Je spreekt het precies hetzelfde uit, maar je schrijft het met een H. Ja, geloof mij, er is in ieder geval één ouderpaar dat hun kind Bhram heeft genoemd. De H ertussen vinden ze waarschijnlijk mooier staanquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:14 schreef afcajos het volgende:
Bhram?Hoe spreek je dat uit. Bee haa ram?
![]()
Zijn er serieus mensen die hun kind Bhram noemen?
Ik krijg daar inderdaad ook altijd het 'white trash'-gevoel bijquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:36 schreef karr-1 het volgende:
Moderne namen zijn vreselijk. Je hebt ook een tijd gehad dat alle kinderen ineens Bloem en Manestraal moesten heten. Tegenwoordig heten ze allemaal Ashley en Kimberley. Wat een kampernamen zijn dat zeg.
Toffe naam!!!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:37 schreef MrFl0ppY het volgende:
Bij ons tegenover: Lenthe
Mijn neef heet Leroy, maar die is al 25 jaar geleden geboren. Brian en Kimberley zijn amerikaanse kampernamen die via tv en zo hier in Nederland terecht zijn gekomen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:40 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zou niet weten wat er mis is met namen als Brian, Leroy, Kimberley enzo. 10x liever zo'n naam dan Bloem of Valentijn!
En de volgende kinderen heten Zomer, Winter en Herfst.quote:
Ouch.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:42 schreef ruftman het volgende:
Ik ken iemand die zijn zoon Neo heeft genoemd. Met een gebbortekaartje in de stijl van, jawel, The Matrix.
Neequote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Geef je kinderen gewoon een nummer!
Kind1, Kind2.
En voor de gelovigen:
Kind1, Kind2, Kind3, Kind4, Kind5, Kind6, Kind7, Kind8.
Dat is helemaal erg !!!! Alhoewel ik ook mensen ken die hun kind Annika genoemd hebben naar een karakter uit Star Trek. Maar dat vind ik dan nog wel een beetje normale naam.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:42 schreef ruftman het volgende:
Ik ken iemand die zijn zoon Neo heeft genoemd. Met een gebbortekaartje in de stijl van, jawel, The Matrix.
Lenthe is een zuigende naam. Hoe noem je de kinderen daarna dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:44 schreef Meneermax het volgende:
Lenthe vind ik inderdaad ook wel een coole naam. Maar wat te denken van namen als 'Apple', 'Pilot Inspektor'? Dat zijn namen die in de USA echt (door celebs) aan hun kids zijn gegeven. Maar goed dat die kids nooit echt hoeven te werken of zo.
Kindje hier in de buurt heet Duran, en haar zusje Lolaquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is helemaal erg !!!! Alhoewel ik ook mensen ken die hun kind Annika genoemd hebben naar een karakter uit Star Trek. Maar dat vind ik dan nog wel een beetje normale naam.
Of van die fantasy freaks. Met dan een Lord of the Rings geboortekaartje ofzo.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is helemaal erg !!!! Alhoewel ik ook mensen ken die hun kind Annika genoemd hebben naar een karakter uit Star Trek. Maar dat vind ik dan nog wel een beetje normale naam.
Dan verzin je wat anders leuks. Wat heeft de naam van je eerste kind te maken met die van je eventuele volgende?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lenthe is een zuigende naam. Hoe noem je de kinderen daarna dan?
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:47 schreef Meneermax het volgende:
Myrthe vinnik wel leuk. Wat ik mij altijd afvraag: waarom zijn er wel kids die 'Rozemarijn' of zelfs 'Koriander' heten, maar noemt niemand zijn kind 'Peterselie', 'Bonenkruidje' of voor mij part 'Bosui'
Sterre is ook zo'n vreselijke naam. Maar Myrthe, Merel en Jeppe doen mij ook griezelen......quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef 525TDS het volgende:
Of dit:
Jitte
Myrthe
Jeppe (serieus)
Sem (lekker origineel zeg)
Sterre (kom óp nou!)
Jurre (héééélp)
Als je nou zo'n hekel aan kinderen hebt, begin er dan niet aan maar geef ze niet van die waardeloze-15-in-een-dozijn-compleet-niet-originele namen.
dat wordt Merel vanzelf als ze onder een te hete douche heeft gestaan...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
![]()
Merel hoor je ook nog weleens, maar Roodborstje nooit, gek hè?
Ha ha ha ik wil best Mordor heten hoorquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:50 schreef Meneermax het volgende:
Frodo? Of toch maar 'Hij die niet genoemd mag worden'. Of gewoon lekker bruut: Mordorrrrrrrr
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:54 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dat wordt Merel vanzelf als ze onder een te hete douche heeft gestaan...
Dat vind ik mooie namen, gewoon netjesquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:52 schreef tuxepux het volgende:
Mijn neefjes en nichtjes heten gewoon Teun en Gijs en Floortje enzo
Lenthe is NIET leuk !!!!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:49 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan verzin je wat anders leuks. Wat heeft de naam van je eerste kind te maken met die van je eventuele volgende?
Als je eerste zoon Jan heeft, hoeft de tweede toch ook niet persé Piet te heten?
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of van die fantasy freaks. Met dan een Lord of the Rings geboortekaartje ofzo..
keurige namen, niets mis meequote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:52 schreef tuxepux het volgende:
Mijn neefjes en nichtjes heten gewoon Teun en Gijs en Floortje enzo
Daar kun je in sommige kringen zelfs nog geld voor vangenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:57 schreef Meneermax het volgende:
Blootborstje daarentegen biedt wel weer perspectief.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:34 schreef Rekkie het volgende:
Bloem, Valentijn, Roosje, Madelief, Zon
Ja ze bestaan echt!
Wellesquote:
hmm, mijn kind ga ik dus denk ik maar miljardair noemenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:53 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Het schijnt zelfs dat de keuze van je naam van invloed is op wat voor een persoon je later wordt. Ben benieuwd.
Heel veel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:49 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan verzin je wat anders leuks. Wat heeft de naam van je eerste kind te maken met die van je eventuele volgende?
Als je eerste zoon Jan heeft, hoeft de tweede toch ook niet persé Piet te heten?
Ik ken wel een Lakisha, hoor..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:01 schreef pisnicht het volgende:
hmm, mijn kind ga ik dus denk ik maar miljardair noemen![]()
wees blij dat we nog niet van die amerikaanse negernamen krijgen als Shaneeka, Jakeeshia of Mantiquah
Jayden vind ik nog wel leukquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:23 schreef Jape het volgende:
Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid Jaydens die tegenwoordig geboren wordt.
Madelief is al oud hoorquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:34 schreef Rekkie het volgende:
Bloem, Valentijn, Roosje, Madelief, Zon
Ja ze bestaan echt!
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:03 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Ik ken wel een Lakisha, hoor..
En een Kaleisha, trouwens![]()
Prima namen allemaal toch?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:05 schreef karr-1 het volgende:
De populairste namen 2008 tot het tweede kwartaal zijn http://www.svb.nl/interne(...)indernamen/index.jsp
Ik ken iemand die heet Matrix en die is geboren voordat de film uitkwam.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:42 schreef ruftman het volgende:
Ouders zijn wiskunde nerds?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:13 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Ik ken iemand die heet Matrix en die is geboren voordat de film uitkwam.
Leuke namen voor een meisjequote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:10 schreef fathank het volgende:
Die van mij gaan later Marco en Dennis heten btw.
quote:
Als je je kind net zo noemt als de kleine van Britney ben je toch wel ver heen.quote:In circa 50 geraadpleegde namenboeken in verschillende talen komt de naam Jayden niet voor. Pas in 1993 verscheen de naam op lijstjes met populaire namen, met name in landen waar de voertaal Engels is.
Het is een Amerikaanse gewoonte om bij sommige namen alleen de eerste letter uit te spreken. Zo wordt iemand met de naam Jacob of James aangesproken als J. uitspraak Jay. Ook Jozef, Jamy en Jill ondergaan vaak dit lot. Bekend van de Amerikaanse televisie is Jay Leno die eigenlijk James Douglas Muir Leno heet. Ook meisjes met namen die beginnen met een J worden wel eens met die ene letter aangesproken. De naam Jayden is vermoedelijk een liefkozende verlenging van de korte naam Jay.
De naam Jay is ook een vogelnaam, in het Nederlands de Vlaamse Gaai, in het Latijn Gaius. Een dronken man die zwalkend over straat loopt wordt in Amerika ook wel Jaywalker genoemd. Het woord jay betekent ook nog kletskous en in het Amerikaans boerenpummel. Een jaytown is een boerendorp.
Op 12 september 2006 beviel de Amerikaanse popzangeres Britney Spears van een tweede zoon, die de namen Jayden James Federline kreeg.
Boeken lezenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:05 schreef Chillah.Bee het volgende:
[..]
Madelief is al oud hoorLas je die kinderboeken nooit vroeger?
quote:
Helemaal mee eens....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:24 schreef de_boswachter het volgende:
Kampernamen als Jannes, Giovanni, Priscilla, Jarno, Ricardo, Monique of Jonathan![]()
![]()
Hell. Als je al ziet dat zo'n kind geboren is in de krant weet je al genoeg over de achtergrond van de ouders.
Verder heb ik een schijthekel aan namen als:
Sterre, Aarde, Vuurtje etc.
ik zal je wel helpen:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Sgele het volgende:
Vriendin van me heeft haar zoontje 'Storm' genoemd.. ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan moet denken
Gebaseerd op:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Sgele het volgende:
Vriendin van me heeft haar zoontje 'Storm' genoemd.. ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan moet denken
Simpel zat, die vriendin meteen dumpen en betere vrienden zoeken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Sgele het volgende:
Jiskefet liefhebbers zekerquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Sgele het volgende:
Storm..... Ik moet gelijk aan Jiskefet denken:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef Burdie het volgende:
Appel, Storm
, Vlinder
, Berk
.
Och, stomme namen zijn van alle tijden.
en waarom is dat dan zo??quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:09 schreef fathank het volgende:
Alle namen eindigend op -(e)y zijn paupernamen. Kelly, Kimberley, Candy, Romy, Wesley, Rodney etc
Omdat vooral kampers dat soort namen overmatig veel gebruiken.....quote:
Dat geeft maar weer aan wat een non-naam het is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:16 schreef DiRadical het volgende:
In circa 50 geraadpleegde namenboeken in verschillende talen komt de naam Jayden niet voor. Pas in 1993 verscheen de naam op lijstjes met populaire namen, met name in landen waar de voertaal Engels is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |