht, frontaal oppervlak en aerodynamica Systeem werkt precies hetzelfde, alleen de aflezing is anders.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_61086715
"ja"

officieel wel want het een legitieme meting. Dat er verder de ballen van klopt is mooi meegenomen, want hij rekent ten gunste van de bestuurder
pi_61086833
Nee.

Als je weinig vermogen hebt zal de scooter op de rollenbank een bepaalde snelheid aangeven omdat de scooter gewoon niet krachtig genoeg is om de rollenbank sneller te laten draaien. Heb je meer vermogen, dan zal de scooter de rollenbank sneller laten draaien dus een hogere snelheid aangeven.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_61086984
Zie je onderschrift.

TS maak je niet druk die 80 cc zal ook geen wereld van verschil zijn hoor, wees blij als je 65 red.
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:02:41 #36
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61087054
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zie je onderschrift.

TS maak je niet druk die 80 cc zal ook geen wereld van verschil zijn hoor, wees blij als je 65 red.
wtf zijn dat voor pauper CC's tegenwoordig?

Reed zelf in het begin met een 50snel en die ging met gemak 80..
En de 80CC watergekoelde 6bak uit Noorwegen voor op de MTX van een vriend van me ging dik 140.

Waar laten jullie de rest van dat vermogen dan?
pi_61087125
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zie je onderschrift.

TS maak je niet druk die 80 cc zal ook geen wereld van verschil zijn hoor, wees blij als je 65 red.
Ik wil niet eens harder dan 60 / 65, het gaat me alleen om het optrekken.
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:08:18 #38
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61087182
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:05 schreef hehe het volgende:

[..]

Ik wil niet eens harder dan 60 / 65, het gaat me alleen om het optrekken.
Knikker er dan een andere tandwiel verhouding onder. Mijn 11voor54achter trok als een speer.

Neem aan dat voor scooters ook wel een aanpassing valt te regelen? (aangezien de meeste scooters geen kettingoverbreng hebben zal enkel de tandwielen aanpassen niet echt helpen).
pi_61087501
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zie je onderschrift.
Goed argument, dat wel.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_61090535
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:02 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

wtf zijn dat voor pauper CC's tegenwoordig?

Reed zelf in het begin met een 50snel en die ging met gemak 80..
En de 80CC watergekoelde 6bak uit Noorwegen voor op de MTX van een vriend van me ging dik 140.

Waar laten jullie de rest van dat vermogen dan?
4 takt vs 2 takt

wat zijn dat voor pauper posters tegenwoordig die het topic maar half lezen?
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:09:59 #41
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61090906
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:53 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

4 takt vs 2 takt

wat zijn dat voor pauper posters tegenwoordig die het topic maar half lezen?
Dus? Met de juiste extra's haal je uit een 4T net zoveel als uit een 2T.
Alleen 2T's zijn hoger in toeren pas krachtig waar een 4T het al laag uit de toeren haalt.
Dat jij niets weet van toeren, koppel en het hoe en wat daaromheen wil nog niet zeggen dat jij, oh wacht eens, het zegt het wel: je hebt dus geen flikker verstand van het hele gebeuren.

De oude schakelbakken, rijden nog erg veel in Duitsland, zijn allemaal 80CC 4T. Die krengen gaan godsgruwelijk hard.
pi_61090926
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus? Met de juiste extra's haal je uit een 4T net zoveel als uit een 2T.
Alleen 2T's zijn hoger in toeren pas krachtig waar een 4T het al laag uit de toeren haalt.
Dat jij niets weet van toeren, koppel en het hoe en wat daaromheen wil nog niet zeggen dat jij, oh wacht eens, het zegt het wel: je hebt dus geen flikker verstand van het hele gebeuren.

De oude schakelbakken, rijden nog erg veel in Duitsland, zijn allemaal 80CC 4T. Die krengen gaan godsgruwelijk hard.
right je hebt de verkeerde te pakken
pi_61096467
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Knikker er dan een andere tandwiel verhouding onder. Mijn 11voor54achter trok als een speer.

Neem aan dat voor scooters ook wel een aanpassing valt te regelen? (aangezien de meeste scooters geen kettingoverbreng hebben zal enkel de tandwielen aanpassen niet echt helpen).
scooters hebben geen kettingen/tandwiellen
Scooters hebben variomaten, dus een v-snaar
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:53:37 #44
168121 retuow82
Het is friet!
pi_61111036
Rollerbanken meten niet je topsnelheid maar de hoeveelheid Kw. Dat zetten ze om naar een snelheid waarvoor je beboet kan worden. Als je je scooter zo aanpast dat hij alles inzet op trekkracht heb je misschien wel een langzamere top maar de geproduceerde Kw zal hoger uitvallen dan de standaard 50cc motoren. Dat jij die Kw dan gebruikt voor snel optrekken in plaats van een hoge snelheid zal hun een zorg zijn, hij produceert gewoon teveel kracht en je bent de lul.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_61111515
Fout, als het een gratis vermogensbank was dan ging iedereen er wel op Dat vermogen wordt opgewekt door een elektromotor, welke aangesloten is op de rol waarop je wiel staat. Niet meer niet minder.
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:15:31 #46
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61111615
Zodra je de constructie van een scooter wijzigt zal de verzekeraar zijn úiterste best doen om geen cent uit te keren in geval van een schade (je rijdt immers op een ander voertuig dan je verzekerd hebt). Daarnaast is het voertuig ook niet meer hetzelfde als op het kentekenbewijs staat.

Bovendien rijd je op een motorfiets (want >= 49,9 cc), vermoedelijk zonder rijbewijs A, en mogelijk ook nog met een leeftijd < 18 jaar.

Alhoewel het begrijperlijk en verleidelijk is ( ) om de scooter aan te passen is het, vanuit een ouwelullenperspectief gezien, niet verstandig.

Inmiddels heb ik een rijbewijs A en een 'echte' motorfiets. Als ik nu terugdenk aan mijn brommerjaren dan heb ik echt iets van
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_61111670
Je verzekering zal wel uitkeren maar mogelijk de schade op jou verhalen
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:20:37 #48
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61111745
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:17 schreef Cocktailprikker het volgende:
Je verzekering zal wel uitkeren maar mogelijk de schade op jou verhalen
Je hebt gelijk. Maar het eindresultaat is hetzelfde: je draait zelf voor de schade op. En die kan in geval van letsel érg snel érg hoog oplopen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:47:59 #49
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61112562
De verzekering en menig politieagent heeft vast al menig scooterrijdertje laten schrikken met het verhaal dat je de rest van je leven mag betalen als er een ongeluk plaatsvindt, maar in de praktijk komt daar heel weinig van terecht.
Ik heb zelf veel verhalen meegemaakt van mensen die met een opgevoerde brommer een ongeluk kregen(ik mocht de scooters daarna weer opknappen), en nog geen enkele keer nam de politie de moeite om uberhaupt naar de scooter te kijken. Ik ken zelfs een jongen die (als een aso) met een 4takt 125cc kymcootje rondreedt met daarop gewoon een brommerkenteken en door een aanrijding met een auto in het ziekenhuis beland is, de politie nam de brommer mee naar het bureau en hij kon de maandag daarop weer gewoon afgehaald worden. In praktijk komt er dus niet veel van terecht, zeker bij een heftig ongeluk waar de scooter helemaal total loss is. (zie dan maar eens te bewijzen hoe hard dat ding reed.

En om op dat rollerbank gezeik terug te komen, als je je scooter aanpast waardoor hij sneller optrekt, harder rijdt, of hoe je het ook wilt noemen... De rollerbank meet het echt wel. Als je logisch nadenkt is het ook helemaal niet mogelijk om een meting te doen op zo'n rollerbank om vervolgens alleen de snelheid te kunnen meten.. luchtweerstand? rolweerstand? gewicht? en hoe lang duurt het voordat jouw scooter op zijn topsnelheid zit, nou zolang staat hij niet op die bank. Gelukkig houden die rollerbanken nog wel rekening met enige vorm van weerstand, anders zou iedere scooter "te hard" gaan..
pi_61114092
TS: Lijkt me niet slim als je iemand anders in het ziekenhuis rijdt of tegen een dure auto op knalt, zit je jaren lang in de schulden.
Jij bent gewoon niet verzekerd als je scooter meer dan 50 cc heeft, hij valt dan gewoon onder de categorie motor.
............................
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:03:41 #51
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61116129
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:46 schreef sander89 het volgende:
TS: Lijkt me niet slim als je iemand anders in het ziekenhuis rijdt of tegen een dure auto op knalt, zit je jaren lang in de schulden.
Jij bent gewoon niet verzekerd als je scooter meer dan 50 cc heeft, hij valt dan gewoon onder de categorie motor.
klopt neefje van mij betaalt nu nog na bijna 10 jaar en die had alleen zich zelf het ziekenhuis ingereden.
maar verzekering wil dus niet betalen.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:36:49 #52
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_61116936
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:47 schreef BellieB het volgende:
De verzekering en menig politieagent heeft vast al menig scooterrijdertje laten schrikken met het verhaal dat je de rest van je leven mag betalen als er een ongeluk plaatsvindt, maar in de praktijk komt daar heel weinig van terecht.
Ik heb zelf veel verhalen meegemaakt van mensen die met een opgevoerde brommer een ongeluk kregen(ik mocht de scooters daarna weer opknappen), en nog geen enkele keer nam de politie de moeite om uberhaupt naar de scooter te kijken. Ik ken zelfs een jongen die (als een aso) met een 4takt 125cc kymcootje rondreedt met daarop gewoon een brommerkenteken en door een aanrijding met een auto in het ziekenhuis beland is, de politie nam de brommer mee naar het bureau en hij kon de maandag daarop weer gewoon afgehaald worden. In praktijk komt er dus niet veel van terecht, zeker bij een heftig ongeluk waar de scooter helemaal total loss is. (zie dan maar eens te bewijzen hoe hard dat ding reed.
jouw kapitale denkfout zit hem in uitgaan van laksheid van de poltie; als je gecontroleerd wordt en bevonden wordt dat je brommer geen brommer is, dan ga je GEGARANDEERD voor de bijl; hoe hard het voertuig rijdt is totaal niet interessant, zolang het zich op de openbare weg bevindt.

er is aangekondigd door het OM dat hier strenger op gaat worden gecontroleerd in de toekomst, dus de pakkans wordt (terecht) ineens groot.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:19:04 #53
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61124208
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:47 schreef BellieB het volgende:
De verzekering en menig politieagent heeft vast al menig scooterrijdertje laten schrikken met het verhaal dat je de rest van je leven mag betalen als er een ongeluk plaatsvindt, maar in de praktijk komt daar heel weinig van terecht.
Ik heb zelf veel verhalen meegemaakt van mensen die met een opgevoerde brommer een ongeluk kregen(ik mocht de scooters daarna weer opknappen), en nog geen enkele keer nam de politie de moeite om uberhaupt naar de scooter te kijken. Ik ken zelfs een jongen die (als een aso) met een 4takt 125cc kymcootje rondreedt met daarop gewoon een brommerkenteken en door een aanrijding met een auto in het ziekenhuis beland is, de politie nam de brommer mee naar het bureau en hij kon de maandag daarop weer gewoon afgehaald worden. In praktijk komt er dus niet veel van terecht, zeker bij een heftig ongeluk waar de scooter helemaal total loss is. (zie dan maar eens te bewijzen hoe hard dat ding reed.

En om op dat rollerbank gezeik terug te komen, als je je scooter aanpast waardoor hij sneller optrekt, harder rijdt, of hoe je het ook wilt noemen... De rollerbank meet het echt wel. Als je logisch nadenkt is het ook helemaal niet mogelijk om een meting te doen op zo'n rollerbank om vervolgens alleen de snelheid te kunnen meten.. luchtweerstand? rolweerstand? gewicht? en hoe lang duurt het voordat jouw scooter op zijn topsnelheid zit, nou zolang staat hij niet op die bank. Gelukkig houden die rollerbanken nog wel rekening met enige vorm van weerstand, anders zou iedere scooter "te hard" gaan..
neef van mij mag zijn ziekenhuis kosten nog steeds afbetalen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:42:39 #54
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61128453
@ dr.dunno: Ik maak geen denkfout, ik constateer alleen wat. En wat jij zegt, is ook wat ik zelf zeg, je mag in principe niets aan de techniek van de scooter aanpassen.
@ T42: Ja, eigen schuld dikke bult...?

Maargoed, ik vertelde alleen dat het risico dat je "de lul" bent na een aanrijding met je opgevoerde scooter relatief klein is. Iedereen mag zelf kiezen wat hij doet.

[ Bericht 29% gewijzigd door BellieB op 26-08-2008 00:49:08 ]
pi_61128963
Nou, laat ik dan nog maar een duit in het zakje van de apenverhalen doen.

Een 80cc viertakt is rap, maar nooit zo snel als een 80cc tweetakt. Het is niet voor niets dat ze zelfs in de superbike 500cc 2takts tegen 1000 cc viertakts lieten racen.

Ik haal met mijn 72cc viertakt ongeveer 80 km/h (met moeite), maar dat is met een te korte tandwielverhouding en een bar slecht afgestelde 19mm carb. Er zijn mensen die er 90km/h mee halen. Met een 80cc zou je 100km/h wel moeten kunnen halen als je een betrouwbare en goed afgestelde fiets hebt. Als je hem afstelt tot 60km/h vlieg je achterover wanneer je het gas lostrekt. Als je dat wilt: veel plezier.

Overigens heb ik een 72cc cilinder met 49cc opdruk, dus geen agent die daar achter komt tenzij hij de boring+slag gaat narekenen nadat hij de boel heeft losgetrokken. Die kans acht ik bijzonder klein.

En hou eens op met die indianenverhalen over Duitse 80cc viertakts die suuuuuuuperhard gaan. Kulverhalen.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:13:43 #56
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61130702
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:42 schreef BellieB het volgende:
@ dr.dunno: Ik maak geen denkfout, ik constateer alleen wat. En wat jij zegt, is ook wat ik zelf zeg, je mag in principe niets aan de techniek van de scooter aanpassen.
@ T42: Ja, eigen schuld dikke bult...?

Maargoed, ik vertelde alleen dat het risico dat je "de lul" bent na een aanrijding met je opgevoerde scooter relatief klein is. Iedereen mag zelf kiezen wat hij doet.

daarom verzekering betaald nix omdat hij dus onverzekerd is voor hun
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:35:23 #57
182073 invine
blablabla etc.
pi_61142346
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:19 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik fiets al heel lang niet meer. Verder hoef ik geen helm nodig te hebben, ik vertrouw op de chassis van mijn Audi A5 2.0 TFSI quattro
hij vraagt toch niet wat voor een auto je hebt, verkapt ik-heb-misschien-een-duurdere-auto-dan-jou post.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:39:45 #58
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_61142462
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:48 schreef nuget het volgende:

[..]

1: Wat moet je in hemelsnaam met een scooter
2: De pauper uithangen doe je maar op school
3: VMBO?
4: als ze je pakken ben je hem zowizo kwijt

SMILE
over VMBO gesproken. meneer die zegt "zowizo" ipv "Sowieso"..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:52:35 #59
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61144318
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:35 schreef invine het volgende:

[..]

hij vraagt toch niet wat voor een auto je hebt, verkapt ik-heb-misschien-een-duurdere-auto-dan-jou post.
kan ik nog eens overheen. ik hoef niet eens gordels te dragen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:59:27 #60
136021 gateh
be different
pi_61151498
zinloze post eigenlijk
edit: gewoon niet doen

[ Bericht 17% gewijzigd door gateh op 26-08-2008 22:08:37 ]
osdorp posse!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:01:36 #61
136021 gateh
be different
pi_61151590
deze ook

[ Bericht 82% gewijzigd door gateh op 26-08-2008 22:08:57 ]
osdorp posse!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')