abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:36:40 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_61071713
Zeker ik was er live bij met Pieter. Toen die zo begon te schreeuwen begreep ik pas de impact van deze medaille

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_61071900
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 18:21 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

http://vanderweijdenmaarten.hyves.nl/

en het maakt uit omdat ik uit die regio kom
Oohja maar dat is niet iemand ze eigen persoonlijke hyves, nu snap ik het
............................
pi_61071965
Wat ik me afvraag is of het vooraf werd afgesproken dat VDH als gastcommentator zou optreden. Of is de vaste commentator hem daar toevallig tegen het lijf gelopen en werd hij spontaan gevraagd?
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:51:18 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_61072078
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 20:46 schreef Leatherface het volgende:
Wat ik me afvraag is of het vooraf werd afgesproken dat VDH als gastcommentator zou optreden. Of is de vaste commentator hem daar toevallig tegen het lijf gelopen en werd hij spontaan gevraagd?
Pieter zat er plots werd ook niet aangekondigd. Dus waarschijnlijk is dat ie bij de finish stond en lekker aanschoof.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_61074661
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 20:51 schreef tong80 het volgende:
Pieter zat er plots werd ook niet aangekondigd. Dus waarschijnlijk is dat ie bij de finish stond en lekker aanschoof.

Dat denk ik ook, aangezien hij kennelijk nogal een gare microfoon droeg. Het kwaliteitsverschil met de mic van de commentator is erg groot.
  Trouwste user 2022 maandag 25 augustus 2008 @ 05:00:43 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_61102100
Jaco Verhaeren zat er ook mee te schreeuwen

pi_61104172
Ik denk ook dat hij gewoon even is aangeschoven. Zorgde wel voor één van de mooiste televisiemomenten van dit jaar natuurlijk. Verhaeren wordt inderdaad vergeten, maar ook zijn blijdschap was oprecht natuurlijk. Toch nog een succesje erbij voor de zwemploeg.
pi_61104227
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:04 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik denk ook dat hij gewoon even is aangeschoven. Zorgde wel voor één van de mooiste televisiemomenten van dit jaar natuurlijk. Verhaeren wordt inderdaad vergeten, maar ook zijn blijdschap was oprecht natuurlijk. Toch nog een succesje erbij voor de zwemploeg.
Mooi vond ik ook de atleten die meeliepen. De zwemploeg liep ook mee langs de kant. Veldhuis en Kromowidjojo heb ik bijv. zien lopen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_61104234
Van der Weijden traint full time onder Verhaeren?

Die zal er toch ook wel een aparte langeafstands coach bij hebben?
pi_61104262
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:07 schreef Leatherface het volgende:

Ik vraag het me af, denk dat van der Weijden weinig sturing nodig heeft. Die trekt zijn eigen plan wel en leunt waarschijnlijk voor de begeleiding en verzorging op de ploeg van Verhaeren.
pi_61104265
quote:

Dat weet ik niet. Maar ik neem aan dat ook hij onder Jacco Verhaeren viel. Of zou dat alleen voor de baanzwemmers gelden?

@ Marcodej: Dat vond ik ook erg mooi.
pi_61104271
quote:

Is twee jaar terug wel van Dordrecht naar Eindhoven gegaan, naar de ploeg van Verhaeren. Marcel Wouda is daar zijn directe coach dacht ik.
pi_61104292
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:10 schreef marcodej het volgende:

[..]

Is wel van Dordrecht naar Eindhoven gegaan, naar de ploeg van Verhaeren. Marcel Wouda is daar zijn directe coach dacht ik.
Klopt. Wouda heb ik er ook bij gezien ja. Maar Verhaeren was toch de bondscoach? Die zal dan ook wel de coach van Van Dijk en Van der Weijden geweest zijn.
pi_61104422
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Klopt. Wouda heb ik er ook bij gezien ja. Maar Verhaeren was toch de bondscoach? Die zal dan ook wel de coach van Van Dijk en Van der Weijden geweest zijn.
Verhaeren is technisch directeur van de zwembond en technisch directeur/coach in Eindhoven dacht ik. Die heeft dus de eindverantwoordelijkheid over het team en begeleid zelf ook mensen. Maar dat betekent niet dat hij alles zelf coached. Wouda krijgt dus ook een deel van de mensen onder zijn hoede, misschien het best te zien als assistent-trainer...
pi_61104792
Ik heb het even opgezocht van knzb.nl: Verhaeren heeft een dubbelfunctie: technisch directeur KNZB en technisch directeur/coach in Eindhoven bij het Nationaal Zweminstituut Eindhoven.

Over Wouda:
quote:
Vorige week was het tien jaar geleden dat Marcel Wouda op de WK in Perth wereldkampioen werd op de 200 meter wisselslag. Vandaag is hij als trainer in dienst bij de KNZB en gedetacheerd naar het Nationaal Zweminstituut Eindhoven. Aan het bad van Laguna Mar op Isla Margarita bekommert Wouda zich om een heel diverse groep. Hij heeft 50/100 meterzwemmers als Hinkelien Schreuder en Bastiaan Tamminga onder zijn hoede, maar ook de tien kilometerzwemmer Maarten van der Weijden traint bij hem. Van de drie coaches draait Wouda de langste uren, net als toen hij nog zwom. Zijn lange afstandzwemmers Maarten van der Weijden (open water) en de Belg Tom Van Geneugden (1500 meter) trainden maandag elf en acht kilometer.
Dit zijn de selecties die elke coach van NZE onder zijn/haar hoede heeft:
quote:
Groep Jacco Verhaeren
Inge Dekker
Marleen Veldhuis
Mitja Zastrow
Pieter v/d Hoogenband
Ranomi Kromowidjojo

Groep Marcel Wouda
Bastiaan Tamminga
Hinkelien Schreuder
Job Kienhuis
Joeri Verlinden
Linsy Heister
Maaike Waaijer
Maarten van der Weijden
Robert Lijesen
Stefan Oosting
Tom Vangeneugden

Groep Bibi Gulikers
Arvid Munster
Ashley Verburg
Carlie Mennen
Danielle v/d Veer
Jessica Spruit
Jocelyn Spruit
Joey de Ruiter
Kristel Doreleijers
Lieke Verouden
Malissa v.d.Heuvel
Michelle Hendrikx
Mike v.d.Zanden
Patrick Janssen
Pauline van Dam
Roxanne Linders
Suzan van den Boogaart
Wendy v/d Zanden
Wouter Houtman

Groep Adri de Laat
Date v.d.Zaag
Johnno Smulders
Michelle Verouden
Noortje v/d Boom
Ruud van Heerbeek
Vandaar ook dat Verhaeren vond dat hij zelf gefaald had: hij heeft Veldhuis en Dekker, die niet in topvorm waren, direct onder zijn hoede.
  Trouwste user 2022 maandag 25 augustus 2008 @ 10:42:28 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_61104947
Wel klasse die zelfkritiek van Verhaeren

pi_61108727
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:35 schreef marcodej het volgende:
Vandaar ook dat Verhaeren vond dat hij zelf gefaald had: hij heeft Veldhuis en Dekker, die niet in topvorm waren, direct onder zijn hoede.
Wat flauw, Pieter v/d Hoogenband en Ranomi Kromowidjojo zwommen wel goed. Dat is 2 om 2.
pi_61108942
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:18 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wat flauw, Pieter v/d Hoogenband en Ranomi Kromowidjojo zwommen wel goed. Dat is 2 om 2.
Inderdaad. Des te knapper dat Verhaeren het zich dan toch aantrekt. Hij had ook kunnen aanhalen dat VDH nog nooit zo snel gezwommen heeft bijvoorbeeld.
pi_61109126
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Inderdaad. Des te knapper dat Verhaeren het zich dan toch aantrekt. Hij had ook kunnen aanhalen dat VDH nog nooit zo snel gezwommen heeft bijvoorbeeld.
Dat komt doordat hij zich een topcoach voelt, iedereen moet presteren. De arrogantie
pi_61109186
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:34 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat komt doordat hij zich een topcoach voelt, iedereen moet presteren. De arrogantie
Ik wilde eerst reageren, maar zag je PI gelukkig net op tijd .
  Trouwste user 2022 maandag 25 augustus 2008 @ 14:03:03 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_61109844
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:34 schreef okee6 het volgende:

[..]

pi_61109940
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Niet iedereen kan winnen op de Spelen tong, meedoen is ook al iets.
  Trouwste user 2022 maandag 25 augustus 2008 @ 14:48:20 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_61110907
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:06 schreef okee6 het volgende:

[..]

Niet iedereen kan winnen op de Spelen tong, meedoen is ook al iets.
Ja geweldig als je 40ste wordt op de marathon

pi_61172936
Vanavond op SBS6: 23:20 - 23:40 Maarten van der Weijden: onze Olympische held. Over langeafstandszwemmer Maarten van der Weijden die tijdens de Olympische Spelen in Peking van 2008 een gouden medaille won op de 10 kilometer in open water.

Met ook stukjes hoe het allemaal begonnen is.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:23:46 #150
139328 renetan
Vergissen is menselijk...
pi_61174706
Gefeliciteerd Maarten met je gouden plak !!! Fantastisch, dat je als enige man, tussen al dat vrouwelijk geweld jezelf staande kan houden. (En met vrouwelijk geweld, doel ik op de overmacht aan vrouwelijke gouden medaillewinnaars.)...

Met vriendelijke groet,

renetan.
" I'm just a temp from Chiswick !...[ uit de tv-serie Doctor Who, seizoen 2008.]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')