abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:50:05 #101
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61169595
Oh Mousy, Ik zie het al helemaal voor me. Arme Cas .
pi_61174924
Flauw dat je het zo ingewikkeld maakt voor dat kind Mous

Morris en ik hebben een heerlijk relaxed dagje samen gehad vandaag. Zijn zusje is door oma opgehaald zodat hij echt even kon bijkomen/uitrusten. Ik heb een schandalig grote doos Lego voor hem gekocht en hij was er zo gelukkig mee. Ik heb zo ongeveer 435 x gehoord: 'mama, ik vind jou lief'
Het was een gezellige dag en ik hoop dat hij morgen weer wat nieuwe energie heeft voor school.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 augustus 2008 @ 21:10:41 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61175979
Morris

We zijn vandaag met de buurjongetjes naar de speeltuin van Pieter geweest (zo noemt Isa het... het is eigenlijk de speeltuin op Sint Pieter, een wijk in Maastricht) en daarna is Isa schandalig lang in bad geweest om alle zand weg te krijgen. Toen ze in haar badjas aan tafel zat, zei ze ineens 'Mama, ik heb een hele leuke dag gehad!'. Dan smelt ik echt weg
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61176621
haha, Cas, geweldig

en leuk zeg, die gezellige uitjes en tevreden kinderen
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:17:54 #105
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61178109
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:30 schreef snoopy het volgende:
Ik heb een schandalig grote doos Lego voor hem gekocht en hij was er zo gelukkig mee. Ik heb zo ongeveer 435 x gehoord: 'mama, ik vind jou lief'

Omkoper!
pi_61178172
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:17 schreef renzell het volgende:

[..]

Omkoper!
kan me lekker niks schelen ik heb zelf ook lekker zitten legoën
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 22:25:25 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61178397
Lego is leuk, ik bouw ook altijd lekker mee met Christan. Helaas kan hij tegenwoordig alles zelf in elkaar zetten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:29:52 #108
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_61178571
Vraag je toch gewoon ook een doos Lego voor Sinterklaas, Rewimo? Ik zit er sterk aan te denken om zo'n Legohuis voor mezelf te kopen, omdat ik vroeger alleen maar blokjes had en en niet van die mooie rode 'dakpannen' die neefjes van mij WEL hadden. En dan ga ik hem helemaal alleen in elkaar zetten.
pi_61178638
jullie zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 22:42:56 #110
13151 crew  Rewimo
pi_61179085
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:29 schreef Spuuglokje het volgende:
Vraag je toch gewoon ook een doos Lego voor Sinterklaas, Rewimo? Ik zit er sterk aan te denken om zo'n Legohuis voor mezelf te kopen, omdat ik vroeger alleen maar blokjes had en en niet van die mooie rode 'dakpannen' die neefjes van mij WEL hadden. En dan ga ik hem helemaal alleen in elkaar zetten.
Die heb ik al (maar zit nog ergens in een doos) En ook het strandhuis Dat moet ik nog in elkaar zetten trouwens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:50:39 #111
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_61179373
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die heb ik al (maar zit nog ergens in een doos) En ook het strandhuis Dat moet ik nog in elkaar zetten trouwens
Geweldig! Dan gooi ik mijn gêne ook overboord, morgen maar eens kijken (ik ga toevallig de stad in morgen)!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 22:56:49 #112
13151 crew  Rewimo
pi_61179573
We kunnen een mama-Lego-topic openen
pi_61180526
ik ben pas nog in Lego-land geweest!

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 27-08-2008 23:57:36 ]
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2008 @ 23:35:48 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_61180672
Ik kan niet wachten tot ik mijn fabuland van zolder kan halen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61180779
Lego Ik hoop heel erg dat Dylan er ook van gaat houden. Maar ik denk dat ik dan met Dennis moet gaan vechten om wie hem mag helpen

Bix nog gefeliciteerd met Piet En met jezelf, hoe voelt dat begonnen leven nou?

Dylan heeft zin in school, hij telt echt af Tegen iedereen die het horen wil (of niet) zegt hij dat hij over x nachtjes weer naar school mag Na een paar dagen school zal hij 's morgens wel weer heel zielig zeggen dat hij mij zo lief vindt en bij mij wil blijven
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_61180809
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:35 schreef moussy het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik mijn fabuland van zolder kan halen
Oh heb jij dat ook Zo stom dat het op een gegeven moment uit de handel was Ik heb (o.a.) een windmolen, zelf voor gespaard en ik was er zo trots op
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2008 @ 23:51:04 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_61181025
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:40 schreef beefcake het volgende:

[..]

Oh heb jij dat ook Zo stom dat het op een gegeven moment uit de handel was Ik heb (o.a.) een windmolen, zelf voor gespaard en ik was er zo trots op
járen later kwam daar belleville voor in de plaats, maar das nog geen fabuland Ik heb er ook een restaurant van
pi_61181098
Mous: http://www.dukenostalgia.com/Lego/Fabuland/Lego_Fabuland.html

Edit: OMG wat een geld wordt ervoor gevraagd Zo, einde offtopic

[ Bericht 80% gewijzigd door beefcake op 28-08-2008 00:11:19 ]
pi_61181476
in legoland bestaat 't nog wel:

nou ja, 't doet er in elk geval wel sterk aan denken, vind ik!
pi_61181547
De huisjes wel, de figuren zijn Duplo
En wat zijn je kinderen toch groot
  donderdag 28 augustus 2008 @ 08:54:17 #121
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_61184575
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:15 schreef beefcake het volgende:

En wat zijn je kinderen toch groot
Anna is zelfs groter dan een legopoppetje!
pi_61187044
ik bedoelde ook die huisjes inderdaad. er waren ook leuke speeltuintjes tussendoor, met huisjes die er wel wat op leken maar volgens mij zijn die toch net meer echt 'duplo'.

en haha ja anna is de legopoppetjes al voorbij gegroeid, waar moet dat heen?!

piet en anna spelen allebei nog heel graag met duplo, zeker nu ze er in legoland weer een paar mooie dozen vol hebben bijgekregen. aan de kleinere legostenen zijn we thuis nog niet echt begonnen, maar op school heeft piet daar ook al wel veel mee gespeeld. zo vervelend dat je van dat spul eigenlijk altijd eerst heel veel moet hebben om er echt wat mee te kunnen maken. en dat 't zo duuuuur is.
pi_61187356
Morris kreeg voor zijn verjaardag een doosje 'kleine' legostenen en dat was gelijk een succes. De doos van gisteren was iets van 19 euro maar daar kan je wel gelijk veel mee bouwen

pi_61187519
zie ter leuk uit! piet heeft wel 1 politie-auto maar dat ding valt altijd uit elkaar en dan weten we niet meer hoe hij in elkaar moet. zijn dit ook echt de kleinste steentjes? op die doosjes die ik ken staat namelijk meestal vanaf minstens 5 jr.
pi_61187674
Dit zijn echt kleine steentjes. Ik moet zeggen dat ik het wel erg moeilijk vind nog voor een 4-jarige maar meestal bouw ik de dingen na uit het boekje en maakt Morris zijn eigen versies.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:32:45 #126
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61187782
Oe dakpannen.
Léon spaart voor lego. Zijn vader heeft ooit eens een schandalig grote partij opgekocht op marktplaats. Hij kan niet wachten! (papa dus ) Maar nog 1 rijtje stickers en hij krijgt de 1e lading.
Manlief had nog veel meer willen kopen, maar dan is er toch ook niks meer aan. Ze moeten nog wel wat te wensen overhouden niet dan?

Bix! Ik had je al gemist. Volgens mij gaat er sowieso veel langs mee heen hier in OUD.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:32:44 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61189481
Lego is geweldig! hier spelen ze alledrie nog heel veel met duplo. Snel meters maken hè. We hebben ook echt héél veel duplo De trein met alle uitbreidingen.
onze jongens zijn aan beide kanten de enige kleinkinderen. Zeg ik in onze verdediging.
oudste heeft nu voor zijn verjaardag geld gevraagd, zelf van zijn zakgeld gespaard en nu dus een Mindstorm bij elkaar.

Volgende week kunnen we hem halen. Ben heel benieuwd. Het lijkt mij een stoer ding
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_61189868
260 euro Wat kan je er allemaal mee?

Vanaf 10 jaar zie ik. Ik heb nog 6 jaar voordat we daar aan toe zijn
pi_61189936
een mindstorm? ik zal ook maar es gaan googlen.
pi_61190410
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:52 schreef Rewimo het volgende:

Heel verhaal Iemand die me kan vertellen wat ze in NL in groep 5 zo'n beetje leren?
Ik denk ongeveer het zelfde, Merijn zit in groep 5, krijgt ook de tafel en het delen, spelling gaat door uiteraard (nu met verledentijd bezig) maar ook geschiedenis, ets wat lijkt op biologie en verkeer. Volgens mij is de rest het zelfde zo'n beetje. Hier ook cito's maar die hebben ze bij elke klas.

Moussy !! Wat herkenbaar !! Hier niet overigens, omdat ik zelf docent ben was het voor de mannen wel duidelijk dat de juf niet op school woont.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:35:43 #131
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61191077
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:47 schreef snoopy het volgende:
260 euro Wat kan je er allemaal mee?

Vanaf 10 jaar zie ik. Ik heb nog 6 jaar voordat we daar aan toe zijn
Het is een robot (van lego) die je zelf kan programmeren. Wat mij is bij gebleven is dat het ding kleuren kan herkennen, maar ook een geluids en bewegingssensor heeft. Vrij spiffy zeg maar. Net wat voor mijn zoon, die van dit soort dingen helemaal geweldig vind....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_61191453
Het klinkt super buuf! Misschien kunnen wij hem over 6 jaar van je overnemen

Morris zegt nu nog 'reebot' ipv 'robot'
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:18:40 #133
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61193816
I lego!

In de efteling hebben ze momenteel, naast die grote caroussel, een binnenruimte die tot aan de nok toe gevuld is met lego!!! Heel veel is alleen maar om naar te kijken, maar in het midden hebben ze een grote speelplek gemaakt, waar ze alles, maar dan ook alles van Duplo hebben! Echt te gek! Oók voor de ouders ja!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:31:27 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_61194262
Liam is bij een vriendje spelen
Ik vind dat zo fijn voor hem, hij gaat nu echt vrienden maken en het is bovendien een leuk jongetje. Ik word daar helemaal blij van
stormy waters...
sailin'
pi_61194533
Fijn, he Belana. Ik vond het ook zo super toen Fleur ehct gevraagd werd om te komen spelen en helemaal het compliment erna dat ze lief was geweest en zeker nog een keer mocht komen spelen....

Dacht een goedkope lego-site te hebben, maar het was playmobiel... bijna goed dus.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:46:41 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_61194715
op de lego site (lego.com) kun je alles vinden en ook bestellen, soms zelfs goedkoper dan elders trouwens
stormy waters...
sailin'
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:48:39 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61194785
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:39 schreef chacama het volgende:
Fijn, he Belana. Ik vond het ook zo super toen Fleur ehct gevraagd werd om te komen spelen en helemaal het compliment erna dat ze lief was geweest en zeker nog een keer mocht komen spelen....

Dacht een goedkope lego-site te hebben, maar het was playmobiel... bijna goed dus.
Ik bestel bij ekiddies. Dat is toch goedkoper. En omdat we vlakbij wonen haal ik het af. Scheelt toch weer. De mindstorm was er 40 euro goedkoper dan in de winkel.
Geen idee hoe de bezorgkosten zijn. Maar die mensen zijn heel bereidwillig. Hebben ook al eens met spoed een kadootje voor mij besteld en toen buiten openingsuren toch open gegaan. Zodat mijn lief kind niet zonder kado zat (lang verhaal hoe dat zo kwam)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 augustus 2008 @ 16:17:11 #138
13151 crew  Rewimo
pi_61195604
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:09 schreef Stout het volgende:

Ik denk ongeveer het zelfde, Merijn zit in groep 5, krijgt ook de tafel en het delen, spelling gaat door uiteraard (nu met verledentijd bezig) maar ook geschiedenis, ets wat lijkt op biologie en verkeer. Volgens mij is de rest het zelfde zo'n beetje. Hier ook cito's maar die hebben ze bij elke klas.
Dank je wel

Verkeer doen ze hier ook: Christan heeft gisteren een fietstest gedaan, hij heeft twee foutjes gemaakt zei hij. Het was een soort behendigheidsparcours, begreep ik. Was in samenwerking met de politie en de ADAC. Als het goed is krijgt hij er morgen een oorkonde van
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:23:51 #139
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61197314
Belana, Léon heeft gister ook voor het eerst met een klasgenootje gespeeld. Hij speelt natuurlijk al veel met buurtkinderen en neefjes/nichtjes en kinderen van vrienden, maar dit was nieuw.
Ging hartstikke goed en het was een superleuk jochie.
Vanmorgen zochten ze elkaar direct weer op op school.
"Wat ga jij doen?"
"Ik denk met de auto's."
"O, dan ik ook."
Maar ik wil wel dat hij met zoveel mogelijk verschillende kinderen gaat spelen op school. Hij kan nl. nogal 'plakken' aan iemand.

Rewimo, ik zal voor Christan duimen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_61197346
Hoe doen jullie dat dan als ze bij iemand van school gevraagd worden? Ga je de eerste keer zelf mee ofzo?
pi_61197398
nee, dat heb ik niet gedaan. wel mee weggebracht, en gewoon niet te veel later weer ophalen. eigenlijk hadden wij in 't begin alleen maar vriendjes die bij ons kwamen spelen, piet durfde eerst nog niet zo goed andersom.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:02:59 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_61198097
Vorig schooljaar heeft er 1 keer 1 kindje hier gespeeld en dit was nu de eerste keer dit jaar. Liam is gewoon mee gegaan met de moeder en zijn vriendje (wonen hier vlakbij) en ik heb afgesproken hem om 5 uur weer op te halen en het was harstikke goed gegaan
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 18:51:49 #143
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61199667
Ik heb tegenwoordig standaard een papiertje met mijn mobiele nummer mee want Iris wil zo'n beetje bij de hele klas spelen, en ze wordt ook door iedereen gevraagd. Ik loop als het in de buurt is eventjes mee maar wordt meestal al snel weggebonjourd, spelen wil ze.
Andersom is het hier ook altijd goed, er zijn hier al diverse kindjes komen spelen.

Iris heeft vanmorgen haar uitnodigingen voor haar 1e kinderfeestje uitgedeeld, aan 4 andere meisjes en Bram, en ze straalde helemaal.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:18:04 #144
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61200327
Ik ging wel mee , het eerste jaar bracht ik Freek iig zelf, wilde graag even weten waar hij dan terecht kwam . Nu ken ik inmiddels alle ouders wel min of meer, en gaat ie ook vaak gelijk vanuit school mee.

Iris , leuk hè, voorpret!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:09:56 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61201579
Jolie heeft ook al bij een meisje gespeeld, toen heb ik haar zelf weggebracht maar ben wel weggegaan. Dat meisje heeft ook al bij ons gespeeld. Ik heb haar toen direct uit school meegenomen. We wonen ook een beetje onhandig bij school vandaan daarvoor. Ik heb het meisje overigens wel op d'r slofjes mee naar huis genomen eerste date blunder

Bij Jolie in de klas zit sinds vandaag een nieuw meisje. Jolie kent haar al een beetje omdat we haar een paar keer ergens ontmoet hebben. 'Kom maar M., ik neem je wel mee naar de wc hoor,' had ze gezegd hoorde ik van de juffrouw. Vorige week zelf aan het huilen en deze week neemt ze een nieuwe kleuter onder haar hoede.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 augustus 2008 @ 20:33:46 #146
13151 crew  Rewimo
pi_61202228
Die Jolie toch Knap hoor!

Spelen is hier wat lastig omdat Christans schoolkameraadjes allemaal vrij ver weg wonen. Maar inmiddels wordt hij te spelen gevraagd door zijn voetbalmaatjes hier uit het dorp, en dat is natuurlijk hartstikke leuk
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:16:51 #147
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_61203199
Waarom houdt die van mij nou niet van lego

Cas

Belana super gevoel geeft dat als ze gevraagd worden , hier werd vanmiddag achter Zoë aangegilt "Doei Zoë tot morgen" en daar voelde ik me al super trots over

Christan

Jolie geweldig kind
pi_61204752
Oh....Jolie!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61205438
Lief van Jolie
Dylan heeft alleen nog maar bij meisjes gespeeld en er hebben ook alleen nog meisjes hier gespeeld (afgezien van zijn vriendje uit de straat, die zit niet in zijn klas) Dat kan natuurlijk twee dingen betekenen

Kleuterschool is ook wel net een soap, als hij de ene dag vriendjes is met de een, is hij het de andere dag niet meer.
Ik: A. is toch jouw vriendin?
Dylan: Nee, nu niet meer... op een erg nonchalant toontje
Ik: Waarom niet dan?
Dylan: Ze schopte mij...
Ik: Waarom deed ze dat?
Dylan: Nou omdat ik niet met haar wilde spelen in de huishoek

Kleuters en hun problemen
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:21:40 #150
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61211437
idd, kleuterproblemen IN het begin wilde ik me er nog mee bemoeien (als het voor m'n neus gebeurde, zo'n ruzie) maar tegenwoordig ben ik meer van 'jullie zoeken het maar uit, ik kom wel kijken als er bloed vloeit'

Saskia speelt het liefst elke dag bij iemand Tot de zomervakantie hield ik dat een beetje af, eerst maar eens goed wennen aan school.. maar na de vakantie zal het wel vaker gebeuren. Veel kinderen willen dat ze daar komt spelen (dat was tenminste voor de vakantie zo). Ik 'ken' gelukkig ook wel veel ouders ondertussen, bij het spelen bij kinderen in de wijk, zal het ook even meelopen zijn en telefoonnummers uitwisselen. Kinderen van verder weg weet ik nog niet, maar daar zal ook wel een oplossing voor komen.
Gelukkig wonen de twee grootste vriendinnen hier in de straat en daar kan ze dus elke dag mee buiten spelen (en als ze binnen spelen zitten meestal bij F. binnen.. die vindt bij anderen nog een beetje eng, maar dat verandert ook vast wel)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61211691
Mogguh.... Zijn de basisschoolers vrij, kan ik "mevrouw" naar school brengen....
Heeft gister de deur over/tegen dr teen gehad toen dr lieve kleine broertje 'm dicht wilde doen.... Beetje dik, beetje bloed....
En ze zijn nog wel bezig met een nieuw "dansje" voor 't NK in November!
En zondag doen ze op het drempelfestival hier in Bosvreugd mee...Wat workshopjes geven en een demo.....
Ben benieuwd! Geloof dat het iig al minder pijn deed als gister!

En anders maar weer een bezoekje huisarts...Neem ik gelijk grote broer mee....Die begint weer bijna dagelijks een portie bloedneuzen te krijgen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:40:33 #152
13151 crew  Rewimo
pi_61212889
Bloederige boel daar bij jou. Afijn, past wel een beetje bij je nick
pi_61218164
Ja ghehehe...Is vragen om problemen!

Mevrouw vind het geloof ik wel "leuk" op de middelbare school....Zit in ieder geval weer eens vol verhalen als ze thuis komt!!

En eergister is ze voor het eerst met een vriendinnetje naar de stad geweest om wat spulletjes te kopen die ze nog nodig had!!

Kleuter vind het niet zo geweldig....Hij moet veeeel harder "werken" als in groep 1 vindt ie!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:32:22 #154
13151 crew  Rewimo
pi_61221312
Ik ga even ongeloorloofd crossposten hoor, ik vind Christans nieuwe schoolfoto zó leuk!

pi_61221375
Wat een leuk joch, Rewimo

een knapperd is het
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:37:42 #156
13151 crew  Rewimo
pi_61221480
Eindelijk eens een fotograaf die hem er voluitlachend op heeft gekregen (ze had gevraagd wat hij het liefste eet: pizza Amalfi )
pi_61221868
kvind het nog steeds een lekker joch!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61221927
Heerlijk koppie!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:23:44 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_61240650
Leuke foto Rewimo

Hier net een stralende Job die terugkwam van zwemles. Meester Paul vond mij hardstikke goed en hij vond mij ook lief!
Heerlijk dat hij het daar zo goed doet. Een mannelijke leraar doet voor Job echt wonderen, lijkt het.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:43:31 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_61241774
Wat een prachtfoto Rewimo!

Livelink, wat heerlijk dat Job het op zwemles zo goed doet! En misschien is dat het wel he, dat hij anders reageert op een man! Is iets om over na te denken. Alleen zijn er vaak geen meesters in die jonge klassen he?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:23:12 #161
37150 livelink
pi_61242380
Ja, dat zou voor Job denk ik beter zijn geweest. Maar zijn nieuwe juffrouw is een jonge, stoere meid met punkhaar en tatoeages. Zoals ik het inschat zal Job van al die stoerheid danig onder de indruk zijn. Ik hoop het althans. Op het kdv zat ook zo'n meisje. Ook zo stoer en in haar vrije tijd alleen maar bezig met auto's en racen. Daar was Job ook helemaal idolaat van. Nou ja, dinsdag zullen we het zien of het een goede combinatie gaat worden met zijn nieuwe juffrouw.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:28:00 #162
13151 crew  Rewimo
pi_61242467
Fijn dat de zwemles leuk was! Hopelijk klikt het met de stoere juf ook zo goed
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:33:28 #163
24188 Belana
kloon van belana
pi_61242580
spannend dan livelink! Ik hoop dat het goed klikt!
stormy waters...
sailin'
pi_61243567
Christan staat er goed op

Wat fijn dat Job de zwemles zo leuk vindt!
Hier is de beginnersgroep in tweeën gesplitst; een meester bij het groepje (4 knd) die al watervrij zijn en leren drijven en zwembewegingen maken, en de juf bij het groepje (5 knd) dat nog watervrij moet worden (daar zit Myrthe bij; afgelopen zwemles durfde ze met haar hoofd onder water ). Is leuk om te blijven kijken maar met Juliette niet zo handig, dus ik zie alleen het begin en eind vd les. Hoe gaat dat bij jullie?
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:35:25 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_61244654
wij blijven niet bij de zwemles, alleen de eerste les mochten we kijken en ik denk ook dat dat beter is. Het is ten slotte les, net als op school, daar ben je ook niet bij
Ik woon vlakbij het zwembad en ga heen en weer, dat kan makkelijk omdat Liam 3 kwartier les heeft. En samen met een andere moeder breng ik Liam en zijn vriendje om de beurt.
stormy waters...
sailin'
pi_61244951
Dat is ook handig Hier hebben ze boven een galerij met tribune zodat je uit het zicht van je kind kunt meekijken, maar het hek om de galerij begint zo hoog van de grond dat ik bang ben dat Juliette er tussendoor past dus zit ik met haar in de wachtkamer of fiets naar het winkelcentrum ofzo. De les duurt een uur dus dat kan wel, 't is alleen jammer dat de zwemjuf bijv ervan uitgaat dat ik gezien heb wat Myrthe gedaan heeft (de andere ouders dus wel).
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:53:59 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_61245026
nou, handig, het blijft heen en weer rennen hoor, maar anders zit ik met ezra in de kleedkamer of het restaurant van de sportschool of moet ik een rondje lopen door de stad. Het kan allemaal, het komt uiteindelijk toch neer op wachten tot Liam klaar is
Ik vind het ook wel leuk als je op die manier op een afstandje kunt kijken
stormy waters...
sailin'
pi_61253170
Dylan zwemt op zaterdagochtend, ideaal Ik kon kiezen tussen die zaterdag of woensdagmiddag, maar woensdag zit ik ook met Quinten. Nu blijft Quinten gewoon bij Dennis en ga ik met Dylan naar het zwembad. Drie kwartier les en ik blijf kijken (zoals alle ouders eigenlijk) achter het glas. Ik vind het echt leuk om te zien hoe hij het doet.
Wat bij ons wel fijn geregeld is, is dat de kinderen die op peuterzwemmen zaten bovenaan de wachtlijsten voor het A diploma worden gezet. Anders had Dylan nu nog echt geen plekje gehad, zo lang als die wachtlijsten zijn
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:49:56 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_61253821
hier waren de wachtlijsten ook lang, maar er is net een nieuw zwembad gekomen bij de sportschool hier om de hoek en daar kon Liam meteen terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Belana op 31-08-2008 10:37:35 ]
stormy waters...
sailin'
pi_61254203
Ja dat is dan beter, wij hebben maar een zwembad Hoeveel betalen jullie eigenlijk? Hier 24,50 voor vier lessen (van 45 minuten). Je moet ze per vier kopen, deze komen op je zwempas te staan. Als je een les niet kan heb je vette pech, dan betaal je dus voor drie lessen 24,50. Hoe zit dat bij anderen?
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:21:41 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_61254439
wij betalen 50 euro per maand, 4 lessen dus (45 minuten per les)
duur dat wel ja. Maar ook maar kleine groepjes (9 kinderen) en 2 docenten.
In het zwembad waar ie eerst op de wachtlijst stond zou het 30 euro zijn geweest, maar dat was dan weer een eind uit de buurt en het grote zwembad hier wilde ik hem niet heen doen, want hele grote groepen en het duurt eeuwen voordat ze een diploma hebben en ook duur.
stormy waters...
sailin'
pi_61254534
Dan valt het bij ons nog mee zeg Het zijn gelukkig ook kleine groepjes, Dylan zit met vier anderen. Naarmate de klasjes iets gevorderder worden zitten er wel meer kindjes in, dat wel.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:49:58 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61255084
Ohho, en ik klaagde al over 42 euro voor twee keer in de week 40 minuten
Maar met de nieuwe eisen duurt het sowieso veel langer. oudste heeft 15 maanden gedaan over A (en 3 lessen over B ) en middelste heeft 12 maanden les gehad maar een onderbreking van 8 maanden vanwege zijn ziekte.

Ik ben kuiken zijn zwemles nu wat voor me uit aan het schuiven. Geen zin in weer dat heen en weer gerij. Denk erover om hier naar het buitenbad te gaan eerst. da's 50 euro voor een hele zomer 3X in de week les.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:55:06 #174
37150 livelink
pi_61255175
Wij betalen 72,50 per 2 maanden, dat zijn dan 8 lessen van een uur. En als je een keertje niet kunt, heb je pech gehad. Ik vind het wel erg duur, maar ik ben aan de andere kant al lang blij dat ze in onze plaats een eigen zwembad hebben en dat we dus gewoon dichtbij terecht kunnen. Het zijn groepjes van 6 tot 8 kinderen met 1 docent. Katja heeft 2 jaar gedaan tot en met haar B-diploma. Alleen in de grote vakantie zijn ze 6 weken dicht en dan hoeven we ook niks te betalen.
Als ik het zo lees, is het dus ongeveer gemiddeld wat we betalen. Jij zit echt wel goedkoop, Beefcake.
pi_61257140
hier hangt het af van de groepsgrootte; een groep met 16 kinderen kost twee keer zoveel als de helft van wat je betaalt voor die met 8 kinderen (laatste kost ca 11 euro per uur les; betalen per 8 lessen van elk 1 uur). We hebben voor de laatste manier gekozen omdat dat voor Myrthe waarschijnlijk beter werkt, en met het kanaal in de buurt willen we wel graag dat ze zsm zichzelf leert redden Als ze met 4 begint en daar 1,5jr over doet is ze toch nog jonger klaar dan als ze met 5 begint en een jaar bezig is.

[ Bericht 2% gewijzigd door poemojn op 31-08-2008 12:04:02 ]
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:34:05 #176
37150 livelink
pi_61257188
Wat gek dat je voor een grote groep meer betaalt dan voor een kleinere groep. Het lijkt me dat de kwaliteit van de lessen omhoog gaat als de groep kleiner is.
pi_61260094
Hier betaal je voor 5 lessen van 55 minuten 29.55 .. Merijn heeft nu schoolzwemmen, een uur lang elke week dus ik denk dat hij zijn B nog wel haalt daar.
  zondag 31 augustus 2008 @ 10:10:31 #178
3011 E.T.
pi_61260578
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:49 schreef Belana het volgende: swembad
de Wolff? Beenen? wie hadden we ook al weer ng meer?

Belana toch!

Ik moet best een stukkie fietsen voor zwemles, en aanmelden kan niet per telefoon.. Dat komt er dus steeds niet van Terwijl ik het wel heel belangrijk vind.
Gelukkig zijn de wachtlijsten voor doordeweeksedagen niet zo lang (vriendinnetje moest 2 maanden wachten, dat is te overzien).
Wij willen per se niet op zaterdag omdat we regelmatig een weekend naar ons vakantiehuisje gaan, dus dat scheelt dan weer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 31 augustus 2008 @ 10:38:27 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_61260817
even aangepast
stormy waters...
sailin'
  zondag 31 augustus 2008 @ 10:52:31 #180
3011 E.T.
pi_61260987
pi_61262031
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:34 schreef livelink het volgende:
Wat gek dat je voor een grote groep meer betaalt dan voor een kleinere groep. Het lijkt me dat de kwaliteit van de lessen omhoog gaat als de groep kleiner is.
Je hebt gelijk, ik heb het precies verkeerd-om opgeschreven

ET, voor de particuliere zwemschool hier kun je je zelfs aanmelden via internet misschien hebben jullie ook zoiets? De wachtlijst is dan wel meteen 10 maanden.
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 12:58:47 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_61263110
Ik betaalde voor René 18,75 p mnd voor een uur in de week. Voor Cas ga ik straks per les betalen, hoeveel weet ik nog niet.
  zondag 31 augustus 2008 @ 13:18:27 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_61263521
belachelijk eigenlijk he die prijsverschillen
wij zijn wel erg duur uit merk ik, maarja, het moet maar. Ik ben er wel tevreden over, dus tja. en trouwens, weinig keus verder.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 13:23:10 #184
7074 moussy
kuttekop
pi_61263597
Ik zag het Belaan, wat een geld! Bij René waren de groepjes van 8-10 kinderen en 2-3 zwemonderwijzers.
  zondag 31 augustus 2008 @ 13:26:46 #185
3011 E.T.
pi_61263670
ik zie op de website dat het bij ons 8 lessen voor 49,50 is.

Valt niet tegen als ik het hier boven zo lees (we hebben hier ook nog een David Lloyd Zwemschool poemojn.. maar ik weet wat die voor fitness rekenen.. als zwemles in dezelfde categorie ligt.. )
  zondag 31 augustus 2008 @ 13:26:50 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_61263675
Het is dan ook bij de vrij exclusieve sportschool hier, die is met alles zo achterlijk duur.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 13:49:17 #187
7074 moussy
kuttekop
pi_61264104
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:26 schreef Belana het volgende:
Het is dan ook bij de vrij exclusieve sportschool hier, die is met alles zo achterlijk duur.
Hm ja, dan heb je wel zulke prijzen, René zwom in het marinebad.
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:30:47 #188
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_61275672
Hier wachten we op het bericht dat Zoë mag komen zwemmen, hier is het 8 lessen voor ¤ 51.00 maar we moeten er wel een achterlijk pakkie bij bestellen van ¤ 45.00

Belachelijk
  Licht Ontvlambaar zondag 31 augustus 2008 @ 21:37:26 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61275952
Dat is inderdaad een achterlijk pakkie Rottdog...

Zwemles... Isa gaat via de BSO sowieso 10 lessen 'Watervrij' volgen Dat doen we niet omdat ze nog niet watervrij is, in tegendeel Maar gewoon omdat het leuk is en omdat ze daar al kijken of ze eventueel sterk genoeg is om te beginnen met zwemlessen. Zwemdiploma A kunnen ze via BSO halen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61276226
Rottdog dat is inderdaad een stom pak En wat een geld ook
Hier hebben ze zwemles zonder bandjes of andere drijfmiddelen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 augustus 2008 @ 22:18:05 #191
13151 crew  Rewimo
pi_61277386
Zo'n soort ding had ik voor Christan ook, omdat het zo veilig zou zijn... Voor ik het wist lag ie met zijn hoofd voorover in het water en kon ie niet meer overeind door die drijvers.

Meteen geklaagd bij de fabrikant en geld retour gekregen. "Nog nooit gebeurd", zeiden ze. Jaja.

Zwemles was hier met bandjes en (steeds minder) kurken, werd afgebouwd, per kind werd bekeken hoe snel.
pi_61277469
r
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:30 schreef Rottdog het volgende:
Hier wachten we op het bericht dat Zoë mag komen zwemmen, hier is het 8 lessen voor ¤ 51.00 maar we moeten er wel een achterlijk pakkie bij bestellen van ¤ 45.00

Belachelijk
wat vreemd.. meestal wordt juist geprobeerd zo min mogelijk gebruik te maken van dingen zoals kurken en bandjes en alles wat maar zorgt dat een kind blijft drijven zonder al te veel moeite te doen. Je leert een kind dan nl aan te drijven met hulpmiddelen en vervolgens moeten ze het weer afleren.

(al zal dat per zwemvereniging anders zijn)
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:21:02 #193
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61277489
In "ons" bad krijg jee erst bufferles met één van je ouders. Als je dan zelf kan drijven (10 sec op je rug) mag je naar het volgende groepje. zoveel mogelijk zwemmen zonder hulpmiddelen. alleen zo nu en dan een slurf...
pi_61277674
Wat hebben jullie je kinderen allemaal al vroeg op zwemles zitten
Sven moet nog gaan beginnen, staat op de wachtlijst en ik denk dat hij na de schoolvakantie kan beginnen.
Dat is aankomende week, maar ik heb nog niks gehoord.
Ze schijnen dat een week vantevoren door te geven en aangezien ik nog niks gehoord heb werd ik al ongerust maar het zwembad is hier dicht wegens waterlekkage
Nog afwachten dus.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_61277813
swimsafe heet de variant die ze hier aanbieden. en ik vind ze er ook niet uitzien en erg prijzig.
piet moet ook nog beginnen hoor easy. hij zou komende woensdag kunnen beginnen, vernamen we na onze vakantie per brief. maar dat is een dagdeel dat we helemaal niet kunnen, dus waarvan ik me niet kan voorstellen dat ik 't heb aangestreept als zijnde een optie. dus ik vroeg of hij dan maar weer op een nieuwe wachtlijst kon voor een andere dag in de week (nogmaals de 3 dagdelen opgegeven die wel tot onze mogelijkheden behoren). 'nou ik zal even kijken mevrouw, of dat mogelijk is'. en gisteren: een mailtje met bericht dat dat niet kon want alleen op woensdag werd er zwemvaardigheid gegeven. huh? waarom moest ik dan aangeven op welke dag we konden? was mijn eerste gedachte. maar es even opgezocht wat ze met 'zwemvaardigheid' bedoelen. en jawel hoor, dat is iets waar je ná je C-diploma mee verder kunt gaan. lekker stel daar! hopelijk zijn ze beter in zwemles geven dan in het regelen ervan! ik heb een beleefd mailtje teruggestuurd dat piet net 5 geworden is dus nog met de gewone ABC-zwemles moet gaan beginnen. morgen maar weer es bellen.

[ Bericht 39% gewijzigd door bixister op 31-08-2008 22:55:28 ]
pi_61277906
Tinus mag komende vrijdag voor de eerste keer komen zwemlessen. Gratis Handig als opa in het zwembad wertk
Saartje
pi_61277957
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:26 schreef easy-going het volgende:
Wat hebben jullie je kinderen allemaal al vroeg op zwemles zitten
Sven moet nog gaan beginnen, staat op de wachtlijst en ik denk dat hij na de schoolvakantie kan beginnen.
Dat is aankomende week, maar ik heb nog niks gehoord.
Ze schijnen dat een week vantevoren door te geven en aangezien ik nog niks gehoord heb werd ik al ongerust maar het zwembad is hier dicht wegens waterlekkage
Nog afwachten dus.
Wij raden altijd aan om kinderen vanaf een jaar of 5-6 te laten beginnen met zwemles.
Het proces van watervrij worden tot het behalen van het A verloopt over het algemeen vlotter als kinderen vanaf een jaar of 5-6 beginnen met zwemles. Dit komt mede omdat hun motoriek beter ontwikkelt is dan bij jongere kinderen.
Ook is de concentratieboog bij jongere kindern korter en "pikken" ze dus minder op tijdens een les van 45 minuten dan kinderen die wat ouder zijn.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 22:43:28 #198
7074 moussy
kuttekop
pi_61278107
Oh easy, Cas staat nog stralend op de wachtlijst hoor. Ik heb ook niet zo'n haast, zijn motoriek is nog altijd ...ehm..houterig en apart
pi_61278305
Morris staat nog helemaal niet op een wachtlijst. 5 of 6 lijkt me ook beter voor hem als ik het zo lees
Eerst maar eens wennen aan school.
pi_61278807
Rottdog, maat L van die zwempakken wordt ook op Marktplaats aangeboden, misschien kun je er zo nog goedkoper aan komen? http://link.marktplaats.nl/187351223
Van Bix' floatsuit is er meer aanbod. Zoeken op Swimsafe levert ook meer op. http://link.marktplaats.nl/178516306
Als je tenminste van de concurrent mag kopen.

Zwemles is hier zonder bandjes oid, wel met zo'n drijfslurf. Roze, natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')