quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:05 schreef Windigo het volgende:
[..]
Onderbouwing?![]()
Ga eens een ander topic verstoren
Niet zoals bij die charismatische kerken, al zou de kerk in het begin ook behoorlijk charismatisch zijn geweest. Nu lopen mensen over de grond te kruipen en als honden te janken, zijn dronken, praten rare taal, enz. Bekijk die video the blind and the dead eens dan zie je wat ik bedoel.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:57 schreef Windigo het volgende:
[..]
Maar jij beweert ook dat jij in jouw geloofsgemeenschap de Heilige Geest aan t werk gezien hebt, wat is het precieze verschil tussen jou en hen dan?
Vast niet allemaal. Maar als er allerlei wonderen gebeuren, kan dat overtuigend werken.quote:Maar er zijn nog steeds massa's mensen Atheist, denk jij dat die opeens gaan geloven in de maitreya figuur? Zo ja, waarom dan?
Ik zou daar toch iets bescheidener in zijn. Je zou zomaar misleid kunnen worden zonder dat je het doorhebt. Blind van emoties door leed zou je meer kunnen accepteren dan je nu denkt.quote:Ik mag hopen dat dat niet gebeurd, want daar geloof ik dus niet in. Christen of niet, vervolgd word ik dan toch wel
En jij ? geloof jij wat je ouders je hebben meegegeven in de opvoeding ?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:23 schreef Blue-eagle het volgende:
Mijn vraag aan jullie:
Wie heeft er nou gelijk? Iedereen, niemand, of geef je gewoon toe dat je van kinds af aan geindoctrineerd bent te geloven in hetgeen waar je ouders in geloofden, en je inmiddels niet meer in staat bent om van je geloof af te stappen?
Sorry. Confrontatie enzo. Ligt jullie niet goed. I know. Mea culpa.
Angstwekkend.. zoveel mensen in de wereld die in sprookjes geloven..
Dat is het probleem met geloof. Ik 'geloof'' niet in God, ik voel hem. Ik ''geloof'' dat de aarde rond is, dat neem ik voor kennisgeving aan want dat voel ik niet. Maar met mijn werk (Reikimaster) voel ik God elke dag. Ikgeloof dus niet dat Hij er wel zal zijn, Hij is voor mij een dagelijkse realiteit.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef Blue-eagle het volgende:
Omdat we niet zomaar conclusies willen trekken en onderzoek hebben gedaan. Je kan het observeren. Het is gedocumenteerd. Het is bewezen. Met simpele observaties kan je het zelf aantonen. Er valt niks te"geloven" - het is aantoonbaar ook voor diegene die denk dat het niet zo is.
Ik geloof niet dat de wetenschap alles al verklaart heeft, en ook niet dat logica zaligmakend is of alles uit kan leggen. Sommige dingen zijn enkel als emoties/gevoelens te ervaren, zo ook de aanwezigheid van God.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef Blue-eagle het volgende:
Jij gelooft ergens in waar zo ontzettend veel logische fouten in zitten. Ik ken je niet, maar als jij bent "gaan geloven" ben ik er van overtuigd dat er iets in je leven is voorgevallen wat jou de noodzaak gaf (onbewust, waarschijnlijk) te geloven in fabeltjes.
Ik ben, zoals in mijn vorige post te lezen is, atheistisch en vrij opgevoed. Toch geloof ik al mijn hele leven. Ik ben dus gek volgens jou? Dat vind ik nou een eng standpunt..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef Blue-eagle het volgende:
Jij bewijst mijn punt. Want ook ik ben katholiek opgevoed (indoctrinatie) en er vanaf gestapt omdat ik wel op eigen benen durf te denken, en niet een geloof wil aanhangen omdat het antwoord geeft op zinloze vragen, en waarvan de overige "antwoorden" al lang beantwoord zijn met tastbare bewijzen, in plaats van geestelijke onzin.
Jij vind het niet eng overkomen dat jij ons allemaal afschildert als mentaal gestoorden, gevaarlijke mensen etc? Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet helemaal normaal. Leef en laat leven..misschien een idee?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef Blue-eagle het volgende:
Correctie: "Eng" betekent ook "griezelig" wat in mijn context misschien beter past.
En ja, ik vind het griezelig. Waarom?
Omdat hier ongetwijfeld mensen bij zitten met belangrijke functies. Zij het: kinderen opvoeden, les geven voor een klas, mensen uit de medische wereld, politieke personen, et cetera.
Wat is er griezelig aan? Ach, zie het zo: religieuze mensen houden wetenschappelijke - levensreddende - voortgang tegen, waarbij onder andere stamcel onderzoeken niet de steun krijgen die het verdient.
Als iemand die keuze maakt uit de overweging: "God heeft je kanker gegeven voor een reden, " dan vind ik dat griezelig, ja.
En als jullie het als gelovigen niet eens kunnen worden, vind ik het des te griezeliger dat atheisten zoals ikzelf ons moeten mengen in een wereld met vooral, met respect, mentaal gestoorden die geloven in pratende slangen.
Ten eerste ben ik niet gelovig, maar precies zoals jij, en dat had ik al verteld. Ik ben bewust uitgetreden uit de kerk op mijn 18e, toen ik van mijn ouders eindelijk zelf mocht kiezen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef Blue-eagle het volgende:
Correctie: "Eng" betekent ook "griezelig" wat in mijn context misschien beter past.
Omdat hier ongetwijfeld mensen bij zitten met belangrijke functies. Zij het: kinderen opvoeden, les geven voor een klas, mensen uit de medische wereld, politieke personen, et cetera.
Wat is er griezelig aan? Ach, zie het zo: religieuze mensen houden wetenschappelijke - levensreddende - voortgang tegen, waarbij onder andere stamcel onderzoeken niet de steun krijgen die het verdient.
Als iemand die keuze maakt uit de overweging: "God heeft je kanker gegeven voor een reden, " dan vind ik dat griezelig, ja.
En als jullie het als gelovigen niet eens kunnen worden, vind ik het des te griezeliger dat atheisten zoals ikzelf ons moeten mengen in een wereld met vooral, met respect, mentaal gestoorden die geloven in pratende slangen.
Nee ik vind niet per definitie dat je iets belachelijks beweertquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:02 schreef SunWu het volgende:
[..]
Onderbouwing? Je kan zeggen waarom je iets geloof, inderdaad. Maar je kan nooit bewijzen dat iets bestaat of niet bestaat. Reptilians zijn net zo echt als god of satan, ik geloof het zelf niet maar waarom zou het ineens zo moeten zijn dat ik een topic verstoor? Misschien omdat ik volgens jou iets belachelijks beweer? Dat slaat natuurlijk nergens op. En ja ik maakte een grapje, omdat ik vind dat je dat soms even moet doen in een topic met een zware onderwerp, zodat we allemaal wat positiever discussiëren en even kunnen ademhalen. Dus moedertje, ga even iemand anders lastig vallen met je bemoederen.![]()
Het enge(lse) woord Scientist occurs to me?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Omdat we niet zomaar conclusies willen trekken en onderzoek hebben gedaan. Je kan het observeren. Het is gedocumenteerd. Het is bewezen. Met simpele observaties kan je het zelf aantonen. Er valt niks te "geloven" - het is aantoonbaar ook voor diegene die denk dat het niet zo is.
[..]
Jij gelooft ergens in waar zo ontzettend veel logische fouten in zitten. Ik ken je niet, maar als jij bent "gaan geloven" ben ik er van overtuigd dat er iets in je leven is voorgevallen wat jou de noodzaak gaf (onbewust, waarschijnlijk) te geloven in fabeltjes.
[..]
Jij bewijst mijn punt. Want ook ik ben katholiek opgevoed (indoctrinatie) en er vanaf gestapt omdat ik wel op eigen benen durf te denken, en niet een geloof wil aanhangen omdat het antwoord geeft op zinloze vragen, en waarvan de overige "antwoorden" al lang beantwoord zijn met tastbare bewijzen, in plaats van geestelijke onzin.
[..]
Ik beschouw wat jij denkt ook als een geloof .quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Omdat we niet zomaar conclusies willen trekken en onderzoek hebben gedaan. Je kan het observeren. Het is gedocumenteerd. Het is bewezen. Met simpele observaties kan je het zelf aantonen. Er valt niks te "geloven" - het is aantoonbaar ook voor diegene die denk dat het niet zo is.
[..]
[..]
[..]
Dat is juist super relevant!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry nu even niet. Echt geen zin in deze discussie. Jij gelooft niet in Jezus als God, ik wel. Protestanten geloven over het algemeen in Jezus als God, die televangelisten zouden dat dus ook moeten doen. Als ze vervolgens allerlei godslasterlijke dingen zeggen, is dat raar, ookal kan jij je er wel in vinden.
Of Jezus nu wel of niet God is, is niet relevant voor dit punt.
Ik vermoed dat ze zichzelf juist met de mythologische Jezus vergelijken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat is juist super relevant!
Jij begint er zelf over dat ze zeggen te kunnen wat Jezus kon. Je snijdt dus zelf het onderwerp Jezus aan met betrekking tot die televangelisten.
En als ik dan stel dat dat inderdaad zou kunnen omdat Jezus een mens van vlees en bloed was, die dingen deed die elk mens van vlees en bloed zou kunnen doen, word jij boos en hebt geen zin meer in de discussie
Ik mag toch van mijn eigen standpunt uitgaan, net zoals jij van het jouwe? Jij kijkt met volledig andere insteek naar die video, namelijk dat Jezus god is, en ik kijk met de instelling dat Jezus een mens is. Dat lijkt me uiterst relevant om te komen tot de conclusie dat die televangelisten zomaar de waarheid spreken en zouden kunnen doen wat Jezus deed, namelijk filosoof en prediker zijn.
Dus iedereen kon sterven voor de zonden van de wereld. Dat is wat zij zeggen. Dat is wat jij zegt. Nee, want je gelooft niet dat Jezus is gestorven voor de zonden van de wereld, en ook niet dat Hij God was, maar een filosoof. Dus is de discussie niet relevant, omdat jouw interpretatie van wat Jezus heeft gedaan anders is dan de intrepretatie die die televangelisten bedoelen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat is juist super relevant!
Jij begint er zelf over dat ze zeggen te kunnen wat Jezus kon. Je snijdt dus zelf het onderwerp Jezus aan met betrekking tot die televangelisten.
En als ik dan stel dat dat inderdaad zou kunnen omdat Jezus een mens van vlees en bloed was, die dingen deed die elk mens van vlees en bloed zou kunnen doen, word jij boos en hebt geen zin meer in de discussie
Zeker, maar jouw standpunt is niet relevant om te bepalen of die mensen iets raars zeggen of niet. Dat jij het niet raar vindt omdat je je erin kan vinden met je eigen interpretatie die niet op de bijbel gebaseerd is of met de interpretatie die geldt voor de televangelist en zijn publiek,, wil niet zeggen dat het niet raar is. Jouw kijk hierop is volledig irrelevant om te bepalen of die mensen daar staan te misleiden of niet.quote:Ik mag toch van mijn eigen standpunt uitgaan, net zoals jij van het jouwe?
Het gaat er niet om of ze de waarheid spreken of niet, het gaat erom of ze de boel misleiden. En dat doen ze omdat ze pretenderen bijbelgebaseerde protestantse doctrines te verspreiden, terwijl dat niet het geval is, maar al die mensen tegen wie ze spreken doen geloven van wel. Het gaat er nu even niet om wat de waarheid over Jezus is, maar wat de waarheid over die televangelisten is. Oprechte protestanten of wolven in schaapskleren die sneaky een ander evangelie verkondigen. Want dat is wat ze doen. Als ze niet in de Jezus zouden geloven zoals hun publiek, kunnen ze dat ook gewoon duidelijk zeggen, zonder allerlei rare dingen tussendoor te gooien, satansgroeten erbij, binnensmonds satan prijzen, enz. Bekijk die video, ik ga er verder niet meer op in.quote:Jij kijkt met volledig andere insteek naar die video, namelijk dat Jezus god is, en ik kijk met de instelling dat Jezus een mens is. Dat lijkt me uiterst relevant om te komen tot de conclusie dat die televangelisten zomaar de waarheid spreken en zouden kunnen doen wat Jezus deed, namelijk filosoof en prediker zijn.
Ik zelf stuur mensen ook door naar een dokter als ik ernstige kwalen vermoed, ik zeg altijd ''ik kan je genezing versnellen en de pijn verzachten maar je hebt een dokter nodig voor het verwijderen van de oorzaak''. En mijn werk is mijn leven, dus tsja, ik houd het niet echt gescheiden. Ben dus wel een zweefteefquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef ToT het volgende:
Verder draait het hier juist om vaste overtuigingen versus dat iedereen mag geloven wat-ie zelf wil. Degenen die dat laatste aanhangen zijn hier in de meerderheid.
Ikzelf heb geen vaststaand geloof, ik kijk gewoon van moment tot moment wat me aanspreekt en wat niet. Ik heb weinig overtuigingen, behalve dat Reiki dus inderdaad bestaat. Verder hou ik werk en geloof gewoon gescheiden; ik ben echt geen zweefteef. Ook schop ik mensen gewoon het ziekenhuis in als ik iets niet vertrouw (waarmee ik bedoel dat ik mensen liever naar de dokter doorverwijs dan dat ik ze zelf met Reiki behandel als ik ernstige kwalen vermoed).
Oh, waren er twee Jezussen dan?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze zichzelf juist met de mythologische Jezus vergelijken.
Ik vind dat geen godslastering; ik vind dat arrogantie.
Zeggen ze dat dan letterlijk? " I am god and I died to save mankind" " I am god and can change water into wine"quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus iedereen kon sterven voor de zonden van de wereld. Dat is wat zij zeggen. Dat is wat jij zegt. Nee, want je gelooft niet dat Jezus is gestorven voor de zonden van de wereld, en ook niet dat Hij God was, maar een filosoof. Dus is de discussie niet relevant, omdat jouw interpretatie van wat Jezus heeft gedaan anders is dan de intrepretatie die die televangelisten bedoelen.
Niet het geloof wat ze mij proberen op te leggen, nee.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:03 schreef Summers het volgende:
[..]
En jij ? geloof jij wat je ouders je hebben meegegeven in de opvoeding ?
Dat snap ik, maar jij snapt ook dat dat weer niets tastbaars is voor iemand als ik, neem ik aan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:04 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat is het probleem met geloof. Ik 'geloof'' niet in God, ik voel hem. Ik ''geloof'' dat de aarde rond is, dat neem ik voor kennisgeving aan want dat voel ik niet. Maar met mijn werk (Reikimaster) voel ik God elke dag. Ikgeloof dus niet dat Hij er wel zal zijn, Hij is voor mij een dagelijkse realiteit.
En emoties zijn meetbaar, te beinvloeden en door conditionering van de mens in te bakken.quote:[..]
Ik geloof niet dat de wetenschap alles al verklaart heeft, en ook niet dat logica zaligmakend is of alles uit kan leggen. Sommige dingen zijn enkel als emoties/gevoelens te ervaren, zo ook de aanwezigheid van God.
Stel het gelijk met Sinterklaas of de Kerstman. Maar dan met een willekeurige god. Ik vind mensen die geloven dat ze Napoleon zijn gek, ik vind mensen die hun hele leven laten leiden door denkbeeldige vriendjes ook gek, inderdaad. Ik vind mensen die geloven in pratende slangen gek. En mensen die denken te kunnen praten met dieren ook. En mensen die denken dat ze zonder drinken kunnen leven ook.quote:[..]
Ik ben, zoals in mijn vorige post te lezen is, atheistisch en vrij opgevoed. Toch geloof ik al mijn hele leven. Ik ben dus gek volgens jou? Dat vind ik nou een eng standpunt..
Leven en laten leven, sure. Maar dat weerhoudt mij er niet van mijn mening te verkondigenquote:[..]
Jij vind het niet eng overkomen dat jij ons allemaal afschildert als mentaal gestoorden, gevaarlijke mensen etc? Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet helemaal normaal. Leef en laat leven..misschien een idee?
Het is confronterend bedoel je. Respect kan ik voor de persoon hebben, maar ik zal nooit een religie respecteren. Geen discriminatie daar, dat geldt namelijk ook voor mede atheisten - respect voor hun manier van denken, maar het kunnen ook 1e klas eikels zijnquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik niet gelovig, maar precies zoals jij, en dat had ik al verteld. Ik ben bewust uitgetreden uit de kerk op mijn 18e, toen ik van mijn ouders eindelijk zelf mocht kiezen.
Ten tweede vind ik je reactie nog korter door de bocht en totaal respectloos naar andere mensen toe dan je eerste post.
Dus zwaartekracht is dan ook een geloof? Dan heb jij simpelweg een andere definitie van het woord "geloof".quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik beschouw wat jij denkt ook als een geloof .
Mijn eerste reactie was in de strekking: "Wat griezelig, gelovigen die het nieteens met elkaar eens kunnen worden, en die mensen lopen vrij rond.." - dat was volledig in de lijn van de topics die ik gelezen heb.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef ToT het volgende:
Iets zegt me dat Blue-Eagle deze topics niet heeft doorgelezen, anders was-ie wel tot de conclusie gekomen dat hier niet echt veel mensen in pratende slangen geloven.
Verder draait het hier juist om vaste overtuigingen versus dat iedereen mag geloven wat-ie zelf wil. Degenen die dat laatste aanhangen zijn hier in de meerderheid.
Ikzelf heb geen vaststaand geloof, ik kijk gewoon van moment tot moment wat me aanspreekt en wat niet. Ik heb weinig overtuigingen, behalve dat Reiki dus inderdaad bestaat. Verder hou ik werk en geloof gewoon gescheiden; ik ben echt geen zweefteef. Ook schop ik mensen gewoon het ziekenhuis in als ik iets niet vertrouw (waarmee ik bedoel dat ik mensen liever naar de dokter doorverwijs dan dat ik ze zelf met Reiki behandel als ik ernstige kwalen vermoed).
Gaaf, ik wil zien dat ze dat doen!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zeggen ze dat dan letterlijk? " I am god and I died to save mankind" " I am god and can change water into wine"
Maar ok, ik kijk eerst de video voor we hier verder over kunnen gaan.
DANKJEquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zeggen ze dat dan letterlijk? " I am god and I died to save mankind" " I am god and can change water into wine"
Maar ok, ik kijk eerst de video voor we hier verder over kunnen gaan.
Jouw geloof is dus dat alles in de wetenschap moet passen , dat is niet mijn geloof .quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Niet het geloof wat ze mij proberen op te leggen, nee.
[..]
Dat snap ik, maar jij snapt ook dat dat weer niets tastbaars is voor iemand als ik, neem ik aan.
[..]
En emoties zijn meetbaar, te beinvloeden en door conditionering van de mens in te bakken.
[..]
Stel het gelijk met Sinterklaas of de Kerstman. Maar dan met een willekeurige god. Ik vind mensen die geloven dat ze Napoleon zijn gek, ik vind mensen die hun hele leven laten leiden door denkbeeldige vriendjes ook gek, inderdaad. Ik vind mensen die geloven in pratende slangen gek. En mensen die denken te kunnen praten met dieren ook. En mensen die denken dat ze zonder drinken kunnen leven ook.
[..]
Leven en laten leven, sure. Maar dat weerhoudt mij er niet van mijn mening te verkondigen
[..]
Het is confronterend bedoel je. Respect kan ik voor de persoon hebben, maar ik zal nooit een religie respecteren. Geen discriminatie daar, dat geldt namelijk ook voor mede atheisten - respect voor hun manier van denken, maar het kunnen ook 1e klas eikels zijn
[..]
Dus zwaartekracht is dan ook een geloof? Dan heb jij simpelweg een andere definitie van het woord "geloof".
[..]
Mijn eerste reactie was in de strekking: "Wat griezelig, gelovigen die het nieteens met elkaar eens kunnen worden, en die mensen lopen vrij rond.." - dat was volledig in de lijn van de topics die ik gelezen heb.
Het ging echter al snel richting het geloof en waarom ik vond dat het griezelig is. Vandaar het voorbeeld "pratende slang". Wat trouwens maar 1 van de voorbeelden is. De een gelooft letterlijk in die slang, een ander letterlijk in de zondvloed, de ander weer letterlijk in chakra's, en weer een ander neemt het allemaal symbolisch in zich op.
Desalniettemin een interessante reeks topics, het geeft een aardig beeld van hoe verschillend mensen kunnen zijnNiets wat ik schrijf is kwaad bedoeld verder, althans, niet persoonlijk. Als ik iets aanval is het "het geloof", niet de persoon.
Dat mensen te conditioneren zijn ben ik helemaal met je eens;quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
[..]
Dat snap ik, maar jij snapt ook dat dat weer niets tastbaars is voor iemand als ik, neem ik aan.
[..]
En emoties zijn meetbaar, te beinvloeden en door conditionering van de mens in te bakken.
[..]
Stel het gelijk met Sinterklaas of de Kerstman. Maar dan met een willekeurige god. Ik vind mensen die geloven dat ze Napoleon zijn gek, ik vind mensen die hun hele leven laten leiden door denkbeeldige vriendjes ook gek, inderdaad. Ik vind mensen die geloven in pratende slangen gek. En mensen die denken te kunnen praten met dieren ook. En mensen die denken dat ze zonder drinken kunnen leven ook.
[..]
Leven en laten leven, sure. Maar dat weerhoudt mij er niet van mijn mening te verkondigen
[..]
Het is confronterend bedoel je. Respect kan ik voor de persoon hebben, maar ik zal nooit een religie respecteren. Geen discriminatie daar, dat geldt namelijk ook voor mede atheisten - respect voor hun manier van denken, maar het kunnen ook 1e klas eikels zijn
[..]
Dus zwaartekracht is dan ook een geloof? Dan heb jij simpelweg een andere definitie van het woord "geloof".
[..]
Mijn eerste reactie was in de strekking: "Wat griezelig, gelovigen die het nieteens met elkaar eens kunnen worden, en die mensen lopen vrij rond.." - dat was volledig in de lijn van de topics die ik gelezen heb.
Het ging echter al snel richting het geloof en waarom ik vond dat het griezelig is. Vandaar het voorbeeld "pratende slang". Wat trouwens maar 1 van de voorbeelden is. De een gelooft letterlijk in die slang, een ander letterlijk in de zondvloed, de ander weer letterlijk in chakra's, en weer een ander neemt het allemaal symbolisch in zich op.
Desalniettemin een interessante reeks topics, het geeft een aardig beeld van hoe verschillend mensen kunnen zijnNiets wat ik schrijf is kwaad bedoeld verder, althans, niet persoonlijk. Als ik iets aanval is het "het geloof", niet de persoon.
Wie probeert jou wat op te leggen? Wij niet hoor..Je ouders misschien? Je bent toch oud genoeg om eigen keuzes te maken, laat ze lekker denken wat ze willen denken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Alle atheisten die ik behandeld heb zeiden na afloop ''goh want ontspannend zeg, en ik voel echt warmte van je handen afkomen''. Dat is voor mij genoeg. Bovendien weet je dat als je je wat verder verdiept in quantumfysica dit soort dingen helemaal niet onmogelijk of vreemd zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Ik heb laatst een onderzoek gelezen waarin werd onderzocht of God iets tastbaars was dat ervaren kon worden. Dit doormiddel van hersenscans bij Nonnen en Atheisten. Bij nonnen lichtte als zij gingen bidden het ''God' gedeelte van de hersens op, bij de Atheisten niet. Het ''God'' gedeelte werd overigens ook gestimuleerd door hallucinogene drugs etc. Het bestaat dus wel, maar is kennelijk niet bij iedereen actief. Het heeft dus niet met conditonering te maken, maar met aanleg.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Nogmaals, ik neem God niet voor kennisgeving aan. Ik VOEL Hem. Dan maar gek.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Blue-eagle het volgende:
Ik vind het prima als je je mening verkondigt. Maar niet als je mensen zomaar voor gek en gevaarlijk verklaart.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Ik kan sommige dingen niet ontkennen, want die heb ik ervaren als zijnde waar.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:29 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
[..]
Vertel is dat van quantumfysica !!!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:42 schreef Windigo het volgende:
Alle atheisten die ik behandeld heb zeiden na afloop ''goh want ontspannend zeg, en ik voel echt warmte van je handen afkomen''. Dat is voor mij genoeg. Bovendien weet je dat als je je wat verder verdiept in quantumfysica dit soort dingen helemaal niet onmogelijk of vreemd zijn.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |