Hehe, ik ook. 4:50 wakker worden, 4:51 tv aan, 4:52 finish.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 05:02 schreef wdn het volgende:
Ik zet de TV aan en zie hem aantikken![]()
Een echt wtf-moment![]()
Nu weet ik het weer, heb dat gezien.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 05:20 schreef Kreupeldicht het volgende:
Echt respect voor die jongen![]()
Mooi interview bij Holland Sport van 3 maanden terug, vanaf 28:30
Same here. Zet ik de TV aan tijdens de laatste minuut van de 10 km, worden die commentators helemaal gek.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 05:45 schreef pullup het volgende:
Ik zet de TV aan en zie hem met een gouden plak op het podium staan.![]()
Wat een held
En vd Hoogeband is werkelijk om je te bescheuren hoor ik nu deze herhaling
Dat dacht ik ook direkt! Een dubbele overwinning, zijn ziekte, en nu goud. Ik hoorde net op de radio dat hij al een half jaar in een zuurstof-tentje slaapt, kennelijk doet 'm dat goed en was ook ter voorbereiding voor deze Spelen. Hij doet trouwens ook mee aan de komende EK. (WK staat ook al op z/n naam) Met recht een gouwe gozer!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 05:34 schreef Kreupeldicht het volgende:
Sportman van het jaar voor mij, nu al
Prachtig inderdaad en zo goed voorstelbaar, als ik bij sommige sportevenementen commentaar had moeten leveren was het hetzelfde gegaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:28 schreef danos het volgende:
dat commentaar van VDH
Idem hierquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:10 schreef Norrage het volgende:
Ken hem niet, en de sport ook nauwelijks, maar echt geniaal!
Dat maakt het juist nog mooier.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:06 schreef okee6 het volgende:
Prachtig gezwommen. Jammer dat er vooraf niet meer over zijn verhaal op televisie kon.
paar maanden terug toch nog bij Holland Sport geloof ik. Maar vlak van tevoren idd weinig gehoordquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:06 schreef okee6 het volgende:
Prachtig gezwommen. Jammer dat er vooraf niet meer over zijn verhaal op televisie kon.
Dit is duidelijk een geval van een one day fly of famous. De Nederlander klapt nu voor de medaille, maar heeft geen notie van. Het is dat Pieter en Jacco erbij konden zijn, daarom heeft het meer aandacht. Het was 's nachts, weinig mensen krijgen dit mee.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:41 schreef franklop het volgende:
[..]
paar maanden terug toch nog bij Holland Sport geloof ik. Maar vlak van tevoren idd weinig gehoord
Wat mij betreft de volgende titels waardig:quote:Op donderdag 21 augustus 2008 05:34 schreef Kreupeldicht het volgende:
Sportman van het jaar voor mij, nu al
Wilde hij zelf niet. Heeft geen enkel interview gegeven, wilde niet keer op keer zijn verhaal over kanker afsteken en op die manier zijn voorbereiding laten storen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:06 schreef okee6 het volgende:
Aha, nieuwe informatie. Ook zijn goed recht natuurlijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:10 schreef Suijk het volgende:
[..]
Wilde hij zelf niet. Heeft geen enkel interview gegeven, wilde niet keer op keer zijn verhaal over kanker afsteken en op die manier zijn voorbereiding laten storen.
Hij is wereldkampioen op de 25 kmquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:49 schreef axis303 het volgende:
Holy shit wat een afstand..
kan je dat en het commentaar nog ergens online zien ?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:20 schreef Trainspotter het volgende:
Best bizar dat je om vijf uur 's morgens juichend voor de televisie zit. Ook is vdH bij mij nog verder in achting gestegen. Beukt die official gewoon omver om van der Weijden in de armen te vliegen
.
http://os2008.nos.nl/video/bekijk/ID/tcm:5-410079/maarten-van-der-weijden-het-slot-van-de-racequote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:28 schreef janimie het volgende:
[..]
kan je dat en het commentaar nog ergens online zien ?
mooi gezegd inderdaadquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:44 schreef blackEyEz321 het volgende:
Tijdens de avondse samenvatting werd dit gezegd.
"Voor velen zou deze gouden medaille de mooiste dag zijn om nooit te vergeten, maar voor hem niet"
Dat raakte me zo diepomdat dit waar is die dag is namelijk dat hij hoorde dat hij weer gezond was.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:44 schreef blackEyEz321 het volgende:
Tijdens de avondse samenvatting werd dit gezegd.
"Voor velen zou deze gouden medaille de mooiste dag zijn om nooit te vergeten, maar voor hem niet"
Dat raakte me zo diepomdat dit waar is die dag is namelijk dat hij hoorde dat hij weer gezond was.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:52 schreef marcodej het volgende:
Reactie Terpstra nadat ze telefoontje krijgt dat vd Weijden gewonnen heeft:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Erica, topwijf!
quote:
Zag het ook net, was wel mooi om te zien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:58 schreef Chielus het volgende:
Nu op Eurosport interview.
Heb nog nooit bij een hyves de geboorteplaats bij iemand zien staan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:21 schreef DJ_Ryow het volgende:
is ie nou geboren in Dordrecht of Alkmaar? wiki zegt Alkmaar, hyves zegt Dordrecht
http://vanderweijdenmaarten.hyves.nl/quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Heb nog nooit bij een hyves de geboorteplaats bij iemand zien staan.![]()
Volgens officiële OS website is die geboren in: Alkmaar
http://results.beijing2008.cn/WRM/ENG/BIO/Athlete/9/217809.shtml
Wat maakt dat trouwens uit waar die geboren is
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:52 schreef marcodej het volgende:
Reactie Terpstra nadat ze telefoontje krijgt dat vd Weijden gewonnen heeft:
[ afbeelding ]
Van mij ook (commentaarmoment dan), zo enorm mooi.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 19:00 schreef TheVulture het volgende:
Die finish met het commentaar van VDH... hét moment van de Spelen voor mij
Oohja maar dat is niet iemand ze eigen persoonlijke hyves, nu snap ik hetquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:21 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
http://vanderweijdenmaarten.hyves.nl/
en het maakt uit omdat ik uit die regio kom
Pieter zat er plots werd ook niet aangekondigd. Dus waarschijnlijk is dat ie bij de finish stond en lekker aanschoof.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:46 schreef Leatherface het volgende:
Wat ik me afvraag is of het vooraf werd afgesproken dat VDH als gastcommentator zou optreden. Of is de vaste commentator hem daar toevallig tegen het lijf gelopen en werd hij spontaan gevraagd?
Dat denk ik ook, aangezien hij kennelijk nogal een gare microfoon droeg. Het kwaliteitsverschil met de mic van de commentator is erg groot.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:51 schreef tong80 het volgende:
Pieter zat er plots werd ook niet aangekondigd. Dus waarschijnlijk is dat ie bij de finish stond en lekker aanschoof.
Mooi vond ik ook de atleten die meeliepen. De zwemploeg liep ook mee langs de kant. Veldhuis en Kromowidjojo heb ik bijv. zien lopen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:04 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik denk ook dat hij gewoon even is aangeschoven. Zorgde wel voor één van de mooiste televisiemomenten van dit jaar natuurlijk. Verhaeren wordt inderdaad vergeten, maar ook zijn blijdschap was oprecht natuurlijk. Toch nog een succesje erbij voor de zwemploeg.
Ik vraag het me af, denk dat van der Weijden weinig sturing nodig heeft. Die trekt zijn eigen plan wel en leunt waarschijnlijk voor de begeleiding en verzorging op de ploeg van Verhaeren.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:07 schreef Leatherface het volgende:
Van der Weijden traint full time onder Verhaeren?
Die zal er toch ook wel een aparte langeafstands coach bij hebben?
Dat weet ik niet. Maar ik neem aan dat ook hij onder Jacco Verhaeren viel. Of zou dat alleen voor de baanzwemmers gelden?quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:07 schreef Leatherface het volgende:
Is twee jaar terug wel van Dordrecht naar Eindhoven gegaan, naar de ploeg van Verhaeren. Marcel Wouda is daar zijn directe coach dacht ik.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:07 schreef Leatherface het volgende:
Klopt. Wouda heb ik er ook bij gezien ja. Maar Verhaeren was toch de bondscoach? Die zal dan ook wel de coach van Van Dijk en Van der Weijden geweest zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is wel van Dordrecht naar Eindhoven gegaan, naar de ploeg van Verhaeren. Marcel Wouda is daar zijn directe coach dacht ik.
Verhaeren is technisch directeur van de zwembond en technisch directeur/coach in Eindhoven dacht ik. Die heeft dus de eindverantwoordelijkheid over het team en begeleid zelf ook mensen. Maar dat betekent niet dat hij alles zelf coached. Wouda krijgt dus ook een deel van de mensen onder zijn hoede, misschien het best te zien als assistent-trainer...quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Klopt. Wouda heb ik er ook bij gezien ja. Maar Verhaeren was toch de bondscoach? Die zal dan ook wel de coach van Van Dijk en Van der Weijden geweest zijn.
Dit zijn de selecties die elke coach van NZE onder zijn/haar hoede heeft:quote:Vorige week was het tien jaar geleden dat Marcel Wouda op de WK in Perth wereldkampioen werd op de 200 meter wisselslag. Vandaag is hij als trainer in dienst bij de KNZB en gedetacheerd naar het Nationaal Zweminstituut Eindhoven. Aan het bad van Laguna Mar op Isla Margarita bekommert Wouda zich om een heel diverse groep. Hij heeft 50/100 meterzwemmers als Hinkelien Schreuder en Bastiaan Tamminga onder zijn hoede, maar ook de tien kilometerzwemmer Maarten van der Weijden traint bij hem. Van de drie coaches draait Wouda de langste uren, net als toen hij nog zwom. Zijn lange afstandzwemmers Maarten van der Weijden (open water) en de Belg Tom Van Geneugden (1500 meter) trainden maandag elf en acht kilometer.
Vandaar ook dat Verhaeren vond dat hij zelf gefaald had: hij heeft Veldhuis en Dekker, die niet in topvorm waren, direct onder zijn hoede.quote:Groep Jacco Verhaeren
Inge Dekker
Marleen Veldhuis
Mitja Zastrow
Pieter v/d Hoogenband
Ranomi Kromowidjojo
Groep Marcel Wouda
Bastiaan Tamminga
Hinkelien Schreuder
Job Kienhuis
Joeri Verlinden
Linsy Heister
Maaike Waaijer
Maarten van der Weijden
Robert Lijesen
Stefan Oosting
Tom Vangeneugden
Groep Bibi Gulikers
Arvid Munster
Ashley Verburg
Carlie Mennen
Danielle v/d Veer
Jessica Spruit
Jocelyn Spruit
Joey de Ruiter
Kristel Doreleijers
Lieke Verouden
Malissa v.d.Heuvel
Michelle Hendrikx
Mike v.d.Zanden
Patrick Janssen
Pauline van Dam
Roxanne Linders
Suzan van den Boogaart
Wendy v/d Zanden
Wouter Houtman
Groep Adri de Laat
Date v.d.Zaag
Johnno Smulders
Michelle Verouden
Noortje v/d Boom
Ruud van Heerbeek
Wat flauw, Pieter v/d Hoogenband en Ranomi Kromowidjojo zwommen wel goed. Dat is 2 om 2.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:35 schreef marcodej het volgende:
Vandaar ook dat Verhaeren vond dat hij zelf gefaald had: hij heeft Veldhuis en Dekker, die niet in topvorm waren, direct onder zijn hoede.
Inderdaad. Des te knapper dat Verhaeren het zich dan toch aantrekt. Hij had ook kunnen aanhalen dat VDH nog nooit zo snel gezwommen heeft bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:18 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wat flauw, Pieter v/d Hoogenband en Ranomi Kromowidjojo zwommen wel goed. Dat is 2 om 2.
Dat komt doordat hij zich een topcoach voelt, iedereen moet presteren. De arrogantiequote:Op maandag 25 augustus 2008 13:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Inderdaad. Des te knapper dat Verhaeren het zich dan toch aantrekt. Hij had ook kunnen aanhalen dat VDH nog nooit zo snel gezwommen heeft bijvoorbeeld.
Ik wilde eerst reageren, maar zag je PI gelukkig net op tijdquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat komt doordat hij zich een topcoach voelt, iedereen moet presteren. De arrogantie
quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat komt doordat hij zich een topcoach voelt, iedereen moet presteren. De arrogantie
Ja geweldig als je 40ste wordt op de marathonquote:Op maandag 25 augustus 2008 14:06 schreef okee6 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan winnen op de Spelen tong, meedoen is ook al iets.
Hij zegt toch dat Veldhuis 2 van de wereld is op de 50m, als ze dan op het belangrijkste toernooi 5e wordt is hij niet tevreden. Is dat arrogant? Zelfde voor Dekker, heeft gewoon onder haar kunnen gepresteerd.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Inderdaad. Op basis van haar wereldrecords was Veldhuis gewoon een van de kanshebbers voor individuele plakken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:15 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Hij zegt toch dat Veldhuis 2 van de wereld is op de 50m, als ze dan op het belangrijkste toernooi 5e wordt is hij niet tevreden. Is dat arrogant? Zelfde voor Dekker, heeft gewoon onder haar kunnen gepresteerd.
Daarnaast waren de tijden die Veldhuis en Dekker zwommen in Hongkong vlak voor de spelen sneller dan die in Beijing.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Op basis van haar wereldrecords was Veldhuis gewoon een van de kanshebbers voor individuele plakken.
Dat was helaas niet gelukt, maar dat zit er dik in in een sport waar het om honderdsten van een seconde gaat. Effe niet op 100% van je kunnen, en je valt naast het podium.
Die minimale marge die het verschil tussen glorie en verlies inhoudt, rekent Verhaeren zich aan. En dat is begrijpelijk voor eeb coach van zijn statuur.
Hij komt uit Warmenhuizen, in Alkmaar staat het ziekenhuis waar hij geboren is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:21 schreef DJ_Ryow het volgende:
is ie nou geboren in Dordrecht of Alkmaar? wiki zegt Alkmaar, hyves zegt Dordrecht
Het is een uit de klei getrokken West-Fries..., komt wel goed.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:47 schreef marcodej het volgende:
Ik hoop één ding en dat is dat hij niet de nieuwe Dennis Van Der Geest wordt en hij lekker met beide poten op de grond blijft staan. Hij moet voorkomen dat hij bekender wordt door de tv-spotjes dan door zijn prestaties...
Dat lijkt me ook niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:21 schreef Ericr het volgende:
Hij zal heus zijn gezicht wel laten zien in diverse TV-programma's maar niet zoals schnabbelaar van der Geest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |