Alles boven de 49.9CCquote:Op zondag 24 augustus 2008 08:53 schreef Blackeagle het volgende:
Zo lang je chassis er maar een beetje geschikt voor is en niet de hele zaak krom trekt.
Nee, koop liever een 2 wieler die er voor gemaakt is.
125CC eronder en schakel rijdt best lekker maar moet er wel voor gebouwd zijn.
Maarja 125CC in nederland valt geloof ik weer onder motor? ipv brommer?
Natuurlijk. Alleen in plaats van dat ze het vermogen aflezen en 'omrekenen' met behulp van een tabel, is nu de schaal op de meter veranderd. Je kunt niet de topsnelheid berekenen door het wiel op een rol te laten draaien, aangezien er op die manier geen rekening wordt gehouden met luchtweerstand en gewicht.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:51 schreef Bommenlegger het volgende:
Een rollerbank met het vermogen, niet de topsnelheid.
Oh ja, de nieuwe rollenbank houdt wel rekening met verschillen in gewicht, frontaal oppervlak en aerodynamicaquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:37 schreef Cocktailprikker het volgende:
pff gaan we hier nou ook nog onzin verkondigen over rollerbanken?
- oude type, door wiel aangedreven rol, drijft elektromotor aan, en die geeft een bepaald vermogen. Vooraf getest is bij welke snelheid welk vermogen er UIT kwam, en daar kwam die tabel uit. Dus dat vermogen is niet het vermogen van je brommert, maar wat je wiel opwekte dus ongeveer de snelheid is daaruit af te lezen.
- nieuwe type, digitale snelheidsaanduiding, electronische correctie.
wtf zijn dat voor pauper CC's tegenwoordig?quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zie je onderschrift.
TS maak je niet druk die 80 cc zal ook geen wereld van verschil zijn hoor, wees blij als je 65 red.
Ik wil niet eens harder dan 60 / 65, het gaat me alleen om het optrekken.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zie je onderschrift.
TS maak je niet druk die 80 cc zal ook geen wereld van verschil zijn hoor, wees blij als je 65 red.
Knikker er dan een andere tandwiel verhouding onder. Mijn 11voor54achter trok als een speer.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:05 schreef hehe het volgende:
[..]
Ik wil niet eens harder dan 60 / 65, het gaat me alleen om het optrekken.
4 takt vs 2 taktquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
wtf zijn dat voor pauper CC's tegenwoordig?
Reed zelf in het begin met een 50snel en die ging met gemak 80..
En de 80CC watergekoelde 6bak uit Noorwegen voor op de MTX van een vriend van me ging dik 140.
Waar laten jullie de rest van dat vermogen dan?
Dus? Met de juiste extra's haal je uit een 4T net zoveel als uit een 2T.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:53 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
4 takt vs 2 takt![]()
wat zijn dat voor pauper posters tegenwoordig die het topic maar half lezen?
rightquote:Op zondag 24 augustus 2008 19:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dus? Met de juiste extra's haal je uit een 4T net zoveel als uit een 2T.
Alleen 2T's zijn hoger in toeren pas krachtig waar een 4T het al laag uit de toeren haalt.
Dat jij niets weet van toeren, koppel en het hoe en wat daaromheen wil nog niet zeggen dat jij, oh wacht eens, het zegt het wel: je hebt dus geen flikker verstand van het hele gebeuren.
De oude schakelbakken, rijden nog erg veel in Duitsland, zijn allemaal 80CC 4T. Die krengen gaan godsgruwelijk hard.
scooters hebben geen kettingen/tandwiellenquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Knikker er dan een andere tandwiel verhouding onder. Mijn 11voor54achter trok als een speer.
Neem aan dat voor scooters ook wel een aanpassing valt te regelen? (aangezien de meeste scooters geen kettingoverbreng hebben zal enkel de tandwielen aanpassen niet echt helpen).
Je hebt gelijk. Maar het eindresultaat is hetzelfde: je draait zelf voor de schade op. En die kan in geval van letsel érg snel érg hoog oplopen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:17 schreef Cocktailprikker het volgende:
Je verzekering zal wel uitkeren maar mogelijk de schade op jou verhalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |