abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61041801
quote:
De klusstrijd Het Blok is dit keer voor de vijfde keer te zien bij NET 5. De lustrumeditie bevat weer alle bekende ingrediënten: lange klusnachten, slopende weekenden en keiharde strijd om een bouwval om te toveren tot vier topappartementen. Wat de deelnemers van dit jaar echter niet weten, is dat Het Blok nog gesplitst moet worden van één woonhuis in meerdere woonhuizen. En dat ze dus eerst moeten gaan slopen, voordat ze kunnen beginnen aan de zwaarste verbouwingswedstrijd annex relatietest van Nederland.

Vier koppels
Het Blok speelt zich in en rondom vier vervallen appartementen af. In deze appartementen klussen en wonen vier kleurrijke koppels, terwijl ze hun dagelijkse baan gewoon voortzetten. Ze hebben slechts elf weken en een beperkt budget om de appartementen volledig te renoveren en in te richten. Na 77 dagen van bloed, zweet en tranen, worden de appartementen op een officiële onroerend goed veiling van de hand gedaan. Het bedrag dat de stellen kunnen winnen, is het verschil tussen verkoopprijs op de veiling en de oorspronkelijk getaxeerde startwaarde. Het koppel dat de grootste meerwaarde heeft weten te realiseren, wint bovendien de hoofdprijs van 50.000 euro.

Op de proef gesteld
De stellen worden in Het Blok enorm mentaal en sociaal op de proef gesteld. Kan hun relatie dat aan? Komen er verborgen karaktereigenschappen boven drijven, die de ander tot nu toe niet gezien had? Zijn er kanten die hem of haar toch iets minder leuk maken? Of wordt de onderlinge band juist enorm versterkt?
Stellen:

Eleanor (28) & Roek (30)

De grootste motivatie van Eleanor en Roek om mee te doen aan Het Blok, is geld. Eleanor en Roek zijn al sinds hun middelbare schooltijd onafscheidelijk en zijn twee jaar geleden getrouwd. Kinderen hebben ze niet, maar ze zullen wel kat Bumper elf weken moeten missen.

Harde werkers
Zij danst professioneel bij zangeres EliZe en werkt daarnaast als directiesecretaresse. Hij is overdag financieel medewerker bij een internetbedrijf en ’s avonds sporttrainer. Het zijn dus harde werkers en ze zijn enorm gemotiveerd om als winnaars uit Het Blok te komen.

Goede wil
Kortom: aan goede wil ontbreekt het dit stel niet, maar zullen zij erin slagen om samen te werken? Eleanor heeft weinig kluservaring, Roek is wel handig. Maar Roek kan moeilijk samenwerken en Eleanor is eigenwijs…

Floortje (25) & Jeroen (28)

Stylist/visual merchandiser Floortje en accountmanager Jeroen hebben anderhalf jaar een relatie. Het eerste jaar hebben ze elkaar echter amper gezien; Floortje studeerde in China en Jeroen woonde en werkte in Dubai.

Samenwonen
Sinds een half jaar is dit stel weer terug op Nederlandse bodem en wonen ze bij elkaar om de hoek. Floortje en Jeroen gaan in Het Blok voor het eerst samenwonen. Dat wordt de eerste beproeving. Als hun relatie de verbouwingswedstrijd overleeft, komen er in de toekomst zeker vijf kinderen en een grachtenpand met een sloep voor de deur.

Eerbetoon
Behalve een relatietest is deelname aan Het Blok voor dit stel ook een eerbetoon aan hun handige vaders. De vader van Jeroen is in 2006 overleden. Die van Floortje een jaar eerder. Beide vaders waren fervente klussers en Floortje en Jeroen willen laten zien dat zij hun genen hebben geërfd. Jeroen zegt dat hij een goede klusser is en dat Floortje ‘voor een vrouw’ best handig is, kortom: dit studentikoze stel gaat voor de winst.

Petra (37) & Frits (40)

Frits heeft een vloerenbedrijf en zijn vrouw Petra helpt hem met de administratie. Daarnaast werkt ze in een woonwinkel en vormt ze de spil van het gezin. Petra en Frits zijn al 24 jaar samen en hebben hun handen vol aan hun zoons Dion (10), Guy (8) en dochter Estelle (5).

Met z'n tweetjes
Ze gaan eindelijk weer eens iets echt met z’n tweetjes doen, dat is de belangrijkste reden van Petra en Frits om zich met hart en ziel in deze verbouwingswedstrijd te storten. Klussen is ze wel toevertrouwd. Hun huis aan de rand van Groningen hebben ze helemaal zelf opgeknapt.

Vertrouwen
Dit stel heeft er dan ook alle vertrouwen in dat ze de klus in Het Blok met het grootste gemak aan kunnen, ook al zullen ze de kinderen natuurlijk vreselijk gaan missen. Maar dat wordt meer dan goed gemaakt als Frits en Petra winnen. Want dan gaat het hele gezin samen op reis.

Kristel (25) & Yarno (31)

Kristel en Yarno hebben elkaar via internet leren kennen en wat begon als vriendschap, is langzamerhand uitgegroeid tot liefde. Inmiddels heeft dit stel acht jaar een relatie en wonen ze al zes jaar samen.

Motto
Een dag niet gewerkt, is een dag niet geleefd’, is het motto van Kristel en Yarno. Grafisch vormgever Kristel en elektromonteur Yarno zijn echte workaholics die geen minuut stil kunnen zitten. Al hun spaarzame vrije tijd gaat op aan hun eigen huis, dat zij van onder tot boven zelf verbouwen. Een flinke klus waar Kristel en Yarno zes jaar geleden mee zijn begonnen en waarvan het einde nog lang niet in zicht is…

Grootste uitdaging
Dat zij de klus in Het Blok zullen klaren, staat voor dit stel als een paal boven water, maar gaat hen dit binnen elf weken lukken? De tijdsdruk vormt de grootste uitdaging voor Kristel en Yarno, die maar één doel voor ogen hebben: met het gewonnen geld eindelijk de verbouwing van hun eigen huis afmaken.

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Tabloid op 23-08-2008 13:12:33 ]
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:54:46 #2
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_61042279
Ik ga zeker weer kijken!
pi_61042571
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:54 schreef Petra76 het volgende:
Ik ga zeker weer kijken!
Als opvullertje voor Expeditie Robinson en Wie is de Mol?
pi_61042935
Gelukkig kom ik deze net tegen
pi_61043059
Ga zeker ook weer kijken, ben heel benieuwd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:19:50 #6
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_61043153
ben trouwens pasgeleden met Martinair gevlogen en had Tobias (seizoen 1) als Purser.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:26:05 #7
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_61043364
Ik ga ook zeker weer kijken
pi_61043574
En ik ga ook weer kijken, zin in .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:17:10 #9
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61044827
Terug Vind Blokjes
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_61045162
Ga zeker kijken! Moet terugdenken aan vorig seizoen zo sneu dat bieden toen..

Neem aan dat eindelijk dit jaar ook online terug kan kijken. Miste vorige jaren nogal wat..
pi_61048535
Ja! vorig jaar ook gevolgd, errug leuk!
Wie is daar?
pi_61050658
Kloppen de geruchten over dat het Blok-huis dit jaar staat in Amsterdam Westerpark?
pi_61050845
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:27 schreef Stiemie het volgende:
Kloppen de geruchten over dat het Blok-huis dit jaar staat in Amsterdam Westerpark?
Geheime locatie "Het Blok"
pi_61051061
Ah ik wist dat ik het ergens had gelezen Ga ik zeker kijken want dat is redelijk bij mij in de buurt.
pi_61051544
Woensdag meteen een uitzending van 2 uur
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 08:39:59 #16
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_61058983
Het begint woesndag dus? Eindelijk weer domme op de bank hang tv
opgezegd@fok.nl
pi_61060592
Ik zie al potentieel irritatie materiaal op die foto! Tevens TVP
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_61060598
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:19 schreef Cyan het volgende:
Die met die gele helm he.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:32:20 #19
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_61060758
Woensdag vind ik niet zo'n fijne avond eigenlijk.. Maar ga het wel volgen!!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  FOK!fossiel zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:33:57 #20
8443 cptmarco
it's captain...
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:42:10 #21
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_61060877
quote:
En met die rode jas

opgezegd@fok.nl
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:46:47 #22
124676 RobertoCarlos
pi_61060928
quote:
geen homo's deze keer dus wordt een echt hetero-sfeertje
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:11:00 #23
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_61061280
Misschien wel een verborgen homo. De verplichte allochtoon zit er immers ook in.
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:17:25 #24
124676 RobertoCarlos
pi_61061403
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:11 schreef FoXje het volgende:
Misschien wel een verborgen homo. De verplichte allochtoon zit er immers ook in.
Dat wel, maar ze lijkt me toch weer zo'n Carlos typetje..
Die lange, langharige slungel lijkt mij wel iemand die voor irritatie gaat zorgen..... niets willen doen, de hele tijd zitten blowen en willen profiteren van anderen.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:18:18 #25
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_61061415
Ja, zoals altijd worden mensen getypecast. Maar ja, lekkere bankhang tv zal het wel weer worden. Het verbouwen zal ook wel weer bijzaak zijn.
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:37:48 #26
124676 RobertoCarlos
pi_61061768
Hier de stelletjes van Het Blok up and personal. Wat zijn ze toch allemaal perfect!

Eleanor (28) & Roek (30)

De grootste motivatie van Eleanor en Roek om mee te doen aan Het Blok, is geld. Eleanor en Roek zijn al sinds hun middelbare schooltijd onafscheidelijk en zijn twee jaar geleden getrouwd. Kinderen hebben ze niet, maar ze zullen wel kat Bumper elf weken moeten missen.

Harde werkers
Zij danst professioneel bij zangeres EliZe en werkt daarnaast als directiesecretaresse. Hij is overdag financieel medewerker bij een internetbedrijf en ’s avonds sporttrainer. Het zijn dus harde werkers en ze zijn enorm gemotiveerd om als winnaars uit Het Blok te komen.

Goede wil
Kortom: aan goede wil ontbreekt het dit stel niet, maar zullen zij erin slagen om samen te werken? Eleanor heeft weinig kluservaring, Roek is wel handig. Maar Roek kan moeilijk samenwerken en Eleanor is eigenwijs…

Floortje (25) & Jeroen (28)

Stylist/visual merchandiser Floortje en accountmanager Jeroen hebben anderhalf jaar een relatie. Het eerste jaar hebben ze elkaar echter amper gezien; Floortje studeerde in China en Jeroen woonde en werkte in Dubai.

Samenwonen
Sinds een half jaar is dit stel weer terug op Nederlandse bodem en wonen ze bij elkaar om de hoek. Floortje en Jeroen gaan in Het Blok voor het eerst samenwonen. Dat wordt de eerste beproeving. Als hun relatie de verbouwingswedstrijd overleeft, komen er in de toekomst zeker vijf kinderen en een grachtenpand met een sloep voor de deur.

Eerbetoon
Behalve een relatietest is deelname aan Het Blok voor dit stel ook een eerbetoon aan hun handige vaders. De vader van Jeroen is in 2006 overleden. Die van Floortje een jaar eerder. Beide vaders waren fervente klussers en Floortje en Jeroen willen laten zien dat zij hun genen hebben geërfd. Jeroen zegt dat hij een goede klusser is en dat Floortje ‘voor een vrouw’ best handig is, kortom: dit studentikoze stel gaat voor de winst.

Petra (37) & Frits (40)

Frits heeft een vloerenbedrijf en zijn vrouw Petra helpt hem met de administratie. Daarnaast werkt ze in een woonwinkel en vormt ze de spil van het gezin. Petra en Frits zijn al 24 jaar samen en hebben hun handen vol aan hun zoons Dion (10), Guy (8) en dochter Estelle (5).

Met z'n tweetjes
Ze gaan eindelijk weer eens iets echt met z’n tweetjes doen, dat is de belangrijkste reden van Petra en Frits om zich met hart en ziel in deze verbouwingswedstrijd te storten. Klussen is ze wel toevertrouwd. Hun huis aan de rand van Groningen hebben ze helemaal zelf opgeknapt.

Vertrouwen
Dit stel heeft er dan ook alle vertrouwen in dat ze de klus in Het Blok met het grootste gemak aan kunnen, ook al zullen ze de kinderen natuurlijk vreselijk gaan missen. Maar dat wordt meer dan goed gemaakt als Frits en Petra winnen. Want dan gaat het hele gezin samen op reis.

Kristel (25) & Yarno (31)

Kristel en Yarno hebben elkaar via internet leren kennen en wat begon als vriendschap, is langzamerhand uitgegroeid tot liefde. Inmiddels heeft dit stel acht jaar een relatie en wonen ze al zes jaar samen.

Motto
Een dag niet gewerkt, is een dag niet geleefd’, is het motto van Kristel en Yarno. Grafisch vormgever Kristel en elektromonteur Yarno zijn echte workaholics die geen minuut stil kunnen zitten. Al hun spaarzame vrije tijd gaat op aan hun eigen huis, dat zij van onder tot boven zelf verbouwen. Een flinke klus waar Kristel en Yarno zes jaar geleden mee zijn begonnen en waarvan het einde nog lang niet in zicht is…

Grootste uitdaging
Dat zij de klus in Het Blok zullen klaren, staat voor dit stel als een paal boven water, maar gaat hen dit binnen elf weken lukken? De tijdsdruk vormt de grootste uitdaging voor Kristel en Yarno, die maar één doel voor ogen hebben: met het gewonnen geld eindelijk de verbouwing van hun eigen huis afmaken.

[ Bericht 14% gewijzigd door RobertoCarlos op 23-08-2008 12:43:36 ]
pi_61061899
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier de stelletjes van Het Blok up and personal. Wat zijn ze toch allemaal perfect!

[...]
In de OP gezet.
pi_61061978
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:46 schreef Tabloid het volgende:

[..]

In de OP gezet.
Gooi 'm ook nog ff in de Wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Het_Blok
Handig voor het volgende topic
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:56:04 #29
124676 RobertoCarlos
pi_61062072
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:46 schreef Tabloid het volgende:

[..]

In de OP gezet.
At your service
pi_61098616
Ook dit jaar zal ik weer kijken.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_61158856
Vanavond.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:48:44 #32
184336 Vale17
Divide et impera
pi_61162366
Voornemens om te kijken..
  Moderator woensdag 27 augustus 2008 @ 11:50:20 #33
9859 crew  Karina
Woman
pi_61162406
Bijna vergeten dat het vanavond al is!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_61162424
Ik mag lijen dat ze dat pand in de hens steken, als ik zo vrij mag zijn.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:53:36 #35
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_61163722
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik mag lijen dat ze dat pand in de hens steken, als ik zo vrij mag zijn.
Als ze net zo goed klussen als voorgaande jaren dan is dat best mogelijk
opgezegd@fok.nl
pi_61164030
Hopen dat ze de uitzendingen ook op de site gaan zetten, kan vanavond al niet kijken
pi_61164718
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:05 schreef moi80 het volgende:
Hopen dat ze de uitzendingen ook op de site gaan zetten, kan vanavond al niet kijken
Als het goed is, komen ze hier te staan.
pi_61164954
Leuk!
Go hard or go home
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:33:52 #39
58921 Day
You can fly!
pi_61166031
Deze keer veel echte klussers erbij. Ben benieuwd!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:28:16 #40
226321 carlosvanree
Winnaar blok 2007
pi_61171673
Vorig jaar moest ik alles over mij heen laten komen. Nu kan ik eindelijk reageren. Alhoewel ik het van een aantal van jullie erg twijfelachtig vind dat jullie hier nog steeds of weer zijn, wil ik toch even reageren>:

RobertoCarlos wat is een Carlos typje?
en
FoXje, wéér een excuus allochtoon? hoe wit is jouw leven?

Veel plezier met kijken en ik hoop dat jullie dit jaar iets respectvoller zullen zijn voor de kandidaten.

[ Bericht 45% gewijzigd door carlosvanree op 27-08-2008 20:48:59 ]
pi_61171743
Klinkt goed!
pi_61171860
Ik heb de tv geclaimd en tevens ook de afstandsbediening. Let the fun begin!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:50:38 #43
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_61173741
ah, ik zag dat dit straks weer komt!
vorig jaar alleen de eerste afleveringen kunnen zien, wie heeft er toen eigenlijk gewonnen?!
pi_61174824
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:50 schreef babette21 het volgende:
vorig jaar alleen de eerste afleveringen kunnen zien, wie heeft er toen eigenlijk gewonnen?!
Volgens mij Carlos van Ree
pi_61174871
Twee-uurs-uitzending vandaag btw.
pi_61174948
Gaan we dan
pi_61175007
Ze moeten eerst slopen Dat lijkt me leuk werk
pi_61175025
Toffe voorstukjes al.
pi_61175054
Begonnen
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_61175200
'Hier, XL, neem jij maar.' zegt hij tegen zn vriendin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')