abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:37:06 #1
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60966752

VS:

Discussieer hier over de ware aard van de new-age beweging, de satanische oorsprong van het occultisme en de leer van de Bijbel. Ontdek wie je ware vriend is: licht of duisternis?

Het vorige topic.
Al het occulte komt van Lucifer deel 13
pi_60966931
Licht of duisternis.....de meningen zijn verdeeld waar de Christelijke God toe behoort.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:45:02 #3
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60967027
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:42 schreef ToT het volgende:
Licht of duisternis.....de meningen zijn verdeeld waar de Christelijke God toe behoort.
T is dan ook een hypothese Persoonlijk denk ik niet zo in hokjes, en denk ik inderdaad dat God zich op vele manieren manifesteerd. Maar dat is de discussie die we hier willen voeren, niet waar? Of dat wel of niet zo is
pi_60967108
Precies.

Nou, wat voor godsplaatje ga je plaatsen?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:51:37 #5
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60967165
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:47 schreef ToT het volgende:
Precies.

T leek me leuker om deze keer bij de engelen te blijven Vandaar een duistere en een lichte engel
pi_60967210
Hij is niet te zien....
  Moderator dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:56:54 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_60967308
Deel 14!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:58:15 #8
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60967335
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:53 schreef ToT het volgende:
Hij is niet te zien....
Wat kan ik daar aan doen?

Ik zie hem namelijk wel?
pi_60967405
Hij zit bij je in de cache.

Jat 'm ff van die site en plemp 'm in Photobucket of zo.
pi_60969125
Ik mis eigenlijk ook de vorige delen in de OP
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:12:17 #11
34793 neo567
You know who
pi_60972787
Voor Lucifer:

quote:
Without the mask
Where will you hide?
Cant find yourself,
Lost in your lies
Leuk meisje met die uhhm capichon:

[ Bericht 12% gewijzigd door neo567 op 20-08-2008 08:17:56 ]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:21:34 #12
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60972852
Mogge jongens, maak aub even een nieuwe OP aan Ik was te moe gister om het te doen, en ik heb geen photobucket ofzo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:24:55 #13
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60972875
En weer een TVP.
Let's see what part 14 will bring us.

@ Ali over dieren:
Erodome doelde niet op dieren en mensen als gelijke in de vorm van rechten, maar meer van leven (op het spiritueele vlak zelf.)
Maar dit argument loopt bij jou al spaak omdat jij niet eens aan kan nemen dat wij biologisch gezien ook (zoog)dieren zijn.
Toch mag het wel even gezegd worden, daar dieren meer zijn dan jou geloof doet vermoeden.
Eigen ziel, karakter, persoonlijkheid, belevingswereld, wel degelijk eigen vorm van moraal en grenzen ect en dus ook een invidu.
De configuratie van deze facetten verschilt natuurlijk per dier soort, maar zeker heel veel van de dieren die dicht bij ons staan (in het dagelijks leven) scoren hier heel hoog mee.
Als ik ooit een eigen paard heb, zal deze als gelijke behandeld worden.
Niet als mens, maar als paard. Zoals het hoort. Want dat lukken heel veel mensen al niet eens.
(Vooral op veel manages kom je dit tegen waar paarden maar gewoon moeten lopen en verder niet moeten zeuren.)
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:33:25 #14
34793 neo567
You know who
pi_60972962
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:42 schreef ToT het volgende:
Maar wat denk je zelf?

Dit is wat volgens mij heel dichtbij van de situatie anno 2008 komt:

Geloof je eigenlijk dat er zoiets bestaat als een engel die uit het paradijs is verbannen, en z'n eigen wereld heeft geschapen (slim en hoog ontwikkeld is Lucifer wel ), waar hij een van de andere goden (Appollo bijv., daar deze volgens de verhalen ook met mannen sliep) als mikpunt op de aarde heeft gezet bijv.?

Iedereen heeft een vrije wil behalve die ene...Zijn leven wordt gesaboteerd en geïntimideert, en gemanipuleerd, echte elke stap die hij zet wordt ge-anticipeerd, enzzz, Om zo iets te bewerkstelligen, daar heeft hij alles voor over, zelfs het delen van zijn kennis --> Reiki enz)

Er is nog veel meer hoor onder onze zon momenteel, maar hij laat de mensen van zijn kennis "eten" , maar niet alles want dan komt z'n positie in gevaar , dus een beetje, terwijl het lijkt alsof de gelovigen dat allemaal niet mogen van God, die alleen maar een bijbel en een keuze heeft achtergelaten

Dit iom de zonnegod (cyclops: Kronos) bijvoorbeeld, en z'n ge-adopteerde dochter DIANA ( mythologie).
(Dia = licht --> na het licht van de zon ) --> deze werken dus voor lucifer !!!

Sterker nog hij gebruikt die ene Appollo als masker (soort marionet, het is immers zijn wereld en tijdperk !!! )totdat zijn (lucifer) doel bereikt is, denk aan vrijmetselaars enz, dan krijgt vervolgens Apollo de schuld en hij lacht zich rot

Denk erover na aub !

To the game of wisdom you stay a slave;
( je weet nooit alles --> wie heeft er nou een GOD complex ???? ---> ), give 'm just enough rope to "lift" themselves from the real life oftwel: to hang themselves !!!!

Wat heb je aan ver geavanceerde technologie (startrek enz) als je anno 2008 nog steeds met mortieren gaat praten,en de rest van de wereld lijdzaam toekijkt want we zijn afhankelijk van gas (Reiki bijv.), ......

[ Bericht 5% gewijzigd door neo567 op 20-08-2008 10:50:30 ]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:20:42 #15
34793 neo567
You know who
pi_60973589
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:58 schreef Windigo het volgende:

[..]

Wat kan ik daar aan doen?

Ik zie hem namelijk wel?
Teken aan de wand ?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:33:31 #16
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60973856
tvp
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:49:39 #17
34793 neo567
You know who
pi_60974167
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:45 schreef Windigo het volgende:

[..]

T is dan ook een hypothese Persoonlijk denk ik niet zo in hokjes, en denk ik inderdaad dat God zich op vele manieren manifesteerd. Maar dat is de discussie die we hier willen voeren, niet waar? Of dat wel of niet zo is
Ik denk dat Lucifer zich op vele manieren manifesteerd, God heeft alleen een keuze en een boek achter gelaten, correct me if i'm wrong
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:51:35 #18
34793 neo567
You know who
pi_60974209
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:47 schreef ToT het volgende:
Precies.

God op een plaatje
Engelen dan, die stuurde HIJ ook naar de aarde toch
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:54:16 #19
34793 neo567
You know who
pi_60974270
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:51 schreef Windigo het volgende:

[..]

T leek me leuker om deze keer bij de engelen te blijven Vandaar een duistere en een lichte engel
Een duistere engel, dat is simpelweg een demoon(stratie) (protest engel)
pi_60974303
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:33 schreef neo567 het volgende:

Maar wat denk je zelf?
Mijn persoonlijke overtuiging is dat de Bijbel de boodschap van Jezus verwrongen heeft.
Er is te veel vernietigd of geheim gehouden; wat mogen we niet weten? Waarom worden sommige dingen wel als de absolute waarheid beschouwd terwijl ze absoluut niet te verifiëren zijn, en waarom worden andere bronnen weer verworpen?

De Christelijke kerk draait om macht, en de Bijbel is een sterk wapen om die macht te behouden.
De Bijbel voedt de angst van mensen, maar geeft hen ook hoop.

Mijn overtuiging is dat Jezus een zeer bijzonder man was die met een zeer bijzondere boodschap kwam, maar dat hij toentertijd verkeerd begrepen werd. Van een mug werd al gauw een olifant gemaakt en dingen die men niet snapte, werden op andere manieren verklaard.

Ik denk dat Jezus echt goede intenties had en dat hij ook een sterke band met Het Hogere had.
De God van de Bijbel is slechts bangmakerij volgens mij, pure fictie om meer volgelingen te krijgen.
Ik geloof absoluut niet in het scheppingsverhaal en de erfzonde. Veel dingen in de Bijbel moeten symbolisch worden opgevat, en men moet er volgens mij niet van uit gaan dat de Bijbel het letterlijke woord van God is; het is geschreven door een groep mannen die een bepaald doel voor ogen hadden.
Wat was dat doel? Hoe kun je er van uit gaan dat zij 100% oprecht waren?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:00:26 #21
34793 neo567
You know who
pi_60974389
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke overtuiging is dat de Bijbel de boodschap van Jezus verwrongen heeft.
Hier gaat het al fout, de bijbel is een boek, dus mensen hebben boodschappen verwrongen, zoals de krant; de een ziet het zus en de ander is zo gekleurd
quote:
Er is te veel vernietigd of geheim gehouden; wat mogen we niet weten? Waarom worden sommige dingen wel als de absolute waarheid beschouwd terwijl ze absoluut niet te verifiëren zijn, en waarom worden andere bronnen weer verworpen?

De Christelijke kerk draait om macht, en de Bijbel is een sterk wapen om die macht te behouden.
De Bijbel voedt de angst van mensen, maar geeft hen ook hoop.
Het zijn de mensen die macht willen, niet dat boek, en oja, lucifer wilde net zo machtig zijn als God, en toen; bladiebla enzo..zie verder laatste post in dit antwoord (snel koppeling)

REMEBER: MISERY LOVES COMPAGNIE(zie de tekst van de snelkoppeling als lucifer die kermt buiten het paradijs ofzo.)
quote:
Mijn overtuiging is dat Jezus een zeer bijzonder man was die met een zeer bijzondere boodschap kwam, maar dat hij toentertijd verkeerd begrepen werd. Van een mug werd al gauw een olifant gemaakt en dingen die men niet snapte, werden op andere manieren verklaard.

Ik denk dat Jezus echt goede intenties had en dat hij ook een sterke band met Het Hogere had.
De God van de Bijbel is slechts bangmakerij volgens mij, pure fictie om meer volgelingen te krijgen.
Ik geloof absoluut niet in het scheppingsverhaal en de erfzonde. Veel dingen in de Bijbel moeten symbolisch worden opgevat, en men moet er volgens mij niet van uit gaan dat de Bijbel het letterlijke woord van God is; het is geschreven door een groep mannen die een bepaald doel voor ogen hadden.
Wat was dat doel? Hoe kun je er van uit gaan dat zij 100% oprecht waren?
Die boom van goed en kwaad daar lopen we elke dag in, de bijbel is een aards boek van God voor ons, met de keuze, en niets geen Reiki enz...

ALs je varkens altijd cake afval voert van jongs af aan, dan eet je als je dat varken opeet, eigenlijk vlees geworden cakeafval

Ik bedoel die appel van de boom daar is van gegeten en nu is die boom vlees geworden, we lopen elke dag in die boom, choicesssss Hoor de siss van de slang , en krab dan aan je kruin(en)

Boomkruin: De kruin, het bovenste vertakte deel van een boom, lijkt wel op kroon als in aureool

Enne die appel was vast erg zoet van smaak, anders had ze niet geslikt en adam ook niet

Lees maar is heel aandachtig wat ik antwoord op jou post

[ Bericht 2% gewijzigd door neo567 op 20-08-2008 11:31:03 ]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:22:56 #22
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60974885
reincarnatie bestaat niet MAAR jezus stond op uit de dood , is vermoord MAAR leeft nu nog steeds EN hij komt eeuwen later terug
Reincarnatie bestaat niet MAAR na ons dood hebben we keuzes en moeten we de gevolgen dragen na ons dood voor de keuzes voor ons dood ....
Reincarnatie ?? onzin !!
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:24:54 #23
34793 neo567
You know who
pi_60974930
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:22 schreef Summers het volgende:
reincarnatie bestaat niet MAAR jezus stond op uit de dood , is vermoord MAAR leeft nu nog steeds EN hij komt eeuwen later terug .
Reincarnatie bestaat niet MAAR na ons dood hebben we keuzes en moeten we de gevolgen dragen na ons dood voor de keuzes voor ons dood ....
Reincarnatie ?? onzin !!
LOL

Wie zegt dat re-incarnatie niet bestaat, als er niet over gesproken wordt wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar of je er nu /morgen enzz wat aan hebt, dát is DE vraag !!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:35:16 #24
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60975190
quote:
reincarnatie bestaat niet MAAR jezus stond op uit de dood , is vermoord MAAR leeft nu nog steeds EN hij komt eeuwen later terug
Reincarnatie ?? onzin !!
Ja maar dat geld dus alleen voor God's speciale superzoon Jezus, de rest kan dat soort trucjes niet
pi_60975227
een slaperige goeie morgen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:37:05 #26
34793 neo567
You know who
pi_60975232
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:35 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja maar dat geld dus alleen voor God's speciale superzoon Jezus, de rest kan dat soort trucjes niet
Hahaha dies wel leuk --> we want more (greed get's them all in the end )

ARE YOU NOT ENTERTAINED !!!!

of deze lange versie:

[ Bericht 15% gewijzigd door neo567 op 20-08-2008 10:59:51 ]
pi_60975296
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:24 schreef Darkwolf het volgende:
En weer een TVP.
Let's see what part 14 will bring us.

@ Ali over dieren:
Erodome doelde niet op dieren en mensen als gelijke in de vorm van rechten, maar meer van leven (op het spiritueele vlak zelf.)
Maar dit argument loopt bij jou al spaak omdat jij niet eens aan kan nemen dat wij biologisch gezien ook (zoog)dieren zijn.
Toch mag het wel even gezegd worden, daar dieren meer zijn dan jou geloof doet vermoeden.
Eigen ziel, karakter, persoonlijkheid, belevingswereld, wel degelijk eigen vorm van moraal en grenzen ect en dus ook een invidu.
De configuratie van deze facetten verschilt natuurlijk per dier soort, maar zeker heel veel van de dieren die dicht bij ons staan (in het dagelijks leven) scoren hier heel hoog mee.
Als ik ooit een eigen paard heb, zal deze als gelijke behandeld worden.
Niet als mens, maar als paard. Zoals het hoort. Want dat lukken heel veel mensen al niet eens.
(Vooral op veel manages kom je dit tegen waar paarden maar gewoon moeten lopen en verder niet moeten zeuren.)
Oh ik geloof best dat dieren een eigen persoonlijkheid, karakter enz. hebben, heb zelf ook huisdieren gehad (parkieten en alle 3 heel eigen karakter en gedrag). En mensen zijn biologisch gezien ook net zoogdieren. Maar mensen kunnen keuzes maken op een manier die dieren niet kunnen. Mensen kunnen psychisch veel verder heen gaan en dan allemaal zieke dingen doen. Dat zie ik niet bij dieren. Mensen kunnen ervoor kiezen tegen al hun instincten in te gaan of er volledig in mee te gaan. Die dingen vind ik duidelijk verschillend tussen mens en dier. En religieuze dieren bestaat wat mij betreft niet... ik geloof dus ook niet dat dieren spirituele wezens zijn.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:40:37 #28
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60975307
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:24 schreef neo567 het volgende:

[..]

LOL

Wie zegt dat re-incarnatie niet bestaat, als er niet over gesproken wordt wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar of je er nu /morgen enzz wat aan hebt, dát is DE vraag !!
WIE denk je ?

Op dinsdag 19 augustus 2008 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee dat hoop je, omdat je op die manier niet bang hoeft te zijn voor dat laatste oordeel en een eeuwige dood. Dat meerdere levens en reincarnatie is een leugen van Satan om je weg te houden van bekering, zodat je jezelf de dood in jaagt.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:42:24 #29
34793 neo567
You know who
pi_60975341
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh ik geloof best dat dieren een eigen persoonlijkheid, karakter enz. hebben, heb zelf ook huisdieren gehad (parkieten en alle 3 heel eigen karakter en gedrag). En mensen zijn biologisch gezien ook net zoogdieren. Maar mensen kunnen keuzes maken op een manier die dieren niet kunnen. Mensen kunnen psychisch veel verder heen gaan en dan allemaal zieke dingen doen. Dat zie ik niet bij dieren. Mensen kunnen ervoor kiezen tegen al hun instincten in te gaan of er volledig in mee te gaan. Die dingen vind ik duidelijk verschillend tussen mens en dier. En religieuze dieren bestaat wat mij betreft niet... ik geloof dus ook niet dat dieren spirituele wezens zijn.
Niet die dieren in het wild/bos op aarde, voodoo mag eigenlijk niet hè!!!
Dus voor de rest hou ik me vingers van het toetsenbord over dieren en geesten.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:43:40 #30
34793 neo567
You know who
pi_60975376
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Summers het volgende:

[..]

WIE denk je ?

Op dinsdag 19 augustus 2008 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee dat hoop je, omdat je op die manier niet bang hoeft te zijn voor dat laatste oordeel en een eeuwige dood. Dat meerdere levens en reincarnatie is een leugen van Satan om je weg te houden van bekering, zodat je jezelf de dood in jaagt.
Ja ik snap dat ook wel, je hebt er niets aan, --> wat dan ????
Dus leef er niet mee (beschouw het als een dood iets)
pi_60975638
quote:
Reincarnatie ?? onzin !!
Jezus is opgestaan uit de dood, dat is iets anders dan reïncarnatie. Daarna is Hij naar de hemel gegaan en vandaar uit zal hij terugkomen. Mensen zullen uit de dood opgewekt worden met een nieuw lichaam, ook dat is geen reïncarnatie. Niet in de oosterse zin van het woord iig.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:54:54 #32
34793 neo567
You know who
pi_60975660
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jezus is opgestaan uit de dood, dat is iets anders dan reïncarnatie. Daarna is Hij naar de hemel gegaan en vandaar uit zal hij terugkomen. Mensen zullen uit de dood opgewekt worden met een nieuw lichaam, ook dat is geen reïncarnatie. Niet in de oosterse zin van het woord iig.
Dit wordt weer een ouderwetse wellus / nietus
pi_60975694
quote:

[..]

Whehehe, Jesus Christ Superstar

Schitterende muziek trouwens, een van mijn lievelings mijn lievelingsmusical.
Vooral het gebed van Jezus op de Gethsemane. Zooooooo mooi!! Rillingen en kippevel krijg ik daarvan. Vooral als het gezongen wordt door Steve Balsamo.

Ik heb nogal wat diverse uitvoeringen van de musical, en Steve is THA BomB!!
En de mooiste Jezus die ik ooit gezien heb trouwens!!!!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:00:59 #34
34793 neo567
You know who
pi_60975808
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Whehehe, Jesus Christ Superstar

Schitterende muziek trouwens, een van mijn lievelings mijn lievelingsmusical.
Vooral het gebed van Jezus op de Gethsemane. Zooooooo mooi!! Rillingen en kippevel krijg ik daarvan. Vooral als het gezongen wordt door Steve Balsamo.

Ik heb nogal wat diverse uitvoeringen van de musical, en Steve is THA BomB!!
En de mooiste Jezus die ik ooit gezien heb trouwens!!!!
Niet lullig bedoelt, maar de context die ik van je bericht maak:

Eigenlijk is het zo:

The slave who became a Gladiator. The Gladiator who defeated an Empire
(mag wel es na 2000 jaar "beschaving" ??? )

Maar dat empire is het romeinse rijk voor de niet kenners van die uitspraak

[ Bericht 2% gewijzigd door neo567 op 20-08-2008 11:08:57 ]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:09:45 #35
34793 neo567
You know who
pi_60976001
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
een slaperige goeie morgen
Enne mooie datum vandaag: 20-08-2008 !!!!!!!
pi_60976020
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Mensen hebben vooral de illusie dat ze tegen instinct in kunnen gaan, maar kijk eens heel erg eerlijk naar ons.
Vrije keuze is ook alleen iets dat neerkomt op reageren op al het voorgaande en instinct, zo vrij is dat niet als je het heel zwaar gaat bekijken.

Alleen als je dieren langs de menselijke maatstaaf legt kom je dingen tegen waarvan je zegt ja mensen zijn anders, maar het wordt niet meer dan anders.
Wist je dat mieren hele oorlogen voeren, of dacht je dat de mens daar zo uniek in was?
Wat wolven babysitters kennen, termieten een airco kunnen bouwen die op de graad nauwkeurig is en zo nog veeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeel meer.
Dat katten tussen werelden kunnen zien en negatieve energie kunnen zuiveren en je kan maar door blijven gaan.

Als je heel eerlijk kijkt dan is de mens nergens uniek in in deze wereld, we zijn dieren, zij zijn niet minder dan ons, kennen emotie, kennen probleemgedrag die heel erg destructief kan zijn net als de mens, kennen altruisme, van somige dieren weten we met zekerheid dat ze bv kunnen liegen(een chimp die letterlijk zijn gezicht schoonveegt om daarna een gewenste uitdrukking erop te zetten om voor elkaar te krijgen wat hij wil0 en zo kan ik uren doorgaan.

Dieren zijn zeer zeker spirituele wezens, zij zijn mijn broeders en zusters, ik ben geen hond, ik ben geen kat, maar dat maakt hun niet minder, ik ben ook jou niet, maakt dat jou minder?

Ik zal niet alles gaan beantwoorden van het vorige topic, anders blijven het van die enorme lappen test, maar het blijft erop neerkomen dat ik de wereld anders bekijk, dat ik bepaalde waarden ken die gewoon niet in overeenstemming zijn met jouw geloof en daar ook niet gaan komen, alleen maar goed voor dieren zijn is voor mij niet genoeg, ik zie het anders, ben blij dat anderen die dat niet zo zien wel goed voor dieren zijn, maar er is een fundamenteel verschil.

Wat eenzaamheid betrefd, dat was zo toen ik probeerde te zijn wat ik niet was, altijd rondliep met het gevoel niet te passen, dat de dingen niet klopte die ik probeerde te leven.
Ik kan met gemak zelfs weken alleen zijn als ik dat wil, eenzaam ben ik al jaren niet meer nu ik mezelf ben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:19:38 #37
34793 neo567
You know who
pi_60976247
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Mensen hebben vooral de illusie dat ze tegen instinct in kunnen gaan, maar kijk eens heel erg eerlijk naar ons.
Vrije keuze is ook alleen iets dat neerkomt op reageren op al het voorgaande en instinct, zo vrij is dat niet als je het heel zwaar gaat bekijken.
Je kan ook tegen je instinct ingaan, dat heet verleiding weerstaan meen ik.
quote:
Alleen als je dieren langs de menselijke maatstaaf legt kom je dingen tegen waarvan je zegt ja mensen zijn anders, maar het wordt niet meer dan anders.
Wist je dat mieren hele oorlogen voeren, of dacht je dat de mens daar zo uniek in was?
Wat wolven babysitters kennen, termieten een airco kunnen bouwen die op de graad nauwkeurig is en zo nog veeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeel meer.
Dat katten tussen werelden kunnen zien en negatieve energie kunnen zuiveren en je kan maar door blijven gaan.
We kunnen leren van de dieren, "terwijl wij slimmer worden geacht" dat bedoel je ?
Die termieten doen niets bewust, zeker weten ! (anders gingen ze wel experimenteren
Is niets meer dan een "voorgeprogrammeerd" instinct
quote:
Als je heel eerlijk kijkt dan is de mens nergens uniek in in deze wereld, we zijn dieren, zij zijn niet minder dan ons, kennen emotie, kennen probleemgedrag die heel erg destructief kan zijn net als de mens, kennen altruisme, van somige dieren weten we met zekerheid dat ze bv kunnen liegen(een chimp die letterlijk zijn gezicht schoonveegt om daarna een gewenste uitdrukking erop te zetten om voor elkaar te krijgen wat hij wil0 en zo kan ik uren doorgaan.
Wij kunnen alle dieren uitroeien dat is de macht die wij als mensen hebben, andersom gaat niet anno 2008, hoezo niet uniek?
quote:
Dieren zijn zeer zeker spirituele wezens, zij zijn mijn broeders en zusters, ik ben geen hond, ik ben geen kat, maar dat maakt hun niet minder, ik ben ook jou niet, maakt dat jou minder?
Koop jij eten voor hun of andersom ? WIl niet zeggen dat het recht op leven in jou handen is, maar als je dier terminaal ziek is, geen coma, geen infusen enz, --> spuitje is het beste dan vaak
quote:
Ik zal niet alles gaan beantwoorden van het vorige topic, anders blijven het van die enorme lappen test, maar het blijft erop neerkomen dat ik de wereld anders bekijk, dat ik bepaalde waarden ken die gewoon niet in overeenstemming zijn met jouw geloof en daar ook niet gaan komen, alleen maar goed voor dieren zijn is voor mij niet genoeg, ik zie het anders, ben blij dat anderen die dat niet zo zien wel goed voor dieren zijn, maar er is een fundamenteel verschil.

Wat eenzaamheid betrefd, dat was zo toen ik probeerde te zijn wat ik niet was, altijd rondliep met het gevoel niet te passen, dat de dingen niet klopte die ik probeerde te leven.
Ik kan met gemak zelfs weken alleen zijn als ik dat wil, eenzaam ben ik al jaren niet meer nu ik mezelf ben.
The greatest love of all, is to loveyourself, dan kan je nl ook van anderen houden
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:25:35 #38
34793 neo567
You know who
pi_60976379
quote:

[..]

Bedoel je je mede-mens ?
Toch proef ik rancune in je antwoord
pi_60976555
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Het beste voorbeeld vind ik nog altijd mensen die in hongerstaking gaan en zich doodhongeren. Mensen kunnen met hun geest hun lichaam bedwingen, een dier kan dat niet.
quote:
Prachtige schepsels van God inderdaad. Ik blijf me erover verbazen en verwonderen, en moet vaak glimlachen als ik me bedenk dat God dat allemaal verzonnen heeft. Gods grootheid blijkt uit Zijn schepselen.
quote:
Daar ben ik dan weer wat minder van overtuigd.
quote:

Oke.
quote:
Oke. Ik kan me voorstellen dat je je niet prettig voelt om te leven volgens iets waar je niet met je hart en verstand achterstaat. Dat is ook niet wat God van ons verwacht, Hij wil ons persoonlijk alles leren zodat we Hem volledig uit vrije wil en liefde dienen, niet uit een gevoel van compulsie of angst.. Ben blij dat je nu geen last meer van eenzaamheid hebt.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:34:33 #40
34793 neo567
You know who
pi_60976640
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het beste voorbeeld vind ik nog altijd mensen die in hongerstaking gaan en zich doodhongeren. Mensen kunnen met hun geest hun lichaam bedwingen, een dier kan dat niet.
[..]

Prachtige schepsels van God inderdaad. Ik blijf me erover verbazen en verwonderen, en moet vaak glimlachen als ik denk dat God dat allemaal verzonnen heeft.
Nee!
God schiep de dieren --> geen torren en ander ON-gedierte!
(Ze zitten wel ingenieus in elkaar)
Denk aan de Mummie returns ofzo

Maar goed dat is niet zo belangrijk hier op aarde
pi_60976679
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit is slechts één voorbeeld, google eens op dieren+hongerstaking
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:37:13 #42
34793 neo567
You know who
pi_60976710
quote:
ALs dieren ziek zijn, eten ze niet veel meer en kunnen ze zichzelf dood hongeren, zelfde als een mens bijna
pi_60976775
quote:
Als hij zich dood had gehongerd zou ik het overtuigend vinden. Verder vind ik het een extreem grappige pandabeer
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:41:01 #44
34793 neo567
You know who
pi_60976805
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als hij zich dood had gehongerd zou ik het overtuigend vinden. Verder vind ik het een extreem grappige pandabeer
Moet je stikken om te weten wat dood is ?
pi_60976815
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar hij kreeg wat hij wilde, dus hoefde zich niet dood te hongeren, gelukkig, want er zijn er al veel te weinig!!!
Ik begrijp niet goed wat er niet overtuigend aan is?
pi_60976836
Dieren kunnen ook zelfmoord plegen: Flipper heeft dat gedaan voor de ogen van zijn trainer toen die Flipper kwam bezoeken en zag dat het dier vele jaren lang in een heel klein zwembadje opgesloten heeft gezeten.

Flipper zag zijn trainer, blies alle adem uit en liet zich naar de bodem van het zwembad zinken om zich zo te verdrinken.
pi_60976837
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:34 schreef neo567 het volgende:

[..]

Nee!
God schiep de dieren --> geen torren en ander ON-gedierte!
(Ze zitten wel ingenieus in elkaar)
Denk aan de Mummie returns ofzo

Maar goed dat is niet zo belangrijk hier op aarde
Die ook. Vroegah waren er libellen met een wingspan van een halve meter enzo, duizendpoten van 1,5 meter. Stel dat zo'n libelle op je hoofd gaat zitten of in de gordijnen gaat hangen, word je ook niet vrolijk van.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:43:02 #48
34793 neo567
You know who
pi_60976862
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar hij kreeg wat hij wilde, dus hoefde zich niet dood te hongeren, gelukkig, want er zijn er al veel te weinig!!!
Je doet nou net /zo lijkt het; alsof lucifer??? in dat beest is gekropen en hem in heeft gefluisterd dat ie in honger staking moest gaan en dan krijgt ie wel een airco
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:43:40 #49
34793 neo567
You know who
pi_60976880
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die ook. Vroegah waren er libellen met een wingspan van een halve meter enzo, duizendpoten van 1,5 meter. Stel dat zo'n libelle op je hoofd gaat zitten of in de gordijnen gaat hangen, word je ook niet vrolijk van.
Voor de tijd van christus bedoel je dan ?
pi_60976915
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Pas wanneer je lichaam zich echt begint te verzetten wordt het lastiger om vol te houden, als de dood in zicht is. Ik geloof niet dat dieren dat zolang vol kunnen houden tot ze sterven, daar moet ik eerst bewijs voor zien. Ik geloof dat de macht van de menselijke geest over het lichaam groter is dan bij dieren. De kracht van vrije wil en keuze is veel groter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')