Met 20 miljoen kan je leuke dingen doen.quote:Eric Gudde: 'Feyenoord heeft oorlogskas van 20 miljoen'
Bij deze wou ik nog even terugkomen op een interview op televisie-zender Het gesprek waarin algemeen directeur Eric Gudde tegen Frits Barend zei dat Feyenoord een oorlogskas van maar liefst 20 miljoen euro had. Afgelopen weken maakte Gudde ineens duidelijk dat er geen geld meer is. Waar is die oorlogskas dan gebleven die we in Rotterdam op dit moment zo hard nodig hebben?
Dat zei ie destijds ja, ik vraag me af waar dat geld nu zou zijn dan. Ook zei Rinus Israel zo rond diezelfde tijd dat Feyenoord deze zomer weer grote aankopen ging doen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Met 20 miljoen kan je leuke dingen doen.
John-Dahl zal ook wel wat tekengeld hebben opgestreken, maar die 20 miljoen halen ze niet.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:56 schreef sjimz het volgende:
Tot nu toe is alleen El Ahmadi gehaald als directe versterking of niet?
Die was ik inderdaad vergeten!quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:57 schreef Blawh het volgende:
[..]
John-Dahl zal ook wel wat tekengeld hebben opgestreken.
Het budget voor de verbouwing van de kleedkamers viel een beetje hoger uit dan verwacht.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:56 schreef sjimz het volgende:
Tot nu toe is alleen El Ahmadi gehaald als directe versterking of niet?
Toch vind ik het heel erg gewaagd hoor want Van Bronckhorst, Timmer, Hofland, Landzaat,Makaay en Tomasson zijn niet de jongste meer.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:59 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Het budget voor de verbouwing van de kleedkamers viel een beetje hoger uit dan verwacht.
en nog wordt er niets aan gedaan, schandequote:Op zondag 24 augustus 2008 11:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Er is al vaak genoeg gezegd dat het gras in de Arena dramatisch is.
zoals je zelf al zegt komt er genoeg jeugd aan: Wijnaldum, Fer, Bruins, Janota, Erasmus, Nievelt, Darley, Mulderquote:Op zondag 24 augustus 2008 12:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Toch vind ik het heel erg gewaagd hoor want Van Bronckhorst, Timmer, Hofland, Landzaat,Makaay en Tomasson zijn niet de jongste meer.
Het zal al vaak genoeg hier vemeld zijn maar straks komt er ineens een gat van 6 basisspelers die zomaar ineens weg kunnen vallen qua leeftijd.
En ze spelen allemaal in de as van het elftal.
Ik denk dat Feyenoord vorig jaar een grote gok heeft genomen en nu dreigt te verliezen ondanks het feit dat er flink wat talent aan het schoppen is tegen het eerste elftal.
Maar dat is mijn mening.
Er zullen er best een aantal doorbreken maar kunnen die het kwaliteitsverschil gelijk al opvangen?quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:15 schreef ruud_fr het volgende:
er komt genoeg jeugd aan: Wijnaldum, Fer, Bruins, Janota, Erasmus, Nievelt, Darley, Mulder
een aantal van deze spelers zal zeker doorbreken
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Om straks spelers als Makaay te vervangen voor minimaal gelijkwaardige spelers moet je óf veel geld hebben óf een hele goede scouting. Beide hebben we niet, en ik weet ook niet hoe we daar in de komende jaren aan gaan komen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Toch vind ik het heel erg gewaagd hoor want Van Bronckhorst, Timmer, Hofland, Landzaat,Makaay en Tomasson zijn niet de jongste meer.
Het zal al vaak genoeg hier vemeld zijn maar straks komt er ineens een gat van 6 basisspelers die zomaar ineens weg kunnen vallen qua leeftijd.
En ze spelen allemaal in de as van het elftal.
Ik denk dat Feyenoord vorig jaar een grote gok heeft genomen en nu dreigt te verliezen ondanks het feit dat er flink wat talent aan het schoppen is tegen het eerste elftal.
Maar dat is mijn mening.
Zucht...quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Met 20 miljoen kan je leuke dingen doen.
er loopt nu ook kwaliteit, maar kwam er vorig jaar maar bij vlagen uitquote:Op zondag 24 augustus 2008 12:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Er zullen er best een aantal doorbreken maar kunnen die het kwaliteitsverschil gelijk al opvangen?
Ze genereren ook geen inkomsten meer uit de oudere spelers dmv een afkoopsom.
Maar nog steeds rond de 20/ 21 jaar zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:05 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
er loopt nu ook kwaliteit, maar kwam er vorig jaar maar bij vlagen uit
dus veel zullen we niet achteruit gaan denk ik
komt bij dat die jonge jongens over pakweg 2 jaar (wanneer de oudere spelers ongeveer stoppen) een stuk verder in hun ontwikkeling zijn
dat moet dan dmv inkopenquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar nog steeds rond de 20/ 21 jaar zijn.
Het kan ook gewoon goed gaan hoor maar een beetje routine kan dan denk ik geen kwaad.
Maar als er geen geld beschikbaar is wordt het lastig?quote:
niemand kan zeggen hoe de club er over 2 jaar voor staatquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:11 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar als er geen geld beschikbaar is wordt het lastig?
Helemaal omdat je niet veel inkomsten uit verkopen kan genereren als de helft stopt met voetbal.
Een goed bestuur zou dat moeten kunnen inschatten anders.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
niemand kan zeggen hoe de club er over 2 jaar voor staat
De Cler en Hofland (mits ze blessure vrij blijven) wel ja maar Tomasson moet ik nog maar eens zien.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:12 schreef heiden6 het volgende:
Jongens als De Cler, Tomasson en Hofland kunnen echt nog wel langer dan twee jaar mee.
Tuurlijk niet maar een lange termijn planning/beleid kan geen kwaad lijkt me.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
niemand kan zeggen hoe de club er over 2 jaar voor staat
Inderdaad. Maar bekijk het van de positieve kant, ook Timmer en Lucius zijn dan weg.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
De Cler en Hofland (mits ze blessure vrij blijven) wel ja maar Tomasson moet ik nog maar eens zien.
Maar Van Bronckhorst en Makaay ( de 2 steunpilaren) zullen dan in ieder geval weg zijn.
die kunnen ook niet zeggen of Feyenoord volgend jaar of dat jaar daarna meedoet aan de CLquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:13 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Een goed bestuur zou dat moeten kunnen inschatten anders.
whehe, hoe oud zijn Bahia en Greene?quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar bekijk het van de positieve kant, ook Timmer en Lucius zijn dan weg.
Als het iets waar Feijenoord nu mee bezig is, dan is het dat wel.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Tuurlijk niet maar een lange termijn planning/beleid kan geen kwaad lijkt me.
Geen enkele club heeft die garantie natuurlijk, maar denk je nou echt dat ze het bij b.v. PSV van toeval af laten hangen? Met een goed beleid en duidelijke stappen kun je zoiets zelf redelijk in de hand houden. Of dat bij Feyenoord nu gevoerd wordt, kun je pas over een paar jaar zeggen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:18 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
die kunnen ook niet zeggen of Feyenoord volgend jaar of dat jaar daarna meedoet aan de CL
Ik denk we soieso kunnen concluderen dat het bestuur een andere weg is ingeslagen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:54 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Geen enkele club heeft die garantie natuurlijk, maar denk je nou echt dat ze het bij b.v. PSV van toeval af laten hangen? Met een goed beleid en duidelijke stappen kun je zoiets zelf redelijk in de hand houden. Of dat bij Feyenoord nu gevoerd wordt, kun je pas over een paar jaar zeggen.
Ik had alleen liever gezien dat ze dat met jongere spelers hadden gedaan. Aankopen als Landzaat en Hofland waren naar mijn mening echt overbodig. Als je daar jongere spelers voor had gekocht, kon het bouwen van een team beginnen. Nu kun je pas beginnen als de 'oudjes' met pensioen gaan en dan heb je wéér 2 overgangsjaren, áls je al de goede talenten haalt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:42 schreef Juk het volgende:
[..]
Ik denk we soieso kunnen concluderen dat het bestuur een andere weg is ingeslagen.
In de UEFA Cup verdien je nauwelijks wat helaas. Bovendien moet een enorme club als Feyenoord niet inkopen met de gedachte Europees voetbal te moeten halen (zo denkt een club als NAC of Utrecht), maar met de gedachte CL-voetbal te behalen. Dáár ligt het geld dat Feyenoord nodig heeft.quote:Als je ziet hoe Feyenoord de afgelopen 2 seizoenen spelers heeft aangetrokken blijkt daar creativiteit uit. De oudere spelers die er nu rondlopen zijn gewoon nodig om het benodigde niveau te halen voor europees voetbal. Daarmee valt extra geld te verdienen wat weer geinvesteerd kan worden.
Daar geef ik ze ook groot gelijk in. Maar ik vind wel dat ze iets minder eisen moeten stellen. Elke paar ton die je voor een speler als Buijs, Greene, Saidi of Derijck krijgt is mooi meegenomen. Nu drukken die spelers alleen maar op de begroting.quote:Mochten ze nog spelers kwijtraken zullen er nieuwe spelers voor terugkomen, daar ben ik van overtuigd. Ik kan ze geen ongelijk geven dat ze wachten tot die spelers weg zijn anders kom je in dezelfde situatie die net is opgelost, een veel te grote selectie en dus veel te veel salarissen.
Doelde op de extra wedstrijden in een volle kuip, dat levert geld op. Ook de merchandising zal meer verkopen als Feyenoord het goed doet internationaal.quote:In de UEFA Cup verdien je nauwelijks wat helaas.
Niet als je goed en op tijd scout. En daar zit het grote probleem bij Feyenoord. Op de een of andere manier halen wij nooit spelers als Sulejmani, Berg, Suarez, Alves en Dembele voordat ze doorbreken. De talenten die wel gekocht worden (Bruins b.v.) maken het op de een of andere manier niet waar. Vreemd genoeg heb ik altijd het idee dat Bruins bij PSV al een dragende speler was geweest, maar misschien is dat meer een groener gras-beeld van me.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:13 schreef Happel het volgende:
Jonge talenten waren vorig seizoen niet haalbaar. Daar dienen tegenwoordig miljoenen voor betaalt te worden, dat weet jij net zo goed als ik.
Dat vind ik juist ook onzin, maar hoe zie jij het dan voor je? Spelers als Manteiga, Wijnaldum en Erasmus moeten straks het stokje van Makaay, de Cler en Gio over gaan nemen. Maar wat nou als die spelers het niet waar kunnen maken? Er zal hoe dan ook een terugval zijn wanneer die spelers stoppen, dergelijke spelers vervang je heel erg moeilijk natuurlijk.quote:En beginnen wanneer de oudjes met pensioen gaan? Dat is toch onzin?
Alle talenten zijn een gok.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:26 schreef Keltie het volgende:
Sulejmani kan ook een gok geweest zijn, aangezien'ie bij AZ is afgetest.
Dat zei iedereen over Huntelaar ook.quote:Ook heeft Heerenveen geluk gehad bij de situatie bij ajax, denk ik, aangezien ik het hem nog niet waar zie maken.
Nee, want moet je nou met 20 miljoen en 30 goals vorig seizoen?quote:Alves, daar moet je blij mee zijn dat'ie niet bij Feijenoord heeft gezeten.
quote:'Groningen raakt Nijland kwijt aan geheime aanbidder'
[Bron: VI]
FC Groningen houdt er rekening mee dat Stefan Nijland nog voor de start van de competitie is vertrokken uit Euroborg. De club meldt op zijn website dat er een serieus bod is gedaan op de twintigjarige aanvaller.
Groningen is in gesprek met de club wiens naam niet mag worden bekendgemaakt. Waarschijnlijk wordt maandag of dinsdag duidelijk of de transfer er daadwerkelijk komt. De Noordelingen nemen de interesse zo serieus dat ze al op zoek zijn naar een eventuele vervanger.
Nijland staat nog onder contract bij Groningen tot de zomer van 2012. De jonge aanvaller heeft er pas één seizoen op zitten in het betaald voetbal. Nijland speelde 23 Eredivisieduels, waarvan elf als basisspeler. Hij scoorde vier keer.
ajax lijkt me vrij onlogisch, die zitten redelijk dik in de aanvallers momenteel...quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:52 schreef Dr.Crane het volgende:
PSV of ajax natuurlijk.
Klopt, maar Huntelaar kan zo op het vliegtuig naar Madrid zitten morgen natuurlijk. Maar ik denk Twente eigenlijk eerder, daarom editte ik hem ook.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:53 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
ajax lijkt me vrij onlogisch, die zitten redelijk dik in de aanvallers momenteel...
Sowieso, waarom dit bericht hier posten? Alsof ie naar Feyenoord komt.quote:psv is wat dat betreft een logischere keuze, maar goed, Heerenveen en Twente zijn ook teams die op hem zouden kunnen azen.
Nooit echt op gelet, maar 4 goals in 20 wedstrijden maakt Janotta ook nog wel.quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:16 schreef Happel het volgende:
OVerschat spelertje die Nijland. Komt dus naar Feijenoord...
Volgens mij heeft Feyenoord baat bij scorende spitsen. Als ik even in het archief duik zijn zijn geweldige missers in De Kuip me nog bijgebleven.quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:16 schreef Happel het volgende:
OVerschat spelertje die Nijland. Komt dus naar Feijenoord...
quote:'Ik denk dat Bahia onderschat wordt'
Door WIETSE DIJKSTRA
AMSTERDAM - Het was door de vele personele problemen slechts een noodoplossing. Maar Andre Bahia zal er niet rouwig om zijn als Denny Landzaat zondag bij Feyenoords competitiestart in Almelo net als tegen PSV nog een keertje centraal achterin moet spelen.
afbeelding vergroten Denny Landzaat. FOTO PIM RAS
Door de duidelijke rolverdeling in de Arena werd de Braziliaan in het duel om de Johan Cruijf Schaal eindelijk alleen op zijn sterke punten benut.
In de gehavende ploeg van trainer Gertjan Verbeek had Bahia zijn zaakjes achterin uitstekend op orde. ,,Ik denk dat André onderschat wordt,’’ sprak Denny Landzaat na de min of meer ingecalculeerde 0-2 nederlaag. ,,In balbezit zou hij misschien iets meer kunnen doen, maar hij is wel een verdediger die zijn tegenstanders kan opvreten. Dat heeft hij ook tegen PSV weer laten zien. Het is prettig om achterin te voetballen als je weet dat Bahia zijn man wel uitschakelt.’’
De 32-jarige Landzaat speelde voor het laatst in de defensie bij Oranje onder 19. Toch was zijn terugkeer als vrije man, gezien de (on)mogelijkheden van Feyenoord, zo gek nog niet. Verbeek had de oplossing snel bedacht toen hij vorige week donderdag door de knieblessure van Ron Vlaar voor het blok werd gezet.
Landzaat, die als inschuivende laatste man veelvuldig met Giovanni van Bronckhorst van positie wisselde, is wel gewend dat hij het spel voor zich heeft. ,,Door de samenwerking tussen Landzaat en Van Bronckhorst, kreeg Bahia vastigheid,’’ had ook Verbeek gezien. ,,André is op zijn best als hij een duidelijke taak heeft. Het uitschakelen van een man is zijn kwaliteit. Dat is ook vandaag gebleken. Of het nu Lazovic, Amrabat of Afellay was die door kwam, ze liepen er niet zo makkelijk langs. Aan de bal voelt hij zich nog steeds niet zo happy. Dan moet je iemand naast hem zetten die dat wel goed kan. En dat is Landzaat. Denny heeft het heel aardig gedaan. De samenwerking met Giovanni was heel redelijk en dat na één training.’’
Verbeek sluit niet uit dat hij tegen Heracles voor dezelfde variant moet kiezen. Jon Dahl Tomasson is de enige speler uit zijn overvolle ziekenboeg die hij binnen een week terug verwacht. ,,Slory, Hofland en Lucius zijn het dichtst bij een rentree op het veld, maar zullen nog wel een week moeten wachten. Of het de komende weken een kwestie van overleven wordt? Daar komt het wel op neer.’’
Dat Feyenoord met de huidige selectie niet in staat was om PSV echt pijn te doen, verbaasde niemand. Vooral in aanvallend opzicht kwam het verschil in kwaliteit aan het licht. In een poging om de achterstand in de slotfase goed te maken, moest Verbeek het doen met de twee jonge debutanten Michal Janota en Mitchell Schet. De laatste creëerde nog een dot van een kans, maar kon het niet afmaken.
quote:Stef Nijland naar PSV
FC Groningen raakt Stef Nijland kwijt aan PSV. De clubs hebben al overeenstemming bereikt over de hoogte van de vergoedingssom. De jonge aanvaller reisde zondagavond samen met zijn zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink naar Eindhoven en sprak daar met vertegenwoordigers van de landskampioen..
Nijland gaat bij PSV een vier- of vijfjarig contract ondertekenen. De hoogte van de vergoedingssom bedraagt naar verluidt ruim 4 miljoen euro. Nijland had bij FC Groningen nog een contract tot 2012. De club heeft tot 1 september de tijd de selectie weer op peil te brengen.
KJH heeft ook wel een wedstrijd gehad dat hij heel wat kansen verprutste, het slaat nergens op om hem op één wedstrijd gelijk als speler af te schilderen die niet kan afwerken. Maargoed, het is geen scorende speler. Het is ook niet echt een spits. Gewoon een (vleugel/schaduw) aanvaller en een groot talent. Ik ben zelf ook niet echt groot fan van hem, maar potentie heeft ie wel.quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:32 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Feyenoord baat bij scorende spitsen. Als ik even in het archief duik zijn zijn geweldige missers in De Kuip me nog bijgebleven.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:38 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
En Feyenoord heeft geen behoefte aan scorende spitsen, we hebben Makaay.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |