Serieus, vroeger was ik een beetje jaloers op mensen die een studie hadden afgemaakt, en drs. of dr. of mr. of alles waren.
Tegenwoordig zie ik dit soort apen die werkelijk geen kloppende Nederlandse zin uit hun strot kunnen krijgen, en ter plekke allerlei nieuwe onzin-woorden verzinnen.... die vervolgens
afgestudeerd blijken te zijn in een
universitaire studie; nog wel een bij uitstek verbale studie als Nederlands Recht.
En dan een beetje pedant lopen doen met een mal jurkje en petje en een vies baardje op de tv voor heel Nederland. Als hij integer was, zou ik er niets op tegen hebben, iedereen mag van mij het uiterlijk hebben wat hij wil, maar dit was gewoon... ja, wat voor woord moet ik daar nou eens voor verzinnen?
Narcistisch, provocerend, on-integer, gekunsteld, nep, onthecht, reactionair, overmatig eigenwijs, onwetend, naief, debiel? All of the above?

Ik geloof toch echt dat ik de goeie keuze heb gemaakt door zelf maar dingen te gaan doen, en te leren, door mijn oren, ogen en handen te gebruiken. Laat maar zitten die universiteit.
Als UD/hoogleraar van zo'n gast zou je je toch ook je oren van je kop schamen als je dit stuk vreten op televisie terugziet, nadat je hem hebt geprobeerd te onderwijzen in je collegezaal?
De afgelopen paar jaar (en dit is weer een bewijs temeer) denk ik bij alle figuren met een universitair diploma: Zien moet ik het!
Nog afgezien van het onuitstaanbaar irritante in de rede-geval, met zijn slachtoffer-gelul over hoe zielig hij wel was dat hij iets niet niet mocht.. boehoe.
En wat me ook dwarszit: het woord 'geloof' wordt er in deze discussie vaak bijgehaald.
Het gaat hier helemaal niet om een
geloof, het gaat om een
religie, m.a.w. regeltjes. Dat zegt hij ook expliciet.
"Omdat ik dat zo wil, omdat ik voor die leefregels kies" of iets in die strekking, zegt hij in Nova.
De pest is dat "Rot op naar je eigen zandbak" ook niks helpt. Behalve dat het koren op de molen van zijn slachtofferrol is: als hij het zou doen, wat dan? Niet
een land en niet
een continent is geisoleerd van het andere. Dus of we willen of niet, we zullen met dit soort gasten te maken blijven houden..

Laten we er wat aan DOEN!!!! Zorgen dat die moslim-kinderen hier goed onderwijs krijgen bijvoorbeeld!!!!!
En ze dan toch alle vrijheid geven die ze willen, maar dan wel op zo'n manier dat we normaal kunnen samenleven!
[ Bericht 2% gewijzigd door Leef op 23-08-2008 13:09:24 ]