abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:38:35 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60975268

Het vorige deel: Slank het najaar in #212 - Waar we woorden samen stellen

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:39:00 #2
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60975276
Even heel wat anders. Vrijdag gaan we op vakantie. En ik heb nog helemaal niet het idee dat ik nog alles in moet pakken en boodschappen voor onderweg moet doen. En bedenken hoe ik de auto dit jaar weer tot op de centimeter nauwkeurig moet volpuzzelen .

Maar nu ik eraan denk krijg ik bijna paniekaanvallen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60975308
Gewoon af en toe een kopje muntthee drinken k_i_m, werkt heel ontspannend.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:41:42 #4
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60975325
*meld*
Prrrrr
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:41:46 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60975326
Laat je vantevoren even masseren ook..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:43:40 #6
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60975378
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:39 schreef k_i_m het volgende:
Even heel wat anders. Vrijdag gaan we op vakantie. En ik heb nog helemaal niet het idee dat ik nog alles in moet pakken en boodschappen voor onderweg moet doen. En bedenken hoe ik de auto dit jaar weer tot op de centimeter nauwkeurig moet volpuzzelen .

Maar nu ik eraan denk krijg ik bijna paniekaanvallen .
Ga je toch gewoon een jaar niet, ik bedoel, thuis aanmeuten is ook heel lekker hoor.
Prrrrr
pi_60975393
Het is pas woensdag toch? Ik zou me nu nog niet druk maken. Bovendien, zolang je je geld maar niet vergeet kan je in ZF pretty much alles wel kopen. Als ik jou was zou ik je kleren vergeten. Dan kan je lekker gaan shoppen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:45:22 #8
14746 k_i_m
pi_60975418
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Liejannuh het volgende:
Gewoon af en toe een kopje muntthee drinken k_i_m, werkt heel ontspannend.
Inderdaad. Mijn yin en yang moeten weer even op één lijn komen .
In my life
Why do I smile
pi_60975444
Kim, ik ben een absolute neuroot met inpakken. Ik kan het écht niet. Ik moest ooit heel erg lastminute 4 dagen naar Berlijn, ik had een kwartier om in te pakken en echt een grote weekendtas vol Veel te veel ingepakt
Ik maak dus altijd drie dagen vantevoren ofzo een paklijst. En dan kan ik een uur voor vertrek fluitend mijn koffers pakken
Misschien met een baby en alle bijbehorende spullen ook wel een plan voor jou?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:47:28 #10
14746 k_i_m
pi_60975467
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:44 schreef conleche het volgende:
Het is pas woensdag toch? Ik zou me nu nog niet druk maken. Bovendien, zolang je je geld maar niet vergeet kan je in ZF pretty much alles wel kopen. Als ik jou was zou ik je kleren vergeten. Dan kan je lekker gaan shoppen
Nouja, nu moet ik nog de hele dag werken . Dus ik heb alleen morgen om alles te regelen, want we gaan vroeg weg 's ochtends. En mijn koffer pak ik altijd heel losjes in, zodat alles er nog in past aan het eind van de vakantie. Ik heb daar zelfs een speciale rits voor, die ik kan losritsen zodat ie nog een stuk hoger wordt .
In my life
Why do I smile
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:50:07 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60975529
Wij gaan best vaak op vakantie, en ik neem gewoon altijd hetzelfde mee (met kleine aanpassingen). Het grote puzzelwerk mag mijn man doen, daar blijf ik ver vandaan. Geen stress!
Misschien kan je alles wat je mee wilt nemen en nu al tegenkomt op stapeltjes in een aparte kamer leggen? Dat werkt bij mij heel goed. Zo heb ik niet het gevoel dat ik inpak, maar in de loop van een paar weken wel stiekem alles klaargelegd.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:50:43 #12
14746 k_i_m
pi_60975552
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:46 schreef ColdFeet het volgende:
Kim, ik ben een absolute neuroot met inpakken. Ik kan het écht niet. Ik moest ooit heel erg lastminute 4 dagen naar Berlijn, ik had een kwartier om in te pakken en echt een grote weekendtas vol Veel te veel ingepakt
Ik maak dus altijd drie dagen vantevoren ofzo een paklijst. En dan kan ik een uur voor vertrek fluitend mijn koffers pakken
Misschien met een baby en alle bijbehorende spullen ook wel een plan voor jou?
Voor mezelf is geen probleem, daar doe ik nooit zo moeilijk over. Maar de spullen van het kind.. pfff, ik weet echt niet wat ik nou wel en niet mee moet nemen. En wat ik vooral niet moet vergeten . En ik moet nog een EHBO setje maken voor áls ze ziek wordt ofzo, maar wat mag en moet ik daar dan weer precies instoppen .

En het erge is, ik weet gewoon dat ik hierdoor iets heel essentieels ga vergeten, zoals haar bed ofzo .
In my life
Why do I smile
pi_60975571
Ik ga nog even m'n eetlijstje voor vandaag posten en dan zet ik m'n compu uit.

O: 250 gram magere kwark
T: smoothie van magere yoghurt en twee nactarines
L: véél broccolisalade met rode ui, sinaasappel en olijf, met sinaasappeldressing
T: handje amandelen
T: appeltje
D: nog onbekend. Ik denk een salade met bacon, paprika en parmezaanse kaas.
pi_60975600
Ik gooi meestal de auto vol totdat er niks meer bij kan. We vertrekken ook altijd pas tegen vieren of zo, maar dat ligt eigenlijk vooral aan de meneer. Maar nu in september gaan we de reis een keer per TGV doen en dan zal ik ook moeten gaan nadenken wat mee te nemen, want ik wil natuurlijk niet zwaarbepakt die trein in, want wil wel gewoon naar de bar wagon kunnen lopen. Maar ik moet iig voor 10 dagen hondenvoer meesjouwen, want bepaald hypoallergeen dieet. De hond zelf moet ik ook niet vergeten. Ik denk idd. dat ik alleen een klein tasje met wat ondergoed en sokken meeneem en dan daar ga winkelen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:54:26 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60975649
Ik werk ook met een paklijst en ik pak mijn tas meestal een dag van tevoren in.
En dan streep ik alles af op de paklijst, want anders heb ik de steeds de neiging te checken of dit of dat er wel in zit. Het lijkt me helemaal vervelend als je voor een heel gezin moet pakken. Ik ga ook altijd gestresst op vakantie. Pas als ik onderweg ben kan ik ontspannen .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:56:41 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60975702
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:51 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga nog even m'n eetlijstje voor vandaag posten en dan zet ik m'n compu uit.

O: 250 gram magere kwark
T: smoothie van magere yoghurt en twee nactarines
L: véél broccolisalade met rode ui, sinaasappel en olijf, met sinaasappeldressing
T: handje amandelen
T: appeltje
D: nog onbekend. Ik denk een salade met bacon, paprika en parmezaanse kaas.
Braaf lijstje vandaag CF. Patisserie fetisj eindelijk voorbij?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:57:10 #17
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60975716
Ik ben dit jaar niet weggeweest. Kinderen wel, kamp en kamperen en logeren. Ik vond het geweldig dat ik niet hoefde. Maar goed, als ik zo de reacties lees is dat niet echt een optie voor de meesten.
Prrrrr
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:57:34 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60975723
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:50 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Voor mezelf is geen probleem, daar doe ik nooit zo moeilijk over. Maar de spullen van het kind.. pfff, ik weet echt niet wat ik nou wel en niet mee moet nemen. En wat ik vooral niet moet vergeten . En ik moet nog een EHBO setje maken voor áls ze ziek wordt ofzo, maar wat mag en moet ik daar dan weer precies instoppen .

En het erge is, ik weet gewoon dat ik hierdoor iets heel essentieels ga vergeten, zoals haar bed ofzo .
Voor het kind:

3 korte broeken
3 lange broeken
2 jurkjes
7 t-shirts
1 truitje
1 vestje
1 jasje
onderbroeken/rompertjes
sokken

luiers en 1 pak billendoekjs
knuffels
eventueel bordje en bekertje/flesje
1 extra dekentje en andere slaapspullen

wat speelgoed (niet teveel, kan je daar ook kopen)

In de noodgevallentas:
- kindvriendelijk spul tegen muggenbeten
- kinderparacetamol
- kinderdiarreeremmer
- sterilon of jodium
- pleisters, schaar, verband
- wij namen verder ook altijd rustgevende tabletjes mee en eventueel iets tegen doorkomende tandjes

Verder nog handdoeken, slabbetjes ed.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:58:16 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60975735
Ik heb thuis een meester-inpakker. Dus ik speel de dombo-troef uit en flikker random van alles in een tas, waarna manlief heel geirriteerd mijn tas opnieuw gaat inpakken.

Easy.
pi_60975773
Ik pak mijn tas meestal 4 keer in. En steeds laat ik weer meer dingen eruit.
Hou niet van zware tassen meenemen op de heenreis. Op de terugreis is mijn tas meestal wel behoorlijk zwaarder, maar ben ik meestal lichter.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:03:16 #21
331 Merel
Be here now.
pi_60975851
Sinds ik http://www.samoon.nl/wpl/packlist.asp gebruik ben ik nóóit meer iets vergeten op vakantie. Werkt perfect!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:09:06 #22
14746 k_i_m
pi_60975989
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Voor het kind:

-knip-
Ha! Daar heb ik wat aan! . Ik was al op internet aan het zoeken, maarja, je weet natuurlijk toch nooit of dat handig is.

Als mijn wederhelft de auto inpakt past de helft van de zooi erin en staat de helft nog op de stoep. Ik heb daar echter een goed oog voor, en ik krijg er met weinig moeite alles in en zelfs nog een beetje meer. Mijn motto; ik MAAK het passend .

Maarja, eerste vakantie met kind enzo, daar maak ik me dan toch wel een beetje druk om .
In my life
Why do I smile
pi_60976006
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:56 schreef SHE het volgende:

[..]

Braaf lijstje vandaag CF. Patisserie fetisj eindelijk voorbij?
Op, vooral

Als ik aan het einde van de middag nog trek heb, neem ik nog een roggebroodje met pindakaas

Wel een paar slechte dagen in het vooruitzicht vrees ik: morgen bij een vriendin eten & slapen, vrijdag een bruiloft & uit eten, zaterdag weer bij vrienden eten...

[ Bericht 12% gewijzigd door ColdFeet op 20-08-2008 11:16:49 ]
pi_60976078
Inpakken begin ik weken van tevoren al mee; da's de voorpret. Wij (=mijn ouders, mijn kleine neefje en ik) gaan in oktober naar de VS en ik heb nu al een heel reisschema inclusief hotels e.d. geschreven.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 augustus 2008 @ 11:16:38 #25
163650 Greys
pi_60976180
Heer G en ik doen volgende week samen met 1 koffer als we een weekje Madeira gaan doen.
Heb van de vorige keer geleerd, toen ik driekwart van wat ik mee had niet eens aangeraakt heb aldaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')