abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61082139
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 10:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Geweldige prestatie.
12e plaats
Inderdaad
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_61082218
We mogen meer dan tevreden zijn.

Tuurlijk zijn er altijd teleurstellingen en kunnen er altijd dingen wat beter.

Maar over de gehele linie heeft Nederland het voortreffelijk gedaan.
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:29:45 #203
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_61082371
Zeker iets om trots op te zijn, de twaalfde plek. Het zijn toch niet de meest geringe landen die boven ons staan.
En wellicht dat Oekraïne nog gaat zakken door wat last-minute dopinggevallen.

Dan over USA en hun 'eigen' medaillespiegel, en het is ongetwijfeld al ter sprake gekomen: wat een kinderachtig volk zijn die Amerikanen toch. Elke Amerikaanse sportsite hanteert het eigen systeem.

Ze schreeuwen het wel van de daken als ze ergens goud winnen, want de hele wereld moet het weten. Nu ook weer na de 'REDEMPTION' van het Dream team. De slogan 'You don't win silver, you lose gold' kwam ook vaak langs. Dat is ook iets wat aansluit bij de topsportmentaliteit die Amerikanen altijd hebben.

Maar zo niet als het aankomt op het medailleklassement. Dan maakt het opeens niet uit wat voor kleur de medailles hebben. Het is de wereld op zijn kop, Amerikanen die maar al te graag genoegen nemen met tweede en derde plaatsen. Omdat het hen nu goed uitkomt.

China heeft zonet 51 keer goud behaald, maar het enige wat de Amerikanen kunnen is doormiepen over de leeftijd van een Chinese turnster.
pi_61082377
Goede klassering. Wordt wel hoog tijd dat NL. meer gaat investeren in atletiek. Ik heb het idee dat het doping beleid goed werkt en dat de top smaller wordt. Al die oostbloklanden (en ook andere landen) die niet te verslaan waren worden steeds minder in aantal. Zie België, dat met b.v. de 400 mtr. (zowel individueel als estafette) goed presteert en lang uitzicht had op een medaille. Daar valt nog wel wat te halen, misschien niet direct goud maar finaleplaatsen moet mogelijk zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_61082950
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 12:29 schreef Trancelocator het volgende:
Zeker iets om trots op te zijn, de twaalfde plek. Het zijn toch niet de meest geringe landen die boven ons staan.
En wellicht dat Oekraïne nog gaat zakken door wat last-minute dopinggevallen.

Dan over USA en hun 'eigen' medaillespiegel, en het is ongetwijfeld al ter sprake gekomen: wat een kinderachtig volk zijn die Amerikanen toch. Elke Amerikaanse sportsite hanteert het eigen systeem.

Ze schreeuwen het wel van de daken als ze ergens goud winnen, want de hele wereld moet het weten. Nu ook weer na de 'REDEMPTION' van het Dream team. De slogan 'You don't win silver, you lose gold' kwam ook vaak langs. Dat is ook iets wat aansluit bij de topsportmentaliteit die Amerikanen altijd hebben.

Maar zo niet als het aankomt op het medailleklassement. Dan maakt het opeens niet uit wat voor kleur de medailles hebben. Het is de wereld op zijn kop, Amerikanen die maar al te graag genoegen nemen met tweede en derde plaatsen. Omdat het hen nu goed uitkomt.

China heeft zonet 51 keer goud behaald, maar het enige wat de Amerikanen kunnen is doormiepen over de leeftijd van een Chinese turnster.
Flauw inderdaad. Nogal sour grapes.

En al worden die twee gouden turnmedailles bij de Chinese dames geschrapt. Dan nog hebben de Chinezen een buffer van een stuk of 11 keer goud meer.

Amerika heeft het gewoon laten liggen in de sprintnummers in de atletiek en in het zwemmen bij de dames.

In teamsporten heeft de USA het wel erg goed gedaan. Dat moet gezegd worden.
pi_61082973
Goede klassering, we mogen tevreden zijn. Vooral het feit dat de top breder geworden lijkt, is een positieve ontwikkeling. We mogen wel wat kritisch zijn. In de atletiek doen we mee, maar ook niet meer dan dat. Echte kansen op medailles hebben we daar niet gehad en ook op WK's moeten we het hebben van toevalstreffers van een Blom en Smith bijvoorbeeld.

Over de hele lijn overheerst het gevoel 'het was een mooie Spelen voor Nederland, maar het had nog mooier kunnen en misschien wel moeten zijn'. Het aantal medailles is lager dan de laatste 3 Spelen. Bij een aantal kansen zat het niet mee, dat was vooral bij outsiders het geval, bij anderen, en dan heb ik het over vooraf verwachte favorieten, hebben we gefaald. Dan denk in aan zwemmen en baanwielrennen. Het moet onderzocht worden hoe het vooral bij het baanwielrennen, zo mis kon gaan. Natuurlijk heerste GB, maar af en toe zag het er bij onze baanwielrenners zo amateuristisch uit. Een paar medailles hebben we daar gemist. Ook het mannenhockey moet op de schop...En bij het judo heb ik ook wat mixed feelings: meeste medailles ooit, maar er had toch een gouden bij moeten zitten...

Eindconclusie: "Het was mooi, maar het had nog mooier kunnen zijn." Ik denk dat het uiteindelijk goed is dat we de top 10 uiteindelijk niet gehaald hebben, zo voorkom je dat men teveel op de lauweren gaat rusten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:12:14 #207
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61083113
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:05 schreef marcodej het volgende:
Goede klassering, we mogen tevreden zijn. We mogen wel wat kritisch zijn. In de atletiek doen we mee, maar ook niet meer dan dat. Echte kansen op medailles hebben we daar niet gehad en ook op WK's moeten we het hebben van toevalstreffers van een Blom en Smith bijvoorbeeld.
Blom was inderdaad een 'one-hit-wonder', die min of meer vanuit het niets kwam en ook weer in het niets opgegaan is. Smith behoort al een aantal jaar bij de subtop en ik zou zijn WK-medailles dan ook niets als toevalstreffers willen omschrijven. Maar verder heb je wat betreft de atletiek zeker gelijk, daar moeten en kunnen we veel beter gaan presteren. De afgelopen dertig jaar hebben we daar geloof ik drie medailles behaald en sinds Van Langen helemaal niets meer, dat is veel en veel te weinig.

Het feit dat we minder medailles behaald hebben dan in Sydney en Athene hangt volgens mij samen dat we geen uitblinkers hadden die in hun sport meerdere medailles kunnen behalen. Als je de medailles (en ik weet dat dit in zekere zin onzin is) van VDH, De Bruijn en Van Moorsel van de totalen van 2000 en 2004 aftrekt zitten we op ongeveer hetzelfde niveau als nu.

De conclusie wat betreft Peking2008 is dan ook dat Nederland in de breedte heel behoorlijk gepresteerd heeft, maar dat er in diezelfde breedte zeker ruimte voor verbetering is. En natuurlijk hopen dat er voor Londen weer een echt 'medaillekanon' opstaat, waarvoor Marianne Vos op dit moment de grootste kandidate is, maar je weet nooit wie er in de tussentijd nog opstaat.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:15:22 #208
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61083200
De 12e plaats is absoluut geen geweldige prestatie. Ook geen slechte prestatie, maar het doel was toch echt de top 10. En dan maakt het niet uit hoeveel inwoners Nederland heeft, maar welke sporters we leveren.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:17:30 #209
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61083248
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:15 schreef Dr.Crane het volgende:
En dan maakt het niet uit hoeveel inwoners Nederland heeft, maar welke sporters we leveren.
En je wilt beweren dat er geen verband is tussen beide factoren?
pi_61083284
Het medaille kanon zal inderdaad Vos moeten gaan worden. Het lijkt me sterk dat er binnen nu en 4 jaar opeens een kanjer opstaat die in Londen veel medailles in de wacht gaat slepen. Dat doe je niet in even een paar jaartjes. Je zou nu al het talent moeten zien die daarvoor in aanmerking komen en dat is er volgens mij buiten Vos niet. Of het zou Theo Bos moeten zijn die sprongen gaat maken en hetzelfde pilletje / trainingsmethode als de Britten gaat hanteren.
pi_61083299
Toch moeten we Theo Bos ook zeker niet afschrijven, hij blijft een groot talent.
pi_61083345
Uitstekend, 12e. Waar sommigen teleurstelden stonden nieuwe helden op. Op deze manier kan het ook, het verrassingselement was groter.
That's all folks!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 augustus 2008 @ 13:22:41 #213
862 Arcee
Look closer
pi_61083357
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:15 schreef Dr.Crane het volgende:
De 12e plaats is absoluut geen geweldige prestatie.
Yeah, right.:')

12e is keurig.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61083496
Het aantal gouden medailles is zeer goed en boven (mijn) verwachting, het totaal aantal medailles is het minste sinds '92 en onder (mijn) verwachting.
Overall: Tevreden, maar niet euforisch.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:28:00 #215
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61083498
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:19 schreef Pedroso het volgende:
Het medaille kanon zal inderdaad Vos moeten gaan worden. Het lijkt me sterk dat er binnen nu en 4 jaar opeens een kanjer opstaat die in Londen veel medailles in de wacht gaat slepen. Dat doe je niet in even een paar jaartjes.
Dat weet je niet, vier jaar geleden kende buiten de wielerwereld niemand Vos nog. Het kan dus best zijn dat we in de zwemsport of zo een enorm talent hebben rondlopen dat de komende jaren de top bereikt.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:29:27 #216
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61083524
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:17 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En je wilt beweren dat er geen verband is tussen beide factoren?
Niet altijd. Kijk maar eens naar de landen onder ons. Geld, mentaliteit en faciliteiten tellen ook heel erg mee.
pi_61083573
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Uitstekend, 12e. Waar sommigen teleurstelden stonden nieuwe helden op. Op deze manier kan het ook, het verrassingselement was groter.
Juist de verrassende medailles ervaar ik als de mooiste.

Nederland heeft het echt uitstekend gedaan.

Tegenvallende landen vond ik Cuba en Zweden. Cuba slechts twee keer goud (vergeleken bij de 9 in Athene) en Zweden zelfs geen (4 keer goud in Athene)

Verder scoorden ook Japan, Frankrijk, Hongarije en Roemenië minder dan de vorige Spelen. Rusland viel ook wat tegen.

De VS en Australië bleven op hetzelfde niveau. China en GB stegen gigantisch en ook Zuid-Korea kende in iets mindere mate een verbetering.
pi_61083580
Of Vos wel zo'n medaille kanon wordt over vier jaar valt nogal te betwijfelen. Er van uitgaande dat ze net zo goed blijft is het parcours in London waarschijnlijk geschikt voor een massasprint en daar komt ze net te kort voor, puntenkoers blijft natuurlijk een mooie kans maar voor de tijdrit of een evt. achtervolging zou ze echt spectaculair moeten verbeteren.
pi_61083737
Een 12e plaats is uitstekend En het biedt ook hoop voor de toekomst, aangezien de meeste sporters nog erg jong zijn (hockeysters, Vos, Epke) en er in Londen waarschijnlijk ook bij zullen zijn. Ook het feit dat de medailles in allerlei verschillende takken van sport behaald zijn is positief. We zijn niet afhankelijk van één (of enkele) wereldtoppers die de medailles voor ons binnenhalen. Dus ik ben optimistisch over Londen, temeer ook omdat het dichter bij huis is en de weersomstandigheden ons beter liggen
pi_61083836
Vos zal waarschijnlijk niet zoveel medailles op 1 Spelen pakken als Leontien, omdat er met Vos haar specialiteiten/sterktes nu eenmaal minder kansen zijn om veel goud te pakken.

Als je een goede tijdrijder/rouleur bent kun je al plakken halen op de tijdrit en de individuele achtervolging. Vos is dat niet en moet het van de puntenkoers en de wegrace hebben, waarvan de laatste nooit zekerheden biedt en je nooit kunt zeggen hoe het verloopt.
pi_61083916
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat weet je niet, vier jaar geleden kende buiten de wielerwereld niemand Vos nog. Het kan dus best zijn dat we in de zwemsport of zo een enorm talent hebben rondlopen dat de komende jaren de top bereikt.
In de zwemsport zeker niet. Is ook gezegd door de insiders. Alleen Kromo..dinges (meisje op de vrije slag 100 mtr en 200 mtr) is wel een talent maar waarschijnlijk niet zo groot dat ze voor de medailles kan gaan. Vos komt inderdaad uit de lucht vallen (laatste jaren) maar dat is meer uitzondering dan regel. Zeker in de wat internationalere sporten moet het talent rijpen en dat duurt nu eenmaal wat langer.
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:54:53 #222
40566 Ericr
Livewrong
pi_61085408
1 na beste prestatie ooit en dan nog zijn er azijnzeikerds, het is ook niet snel goed.
pi_61087583
Ow, we moeten natuurlijk ook tevreden zijn.

Maar je mag best kritisch kijken naar de prestaties en een beetje nuchter blijven. Dat lijkt me essentieel voor het verbeteren van jezelf.
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:37:48 #224
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_61087810
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_61090490
Beter iets dan niets he...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: