Mja, of niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Laat hem alstublieft heel erg belachelijk overkomen op nationale televisie!
Hij heeft n.a.v. de ontstane commotie dan ook besloten om zowel mannen als vrouwen geen hand meer te schudden dus dat argument valt weg. Behalve vrouwen mag hij nu ook mannen mee naar huis slepen voor eventuele geslachtsgemeenschap dus dat is wel weer handig bedacht van hem.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:07 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Dan is het kussen vrouwen en niet de mannen ook discriminatie.
Discriminatie is inderdaad een heel beladen woord.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:59 schreef Ghazi het volgende:
Van discriminatie is geen sprake. Een van de Nederlandse gewoonte is drie keer kusjes geven op de wang van de dames, en niet van de heren. Discriminatie?!
Dat handenschudfundamentalisme moet maar eens een keer afgeschaft worden. Minder bacterie-overdracht als gevolg.
vrouwen een hand geven is onkuis, vrouwen achter het raam zetten niet dan??quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:07 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Dan is het kussen van vrouwen en niet de mannen ook discriminatie.
Sinds wanneer is meneer Enait een pimp?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:10 schreef henkway het volgende:
[..]
vrouwen een hand geven is onkuis, vrouwen achter het raam zetten niet dan??
Vooralsnog praten we hier over een moslimminderheid die dezelfde opvattingen delen als de heer Enait.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:09 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Mja, of niet.
Want de volgende keer dat het weer (zijdelings) over Moslims gaat, dat valt iedereen zogenaamd van verbazing van zijn stoel dat er zoveel mensen een afkeer hebben tegenover 'die mensen'.
Ja, vind je het gek als de enige moslims die je ziet de sjappies met bontkraagjes zijn bij de lokale supermarkt en een principieel handweigerende ambtenaar-in-spe, die meent 'heel respectvol' niet onze, maar zijn eigen omgangsvormen te kunnen toepassen in Nederland.
Terwijl hij al lang genoeg hier rondloopt om te weten dat elke vrouw die hem de hand reikt en geen hand krijgt, dit zal ervaren als een dikke middelvinger.
En dan nog het lef hebben om te klagen wanneer men meent dat zijn omgangsvormen een struikelblok vormen om aangenomen te worden in een functie, waarin je bij uitstek de Nederlandse omgangsvormen moet beheersen.
Dat onderscheid maken we in het dagelijks leven ook. Zoals ik daarstraks al aangaf. Bij felicitaties bijv. of op nieuwjaarsdag krijgen we van de dames 3 kussen en de heren een hand.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Discriminatie is inderdaad een heel beladen woord.
Als ik het in deze casu (even Enait nadoen) herformuleer dan is evenwel het onderscheid maken op basis van sekse.
Ik maak daar dan ook geen onderscheid in bij het begroeten van mannelijke of vrouwelijke vriendenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:07 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Dan is het kussen van vrouwen en niet de mannen ook discriminatie.
Is allemaal niet ter zake doende.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:13 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Dat onderscheid maken we in het dagelijks leven ook. Zoals daarstraks al aangaf. Bij felicitaties bijv. of op nieuwjaarsdag krijgen we van de dames 3 kussen en de heren een hand.
quote:"De gemeente mag ervoor kiezen om de in Nederland gebruikelijke begroetings- en beleefdheidsvorm jegens alle burgers in acht te nemen", stelt de rechter.
"Dat de gemeente ervan af heeft gezien om Enait aan te stellen als klantmanager is naar het oordeel van de rechtbank een passend en noodzakelijk middel om het doel te bereiken bij de ontvangst van haar klanten geen onderscheid te willen maken tussen mannen en vrouwen."
Ongetwijfeld. Maar toch doet het de groep als geheel schade aan. Hoe meer er van dit soort figuren met extreme opvattingen zich laten horen, des te meer moeite zal de 'normale' moslim moeten doen om geaccepteerd te worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vooralsnog praten we hier over een moslimminderheid die dezelfde opvattingen delen als de heer Enait.
Dat siert je, alhoewel ik betwijfel of dit ook echt het geval is. Mensen hebben nl. een sterke neiging om (letterlijk) alles en iedereen in hokjes te plaatsen: niemand gaat zonder gebruik te maken van vooroordelen (of voor een meer neutralere term: heuristiek) een kennismaking in.quote:Maar ik vind dat helemaal niet van toepassing. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen daden (lees:gedrag).
Ik koppel dit expliciet aan zijn persoon (en niemand anders).
Geldt Muhammed voor alle moslims in Nederland ??quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:09 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Mja, of niet.
Want de volgende keer dat het weer (zijdelings) over Moslims gaat, dat valt iedereen zogenaamd van verbazing van zijn stoel dat er zoveel mensen een afkeer hebben tegenover 'die mensen'.
Ja, vind je het gek als de enige moslims die je ziet de sjappies met bontkraagjes zijn bij de lokale supermarkt en een principieel handweigerende ambtenaar-in-spe, die meent 'heel respectvol' niet onze, maar zijn eigen omgangsvormen te kunnen toepassen in Nederland.
Terwijl hij al lang genoeg hier rondloopt om te weten dat elke vrouw die hem de hand reikt en geen hand krijgt, dit zal ervaren als een dikke middelvinger.
En dan nog het lef hebben om te klagen wanneer men meent dat zijn omgangsvormen een struikelblok vormen om aangenomen te worden in een functie, waarin je bij uitstek de Nederlandse omgangsvormen moet beheersen.
Lees mijn post boven die van jou eens. Als het goed is, is je vraag hiermee beantwoord.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Geldt Muhammed voor alle moslims in Nederland ??
Het optreden van de heer Enait vanavond bij Nova draagt niet bij aan een positief en constructief beeld dat men in algemene zin over moslims heeft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:25 schreef HenryHill het volgende:
Ongetwijfeld. Maar toch doet het de groep als geheel schade aan. Hoe meer er van dit soort figuren met extreme opvattingen zich laten horen, des te meer moeite zal de 'normale' moslim moeten doen om geaccepteerd te worden.
Slechte eigenschappen worden doorgaans (in meer of mindere mate) op een hele groep geprojecteerd, goede eigenschappen doorgaans puur op een persoon.
Oké, dan ik ook niet.quote:Dat siert je, alhoewel ik betwijfel of dit ook echt het geval is. Mensen hebben nl. een sterke neiging om (letterlijk) alles en iedereen in hokjes te plaatsen: niemand gaat zonder gebruik te maken van vooroordelen (of voor een meer neutralere term: heuristiek) een kennismaking in.
In tegenstelling tot waar deze thread heen lijkt te gaan, begrijp ik dat jij het hier puur wilt hebben over het gedrag van dhr Enait in deze uitzending van Nova, en niet zozeer wat zijn motivatie is en/of wat hij voor de beeldvorming van 'de Moslim' doet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:36 schreef damian5700 het volgende:
Laat ik het dan anders stellen. Dit is geen topic die bedoeld is om allerhande generalisaties in het leven te roepen of het gedrag van de heer Enait als norm te verheffen toepasbaar op alle moslims.
Dan zou ik deze topic wel in [ONZ] plaatsen.
Volgens mij is de OP hierin helder.
Ja, het is duidelijk wat het rechtelijk vonnis impliceert.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:47 schreef HenryHill het volgende:
[..]
In tegenstelling tot waar deze thread heen lijkt te gaan, begrijp ik dat jij het hier puur wilt hebben over het gedrag van dhr Enait in deze uitzending van Nova, en niet zozeer wat zijn motivatie is en/of wat hij voor de beeldvorming van 'de Moslim' doet.
Dat kan, jij bent de TS tenslotte
Alleen het geïnterviewd worden door een vrouw was al een belediging voor hem, dus hij was al pissed, en dat ze opheldering vroeg omtrent het al dan niet handgeven aan vrouwen werd hij niet vrolijker vanquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:12 schreef Leef het volgende:
Ik wou net zeggen; ik heb niet veel op met Nova en dergelijke programma's, maar als Clairy Polak een kerel was geweest, had ze moeten zeggen: "Weet u wat? We leven in een vrij land, dus ik mag zeggen wat ik wil: Ik vind u een naar, vervelend mannetje. U houdt uw mond maar, en ik wil dat u nu uit mijn studio weggaat. Het wordt tijd dat u eens leert luisteren naar een vrouw. En ik wil geeneens een hand van u."
en zeker een vrouw met een joodse achtergrondquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 07:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Alleen het geïnterviewd worden door een vrouw was al een belediging voor hem, dus hij was al pissed, en dat ze opheldering vroeg omtrent het al dan niet handgeven aan vrouwen werd hij niet vrolijker van
http://player.omroep.nl/?serid=203
Van iemand die al niet kan handelen dat hij geïnterviewd wordt door een vrouw, en dan ook nog een Joodse vrouw, kun je je sowieso (ongeacht de handenschudkwestie) al afvragen of die geschikt is voor een baan als klantmanager bij een sociale dienst.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 07:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Alleen het geïnterviewd worden door een vrouw was al een belediging voor hem, dus hij was al pissed, en dat ze opheldering vroeg omtrent het al dan niet handgeven aan vrouwen werd hij niet vrolijker van
http://player.omroep.nl/?serid=203
Wat zijn interpenties? Heb ik die ook? Zo ja, waar zitten die?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:07 schreef Meki het volgende:
Ik vind dat de gemeente de man een baan had moeten geven op basis op zijn interpenties en niet vanwege zijn geloof
Bij een baan kijkt men of iemand geschikt is voor een functie en niet naar de *interpenties* (quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zijn interpenties? Heb ik die ook? Zo ja, waar zitten die?
Interpenties zitten schuin-achter je kladden,quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zijn interpenties? Heb ik die ook? Zo ja, waar zitten die?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:54 schreef Leef het volgende:
Mensen mensen jullie snappen er weer niks van.
Deze man is een groot Zen-Moslim.
Oh, die dingen! Ik vroeg me altijd al af hoe die toch zouden heten. Maar dat zijn dus mijn interpenties. Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:19 schreef henkway het volgende:
[..]
Interpenties zitten schuin-achter je kladden,
Ben je van plan om voordat je door een gemeenteambtenaar geholpen wordt eerst naar diens geloofsovertuiging te informeren?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:01 schreef Het_hupt het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je niet door een ambtenaar geholpen wilt worden, die moslim is?
Er zijn altijd wel "mensen" die het onrechte verdedigen. Die heb je ook met Atheïsten, dus rot opquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:37 schreef zoalshetis het volgende:
dat er moslims zijn die deze man verdedigen zegt mij meer dan genoeg over het "geloof" islam.
atheïsten die godsdienst verdedigen, die moet ik nog tegenkomen. jij kent er blijkbaar een paar?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:43 schreef msnk het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel "mensen" die het onrechte verdedigen. Die heb je ook met Atheïsten, dus rot op
Hahahaha wat zijn we weer grappig...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
atheïsten die godsdienst verdedigen, die moet ik nog tegenkomen. jij kent er blijkbaar een paar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |