FOK!forum / Klaagbaak / Onbeschofte medewerkers bij Mediamarkt Rotterdam
flipster112vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:38
Situatie:
Ik wil een tondeuse kopen, hup mediamarkt in, vind tondeuse, maar heb een vraag over de scheerafstand.

Taak:
Vraag aan medewerker (overduidelijk een part-time vakantiebaantje trut): wat is het maximale bereik van dit apparaat? Antwoord: 40 mm.

Actie:
Ik blij, dus kopen!

Resultaat:
Na openen doos: scheerafstand is 18mm max:? ! Ik boos terug, want heb geen zin in een marinierslook, dus 45 minuten gewacht bij de servicedesk om het apparaat te ruilen.

Ik dus weer naar binnen, en koop nu zonder "hulp" een geschikte tondeuse. Wat blijkt: bij thuiskomst zit er geen tondeuse in (alleen voeding) de doos!!! Ik weer terug naar MM, maar krijg te horen dat ik weer 45 minuten mag wachten bij de service-desk. Ik probeer uit te leggen aan het kleine meisje (dat sterk benadrukte dat zij altijd TOP-service leverde), dat ik het een beetje had gehad met het heen en weer lopen, en of het niet misschien op een andere manier kon (let wel: ik vroeg het op zo aardig en rustige manier mogelijk, misschien dat ik alleen een beetje zo'n kloppende ader op mn voorhoofd had). Maar meisje werd boos op mij, en werd ook bijzonder onbeschoft en persoonlijk. (Want het was tenslotte allemaal MIJN schuld en niet die van haar: ik zal inderdaad maar geen advies bij een "specialist" inwinnen voortaan).

Conclusie:
Ik legde meisje uit dat door haar onbeschofte gedrag ik maar liever mijn geld terug wilde ipv een tondeuse.

Samenvatting:

Het incompetente personeel van Mediamarkt Rotterdam centrum heeft mij ertoe gedwongen om voortaan ergens anders maar electronica spul te kopen.
_dirkjan_vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:40
Ok.
Snakeyvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:41
ga dan ook gewoon naar een normale winkel.
Surveillance-Fietsvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:42
De Mediamarkt is echt bagger. Ik betaal liever iets meer in een andere winkel dan dat ik naar de mediamarkt ga.
Dutch_Nelsonvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:44
Was ut een neger!!!
LittleMissvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:45
Ben nog nooit in of in de buurt van een mediamarkt geweest
Fleischmeistervrijdag 22 augustus 2008 @ 01:47
Gewoon van tevoren de specs van die dingen opzoeken, ik vertrouw winkelpersoneel niet en al helemaal niet het personeel van de MediaMarkt

Komt bij dat de MM er een handje van heeft om teruggebrachte rotzooi weer opnieuw te verkopen... let maar eens op hoeveel verpakkingen eigenlijk echt gesealed zijn daar (en bovendien niet zwaar beschadigd zijn door die rode plastic 'wrap' lintjes)
dgbwvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:47
Als er iets mis is bij iets wat je bij MM gekocht hebt, dan moet je idd over de knie om het mogen uit te leggen

kansloze kut winkel
Koenholiovrijdag 22 augustus 2008 @ 01:48
Goed gehandeld
Hoewel ik me wel kan voorstellen dat er meer mensen zijn die ook geholpen moesten worden, dat je daardoor zo lang moet wachten. En dat het meisje daardoor weer enigszins prikkelbaar was. Maar dan nog hoort ze niet zo op je af te geven.
Ringovrijdag 22 augustus 2008 @ 01:49
Dit is als bij een nazi op de koffie gaan en achteraf klagen dat-ie je haakneus belachelijk maakte.
roepdemanvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:49
Jup die ene euro die je bespaart kan je maar beter uitgeven aan een winkel met vriendelijk en Deskundig personeel! Scheelt je een hoop irritatie en bezorgt je het gevoel dat je een eerlijke deal hebt gesloten bij de aankoop van een product. Sowieso kan je het gros wat je in MM koop online goedkoper krijgen.
Dj_Day-Vvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:50
Waar blijven de pics van het meisje?
Vodkadruppelvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:50
Media Markt is alleen goed als je weet wat je wilt hebben.
Kopen en weggaan, die rode gasten zijn niet te vertrouwen.
Vodkadruppelvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:51
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waar blijven de pics van het meisje?
flipster112vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:52
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:49 schreef Ringo het volgende:
Dit is als bij een nazi op de koffie gaan en achteraf klagen dat-ie je haakneus belachelijk maakte.
flipster112vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:53
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:51 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]


Van dat meisje hoef jij echt geen foto's te hebben.
Stranivrijdag 22 augustus 2008 @ 01:54
Was ze in elk geval nog een beetje knap of was dat ook al niks?
Dj_Day-Vvrijdag 22 augustus 2008 @ 01:54
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:53 schreef flipster112 het volgende:

[..]

Van dat meisje hoef jij echt geen foto's te hebben.
Wij mogen anders ook wel een mening hebben hoorrr
dgbwvrijdag 22 augustus 2008 @ 02:14
Ik denk dat TS ons alleen maar probeerd te waarschuwen
grasmatvrijdag 22 augustus 2008 @ 02:33
hee leuk een mediamarkt klaagtopic? ik doe mee!
Core.vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:36
Kansloze winkel die MediaMarkt, gelukkig kom ik er nooit!
Het beste is nog altijd eigen vooronderzoek via internet of andere betrouwbare bronnen.

Koopuh, Kooopuhh, Kooopuuuuhhh! Ik ben toch niet Gek!

[ Bericht 8% gewijzigd door Core. op 22-08-2008 02:43:45 ]
Vodkadruppelvrijdag 22 augustus 2008 @ 02:41
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:36 schreef THE_CORE het volgende:
Kansloze winkel die MediaMarkt, gelukkig kom ik er nooit!

En hoe kan je dat dan weten?
Core.vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:45
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:41 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

En hoe kan je dat dan weten?
Er zijn genoeg horror postings die het bevestigen.
MediaMarkt verkoopt geretourneerd spul gewoon weer als nieuw aan een argeloze koper.
Koenholiovrijdag 22 augustus 2008 @ 02:47
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:45 schreef THE_CORE het volgende:

[..]

Er zijn genoeg horror postings die het bevestigen.
MediaMarkt verkoopt geretouneerd spul gewoon weer als nieuw aan een argeloze koper.
Verkapte mijn-vader-werkt-bij-de-Media-Markt-post.
Ringovrijdag 22 augustus 2008 @ 02:48
MM heeft teveel klanten, dwz teveel kijkers in de winkel tov kopers. Het is officieel beleid om de minder volgzame clientèle (trage beslissers, vragenstellers en kritische klagers) zodanig af te poeieren dat ze de zaak verlaten. Dit om de met geld strooiende schaap-consumenten ruim baan te geven.
Een en ander staat marketingtechnisch wat subtieler omschreven in de bedrijfsnotities maar iedere werknemer is hiervan op de hoogte.
Core.vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:49
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:47 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Verkapte mijn-vader-werkt-bij-de-Media-Markt-post.


offtopic:
RAF heeft er ook een handje van, koop je een nieuw product voor de nieuwprijs, moet besteld worden, weken later wordt het product afgeleverd. Blijkt het aan de verpakking al te zien; een gebruikt demo product
Aan de Deur geweigerd natuurlijk, maar uitendelijk is het allemaal goedgekomen, hagelnieuw product ontvangen. 3mnd later gebeurt het met een ander product weer! Maar dat is ook goedgekomen gelukkig!
Wat een prutsers!

Bij Alternate hetzelfde, sturen je gewoon een Moederbordje met kromme socket-pinnen op, als nieuw!
Daar koop je toch gewoon niet meer.

[ Bericht 26% gewijzigd door Core. op 22-08-2008 03:11:57 ]
Zeitgeistvrijdag 22 augustus 2008 @ 03:21
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:38 schreef flipster112 het volgende:
Situatie:
Ik wil een tondeuse kopen, hup mediamarkt in, vind tondeuse, maar heb een vraag over de scheerafstand.

Taak:
Vraag aan medewerker (overduidelijk een part-time vakantiebaantje trut): wat is het maximale bereik van dit apparaat? Antwoord: 40 mm.

Actie:
Ik blij, dus kopen!

Resultaat:
Na openen doos: scheerafstand is 18mm max:? ! Ik boos terug, want heb geen zin in een marinierslook, dus 45 minuten gewacht bij de servicedesk om het apparaat te ruilen.

Ik dus weer naar binnen, en koop nu zonder "hulp" een geschikte tondeuse. Wat blijkt: bij thuiskomst zit er geen tondeuse in (alleen voeding) de doos!!! Ik weer terug naar MM, maar krijg te horen dat ik weer 45 minuten mag wachten bij de service-desk. Ik probeer uit te leggen aan het kleine meisje (dat sterk benadrukte dat zij altijd TOP-service leverde), dat ik het een beetje had gehad met het heen en weer lopen, en of het niet misschien op een andere manier kon (let wel: ik vroeg het op zo aardig en rustige manier mogelijk, misschien dat ik alleen een beetje zo'n kloppende ader op mn voorhoofd had). Maar meisje werd boos op mij, en werd ook bijzonder onbeschoft en persoonlijk. (Want het was tenslotte allemaal MIJN schuld en niet die van haar: ik zal inderdaad maar geen advies bij een "specialist" inwinnen voortaan).

Conclusie:
Ik legde meisje uit dat door haar onbeschofte gedrag ik maar liever mijn geld terug wilde ipv een tondeuse.

Samenvatting:

Het incompetente personeel van Mediamarkt Rotterdam centrum heeft mij ertoe gedwongen om voortaan ergens anders maar electronica spul te kopen.
1 ga naar een winkel waar geinformeerd personeel rondloopt

2 TS is een mietje omdat hij niet een stoere/mannelijke (semi) kale coupe wil.
Zeitgeistvrijdag 22 augustus 2008 @ 03:22
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:45 schreef THE_CORE het volgende:

[..]

Er zijn genoeg horror postings die het bevestigen.
MediaMarkt verkoopt geretourneerd spul gewoon weer als nieuw aan een argeloze koper.
Ze hebben af en toe wel cheapo en ook GOEDE keus in DVDs
Ringovrijdag 22 augustus 2008 @ 03:26
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:22 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Ze hebben af en toe wel cheapo en ook GOEDE keus in DVDs
Klopt. Ook arthouse. Maar daar loopt tenminste niemand rond om je te "helpen".
LoggedInvrijdag 22 augustus 2008 @ 03:27
MM is geen topwinkel, maar van een middelbare scholier die daar voor een hongerloontje met een stropdas rondloopt kun je ook niet verwachten dat ie het assortiment uit zn hoofd kent. Hij leest een kaartje hier daar, beantwoord je vragen gewoon met ja, en van de 5 mensen die die zo in de zeik neemt komen er maar 2 terug.. En het zal die gozer verder aan zn reet roesten wat jij van de service van MM vindt

In dit geval was de gozer dan een meisje, maar t verhaal klopt verder wel
Zeitgeistvrijdag 22 augustus 2008 @ 03:31
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Klopt. Ook arthouse. Maar daar loopt tenminste niemand rond om je te "helpen".
hear hear vind ik idd zo irritant als ze in je nek hijgen van: Kan ik je ergens mee helpen?
StefanPvrijdag 22 augustus 2008 @ 03:35


Dat soort bullshit zul je hier in de VS niet meemaken. De klant is hier gelukkig nog koning en je wordt op je wenken bediend.
Vodkadruppelvrijdag 22 augustus 2008 @ 03:42
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:


Dat soort bullshit zul je hier in de VS niet meemaken. De klant is hier gelukkig nog koning en je wordt op je wenken bediend.
Johnselvrijdag 22 augustus 2008 @ 03:42
MM moet deaud.. laatst mocht ik bíjna niet naar binnen omdat ik mijn helm niet in een kluisje had gedaan. Ik had nl geen kleingeld bij me, alleen een pinpas. Op de vraag of hun dan voor mij 1 euro wouden pinnen mocht mijn helm dan achter ergens liggen. En dat terwijl ik daar 130 euro wou deponeren.

Conclusie: MM
Core.vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:43
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:
Dat soort bullshit zul je hier in de VS niet meemaken. De klant is hier gelukkig nog koning en je wordt op je wenken bediend.
Precies, en met die instelling koop ik hier in NL ook wel eens producten, maar helaas, niet in alle winkels word je even goed behandeld en serieus genomen.
LoggedInvrijdag 22 augustus 2008 @ 03:44
ja, WTF is dat met die kluisjes man. Die gasten denken echt dat je alleen speciaal voor hun naar de stad komt ofzow Echt, die arrogantie
Core.vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:49
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:22 schreef Zeitgeist het volgende:
Ze hebben af en toe wel cheapo en ook GOEDE keus in DVDs
Ja, dat is waar. Ze hebben ook hagelnieuwe producten!
Ringovrijdag 22 augustus 2008 @ 03:53
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:42 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Het is natuurlijk gewoon waar.

Al moet je voor de grap eens naar Oost-Europa om te kijken hoe het er dáár aan toe gaat.
Vodkadruppelvrijdag 22 augustus 2008 @ 04:04
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is natuurlijk gewoon waar.

Al moet je voor de grap eens naar Oost-Europa om te kijken hoe het er dáár aan toe gaat.
Om de Mediamarkt en hun service gelijk te stellen met alle winkels in Nederland vind ik wat vreemd.

Misschien heb ik wel te weinig van dit soort verhalen meegemaakt.
dennis325vrijdag 22 augustus 2008 @ 06:37
Dua je leest geen buitenkanten van dozen en als je iets koopt haal je het thuis eruit en gaat terug naar de winkel en zegt dat het er nooit in heeft gezeten.

Dat is pas onbeschoft, beetje misbruik maken van winkelpersoon en de boel te bedonderen.

Ga toch koken.
Rotzooivrijdag 22 augustus 2008 @ 06:42
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:35 schreef StefanP het volgende:


Dat soort bullshit zul je hier in de VS niet meemaken. De klant is hier gelukkig nog koning en je wordt op je wenken bediend.
Same in Canada, winkelpersoneel is een stuk beleefder
Vampiervrijdag 22 augustus 2008 @ 07:23
45 minuten wachten? hier duurt het 5 minuten no questions asked.
Conekillervrijdag 22 augustus 2008 @ 07:50
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:31 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

hear hear vind ik idd zo irritant als ze in je nek hijgen van: Kan ik je ergens mee helpen?
Vaste reply dan:
Ja een heroinehoertje, maar die heb je zeker niet?


Staat garant om de rest van de tijd met rust gelaten te worden
Fixersvrijdag 22 augustus 2008 @ 07:55
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De Mediamarkt is echt bagger. Ik betaal liever iets meer in een andere winkel dan dat ik naar de mediamarkt ga.
Meer? Ik betaal bij andere 'gewone' winkels doorgaans minder tot veel minder dan bij de mediamarkt voor eenzelfde of vergelijkbaar product.
Fred2vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:00
Wat moet je eigenlijk met een tondeuse die 40mm haarlengte achterlaat?
DroogDokvrijdag 22 augustus 2008 @ 08:07
TS, hoe zit het met die tweede aankoop dan?

Was de doos gewoon incompleet of heb je de verkeerde doos gepakt?
Armageddonvrijdag 22 augustus 2008 @ 08:15
Naar de Mediamarkt gaan en dan een "specialist" verwachten.
gebrokenglasvrijdag 22 augustus 2008 @ 08:21
Dit valt wel mee. Een Incidentje.
Je moet die verkopers echt niets vragen. Gewoon vooronderzoek op internet, en dan kopen daar. Maar ze zijn niet altijd de goedkoopste.
gebrokenglasvrijdag 22 augustus 2008 @ 08:23
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:36 schreef THE_CORE het volgende:
Kansloze winkel die MediaMarkt, gelukkig kom ik er nooit!
Het beste is nog altijd eigen vooronderzoek via internet of andere betrouwbare bronnen.

Koopuh, Kooopuhh, Kooopuuuuhhh! Ik ben toch niet Gek!
Koopuhhkoopuhhkoopavond.
deepartvrijdag 22 augustus 2008 @ 08:27
Dat vrouwke

Maar je wil met een tondeuse ja hare korter... maar wel langer als 18mm? Dan zit er toch geen model meer in als je met de tondeuse doet...
Apokalypsevrijdag 22 augustus 2008 @ 08:42
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De Mediamarkt is echt bagger. Ik betaal liever iets meer in een andere winkel dan dat ik naar de mediamarkt ga.
Elke MediaMarkt is een apart bedrijf.
Mensen die denken dat elke MediaMarkt zo slecht is.
Armageddonvrijdag 22 augustus 2008 @ 08:46
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 08:42 schreef Apokalypse het volgende:

[..]

Elke MediaMarkt is een apart bedrijf.
Mensen die denken dat elke MediaMarkt zo slecht is.
JA! Elke Mediamarkt is zo slecht. Fanboy!
Apokalypsevrijdag 22 augustus 2008 @ 08:48
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 08:46 schreef Armageddon het volgende:

[..]

JA! Elke Mediamarkt is zo slecht. Fanboy!
Eerder medewerker.
En zover ik weet geven wij wel goed advies.
Armageddonvrijdag 22 augustus 2008 @ 08:51
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 08:48 schreef Apokalypse het volgende:

[..]

Eerder medewerker.
En zover ik weet geven wij wel goed advies.
Dan ga ik je even testen!

Wat is het grootste verschil bij televisies van 50hz en van 100hz ?

En niet zoeken op Google boefje!
Armageddonvrijdag 22 augustus 2008 @ 08:54
Duurt te lang. FAIL
Apokalypsevrijdag 22 augustus 2008 @ 09:00
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 08:54 schreef Armageddon het volgende:
Duurt te lang. FAIL
Ik sta op de pc afdeling henkie.
Fail.
Armageddonvrijdag 22 augustus 2008 @ 09:02
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:00 schreef Apokalypse het volgende:

[..]

Ik sta op de pc afdeling henkie.
Fail.
Bij de Mediamarkt helpt de pc afdeling henk ook als ik een tv wil hebben. FAIL!

Wat is het verschil tussen een DIMM en een SIMM?
dborhemvrijdag 22 augustus 2008 @ 09:05
Wees gerust,in Amsterdam en Utrecht telt ook niet mee wat de klant wil joh,ben je gek.
In een kring staan met een pot koffie is alles waar ze die dag voor op het werk verschijnen.
Ruime ervaring met Amsterdam,iets minder Utrecht,dat wel.
Fred2vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:05
Personeelsbeleid is ook zo geweldig daar in Rotterdam.
Een bekende van me ging daar werken. Wasmachines moest verkopen.

Het enige wat hij van wasmachines wist is dat zijn moeder er thuis eentje had staan...
Apokalypsevrijdag 22 augustus 2008 @ 09:09
Dual en Single in-line ram geheugen.
Het aantal contactpunten op een SIMM ram geheugen is minder dan op een DIMM geheugen omdat SIMM maar aan 1 kant contactpunten heeft.
Armageddonvrijdag 22 augustus 2008 @ 09:24
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:09 schreef Apokalypse het volgende:
Dual en Single in-line ram geheugen.
Het aantal contactpunten op een SIMM ram geheugen is minder dan op een DIMM geheugen omdat SIMM maar aan 1 kant contactpunten heeft.
Demon_Huntervrijdag 22 augustus 2008 @ 09:43
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:24 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Als jij dat al weet als klant waarom vraag je het dan dat zijn de meest irritante klanten die er zijn .. ik sta zelf in een computerwinkel en heb een goede kennis van het assortiment maar er zijn altijd klanten die hun kennis willen spuwen .. echt droevige mensen.
Armageddonvrijdag 22 augustus 2008 @ 09:44
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:43 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Als jij dat al weet als klant waarom vraag je het dan dat zijn de meest irritante klanten die er zijn .. ik sta zelf in een computerwinkel en heb een goede kennis van het assortiment maar er zijn altijd klanten die hun kennis willen spuwen .. echt droevige mensen.
Ik vraag het ook niet. Ik ga alleen naar de Mediamarkt als ik weet wat ik moet hebben. Ik ben ook verkoper geweest

En die mensen zijn inderdaad irritant ja, maar er zijn ook mensen die er geen klap vanaf weten en dan is het handig als je dingen kan uitleggen.
Armageddonvrijdag 22 augustus 2008 @ 09:45
En ik heb wel eens staan luisteren bij een verkoopgesprek van een mediamarkt verkoper. Wat je dan hoort is echt hilarisch.
zovtyvrijdag 22 augustus 2008 @ 09:56
quote:
Rotterdam
Hier stopte ik met lezen.
Pwnievrijdag 22 augustus 2008 @ 09:58
Gisteravond ff de MM binnengewipt want Pwnie wil een nieuwe autoradio. Ik vraag die gast of er radio's zijn die ook 2 versterkers kunnen aansturen? dubbele uitgang achterop etc etc...

Die gozert kijkt me aan en zegt: "ja hiervan zijn er wel een paar" en loopt weg....dude... wat doe je nu... laat zien dan? Nu ben ik gewoon echt nieuwsgierig en het geld brand in mijn portemonnee. Ik roep hem terug 'waar heb je die radio's want dat wil ik wel ff zien".....

Hand gaat omhoog en een vinger wordt gestrekt "daar" en wijst naar de wand die volhangt met radio's....

Het enige wat ik nog kon zeggen was: "bedankt, luie flikker" en ben weggegaan.
TryXvrijdag 22 augustus 2008 @ 09:59
Wachtrij van minimaal 45 minuten is standaard bij Media-Markt bij de service center
veldmuisvrijdag 22 augustus 2008 @ 10:12
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:58 schreef Pwnie het volgende:
Het enige wat ik nog kon zeggen was: "bedankt, luie flikker" en ben weggegaan.
Dat fluisterde je vast heel zacht toen je allang weer op je fietsje zat.
Pwnievrijdag 22 augustus 2008 @ 10:25
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:12 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat fluisterde je vast heel zacht toen je allang weer op je fietsje zat.
nope helaas niet .... maar goed als jij dat wil geloven.
PeZuvrijdag 22 augustus 2008 @ 10:59
wat snakey zegt
Ziewoarutvrijdag 22 augustus 2008 @ 11:41
Mediamarkt

BCC
flipster112vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:44
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 08:07 schreef DroogDok het volgende:
TS, hoe zit het met die tweede aankoop dan?

Was de doos gewoon incompleet of heb je de verkeerde doos gepakt?
De doos was incompleet. Bij de info balie vertelden ze mij dat als 'ie leeg was, ze ws. de tondeuse als het showmodel hebben gebruikt. (En dus de doos daarna leeg in het schap hebben gezet). Klinkt echt bizar, maar dat hebben ze mij letterlijk gezegd.
fathankvrijdag 22 augustus 2008 @ 14:46
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:58 schreef Pwnie het volgende:
Gisteravond ff de MM binnengewipt want Pwnie wil een nieuwe autoradio. Ik vraag die gast of er radio's zijn die ook 2 versterkers kunnen aansturen? dubbele uitgang achterop etc etc...

Die gozert kijkt me aan en zegt: "ja hiervan zijn er wel een paar" en loopt weg....dude... wat doe je nu... laat zien dan? Nu ben ik gewoon echt nieuwsgierig en het geld brand in mijn portemonnee. Ik roep hem terug 'waar heb je die radio's want dat wil ik wel ff zien".....

Hand gaat omhoog en een vinger wordt gestrekt "daar" en wijst naar de wand die volhangt met radio's....

Het enige wat ik nog kon zeggen was: "bedankt, luie flikker" en ben weggegaan.
Waarom zou je in vredesnaam een autoradio bij de MediaMarkt willen kopen. Beter ga je naar de kleine speciaalzaak. Zijn tenminste mensen met verstand die je fatsoenlijk kunnen adviseren.
flipster112vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:48
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 08:00 schreef Cothen het volgende:
Wat moet je eigenlijk met een tondeuse die 40mm haarlengte achterlaat?
Ik zocht een tondeuse die meer dan 18mm haarlengte achterlaat. 40mm heb je inderdaad niet zoveel aan, mijn voorkeur gaat in iedergeval uit naar iets langer dan 18mm. Overigens stond dit niet op de doos aangegeven, en heb ik het daarom aan een medewerker moeten vragen. Met alle gevolgen van dien.
Afhaalchineesvrijdag 22 augustus 2008 @ 14:48
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:40 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ok.
_! bedankt voor de toevoeging in dit topic
DroogDokvrijdag 22 augustus 2008 @ 14:49
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:59 schreef TryX het volgende:
Wachtrij van minimaal 45 minuten is standaard bij Media-Markt bij de service center
Is niet mijn ervaeing, in Rotterdam Centrum op zaterdag een keer een kwartier moeten wachten
In Rotterdam Alexander geen wachtenden voor me.

Beide keren overigens zonder problemen geld terug, no questions asked, dat is in andere winkels (helaas) nog weleens anders.
ImTheBasevrijdag 22 augustus 2008 @ 14:54
Dat is bij alle Mediamarkten In Arnhem lopen er ook van die kutwijsneuzen rond die nergens vanaf weten, als je ze dan een vraag stelt dan kramen ze alleen maar onzin uit
veldmuisvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:25
Mediamarkt...prachtige marketing!

Hoge prijzen, vooral klotepersoneel en een hele lelijke winkel, en toch is het er elke zaterdagmiddag feest.
Alleen de aanbiedingen zijn interessant
nugetvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:26
wat moet je bij de mediamarkt?
Rnejvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:32
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef Armageddon het volgende:
En ik heb wel eens staan luisteren bij een verkoopgesprek van een mediamarkt verkoper. Wat je dan hoort is echt hilarisch.
ben zelf semi-pro fotograaf dus ze kunnen mij weinig leren op de foto-afdeling..... maar ga er af en toe kijken voor de lol...

krijg je ook van die verkoopgesprekken van: "ja deze heeft meer megapixel dus is een betere camera..."

..
Biogardevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:36
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef Armageddon het volgende:
En ik heb wel eens staan luisteren bij een verkoopgesprek van een mediamarkt verkoper. Wat je dan hoort is echt hilarisch.
Het is ook maar net hoe je het brengt. Ik heb zelf ook een aantal jaren als verkoper gewerkt en verkocht m'n schoonmoeder nog als het moest. Ik bedacht woorden die niet eens bestonden.
Biogardevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:37
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:32 schreef Rnej het volgende:

[..]

ben zelf semi-pro fotograaf dus ze kunnen mij weinig leren op de foto-afdeling..... maar ga er af en toe kijken voor de lol...

krijg je ook van die verkoopgesprekken van: "ja deze heeft meer megapixel dus is een betere camera..."

..
Vergeet niet dat 99% van de potentiële kopers de ballen verstand er van heeft. Die verkoop je alles en daar kun je met het MP verhaal aankomen. En je ziet het aan houding en alles. Echt, geloof me.

En wanneer je dan een keer een goed ingelezen figuur treft, ga je wat verder. Het grappige is dat ervaren kopers hun eigen vragen beantwoorden in hun vragen zonder dat ze dat doorhebben.
Rnejvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:38
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:36 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je het brengt. Ik heb zelf ook een aantal jaren als verkoper gewerkt en verkocht m'n schoonmoeder nog als het moest. Ik bedacht woorden die niet eens bestonden.
valt idd wat voor te zeggen... een domme consument kan je bijna alles verkopen zolang hij maar denkt dat hij veel koopt voor weinig centen.... of het dan onethisch van de verkoper is, is een tweede, maar een consument kan tegenwoordig met heel weinig moeite objectieve info inwinnen over producten......

en aangezien de marketing van de mediamarkt half nederland voor de gek kan houden...
Biogardevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:40
Mensen zijn gevoelig voor van alles. Ja, als je deze koopt, krijg je er een wandsteun bij. EN MEVROUW, deze heeft 4 (!!) HDMI poorten!

Verschil tussen tv zonder 4 poorten en wandsteun en tv met dit alles: 200 Euro.

3 keer raden met welke ze naar buiten lopen
gebrokenglasvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:45
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:59 schreef TryX het volgende:
Wachtrij van minimaal 45 minuten is standaard bij Media-Markt bij de service center
Ja waarom is dat? Wel 8 of 10 kassa's zodat dat supersnel gaat; maar dat service center is bedroevend slecht bemensd.
Is dat opzet, ontmoedigingsbeleid zodat mensen al snel iets hebben van 'lamaar'?
Service vinden heel veel mensen belangrijker dan een lage prijs. Ik wil best meer betalen als ik prettig winkel, goed behandeld wordt en goede service naderhand kan verwachten.
Core.vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:14
Maar het is eigenlijk schandalig dat als je iets nieuws koopt voor een nieuwprijs, gewoon een product in een opnieuw dichtgeplakte doos toegestuurd cq. in handen gedrukt krijgt.
Is dit nu een fout van de policy binnen het bedrijf? Of draait het allemaal om Targets halen bij een verkoper cq. Salesman.
Opercvrijdag 22 augustus 2008 @ 16:48
Mediamarkt is opzich wel ok, als je weet wat je zoekt.
Alleen heb ik een schurfterige hekel aan de kluisjes daar. Je MOET daar (als de beveliging je ziet) je rugzak in zo'n kluisje stouwen. Zorg ervoor dat je je producten beveiligd ofzo Ik wil mijn rugzak gewoon bij me houden, in plaats van dat ding weer op moeten halen achteraf.
Morriganvrijdag 22 augustus 2008 @ 16:49
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:44 schreef flipster112 het volgende:

[..]

De doos was incompleet. Bij de info balie vertelden ze mij dat als 'ie leeg was, ze ws. de tondeuse als het showmodel hebben gebruikt. (En dus de doos daarna leeg in het schap hebben gezet). Klinkt echt bizar, maar dat hebben ze mij letterlijk gezegd.
Zat er toevallig geen rode stikker met een L erop? Beetje vreemd dat het dan niet bij de kassa is gecontroleerd.
Conekillervrijdag 22 augustus 2008 @ 17:48
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:37 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Vergeet niet dat 99% van de potentiële kopers de ballen verstand er van heeft. Die verkoop je alles en daar kun je met het MP verhaal aankomen. En je ziet het aan houding en alles. Echt, geloof me.


"Ik heb 'm zelf ook"
LostFormatvrijdag 22 augustus 2008 @ 17:55
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:48 schreef Operc het volgende:
Mediamarkt is opzich wel ok, als je weet wat je zoekt.
Alleen heb ik een schurfterige hekel aan de kluisjes daar. Je MOET daar (als de beveliging je ziet) je rugzak in zo'n kluisje stouwen. Zorg ervoor dat je je producten beveiligd ofzo Ik wil mijn rugzak gewoon bij me houden, in plaats van dat ding weer op moeten halen achteraf.
Ik loop daar altijd met rugzak binnen en nog nooit heeft er niemand om geklaagd. Je hebt gewoon een rotkop.
Vodkadruppelvrijdag 22 augustus 2008 @ 17:59
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:48 schreef Conekiller het volgende:

[..]

"Ik heb 'm zelf ook"


Dat zijn de allerergste.
Fleischmeistervrijdag 22 augustus 2008 @ 20:57
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:55 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ik loop daar altijd met rugzak binnen en nog nooit heeft er niemand om geklaagd. Je hebt gewoon een rotkop.
Inderdaad, ik ben (bij filiaal Rotterdam Centrum) nog nooit teruggefloten om m'n rugzak, en binnen lopen complete volksstammen met tassen en rugzakken... het interesseert die beveiligers geen reet.
Topspinvrijdag 22 augustus 2008 @ 21:16
Ik moest bij het laatste bezoek na het kopen al mijn gegevens geven die ze gingen invoeren in de computer. Van naam tot geboortedatum tot en met woonplaats en adres. Bij adres maar een andere straat gegeven want ik zag het niet zitten om daar alles te gaan vermelden omdat het in andere winkels ook niet hoeft. Zal wel te maken hebben met marketing maar goed, ik wil na de aankoop zo snel mogelijk de winkel uit.

Volgende keer denk ik 10 keer na voordat ik naar de mediamarkt ga. Ook de manier waarop ze bezig waren om de gegevens te krijgen, agressieve verkoopmethode was het te noemen.
gebrokenglasvrijdag 22 augustus 2008 @ 21:31
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:16 schreef Topspin het volgende:
Ik moest bij het laatste bezoek na het kopen al mijn gegevens geven die ze gingen invoeren in de computer. Van naam tot geboortedatum tot en met woonplaats en adres. Bij adres maar een andere straat gegeven want ik zag het niet zitten om daar alles te gaan vermelden omdat het in andere winkels ook niet hoeft. Zal wel te maken hebben met marketing maar goed, ik wil na de aankoop zo snel mogelijk de winkel uit.

Je bent toch niet verplicht je NAW op te geven? Wat een onzin.
Ook mogen ze je bankgegevens niet gebruiken voor bij te houden hoevaak je aankopen doet (met pin).
Topspinvrijdag 22 augustus 2008 @ 21:33
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:31 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Je bent toch niet verplicht je NAW op te geven? Wat een onzin.
Ook mogen ze je bankgegevens niet gebruiken voor bij te houden hoevaak je aankopen doet (met pin).
Was ook al in het begin twijfelachtig dat ze me meenamen naar een computer die daar ergens stond aan het einde van het rek. Zo staan daar in Heerlen meer computers bij de rekken waar ze klanten mee naartoe nemen.

Had meteen moeten zeggen dat ik niet wil meewerken eraan, maar goed, soms handel je niet helemaal met volle verstand en ben je al halverwege met je gegevens te verstrekken.

Houdt AH dan ook niet bij wat je allemaal koopt via de bonuskaart? Heb soms de gedachte die naar voren komt dat AH precies bijhoudt welke producten de klanten allemaal kopen zodat ze het assortiment en de aanbiedingen zo kunnen aanpassen dat ze meer verkopen.
gebrokenglasvrijdag 22 augustus 2008 @ 23:00
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:33 schreef Topspin het volgende:

[..]
Houdt AH dan ook niet bij wat je allemaal koopt via de bonuskaart? Heb soms de gedachte die naar voren komt dat AH precies bijhoudt welke producten de klanten allemaal kopen zodat ze het assortiment en de aanbiedingen zo kunnen aanpassen dat ze meer verkopen.
Jazeker. En ze hadden het idee bij de invoering van de bonuskaart dat de kaart gebruikt ging worden om vaste klanten te belonen en op de hoogte houden van diverse aanbiedingen die toegespitst waren op de klant zelf.

Koopgedrag analyseren.
Topspinvrijdag 22 augustus 2008 @ 23:21
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:00 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Jazeker. En ze hadden het idee bij de invoering van de bonuskaart dat de kaart gebruikt ging worden om vaste klanten te belonen en op de hoogte houden van diverse aanbiedingen die toegespitst waren op de klant zelf.

Koopgedrag analyseren.
Slimme en effectieve methode volgens mij Vraag me dan ook af waarom C1000 en super de boer zoiets niet doen, behoorlijk waardevolle informatie als je precies weet wat je klanten kopen ook.
Conekillerzaterdag 23 augustus 2008 @ 01:29
jE KAN EEN BONUSKAART AANVRAGEN ZONDER NAAM (tering caps)
en ze zijn verplicht die te geven ook nog
gebrokenglaszaterdag 23 augustus 2008 @ 02:15
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:29 schreef Conekiller het volgende:
jE KAN EEN BONUSKAART AANVRAGEN ZONDER NAAM (tering caps)
en ze zijn verplicht die te geven ook nog
Dat zullen ze niet doen
Conekillerzaterdag 23 augustus 2008 @ 02:53
Ik heb d'r gewoon een hier hoor (m'n 5e of 6e trouwens, raak ze nog wel eens kwijt).
Er is toen het net ingevoerd was een zaak over geweest (consumentenbond/radar ofzo, pin me er niet op vast) je mag namelijk niet mensen zomaar uitsluiten van bepaalde akties en kortingen en het verzamelen van die gevens was geen noodzaak voor de AH.
gebrokenglaszaterdag 23 augustus 2008 @ 07:54
Als ik afreken bij de appie en als ik 'nee' zeg op de vraag of ik een bonus kaart heb, typ z/hij direct een enorme code in op de kassa. Wat wordt er dan ingetypt? Iemand die dat weet?
Conekillerzaterdag 23 augustus 2008 @ 07:58
als het een soort nummerbellensysteem is (leker scrabblewoord) dan zal het 3825962 zijn denk ik
Apokalypsezaterdag 23 augustus 2008 @ 08:20
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef Armageddon het volgende:
En ik heb wel eens staan luisteren bij een verkoopgesprek van een mediamarkt verkoper. Wat je dan hoort is echt hilarisch.
Tsja sommige dingen uitleggen aan klanten die geen drol van computers zelf snappen kan zo af en toe ook behoorlijk lastig zijn.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:48 schreef Conekiller het volgende:

[..]

"Ik heb 'm zelf ook"
Ik heb dat wel eens vaker gezegd maar dan had ik het product inderdaad zelf ook .
NFSU2zaterdag 23 augustus 2008 @ 08:58
Ergens is het bezopen dat die lui bij de MM geen ruk productkennis hebben aangezien ze toch regelmatig training krijgen...maar ja, de meeste verkopers bij de MM zijn ook dom en lui.

Overigens staat bij de MM in Bergen op Zoom de meest brutale verkoper. Op de afdeling Witgoed. Wat een ongelooflijke takkewijf is dat. Als je een verkeerde vraag stelt kijkt ze je met een blik aan of je terplekke eventjes dood wil vallen omdat je haar lastig valt met zo'n vraag. Denkt dat ze alles weet. En als je een klacht hebt dan scheld ze je bijna de huid vol, want hoe durf je haar lastig te vallen met onterechte klachten.
Lastpostzaterdag 23 augustus 2008 @ 09:27
Die trainingen stellen ook geen hol voor hoor, althans degene die het personeel in Rotterdam krijgen.
Werd er uiteindelijk ontslagen na zo'n geweldig intern-test onderzoek waarbij iemand bij jou komt met vragen omtrend producten en je iets moet aansmeren en ik zei dat ie dan beter door kon sparen gezien het budget omdat je anders enkel rotzooi meekrijgt.

Sowieso is de MM gewoon ruk, redelijke prijzen voor middelmatige producten (computerafdeling btw) en een hoop gezeik als je je beroept op de garantie.
Apokalypsezaterdag 23 augustus 2008 @ 09:36
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 09:27 schreef Lastpost het volgende:
Die trainingen stellen ook geen hol voor hoor, althans degene die het personeel in Rotterdam krijgen.
Werd er uiteindelijk ontslagen na zo'n geweldig intern-test onderzoek waarbij iemand bij jou komt met vragen omtrend producten en je iets moet aansmeren en ik zei dat ie dan beter door kon sparen gezien het budget omdat je anders enkel rotzooi meekrijgt.

Sowieso is de MM gewoon ruk, redelijke prijzen voor middelmatige producten (computerafdeling btw) en een hoop gezeik als je je beroept op de garantie.
Ben ik met je eens.
De meeste producten daar zijn echt van redelijk hoge prijzen terwijl sommige geen reet voorstellen..
Sehnsuchtzaterdag 23 augustus 2008 @ 09:54
Bij het kopen van elektronica moet je gewoon op internet kijken wat het beste is voor jouw, kijken wat andere mensen van het product vinden, en dan naar de mediamarkt om te kijken of ze het hebben. Zo ja, voor fatsoenlijke prijs, kopen. geen gezeik met stomme verkoopmedewerkers.
Stephan123zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:02
Nog de foto van het mediamarkt meisje