Damn nu ben ik nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:44 schreef SHE het volgende:
oeh, dan wil ik de lesbo!
Wij gaan vanavond onze duistere kanten exploreren, dus jullie hoeven niet op te blijven.
Shave & behave, kitties
Hoe laat ga je vliegen, Greys?quote:Piloten van Transavia.com leggen dinsdag van twee uur 's nachts tot vijf uur in de middag het werk neer.
Kortsluiting -> brandgevaar. Ik zou idd effe bellenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben nog maar even gaan slapen. De stroom valt constant uit hier (kortsluiting). Al drie keer gebeurd vanochtend. Heel irritant en heel slecht voor de computer. Straks de huisbaas even bellen.
Naar aanleidig van jouw post ga ik net naar de website van WE, en kijk eens wat ik vind: http://www.wefashion.com/gift/quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:24 schreef kwakveense het volgende:
oh ik heb net echt heerlijk zelfbeeld bevorderend geshopt. een hele mooie fijne winterjas in petrolkleur wol van de WE (getailleerd, tot op mn heup) gekocht in maat 44en ik heb mn kuien voor t eerst in laarzen gekregen. nog geen perfect paar gevonden, toch wat strak of net te lomp allemaal, maar t past ineens net wel ipv ruim niet!
Mwah, het is gewoon irritant. Bij mijn vorige laarzen had ik dat probleem niet, omdat de achterkant wat lager is als de voorkant. Alleen het laatste stukje van hoge laarzen past net niet, ik denk dat mijn kuitspieren teveel ontwikkeld zijn (ik fiets veel). Irritantquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:35 schreef kwakveense het volgende:
@ ewelina: die van mij ook hoor! maar vroegah paste er NIKS en nu soms wel iets.
Even een vraagje: waar moet je je kuit opmeten? Ik heb namelijk wel heel smalle enkels, en ik vrees dat de laars dan te los zit bij mijn enkel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:42 schreef Lienekien het volgende:
Een tip voor de dames met flinke kuiten, maar ook voor dames met juist heel dunne kuiten: bij www.duoboots.nl kun je laarzen bestellen met variërende kuitmaten.
Maar ik waarschuw jullie wel: het kan wel verslavend zijn...
quote:Ingrediënten
1/2 a 1 ui, 3 teentjes knoflook, 500 gr. rundergehakt, italiaanse kruiden (basilicum, oregano, majoraan, peterselie, paprikapoeder), 1 laurierblaadje, sambal, 3 kleine blikjes tomatenpuree, 1 blik gepelde tomaten in stukjes, 1 pakje gezeefde tomaten, 1 pak voorgekookte lasagnevellen, olijfolie, 2 bolletjes mozzarella (of evt. 8 plakken jonge kaas), 50 gr. boter, 50 gr. bloem, 500 ml. koude melk, suiker, peper en zout.
Bereidingswijze
Voor de bolognesesaus de ui snipperen en in een grote koekenpan met wat olijfolie fruiten, halverwege de fijngesneden knoflook toevoegen. In de kleine braadpan de tomatenpuree hard verwarmen (blijf roeren, anders brandt ze aan),tot deze niet zurig meer ruikt. Het ui/knoflook/olie mengsel toevoegen. In de grote koekenpan weer wat olijfolie verwarmen en het gehakt met de kruiden, zout en peper rul bakken. Toevoegen aan het tomatenpureemengsel, gepelde tomaten en gezeefde tomaten toevoegen en op smaak brengen met sambal, suiker en evt. nog wat kruiden en een laurierblaadje toevoegen. 1/2 uur a 3 kwartier op laag vuur laten sudderen met deksel op de pan, af en toe roeren. Ondertussen de oven voorverwarmen op 180 gr. C. Voor de bechamelsaus de boter smelten (niet bruin laten worden), bloem erdoor roeren en verwarmen (schrik niet; het wordt een soort klont, maar dat komt goed!). Daarna beetje bij beetje de koude melk met een garde erdoor roeren. Laten koken en blijven roeren tot je een dikke saus hebt. Op smaak brengen met zout en peper.
In een ingevette ovenschaal 1 laag lasagnevellen leggen. Vervolgens bedekken met 1/3 van de bechamelsaus, 1/3 van de bolognesesaus en 1 in plakjes gesneden bolletje mozzarella of 4 plakken kaas. Nu weer herhalen met een laag lasagnevellen, saus en kaas, vervolgens nog zon laag maar dan zonder kaas. Afdekken met aluminium-folie en in de oven schuiven, boven het midden. Na 30 min. de folie verwijderen en nog 15 min. in de oven laten. Als het "knettert" is het klaar.
Aan mij heb je ook niet veel, want ik heb ook sinds een paar jaar soort van vliegangstquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:04 schreef Greys het volgende:
Ik ben toch wel zo allemachtig nerveus voor het vliegen he, morgennacht
Ben al niet zo dol op vliegen, maar Madeira heeft de kloterigste landingsbaan in Europa. Piloten moeten er een speciale training voor hebben om er te mogen landen. Dat komt omdat de baan héél kort is en begint en eindigt in zee, is op palen gebouwdEn aan de ene kant is de hoge berg en aan de andere kant zee. Dus wanneer het vliegtuig achter de berg komt, valt ineens de wind weg en trekt ie meestal scheef en moet ie weer doorstarten. Leuke filmpjes ook van op Youtube
![]()
En als je dan weer gaat opstijgen op de terugweg, dan komt het einde heel rap in zicht en daar is de zee dan, dus dan maar hopen dat ie hem op tijd optrekt![]()
Maar verder gaat het wel hoor
De kans is groter dat je volgend jaar met jong geschopt wordt, dan dat je vliegtuig volgende week neerstort.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:04 schreef Greys het volgende:
Ik ben toch wel zo allemachtig nerveus voor het vliegen he, morgennacht
Ben al niet zo dol op vliegen, maar Madeira heeft de kloterigste landingsbaan in Europa. Piloten moeten er een speciale training voor hebben om er te mogen landen. Dat komt omdat de baan héél kort is en begint en eindigt in zee, is op palen gebouwdEn aan de ene kant is de hoge berg en aan de andere kant zee. Dus wanneer het vliegtuig achter de berg komt, valt ineens de wind weg en trekt ie meestal scheef en moet ie weer doorstarten. Leuke filmpjes ook van op Youtube
![]()
En als je dan weer gaat opstijgen op de terugweg, dan komt het einde heel rap in zicht en daar is de zee dan, dus dan maar hopen dat ie hem op tijd optrekt![]()
Maar verder gaat het wel hoor
Gets! Dat ziet er idd eng uit zeg!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:42 schreef Greys het volgende:
Jakkie Viev, voel je je nu beter?Geen steken meer?
Ik stond wel voorover gebogen, maar niet heel erg zeg maar. Ik kon ook niet ademen want dan werden de steken echt als messen die in mijn borst staken, heel eng!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:51 schreef Greys het volgende:
Stond je niet een tijdje achter elkaar in elkaar gedoken, gebogen bij het bad zeg maar?
Misschien dat het daardoor is gekomen, de druk op je borst en de steken? Dat je iets afknelde omdat je in een onnatuurlijke houding stond? Of stond je gewoon rechtop?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:51 schreef Vivi het volgende:
Huuh! Dat filmpje!
Wel ff posten als je bent geland hequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]Ja duim maar voor me maandagochtend vroeg, want dit komt daar dus vrij vaak voor. Met iets teveel wind proberen ze het een keer of twee en dan landen ze maar op de Canarische eilanden. Moet je daar een paar uur blijven tot de wind is gaan liggen en dan proberen ze het nog een keer op Madeira
Ik schaam me. Ik doe dramaqueen-achtig. Stop er nu echt mee![]()
Zoals je zelf al zegt: als ze het niet vertrouwen gaan ze naar een veilige plek, plus dat ze er speciaal voor getraind zijn. Komt helemaal goed dusquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]Ja duim maar voor me maandagochtend vroeg, want dit komt daar dus vrij vaak voor. Met iets teveel wind proberen ze het een keer of twee en dan landen ze maar op de Canarische eilanden. Moet je daar een paar uur blijven tot de wind is gaan liggen en dan proberen ze het nog een keer op Madeira
Ik schaam me. Ik doe dramaqueen-achtig. Stop er nu echt mee![]()
Gister zagen mijn vriend en ik wel een geniale flauwe grap van haar:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We vonden 'm hilarisch.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Ik wás allergisch voor haarquote:
Kwak, ga nou gewoon dat concert kijken. Daar zal je van genieten, niet van de afwas. Afwassen is kut en jij moet opgevrolijkt worden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:40 schreef kwakveense het volgende:
ik moet morgen ochtend om 8 uur weg, en ik moet nu toch echt eens gaan opruimen zodat ik kan gaan inpakken... maar ik kan me er niet toe zetten. bah wat stom.
heb mn presentatie niet eens meer getimed of geoefend. denk dat ik dat morgen in t hotel maar ga doen. neem wel markers mee om nog te krassen enzo... ugh.
ik was zo blij vandaag, maar vanavond voel ik me ineens heel alleen. ik wilde t prinsengracht concert kijken, maar daar is hij heen en ik werd helemaal verdreitig toen k t in de tv gids zag staan. bah. ik ga maar afwassen ofzo want ik zit hier toch alleen maar te zeiken.
kusje!
Ik heb 'r weleens ontmoet en ze was tegen mij helemaal niet aardig terwijl ze zo'n beetje in meneer C. z'n poezelige kontje kroop. Wat ze niet wist is dat meneer C. niet alleen allergisch voor haar is, maar ook een diepe, diepe haat voor haar koestertquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wás allergisch voor haar
Maar ze heeft ook heel mooie dingen, zoals dat Zuid-Afrikaanse liedje enzo
Kwak, kop op. Afwassen om jezelf op te vrolijken lijkt mij nou niet bepaald jolly...
Aaah bah, daar heb ik zo'n hekel aan. Daar kun je vaak aan zien hoe mensen zijn: niet hoe ze zijn tegen gelijken/meerderen, maar tegen 'ondergeschikten' (in dit geval: niet beroemd).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb 'r weleens ontmoet en ze was tegen mij helemaal niet aardig terwijl ze zo'n beetje in meneer C. z'n poezelige kontje kroop. Wat ze niet wist is dat meneer C. niet alleen allergisch voor haar is, maar ook een diepe, diepe haat voor haar koestertDus halverwege het gesprek draaide hij zich om en liep weg. En dan had ze nog geluk, want hij mag dan ook nog weleens Reve citeren.
(Weet je wat ze bij jou moesten doen??? Ze moesten bij jou een brandende poppenwagen je kutwerk binnenrijden!)
Viev, al nieuws van je hart??
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:20 schreef Greys het volgende:
Kijken jullie nu ook op Ned 3 naar de Avond van de Smaak trouwens?
Mijn mannetje zit in die handel ( hij schrijft software ); de goedkoopste oplossing ben je incl installatie en dreambox ongeveer 250,- kwijt voor dr ontvanger ( de dreambox ) , per jaar 75 abbo ( heb je wel een shitload aan channels, zelfs hawai en iranquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:39 schreef Vivi het volgende:
SHE, welke satelietdinges heb jij? Ik wil namelijk óók sateliet, en wel met HBO! En Medical Discovery Channel![]()
.
Verder ben ik stom geweest, ik heb eindelijk alle leuke laarzen die er in het gat Zeist te krijgen zijn, bedacht ik me dat ik vanmiddag maar es in Utrecht ging rondneuzen...nu moet ik nóg zo'n 14 paar aanschaffen...*schraap*
Wel lekker Wok to Go gehaald.
Greys, muts! Herkenbaar hoor, maarreh, niet zo slim he, om rampenfilmpjes op Youtube te gaan zoeken...ik ben ook een scheiterd qua vliegen, met 23 weken zwangerschap naar Bonaire gevlogen en dat was dus de eerste keer dat ik me niet kon platslikken, en ja hoor, de ergste turbulentie ever...zelfs het door de stewardess gebrachte troostobject in de vorm van een Nijntje als piloot-slab bracht geen soelaas tegen de totale hysterie.
Ook ben ik eens aan de dood ontsnapt toen ik op mijn 20e terugkwam uit de States, en de terugreis aangenaam doorbracht luisterend naar de verhalen van een Australische crocodile wrestler, type Dundee met haaietand en al om zijn nek (wrs nog zelf getrokken ook), toen er opeens een verdacht ge"klonk"opsteeg vanuit het ruim. Ik besteedde er niet zo veel aandacht aan maar Steve Irwin's onechte broer trok bleek weg onder zijn gelooide velletje, nu, als zo'n type ineens verander in een pipsneusje weet je dat er echt iets aan de hand is...toen de gezagvoerder ook nog declameerde door de intercom dat er geen reden was tot paniek brak de hysterie natuurlijk helemaal uit. Enniehoe, na wat (wat leek als) uren gecirkel en nog meer geklonk was het probleem blijbaar verhlolpen; het landingsgestel bleek vastgezeten te hebben ofzo.
Maar goed, ik ben geen vliegfan dus, alleen ik weiger de angst mijn leven te laten bepalen.
Daarnet schrok ik trouwens wel echt erg, ik stond de smurf te badderen en ineens echt heftig pijnlijke steken in de borst, niet kunnen inademen etc....heb de HAP maar even gebeld. Als het goed is belt ze zo terug na overleg met de huisarts. Nare gewaarwording.
quote:
Thanks beeb! En het is nu even kut, dat snap ik heel goed, maar waar een deur dichtgaat gaat ergens anders een raampje open; jij moet gewoon vrijgezel zijn voor die fantastische vent waar je straks helemaal head over heels van wordt, en mooier nog, hij ook op jou! Verheug je daar maar vast op, die spannende beginperiode die straks weer komtquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:00 schreef kwakveense het volgende:
@ cinnamongirl: t is geen vakantie, k ga naar een congres, met als doel daar mijn onderzoek te presenteren. t is doodeng, maar gelukkig ben ik al in t begin aan de beurt en kan ik daarna intellectueel relaxen ofzo
ik zet zo lekker een cd hard aan en ik ga dingen weggooien, en opruimen, en dan inpakken.
Greys, veel plezier op vakantie. Anders stort ik morgen wel neer dan zijn de statistieken nog beter voor jou
Vivi: hoop dat je er geen last meer van hebt...
Ik heb al digitenne, ik veracht kabelquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:22 schreef SHE het volgende:
Oh en daarmee vervalt je kabel aansluiting he? Want die moet je dan lekker opzeggen.
Fijn! Hoop voor je dat je er geen last meer van hebt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:45 schreef Vivi het volgende:
De huisarts heeft teruggebeld; wrs was het gewoon stress; een verkrampte spier ofzo. Ik ga volgende week wel even naar de HAP.
Checkt allen dan ook eens:quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:49 schreef Vivi het volgende:
Oh en als je je echt beter wilt voelen .. http://biffjohansson.hyves.nl/
Ik zag ook ineens een zwartwit gedoe over de Bismarck oidquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:56 schreef conleche het volgende:
O now well, dat was dus al voorbij voordat ik zat.![]()
Biff is leuk, hij heeft zelfs een hele familie op Hyves, zijn "zus" is ook hilarisch. Hij schrijft alleen wel erg veel blogs, voor iemand die niet tussen de klamme lappen vandaan beweert te komenquote:O dat fotootje bij Biff!! Ik wil ook zijn vriendje zijn. Hebben jullie al geld gestort voor de actie van het dierenasiel????
[ afbeelding ]
't is echt een snoepie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:00 schreef conleche het volgende:
Ik wil dat hondje gelukkig maken!
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:02 schreef Vivi het volgende:
Ik zie die hond zijn piemel. Er zit een kwastje aan...
Die was gelukkig dood, tochquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:07 schreef Vivi het volgende:
Alleen dat soort schattige piemies hondjes tref je meestal niet in het asiel aan, daar vind je meer dit soort types![]()
[ afbeelding ]
Nope, hij is echt, google maar eens op "lelijke hond"quote:
Gus is de huidige lelijkste hond:quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:10 schreef Greys het volgende:
Nee dat was de hond die als lelijkste hond ter wereld is uitgeroepen
Meteen even bruut rechtzettenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:07 schreef Vivi het volgende:
Alleen dat soort schattige piemies hondjes tref je meestal niet in het asiel aan, daar vind je meer dit soort types![]()
[ afbeelding ]
Hij woont nu op stand bij een oud artsen echtpaar die elke dag met hem naar het "Bosclubje" gaan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Mij lijkt MaxHugo een puike hond, wat is er van hem geworden?
Uiteraaaaaardquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:24 schreef Greys het volgende:
Wat een Happy End voor Max Hugo dan gelukkig!![]()
En Viev, dan wel eerst in een asiel gaan kijken he?
(Ja juf GreysIk lijk wel een fundi
)
Katten zijn fantastisch! De meeste honden stinken meerquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:22 schreef Vivi het volgende:
Ow, wat een lieve hondjes
Als ik een tuin heb en Dean is een jaar of 5, 6 neem ik ook een hondje voor hem.
Katten komen er niet meer in, gore stinkerds.
Geef even een samenvatting.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:00 schreef SHE het volgende:
Iedereen nl 3 aan het kijken?
En precies daarom, dames, ben ik fel anti low carb. Het is pointless
Nee, net het Prinsengrachtconcert gezienquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:00 schreef SHE het volgende:
Iedereen nl 3 aan het kijken?
En precies daarom, dames, ben ik fel anti low carb. Het is pointless
makreel, tonijn, sardines, garnalen, kreeft, krab, haring, forel en natuurlijk zalm zijn goede bronnen van omega3quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:30 schreef Greys het volgende:
SHE, ik heb een stuk gemist net en ik ben een n00b, wil je voor mij nog even wat vette vissen met hun wonderbaarlijke werking voor me op een rijtje zetten? Makreel, paling... en verder?
Ze hadden daar definitely nog een wat wateriger ingredient bij moeten doen!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:46 schreef Greys het volgende:
Gatverrrrrrrrrrrrdarrie, wat ziet dat er goor uit, dat groentenprutje
visolie capsules. Helaas niet zo effectief als vis eten, maar het is absoluut beter dan helemaal niets.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:41 schreef Merel het volgende:
En als je nou geen vis lus?Ik ben een zeikerd, maar ik hou er écht niet van
Ik heb die Heinz balanz gevonden in een grote AH! Die zit qua calorieen tussen die uit Frankrijk en de gewone in.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:46 schreef SHE het volgende:
Ketchup is de meest magische saus die er is.
En idd, in mijn schema haal je kh's ook alleen uit groenten en fruit en heel matig uit granen.
Dat is gewoon de juiste manier, dus stiekem was jij al hard heersend Co
Ook leuk om te weten; als je zwanger bent, moet je je volproppen met fishies. Voorkomt vroeggeboorte en de eiwitten maken mooie beebies
Als ik zwanger ben ga ik dat vieren met kreeft!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:46 schreef SHE het volgende:
Ook leuk om te weten; als je zwanger bent, moet je je volproppen met fishies. Voorkomt vroeggeboorte en de eiwitten maken mooie beebies
Bij AH staat op de verpakking waar de vis vandaan komt. Dus als het uit een kweekvijver komt, dan staat het erop.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik zwanger ben ga ik dat vieren met kreeft!![]()
Oh en nog 1 vraagje (for now)
Je had het over verse vis itt kweekvis... staat het altijd op de verpakking, of is het feit dat er uberhaupt een verpakking omheen zit (bv in de supermarkt) al een rode vlag dat het kweekvis is? Kortom, moet het altijd bij de visboer vandaan komen?
Hij is een tikkie te zuur de balanz. Die uit Frankrijk doen ze waarschijnlijk veel meer nepsuiker in, want die is wel gewoon zoetig. Die moet je dan wel weer heel goed schudden, want ik denk dat de suiker ook een soort bindend effect heeft. Als je niet schudt heb je zo'n waterig roze sapje wat eerst uit je fles komt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:53 schreef SHE het volgende:
Wat vind jij van de smaak Co, van die Balanz? Ik ben er niet zo kapot van..
Ah kijk, da's een goeie! Had ik niet bij stilgestaan!quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:07 schreef kwakveense het volgende:
hm, ik denk dat ze t wel eerlijk zeggen. er zijn namelijk mensen die denken dat kweekvis beter is voor t milieu en die t dus juist willen.... bij onze visboer staat t er altijd bij op t bordje in de winkel...
Met een glaasje wodka d'r bij!quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:08 schreef Greys het volgende:
Maar als je geen rode wijn lust zoals ik, kan je dan ook gewoon lekker een bak druiven opeten?
ZIe mijn post eerder deze week; het maakt voor je vaten geen hol uit wat je drinkt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:06 schreef Greys het volgende:
Dan zouden gewone druiven net zo goed moeten zijn, right?
Je meet op het dikste punt van je kuit. Het staat op de site wel uitgelegd. Je hebt trouwens ook een winkel waar je kunt gaan passen, ik meen in Amsterdam. Maar mocht je een bestelling doen en het bevalt toch niet, dan stuur je het terug en ben je alleen bezorgkosten kwijt (6 euro).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:51 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Even een vraagje: waar moet je je kuit opmeten? Ik heb namelijk wel heel smalle enkels, en ik vrees dat de laars dan te los zit bij mijn enkel.
Oeh, wodka-redbullquote:Op zondag 24 augustus 2008 01:01 schreef SHE het volgende:
In gewone red bull zit maar 1 slecht ding: suiker
Red bull light daarentegen biedt alleen maar voordelen: taurine, cafeine en B-vitamines. Een wodka mix met red bull light kan dus echt geen kwaad, integendeel.
En waarom ben je niet aan het pakken dan?
Ah, ik heb gevonden dat er een filiaal zit op de Nieuwezijds Voorburgwal in A'dam. Aangezien ik toch in Amsterdam woon, kan ik net zo goed even gaan passenquote:Op zondag 24 augustus 2008 07:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je meet op het dikste punt van je kuit. Het staat op de site wel uitgelegd. Je hebt trouwens ook een winkel waar je kunt gaan passen, ik meen in Amsterdam. Maar mocht je een bestelling doen en het bevalt toch niet, dan stuur je het terug en ben je alleen bezorgkosten kwijt (6 euro).
Owww, ga nou niet de indruk wekken dat ik alweer zwanger ben...! Mijn wereldwonder is pas net een half jaar en ik moet daar eerst even heel erg van bijkomen en aan wennen enzo voor ik het nog eens doe hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:53 schreef SHE het volgende:
@ Webkim: rijstweekend is niet verplicht he? En aangezien jij een wereldwonder bij je draagt, heb ik liever dat je je volpropt met volkorentoastjes makreel. Dat is zoooo goed voor de kleine.
Nav je bericht over de boze mensen op je blog was ik volledig in de veronderstelling dat je weer zwanger wasquote:Op zondag 24 augustus 2008 10:33 schreef Webkim het volgende:
[..]
Owww, ga nou niet de indruk wekken dat ik alweer zwanger ben...! Mijn wereldwonder is pas net een half jaar en ik moet daar eerst even heel erg van bijkomen en aan wennen enzo voor ik het nog eens doe hoor.![]()
Dat ik zo oplet is omdat ik behalve mezelf ook hem nog voed.
Nee, dan zou ik hier toch echt niks te zoeken hebben... Ik sjouw geen euh, interne baby meer mee, maar wel nog het gewicht ervan.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Nav je bericht over de boze mensen op je blog was ik volledig in de veronderstelling dat je weer zwanger was
Je had die dag ook ontbeten met meloen -> snelle Khdrquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:27 schreef conleche het volgende:
Maar aan de andere kant, ik liep ook heel goed laatst op een harinkje met ui. (die wel langer dan een half uur voor het lopen trouwens!!)
Die mensen op haar blog zijn inderdaad niet zo aardigquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Nav je bericht over de boze mensen op je blog was ik volledig in de veronderstelling dat je weer zwanger was
Iew, dat is eng. En dé manier om je spijsvertering om zeep te helpen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:43 schreef Merel het volgende:
Nu bij "Je echte leeftijd"op RTL4 een vrouw die elke dag leeft op 350 kcal! Een shake en een stuk fruit. Ik val er middenin,dus het kan ook zijn dat ze daar op leeft en dan nog avondeten doet, maar echt niet normaal, zo leeft ze al jaren!
Dat weet ík zelfs niet meer. Ik zei toch laatst: je hebt een fixatie!!quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je had die dag ook ontbeten met meloen -> snelle Khdr
(waarom weet ik dit nog??Bizar)
Gewoon jaloers op mijn *kuch* slanke *kuch* gestalte.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die mensen op haar blog zijn inderdaad niet zo aardig
Ik vind het wel grappig dat iedereen je wel even zal vertellen dat het slecht is, een crash dieet is, te weinig voedingsstoffen bevat etc terwijl het opgesteld is door iemand die voedingswetenschappen gestudeerd heeft.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:03 schreef Webkim het volgende:
[..]
Gewoon jaloers op mijn *kuch* slanke *kuch* gestalte.
En discipline. En doorzettingsvermogen. En geweldige persoonlijkheid. En mijn mooie kind. En...
Hoe doe je dat? Als ik 3 dagen bovengenoemde zaken zou eten zou ik 3 kilo zijn aangekomen. Minstens!!quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:41 schreef ColdFeet het volgende:
Hallo popjes. De schade na drie dagen risotto, friet, pizza en pasta is nihil: geen gewichtsverschil op de weegschaal, woeien ik zit verstopt
Nu weer zoet zijn vandaag; mijn enige zondes worden het stokbroodje met kaas in de uiensoep, en een paar geroosterde aardappeltjes in mijn nicoise
Valt wel mee met mijn fixatie, maar soms herinner me rare details waarschijnlijk vanuit mijn eigen eten/hardlopen interesse.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat weet ík zelfs niet meer. Ik zei toch laatst: je hebt een fixatie!!![]()
Dan vraag ik me wel af trouwens of die meloen na zoveel uur al niet uit m'n systeem zou zijn. Geen idee eiks. SHE?
Mijn vraag is meer: was de hoeveelheid glucose van de meloen al opgebruikt, tegen de tijd dat ik ging hardlopen, omdat ik die dag, behalve hardlopen, nog wel meer heb gedaan. Vooral ook omdat een portie meloen niet te vergelijken is met de hoeveelheid pasta en andere KH-bommen die sporters wegstouwen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
Valt wel mee met mijn fixatie, maar soms herinner me rare details waarschijnlijk vanuit mijn eigen eten/hardlopen interesse.
Eten is nooit zo snel uit je systeem, het duurt 24 uur voordat voedsel helemaal verwerkt wordt. Eerst wordt alles omgezet in een vorm van glucose dat in spieren/lever wordt opgeslagen, dit gebruiken je spieren voor hun energie. Pas als na een periode (volgens mij enkele dagen) blijkt dat het niet gebruikt gaat worden zorgt het hormoon insuline ervoor dat het in vet wordt omgezet.
En hoe meer je aan sport doet, hoe meer je aan 'energie voorraad' in je spieren opslaat.
Sporters eten dagen van te voeren bergen pasta, dat wordt in de spieren/lever opgeslagen in voorbereiding op een wedstrijd('stapelen van koolhydraten' noemen ze dat). Op een wedstrijd dag zelf eten ze maar beperkt anders gaan ze kotsen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:54 schreef conleche het volgende:
[..]
Mijn vraag is meer: was de hoeveelheid glucose van de meloen al opgebruikt, tegen de tijd dat ik ging hardlopen, omdat ik die dag, behalve hardlopen, nog wel meer heb gedaan. Vooral ook omdat een portie meloen niet te vergelijken is met de hoeveelheid pasta en andere KH-bommen die sporters wegstouwen.
Misschien had ik dan toch atlete moeten worden!!quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Sporters eten dagen van te voeren bergen pasta, dat wordt in de spieren/lever opgeslagen in voorbereiding op een wedstrijd('stapelen van koolhydraten' noemen ze dat). Op een wedstrijd dag zelf eten ze maar beperkt anders gaan ze kotsen.
Hoe dan ook, ik kom geen meter vooruit zonder iets van koolhydraten in mijn lichaam, dat jij met je toch behoorlijk beperkte inname van Khdr zo hard kan hardlopen is echt bewonderingswaardig.
Jealousy is a bitch.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:03 schreef Webkim het volgende:
[..]
Gewoon jaloers op mijn *kuch* slanke *kuch* gestalte.
En discipline. En doorzettingsvermogen. En geweldige persoonlijkheid. En mijn mooie kind. En...
Sure kan ook, ik vind de olie zelf heel smerig. Ik gooi zelf altijd lijnzaad door mijn yoghurt; daar proef je niets van.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:22 schreef cinnamongirl het volgende:
@SHE: vraagje over Omega-3: dat schijnt ook te zitten in lijnzaadolie.
Kun je dat dan niet nemen als vervanger van vette vis?
Wat is BABS??quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:01 schreef Liejannuh het volgende:
CF was de buitenlandse gast op een bruiloft afgelopen zaterdag Conleche.
Ze was ook erg blij dat ze nog even extra werd genoemd als buitenlandse gast door de BABS.
Ik heb net 8,6 km hardgelopen. Ging lekker!
Staat dat niet op de verpakking van de broodjes?quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:01 schreef Sugar het volgende:
Wat denken jullie dat drie minibroodjes (volkoren, bruin en wit) met gerookte zalm, rivierkreeftjes (met pesto-mayonaise) en makreel aan calorieën zijn? Zijn echt van die kleine minibolletjes uit de oven. Verder zat er vooral rauwkost bij.
De buitengewoon ambetaar van de burgelijke stand.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat is BABS??
Ben je aan het trainen voor een speciale wedstrijdloop? Jij had toch in het voorjaar samen met Isabeau een loop gedaan?
Goed!quote:
Lijkt mij ook eng, maar ik denk dat je daar vanzelf ingroeit!quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Goed!
Ik heb nu alleen een enorme knoop in mijn maag, omdat we het nu écht alleen moeten doen. En hoewel ik er wel vertrouwen in heb dat we dat prima kunnen, voelt de verantwoordelijkheid wel erg zwaar en reageert mijn maag daar op. (af en toe iets eten helpt wel een beetje trouwens)
Echt zo'n stressknoop. Als ik eraan denk dat wij helemaal zelf verantwoordelijk zijn voor dat gozertje, trekt het gewoon samenquote:Op zondag 24 augustus 2008 14:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Lijkt mij ook eng, maar ik denk dat je daar vanzelf ingroeit!
Bedoel je met "knoop in je maag" dat je geen trek hebt?? Of echt zo'n stressknoop?
Oké, dankjewel!quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Staat dat niet op de verpakking van de broodjes?
Ik zou het geheel met beleg op 450 cal. schatten.
Ik ben nieuw!quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:10 schreef ColdFeet het volgende:
Freecell, je hebt ervoor gestudeerd, toch?
Het komt heus wel goed! Dingen die je niet weet, kun je ook vragen, he
Heb ik nog veel gemist hier? Rellen, kilo's, nieuwelingen?
Omega-3 zit ook in walnoten en wordt ook weleens verwerkt in halvarine en koffiemelk (Becel).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:41 schreef Merel het volgende:
En als je nou geen vis lus?Ik ben een zeikerd, maar ik hou er écht niet van
Dankjewel! Jouw uiensoep en salade klinken ook gezond en lekker.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:37 schreef ColdFeet het volgende:
HondsdrafWelkom & succes. Gezond eten voor jou, vandaag
Gestoomde dim-sum is op zich toch niet zo slecht (als in vet/ veel suiker), of wel?quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:36 schreef conleche het volgende:
Ik heb vanavond weer het rijk alleen en nu heb ik zo'n zin in dat mandje dim sum wat ik nog in de vriezer heb liggen. Terwijl ik natuurlijk eigenlijk de spinazie in een wok moet gooien en er de kippendijtjes bij moet maken. Ik denk er nog even over na.....
Nee, op zich is het helemaal niet vet, maar ik wil eigenlijk niet zoveel KH's eten 's avonds en ik heb, als ik dim sum eet, ook geen zin meer in groenten. Bovendien had ik gisteren ook al veel dropjes.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:48 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Gestoomde dim-sum is op zich toch niet zo slecht (als in vet/ veel suiker), of wel?
Hmm... wel lekker. Volgens mij moet ik zo ook maar gaan eten, heb trek!
Aha, zo! Kippendijtjes met vitamine C-pil dan maar?quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, op zich is het helemaal niet vet, maar ik wil eigenlijk niet zoveel KH's eten 's avonds en ik heb, als ik dim sum eet, ook geen zin meer in groenten. Bovendien had ik gisteren ook al veel dropjes.
Ik eet pas om een uur of 8 en laat het van m'n humeur dan afhangen. Ik kan bij wijze van groenten natuurlijk ook een extra vitamine C pilletje nemen
quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:38 schreef mspoez het volgende:
Verdikkie.
In mijn huis was lekkage. Heftige lekkage, waardoor elke regenbui ook binnen tot druppels leidde. Ik heb een aantal dakdekkers gevraagd wat het zou kosten om het te repareren en uiteindelijk kwam twee weken terug iemand het oplossen. Hij heeft de lekkage gemaakt en nam meteen ook even de dakgoot mee, die ook nodig een nieuwe laag nodig had.
Om die dakgoot gaat het nu. Hij zou er EMDR ofzoiets inplakken, een rubberachtige laag zonder naden die dan de boel weer 25 jaar gegarandeerd zou dichthouden. Dat plakken lukte niet omdat er een zinklaagje in de goot zit waarop de lijm niet pakte. Hij heeft toen de goot voorzien van een laagje bitumen. Op zich denk ik, prima, dicht is dicht.
De volgende ochtend ging de bel, mijn buurman vroeg of ik even op het dak kon komen kijken. Hij was namelijk ook bezig daar, er moest bij hem een compleet nieuw dak gelegd. De dakdekkers hadden hem gewezen op de staat van mijn 'vernieuwde' goot.
[ afbeelding ]
De buurdakdekkers boden aan om het spulletje dat op het dak van de buren ging gelegd worden door te trekken in mijn goot, tot onder de pannen. Prima oplossing dacht ik.
Ik heb de 1e dakdekker gemaild, met foto's, dat zijn reparatie aan de dakgoot niet in orde was, dat ik het anders heb opgelost en dat ik hem dus maar de helft van de rekening betaal. Is hij het niet mee eens en hij sluit af met 'anders moet ik andere maatregelen nemen maar daar heb ik geen zin in en geen tijd voor maar wat moet moet nartuurlijk'.
Bah...
Dat heb ik dus gedaan, SHE, de helft betaald en een mail met foto erachteraan. Ik ga er vanuit dat ie niet meer reageert nu.quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:46 schreef SHE het volgende:
Gatver Poes, ook dat nog. En ik ben met Co, die gast kletst en laat je niet intimideren!
Wat ons geholpen heeft bij een badkamer issue, is een bedrag direct overmaken ( bedrag wat wij redelijk vonden ), met een aangetekende begeleidende brief met onze bezwaarpunten en bewijs.
Wij hebben er nooit meer wat van gehoord ( zou ook gek zijn ), want die gast wist dondersgoed dat ik blij moest zijn dat we hem nog IETS betaalden.
Nee ik wacht tot er iemand iets post waarop ik kan reagerenquote:Op zondag 24 augustus 2008 22:52 schreef Merel het volgende:
Jullie zitten weer allemaal heel rustig te doen en niet te posten, wachtend tot ik ga slapen, en vannacht kletsen jullie dan weer drie topics vol als ik er niet ben hè?
En dat hebben ze niet eens gedaan!quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:52 schreef Merel het volgende:
Jullie zitten weer allemaal heel rustig te doen en niet te posten, wachtend tot ik ga slapen, en vannacht kletsen jullie dan weer drie topics vol als ik er niet ben hè?
Cheater!quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:53 schreef ColdFeet het volgende:
De nicoise is uitgesteld tot morgen omdat we erg laat hadden geluncht. Daarom, wegens een overschot aan tomaten, pizzaatjes gemaakt: half-volkoren deeg met tijm, chili's en zwarte peper, belegd met tomaat, ui, olijven en tonijn. De helft voor nu (), de andere helft voor morgen als lunch
Volkoren pizzaquote:Op maandag 25 augustus 2008 09:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Cheater!
Met een overschot aan tomaten had je ook soep kunnen maken. Pizza is een wel heel dubieuze oplossing
Oeh das wel *** ja. Stel je alvast in op een paar uur wachten, neem wat muziek mee, kan het alleen maar meevallen (ik heb wel eens 7 uur zitten wachten op Zurich, waar echt niets te doen is).quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
hellow
ık lees hıer ıets over stakıngen van transavıa morgen?
laten wıj nou net morgen retour gaan...
zıe de buı wel weer hangen van uren op de luchthaven staan en nıet kunnen vlıegen.......
![]()
![]()
bah nıet leuk...
verder was ık gıster zıek... dıarree. buıpıjn etc.
en voel me nog steeds een beetje brak.
maar toch maar ff het beste maken van de laatste dag hıer...
Veel plezier, het komt allemaal goed, en je komt vast een hoop gelijkgestemden tegenquote:Op maandag 25 augustus 2008 09:38 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oeh das wel *** ja. Stel je alvast in op een paar uur wachten, neem wat muziek mee, kan het alleen maar meevallen (ik heb wel eens 7 uur zitten wachten op Zurich, waar echt niets te doen is).
Voel me net een klein bruggertje, helemaal onrustig geslapen omdat vandaag mn eerste dag op de uni is. Ben bang dat ze me niet aardig vinden ofzo. En niemand thuis om zenuwachtig tegen te praten.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volkoren pizza
Mijn schema vandaag:
O: 2 gekookte eitjes
T: Smoothie van aardbeien en magere yoghurt
L: 2 kleine pizza's
T: handvol amandelen
T: klein beetje uiensoep, zonder stokbroodje gruyere
Zwemmen
D: grote salade nicoise: sperzieboontjes, tomaat, little gem, fijngehakt ansjovisje, rode ui, olijven, gekookt ei, paar geroosterde aardappeltjes en een gegrilde tonijnsteak
Dat is toch verder best gezond allemaal, dunkt me
Dan eet je noodles s'ochtends, of rijst die je van tevoren hebt klaargemaakt ( dag ervoor ) of je eet wasa crackers met iets. Keuze zat.quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:33 schreef Tinkepink het volgende:
Ook goedemorgen!
Gisteravond toch nog redelijk netjes gegeten. Na de rijst met groente nog twee augurk-hamrolletjes gegeten en dat was het wel.
Het ontbijt blijft bij mij een beetje problematisch: een ei is lekker, maar ik wil niet iedere dag eieren eten, daarnaast wil ik persé koolhydraten eten omdat ik gemerkt heb dat ik anders tot een uur of 12 onder-presteer. Muesli vind ik niet lekker, van weetabix of brinta met melk wordt ik misselijk, van brood krijg ik een plofbuik, als ik fruit eet krijg ik alleen maar meer honger..... Blijft over rijst en groente en daar heb ik geen tijd voor in de ochtendstress. Ik sta nu al rond 6 uur zodat de kinderen om 8 uur in de kindergarten zijn en ik om 9 uur op mijn werk.
Omdat een dollefijn een heel intelligent dier is en bovendien heel groots en machtig. En omdat dolfijnen bedreigd zijn en koetjes niet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:12 schreef freecell het volgende:
"Waarom voelt dolfijn eten eigenlijk gemener dan koe eten?
Het voelt wél echt gemener namelijk...
quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
hellow
ık lees hıer ıets over stakıngen van transavıa morgen?
laten wıj nou net morgen retour gaan...
zıe de buı wel weer hangen van uren op de luchthaven staan en nıet kunnen vlıegen.......
![]()
![]()
bah nıet leuk...
verder was ık gıster zıek... dıarree. buıpıjn etc.
en voel me nog steeds een beetje brak.
maar toch maar ff het beste maken van de laatste dag hıer...
Mijn probleem met alleen eitjes is dat ik mijn kinderen een normaal eetpatroon wil aanleren. Als moeder heb je namelijk een voorbeeldfunctie. En alleen eieren eten als ontbijt is niet wat ik mijn kinderen wil aanleren. Het is namelijk zo, dat als ik "raar" ga doen met eten, zij ook "raar"doen. Ik neem daarom bijvoorbeeld ook nooit het woord dieet in de mond en probeer zo goed als mogelijk normaal mee te eten. Ik heb ze bijvoorbeeld uitgelegd dat mama buikpijn krijgt van brood en aardappels. Gevolg: dochter eet geen brood weer. En dat is dus niet de bedoeling.quote:
ineens besluiten om naar huis te gaan (relatie ging stuk op vakantie, niet samen daar willen blijven, wel samen naar huis gegaan) We konden op dezelfde dag terug of de volgende ochtend. Zelfde dag was bijna 3000euro voor 2 ticketsquote:Op maandag 25 augustus 2008 10:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Omearos het siert je dat je daar zo rustig mee omging. Man, 18 uur op een luchthaven. Ik zou me toch chagrijnig worden. Als ik toch naar huis moet wil ik zo snel mogelijk.
Was de vlucht vertraagd dat er zoveel tijd tussen inchecken en opstijgen zat?
Bewonderenswaardig dat jullie het 18 uur met elkaar op een vliegveld hebben uitgehouden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:52 schreef omearos het volgende:
[..]
ineens besluiten om naar huis te gaan (relatie ging stuk op vakantie, niet samen daar willen blijven, wel samen naar huis gegaan) We konden op dezelfde dag terug of de volgende ochtend. Zelfde dag was bijna 3000euro voor 2 ticketsvolgende ochtend was nog maar 450euro, dan maar wachten tot de volgende ochtend.
Het waren de meest vreemde 18 uren ooit, op een vliegveld met mijn pas-net-sinds-avond-ervoor-Ex
Ah ik snap het helemaal. Bizarre situatie lijkt me dat en no fun whatsoeverquote:Op maandag 25 augustus 2008 10:52 schreef omearos het volgende:
[..]
ineens besluiten om naar huis te gaan (relatie ging stuk op vakantie, niet samen daar willen blijven, wel samen naar huis gegaan) We konden op dezelfde dag terug of de volgende ochtend. Zelfde dag was bijna 3000euro voor 2 ticketsvolgende ochtend was nog maar 450euro, dan maar wachten tot de volgende ochtend.
Het waren de meest vreemde 18 uren ooit, op een vliegveld met mijn pas-net-sinds-avond-ervoor-Ex
Dat mag je misschien wel raar vinden, maar het is wel hoe ik mijn kinderen opvoed. Natuurlijk bepaal ik voor mijn kidneren welk eetpatroon te moeten volgen! Mijn god, ze zijn 4 en 5. Kinderen van die leeftijd hebben regels en duidelijkheid nodig. En ja, ik beslis wat er op tafel komt. En rijst mogen ze 's middags en 's avonds eten. Alleen niet iedere dag. En nogmaals, ik beslis wat er gegeten word. . Daarnaast hebben ze het al moeilijk genoeg met een Nederlandse moeder die hun allemaal "gekke" dingen laat eten als olijven ed bij het ontbijt. Als ik ze ook nog rijst ga geven is het hek helemaal van de dam. Rijstepap eten we overigens wel regelmatig, ook op verzoek van de kinderen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:57 schreef SHE het volgende:
Oh en de opmerking over westers eten vind ik echt hilarisch![]()
Zoiets vreemds heb ik echt nog nooit gehoord. Dus eigenlijk bepaal jij voor je kinderen welk eetpatroon ze moeten volgen?
Misschien zijn je kinderen wel dol op rijst; maar dat mag dan niet omdat ze in Duitsland wonen?
Raap me op hoor!
Een ouderwetse moeder zijn heeft niets met chauvinisme te maken.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat mag je misschien wel raar vinden, maar het is wel hoe ik mijn kinderen opvoed. Natuurlijk bepaal ik voor mijn kidneren welk eetpatroon te moeten volgen! Mijn god, ze zijn 4 en 5. Kinderen van die leeftijd hebben regels en duidelijkheid nodig. En ja, ik beslis wat er op tafel komt. En rijst mogen ze 's middags en 's avonds eten. Alleen niet iedere dag. En nogmaals, ik beslis wat er gegeten word. . Daarnaast hebben ze het al moeilijk genoeg met een Nederlandse moeder die hun allemaal "gekke" dingen laat eten als olijven ed bij het ontbijt. Als ik ze ook nog rijst ga geven is het hek helemaal van de dam. Rijstepap eten we overigens wel regelmatig, ook op verzoek van de kinderen.![]()
Wat je nu schrijft verbaast me wel een beetje. Jij was toch degene die een "ouderwetse" moeder wilde worden? Nou, bij het moederschap hoort ook het trekken van grenzen, o.a. bij het eten. En nee, van mij mogen de kinderen niet iedere dag twee eieren. Wel een weekje, als ze er een week zin in hebben, maar op een gegeven moment wordt het tijd om ook wat anders te eten. Ik ben namelijk een groot voorstander van afwisselend eten.
De meeste vliegvelden zijn heel erg saai. En je zit steeds te kijken hoe laat het is omdat je je vlucht niet wilt missen. En ik weet vooral wel leukere dingen te doen dan wachten op een vliegveld.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:00 schreef ColdFeet het volgende:
Lekkere theeRevolution witte thee met peer
Lianne, kribbig na 3 uur vliegveld? Ik neem een boek mee, koop koffie en zet mijn iPod aan... Niet helemaal zoals thuis, maar toch prima te harden! 18 uur is dan wel weer erg veel
Nou, van mij mag het niet. En dat heeft niets met chauvinisme te maken maar met aanpassen aan de omgeving waar je woont. Mensen vinden ons al "raar" omdat ik Nederlands ben en, zoals je geloof ik zelf ook al eens aangaf, kinderen wijken niet graag af van de norm. Wij doen het gewoon dus met de standaardingredienten van het gebied waar wij wonen (oke, afgezien van die olijven danquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Een ouderwetse moeder zijn heeft niets met chauvinisme te maken.
Ik trek geen landsgrenzen bij hetgeen ik kinderen voorzet.
Al willen ze elke dag sashimi , als het maar gezond is.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:24 schreef Tinkepink het volgende:
Klinkt goed conleche! En sorry dat ik de kinderdiscussie weer oprakel
In Japan staan ze dan ook gewoon op de menukaart (helaas).quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
als dolfijn te eten zou zijn, zou ik het wel doen hoor
Ik zou in eerste instantie ook blijven, maar niet lang nadat we zijn vlucht geregeld hadden had ik zoiets van: "mijn hoofd staat absoluut niet naar vakantie en alleen in het buitenland zijn, ik ga ook terug" Gelukkig kon ik met dezelfde vlucht mee.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:55 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Bewonderenswaardig dat jullie het 18 uur met elkaar op een vliegveld hebben uitgehouden.
Ik word als kribbig bij langer dan 3 uur op een vliegveld en dat is dan nog niet eens met mijn net-nieuwe-ex.
Overigens was ik gewoon lekker in mn eentje gebleven, maar dat ben ik dan weer
Nah, we hadden best veel lol, onder andere omdat we allebei de bizarheid van de situatie wel konden inzien.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ah ik snap het helemaal. Bizarre situatie lijkt me dat en no fun whatsoever![]()
Arme jij.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:49 schreef conleche het volgende:
Greys smste net dat ze wiebelig doch veilig is geland en uitzicht op zee heeft!!
En dat ze een hotdog opheeft, maar dat mocht ik niet tegen SHE zeggen. SHE, zelfs op Madeira zijn ze bang van je![]()
Ja, breng haar ff op een goed ideequote:Op maandag 25 augustus 2008 12:51 schreef ColdFeet het volgende:
Oh-oh... Ze hebben ook van dat geweldige vette knoflookbrood op Madeira. Als dat maar goed gaat
quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:49 schreef conleche het volgende:
Greys smste net dat ze wiebelig doch veilig is geland en uitzicht op zee heeft!!
En dat ze een hotdog opheeft, maar dat mocht ik niet tegen SHE zeggen. SHE, zelfs op Madeira zijn ze bang van je![]()
Ik heb ook echt dagen dat ik niet vooruit kom, en dan opeens weer eens dat ik 'vlieg' en een ontzettend lekker ritme heb. De logica daarachter heb ik tot op heden niet kunnen achterhalen. Vanochtend ging de 10 k slechter dan zaterdag, ging steeds langzamer ipv sneller. Nou ja.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb ook soms dagen dat ik niet vooruitkom, maar heb het gevoel dat dat vooral tussen de oren zit: dan heb ik na 2 km. al geen zin meer, kom niet in het ritme en kan alleen nog maar denken: wanneer mag ik weer terug. Het kan best zijn dat dat toch ook gedeeltelijk met brandstof te maken heeft....
Maar werkt dat nou echt? Als iemand zeven dagen in de week in de sportschool op die cardio-apparaten bezig is met een superhoge hartslag, verbrandt 'ie dan helemaal geen vet?quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
Dat is idd wat men noemt een aerobe training; ongeveer een half uur trainen waarbij je harslag tussen de 70 en 80% van je maximale hartslag zit.
Ga je een half uur flink hardlopen, en zit je daar dus boven, dan spreekt men van een anaerobe trainen en dat is voornamelijk een cardiovasculaire training.
Wil je vetten en vetzuren verbranden, dan moet je dus een aerobe training zoeken ( denk aan krachttraining, snelwandelen, zwemmen )
Ik kan al nauwelijks een gesprek voeren als ik normaal wandel! Nou ja, ik overdrijf, maar mijn longinhoud is echt pet. Ik heb het ooit laten testen door een dermatoloog, daar was ik voor een allergietest en die dacht dat ik een grapje maakte toen ik in een soort apparaat moest blazen. Maar toen bleek dat ik niet zo'n grapjas was, (ben altijd bloedserieus bij dokters!) fronste ze even licht haar brauwen en wist ik genoeg. (ik kreeg ook direct een pufje meequote:Op maandag 25 augustus 2008 13:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb ook echt dagen dat ik niet vooruit kom, en dan opeens weer eens dat ik 'vlieg' en een ontzettend lekker ritme heb. De logica daarachter heb ik tot op heden niet kunnen achterhalen. Vanochtend ging de 10 k slechter dan zaterdag, ging steeds langzamer ipv sneller. Nou ja.
Ze (= hardloop experts) zeggen altijd trouwens dat je voor vetverbranding juist langzaam moet proberen te lopen, in een ritme waarop je nog makkelijk een gesprek kan voeren. Als je harder gaat verbrand je alleen je koolhydraten reserves.
Heb je wel eens aan een wedstrijd/trimloop mee gedaan?
Uiteindelijk wel, maar lang niet zo effectief als met bv krachttraining.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:57 schreef Merel het volgende:
[..]
Maar werkt dat nou echt? Als iemand zeven dagen in de week in de sportschool op die cardio-apparaten bezig is met een superhoge hartslag, verbrandt 'ie dan helemaal geen vet?
Ik heb geen verstand van dat soort dingen. Ik ben al blij dát ik sport, dan ga ik ook niet nog eens opletten of m'n hartje toevallig niet te snel slaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |