"We're not cool enought to run on your OS yet"quote:Unfortunately, we're not cool enough to run on your OS yet. We really wish we had a version of Photosynth that worked cross platform, but for now it only runs on Windows.
De userbase van Apple is een argument opzich om vooral geen Apple PC aan te schaffen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:55 schreef w00h00 het volgende:
APPLE FTW
En het mooie is dat je met office excel 2007 de 2000 excel bestanden NIET kan openen!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:01 schreef Kreator het volgende:
Ik vond de Office 'upgrade' van 2000 naar 2007 voor 200 werkplekken à 94.000 euro ook best wel duur.
Groetjes,
Krea.
Dat is bijna retail prijs man! Ik heb in mijn eigen bedrijf 1 PC met office excel etc de rest doen we alles met open officequote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:01 schreef Kreator het volgende:
Ik vond de Office 'upgrade' van 2000 naar 2007 voor 200 werkplekken à 94.000 euro ook best wel duur.
Groetjes,
Krea.
Tering zeg...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:01 schreef Kreator het volgende:
Groetjes,
Krea.
Ik ben enigzins optimistisch ingesteld. Je weet maar nooit!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:58 schreef McKillem het volgende:
Met linux, MS dingen opzoeken en dan verwachten dat het gaat werken/moeilijk doen dat het niet werkt.
als je de OP eens leest voordat je zooi waar niemand in geinteresseerd is komt vertellen.quote:
Heeeeeey, je kan ook meer kleurtjes gebruiken!!!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Tering zeg...
94.000 voor een interface upgrade.
Wij hebben 2003, als ik deze upgrade moet voorleggen aan mijn baas gaat ie me uitlachen als ik zeg waarom.
Ik: "laten we ff 94.000 investeren in een interface upgrade!"![]()
![]()
Baas:![]()
Euh?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:02 schreef ColtZ40 het volgende:
En het mooie is dat je met office excel 2007 de 2000 excel bestanden NIET kan openen!![]()
470 euro per werkstation voor een Professional licentie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:03 schreef Ultralaser het volgende:
Dat is bijna retail prijs man!
Vooral die laatste zin! "Alles wat geen Windows draait, is een Mac"? Hoe bekrompen zijn ze daar? Mijn Firefox identificeert zich toch echt als Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; nl; rv:1.8.1.16) Gecko/20080807 Firefox/2.0.0.16 !quote:Unfortunately, we're not cool enough to run on your OS yet. We really wish we had a version of Photosynth that worked cross platform, but for now it only runs on Windows.
Trust us, as soon as we have a Mac version ready, it will be up and available on our site.
De mijne ook "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.8.1.13) Gecko/20080313 SeaMonkey/1.1.9"quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Moraal van het verhaal: MS maakt alleen "gratis" software voor hun eigen DURE OS...
TS z'n quote is niet compleet:
[..]
Vooral die laatste zin! "Alles wat geen Windows draait, is een Mac"? Hoe bekrompen zijn ze daar? Mijn Firefox identificeert zich toch echt als Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; nl; rv:1.8.1.16) Gecko/20080807 Firefox/2.0.0.16 !
header("Location: www.tweakers.net");quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Moraal van het verhaal: MS maakt alleen "gratis" software voor hun eigen DURE OS...
[..]
Vooral die laatste zin! "Alles wat geen Windows draait, is een Mac"? Hoe bekrompen zijn ze daar? Mijn Firefox identificeert zich toch echt als Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; nl; rv:1.8.1.16) Gecko/20080807 Firefox/2.0.0.16 !
dus?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan ik Mac software direct onder Windows draaien?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Apple alleen al is voor mij een argument om nooit zelf een apple te kopen. Het is zeg maar een soort Ferrari. Leuk om mee te showen, ziet er mooi uit maar het is onnodig duur en praktisch en flexibel is het niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:58 schreef McKillem het volgende:
De userbase van Apple is een argument opzich om vooral geen Apple PC aan te schaffen.
Arrogante zakken doorgaans.![]()
En het draaid Windows sneller dan OSX.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:36 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Apple alleen al is voor mij een argument om nooit zelf een apple te kopen. Het is zeg maar een soort Ferrari. Leuk om mee te showen, ziet er mooi uit maar het is onnodig duur en praktisch en flexibel is het niet.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En het draaid Windows sneller dan OSX.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En het draaid Windows sneller dan OSX.
Ghehehe... wat zei zegt...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:53 schreef Elixabete het volgende:
oh dit gaat over Microsoft !
Snel tiepen vrees ik.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:22 schreef jordeeeh het volgende:
[..]omg, hoe kun je draait met een d neerzetten, hoe kom je er in hemelsnaam op
Beetje sneu dat je je eerder gemaakte FAIL negeert en dus iemand gaat "pakken" op een typfoutje.quote:
Ten 1e is het niet alleen een "interface upgrade", en ten 2e is die interface een stuk efficienter gebouwd, waardoor mensen hun taken sneller kunnen uitvoeren, doordat opties op logischere plaatsen zitten en een samenhangend verband met elkaar kunnen hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Tering zeg...
94.000 voor een interface upgrade.
Wij hebben 2003, als ik deze upgrade moet voorleggen aan mijn baas gaat ie me uitlachen als ik zeg waarom.
Ik: "laten we ff 94.000 investeren in een interface upgrade!"![]()
![]()
Baas:![]()
En nu ga jij je fallus strelen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:49 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Ten 1e is het niet alleen een "interface upgrade", en ten 2e is die interface een stuk efficienter gebouwd, waardoor mensen hun taken sneller kunnen uitvoeren, doordat opties op logischere plaatsen zitten en een samenhangend verband met elkaar kunnen hebben.
Stel dat je 500 werknemers hebt. Die 500 werknemers zijn per dag 5 sec minder kwijt aan handelingen wbt opties in office.
dat is 500*5 = 2500 seconden. 2500 / 60 = 41.5 minuten.
Als we uitgaan van een uurloon van 50 euro, dan heeft de baas een besparing van 50 * 0.66 = 33 euro
Als je daarbij rekening houdt met het feit dat:
- 5 seconden tijdswinst zeer laag is geschat en de werkelijkheid rond de 10 a 30 min liggen (ervaring)
- Een dergelijk bedrijf meer dan 500 mensen telt
- Het psychologische effect wat "up-to date" zijn heeft (innoverend, rijk, verstand van zaken)
zie je de reden waarom:
1: Bedrijven al over zijn
2: Waarom dit bij veel bedrijven op de planning staat.
Nofi verder, maar dit is dus het verschil tussen een niveau 3 beheerder en een echte beheerder. Laatstgenoemde houdt het bij feiten en laat zich niet meeslepen door persoonlijke ervaringen danwel meningen.
De echte beheerder kijkt toch net wat verder
Hoezo, denk je dat ik hulp nodig heb? Met je verkapte open sollicitatiequote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:37 schreef Elixabete het volgende:
[..]
En nu ga jij je fallus strelen?
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:43 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Hoezo, denk je dat ik hulp nodig heb? Met je verkapte open sollicitatie![]()
Oppleuren vieze stinkrus
Hou toch op. In de echte wereld gaan bedrijven over omdat anders patserige verkopertjes niks meer om mee te patsen hebben en ze uitgelachen worden Office 2003.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:49 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Ten 1e is het niet alleen een "interface upgrade", en ten 2e is die interface een stuk efficienter gebouwd, waardoor mensen hun taken sneller kunnen uitvoeren, doordat opties op logischere plaatsen zitten en een samenhangend verband met elkaar kunnen hebben.
Stel dat je 500 werknemers hebt. Die 500 werknemers zijn per dag 5 sec minder kwijt aan handelingen wbt opties in office.
Als we uitgaan van een uurloon van 50 euro, dan heeft de baas een besparing van 50 * 0.66 = 33 euro
- 5 seconden tijdswinst zeer laag is geschat en de werkelijkheid rond de 10 a 30 min liggen (ervaring)
- Het psychologische effect wat "up-to date" zijn heeft (innoverend, rijk, verstand van zaken)
zie je de reden waarom:
Nofi verder, maar dit is dus het verschil tussen een niveau 3 beheerder en een echte beheerder. Laatstgenoemde houdt het bij feiten en laat zich niet meeslepen door persoonlijke ervaringen danwel meningen.
In de "echte wereld" waar jij zo mooi naar refereert, kijk je naar wat een bedrijf voor jou kan betekenen mbt dienstverlening en niet naar welk officepakket er gebruikt wordt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hou toch op. In de echte wereld gaan bedrijven over omdat anders patserige verkopertjes niks meer om mee te patsen hebben en ze uitgelachen worden Office 2003.
Ja, het werk is (theoretisch) sneller klaar, dus dan kunnen ze meer tijd op internets doorbrengen...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:49 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Dat is de theorie. Maar iemand die 40 uur werkt. Zal met office 2007 ook 40 uur werken want hij heeft een fulltime contract.quote:Als we uitgaan van een uurloon van 50 euro, dan heeft de baas een besparing van 50 * 0.66 = 33 euro
Ik heb hier een collega een tijdje laten werken met Access 2007 maar hij werd gillend gek.quote:Als je daarbij rekening houdt met het feit dat:
Niveau 3 beheerder is geen echte beheerder. Waar trek je die onzin weg. Wat doet hij dan? Appels plukken? Hij beheert toch een netwerk, dat maakt hem toch een beheerder. Dat jij je werk met een andere visie aanpakt maakt jou net zo min slechter als beter.quote:Nofi verder, maar dit is dus het verschil tussen een niveau 3 beheerder en een echte beheerder. Laatstgenoemde houdt het bij feiten en laat zich niet meeslepen door persoonlijke ervaringen danwel meningen.
Hij heeft iig een beetje een verdraaide kijk op hoe personeel in elkaar steekt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:14 schreef Kreator het volgende:
Fritztiaan lijkt me wel het type '19 jarige lbo'er die sinds 3 weken mee mag kijken met een systeembeheerder van de lokale stomerij met 11 medewerkers'. Ofzo.
Enig idee hoe achterlijk veel tijd er verloren gaat met zo'n interface-downgrade? Ik heb het wekenlang thuis geprobeerd maar ik ben er vele uren meer mee kwijt omdat ik veel opties niet terug kan vinden. En ik ben een advanced user. Dan mogen die nieuwe opties wel enorm veel tijd besparen om dat weer goed te maken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:49 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
zie je de reden waarom:
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Enig idee hoe achterlijk veel tijd er verloren gaat met zo'n interface-downgrade? Ik heb het wekenlang thuis geprobeerd maar ik ben er vele uren meer mee kwijt omdat ik veel opties niet terug kan vinden. En ik ben een advanced user. Dan mogen die nieuwe opties wel enorm veel tijd besparen om dat weer goed te maken.
Office 2007 moet dood.
Dus omdat jullie 2 er niet mee overweg kunnen is het een baggerpakket en moet het dood??quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:42 schreef McKillem het volgende:
[..]
Amen.
De layout was/is geef in onmiddelijk toe niet helemaal logisch altijd. Maar het was jaren hetzelfde met als gevolg dat een beetje kantoorklerk office nu kan besturen met een blinddoek om en 2 vingers in de neus. Hele bedrijfsprocessen zijn er omheen gemaakt.
Totdat daar office 2007 kwam en ze maar gewoon alles veranderden in het kader van 'dit scheelt 5 seconden werk'.
Laat de eindgebruiker dat even bepalen anders...
Dit grapje kost gewoon extra geld is is volledig overbodig.
Ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus omdat jullie 2 er niet mee overweg kunnen is het een baggerpakket en moet het dood??
Ik zag de paniek bij ons toen ze van Office 97 naar Office 2003 overgingen, alles werkte anders, hele afdelingen hebben weken stilgelegen. Moet je daar eens proberen Office 2007 los te laten. Als ik er al niet mee om kan gaan dan kan Truus van de backoffice dat al helemaal niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:42 schreef McKillem het volgende:
[..]
Amen.
De layout was/is geef in onmiddelijk toe niet helemaal logisch altijd. Maar het was jaren hetzelfde met als gevolg dat een beetje kantoorklerk office nu kan besturen met een blinddoek om en 2 vingers in de neus. Hele bedrijfsprocessen zijn er omheen gemaakt.
Totdat daar office 2007 kwam en ze maar gewoon alles veranderden in het kader van 'dit scheelt 5 seconden werk'.
Laat de eindgebruiker dat even bepalen anders...
Dit grapje kost gewoon extra geld is is volledig overbodig.
Eensch.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik zag de paniek bij ons toen ze van Office 97 naar Office 2003 overgingen, alles werkte anders, hele afdelingen hebben weken stilgelegen. Moet je daar eens proberen Office 2007 los te laten. Als ik er al niet mee om kan gaan dan kan Truus van de backoffice dat al helemaal niet..
Dat jij er niet mee om kan gaan is jouw fout.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik zag de paniek bij ons toen ze van Office 97 naar Office 2003 overgingen, alles werkte anders, hele afdelingen hebben weken stilgelegen. Moet je daar eens proberen Office 2007 los te laten. Als ik er al niet mee om kan gaan dan kan Truus van de backoffice dat al helemaal niet..
Meer tijd op "the internets" ? Ik weet niet hoe het er bij jullie aan toe gaat, maar bij ons wordt er niet veel tijd besteed aan "the internets". Ik werk op projectbasis bij verschillende bedrijven (soort detachering maar dan anders), maar daar heb ik dat niet zo erg meegemaakt. Tuurlijk ben je geen 8 uur per dag productief en is socializen, internetten, peukkie doen allemaal ingecalculeerd. Sterker nog, uit onderzoek is gebleken dat mensen op die manier nog productiever zijn Mocht het zo zijn dat iedereen wel veel tijd op internet besteed, en het loopt echt de spuigaten uit, dan is het gewoon een kwestie van wat rules op de ISA Server, simpel.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:07 schreef McKillem het volgende:
Ja, het werk is (theoretisch) sneller klaar, dus dan kunnen ze meer tijd op internets doorbrengen...
Laten we vooral niet het percentage mensen vergeten dat heel die office opnieuw moet verkennen. Met een beetje pech moet je daar cursussen tegenaan flikkeren wat ook weer een flinke som extra duiten kost.
Nee hoor, want de manager beslist niet zomaar om ff over te gaan op office 2007 gezien het kostenplaatje. Nee, hij weet precies wat de voordelen zijn van het pakket, en blijkbaar wegen die op tegen de nadelen, dus gaat hij over tot aanschaf. Als zijn personeel dan op hetzelfde tempo blijft doorwerken en daardoor niet de doelstellingen haalt die de manager heeft verwacht, dan worden de targets gewoon omhooggesteld, of volgen er sancties.quote:Dat is de theorie. Maar iemand die 40 uur werkt. Zal met office 2007 ook 40 uur werken want hij heeft een fulltime contract.
Als hij zijn werk sneller klaar heeft zal hij meer tijd voor zaken als internets hebben en die tijd daar ook voor gebruiken. Of hij rookt een extra sigaretje. Of hij rekt gewoon zijn werk om de dag te vullen. (hij wil immers zijn baan ook behouden) De baas is er niet goedkoper mee uit iig want de werknemer minder betalen omdat hij sneller klaar is (of theoretisch sneller klaar moet zijn) gaat niet zomaar.
En het verschil is niet dermate drastisch dat je kan gaan hakken in personeel.
Zeker niet bij ons.
Voor die ene collega's ken ik er 10 die het geweldig vinden. Heb ik nu gelijk? Los daarvan gaat een bedrijf van 500 man niet over op office 2007 omdat de voordelen niet in verhouding staan met de prijs. Dat maakt office 2007 natuurlijk niet meteen een slecht pakket. Face it, software wordt niet gebouwd voor de kleine man, het geld wordt gehaald bij de grote klanten.quote:Ik heb hier een collega een tijdje laten werken met Access 2007 maar hij werd gillend gek.
Dus daar valt nog het e.e.a. van te zeggen.
Bovendien hebben we hier minder dan 500 man, en een psychologisch effect brengt geen geld in het laatje.
Een niveau 3 beheerder is geen beheerder nee. Dat is een veredelde helpdeskmedewerker. Niet voor niets hoor ik mijn collega's nooit positief over deze mensen en laten zij die de kutklusjes opknappen.quote:Niveau 3 beheerder is geen echte beheerder. Waar trek je die onzin weg. Wat doet hij dan? Appels plukken? Hij beheert toch een netwerk, dat maakt hem toch een beheerder. Dat jij je werk met een andere visie aanpakt maakt jou net zo min slechter als beter.
Uit brochures nog wel?quote:Jij zit je informatie regelrecht uit brochures te trekken, daar heb je wat aan wil je zeggen.
Psychologie en werkwijze van werknemers hou je niet eens rekening mee.
Nogmaals, dat ze volgens de theorie sneller kunnen werken houd niet in dat ze dat gaan doen.
Haha you fail. Raad gewoon niet als je daar een 0 in bentquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:14 schreef Kreator het volgende:
Fritztiaan lijkt me wel het type '19 jarige lbo'er die sinds 3 weken mee mag kijken met een systeembeheerder van de lokale stomerij met 11 medewerkers'. Ofzo.
Dat probleem heb ik persoonlijk helemaal niet ervaren. In het begin was het inderdaad onwennig, maar dat was ook bekend, maar daarna werkt het heerlijk. De opties zitten nu eindelijk eens op een plaats waar je ze verwacht. Ik weet nog in office 2003 dat ik soms wel een paar minuten aan het zoeken was naar die ene functie. Nee, die interface is echt 1 van de sterkste punten van office 2007. ALs ik een nadeel moest noemen dan is dat docx, en niet omdat het slecht is, maar omdat het kut werkt als niet iedereen office 2007 heeft.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Enig idee hoe achterlijk veel tijd er verloren gaat met zo'n interface-downgrade? Ik heb het wekenlang thuis geprobeerd maar ik ben er vele uren meer mee kwijt omdat ik veel opties niet terug kan vinden. En ik ben een advanced user. Dan mogen die nieuwe opties wel enorm veel tijd besparen om dat weer goed te maken.
Office 2007 moet dood.
al 3 jaar... zozo.quote:Dat ik er jong uitzie wil niet zeggen dat ik niet werk Ik werk inmiddels al 3 jaar en heb wel de nodige ervaring met beheer, en verschillende systemen.
Sowieso hoe vaak gebruik je de interface? Af en toe voor een paar celregels en dingen is het niet veel veranderd. Tuurlijk tekstopties staan beter bij elkaar maar het is niet dat het minder klikken kost dan met 2003 dat is alsnog hetzelfde aantal.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:49 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Als je er ook vanuit gaat dat als je een bedrijf hebt met 500 werknemers er zeker 200 zullen zijn die scholing nodig hebben voor 2007. en 200 is heel magertjes uitgedrukt. Maar laten we gemiddeld 20 mensen per cursusgroep doen komt het dus neer op 10 groepen. Die allemaal 1 dag les krijgen, voor 1 dag les zit je al snel op 250 euro voor een instructeur (ja we huren een pool in voor het gemak). En nog eens de kosten van 20 man die een dag niet productief is. Wat alleen aan uurloon al 50*8 = 400 * 20 = 8.000 euro kost.quote:Stel dat je 500 werknemers hebt. Die 500 werknemers zijn per dag 5 sec minder kwijt aan handelingen wbt opties in office.
Het psychologische effect wat jij aanneemt wat er is is zeer overschat naar mijn mening. Menig werknemer vind het al mooi als je je interface een oranje kleurtje geeft terwijl het hetzelfde programma is (ervaring). Het genoemde effect wat jij beweerd te verkrijgen door de aanschaf van 2007 zal maar door een klein percentage van de werknemers gevoeld worden. Dit zullen degenen zijn die verstand hebben van de zaken omtrent de ontwikkelingen op dat gebied, de gemiddelde werknemer haalt er gewoon zijn schouders over op.quote:Als je daarbij rekening houdt met het feit dat:
Ongetwijfeld zullen er veel bedrijven het al hebben of op overstappen staan. Maar dit zullen waarschijnlijk de echt grote bedrijven zijn die niet op 10 euro meer of minder kijken. Voor een MKB is het gewoon niet rendabel om over te stappen.quote:zie je de reden waarom:
Nofi verder maar als jij een echte beheerder bent heb je wel een hele naive blik op de wereld en bekijk je hem wel heel erg door een roze bril.quote:Nofi verder, maar dit is dus het verschil tussen een niveau 3 beheerder en een echte beheerder. Laatstgenoemde houdt het bij feiten en laat zich niet meeslepen door persoonlijke ervaringen danwel meningen.
Vind het anders prima werken..Ben persoonlijk meer van het visuele..dus die tabbladen + preview ernaast vind ik geweldigquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Office 2007 moet dood.
Die 5 seconden "winst" gaat er gewoon op 1 of andere manier wel aan. Tenzij je bij de een zwaar gecontroleerd bedrijf werkt waar er continu iemand achter je staat met een zweep.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:35 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Meer tijd op "the internets" ? Ik weet niet hoe het er bij jullie aan toe gaat, maar bij ons wordt er niet veel tijd besteed aan "the internets". Ik werk op projectbasis bij verschillende bedrijven (soort detachering maar dan anders), maar daar heb ik dat niet zo erg meegemaakt. Tuurlijk ben je geen 8 uur per dag productief en is socializen, internetten, peukkie doen allemaal ingecalculeerd. Sterker nog, uit onderzoek is gebleken dat mensen op die manier nog productiever zijn Mocht het zo zijn dat iedereen wel veel tijd op internet besteed, en het loopt echt de spuigaten uit, dan is het gewoon een kwestie van wat rules op de ISA Server, simpel.
[..]
Targets werken we niet mee.quote:Nee hoor, want de manager beslist niet zomaar om ff over te gaan op office 2007 gezien het kostenplaatje. Nee, hij weet precies wat de voordelen zijn van het pakket, en blijkbaar wegen die op tegen de nadelen, dus gaat hij over tot aanschaf. Als zijn personeel dan op hetzelfde tempo blijft doorwerken en daardoor niet de doelstellingen haalt die de manager heeft verwacht, dan worden de targets gewoon omhooggesteld, of volgen er sancties.
[..]
Jij zat het daarnet anders verkopen als iets dat per definitie beter is. Wat dus gewoon niet geval is.quote:Voor die ene collega's ken ik er 10 die het geweldig vinden. Heb ik nu gelijk? Los daarvan gaat een bedrijf van 500 man niet over op office 2007 omdat de voordelen niet in verhouding staan met de prijs. Dat maakt office 2007 natuurlijk niet meteen een slecht pakket. Face it, software wordt niet gebouwd voor de kleine man, het geld wordt gehaald bij de grote klanten.
[..]
Rot op man.quote:Een niveau 3 beheerder is geen beheerder nee. Dat is een veredelde helpdeskmedewerker. Niet voor niets hoor ik mijn collega's nooit positief over deze mensen en laten zij die de kutklusjes opknappen.
[..]
Ik zeg niet dat je niet werkt, ik word gewoon een beetje irritant van die arrogantie die je hebt om mensen uit een lager niveau gewoon de titel beheerder af te nemen ondanks het feit dat velen gewoon een netwerk onder hun hoede hebben.quote:Uit brochures nog wel?![]()
Dat ik er jong uitzie wil niet zeggen dat ik niet werkIk werk inmiddels al 3 jaar en heb wel de nodige ervaring met beheer, en verschillende systemen.
Daar hoor ik inderdaad meer mensen over.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:52 schreef maartena het volgende:
Office 2007 als software heerstAls je er eenmaal aan gewend bent, is het enorm makkelijk.
Wie er WEL dood moeten zijn de ontwerpers van de plastic Office 2007 en Vista doosjes.
[ afbeelding ]
Toen ik voor het eerst een stuk of 10 Office 2007s bestelde vorig jaar, heb ik de eerste doos grondig zitten mollen om em open te krijgen..... wat een ondingen!
Voor thuisgebruik is dat niet slecht maar kan je niet maken bij een bedrijf.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:14 schreef sc00p het volgende:
Wat een discussie hier, ik word er helemaal bang van!
En openoffice dan? Dat is graties en werk ook wel nice ofzo toch..
Zijn genoeg bedrijven die het gebruiken hoor. Gewoon voor interne meuk is het prima te doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:21 schreef flipp. het volgende:
[..]
Voor thuisgebruik is dat niet slecht maar kan je niet maken bij een bedrijf.
Wij doen alleen dingen en masse en aangezien ik 79.999 collega's heb kan ik me iets voorstellen bij een migratie. Niemand wil dat.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:51 schreef McKillem het volgende:
[..]
Eensch.
Waar het mij voornamelijk om gaat is dat dit zomaar even gedaan word in het kader van "dit is makkelijker en beter" terwijl de gemiddelde computergebruiker al in paniek raakt als je startpagina veranderd of een icoontje in een andere hoek zet.
Oh ja. Natuurlijk. Dat is het. Dank je wel voor deze verhelderende uitleg.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:16 schreef flipp. het volgende:
[..]
Dat jij er niet mee om kan gaan is jouw fout.
Heb jij enige idee hoeveel macro's een gemiddeld bedrijf gebruikt bij dagelijkse processen? Wil jij die van ons allemaal omschrijven"?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:14 schreef sc00p het volgende:
Wat een discussie hier, ik word er helemaal bang van!
En openoffice dan? Dat is graties en werk ook wel nice ofzo toch..
Zullen we de pikken even naast elkaar leggen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:35 schreef Fritztiaan het volgende:
Dat ik er jong uitzie wil niet zeggen dat ik niet werkIk werk inmiddels al 3 jaar en heb wel de nodige ervaring met beheer, en verschillende systemen.
Dat zijn voornamelijk bedrijven die geen Microsoft Exchange server hebben (Outlook 2007 kun je niet verslaan in mogelijkheden icm met Exchange Server 2007), en weinig aan Powerpoint Presentaties doen, want het presentatiepakket van OpenOffice is echt een drama.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:24 schreef McKillem het volgende:
Zijn genoeg bedrijven die het gebruiken hoor. Gewoon voor interne meuk is het prima te doen.
Persoonlijk, persoonlijk, persoonlijk. Ik werk in een bedrijf met 80.000 persoonlijken en die hebben echt niet allemaal dezelfde mening hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:58 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Vind het anders prima werken..Ben persoonlijk meer van het visuele..dus die tabbladen + preview ernaast vind ik geweldig
En het ziet er supermooi uit.
En ik vind het persoonlijk ook nog sneller opstarten als Office 2003..
Zolang je maar een goed IT beleid hebt komt het wel goed.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:43 schreef Q. het volgende:
Persoonlijk, persoonlijk, persoonlijk. Ik werk in een bedrijf met 80.000 persoonlijken en die hebben echt niet allemaal dezelfde mening hoor..
Ze mogen helemaal niets behalve zwoegenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Zolang je maar een goed IT beleid hebt komt het wel goed.Die 80.000 persoonlijkheden mogen naar ik aanneem ook niet zomaar zelf OpenOffice gaan installeren, of de gratis te downloaden 180-dagen trial versie van Office 2007 Enterprise of Home & Student of iets in die trend.
ja.. maar uiteindelijk beslissen niet de mensen die daar werken wat er gebruikt moet worden toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Persoonlijk, persoonlijk, persoonlijk. Ik werk in een bedrijf met 80.000 persoonlijken en die hebben echt niet allemaal dezelfde mening hoor..
Niet echt. Beslissingen worden gemaakt door a: de IT mits ze hun zin kunnen doordrukken bij de afdeling die het moet betalen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:55 schreef Sk00p het volgende:
[..]
ja.. maar uiteindelijk beslissen niet de mensen die daar werken wat er gebruikt moet worden toch?
financieel gezien zijn oudere versies goedkoper..Dus dat zal waarschijnlijk ook eerder aangeschaft gaan worden.
Nu kan ik niet spreken over Nederland, omdat ik de afgelopen 6 jaar daar geen bestellingen heb gedaan.... maar de Office 2003 en 2007 versies zijn hier nagenoeg gelijk aan prijs. Software verliest zijn waarde niet zo snel als bijv. Hardware.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:55 schreef Sk00p het volgende:
financieel gezien zijn oudere versies goedkoper..Dus dat zal waarschijnlijk ook eerder aangeschaft gaan worden.
tussen versie 2003 en 2007 kan ik dat nog wel begrijpenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Nu kan ik niet spreken over Nederland, omdat ik de afgelopen 6 jaar daar geen bestellingen heb gedaan.... maar de Office 2003 en 2007 versies zijn hier nagenoeg gelijk aan prijs. Software verliest zijn waarde niet zo snel als bijv. Hardware.
Voorbeeld: Een XP Pro licentie kostte in 2001 $299. In 2007 moest je nog steeds $289 neertellen voor hetzelfde stukje software. (Studentenversies "Academic License" zijn wel goedkoper)
Nieuw is neit altijd beter is ook wel een beetje het argument.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Nu kan ik niet spreken over Nederland, omdat ik de afgelopen 6 jaar daar geen bestellingen heb gedaan.... maar de Office 2003 en 2007 versies zijn hier nagenoeg gelijk aan prijs. Software verliest zijn waarde niet zo snel als bijv. Hardware.
Voorbeeld: Een XP Pro licentie kostte in 2001 $299. In 2007 moest je nog steeds $289 neertellen voor hetzelfde stukje software. (Studentenversies "Academic License" zijn wel goedkoper)
Euh? Niet flexibel? Wat is er nou flexibeler dan Mac OS X én Windows XP tegelijkertijd draaien, bijvoorbeeld met zoiets?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:36 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Apple alleen al is voor mij een argument om nooit zelf een apple te kopen. Het is zeg maar een soort Ferrari. Leuk om mee te showen, ziet er mooi uit maar het is onnodig duur en praktisch en flexibel is het niet.
De vraag is natuurlijk waarom je in vredesnaam een apple machine koopt als je er vervolgens toch Windows op gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Euh? Niet flexibel? Wat is er nou flexibeler dan Mac OS X én Windows XP tegelijkertijd draaien, bijvoorbeeld met zoiets?
Mensen die OSX hebben en daarnaast op hetzelfde systeem Windows draaienquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:14 schreef McKillem het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk waarom je in vredesnaam een apple machine koopt als je er vervolgens toch Windows op gaat gebruiken.
En OSX kan ik niet zomaar op mijn laptop knallen, dus ergens snap ik zijn argument wel.
Wat is er in godsnaam "quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:14 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Mensen die OSX hebben en daarnaast op hetzelfde systeem Windows draaien
FAILquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam "" hieraan?
Echte kerels kiezen 1 OS en blijven daarbij.quote:
Ik lees nochtans geen enkele argument in je mannelijke beredenering.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Echte kerels kiezen 1 OS en blijven daarbij.
Niet: Ik draai Linux/MacOS - MAAR voor Spelletjes boot ik toch stiekem weer in Windows.
Mijn OS keuze: Windows Vista x64 Ultimate.
Alleen kan ik voor hetzelfde geld - althans hier in de VS - zelf een systeem bouwen dat snellere hardware, meer geheugen, meer harddrive space, etc heeft dan een Mac, waar toch een flinkere prijs aan hangt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:12 schreef zarGon het volgende:
Euh? Niet flexibel? Wat is er nou flexibeler dan Mac OS X én Windows XP tegelijkertijd draaien, bijvoorbeeld met zoiets?
Waarom zou je een Windows licentie bijkopen voor VMWare Fusion om vervolgens programma's te draaien die ook voor MacOS wel te krijgen zijn?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:29 schreef zarGon het volgende:
Ik lees nochtans geen enkele argument in je mannelijke beredenering.
Kan het zo zijn dat niet alle programma's die geschreven zijn voor Windows ook werken op Linux en/of Mac OS? Ik noem maar wat hoor. En dat men dan toch Windows moet gebruiken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom zou je een Windows licentie bijkopen voor VMWare Fusion om vervolgens programma's te draaien die ook voor MacOS wel te krijgen zijn?
Dat pleit alleen maar voor de beperkingen van Linux en MacOS.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:40 schreef zarGon het volgende:
Kan het zo zijn dat niet alle programma's die geschreven zijn voor Windows ook werken op Linux en/of Mac OS? Ik noem maar wat hoor. En dat men dan toch Windows moet gebruiken?
Men zou alleen maar Internet Explorer moeten gebruiken omdat het meerendeel van dit aardkloot zijn code volgens de standaarden weigert te schrijven, waardoor niet alle pagina's op het internet werken met Opera, Firefox, Safari en of andere browsers? Pagina's waar Internet Explorer wel mee om kan gaan, omdat IE nou eenmaal zo goed is?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat pleit alleen maar voor de beperkingen van Linux en MacOS.
'Waarom zou je een Windows licentie kopen, als je tegenwoordig vrijwel alles op een Mac kan'. Zandbakretoriek.quote:Waarom zou je dan een Mac kopen, als je tegenwoordig vrijwel alles op Windows
Zodra linux m'n muziekprogramma's en call of duty draait stap ik over.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:44 schreef StefanP het volgende:
Microsoft bagger een goed OS noemen
Dat soort kneuzen heeft echt geen donder verstand van echt kritische applicaties. Ja joh, omdat ze op hun netwerkje met 10 PCs lekker kunnen gamen of in hun piepkleine bedrijfje waar enkel Word en Outlook gebruikt worden tevreden zijn, denken ze dat ze alles weten.
Kom maar eens terug wanneer je voor meer dan 500 miljoen aan HW en SW in een datacenter hebt staan, x10 datacenters, en je het volledige AT&T netwerk met 99.99999% availability draaiend moet houden. Alsof er bij ons ook maar meer dan een server te vinden is die geen TelORB, Solaris of Linux draait.
Windows... man, wat een troep. Daarop valt niets te ontwikkelen of integreren. Awk, lsof en honderden andere integrale Unix tools heb je niet onder Windows... ja, je kunt op een icoontje klikken en een spelletje spelen, meer niet. Voor netwerken en echte applicaties kun je er geen donder mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |