Ik hoop iig dat je ooit een boom mag knuffelen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:46 schreef Cocktailprikker het volgende:
Mwa ik heb een jaar rondgereden met een Honda NSR 80cc, en nergens last van. En ja ook gewoon door de stad rijden langs politie enz![]()
125cc 4takt gaat ook "maar" 90 ofzo, daar ging ik nog makkelijk overheen met de NSR
Een vriend van me zei dat je het alleen bij een 2 takt met 80cc kan horen aan het geluid, omdat een 4 takt standaard al minder herrie maakt. En zolang ik niet harder dan 60 op de rollerbank ga kan ik toch alleen voor het overschrijden van de constructiesnelheid een boete krijgen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:30 schreef Epiphone het volgende:
Ja daar komen ze zeker snel achter. Dat hoor je aan het geluid, je zult een ander uitlaat erop moeten doen, dus dat is ook meer PK. Zit je snel aan een boete van 400+ euro...
Ik fiets al heel lang niet meer. Verder hoef ik geen helm nodig te hebben, ik vertrouw op de chassis van mijn Audi A5 2.0 TFSI quattroquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
Yeah, moraalridders zijn ook weer ter plekke ! Pas maar op, ik rijd ook motor en 9 vd 10 keer bóven de wettelijk toegestane snelheid, oh noes!!![]()
![]()
![]()
jij rijd op je fiets met een helm denk ik?
Nope. Je brommer mag maar 49.9 cc hebben. Daar is je eerste valkuil al.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:52 schreef hehe het volgende:
[..]
Een vriend van me zei dat je het alleen bij een 2 takt met 80cc kan horen aan het geluid, omdat een 4 takt standaard al minder herrie maakt. En zolang ik niet harder dan 60 op de rollerbank ga kan ik toch alleen voor het overschrijden van de constructiesnelheid een boete krijgen?
Kunnen ze daar dan achter komen op de rollerbank?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:27 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nope. Je brommer mag maar 49.9 cc hebben. Daar is je eerste valkuil al.
staat op de cylinderquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:31 schreef hehe het volgende:
[..]
Kunnen ze daar dan achter komen op de rollerbank?
Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt dat ze ter plekke een scooter gaan demonteren.quote:
Heb al een paar keer gezien dat ze ter plekke de scooter open schroefden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:55 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt dat ze ter plekke een scooter gaan demonteren.
En voor de mensen die zo'n hekel hebben aan scooters...laat de ander in z'n waarde en reageer niet als je alleen maar gaat janken.
ja? so what als het aan de zijkant van het blok staatquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heb al een paar keer gezien dat ze ter plekke de scooter open schroefden.
En het staat op de zijkant van het blok. Mocht je dit weg willen vijlen: dan ben je al meteen in overtreding en nemen ze het ding alsnog in beslag.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ja? so what als het aan de zijkant van het blok staat
Is toch beter..
Zolang er maar geen 80cc op de Cylinder staat is alles goed.
En waarom lopen die iets achter?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Welk gedeelte begreep je nu niet? Een kap van een scooter halen is ongeveer 20 seconden werk.
Ze zien het dus altijd. Helemaal als je een originele cilinder hebt. Die zijn groter dan standaard uitvoeringen.
Wist wel dat scooterrijders iets achter liepen op de rest van het volk, maar dat het er zo erg mee gesteld was
1: Wat moet je in hemelsnaam met een scooterquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:57 schreef hehe het volgende:
Hoi,
Ik wil een 80cc cilinder in m'n 4 takt scooter laten zetten, komt de politie er makkelijk achter (op bijv. de rollerbank) dat er een 80cc onder zit en wat zijn de gevolgen als ik gepakt wordt? (hoge boete of inbeslagname oid?)
De topsnelheid is nu ongeveer 60, die blijft gelijk, hij gaat er alleen sneller door optrekken
1: Heerlijk in de stad, kan lekker overal binnendoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:48 schreef nuget het volgende:
[..]
1: Wat moet je in hemelsnaam met een scooter
2: De pauper uithangen doe je maar op school
3: VMBO?
4: als ze je pakken ben je hem zowizo kwijt
SMILE![]()
Tegenwoordig meet een rollenbank alleen nog maar de snelheidquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:08 schreef FransDeens het volgende:
Wat een reacties weer. Typisch.
Maar om even ontopic te blijven: Waarom zou de topsnelheid van de scooter niet omhoog gaan? Je krijgt meer vermogen van een grotere cilinder dus de snelheid gaat omhoog. En al zou de snelheid echt niet omhoog gaan... De rollenbank meet vermogen en oom agent rekent dat om naar snelheid, dus als je meer vermogen hebt wordt dat gezien als een hogere topsnelheid en krijg je een bekeuring. Of in het ergste geval wordt de scooter meegenomen en wordt je cilinder eraf gesloopt, maar dan moet je het wel heel bont maken.
Ja, de nieuwe rollerbank geeft geen kW's maar km's aan tegenwoordig, maar als ik me niet vergis wordt er nog steeds gewoon vermogen gemeten en dat wordt dan door de rollerbank meteen vertaald in een snelheid.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:10 schreef mstr het volgende:
[..]
Tegenwoordig meet een rollenbank alleen nog maar de snelheid
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:54 schreef RiKe het volgende:
[..]
1: Heerlijk in de stad, kan lekker overal binnendoor.
2: Je bent pas een pauper als je een ander niet in z'n waarde laat.
3: Niet noodzakelijk.
4: Het is sowieso....prutser
Alles boven de 49.9CCquote:Op zondag 24 augustus 2008 08:53 schreef Blackeagle het volgende:
Zo lang je chassis er maar een beetje geschikt voor is en niet de hele zaak krom trekt.
Nee, koop liever een 2 wieler die er voor gemaakt is.
125CC eronder en schakel rijdt best lekker maar moet er wel voor gebouwd zijn.
Maarja 125CC in nederland valt geloof ik weer onder motor? ipv brommer?
Natuurlijk. Alleen in plaats van dat ze het vermogen aflezen en 'omrekenen' met behulp van een tabel, is nu de schaal op de meter veranderd. Je kunt niet de topsnelheid berekenen door het wiel op een rol te laten draaien, aangezien er op die manier geen rekening wordt gehouden met luchtweerstand en gewicht.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:51 schreef Bommenlegger het volgende:
Een rollerbank met het vermogen, niet de topsnelheid.
Oh ja, de nieuwe rollenbank houdt wel rekening met verschillen in gewicht, frontaal oppervlak en aerodynamicaquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:37 schreef Cocktailprikker het volgende:
pff gaan we hier nou ook nog onzin verkondigen over rollerbanken?
- oude type, door wiel aangedreven rol, drijft elektromotor aan, en die geeft een bepaald vermogen. Vooraf getest is bij welke snelheid welk vermogen er UIT kwam, en daar kwam die tabel uit. Dus dat vermogen is niet het vermogen van je brommert, maar wat je wiel opwekte dus ongeveer de snelheid is daaruit af te lezen.
- nieuwe type, digitale snelheidsaanduiding, electronische correctie.
wtf zijn dat voor pauper CC's tegenwoordig?quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zie je onderschrift.
TS maak je niet druk die 80 cc zal ook geen wereld van verschil zijn hoor, wees blij als je 65 red.
Ik wil niet eens harder dan 60 / 65, het gaat me alleen om het optrekken.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zie je onderschrift.
TS maak je niet druk die 80 cc zal ook geen wereld van verschil zijn hoor, wees blij als je 65 red.
Knikker er dan een andere tandwiel verhouding onder. Mijn 11voor54achter trok als een speer.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:05 schreef hehe het volgende:
[..]
Ik wil niet eens harder dan 60 / 65, het gaat me alleen om het optrekken.
4 takt vs 2 taktquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
wtf zijn dat voor pauper CC's tegenwoordig?
Reed zelf in het begin met een 50snel en die ging met gemak 80..
En de 80CC watergekoelde 6bak uit Noorwegen voor op de MTX van een vriend van me ging dik 140.
Waar laten jullie de rest van dat vermogen dan?
Dus? Met de juiste extra's haal je uit een 4T net zoveel als uit een 2T.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:53 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
4 takt vs 2 takt![]()
wat zijn dat voor pauper posters tegenwoordig die het topic maar half lezen?
rightquote:Op zondag 24 augustus 2008 19:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dus? Met de juiste extra's haal je uit een 4T net zoveel als uit een 2T.
Alleen 2T's zijn hoger in toeren pas krachtig waar een 4T het al laag uit de toeren haalt.
Dat jij niets weet van toeren, koppel en het hoe en wat daaromheen wil nog niet zeggen dat jij, oh wacht eens, het zegt het wel: je hebt dus geen flikker verstand van het hele gebeuren.
De oude schakelbakken, rijden nog erg veel in Duitsland, zijn allemaal 80CC 4T. Die krengen gaan godsgruwelijk hard.
scooters hebben geen kettingen/tandwiellenquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Knikker er dan een andere tandwiel verhouding onder. Mijn 11voor54achter trok als een speer.
Neem aan dat voor scooters ook wel een aanpassing valt te regelen? (aangezien de meeste scooters geen kettingoverbreng hebben zal enkel de tandwielen aanpassen niet echt helpen).
Je hebt gelijk. Maar het eindresultaat is hetzelfde: je draait zelf voor de schade op. En die kan in geval van letsel érg snel érg hoog oplopen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:17 schreef Cocktailprikker het volgende:
Je verzekering zal wel uitkeren maar mogelijk de schade op jou verhalen
klopt neefje van mij betaalt nu nog na bijna 10 jaar en die had alleen zich zelf het ziekenhuis ingereden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:46 schreef sander89 het volgende:
TS: Lijkt me niet slim als je iemand anders in het ziekenhuis rijdt of tegen een dure auto op knalt, zit je jaren lang in de schulden.
Jij bent gewoon niet verzekerd als je scooter meer dan 50 cc heeft, hij valt dan gewoon onder de categorie motor.
jouw kapitale denkfout zit hem in uitgaan van laksheid van de poltie; als je gecontroleerd wordt en bevonden wordt dat je brommer geen brommer is, dan ga je GEGARANDEERD voor de bijl; hoe hard het voertuig rijdt is totaal niet interessant, zolang het zich op de openbare weg bevindt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:47 schreef BellieB het volgende:
De verzekering en menig politieagent heeft vast al menig scooterrijdertje laten schrikken met het verhaal dat je de rest van je leven mag betalen als er een ongeluk plaatsvindt, maar in de praktijk komt daar heel weinig van terecht.
Ik heb zelf veel verhalen meegemaakt van mensen die met een opgevoerde brommer een ongeluk kregen(ik mocht de scooters daarna weer opknappen), en nog geen enkele keer nam de politie de moeite om uberhaupt naar de scooter te kijken. Ik ken zelfs een jongen die (als een aso) met een 4takt 125cc kymcootje rondreedt met daarop gewoon een brommerkenteken en door een aanrijding met een auto in het ziekenhuis beland is, de politie nam de brommer mee naar het bureau en hij kon de maandag daarop weer gewoon afgehaald worden. In praktijk komt er dus niet veel van terecht, zeker bij een heftig ongeluk waar de scooter helemaal total loss is. (zie dan maar eens te bewijzen hoe hard dat ding reed.
neef van mij mag zijn ziekenhuis kosten nog steeds afbetalenquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:47 schreef BellieB het volgende:
De verzekering en menig politieagent heeft vast al menig scooterrijdertje laten schrikken met het verhaal dat je de rest van je leven mag betalen als er een ongeluk plaatsvindt, maar in de praktijk komt daar heel weinig van terecht.
Ik heb zelf veel verhalen meegemaakt van mensen die met een opgevoerde brommer een ongeluk kregen(ik mocht de scooters daarna weer opknappen), en nog geen enkele keer nam de politie de moeite om uberhaupt naar de scooter te kijken. Ik ken zelfs een jongen die (als een aso) met een 4takt 125cc kymcootje rondreedt met daarop gewoon een brommerkenteken en door een aanrijding met een auto in het ziekenhuis beland is, de politie nam de brommer mee naar het bureau en hij kon de maandag daarop weer gewoon afgehaald worden. In praktijk komt er dus niet veel van terecht, zeker bij een heftig ongeluk waar de scooter helemaal total loss is. (zie dan maar eens te bewijzen hoe hard dat ding reed.
En om op dat rollerbank gezeik terug te komen, als je je scooter aanpast waardoor hij sneller optrekt, harder rijdt, of hoe je het ook wilt noemen... De rollerbank meet het echt wel. Als je logisch nadenkt is het ook helemaal niet mogelijk om een meting te doen op zo'n rollerbank om vervolgens alleen de snelheid te kunnen meten.. luchtweerstand? rolweerstand? gewicht? en hoe lang duurt het voordat jouw scooter op zijn topsnelheid zit, nou zolang staat hij niet op die bank. Gelukkig houden die rollerbanken nog wel rekening met enige vorm van weerstand, anders zou iedere scooter "te hard" gaan..
daarom verzekering betaald nix omdat hij dus onverzekerd is voor hunquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:42 schreef BellieB het volgende:
@ dr.dunno: Ik maak geen denkfout, ik constateer alleen wat. En wat jij zegt, is ook wat ik zelf zeg, je mag in principe niets aan de techniek van de scooter aanpassen.
@ T42: Ja, eigen schuld dikke bult...?
Maargoed, ik vertelde alleen dat het risico dat je "de lul" bent na een aanrijding met je opgevoerde scooter relatief klein is. Iedereen mag zelf kiezen wat hij doet.
hij vraagt toch niet wat voor een auto je hebt, verkapt ik-heb-misschien-een-duurdere-auto-dan-jou post.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:19 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik fiets al heel lang niet meer. Verder hoef ik geen helm nodig te hebben, ik vertrouw op de chassis van mijn Audi A5 2.0 TFSI quattro
over VMBO gesproken. meneer die zegt "zowizo" ipv "Sowieso"..quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:48 schreef nuget het volgende:
[..]
1: Wat moet je in hemelsnaam met een scooter
2: De pauper uithangen doe je maar op school
3: VMBO?
4: als ze je pakken ben je hem zowizo kwijt
SMILE![]()
kan ik nog eens overheen. ik hoef niet eens gordels te dragenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:35 schreef invine het volgende:
[..]
hij vraagt toch niet wat voor een auto je hebt, verkapt ik-heb-misschien-een-duurdere-auto-dan-jou post.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |