http://www.telegraaf.nl/b(...)oedbad__.html?p=12,1quote:AMSTERDAM - Cohen vreest morgenavond een veldslag rond de wedstrijd Feyenoord-PSV om de Johan Cruijffschaal. De Amsterdamse burgemeester zegt dat politie, justitie en gemeente aanwijzingen hebben dat hooligans van verschillende clubs met elkaar op de vuist willen.
In landelijke advertenties kondigt Cohen daarom scherpe voorzorgsmaatregelen aan. Zo geldt morgen van 10.00 tot 24.00 een noodverordening. De politie mag daardoor in een groot gebied van Amsterdam preventief fouilleren. Ook zijn veel wegen afgesloten.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 19:24 schreef Meki het volgende:
Eindhovenaars
had ajax maar een prijs moeten pakkenquote:Laat ze maar lekker spelen in de kuip in Rotterdam
Dit is een provocatie voor Amsterdam. Owee als ze Amsterdam gaan kapot maken of rellen owee dan is het echt oorlog tegen Rotterdam![]()
traditie, zoals de bekerfinale altijd in De Kuip wordt gespeeldquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 19:58 schreef Dagonet het volgende:
Waarom eigenlijk in de Arena, waren andere plekken te controversieel voor Feyenoord PSV?.
Want Feyenoord PSV was nog niet risicowedstrijd genoeg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:01 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
traditie, zoals de bekerfinale altijd in De Kuip wordt gespeeld
PSV heeft inderdaad een enorme groep diehard hooligans.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Want Feyenoord PSV was nog niet risicowedstrijd genoeg..
valt wel mee, zeker als je je bedenkt dat er maar 300 Eindhovenaren en 2.400 Feyenoorders komenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
ja, fijne cultuurquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:19 schreef sander89 het volgende:
Erg triest die hooligans, gewoon allemaal huisarrest geven op de dag van de voetbalwedstrijden.
Ook al zou dit jammer genoeg onmogelijk zijn.
Zal alleen in zulke landen als China lukken, want daar verraden ze hun buren zelfs uit het belang van de overheid.
Laat ze elkaar nu eens eindelijk finaal de kop in slaan. Zijn we er vanaf.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:19 schreef sander89 het volgende:
Erg triest die hooligans, gewoon allemaal huisarrest geven op de dag van de voetbalwedstrijden.
De randstad is een grote afvoerput.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:08 schreef ethiraseth het volgende:
Rotterdammers.Die stad is echt het afvoerputje van de Randstad.
Niet echt, eigenlijk. Hoezo?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
quote:of rellen owee dan is het echt oorlog tegen Rotterdam
Jij bent ook niet erg consequent he?quote:Meki
VREDE SALAAM PEACE
Zeg wholla.quote:
Nog dommer is het als je niet normaal Nederlands kan schrijven!quote:
Niet op mijn kosten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:26 schreef Slappy het volgende:
Niks huisarrest gelijk 10 jaar als ze gaan rellen
Aha jij voelt je aangesproken als Rotterdammerquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nog dommer is het als je niet normaal Nederlands kan schrijven!
Rotterdam is de mooiste stad ter wereld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:54 schreef Meki het volgende:
Rotterdam is domme stad
True.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rotterdam is de mooiste stad ter wereld.
Wat heeft Rotterdam dan voor moois danquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rotterdam is de mooiste stad ter wereld.
Rotterdam heeft het beste tram netwerk van Nederland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat heeft Rotterdam dan voor moois dan
Kijk wij hebben Dam wij hebben trams en de wallen en we hebben COHEN
en Rotterdam heeft niet eens trams alleen metro's en bussen
Oow jahquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rotterdam heeft het beste tram netwerk van Nederland.
En een veel mooiere skyline.
Bovendien is er weinig van dat neppe Amsterdamse gedoe: Ik illustreer het met een gedicht:
Rotown Magic
Rotterdam is niet te filmen
De beelden wisselden te snel
Rotterdam heeft geen verleden
en geen enkele trapgevel.l
Rotterdam is niet romantisch
heeft geen tijd voor flauwekul
is niet vatbaar voor suggesties
luistert niet naar slap gelul
't Is niet camera gevoelig
lijkt niet mooier dan het is
Het ligt vierkant hoog en hoekig
gekanteld in het tegenlicht
Rotterdam is geen illusie
door de camera gewekt
Rotterdam is veel te écht
Jules Deelder
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:26 schreef Slappy het volgende:
Niks huisarrest gelijk 10 jaar als ze gaan rellen
Daar woonde ik, refogatquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:20 schreef msnk het volgende:
Ben alleen naar de Turkse ambassade geweest () in Rotterdam, dus veel heb ik niet gezien. Maar Capelle aan den IJssel vond ik wel erg mooi
Ik woon daar 'toevallig', maar dat is echt voor het eerst dat ik iemand dit heb horen zeggen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:20 schreef msnk het volgende:
Maar Capelle aan den IJssel vond ik wel erg mooi
Ja de buitenkant misschien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:20 schreef msnk het volgende:
Ben alleen naar de Turkse ambassade geweest () in Rotterdam, dus veel heb ik niet gezien. Maar Capelle aan den IJssel vond ik wel erg mooi
Inderdaadquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik woon daar 'toevallig', maar dat is echt voor het eerst dat ik iemand dit heb horen zeggen.![]()
Middelwatering.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:30 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Inderdaad
Schollevaar? Middelwatering? Of de gangstabuurt van Oostgaardson?
Nee, maar ik vind gewoon dat je die vergelijking niet mag maken als je zelf net zo dom bentquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Aha jij voelt je aangesproken als Rotterdammer
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:37 schreef TJDoornbos het volgende:
ff voor de goeie orde: Als er gereld word is het de schuld van Ajax/Amsterdam en de KNJB. A de verplichte combi is lek en B deze wedstrijd willen ze persee in die Moskee laten spelen ipv bijv in Heereveen ofzo. Dan is het vragen om problemen!
3 gebouwen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:12 schreef Meki het volgende:
Wij hebben ook torens en een skyline
lekker generaliseren, dan wordt je wel serieus genomenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
wat een bosmongolen zijn rotterdammers toch ook hè. Het is de schuld van de knVb (knjb, hoe kom je erop, hilarisch hoor
) dat Rotterdammers zo dom zijn dat ze het schijnbaar voldoende reden vinden om te rellen omdat een wedstrijd in Amsterdam is?
je kunt ook bij de pakken neer gaan zitten en er niets van proberen te makenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:56 schreef Red_85 het volgende:
een skyline in je stad, tjah, wees er maar trots op als je denkt hoe je er uiteindelijk aan gekomen bent.
waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om te bombarderenquote:gelukkig heeft Amsterdam de klassieke Nederlandse schoonheid nog.![]()
Rotterdam was havenstad No.1 en dus bij meerdere mensen wel bekend. Het zit je overigens wel diep hé? Ben je soms bang dat Rotterdam tóch een beetje meer heeft?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:56 schreef Red_85 het volgende:
rotterdam denkt modern te zijn met de skyline maar Amsterdam heeft nog steeds de grootste aantrekkingskracht naar iedereen in deze wereld (behalve de rotterdammertjes dan). wie kent rotterdam nou op deze wereld behalve een paar dronken scheepskapiteins?
Rotterdammers zijn idd trots op hoe ze het gekregen hebben, door wederopbouw. Het is toch de stad met de meest-metropolische 'feeling'.quote:een skyline in je stad, tjah, wees er maar trots op als je denkt hoe je er uiteindelijk aan gekomen bent. gelukkig heeft Amsterdam de klassieke Nederlandse schoonheid nog.![]()
Sowieso snap ik niet waarom Jules Deelder hier ter discussie staat. Het gaat over Rellen tussen Rotterdam en Amsterdam.quote:Jules Deelder is ook alleen maar jaloers dat zijn stadje dat niet meer heeft. Dat is frustrerend en dat ziet hij wel in de enige grotere stad in het land. Dat maakt hem die gedichten schrijven alsof hij een heel erg gefrustreerd en jaloers kindje is.
Denk je..quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:01 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
je kunt ook bij de pakken neer gaan zitten en er niets van proberen te maken
en waaruit maak jij op dat Rotterdammers trots zijn op de skyline doordat hun stad gebombardeerd is?
[..]
waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om te bombarderen
Nee, Utrecht was de volgende geweest.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk je..
De duitsers wilde Amsterdam eigenlijk besparen maar wilde Nederland toch op de knieen brengen. dus deden ze maar de een na grootste stad.. Amsterdam had de volgende geweest.
quote:Veel politievertoon in gehele stad
Vanwege de wedstrijd om de Johan Cruijffschaal tussen PSV en Feyenoord in de Amsterdam ArenA, is de politie zaterdag met veel man op de been om de orde in de stad te handhaven.
In het centrum was de politie in grote getalen aanwezig om bezoekers preven-tief te fouilleren. Hetzelfde geldt voor het terrein rond de ArenA. Maar ook in het tussenliggende gebied mag gefouilleerd worden.
Tot buiten de gemeentegrenzen in Ouder-Amstel geldt de politiebevoegdheid. Nog nooit eerder was er zo'n groot gebied in in de stad waar de politie preventief mag fouilleren.
Rotterdam kankerstad, etc.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rotterdam heeft het beste tram netwerk van Nederland.
En een veel mooiere skyline.
Bovendien is er weinig van dat neppe Amsterdamse gedoe: Ik illustreer het met een gedicht:
Rotown Magic
De beelden wisselden te snel
Rotterdam heeft geen verleden
en geen enkele trapgevel.l
Rotterdam is niet romantisch
heeft geen tijd voor flauwekul
is niet vatbaar voor suggesties
luistert niet naar slap gelul
't Is niet camera gevoelig
lijkt niet mooier dan het is
Het ligt vierkant hoog en hoekig
gekanteld in het tegenlicht
Rotterdam is geen illusie
door de camera gewekt
Rotterdam is veel te écht
Jules Deelder
Amsterdam niet iig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:41 schreef Fredo55 het volgende:
En wie heeft er nou een mooiere skyline?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Who gives a fuck?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:50 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Met de Maastoren erbij kunnen ze wel schudden.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:41 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jij zo stom bent om gepakt te worden wel ja.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:56 schreef Tarabass het volgende:
Dat domme potje voetbal gaat ons weer een hoop geld kosten, ben ik bang. Als ik iets kapot maak moet ik het zelf betalen, die regel gaat voor hen niet op..
Hij heeft wel gelijk. Er moet een flinke hoeveelheid ME klaar staan, wat zowel de stad als het Rijk honderdduizenden euros aan belastinggeld gaar kost. En waarom? Omdat een stel "supporters" zo nodig de boel willen afbreken?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:59 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als jij zo stom bent om gepakt te worden wel ja.
Wat een lamme post.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:41 schreef Fredo55 het volgende:
Serieusquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:19 schreef maartena het volgende:
Nederlandse (of Europese?) voetbalsupporters.....Als de Boston Red Sox tegen de New York Yankees spelen, dan heb je toch ook geen rellen, en kan iedereen naast elkaar in hetzelfde stadion zitten? En dan heb je het over 1 van de grootste sportrivalen van de VS....
Je hebt dan een enkele dronken fan die lastig is, maar niet hele horden supporters die na verlies (of zelfs bij winst) de halve stad afbreken.
Een fatsoenlijk mens maakt niet opzettelijk kapot, en als het dan wel gebeurd is het beschaafd te vinden dit te moeten betalen. Ik ben niet zo stom iets kapot te maken. Maar omdat een kudde hersenloze, coke snuivende, zatzuipende 'voetbal-supporters' dat wel meent te moeten kunnen doen, mag ik als belastingbetaler daar ongevraagd en zonder keuze aan meebetalen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:59 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als jij zo stom bent om gepakt te worden wel ja.
Wat een lamme post.
zit ik binnenkortquote:
nee, de VS heeft geen zieke geestenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:19 schreef maartena het volgende:
Nederlandse (of Europese?) voetbalsupporters.....Als de Boston Red Sox tegen de New York Yankees spelen, dan heb je toch ook geen rellen, en kan iedereen naast elkaar in hetzelfde stadion zitten? En dan heb je het over 1 van de grootste sportrivalen van de VS....
Amsterdam groeit juist qua bevolking, Rotterdam is in een paar jaar tijd 20.000 inwoners kwijt geraakt. Jouw verhaal klopt dus niet echt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:10 schreef RAVW het volgende:
Lol jullie vergeten 1 ding Rotterdam groeit
Amsterdam kan niet groeien, omdat het voor 70% op de monumenten lijst staan.
Vandaar ook de woning nood in Amsterdam en daarom zijn er ook gewoon veel krakers in Adam.
Bouw gewoon huizen net zo als in Rotterdam dan heb je daar geen last van.
En lekker hoor die rondvaart boten langs je huis waar de hele wereld kan zien wat je zit te eten
quote:
quote:
Zoo. die rotterdammers denken ff trots te zijn op een skyline.. waar de rest van de wereld nooit van gehoord heeft. Nederland stelt geen flikker voor qua skylines, geen enkele stad. rotterdam is een wannabe. niets meer dan dat. het kleine jongetje uit de klas dat er graag bij wil horen maar geen persoonlijkheid heeft, altijd jaloers is op anderen en alles probeerd na te apen.quote:
gezellig hequote:
Willen jullie ons bomdarderenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:01 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
je kunt ook bij de pakken neer gaan zitten en er niets van proberen te maken
en waaruit maak jij op dat Rotterdammers trots zijn op de skyline doordat hun stad gebombardeerd is?
[..]
waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om te bombarderen
Amsterdam mocht bij mijn weten niet meedoen...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:23 schreef Meki het volgende:
De Rotterdammers hebben verloren en zijn jaloers op Amsterdam
Nee verliezer, komt 2-0 hard aan hequote:
Ajax kan me niks schelen, ben altijd voor PSV geweestquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Amsterdam mocht bij mijn weten niet meedoen...
Waarom was dat ook alweer?
Wat is er in godsnaam mooi aan m'n woonplaats??quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:20 schreef msnk het volgende:
nee, was ingecalculeerdquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee verliezer, komt 2-0 hard aan he![]()
en dat met een nieuwe trainer
Dan haal jij wel veel uit zo weinig woorden, hulde!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:36 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Een fatsoenlijk mens maakt niet opzettelijk kapot, en als het dan wel gebeurd is het beschaafd te vinden dit te moeten betalen. Ik ben niet zo stom iets kapot te maken. Maar omdat een kudde hersenloze, coke snuivende, zatzuipende 'voetbal-supporters' dat wel meent te moeten kunnen doen, mag ik als belastingbetaler daar ongevraagd en zonder keuze aan meebetalen.
Maar je opmerking zegt uiteindelijk erg veel over jou en je fatsoen. De beschaving waar we in deelnemen heeft figuren als jou helemaal niet nodig en de beschaving ansich is volgens mij helemaal aan je voorbij gegaan.
Maar net hoe je het bekijkt he?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:36 schreef Koewam het volgende:
Mensen die denken dat Amsterdam groter is dan Rotterdam
Klopt. Ik voorzie overigens dat Rotterdam flink gaat krimpen en Amsterdam gaat groeien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar net hoe je het bekijkt he?
Zeldzaam! Er komt gewoon iets zinnigs uit... ineens, plotseling... WOW!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:27 schreef Meki het volgende:
Ajax kan me niks schelen, ben altijd voor PSV geweest
De weg er vandaan...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is er in godsnaam mooi aan m'n woonplaats??
Jawel, maar die zijn niet zo achterlijk pathetisch dat ze met z'n allen wel durven, maar als ze er in hun eentje voorstaan staan ze met de staart tussen de benen te janken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:28 schreef ruud_fr het volgende:
en? is er wat gebeurd?
[..]
zit ik binnenkort![]()
[..]
nee, de VS heeft geen zieke geesten
Ten eerste hij is een Marokkaan en ten tweede als je racistisch gaat doen mag je optiefen uit Rotterdam.quote:
whehequote:Op zondag 24 augustus 2008 00:20 schreef GasTurbine het volgende:
Maarja, wat moet je? Je claimt dat je de club van Rotterdam bent, terwijl je wordt voorbijgestreefd door Sparta en Excelsior._!
1. whateverquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ten eerste hij is een Marokkaan en ten tweede als je racistisch gaat doen mag je optiefen uit Rotterdam.
Ik wist het!!quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:37 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
whehe![]()
[..]
1. whatever
2. ik kom niet uit Rotterdam
Je loopt ook vast met een PSV shirt aan in Amsterdam rond, als je nu ook nog zegt dat je wel eens op een BMX fiets zit ga ik het eng vinden...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ajax kan me niks schelen, ben altijd voor PSV geweest
Ik vind die Amerikaanse gebouwen maar eng trouwens.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:55 schreef popolon het volgende:
Dat gedoe over de skyline van A'dam of R'dam. Beide is niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |