abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60983765
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nee Ali probeert je te vertellen dat in zijn ogen met zijn geloof je niet correct bezig bent..
Dat zal hij misschien ook wel van mij vinden. Maar ik heb Ali er nog nooit op kunnen betrappen dat hij mensen dmv miereneukerij ergens op probeert te pakken.

Tuurlijk zijn er zat dingen in boeken als de bijbel waar je gelovige op kan pakken.. maar in mijn ogen zijn dat ook cheaptricks..

Adam en Eva kregen 2 zoons... en toch is de mensheid ontstaan... dat soort dingen zeg maar....
inkoppertjes en miereneukerij.. je moet iemand van een geloof niet op 1 woord of brakke zinsstruktuur pakken.
3

Er staat niet dat ze geen dochters kregen. Een beetje logisch nadenken impliceert dat ze ook dochters kregen.
pi_60983777
Uit een ander topic dat net geopend is hier in dit subforum beweert men dat de mensheid door Noah is ontstaan en zijn vrouw. Dat Noah op zijn boot is gaan varen en vervolgens als een bezeten 24/7 is gaan paren Adam en Eva voor de zondvloed en toen Noah die het stokje overnam?

In dat topic wordt beweerd dat verschil in huidskleur door de jaren heen is ontstaan van generatie op generatie maar volgens mij klopt dat van de meters niet. Lijkt me sterk dat je uit 2 hollandse echtgenoten die je "kaaskop" kunt noemen na vele generaties een Chinees kunt krijgen. Dan moet er sowieso 1 persoon bijkomen die Chinees is. Kaaskop en Chinees bedoeld als beeldspraak dus, ben niet racistisch aangelegd dus.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60983878
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:19 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Toch stel je dat ik mezelf moet doden. Indirect dood je dan zelf ook. Dan mag het wel?
Als jij oprecht en consistent wil zijn in geloof, uitspraken en daden moet je jezelf van kant maken. Dat is je eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid, heb ik helemaal niets mee te maken. Verwacht niet dat ik jouw uitspraken serieus kan nemen zolang je dat niet doet.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:01:59 #204
34793 neo567
You know who
pi_60983926
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:51 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

O ja? Geen idee.
Ali gelooft heilig in het oude testament hoor. Hij vindt al dat regel 1 onomstotelijk bewezen is.
Wat is een testament, wanneer of met welk doel maak je zoiets op
En toen was er een nieuw testament ,hoelang dat testament geldig is, dat is een aardig vraagstuk, totdat Jezus op aarde komt? Of weet ik het wat, een Kharma geddon ofzo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:02:11 #205
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60983933
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

3

Er staat niet dat ze geen dochters kregen. Een beetje logisch nadenken impliceert dat ze ook dochters kregen.
nee Ali dat is niet een beetje logisch nadenken dat is hoe kan ik het voor mijn geloof verantwoorden dat het klopt.
Ik zeg niet dat het verkeerd is.. voor een geloof moet je geloven hoort erbij

in de bijbel staat: gij zult niet doden.. maar alt je een beetje logisch nadenkt impliceert dat dat je wel mensen mag martelen tot ze bijna dood zijn..

snapje?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:03:34 #206
34793 neo567
You know who
pi_60983968
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:02 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nee Ali dat is niet een beetje logisch nadenken dat is hoe kan ik het voor mijn geloof verantwoorden dat het klopt.

in de bijbel staat: gij zult niet doden.. maar alt je een beetje logisch nadenkt impliceert dat dat je wel mensen mag martelen tot ze bijna dood zijn..

snapje?
Dat wat gij niet geschiedt, doe dat ook een ander niet, zoiets kan ik me vaag herinneren
pi_60983986
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:52 schreef neo567 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb maar;
je vind mijn bedenksel niet aan nemelijk ?

Klik

en deze ook:

Klik....

Je hebt je eigen volgelingen ?
Vind ze vooral nogal warrig, weet niet goed wat je ermee bedoeld...

Waarom laat de almachtige toe dat de duivel dit doet, omdat 2 mensen ooit een fout maakte mag iedereen lijden?
Hoe staat dat in het licht van absolute goedheid, vergeving, rechtvaardigheid, barmhartigheid e.d.?

Hij is almachtig weet je nog, altijd bij machte dat te veranderen, hij had het eden kunnen behouden en de mens een 2de kans kunnen geven, hij had de duivel kunnen uitbannen uit de wereld om die fluisteringen van het kwaad met wortel en tak uit te roeien, hij had duidelijker kunnen zijn over wat de goede weg was.
Ok het eden weg in woede omdat zijn wil niet nageleefd werd, maar de duivel toelaten in een spelletje zieltjeswinnen, dat is moeilijk te verkroppen van een almachtig wezen dat alleen maar goed is, waarom laat hij dat toe?

Waarom gaat jezus mensen genezen, bestaan er grote aanwijzingen dat jezus dat doorgaf aan anderen, maar is het ineens van de duivel als mensen met bv reiki of iets in die geest bezig zijn?
Waarom geeft jezus dat vb om mensen dan te straffen als ze hem na willen leven?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60984133
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jep, dat klopt. Elk bevrucht eitje is in den beginne hetzelfde, zelfs embryo's vertonen 100% overeenkomsten in bepaalde fases. Dat het uiterlijk uiteindelijk een verscheidenheid toont is alleen maar mooi meegenomen en een stuk spannenders dan als we er allemaal hetzelfde uitzagen. Evolutietheorie enzo.
Dat is een ander topic.
quote:
Nee, dat wil jij niet dat die vlieger niet opgaat. Omdat anders inderdaad je hele wereld instort en je niets maar dan ook niets meer hebt om voor te leven.
Als jij het zegt.
quote:
Feit is dat de wereld er een stuk beter uit zou zien zonder de mens, maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar meteen van de cliffs of Moher moet afspringen, aangezien ik nog veel te veel heb om voor te leven.
Ja, maar jouw leven past niet in een betere wereld. Dus als je een betere wereld wil, moet je wel van die cliff afspringen. Anders ben je een egoïst. En dat ontken je ook stellig. Wat is het dan?
quote:
Hoe zou jij de wereld het aantrekkelijkst vinden? Met de mens en al haar destructieve gedrag naar die wereld toe, of zonder de mens, zoals die wereld ooit ontstaan is in alle natuurlijke facetten ?
Ik geloof niet dat die wereld ooit zo ontstaan is in al haar facetten, dus die vraag is voor mij niet relevant. Ik geloof dat oorspronkelijk de mens gewoon 'was' en genoot van het leven, ze waren naakt, kenden geen egoïsme maar gewoon liefde en tevredenheid, gebruikten hun creatieve capaciteiten, maar van destructie was in het geheel sprake. Zo stel ik me de ideale wereld voor en ik geloof dat het zo zal zijn in Gods koninkrijk, zonder de naaktheid.
pi_60984198
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:02 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

snapje?
Je hebt gelijk.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:12:45 #210
34793 neo567
You know who
pi_60984262
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Vind ze vooral nogal warrig, weet niet goed wat je ermee bedoeld...

Waarom laat de almachtige toe dat de duivel dit doet, omdat 2 mensen ooit een fout maakte mag iedereen lijden?
Hoe staat dat in het licht van absolute goedheid, vergeving, rechtvaardigheid, barmhartigheid e.d.?

Hij is almachtig weet je nog, altijd bij machte dat te veranderen, hij had het eden kunnen behouden en de mens een 2de kans kunnen geven, hij had de duivel kunnen uitbannen uit de wereld om die fluisteringen van het kwaad met wortel en tak uit te roeien, hij had duidelijker kunnen zijn over wat de goede weg was.
Ok het eden weg in woede omdat zijn wil niet nageleefd werd, maar de duivel toelaten in een spelletje zieltjeswinnen, dat is moeilijk te verkroppen van een almachtig wezen dat alleen maar goed is, waarom laat hij dat toe?

Waarom gaat jezus mensen genezen, bestaan er grote aanwijzingen dat jezus dat doorgaf aan anderen, maar is het ineens van de duivel als mensen met bv reiki of iets in die geest bezig zijn?
Waarom geeft jezus dat vb om mensen dan te straffen als ze hem na willen leven?
Jezus werkte met de heilige geest, dat is (mischien voor jou) wat anders als energie uit het heelal halen.
ALs je goed leest en ordent, dan zie je door je verwarring wat er staat, miswchien een beetje cryptisch hoor voor sommige, maar voor mijn hoofd is het een puzzel die steeds meer stukjes aan elkaar rijgt.
Zeer interresant topic, en Ali zie ik ook als hulp van Godvoor ons ( stukje lichaam van jezus op aarde);
wil niet zeggen dat ik gelijk ZDV wordt, maar ik weet wel wat er speelt.

Ik zeg nogmaals dat ik niet weet of het DE waarheid is, maar het is wel mijn waarheid momenteel.
Verlieding door heksekransjes te organiseren dat is opzich niet slecht, maar de wereld zit vol bedrog!
Leuk gebracht, maar het leid je af van daar waar je eigenlijk wezen wil, in vrijheid en geen rare regels en rituelen; dansen op vuur enz
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:12:52 #211
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60984266
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:03 schreef neo567 het volgende:

[..]

Dat wat gij niet geschiedt, doe dat ook een ander niet, zoiets kan ik me vaag herinneren
het ging erom dat je niet wanneer het je uitkomt er iets anders moet bij verzinnen.

als je een hotel belt en ze vragen met hoeveel je komt en je antwoord met : ik kom met mijn vrouw en 2 zonen... dan zullen ze raar opkijken als je ook nog 2 zusjes meeneemt... ja dat ik ze niet genoemd hebt wil toch niet zeggen dat ik ze niet heb?
stay frosty
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:13:46 #212
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60984290
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
jij ook
stay frosty
pi_60984295
Denk dat er onrust nodig is om rust te ervaren, zou er alleen maar rust zijn in het koninkrijk dan zouden de mensen inslapen. Wederom de gedachte van de film the time machine waar mensen zo rustig en vredig zijn dat ze totaal geen initiatief meer tonen en half in coma liggen weg te dromen. Af en toe eens een woede-uitbarsting om de balans in stand te houden. Af en toe mensen die op hete kolen zitten. Zou het complete rust zijn dan zouden mensen nogmaals niet meer van hun grasveld afkomen. Positieve spanning kun je dan over spreken in tegenstelling tot complete ontspanning, dat dan weer wel

Heb het dan vooral om onrust vs rust, spanning vs ontspanning. Overeenstemming vs conflicten. De tegenstellingen dus die ervoor zorgen dat het door blijft gaan. Vrede niet mogelijk zonder oorlog zover wil ik dus NIET gaan. Alsnog het idee dat je oorlog in het verleden moet hebben gehad om over vrede te kunnen spreken. Zou oorlog niet bestaan hebben dan zou men het woord vrede niet hoeven bedacht te hebben, of zelfs niet bedacht kunnen hebben.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:15:36 #214
34793 neo567
You know who
pi_60984338
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

het ging erom dat je niet wanneer het je uitkomt er iets anders moet bij verzinnen.

als je een hotel belt en ze vragen met hoeveel je komt en je antwoord met : ik kom met mijn vrouw en 2 zonen... dan zullen ze raar opkijken als je ook nog 2 zusjes meeneemt... ja dat ik ze niet genoemd hebt wil toch niet zeggen dat ik ze niet heb?
Oke,ik heb dat verzonnen, maar dan ook niemand anders
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:17:38 #215
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60984401
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:
je moet iemand van een geloof niet op 1 woord of brakke zinsstruktuur pakken.
Dat doet hij zelf constant!!
Als ik een vraag stel krijg ik een wedervraag, en niet een keer, nee tot vervelens toe. Als ik een stelling poneer of een verhaal vertel over mijn ervaringen krijg ik een bijbelcitaat om mijn oren en zegt ie glashard dat het onzin is, of dat ie me niet gelooft. Wat hij doet is zalig en hemels en wat ik doe is duivels en minderwaardig.

Als ik dat spuugzat word ga ik er op den duur net zo hard tegenin ja. Maar dat mag dus niet van jou?
Ik mag me constant laten beledigen en kleineren, maar als ik dat terug doe is het mierenneukerij??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60984411
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:12 schreef neo567 het volgende:

[..]

Jezus werkte met de heilige geest, dat is (mischien voor jou) wat anders als energie uit het heelal halen.
ALs je goed leest en ordent, dan zie je door je verwarring wat er staat, miswchien een beetje cryptisch hoor voor sommige, maar voor mijn hoofd is het een puzzel die steeds meer stukjes aan elkaar rijgt.
Zeer interresant topic, en Ali zie ik ook als hulp van Godvoor ons ( stukje lichaam van jezus op aarde);

Ik zeg nogmaals dat ik niet weet of het DE waarheid is, maar het is wel mijn waarheid momenteel.
Verlieding door heksekransjes te organiseren dat is opzich niet slecht, maar de wereld zit vol bedrog!
Leuk gebracht, maar het leid je af van daar waar je eigenlijk wezen wil, in vrijheid en geen rare regels en rituelen; dansen op vuur enz
Juist, het is allemaal afleiding. Het is allemaal wel grappig en interessant en misschien zelfs intens of spiritueel maar compleet zinloos als het uiteindelijk tot de dood leidt, terwijl je een kans op het eeuwige leven in het paradijs hebt en je leven (dat geloof ik dan natuurlijk ten volle) ook verbetert, zuivert, zinnig maakt want de liefde van God is volledig aanwezig.

Typisch dat je die beeldspraak van een stukje lichaam van Jezus op aarde gebruikt, die gebruikt Paulus ook namelijk

Efeziërs 4
10 Die nedergedaald is, is Dezelfde ook, Die opgevaren is verre boven al de hemelen, opdat Hij alle dingen vervullen zou.
11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;
12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;
14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met allen wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listiglijk tot dwaling te brengen;
15 Maar de waarheid betrachtende in liefde, alleszins zouden opwassen in Hem, Die het Hoofd is, namelijk Christus;
16 Uit Welken het gehele lichaam bekwamelijk samengevoegd en samen vastgemaakt zijnde, door alle voegselen der toebrenging, naar de werking van een iegelijk deel in zijn maat, den wasdom des lichaams bekomt, tot zijns zelfs opbouwing in de liefde.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:18:44 #217
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60984436
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als jij oprecht en consistent wil zijn in geloof, uitspraken en daden moet je jezelf van kant maken. Dat is je eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid, heb ik helemaal niets mee te maken. Verwacht niet dat ik jouw uitspraken serieus kan nemen zolang je dat niet doet.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:20:52 #218
34793 neo567
You know who
pi_60984512
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als ik een vraag stel krijg ik een wedervraag, en niet een keer, nee tot vervelens toe. Als ik een stelling poneer of een verhaal vertel over mijn ervaringen krijg ik een bijbelcitaat om mijn oren en zegt ie glashard dat het onzin is, of dat ie me niet gelooft. Wat hij doet is zalig en hemels en wat ik doe is duivels en minderwaardig.

Als ik dat spuugzat word ga ik er op den duur net zo hard tegenin ja. Maar dat mag dus niet van jou?
Ik mag me constant laten beledigen en kleineren, maar als ik dat terug doe is het mierenneukerij??
Kan je hier wat mee?

verlagen tot niveau en worden verslagen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:22:17 #219
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60984566
quote:

[..]

jullie beide hebben een geloof.. wanneer de een de ander ervan probeert te overtuigen dat zijn/haar geloof niet goed is zal de ander gepikeerd raken en dmv "bewijzen" (die uiteraard allemaal indirect zijn) je te overtuigen.

je moet elkaar niet overtuigen maar luisteren naar elkaar en dan je eigen conclusie trekken.
stay frosty
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:22:17 #220
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60984567
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is een ander topic.
Jij haalt het voorbeeld aan hoor! Had daar dan ook een ander topic voor gebruikt.
quote:
Ik geloof dat oorspronkelijk de mens gewoon 'was' en genoot van het leven, ze waren naakt, kenden geen egoïsme maar gewoon liefde en tevredenheid, gebruikten hun creatieve capaciteiten, maar van destructie was in het geheel sprake. Zo stel ik me de ideale wereld voor en ik geloof dat het zo zal zijn in Gods koninkrijk, zonder de naaktheid.
Ik geloof je niet, en ik geloof het niet.

En waarom zou het in gods koninkrijk zonder de naaktheid zijn? Als er geen egoisme is, maar slechts liefde en tevredenheid, dan maakt naakt toch niets uit, want dan is er geen valse schaamte ook.
pi_60984579
quote:

[..]

Ik heb een raadseltje voor je: rr waren eens 2 mensen op straat en een politieman. Ineens begint er ieen derde persoon tegen de politieman te roepen dat 1 van die 2 mensen een bankrover is. Vervolgens begint er 1 van die 2 keihard te rennen. Welke van de 2 is de bankrover denk je?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 20-08-2008 16:29:54 ]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:24:07 #222
34793 neo567
You know who
pi_60984658
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:22 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

jullie beide hebben een geloof.. wanneer de een de ander ervan probeert te overtuigen dat zijn/haar geloof niet goed is zal de ander gepikeerd raken en dmv "bewijzen" (die uiteraard allemaal indirect zijn) je te overtuigen.

je moet elkaar niet overtuigen maar luisteren naar elkaar en dan je eigen conclusie trekken.
Woehaa !!
pi_60984673
De corrupte politieman
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:24:43 #224
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60984681
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:20 schreef neo567 het volgende:

[..]

Kan je hier wat mee?

verlagen tot niveau en worden verslagen
Ow, maar ik vermaak me opperbest hoor. Heb niet de intentie iemand te verslaan ook.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:25:16 #225
34793 neo567
You know who
pi_60984696
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb een raadseltje voor je: rr waren eens 2 mensen op straat en een politieman. Ineens begint er iemand tegen de politieman te roepen dat 1 van die 2 mensen een bankrover is. Vervolgens begint er 1 van die 2 keihard te rennen. Welke van de 2 is de bankrover denk je?
Salomon is die politieman
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:27:29 #226
34793 neo567
You know who
pi_60984758
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ow, maar ik vermaak me opperbest hoor. Heb niet de intentie iemand te verslaan ook.
ver---slaan, dus je voelt je ook niet ergens verweg aangevallen ?
Das mooi, als je geen rancune hebt, of die iig uhh "de baas" bent!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:27:49 #227
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60984772
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb een raadseltje voor je: rr waren eens 2 mensen op straat en een politieman. Ineens begint er iemand tegen de politieman te roepen dat 1 van die 2 mensen een bankrover is. Vervolgens begint er 1 van die 2 keihard te rennen. Welke van de 2 is de bankrover denk je?
nou vertel? is de persoon die begint te rennen dezelfde persoon die de ander voor bankrover uitmaakte?
stay frosty
pi_60984795
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:22 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jij haalt het voorbeeld aan hoor! Had daar dan ook een ander topic voor gebruikt.
[..]

Ik geloof je niet, en ik geloof het niet.

En waarom zou het in gods koninkrijk zonder de naaktheid zijn? Als er geen egoisme is, maar slechts liefde en tevredenheid, dan maakt naakt toch niets uit, want dan is er geen valse schaamte ook.
Dat weet ik niet. Heeft God zo bepaald.
pi_60984820
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:27 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nou vertel? is de persoon die begint te rennen dezelfde persoon die de ander voor bankrover uitmaakte?
Die begon te roepen was een derde persoon, niet 1 van die 2. Beetje onduidelijk.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:30:24 #230
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60984855
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:22 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik heb geen geloof, en hoef Ali dan ook nergens van te overtuigen. Dat wil ik ook helemaal niet.

Ik zeg alleen al 50 topics lang ofzo dat ik hetzelfde ervaar als hij, aan wat hij de 'heilige geest' noemt, zonder gelovig te zijn, en hij blijft gewoon keihard roepen dat ik lieg. Ik gun Ali zijn ervaringen van harte, maar ik vind het arrogant dat hij mijn ervaringen ontkent, en minderwaardig vindt. En dan heb je een hevige discussie die zorgt voor veel zeer plezierige uurtjes.

Wat is daar precies mis mee???
pi_60984940
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:12 schreef neo567 het volgende:

[..]

Rituelen zijn er voor zij die dat willen, regels behalve doe geen kwaad zijn er niet...meer vrijheid dan in jouw vorm van geloof met veel meer regels en geboden dus.

Het leid me niet af, het brengt me presies waar ik moet zijn, hier op deze aarde en in ritme met die aarde.
Waarom toch keer op keer dat belachelijk makende ondertoontje zo van wat jij geloofd is zo belachelijk, hoe kan je dat nou geloven, hoe dom is dat toch zeg?

Je weet dat ik dat andersom ook kan doen, sterker nog, in irritatie heb ik dat ook gedaan.

Je zegt jezus werke met de heilige geest, anderen werken met wat ze de universele bron noemen, is da dan niet gewoon een andere benaming voor die heilige geest?
Ik weet van vele dat ze als advies hebben nooit te zeggen dat zij iets genezen hebben, maar dat dat van god komt, of van die universele bron of hoe ze het ook willen noemen.

In de bijbel zelf staat een tegenstelling aan de ene kant komt het idee dat er niet dat soort dingen edaan mogen worden, aan de andere kant mag het wel als het maar in naam van god is, maakt het dan zoveel uit hoe je die god noemt, die god met wel 1000 namen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:33:04 #232
34793 neo567
You know who
pi_60984953
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

ik heb geen geloof, en hoef Ali dan ook nergens van te overtuigen. Dat wil ik ook helemaal niet.
Hier moet ik aan denken als ik die zin lees

"Hoe kan je zo zeker zijn dat God niet bestaat?" Atheïst: "Je moet toch in iets geloven."
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:35:22 #233
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60985042
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:33 schreef neo567 het volgende:

[..]

Hier moet ik aan denken als ik die zin lees

"Hoe kan je zo zeker zijn dat God niet bestaat?" Atheïst: "Je moet toch in iets geloven."
Ik vertrouw op de wetenschap, want die is tastbaar en onomstotelijk bewijsbaar, en dat heeft niets met geloof te maken, op geen enkele wijze. Dus bovenstaande zin gaat voor deze atheist niet op
pi_60985051
Denk dat het ook gaat om accepteren en niet zozeer om luisteren. Ali luistert wel maar accepteert andersgelovigen of andersdenkenden niet in zijn wereldbeeld omdat hij het afwerpt als occult. En dan door het niet accepteren vervolgens niet goed luisteren waarschijnlijk, blind zijn voor anderen wat ze in het leven meemaken als het aankomt om die zogenaamde heilige geest. Alleen uitgaan van eigen visie en zicht als enige juiste omdat het andere nogmaals zorgt voor het einde van het bestaan en hel en verdoemenis.
pi_60985125
quote:

[..]

Ik zeg alleen al 50 topics lang ofzo dat ik hetzelfde ervaar als hij, aan wat hij de 'heilige geest' noemt, zonder gelovig te zijn, en hij blijft gewoon keihard roepen dat ik lieg. Ik gun Ali zijn ervaringen van harte, maar ik vind het arrogant dat hij mijn ervaringen ontkent, en minderwaardig vindt. En dan heb je een hevige discussie die zorgt voor veel zeer plezierige uurtjes.

Je gelooft dat je hetzelfde meemaakt als ik. Je probeert me daar al 50 topics lang van te overtuigen.
quote:
Je spreekt jezelf tegen. Je hoeft niet religieus te zijn om een geloof/overtuiging te hebben.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:39:49 #236
34793 neo567
You know who
pi_60985212
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Rituelen zijn er voor zij die dat willen, regels behalve doe geen kwaad zijn er niet...meer vrijheid dan in jouw vorm van geloof met veel meer regels en geboden dus.

Het leid me niet af, het brengt me presies waar ik moet zijn, hier op deze aarde en in ritme met die aarde.
Waarom toch keer op keer dat belachelijk makende ondertoontje zo van wat jij geloofd is zo belachelijk, hoe kan je dat nou geloven, hoe dom is dat toch zeg?

Ik zeg niet dat jou geloof belachelijk is, alleen zal het mij niet brengen wat ik wil na dit leven, er staan andere dingen in mijn testament, de dingen die ik het liefst nalaat voor anderen, niet dat de dingen die bijv. sommige mensen doen verkeerd zijn, helemaal niet ; al moet ik er zelf wel is om lachen, maar dat terzijde (that's me, sorry dat ik besta )
quote:
Je weet dat ik dat andersom ook kan doen, sterker nog, in irritatie heb ik dat ook gedaan.

Je zegt jezus werke met de heilige geest, anderen werken met wat ze de universele bron noemen, is da dan niet gewoon een andere benaming voor die heilige geest?
Ik weet van vele dat ze als advies hebben nooit te zeggen dat zij iets genezen hebben, maar dat dat van god komt, of van die universele bron of hoe ze het ook willen noemen.

In de bijbel zelf staat een tegenstelling aan de ene kant komt het idee dat er niet dat soort dingen edaan mogen worden, aan de andere kant mag het wel als het maar in naam van god is, maakt het dan zoveel uit hoe je die god noemt, die god met wel 1000 namen?
Ook ik ben wel eens recalcitrant hoor
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:42:31 #237
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60985305
quote:

[..]

dat is hetzelfde als dat een PSV-er zegt dat hij hetzelfde bij een thuiswedstrijd ervaart als een Ajacied.

in mijn ogen kunnen geen van jullie beide zeggen dat jullie hetzelfde ervaren tewijl jullie beide niet van elkaar weten dat jullie ervaren..
stay frosty
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:43:24 #238
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60985334
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je gelooft dat je hetzelfde meemaakt als ik.
Nee, dat maak ik op uit jouw veelvuldige omschrijvingen van je ervaringen. Dat heeft niets met geloven te maken, maar met vergelijkingmateriaal.
quote:
Je spreekt jezelf tegen. Je hoeft niet religieus te zijn om een geloof/overtuiging te hebben.
Waar in de door jouw gequotete zin heb ik het dan over religieus? Dus waar spreek ik mezelf tegen dan?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:44:47 #239
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60985387
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:42 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

dat is hetzelfde als dat een PSV-er zegt dat hij hetzelfde bij een thuiswedstrijd ervaart als een Ajacied.

in mijn ogen kunnen geen van jullie beide zeggen dat jullie hetzelfde ervaren tewijl jullie beide niet van elkaar weten dat jullie ervaren..
Moet je eens teruglezen hoe Ali dat omschrijft dan. Zo zou ik het in vele gevallen ook doen, en in een aantal gevallen zelfs nog veel sterker.
pi_60985450
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:43 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nee, dat maak ik op uit jouw veelvuldige omschrijvingen van je ervaringen. Dat heeft niets met geloven te maken, maar met vergelijkingmateriaal.
Oke, maar wanneer ga je het opgeven om mij proberen te overtuigen? Want dat gaat je toch niet lukken zolang je bent hoe je nu bent, zolang je je presenteert zoals je nu doet, zolang je mij benadert zoals je nu doet.
quote:
Waar in de door jouw gequotete zin heb ik het dan over religieus? Dus waar spreek ik mezelf tegen dan?
Je ontkent dat je een geloof hebt. Je hebt geen religie (of wel?), maar wel een geloof/overtuiging.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:50:36 #241
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60985558
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke, maar wanneer ga je het opgeven om mij proberen te overtuigen? Want dat gaat je toch niet lukken zolang je bent hoe je nu bent, zolang je je presenteert zoals je nu doet, zolang je mij benadert zoals je nu doet.
Zodra jij ophoudt met beledigen.
quote:
Je ontkent dat je een geloof hebt. Je hebt geen religie (of wel?), maar wel een geloof/overtuiging.
Ik snap dit niet.
pi_60985575
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:42 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Precies, zij kan niet weten of ze hetzelfde ervaart als ik, dat gelooft ze op basis van mijn beschrijvingen. Ik geloof van niet. En al 50 of meer topics probeert ze me er van te overtuigen van wel. Wie dringt zich dan aan wie op?
pi_60985587
Geloof in jezelf kun je ook als geloofsovertuiging zien en dan de eigen leefregels die je zelf hebt opgesteld als een soort van religie. Een op maat gemaakt geloof helemaal voor je eigen door jezelf samengesteld.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:51:56 #244
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60985597
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:50 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

[..]

Ik snap dit niet.
waar staat dan een belediging?
stay frosty
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:52:39 #245
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60985620
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:51 schreef Topspin het volgende:
Geloof in jezelf kun je ook als geloofsovertuiging zien en dan de eigen leefregels die je zelf hebt opgesteld als een soort van religie.
indeed...
iedereen geloof ergens in.. of een god of een politiek systeem of zichzelf, de wed van de sterkste...
iedereen geloofd ergens in
stay frosty
pi_60985624
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:50 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dan moet ik God verloochenen. Dat doe ik niet. Je kan mij ook respecteren ondanks dat ik niet geloof dat jouw leven het optimale mogelijk is en ik geloof dat het leven met Godsdienst zoals ik dat nu doe wel is. Jij wil dat ik mijn mond houd, jij wil mijn grondrechten afnemen. Hoever ben je bereid daarin te gaan?
quote:
Ik snap dit niet.
Je bent niet religieus, maar je hebt wel een geloof/overtuiging, namelijk dat het niets uitmaakt dat ik geloof en jij niet.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:56:57 #247
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60985725
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dan moet ik God verloochenen. Dat doe ik niet. Je kan mij ook respecteren ondanks dat ik niet geloof dat jouw leven het optimale mogelijk is en ik geloof dat het leven met Godsdienst zoals ik dat nu doe wel is. Jij wil dat ik mijn mond houd, jij wil mijn grondrechten afnemen. Hoever ben je bereid daarin te gaan?
[..]

Je bent niet religieus, maar je hebt wel een geloof/overtuiging, namelijk dat het niets uitmaakt dat ik geloof en jij niet.
je kan een ander respecteren net als dat ik jou respecteer en dat ik anderen respecteer.
ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen keuze en religie.
en mag daar imho niet op afgerekend worden.

het is ook BTW regel 1 van de grondwet
stay frosty
pi_60985871
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

je kan een ander respecteren net als dat ik jou respecteer en dat ik anderen respecteer.
ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen keuze en religie.
en mag daar imho niet op afgerekend worden.

het is ook BTW regel 1 van de grondwet
Ben je van mening dat ik anderen niet respecteer wanneer ik mijn geloof uit, voornamelijk door vragen van anderen te beantwoorden?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:03:25 #249
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60985897
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ben je van mening dat ik anderen niet respecteer wanneer ik mijn geloof uit?
ik ben van mening dat je een ander niet respecteert wanneer je die persoon beledigt omdat jullie niet dezelfde religie hebben
stay frosty
pi_60985912
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ben je van mening dat ik anderen niet respecteer wanneer ik mijn geloof uit, voornamelijk door vragen van anderen te beantwoorden?
Je accepteert het niet denk ik dus wel

Accepteren en respecteren is iets heel anders maar lijkt toch wel op elkaar. Je accepteert het niet omdat het dan volgens jou evil is en tegen je geloof is. Vraag me dan af hoe je aankijkt tegen de Islam die een compleet andere God hebben terwijl er in de bijbel gesproken wordt dat er maar 1 ware God is waar je in mag geloven en dat is Christus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')