abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:18:07 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61030004
En had je inmiddels al een nieuwe beker gekocht?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:24:54 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_61030042
nee nog niet rewimo
Liam is vandaag vrij, dat is ie om de vrijdag, ik was van plan vandaag er 1 te kopen, of van die pakjes dus

nou ben ik blij dat we niet weg hoeven, want het weer is niet fijn en eigenlijk zijn we allemaal niet helemaal lekker, de eerste verkoudheid van het jaar is alweer gearriveerd...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:36:58 #53
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61030102
In een helicopter, heel logisch en beterschap.

Een beetje Belana, ik vind het fijn dat ze het leuk heeft op school. Maar ik vind het ook moeilijk dat ze best gespannend is en s ochtends veel huilt. Ik kan ook gewoon niet veel hebben en heb ook om die reden weinig vertrouwen. Ze is ook nog van de trap gevallen (nou ja voor de hondertachtigste keer ) en het ging dit keer echt hard. Ze duikelde echt voorover en op haar voorhoofd heeft ze een blauwe streep en op haar borst is het helemaal rood geschuurd. Er is ook nog eens medelijden. Dat speelt ook. Maar ja, ze zeggen allemaal dat het over zal gaan. Dus.......
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:41:49 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_61030138
Het gaat ook over LB, je ziet nu al verbetering bij haar toch? als je een maandje verder bent is alles gewoon. Maar dat het jou nu ook stress geeft kan ik me helemaal voorstellen. Het is gewoon niet leuk als je kleine meissie zo moet huilen van alles. sterkte de komende tijd Het komt echt goed, echt!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:55:34 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61030724
oei, ik zou het niet met 1 beker afkunnen. ik heb er een stuk of 4 ondertussen en ik ga van de week weer een nieuwe kopen . (ik vind ze allemaal zo leuk )
ik zet ze na gebruik altijd in de vaatwasser en die draait niet elke dag. en ik hou wel van afwisseling
gelukkig blijven ze zelden op school liggen.

hebben jullie ook dat je eerst test of de beker niet lekt/de dop er scheef opzit voordat je m in de tas doet?

de eerste 10 is trouwens alweer binnen. voor topo . en een 9 voor diktee.
dus het gaat wel lekker!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:56:20 #56
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61030738
Ah gos, Jolie ook nog hard gevallen! Het lijkt me echt moeilijk als het afscheid zwaar is voor je kind, dat heb ik op het kdv ook wel een paar keer ervaren. Heel rottig, ook al weet je dat het waarschijnlijk zo over is. En helemaal als dat elke dag is. voor jou (want natúúrlijk is dat ook voor jou stressig!) en een voor Jolie zelf.

Maria, onze bijna-kleuter, gaat vandaag voor het eerst overblijven (en vanmiddag naar de bso ook) en ze was er trots op. Gooide triomfantelijk haar lunchpakketje in de bak met overblijfspulletjes.
Gisterochtend toen we op de fiets naar school gingen vroeg ze zich hardop af: "Wat zou juf Ineke vandaag aanhebben?".
Zo lief vind ik zoiets.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:09:03 #57
13151 crew  Rewimo
pi_61030910
Wat schattig Sugar

Ze is er wel heel erg aan toe, zo te lezen. Fijn hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:19:19 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_61031066
Nou, ik geloof dat marietje inderdaad helemaal op haar plekje is
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:25:46 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61031195
Ja.
De juf zei gisteren toen ik vroeg of alles goed gaat: "Ja, het gaat héél goed. Ze is zo'n evenwichtig meisje. Ze komt verlegen binnen, zo lijkt het, maar ze weet wat ze wil en durft het duidelijk te maken. Heel evenwichtig."
Zo fijn om te horen.

Verder vindt ze haar serieus en een helpend handje. Maria kon de tweede dag meteen een nieuw liedje meezingen, ze let dan goed op dus. Vindt ze ook leuk om te doen. Ik zag haar vanaf het schoolplein stralend alle gebaartjes meedoen met het liedje waarmee ze afsloten. Echt een stráálbekkie gewoon.
En woensdag was ze heel hard gevallen, knie stuk en pleister erop. Ik hoorde van een paar moeders dat hun kindjes er iets van hadden verteld thuis. het had veel indruk gemaakt. Schattig vind ik.

edit: op mij maakt het ook indruk allemaal, dat leest u wel. Nou ja, kan ik ook niet helpen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:32:28 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_61031320
Het is toch ook allemaal wat als je kind net naar school is
Voor de een wat meer dan voor de ander
Heerlijk hoor dat het zo goed gaat!

Met Liam gaat het ook wel goed. Volgens de juf is Liam een vrolijke jongen en gaat ie met plezier naar school, in de kring heeft ie veel te vertellen en staat regelmatig op (zoooo Liam is dat )
Alleen is hij nog niet zo enthousiast over het maken van werkjes, als ie dat moet doen, dan doet ie niks en als de juf dan zegt dat ie wel zijn werkje moet gaan maken zegt meneer rustig: nee ik wacht wel tot ik weer kan spelen de bijdehand!
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat verder met hem gaat, want tja, hij zal toch wat moeten gaan doen natuurlijk.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:56:15 #61
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61031816
Ik zie wel verbetering Belana en het gaat op school en bij de opvang echt heel goed. Dus dat is allemaal fijn. Het is ook de tijd denk ik. Zo met de vakantie erbij en lang wachten dus de spanning was opgebouwd. Het zal echt wel goed komen. Ik moet gewoon kalm blijven maar betrap mezelf er s ochtends op dat ik denk 'oh nee, ze zal toch niet weer gaan huilen' ik schiet dan zelf meteen in de stress. Ik kan er verstandelijk echt wel bij en er samen met haar verder mee gaan, maar ik voel ook direct veel stress en tranen. Als jij schrijft 'over een maand is alles gewoon' dan voelt een maand echt meteen als te ver weg en niet vol te houden.

Maar ja de juf vindt d'r lief en zelfstandig, ze speelt met de kindjes en komt met verhalen thuis. En als ze naar huis gaat geeft ze de juf wel steeds een handje 'dag juf, tot morgen he?!'

Fijn dat het zo goed gaat met Maria en met Liam ook, hij zal vast op een dag wel gewoon mee gaan doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:00:45 #62
13151 crew  Rewimo
pi_61031911
Ach LB, probeer het een beetje los te laten Kijk eens wat voor verbetering er in die ene week al is! Als ik het zo lees denk ik dat Jolie school stiekem al beter geaccepteerd heeft dan jij
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:07:04 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_61032060
het moeilijke voor jou LB, is dat je er ook nog eens alleen voor staat. en dan lijken dit doort dingen me heel moeilijk. Je zult er doorheen moeten (lekkere dooddoener he) Ik hoop dat je achteraf kunt zeggen dat het mee viel eigenlijk. En wie weet, misschien gaat ze vanaf maandag al zonder huilen, want blijkbaar vind ze het toch wel leuk. Ze voelt jouw stress natuurlijk ook, maarja, die hou je even niet tegen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:16:22 #64
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61032280
Ik heb dat school gebeuren echt wel geaccepteerd hoor. Ik kan alleen maar niet tegen huilen. Lichamelijk niet, zeg maar.
We moeten er doorheen, dat weet ik. Ik breng d'r tot in de gang dus ze heeft al wat extra ruimte. En binnen die ruimte gaan we het oplossen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:20:37 #65
13151 crew  Rewimo
pi_61032379
Het went echt, en dan komt het allemaal goed

vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:28:14 #66
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61032560
Ja. Ik ga er ook over ophouden nu want ik word er anders nu op mijn werk ook weer rot van.

Jolie heeft trouwens van de week mijn pasfoto's (nodig voor werk, fotograaf zes foto's laten maken voor dat ik ze enigszins bruikbaar vond ) helemaal verknipt. Ik had ze op tafel laten liggen en was even naar beneden gelopen. Naar aanleiding van het verhaal van Leah had ik aan Jolie gevraagd of ze er eentje wilde hebben, niet om mee te nemen maar gewoon voor haar.
Ik werd echt binnen tien seconde knalrood denk ik en Jolie trok een pruillip, 'mam, er is iets misgegaan met knippen.' En ze stond er zo schuldbewust met afhangende schoudertjes. Dat ik eigenlijk alleen nog maar kon lachen en Jolie reageerde vol verbazing. 'Ben je ook blij omdat we nu een puzzel van jouw foto's hebben?'
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:32:37 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_61032664
Ik kan ook niet tegen dat gehuil hoor, vind ik heel erg. Voorlopig maar proberen het daarna van je af te zetten en misschien is dat makkelijker nu je weet dat ze op school het naar haar zin heeft.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:09:18 #68
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61033604
LB, ik begon het verhaal van de foto's te lezen en het eerste wat er door me heen schoot was... ohoh puzzel. Vind dat je top gereageerd hebt. Om zoiets heeft boos toch geen nut, want Jolie wist zelf al dat het fout was gegaan. Echt super.

En van het huilen op school. Zo herkenbaar. Niet zo zeer dat Fleur huilt bij het wegbrengen, maar het gevoel dat je omschrijft is heel herkenbaar. Je voelt letterlijk de pijn die ze hebben. Maar het rare is dat wij er langer last van hebben dan zij. Terwijl Jolie al lekker in de kring zit te kletsen en te doen, loop jij nog zorgelijk over het schoolplein. Zo raar is dat van ons moeders... in elk geval

Maria, lekkere meid. Wat doe jij het goehoed!!
En Liam ook zo lekker bezig op school....met spelen. Ach, die werkjes komen vanzelf.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:35:55 #69
13151 crew  Rewimo
pi_61034354
Een puzzel Die Jolie

Christan had op het KDV ook zo'n huilperiode, dus ik herken het wel. Na twee minuten was het over maar ik liep bij wijze van spreken nog uren met een rotgevoel.
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:05:44 #70
7074 moussy
kuttekop
pi_61051934
Maria, Cas was laatst boos, toen ik vroeg waarom, omdat de juf geen mooie kleren aan had

Ik was vanmiddag wel even inwendig pissig op de naschoolse meiden Cas had de voorkant van zijn shirt vol met lijmvegen, dat is van die lijm die je niet eerst gewassen moet hebben, want dan kan je het er nog uithalen met een speciaal goedje... dus ik vraag of ze dat hebben, 1 haalde alleen haar schouders op, de andere wist het niet (beide inval, zonder zich voor te stellen, René wist ook niet hoe ze heten ) het spul is er niet.. en daar kon ik het mee doen. Maandag ga ik toch even terug, er hangen tig kliederschorten en wat ik begrijp van mijn schoonzus, invalkracht daar, hoort er iemand bij het knutselen te zijn. Eigenlijk voel ik me wel wat kinderachtig, maar ik vind het gewoon niet tof. En het niet voorstellen absoluut niet netjes..
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:29:14 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61052743
das balen Moussy
beetje raar om kinderen zo enorm te laten knoeien zonder schort
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61068378
Voorstellen...bij mijn praktijklessen les nummer 1......
En elke week herhalen....

Dan examen en zijn ze zo nerveus dan vergeten ze het..........

Maar ook ik vind dat dus iets wat ze gewoon MOETEN doen
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:43:36 #73
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61083830
Krijg net een weekend-huis-aan-huisblaadje in de bus, met dit op de voorpagina:

(En natuurlijk lekker níet d'r duimpje omhoog! )

Hier wist ik niks van, ze heeft dus écht geheimen voor ons nu. Wel heel erg grappig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 augustus 2008 @ 13:48:13 #74
13151 crew  Rewimo
pi_61083930
Wat een leuke foto, Sjoeg

Zo wisten wij vorig jaar niet dat er schoolfoto's waren genomen tot ze klaar lagen op de ouderavond

Deze keer heeft ie het wel verteld en kijk ik dus al uit naar morgenavond
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:09:18 #75
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61084434
Hey, wie we daar hebben . Dat kleine lieve mooie Maria-meisje. In een klasje, op een school. Wat is dat 'echt' ineens .

Ziet er lief uit zo .
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:16:44 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_61084640
aaaah wat lief
zo stond Liam hier in de krant met het 75 jarig bestaan van de school, ook toen ie net op school zat
stormy waters...
sailin'
pi_61093024
wat een enorm leuke verrassing zo'n krantenfoto.

onze een-na-laatste update van hier. Morgen begint week 3 alweer
jayden had deze week het wat moeilijker, vanaf woensdag was er een invaller en hij verviel een beetje in het patroon wat we kennen van de peuterspeelzaal. Smiddags uit school was ie ook vreselijk monsterlijk druk, nog steeds veel opgekropte spanning die er uit moet. Volgende week heeft hij weer zijn eigen juffie en dan gaat het hopelijk weer een stukkie beter. Alicia kwam donderdag droog uit school , vrijdag was het weer mis (en tot overmaat van ramp ook nog eens gezien door klasgenoten), zaterdags op de scouting ging het ook wederom mis. Dat plassen begint nu toch weer extreme vormen aan te nemen.

Ze was verder gelukkig wel opgewekt, ze hebben gestempelt en geoefend met schrijven, naast het woordje ik doen ze nu ook maan . Volgende week is het de laatste week dat we ze naar binnen tot aan de klas mogen brengen daarna is het echt voorbij en worden ze door juf opgehaald (nu ook al wel maar mag je als ouder nog lekker veilig meelopen).

Na volgende week hoop ik dat ze allebei zo dus danig gewend zijn (hebben ze alle juffies die ze kunnen krijgen leren kennen) dat het verder op de automatische piloot zal gaan, met hier en daar de nodige hindernissen en natte broeken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:52:14 #78
13151 crew  Rewimo
pi_61134464
Gisteren ouderavond gehad (nog geen schoolfoto's ). Was van 8 tot half 11 onder de pannen

Ben benieuwd naar andere groep 5-kinderen, of het in NL ook ongeveer zo gaat

Ze krijgen nu aan het begin van de week een taak op voor taal en rekenen, dat is het huiswerk. Ze moeten opschrijven wat ze moeten doen (huiswerkschrift) en zelf zorgen dat het af is. De bedoeling is dat ze er elke dag aan werken (ook binnen schooltijd is daar trouwens tijd voor - met begeleiding). Ik ken Christan, dus ik ga daar een behoorlijk oogje in het zeil houden

Ze moeten elke dag 10 minuten hardop lezen thuis ( Christan: "Joepie!" - hopelijk blijft dat zo )

Van alle boeken die ze lezen moeten ze een soort logboek bijhouden. Er is een computerprogramma (Antonin of zoiets) waarin heel veel jeugdboeken zijn opgenomen. Dat programma stelt vragen over het boek. Daar krijgen de kinderen dan punten voor (wat ze daar precies mee doen is me niet helemaal duidelijk geworden maar ik neem aan dat voldoende punten = voldoende gelezen).

Ergens dit jaar krijgen ze een Vera-test, een soort landelijke citotest, die door alle derdeklassers wordt gemaakt.

Met rekenen gaan ze tot 1000 en ook het delen komt aan bod. Verder moeten ze de tafels op kunnen dreunen en ons is gevraagd om die zoveel mogelijk met ze te oefenen (sommetjes opgeven in de auto ). Christan is dol op rekenen en de tafels zitten er al heel aardig in. Ook moeten ze sommen als 26-15 zonder al te veel nadenken kunnen beantwoorden, kortom: het rekenen moet een automatisme worden (ik kan me herinneren dat wij vroeger ook heel veel hoofdrekenen kregen op school).

Met taal wordt woordenschat en vloeiend schrijven geoefend, naast de gebruikelijke grammatica en spelling. Vloeiend schrijven is voor Christan nog lastig. Nu hij verplicht aan elkaar schrijft is de leesbaarheid stukken beter maar zijn tempo ligt erg laag. Dat wordt dus flink fijne motoriek oefenen (we hebben Dokter Bibber gekocht van de week ).

We krijgen overigens nog een overzicht van de competenties die ze aan het eind van het jaar moeten beheersen.

Heel verhaal Iemand die me kan vertellen wat ze in NL in groep 5 zo'n beetje leren?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:53:12 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61134486
Knorretje dat klinkt allemaal zeer belovend...

Met Fleur zit ik weer even in een kleine dip (en vraag jullie advies)
Mijn guppie heeft het in haar hoofd gehaald dat ze alles zelf moet kunnen. Dus toen het aantrekken van de schoenen vanochtend niet lukte, was ze helemaal verdrietig. Ik nog uitgelegd dat ik juist trots was dat ze het vroeg of ik kon helpen en dat ze niet boos was geworden, maar het helpt allemaal niets. Daarnaast is ze ook zeer verdrietig (bijna in zichzelf teleurgesteld) dat het haar nog steeds (lees: 2 weken) niet lukt om 's nachts droog te zijn. Elke ochtend is het weer tranen dat ze d'r luier niet droog heeft kunnen houden, ookal gaat ze 's avonds nog twee keer plassen.

Ik vind het zelf zo moeilijk om haar zo te zien worstelen met zichzelf...hebben jullie tips om haar weer een beetje meer zekerder van zichzelf te laten zijn.... Ik probeer d'r zoveel mogelijk positief te benaderen en de hemel in te prijzen als iets goed gaat, maar het lijkt wel alsof ze de lat hoger en hoger aan het leggen is... en dat terwijl ik honderd keer zeg dat ik van d'r hou om wie ze is en niet om wat ze doet..... pfffff traantjes...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:00:21 #80
13151 crew  Rewimo
pi_61134696
Och wat moeilijk, chacama

Misschien kun je Fleur uitleggen dat haar lichaam zèlf bepaalt wanneer het droog blijft 's nachts, en dat zij daar zelf niets aan kan doen tot haar lichaam zo slim is geworden om haar wakker te maken als het moet plassen (leg de oorzaak buiten haarzelf, als het ware). Zij kan er niets aan doen, het is haar lichaam dat nog niet "groot" genoeg is.

Wat het zelf doen betreft doe je het volgens mij al prima Prijzen als het goed gaat, geen nadruk leggen op dingen die nog niet goed gaan. Veel meer kun je niet doen denk ik.

Sterkte hoor, is niet leuk zo'n periode
pi_61136472
Arme Fleur, ze wil zo veel, maar kan het niet. Voelt ze zichzelf de 'grote zus'? Misschien dat ze zichzelf te snel groot wil voelen, terwijl ze eigenlijk nog maar een klein meisje is. Wel goed dat je zo reageert.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:27:14 #82
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61137190
Denk dat je het goed zegt ypsel. Ze voelt zich zoooo erg de grote zus..bijna tweede moeder. En soms betrap ik me er ook op dat ik vind dat ze bepaalde dingen ook wel echt zelf moet kunnen, maar ja daar weet ik ook van dat ze zelf kan.... Moeilijk. Misschien moet ik proberen om wat minder van d'r te vragen, zodat ze zich ook wat meer 5 kan voelen... het gaat alleen zo vaak als vanzelf. Ze is vaak ook al zo groot.... zelf de tafel dekken, zichzelf aankleden (en kleren uitzoeken), Maud aankleden (als ik nog mezelf aan het aankleden ben en niet snel genoeg ben om ze voor te zijn), al naar school lopen terwijl ik pas de achterdeur dicht doe enz. enz..... moeilijk.

Rewino..die tip van het plassen ga ik zeker gebruiken. Dankjewel
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:37:41 #83
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61137472
Wat rot, chacama. Misschien is toch iets minder belonen en de hemel in prijzen wel the key? Ik kan me voorstellen dat een gevoelig kind daar toch ook het tegenoordeel aan koppelt. Minder nadruk dus ook op de positieve prestaties?

En juist wel duidelijk je eigen vergissingen en foutjes delen? Er samen over lachen? Is iets wat ik zelf ook echt probeer te doen, al bij mezelf het juiste gedrag opzoeken, zodat ik dat als voorbeeld geef (en dat is met mijn perfectionistische aard zeker niet overbodig ).

Laatste ding dat in mij opkomt: elke dag even tijd inruimen om heel fysiek en kinderlijk (noem het dadaistisch ) te spelen? Stoeien, knoeien, rommelen, stommelen?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:43:29 #84
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61137643
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:37 schreef Sugar het volgende:
Wat rot, chacama. Misschien is toch iets minder belonen en de hemel in prijzen wel the key? Ik kan me voorstellen dat een gevoelig kind daar toch ook het tegenoordeel aan koppelt. Minder nadruk dus ook op de positieve prestaties?

Denk ik ook. Twijfelde eerst, maar nu het er zo staat, bevestigd het ook mijn eerste gevoel.
En juist wel duidelijk je eigen vergissingen en foutjes delen? Er samen over lachen? Is iets wat ik zelf ook echt probeer te doen, al bij mezelf het juiste gedrag opzoeken, zodat ik dat als voorbeeld geef (en dat is met mijn perfectionistische aard zeker niet overbodig ).

Is een hele goeie, maar als ik het nog erger ga benadrukken, dan hoor ik straks niet alleen maar:
Mama vergeet altijd alles, maar ook nog en ze kan ook niets

Laatste ding dat in mij opkomt: elke dag even tijd inruimen om heel fysiek en kinderlijk (noem het dadaistisch ) te spelen? Stoeien, knoeien, rommelen, stommelen?

Absoluut waar. Moet ik alleen dan nog ook mijn hoofd naar zetten. Ze vraagt er inderdaad ook wel naar... en wat ik nu ook doe is 's avonds Maud even meenemen naar buiten zodat Fleur even ongestoord met haar eigen speelgoed thuis kan spelen, zonder de constante strijd en het gevoel dat ze anders alleen maar lekker op d'r eigen kamer kan spelen.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:37:50 #85
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61139068
Hier helpt enorm het niet aanmoedigen met : ik weet dat je het kan. Dat versterkt namelijk faalangst zo heb ik gelezen.En aangezien oudste en jongste daar zeer onder lijden.... Ze twijfelen zelf of ze het wel kunnen en willen zeker hun ouders niet teleurstellen. Dus dan maar niet meer proberen, of sneller het bijltje erbij neergooien. Probeer het maar zeg ik dan.

Ook spreek ik niet over groot en klein. Hier ben je nog niet oud genoeg, of al zo oud dat je dat wel mag proberen. Werkt hier als een tierelier.
Dat wat Sugar zegt is ook een goeie. Zelf toegeven als iets niet lukt. Ik ben er helaas niet goed in, dus leer ik met mijn kinderen mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door debuurvrouw op 26-08-2008 18:40:00 (Iets langer nagedacht over formulering.:@) ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_61139784
Morris blijft morgen een dagje thuis om even bij te komen. De juf (en ik ook) merkte al dat hij het deze week wel zwaar had met alles. Hij wilde niet meer samen met de groep dingen doen maar meer zijn eigen gang gaan. Volgens de juf kan hij het grote geheel nog niet overzien maar ze vond het heel normaal en het is een onderdeel van het wennen. Ze vroeg ook of hij altijd al zo'n sterke wil had Eh ja dus.
Thuis is hij met vlagen erg slecht met luisteren en soms ook bozig. Maar het grootste deel is hij gelukkig ook gewoon lief Morris
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:41:47 #87
7074 moussy
kuttekop
pi_61144064
Chacama, ik denk alleen niet dat het handig is om letterlijk te zeggen dat haar lijfje nog niet slim genoeg enz enz is, anders gaat ze misschien bozig worden op haar lijf.

Morris, dwarse aap geeft niks hoor een sterke wil!

Cas zijn zelfvertrouwen holde in een week heel snel achteruit! Ivm zijn vernauwde voorhuidkreeg hij zalf, maar na 2 dagen smeren plast hij in zn broek en niet alleen 's nachts.. terwijl hij al best lang zindelijk is Het is geen bijwerking volgens de bijsluiter, maar toch stoppen we maar even met smeren.
pi_61144269
Damon zegt juist steeds als iets niet lukt; Mama, zeg dat ik het kan! Ik kan het wel heh! Net alsof hem dat helpt met doorzetten ofzo...

Hij gaat trouwens door het lint als ik zeg dat zijn broertje het wel kan of doet, dus dat doe ik maar niet meer.

Maar wat buurvrouw zegt ook in de gaten houden ja, geen faalangst opwekken.

Vervelend voor Cas Inderdaad maar eens stoppen met smeren...

oh, en moussy, je avatar

(ik zat over mijn scherm te vegen)
  Jubileum moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:42:40 #89
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61148925
Hij is briljant die avatar

Iris is heel erg van "van proberen kun je leren" een soort strijdkreet van de juf. Soms kan ze iets, en soms nog niet maar ik zeg altijd "geeft niets, als je volgende week weer ietsjes groter bent kun je het nog eens proberen als je wilt" en dat gaat altijd goed.
Dat niet aanmoedigen met "ik weet dat je het kan" ga ik in mijn oren knopen. Het is niet iets wat wij snel zullen zeggen maar ik hoor het wel al regelmatig van Opa en Oma.

Iris vind school wel erg leuk maar heeft, na haar griepje van vorige week, nog niet haar uithoudingsvermogen terug. Ze is stilletjes, erg wit met leuke wallen onder haar ogen, en huilt snel als er iets niet naar haar zin gaat. Dat zijn we zo niet gewend, en het is best zielig om te zien soms. We gaan nu maar met veel verse fruitjes (want groente eet ze amper) aan de slag, een vitaminepilletje als dat niet lukt, en verder vroeg naar bed en goed slapen. Kijken of dat helpt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:00:36 #90
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61149492
Wat leuk die foto in de krant

Chacama succes, het klinkt rot zo'n periode. En Knorretje, jij ook.

Met Jolie gaat het inmiddels een stuk beter met naar school gaan. Sinds gister neemt ze net als de andere kindjes afscheid op het schoolplein. Ze kijkt wel eventjes sip maar gaat dan toch zelf naar binnen. In de klas heeft ze het leuk, net als bij de buitenschoolse opvang. Dus dat is fijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:03:32 #91
13151 crew  Rewimo
pi_61149570
Goed zo Jolie
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:32:25 #92
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61150563
Ja wel he. Ik heb d'r nog een beetje zitten dingessen. Ze wilde eigenlijk deze week ook niet alleen naar binnen maar hoe verder ik mee ga, hoe erger het huilen wordt. Gisteren werd ze opgehaald door MeneerBos na schooltijd en moest dus een briefje meenemen voor de juf. Dat vond ze wel interessant. Maar ja als je moeder meeloopt hoef je geen briefje voor de juf mee te nemen Dus op die manier heb ik d'r weten over te halen. Ergens niet zo leuk maar schijnbaar was er iets voor nodig. En het was nodig om die cirkel te doorbreken want vandaag ging het -zonder briefje- echt al beter.

Op de buitenschoolse opvang kan ze goed meekomen en ze krijgt er steeds al te eten, dat wist ik niet eens. En een meisje waar ze in de klas mee speelt is er ook op dinsdagmiddag en een jongetje dat ze nog kent van de peuterspeelzaal. Dus dan heeft ze genoeg te doen en kijkt ze er naar uit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:39:36 #93
13151 crew  Rewimo
pi_61150826
Soms moet je wat bedenken om ze over te halen
  woensdag 27 augustus 2008 @ 00:10:03 #94
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61155813
Rewimo, hier wel een groep 5-er, maar doordat hij een eigen programma heeft, weet ik niet wat ze zoal leren in groep 5. Vanavond was daar een voorlichtingsavond over, waar Arjan naartoe is geweest, dus ik kan je niet wijzer maken.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61161830
Nog maals dank voor alle tips. Gisteren kwam het zo uit dat ik met d'r aan het spelen was met een paar poppen en die gingen bij elkaar logeren. Dus de pop heeft vertelt dat die nog's nachts een luier heeft omdat ze nog niet wakker wordt als ze moet plassen. En dat ze dat helemaal niet erg vind, want dat gaat echt wel een keer gebeuren. Het drama was vanochtend dan ook al een stuk minder erg. Na de mededeling dat ze d'r luier niet droog had gehouden, zei ze meteen dat het kwam omdat ze nog niet wakker wordt als ze moet plassen. Pffff er is iets blijven hangen dus.

Verder wel weer boos-moment toen ze zichzelf niet aangekleed kreeg, maar gelukkig liet ze zich vrij makkelijk helpen. Met de hulp van jullie tips gaan we dus langzaam de goede kant op. Nu dus volhouden en afwachten.

Gisteravond heerlijk met d'r gekroeld/gestoeid in haar bed. Ze wilde even wat extra mama-aandacht dus vroeg naar boven en samen in bed 2 boekjes gelezen en gek gedaan. Daarna is ze heerlijk gaan slapen. Wat fijn dat het zo af en toe nog zo lekker simpel kan zijn.

Jolie wat goed dat het zoveel beter gaat!!

Cas dat is niet leuk voor je...sterkte!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 11:27:53 #96
13151 crew  Rewimo
pi_61161896
Fijn dat het al wat geholpen heeft, chacama
pi_61162129
Vervelend voor Cas Ben benieuwd of niet meer smeren idd de oplossing is.

LB, wat fijn dat het beter gaat

Wij hadden gisteren een ouderavond in de groep. Dus in de klas van Morris met andere ouders waarbij de juf vertelde hoe het er op een schooldag aan toe gaat en hoe de klas is ingedeeld enz. Erg leuk vond ik dat Het voelt allemaal erg fijn en ik vind de juffrouw ook een heel prettig iemand. Ze is heel erg rustig en heeft leuke en goede ideeën.

Ze werken er in thema's en het eerste thema is: slakken
Onderweg naar de speeltuin zagen ze steeds een struik met veel slakken dus nu hebben ze een soort terrarium gemaakt.
Zo komen ze in aanraking met allerlei dingen die ermee te maken hebben. Zo leren ze dat een slak slijmerig voelt en koud. Er worden boekjes over gelezen. Maar ook gaan ze slakken kleien en tekenen. Dat is dan weer goed voor motoriek: spiralen tekenen bijvoorbeeld. Affijn, het kwam gewoon erg leuk over allemaal
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 11:44:40 #98
13151 crew  Rewimo
pi_61162265
Klinkt leuk allemaal, snoopy Zo'n avond met alle ouders vind ik een heel goed idee, dat doen ze hier dus ook elk jaar. Dan leer je ook wat gezichten van andere ouders kennen en zo.
pi_61162721
Absoluut Snoopy, klinkt erg gezellig. En wij mogen 4 september op bezoek bij Fleur in de klas. Heb er nu al zin in.
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2008 @ 16:44:49 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_61169419
Bij beide kon ik er helaas niet bij zijn.. 1x werken en 1x een bruiloft..

Cas is de weg kwijt, die snapt niet dat de juf ook kinderen kan hebben en dat dat dan ook nog eens het vriendinnetje van zijn zus is en die blijft dan óók nog eens eten.. en hij was helemaal de kluts kwijt toen zijn juf haar kwam halen en bleek dat ze niet op school wonen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')