abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:09:21 #101
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_61026455
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Laat hem alstublieft heel erg belachelijk overkomen op nationale televisie!
Mja, of niet.

Want de volgende keer dat het weer (zijdelings) over Moslims gaat, dat valt iedereen zogenaamd van verbazing van zijn stoel dat er zoveel mensen een afkeer hebben tegenover 'die mensen'.

Ja, vind je het gek als de enige moslims die je ziet de sjappies met bontkraagjes zijn bij de lokale supermarkt en een principieel handweigerende ambtenaar-in-spe, die meent 'heel respectvol' niet onze, maar zijn eigen omgangsvormen te kunnen toepassen in Nederland.

Terwijl hij al lang genoeg hier rondloopt om te weten dat elke vrouw die hem de hand reikt en geen hand krijgt, dit zal ervaren als een dikke middelvinger.

En dan nog het lef hebben om te klagen wanneer men meent dat zijn omgangsvormen een struikelblok vormen om aangenomen te worden in een functie, waarin je bij uitstek de Nederlandse omgangsvormen moet beheersen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:09:37 #102
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61026464
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:07 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Dan is het kussen vrouwen en niet de mannen ook discriminatie.
Hij heeft n.a.v. de ontstane commotie dan ook besloten om zowel mannen als vrouwen geen hand meer te schudden dus dat argument valt weg. Behalve vrouwen mag hij nu ook mannen mee naar huis slepen voor eventuele geslachtsgemeenschap dus dat is wel weer handig bedacht van hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 22-08-2008 00:24:21 ]
pi_61026465
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:59 schreef Ghazi het volgende:
Van discriminatie is geen sprake. Een van de Nederlandse gewoonte is drie keer kusjes geven op de wang van de dames, en niet van de heren. Discriminatie?!

Dat handenschudfundamentalisme moet maar eens een keer afgeschaft worden. Minder bacterie-overdracht als gevolg.
Discriminatie is inderdaad een heel beladen woord.
Als ik het in deze casu (even Enait nadoen) herformuleer dan is evenwel het onderscheid maken op basis van sekse.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_61026492
quote:

[..]

Dan is het kussen van vrouwen en niet de mannen ook discriminatie.
vrouwen een hand geven is onkuis, vrouwen achter het raam zetten niet dan??
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:12:26 #105
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_61026537
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:10 schreef henkway het volgende:

[..]

vrouwen een hand geven is onkuis, vrouwen achter het raam zetten niet dan??
Sinds wanneer is meneer Enait een pimp?
What lies in the shadow of the statue?
pi_61026567
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:09 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mja, of niet.

Want de volgende keer dat het weer (zijdelings) over Moslims gaat, dat valt iedereen zogenaamd van verbazing van zijn stoel dat er zoveel mensen een afkeer hebben tegenover 'die mensen'.

Ja, vind je het gek als de enige moslims die je ziet de sjappies met bontkraagjes zijn bij de lokale supermarkt en een principieel handweigerende ambtenaar-in-spe, die meent 'heel respectvol' niet onze, maar zijn eigen omgangsvormen te kunnen toepassen in Nederland.

Terwijl hij al lang genoeg hier rondloopt om te weten dat elke vrouw die hem de hand reikt en geen hand krijgt, dit zal ervaren als een dikke middelvinger.

En dan nog het lef hebben om te klagen wanneer men meent dat zijn omgangsvormen een struikelblok vormen om aangenomen te worden in een functie, waarin je bij uitstek de Nederlandse omgangsvormen moet beheersen.
Vooralsnog praten we hier over een moslimminderheid die dezelfde opvattingen delen als de heer Enait.
Maar ik vind dat helemaal niet van toepassing. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen daden (lees:gedrag).
Ik koppel dit expliciet aan zijn persoon (en niemand anders).
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:13:53 #107
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_61026570
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Discriminatie is inderdaad een heel beladen woord.
Als ik het in deze casu (even Enait nadoen) herformuleer dan is evenwel het onderscheid maken op basis van sekse.
Dat onderscheid maken we in het dagelijks leven ook. Zoals ik daarstraks al aangaf. Bij felicitaties bijv. of op nieuwjaarsdag krijgen we van de dames 3 kussen en de heren een hand.
What lies in the shadow of the statue?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:15:38 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61026613
quote:
[..]
Dan is het kussen van vrouwen en niet de mannen ook discriminatie.
Ik maak daar dan ook geen onderscheid in bij het begroeten van mannelijke of vrouwelijke vrienden

Dat een hoop mannen dat onderscheid wel maken is waarschijnlijk meer te danken aan hun homofobia dan aan wat anders. Ik ken echter ook mannen die met hetzelfde gemak mannelijke vrienden zo begroeten.

En uiteraard zijn er ook nog mannen die graag van de gelegenheid gebruik maken een vrouw 3 zoenen te geven omdat ze er nooit dichterbij kunnen komen dan die 3 zoenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61026679
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:13 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Dat onderscheid maken we in het dagelijks leven ook. Zoals daarstraks al aangaf. Bij felicitaties bijv. of op nieuwjaarsdag krijgen we van de dames 3 kussen en de heren een hand.
Is allemaal niet ter zake doende.

In dit geval is een overheidsinstelling de mening toegedaan dat een medewerker mannen en vrouwen op dezelfde manier moet bejegenen.
De rechter steunt deze opvatting.
Meneer Enait wil hoe dan ook onderscheid maken, dus voor hem is er geen werk beschikbaar als klantmanager bij de gemeente.

quote:
"De gemeente mag ervoor kiezen om de in Nederland gebruikelijke begroetings- en beleefdheidsvorm jegens alle burgers in acht te nemen", stelt de rechter.

"Dat de gemeente ervan af heeft gezien om Enait aan te stellen als klantmanager is naar het oordeel van de rechtbank een passend en noodzakelijk middel om het doel te bereiken bij de ontvangst van haar klanten geen onderscheid te willen maken tussen mannen en vrouwen."
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:21:04 #110
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:25:10 #111
67978 HenryHill
pi_61026822
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Vooralsnog praten we hier over een moslimminderheid die dezelfde opvattingen delen als de heer Enait.
Ongetwijfeld. Maar toch doet het de groep als geheel schade aan. Hoe meer er van dit soort figuren met extreme opvattingen zich laten horen, des te meer moeite zal de 'normale' moslim moeten doen om geaccepteerd te worden.

Slechte eigenschappen worden doorgaans (in meer of mindere mate) op een hele groep geprojecteerd, goede eigenschappen doorgaans puur op een persoon.
quote:
Maar ik vind dat helemaal niet van toepassing. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen daden (lees:gedrag).
Ik koppel dit expliciet aan zijn persoon (en niemand anders).
Dat siert je, alhoewel ik betwijfel of dit ook echt het geval is. Mensen hebben nl. een sterke neiging om (letterlijk) alles en iedereen in hokjes te plaatsen: niemand gaat zonder gebruik te maken van vooroordelen (of voor een meer neutralere term: heuristiek) een kennismaking in.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_61026973
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:09 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mja, of niet.

Geldt Muhammed voor alle moslims in Nederland ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:32:33 #113
67978 HenryHill
pi_61027030
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Geldt Muhammed voor alle moslims in Nederland ??
Lees mijn post boven die van jou eens. Als het goed is, is je vraag hiermee beantwoord.
pi_61027083
Klopt voor een grote deel.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61027145
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:25 schreef HenryHill het volgende:

Ongetwijfeld. Maar toch doet het de groep als geheel schade aan. Hoe meer er van dit soort figuren met extreme opvattingen zich laten horen, des te meer moeite zal de 'normale' moslim moeten doen om geaccepteerd te worden.

Slechte eigenschappen worden doorgaans (in meer of mindere mate) op een hele groep geprojecteerd, goede eigenschappen doorgaans puur op een persoon.
Het optreden van de heer Enait vanavond bij Nova draagt niet bij aan een positief en constructief beeld dat men in algemene zin over moslims heeft.
Dat lijkt me evident.
Ik denk niet dat er in algemene zin een impulsieve neiging is ontstaan, als gevolg van deze uitzending, om het gedrag van de heer Enait één-op-één te koppelen aan elke willekeurige moslim.
quote:
Dat siert je, alhoewel ik betwijfel of dit ook echt het geval is. Mensen hebben nl. een sterke neiging om (letterlijk) alles en iedereen in hokjes te plaatsen: niemand gaat zonder gebruik te maken van vooroordelen (of voor een meer neutralere term: heuristiek) een kennismaking in.
Oké, dan ik ook niet.

Laat ik het dan anders stellen. Dit is geen topic die bedoeld is om allerhande generalisaties in het leven te roepen of het gedrag van de heer Enait als norm te verheffen toepasbaar op alle moslims.
Dan zou ik deze topic wel in [ONZ] plaatsen.

Volgens mij is de OP hierin helder.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:38:18 #116
66083 Platina
78th Element
pi_61027196
Wat een hoop gezeiver om niks zeg. Waarom zeggen die klootzakken van de gemeente niet iets in de trend van: Wij hebben voor een andere oplossing gekozen, bedankt voor uw sollicitatie. In plaats van dat handenschuddengedoe aan te kaarten.

Weer dat hele verhaal wat erop neer komt dat moslims vrouwen als minderwaardig beschouwen. Nu is dit an sich geen probleem maar ze maken het wel heel erg bont en opvallend.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:47:16 #117
67978 HenryHill
pi_61027448
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:36 schreef damian5700 het volgende:
Laat ik het dan anders stellen. Dit is geen topic die bedoeld is om allerhande generalisaties in het leven te roepen of het gedrag van de heer Enait als norm te verheffen toepasbaar op alle moslims.
Dan zou ik deze topic wel in [ONZ] plaatsen.

Volgens mij is de OP hierin helder.
In tegenstelling tot waar deze thread heen lijkt te gaan, begrijp ik dat jij het hier puur wilt hebben over het gedrag van dhr Enait in deze uitzending van Nova, en niet zozeer wat zijn motivatie is en/of wat hij voor de beeldvorming van 'de Moslim' doet.

Dat kan, jij bent de TS tenslotte
pi_61027777
Nu de herhaling van Nova, dus zo meteen het item met de heer Enait.
pi_61027804
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:47 schreef HenryHill het volgende:

[..]

In tegenstelling tot waar deze thread heen lijkt te gaan, begrijp ik dat jij het hier puur wilt hebben over het gedrag van dhr Enait in deze uitzending van Nova, en niet zozeer wat zijn motivatie is en/of wat hij voor de beeldvorming van 'de Moslim' doet.

Dat kan, jij bent de TS tenslotte
Ja, het is duidelijk wat het rechtelijk vonnis impliceert.
Op dit moment kan de heer Enait daar weinig aan veranderen. Hij krijgt zijn baan bij de gemeente niet, ondanks zijn voornemen tot hoger beroep.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:54:44 #120
165237 Leef
Sunny side up!
pi_61028983
Mensen mensen jullie snappen er weer helemaal niks van.
Deze man is een groot Zen-Moslim.

Hij doet onderzoek naar de grootste universele Moslim-Zen vraag aller tijden:

Hoe klinkt het geluid van het schudden van geen hand?

[ Bericht 2% gewijzigd door Leef op 22-08-2008 21:05:10 ]
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:03:48 #121
165237 Leef
Sunny side up!
pi_61029026
Serieus, vroeger was ik een beetje jaloers op mensen die een studie hadden afgemaakt, en drs. of dr. of mr. of alles waren.

Tegenwoordig zie ik dit soort apen die werkelijk geen kloppende Nederlandse zin uit hun strot kunnen krijgen, en ter plekke allerlei nieuwe onzin-woorden verzinnen.... die vervolgens afgestudeerd blijken te zijn in een universitaire studie; nog wel een bij uitstek verbale studie als Nederlands Recht.

En dan een beetje pedant lopen doen met een mal jurkje en petje en een vies baardje op de tv voor heel Nederland. Als hij integer was, zou ik er niets op tegen hebben, iedereen mag van mij het uiterlijk hebben wat hij wil, maar dit was gewoon... ja, wat voor woord moet ik daar nou eens voor verzinnen?
Narcistisch, provocerend, on-integer, gekunsteld, nep, onthecht, reactionair, overmatig eigenwijs, onwetend, naief, debiel? All of the above?

Ik geloof toch echt dat ik de goeie keuze heb gemaakt door zelf maar dingen te gaan doen, en te leren, door mijn oren, ogen en handen te gebruiken. Laat maar zitten die universiteit.

Als UD/hoogleraar van zo'n gast zou je je toch ook je oren van je kop schamen als je dit stuk vreten op televisie terugziet, nadat je hem hebt geprobeerd te onderwijzen in je collegezaal?

De afgelopen paar jaar (en dit is weer een bewijs temeer) denk ik bij alle figuren met een universitair diploma: Zien moet ik het!

Nog afgezien van het onuitstaanbaar irritante in de rede-geval, met zijn slachtoffer-gelul over hoe zielig hij wel was dat hij iets niet niet mocht.. boehoe.

En wat me ook dwarszit: het woord 'geloof' wordt er in deze discussie vaak bijgehaald.
Het gaat hier helemaal niet om een geloof, het gaat om een religie, m.a.w. regeltjes. Dat zegt hij ook expliciet.

"Omdat ik dat zo wil, omdat ik voor die leefregels kies" of iets in die strekking, zegt hij in Nova.

De pest is dat "Rot op naar je eigen zandbak" ook niks helpt. Behalve dat het koren op de molen van zijn slachtofferrol is: als hij het zou doen, wat dan? Niet een land en niet een continent is geisoleerd van het andere. Dus of we willen of niet, we zullen met dit soort gasten te maken blijven houden..

Laten we er wat aan DOEN!!!! Zorgen dat die moslim-kinderen hier goed onderwijs krijgen bijvoorbeeld!!!!!
En ze dan toch alle vrijheid geven die ze willen, maar dan wel op zo'n manier dat we normaal kunnen samenleven!

[ Bericht 2% gewijzigd door Leef op 23-08-2008 13:09:24 ]
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:08:57 #122
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61029054
Hij kan toch in het riool gaan werken? Dan WIL niemand hem meer een hand geven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:12:59 #123
165237 Leef
Sunny side up!
pi_61029085
Ik wou net zeggen; ik heb niet veel op met Nova en dergelijke programma's, maar als Clairy Polak een kerel was geweest, had ze moeten zeggen: "Weet u wat? We leven in een vrij land, dus ik mag zeggen wat ik wil: Ik vind u een naar, vervelend mannetje. U houdt uw mond maar, en ik wil dat u nu uit mijn studio weggaat. Het wordt tijd dat u eens leert luisteren naar een vrouw. En ik wil geeneens een hand van u."
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:19:11 #124
165237 Leef
Sunny side up!
pi_61029145
Wat had hij nou voor woord bedacht? Dat vond ik wel de origineelste..
Gesubmusseerd aan het Nederlands recht? (als ik het met die verminkte uitspraak van hem goed verstond?)

Ik dacht waar heeft hij het nou in Godsnaam over?

Ik googlen natuurlijk.. maar hij blijkt zelfs in zijn gemankeerde moslim-extremist-debiliteit een unicum.
En zijn zin zal tot de voleinding der tijden volslagen onbegrijpelijk blijven door al zijn mede-stervelingen..
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:19:31 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61029149
--doe eens niet zo aangebrand man--

[ Bericht 78% gewijzigd door Dagonet op 22-08-2008 13:58:03 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')