abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61008311
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:25 schreef ToT het volgende:
Ik wou dat ik van Reikicursussen geven kon leven.

@ ER: je snapt wel wat ik bedoel!
Ik snap je wel, maar ik ben het totaal niet eens met het gegeven dat er een mythologische Jezus zou zijn.

Jezus was gewoon een man, doodnormaal, leuk leven in Nazareth als zoon van een timmerman, beetje in de synagoge rondhangen enzo, hij was best wel slim denk ik. Op gegeven moment komt ie iemand tegen in een rivier. Die had last van grootheidswaanzin en doopte mensen in die rivier uit naam van god. Jezus vond dat wel interessant en liet zich ook dopen, en omdat er toen toevallig een duif op zijn hoofd ging zitten ging die Johannes de Doper helemaal flippen want die zag die duif aan voor de heilige geest. Jezus wordt zwaar fan van die Johannes, maar als Herodes Antipas Johannes den kop afhakt heeft ie niemand meer om fan van te zijn. Dus wordt ie zelf maar de artiest. In dit geval een goochelaar, die in de drie jaar dat hij onderweg was naar Paletina veel mensen amuseerde met zijn trucjes. Jezus kreeg ook fans, een stuk of twaalf heel hevig en trouw, die volgden hem overal waar hij maar ging en organiseerden fanclubdagen enzo. De rest van de mensen vond hem ook wel aardig en wilde best in zijn magic geloven. Een vent, Judas, was echter heel jaloers op Jezus en wilde zelf de ster worden. Daarom heeft ie Jezus toen verraden aan supergoochelaars die eigenlijk bang voor zijn goocheltruuks waren, omdat deze beter waren dan hun eigen goocheltruuks, en zomaar hun macht over goochelen zou kunnen teniet doen. Daarom hebben ze hem toen gearresteerd en voor gek verklaard, en natuurlijk dood gemaakt.

Dat was het wel, niet veel goddelijks aan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:46:59 #252
224327 SunWu
Qui(s) custodiet ipsos custode
pi_61008351
Even iets tussendoor, omdat hier mensen zijn die denk ik vast wel de bijbel hebben gelezen. Ik heb hier thuis alleen oude bijbels waarvan het bijbel papier telkens scheurt, omdat ik nogal lomp ben... En het is absoluut deftig en mooi geschreven, maar makkelijk lezen is het niet. Dus ik heb dit boek besteld Bol.com link iemand ervaring met dit boek?
tomorrow I'll change
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:49:33 #253
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61008486
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:44 schreef neo567 het volgende:

[..]

Vertel is dat van quantumfysica !!!

Wat ik eruit opmaak wederom is dat het een klein vies geheimpje is, voorbehouden aan superspeciale mensen, zoals jij jezus noemde ergens in topic nummer 14

Je moet volgens eerst iets /iemand aanroepen en dan verder "eten" !
http://www.natuurgeneeswijzen-venlo.nl/meetbare%20aspecten.htm
pi_61008651
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

DANKJE

No problem
Kom er later wel op terug.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:55:41 #255
224327 SunWu
Qui(s) custodiet ipsos custode
pi_61008824
quote:

Is zimmerman niet de wetenschapper in 'What the Bleep!?: down the rabbit hole'?
tomorrow I'll change
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:58:42 #256
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61008993
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:55 schreef SunWu het volgende:

[..]

Is zimmerman niet de wetenschapper in 'What the Bleep!?: down the rabbit hole'?
Volgens mij wel, al weet ik het niet zeker.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:19:52 #257
34793 neo567
You know who
pi_61009876
quote:
quote:
Becker en Zimmerman ontdekten niet alleen dat de hersengolf patronen van zowel gever als ontvanger gesynchroniseerd worden in de alfa staat - een staat die karakteristiek is voor diepe ontspanning en meditatie. De hersengolven bleken daarnaast ook synchroon te pulseren met het aardmagnetisch veld, bekend als de Schuman Resonantie
Dus de tekst klopt letterlijk uit dit liedje:

We shift
Pulsing with the earth
Company we keep
Roaming the land while you sleep

Shape shift nose to the wind
Shape shift feeling Ive been

Move swift all senses clean
Earths gift back to the meaning of life
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:24:09 #258
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61010015
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:19 schreef neo567 het volgende:

[..]

[..]

Dus de tekst klopt letterlijk uit dit liedje:

We shift
Pulsing with the earth
Company we keep
Roaming the land while you sleep

Shape shift nose to the wind
Shape shift feeling Ive been

Move swift all senses clean
Earths gift back to the meaning of life
Ja, het heeft vast met mijn wolftotem te maken lol
pi_61010072
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:42 schreef Windigo het volgende:

Alle atheisten die ik behandeld heb zeiden na afloop ''goh want ontspannend zeg, en ik voel echt warmte van je handen afkomen''. Dat is voor mij genoeg. Bovendien weet je dat als je je wat verder verdiept in quantumfysica dit soort dingen helemaal niet onmogelijk of vreemd zijn.
[..]
Als je je verdiept in de quantumfysica kom je erachter dat het niks over dergelijke dingen zegt.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:29:57 #260
34793 neo567
You know who
pi_61010202
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als je je verdiept in de quantumfysica kom je erachter dat het niks over dergelijke dingen zegt.
Ze zeggen het nog nét niet in de film van ome willem ( What the bleep do we know en down the rabbit hole enz ), ze willen dat je het zelf leert
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:30:13 #261
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61010211
quote:

[..]

Lees mijn link dan eens. Of ligt het soms aan welke kant van de quantumfysica je serieus neemt?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:31:27 #262
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61010247
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:29 schreef neo567 het volgende:

[..]

Ze zeggen het nog nét niet in de film van ome willem ( What the bleep do we know en down the rabbit hole enz ), ze willen dat je het zelf leert
Tsja, zelf kennis op doen wil kennelijk niet iedereen. Het is gewoon makkelijker als t allemaal in een boekje/dvdtje/documentje voorgekauwd is. Snap je?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:32:47 #263
34793 neo567
You know who
pi_61010293
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:31 schreef Windigo het volgende:

[..]

Tsja, zelf kennis op doen wil kennelijk niet iedereen. Het is gewoon makkelijker als t allemaal in een boekje/dvdtje/documentje voorgekauwd is. Snap je?
ALs het niet ergens voor gekauwd wordt (doen wolven wel voor hun jongen meen ik?) hoe heb jij het dan geleerd ?
pi_61010307
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:29 schreef neo567 het volgende:

[..]

Het heeft niks met "zelf leren" te maken. Het is pertinente onzin
pi_61010350
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:30 schreef Windigo het volgende:

[..]

Lees mijn link dan eens. Of ligt het soms aan welke kant van de quantumfysica je serieus neemt?
Ja, die link heb ik gelezen. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met "welke kant ik serieus neem". Wat dergelijke mensen doen is hun eigen idee over de QM projecteren op datgene wat ze aannemelijk vinden. Zo ken ik er ook een paar. Op een dergelijke manier kan ik claimen dat de relativiteitstheorie het bestaan van engelen bewijst.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:38:19 #266
34793 neo567
You know who
pi_61010451
Ik denk datik het al begrijp, de energie wordt uit de aarde getrokken bij Reiki, en door middel van ufo's in graancirkels weer aangevuld !
quote:
Toni Bunnell (1997) geeft aan dat de verbonden energievelden tussen aarde en reikigever deze laatste mogelijk in staat stelt de 'oneindige energiebron' of het 'universele energieveld' aan te spreken door middel van de Schuman Resonantie.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:41:30 #267
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61010583
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het heeft niks met "zelf leren" te maken. Het is pertinente onzin
Je spreekt uit ervaring omdat je zelf ook behandelt bent?
pi_61010730
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:41 schreef Windigo het volgende:

[..]

Je spreekt uit ervaring omdat je zelf ook behandelt bent?
Nee, ik ben nooit behandeld. Het gaat niet om Reiki oid an sich, maar om de onderbouwing door de quantumfysica. Reiki zal best bestaan, maar je kunt het niet verklaren met QF zoals door sommigen beweerd wordt.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dergelijke beweringen deed en de QF begreep. Voor mijn gevoel zijn het vaak mensen die niet verder gekomen zijn dan een Teleac-cursus. Daar heb ik geen boodschap aan, hoe tov het ook klinkt.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:50:02 #269
34793 neo567
You know who
pi_61010852
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, ik ben nooit behandeld. Het gaat niet om Reiki oid an sich, maar om de onderbouwing door de quantumfysica. Reiki zal best bestaan, maar je kunt het niet verklaren met QF zoals door sommigen beweerd wordt.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dergelijke beweringen deed en de QF begreep. Voor mijn gevoel zijn het vaak mensen die niet verder gekomen zijn dan een Teleac-cursus. Daar heb ik geen boodschap aan, hoe tov het ook klinkt.
Stroom an sich is niet te verklaren het geheel van ohm, ampere en watt en volt enz.
Het is Reiki uit de wandcontactdoos voor je pc!

Best knap dat een stroompje in je pc wordt omgetoverd naar beelden en geluid!

Uiteindelijk is heel het universum iets of niets (0 of 1), en mischien wel massief zoals een plat latje ijzer,waarin de moleculen draaien (zoals de aarde om de zon maan om de aarde)

Enne om uit dat plakje ijzer te komen moet je goed leven naar Gods woord

[ Bericht 2% gewijzigd door neo567 op 21-08-2008 14:56:06 ]
pi_61010998
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dankjewel.

Ik had er al wat bijgezet. Stel je voor dat je je eigen ouders expres in een groot bad met kokend water zie springen, dat je ze wil waarschuwen en dat ze vervolgens hun vingers in hun oren stoppen. Dat doet rare dingen met je, ik vind het zeer moeilijk om daar goed mee om te gaan.
Moest even nadenken wat hierover te zeggen, maar ik denk dat ik wel wat heb.
Er bestaat een hele wijze les, een hele moeilijke ook, die gaat als volgt...

Accepteer het pad van een ander, ook al doet dat pad jou pijn.

Het is een les waar ik ook nog weleens mee worstel, maar het is een hele wijze en een hele goede.
Leren omgaan met het feit dat anderen een heel ander pad kunnen kiezen dan degene die jij als verstandig ziet, soms zelf een weg in kunnen slaan die je totaal niet kan begrijpen, die frusterend is omdat jij bij jezelf denkt oh mijn god wat doen ze nu, het doet me pijn om ze in mijn ogen verkeerd te zien gaan.
Maar het is erg verfrissend als je leert daarmee om te gaan, het te accepteren en dan doet het minder pijn.
Moeilijke les, de ene dag zal het beter gaan dan de andere, maar een les die het waard is om geleerd te worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:55:49 #271
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61011025
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:50 schreef neo567 het volgende:

[..]

Stroom an sich is niet te verklaren het geheel van ohm, ampere en watt en volt enz.

Uiteindelijk is heel het universum iets of niets (0 of 1), en mischien wel massief zoals een plat latje ijzer,waarin de moleculen draaien (zoals de aarde om de zon maan om de aarde)
Ja, maar dat is wetenschap..
pi_61011028
quote:

[..]

Het is de volgende stap in de misleiding. New Age dingen wetenschappelijk aantonen om het acceptabel te maken voor nog groter publiek. Maar het is valse wetenschap.

Zie ook de club van budapest en world wisdom council. Die doen hetzelfde.

Het komt neer op het idee dat er een allesomvattend ideeënveld bestaat, het Akasha veld. Dat verenigt alles, zou telepathie verklaren omdat alles 1 is. Het is dat pantheïstische idee van alles is 1 groot collectief bewustzijn en de materiële wereld is er een manifestatie van en alles bij elkaar is het god waar we allemaal deel van uitmaken.

Het Akasha-veld (Ervin Laszlo)
Verbinding en geheugen in kosmos en bewustzijn.
Mystici en wijzen hebben altijd volgehouden dat er een alles verenigend en alles verbindend kosmisch veld bestaat. Het vormt de oorsprong van onze werkelijkheid en is tevens een soort kosmisch geheugen, waarin alle gebeurtenissen worden 'opgeslagen' en waaruit informatie kan worden opgeroepen. Recente experimenten in de vacuümfysica hebben het bestaan van dit Akasha-veld aangetoond. Het is een soort zee van fijnstoffelijke energie waaruit alles ontstaat: atomen en melkwegstelsels, sterren en planeten, levende wezens en zelfs bewustzijn.

<<

Dit nulpuntveld of Akasha-veld is het universele en permanente geheugen van het universum. Niet alleen het kosmische verleden ligt erin besloten, het herbergt ook de aanzet tot wat nog komen gaat. In toegankelijke taal en in een heldere logica draagt Ervin Laszlo de wezenlijke onderdelen van dit concept aan. De lezer zal ervaren hoe talloze wetenschappelijke en kosmische puzzelstukjes op hun plaats vallen en hoe de kosmische samenhangen en de onderliggende eenheid manifest worden.
De meest recente ontdekkingen over het A-veld.

DR. ERVIN LASZLO, wetenschapper, filosoof, musicus en auteur is de oprichter van de Club van Budapest, die over de hele wereld projecten ondersteunt die gericht zijn op een duurzame samenleving. Auteur van de bestsellers Kosmische visie, Bezielde kosmos, Het chaospunt en Je kúnt de wereld veranderen.

pi_61011047
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:13 schreef Topspin het volgende:

[..]

In tegenstelling tot Ali die doordrijft in zijn geloof heb ik ook ervaringen gehad van Jehova's aan de deur waar ik tegen zei dat ik hulp niet nodig heb en ook verdere uitleg gegeven waarom niet. Ze zeiden van..." Okey dat begrijpen we". Vervolgens 10 minuten staan praten over het leven en de foute kanten van het leven zonder dat ze mij wilden meesleuren erin, was meer een alledaags gesprek zonder geloof en wat er niet klopt allemaal, alsof geloof ff niet ter zake deed ook, 1 op 1 gesprek zomaar voor de "gein". Nog een paar keer kunnen lachen ook

Maar dat ze dan om 10:00 bellen aan de voordeur op zondag vind ik dan wel minder. Ik heb ondertussen minstens 10 keer aangegeven geen deel te willen uitmaken ervan en dat zouden ze op z'n minst kunnen noteren zodat ze niet meer doen aanbellen. Kan zijn dat ze met me willen praten omdat ik het gesprek aanging maar dan is dat mijn fout ook. Vond ze dus wel niet agressief in hun marketing-methode om het maar marketing-methode te noemen

Ik maak nu niet meer open tenzij ik een bui heb dat ik ff wil praten over dit en dat zomaar voor de fun, maar de bel die gaat terwijl ik lekker wil slapen kan ik niet echt waarderen dus ;
Doe de volgende keer gewoon wel open en vraag eens letterlijk of ze willen noteren dat ze niet langs moeten komen, dan blijven ze 5 jaar weg, na die jaar jaar kijken ze even of er iemand anders woont, of dat de mening veranderd is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61011050
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:50 schreef neo567 het volgende:

[..]

Best knap, maar wel prima kwalitatief en kwantitatief te beschrijven in een theorie. Net zoals de QF. En in tegenstelling tot Reiki.

En dat geeft niks; ik heb familieleden die aan Reiki doen, en die hebben er echt baat bij. Ik vind het alleen wat vreemd dat zoveel mensen opeens met QF gaan smijten zodra het op dergelijke praktijken aankomt, want het heeft er 0,0 mee te maken. Als ik zeg dat Reiki een vechtsport is, kijken jullie me toch ook raar aan? Of is dat ook een kwestie van interpretatie?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:57:14 #275
34793 neo567
You know who
pi_61011058
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:55 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja, maar dat is wetenschap..
Jou Reiki voor jou ook
Alles wat te "meten" is is wetenschappelijk (meten is weten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')