Moslim terecht baan geweigerd.quote:Mohammed Enait solliciteerde drie jaar geleden bij de gemeente Rotterdam voor een functie bij de Sociale Dienst.
Hij werd geweigerd. Aan zijn kwalificaties lag het niet, maar Enait wil om religieuze redenen vrouwen geen hand geven. De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) oordeelde eerder dat de man ten onrechte is afgewezen, en dat de dienst Sociale Zaken andere manieren had moeten onderzoeken om mensen respectvol te groeten.
Maar de rechter heeft Rotterdam nu gelijk gegeven; Eniat noemt het een 'boerenvonnis' en 'handenschudfundamentalisme' van een 'witte rechter'.
Laat hem alstublieft heel erg belachelijk overkomen op nationale televisie!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:09 schreef salutem het volgende:
dat ze dat "heerschap" uberhaupt spreektijd geven is een teken van onkunde van de gehele publieke omroep.
Nova blijft een uithangbord van de PvdAquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:09 schreef salutem het volgende:
dat ze dat "heerschap" uberhaupt spreektijd geven is een teken van onkunde van de gehele publieke omroep.
Je moet iemand beoordelen op zijn kwaliteiten en niet vanwege hand schuddenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:10 schreef damian5700 het volgende:
Inter wat..?
Als je mensen niet normaal kan begroeten is het geen geschikte baan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:07 schreef Meki het volgende:
Ik vind dat de gemeente de man een baan had moeten geven op basis op zijn interpenties en niet vanwege zijn geloof
quote:Maar de rechter heeft Rotterdam nu gelijk gegeven; Eniat noemt het een 'boerenvonnis' en 'handenschudfundamentalisme' van een 'witte rechter'.
Ben je nou echt zo achterlijk? De baan is hem geweigerd omdat hij vrouwen niet de hand wilde schudden en aangezien dat hier wel de gebruikelijke gang van zaken is heeft hij een probleem en niet de ander. En als hij daar echt een probleem mee heeft moet ie oprotten naar een land waar dat soort zaken worden geaccepteerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:07 schreef Meki het volgende:
Ik vind dat de gemeente de man een baan had moeten geven op basis op zijn interpenties en niet vanwege zijn geloof
Waarom ??.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Laat hem alstublieft heel erg belachelijk overkomen op nationale televisie!
Die kneus zei tegen een vrouw hou je harses. Nee houw je Horsesquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Je moet iemand beoordelen op zijn kwaliteiten en niet vanwege hand schudden
Kwaliteiten='interpenties'?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Je kan iemand ook begroeten met Goededag,quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:14 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Als je mensen niet normaal kan begroeten is het geen geschikte baan.
Hij behandelt ze wel met respectquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:15 schreef henkway het volgende:
[..]
Die kneus zei tegen een vrouw hou je harses.
Nou lekker respect is dat
Hij geeft vrouwen geen hand uit respect
Ja, en hij moet die vrouwen beoordelen op hun kwaliteiten en niet op hun geslachtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Sinds wanneer is wettelijk toegestaan hand te geven ??. Nergens staat dat.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:15 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo achterlijk? De baan is hem geweigerd omdat hij vrouwen niet de hand wilde schudden en aangezien dat hier wel de gebruikelijke gang van zaken is heeft hij een probleem en niet de ander. En als hij daar echt een probleem mee heeft moet ie oprotten naar een land waar dat soort zaken worden geaccepteerd.
Hij verzon smoesjes dat hij mannen ook geen hand geeft, terwijl het bewezen is dat hij dat wel doet , dus hij liegtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Je kan iemand ook begroeten met Goededag,
Immers begroeten veel ruikelui geen mensen, ze zien hun beter dan de andere rest
En hoe om te gaan met kapsones ??
Dat kan, maar op kantoorbaantjes en dingen zoals de sociale dienst is het gewoonte om handen te schudden. Of je nou een ruikluis bent of een zwerver met een uitkering van 500 piek p/m.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Je kan iemand ook begroeten met Goededag,
Immers begroeten veel ruikelui geen mensen, ze zien hun beter dan de andere rest
En hoe om te gaan met kapsones ??
Ten eerste hij is daar geheel zelf verantwoordelijk voor en het lijkt me in het algemeen heel erg goed om de denkwijze van zulke orthodoxen in beeld te krijgen.quote:
Dus als je iemand en hand schudt geef je hem respect, maar blijkbaar verdienen vrouwen geen respect. Begrijp ik het goed? Zo zet je het toch echt neer.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Sinds wanneer is wettelijk toegestaan hand te geven ??. Nergens staat dat.
Het is belangrijk handjes schudden als toon van respect maar het is nog steeds vrij om dat te bepalen
Als je je klanten niet eens respect wilt tonen dan hoor je niet in een representatieve functie thuis.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:18 schreef Meki het volgende:
Het is belangrijk handjes schudden als toon van respect maar het is nog steeds vrij om dat te bepalen
Ja het is erg dom van die man.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ten eerste hij is daar geheel zelf verantwoordelijk voor en het lijkt me in het algemeen heel erg goed om de denkwijze van zulke orthodoxen in beeld te krijgen.
Zo wordt het duidelijk wat er bij deze persoon en zijn achterban (naasten, directe omgeving) om gaat.
Mwaah hij liegt niet, hij legt alleen zijn manier van leven uitquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:19 schreef henkway het volgende:
[..]
Hij verzon smoesjes dat hij mannen ook geen hand geeft, terwijl het bewezen is dat hij dat wel doet , dus hij liegt
En als hij ervoor kiest om niet de fatsoensnormen te hanteren die bij een dergelijke functie horen dan houdt het toch op? Voor hem tien anderen die wel handen willen schudden en dus wel geschikt zijn voor de functie. Maar nee als bedrijf MOET je hem in dienst nemen, anders is het discriminatie! Terwijl hij dus gewoon niet geschikt is voor de baan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Wanneer je in loondienst gaat werken zal je toch, hoe je het wendt of keert, enigszins moeten schikken naar de voorwaarden die je baas stelt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Muhammed doet dat niet , daar is hij vrij in om dat te bepalenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:20 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dus als je iemand en hand schudt geef je hem respect, maar blijkbaar verdienen vrouwen geen respect. Begrijp ik het goed? Zo zet je het toch echt neer.
Ik vrees dat dit juist is, alleen dat kun je niet verkopen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:20 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dus als je iemand en hand schudt geef je hem respect, maar blijkbaar verdienen vrouwen geen respect. Begrijp ik het goed? Zo zet je het toch echt neer.
Juist, alleen de eisen zullen echter wettelijk en vastgesteld moeten zijn in de CAOquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer je in loondienst gaat werken zal je toch, hoe je het wendt of keert, enigszins moeten schikken naar de voorwaarden die je baas stelt.
Dan zou de bedrijf het in hun huisregels moeten nemen. dan zou de gemeente in hun recht zijnquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En als hij ervoor kiest om niet de fatsoensnormen te hanteren die bij een dergelijke functie horen dan houdt het toch op? Voor hem tien anderen die wel handen willen schudden en dus wel geschikt zijn voor de functie. Maar nee als bedrijf MOET je hem in dienst nemen, anders is het discriminatie! Terwijl hij dus gewoon niet geschikt is voor de baan.
Hij is een opportunist. Pas na de uitspraak van de CGB heeft hij zijn manier van handen schudden aangepast.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Mwaah hij liegt niet, hij legt alleen zijn manier van leven uit
Om even sommigen hiero te herhalen: bij deze functie moet je respect naar je klanten tonen. Muhammed wilt dat niet, dus is hij niet geschikt voor die baan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Muhammed doet dat niet , daar is hij vrij in om dat te bepalen
en als de gemeente huisregels heeft dat iedereen elkaar een hand moet geven staat Muhammed niet in zijn recht
En jij vergeet dat de rechter nóg meer expert is. Anders ga je trouwens niet bij de sociale dienst werken, als je jurist bent.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Dan zou de bedrijf het in hun huisregels moeten nemen. dan zou de gemeente in hun recht zijn
we vergeten dat Muhammed een juristexpert is, die veel verstand hiermee heeft
Je kan nog steeds respect tonen zonder een hand te gevenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:24 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Om even sommigen hiero te herhalen: bij deze functie moet je respect naar je klanten tonen. Muhammed wilt dat niet, dus is hij niet geschikt voor die baan.
Oh, dus nu is het schudden van een hand ineens wel een vorm van tonen van respect?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:25 schreef Meki het volgende:
Laat ik zelf duidelijk zijn, Ik schudt talloze vrouwen hun hand.
Waarom ik dat doe, gewoon als aandacht en respect voor diegene
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:26 schreef El_Matador het volgende:
Ik schud moslims geen hand. Uit respek.
dat is mijn oordeel daaroverquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:27 schreef Frasier het volgende:
[..]
Oh, dus nu is het schudden van een hand ineens wel een vorm van tonen van respect?
In een publieke functie is dat niet uit te leggenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je dat kan uitleggen , prima toch
Ieder zijn vrijheid waar hij gaat werkenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:26 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
En jij vergeet dat de rechter nóg meer expert is. Anders ga je trouwens niet bij de sociale dienst werken, als je jurist bent.
Nou in publieke functies is dat uit te leggenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:28 schreef Frasier het volgende:
[..]
In een publieke functie is dat niet uit te leggen
Neeeheeeequote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Dan zou de bedrijf het in hun huisregels moeten nemen. dan zou de gemeente in hun recht zijn
we vergeten dat Muhammed een juristexpert is, die veel verstand hiermee heeft
Ja op die manier is alles wel uit te leggenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou in publieke functies is dat uit te leggen
de Imaam legde het ook uit aan Verdonk
De overheid is de mening toegedaan, dat er geen onderscheid bestaat tussen de man en de vrouw. Enait besloot dat eigenhandig wel in te voeren en de gemeente voelde daar niets voor. De rechter steunde de gemeente.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Juist, alleen de eisen zullen echter wettelijk en vastgesteld moeten zijn in de CAO
Nou ik ben van mening dat een medewerker alle wettelijke eisen moeten navolgen die wettelijk staat vastgesteld in de CAO. Is dat niet van belang dan is elke personeel vrij om zijn werk te verrichten mits het past volgens de CAO.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
NeeeheeeeAls dat zo zou zijn kan een werkgever niemand afwijzen. Dan zou je alleen maar hoeven voldoen aan de eisen die gesteld worden aan je kwalificaties.
Zie jij het voor je?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Je kan nog steeds respect tonen zonder een hand te geven
namelijk luisteren naar de klant.
Bedrijf kan wel zeggen dat ze niet met jouw verder willen, / kunnen, als je niet fatsoenlijk kan doen met mensenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik ben van mening dat een medewerker alle wettelijke eisen moeten navolgen die wettelijk staat vastgesteld in de CAO. Is dat niet van belang dan is elke personeel vrij om zijn werk te verrichten mits het past volgens de CAO.
Een bedrijf kan niet zeggen dat je geen hand mag schudden, bedrijf kan het wel ertoe opdringen en gesprekken voeren met diegene die anders handelt maar wel zijn taken uitvoert
Enait maakt ook geen onderscheid, dat kan Enait uitleggen aan gemeente Rotterdam. Enait wilt geen hand geven vanwege zijn geloof, maar respecteert wel de tegenpartij. Onderscheid is niet van belang, anders had de discriminatiebureau het wel veroordeeld, dat deden ze nietquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
de overheid is de mening toegedaan, dat er geen onderscheid bestaat tussen de man en de vrouw. Enait besloot dat eigenhandig wel in te voeren en de gemeente voelde daar niets voor. De rechter steunde de gemeente.
Stond weliswaar niet in het rijksambtenaren CAO, maar het is wel de manier zoals men in Nederland met elkaar omgaat.
Als we alles zo zwart op wit gaan bekijken ga ik morgen ook maar naakt naar mijn werk. Zolang ik mijn veiligheidsschoenen maar draag kan ik gewoon werken ja. Ik kan ook best naakt in de kantine zitten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik ben van mening dat een medewerker alle wettelijke eisen moeten navolgen die wettelijk staat vastgesteld in de CAO. Is dat niet van belang dan is elke personeel vrij om zijn werk te verrichten mits het past volgens de CAO.
Een bedrijf kan niet zeggen dat je geen hand mag schudden, bedrijf kan het wel ertoe opdringen en gesprekken voeren met diegene die anders handelt maar wel zijn taken uitvoert
polak is een gore kankerjood, paste dus prima in zijn strategie om haar persoonlijk aan te pakken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:34 schreef damian5700 het volgende:
Wat ik ook vrij storend vond aan zijn optreden was zijn verwoede poging om Joden bij dit onderwerp te slepen.
Meneer Meki verwacht waaarschijnlijk van de betreffende vrouw dat ze daar vervolgens alle respect voor op moet brengenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zie jij het voor je?
Een vrouw heeft een afspraak met Mohammed en ze steekt haar hand uit, om elkaar volgens de fatsoensnormen te begroeten. Mohammed steekt zijn hand niet uit, en zegt: ik schud vrouwen geen hand als blijk van mijn respect jegens vrouwen. Dan denkt die vrouw toch iets als: Je geeft mij geen hand maar ik moet wel mijn hele hebben en houwen bij je neerleggen?
Nee deze man is een hele slechte persoon voor de islam, hij krijgt geld van wilders denk ikquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Enait maakt ook geen onderscheid, dat kan Enait uitleggen aan gemeente Rotterdam. Enait wilt geen hand geven vanwege zijn geloof, maar respecteert wel de tegenpartij. Onderscheid is niet van belang, anders had de discriminatiebureau het wel veroordeeld, dat deden ze niet
Ik ben van mening dat je dan wel een hand geeft, je kan iemand niet * scotten * dat is niet eerlijk. Als Enait dat niet wilt, kan Enait dat op een respectvolle manier uitleggen, de tegenpartij zal dan wel in meegaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zie jij het voor je?
Een vrouw heeft een afspraak met Mohammed en ze steekt haar hand uit, om elkaar volgens de fatsoensnormen te begroeten. Mohammed steekt zijn hand niet uit, en zegt: ik schud vrouwen geen hand als blijk van mijn respect jegens vrouwen. Dan denkt die vrouw toch iets als: Je geeft mij geen hand maar ik moet wel mijn hele hebben en houwen bij je neerleggen?
Persoonlijk wens ik ook niet te werken met iemand die mij niet fatsoenlijk kan bejegenen.
Hij heeft geen respect voor vrouwen dat is wel gebleken, echt nietquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je dan wel een hand geeft, je kan iemand niet * scotten * dat is niet eerlijk. Als Enait dat niet wilt, kan Enait dat op een respectvolle manier uitleggen, de tegenpartij zal dan wel in meegaan.
In een land waar dit normaal is wel ja. Niet in Nederland.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je dan wel een hand geeft, je kan iemand niet * scotten * dat is niet eerlijk. Als Enait dat niet wilt, kan Enait dat op een respectvolle manier uitleggen, de tegenpartij zal dan wel in meegaan.
Nou je kan wel winnen als je hiervan een rechtzaak van maaktquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als we alles zo zwart op wit gaan bekijken ga ik morgen ook maar naakt naar mijn werk. Zolang ik mijn veiligheidsschoenen maar draag kan ik gewoon werken ja. Ik kan ook best naakt in de kantine zitten.Wat kan mij dat schelen, als ik mij maar houd aan de CAO
Zolang er in de CAO niet staat dat ik NIET naakt mag werken mag ik dat dus gewoon?
Enait heeft zelf gezegd dat hij wel respect heeft jegens vrouwenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:38 schreef henkway het volgende:
[..]
Hij heeft geen respect voor vrouwen dat is wel gebleken, echt niet
Waarom dan? het staat toch niet in de CAO?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou je kan wel winnen als je hiervan een rechtzaak van maakt
Maar je zal wel ontslagen worden of een officieele waarschuwing van krijgen.
Jawel. Dat deed hij wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Enait maakt ook geen onderscheid, dat kan Enait uitleggen aan gemeente Rotterdam. Enait wilt geen hand geven vanwege zijn geloof, maar respecteert wel de tegenpartij. Onderscheid is niet van belang, anders had de discriminatiebureau het wel veroordeeld, dat deden ze niet
quote:De rechtbank bepaalde in een civiele procedure dat de gemeente in deze niet onrechtmatig gehandeld heeft. “de gemeente mag ervoor kiezen om de in Nederland gebruikelijke begroetings- en omgangsvorm jegens alle burgers in acht te nemen” stelt de rechter in zijn vonnis.
ja en dan zeg je, houw je horses.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Enait heeft zelf gezegd dat hij wel respect heeft jegens vrouwen
Nou wat is de probleem danquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jawel. Dat deed hij wel.
[..]
geloof er niet veel van. Hij discrimineert en passent, dus echt vel vertrouwen wekt dat niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Enait heeft zelf gezegd dat hij wel respect heeft jegens vrouwen
quote:Eniat noemt het een 'boerenvonnis' en 'handenschudfundamentalisme 'van een 'witte rechter'.
Als de fatsoennormen vastgesteld in de CAO is het wel een probleemquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom dan? het staat toch niet in de CAO?
Oooow wacht!!! het is niet normaal in Nederland om naakt op je werk rond te lopen? dat noemen ze fatsoensnormen dacht ik? Wat jij Meki?
nee zo werkt dat niet, we zijn niet helemaal mesjokkequote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Als de fatsoennormen vastgesteld in de CAO is het wel een probleem
Maar als de fatsoennormen niet in de CAO staat dan heeft de werkgever pech
Hij bedoelt met een witte een andere uitspraak, denk ikquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
geloof er niet veel van. Hij discrimineert en passent, dus echt vel vertrouwen wekt dat niet.
Discriminatie? Ja!
[..]
K denk wel dat het zo werktquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:43 schreef henkway het volgende:
[..]
nee zo werkt dat niet, we zijn niet helemaal mesjokke
Er zijn wel meer dingen die algemeen gewenst gedrag zijn en daarom niet in een CAO staan, zo is het in NL de gewoonte bij een ontmoeting de hand te schudden. Dat hoeft dus niet in de CAO want dat valt onder de normale handelingen bij het begroeten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Juist, alleen de eisen zullen echter wettelijk en vastgesteld moeten zijn in de CAO
Ik vond in het licht van de hele handen schudden discussie, dat er wel een topic gewijd mag worden over het verweer (en met name de wijze waarop) dat een orthodoxe moslim op nationale televisie inbrengt.quote:
Als ik jou was zou ik geen rechten gaan studeren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Als de fatsoennormen vastgesteld in de CAO is het wel een probleem
Maar als de fatsoennormen niet in de CAO staat dan heeft de werkgever pech
'Een autochtone blanke Nederlander is zojuist in het ongelijk gesteld door een zwarte rechter. Vervolgens doet hij de uitspraak:'Dit is typisch een uitspraak van een zwarte rechter'.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Hij bedoelt met een witte een andere uitspraak, denk ik
Alweer ??? optiefe met die gaste !quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Laat hem alstublieft heel erg belachelijk overkomen op nationale televisie!
Nou pissen en hand geven is een paard vergelijken met een deur hea.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen die algemeen gewenst gedrag zijn en daarom niet in een CAO staan, zo is het in NL de gewoonte bij een ontmoeting de hand te schudden. Dat hoeft dus niet in de CAO want dat valt onder de normale handelingen bij het begroeten.
Zo is het ook normaal dat je niet uit het raam van je kantoor gaat staan pissen, maar dat op het toilet doet, of zou een werkgever er geen probleem van maken als iemand wel uit het raam zou staan pissen omdat er niet in de CAO staat dat je dat op het toilet moet doen?
Oké. Dat is waar.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:49 schreef salutem het volgende:
[..]
Alweer ??? optiefe met die gaste !
moet je eerst leren schrijvenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:48 schreef Meki het volgende:
nou ik heb van plan om rechter te worden aangezien politie gevaarlijk is
met deze zin heb jij me klem gezetquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Een autochtone blanke Nederlander is zojuist in het ongelijk gesteld door een zwarte rechter. Vervolgens doet hij de uitspraak:'Dit is typisch een uitspraak van een zwarte rechter'.
Dit is hypothetisch, maar enig idee hoe dit en publique zou vallen?
Ik knijp mosli kei en keihard in hun linker bal, uit respek natuulijk !quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:26 schreef El_Matador het volgende:
Ik schud moslims geen hand. Uit respek.
Je doet wat daar normaal is om te doen als je elkaar begroet he! Je gooit nu je eigen zandkasteel kapot mekiquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou pissen en hand geven is een paard vergelijken met een deur hea.
Als jij in China bent ga je toch niet bukken voor Chinezen
of wel ?? je geeft toch een hand en gaat toch niet bukken
Als ik in China ben, en als een buiging daar een normale begroeting is dan heb ik geen idee waarom ik zou moeten proberen hen mijn begroetingsritueel op te leggen, en ja, ik zou dus gewoon buigen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:50 schreef Meki het volgende:
[..]
ik wel, ik pas me aan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijdje, althans zo ervaar ik het niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:51 schreef Meki het volgende:
[..]
met deze zin heb jij me klem gezet
Er is wel sprake van discriminatie als er geweigerd wordt dames de hand te schudden, en gezien meneer privé wel heren de hand schudt, is het dus een sexe probleem.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:59 schreef Ghazi het volgende:
Van discriminatie is geen sprake. Een van de Nederlandse gewoonte is drie keer kusjes geven op de wang van de dames, en niet van de heren. Discriminatie?!
Dat handenschudfundamentalisme moet maar eens een keer afgeschaft worden. Minder bacterie-overdracht als gevolg.
Psstt, hij heeft geen werkgever dus heeft hij niets met de CAO van de werkgever te maken die is opgesteld voor personeel in loondienst.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja die smoesjes die hij nu heeft houden geen stand, hij kan beter eerlijk zijn dat vrouwen en varkens gelijk zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is wel sprake van discriminatie als er geweigerd wordt dames de hand te schudden, en gezien meneer privé wel heren de hand schudt, is het dus een sexe probleem.
Als iemand om wat voor reden dan ook niet bereid is voor zijn werk zijn gesprekspartner of cliënt de hand te schudden dan maakt dat die persoon ongeschikt voor die baan en moet hij wat anders zoeken.
Het wordt nou eenmaal gezien als teken van wederzijds respect, en als je dat respect niet op kunt brengen ga je fijn een baan zoeken waarbij je geen handen hoeft te schudden, ze zijn er genoeg.
Dan is het kussen van vrouwen en niet de mannen ook discriminatie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is wel sprake van discriminatie als er geweigerd wordt dames de hand te schudden, en gezien meneer privé wel heren de hand schudt, is het dus een sexe probleem.
Als iemand om wat voor reden dan ook niet bereid is voor zijn werk zijn gesprekspartner of cliënt de hand te schudden dan maakt dat die persoon ongeschikt voor die baan en moet hij wat anders zoeken.
Het wordt nou eenmaal gezien als teken van wederzijds respect, en als je dat respect niet op kunt brengen ga je fijn een baan zoeken waarbij je geen handen hoeft te schudden, ze zijn er genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |