abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60978156
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:17 schreef Montov het volgende:
Het Parool heeft echt goede informatieve artikelen erover:
[..]

[..]

Mocht bovenstaand verhaal worden bewezen, dan is het overduidelijk doodslag.
Dan moet wel twijfelloos aangetoond worden dat de automobilist bewust een tweede keer op de verkeersregelaar ingereden is, zoals die ene getuige dus verteld (maar ik vraag me af of andere getuigen dat ook bevestigen, dat zal wel moeten)

De eerste keer inrijden zal waarschijnlijk voor een advocaat van de verdachte goed te verdedigen zijn met een bewering 'dat de automobilist niet had voorzien dat de betreffende verkeersregelaar er net aankwam' en dan wordt doodslag erg lastig aan te tonen...

Is de autombolist een tweede keer bewust ingereden op het slachtoffer zou dat de beste grond zijn om voor een zeer zware doodslag te pleiten...
maar als er hierover tegenstrijdige verklaringen zijn zal dat nog best lastig kunnen worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_60978484
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef Henk-B het volgende:
TVP

Hoop zo dat hij sterft in een politiecel!
Als hij dit geweten had dan zou ie ook liever nu zijn stropdas opvreten denk ik.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:46:44 #53
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60978546
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef henkway het volgende:

[..]

Als je geen invaliditeitsparkeerkaart hebt, mag je daar toch niet parkeren.
Dan mag jij raden of iemand die aan een kant van zijn lichaam compleet verlamd is een invalidenkaart zou hebben
zzz
pi_60978707
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:46 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dan mag jij raden of iemand die aan een kant van zijn lichaam compleet verlamd is een invalidenkaart zou hebben
Als ie hem aangevraagd heeft, dan zal het wel, maar de parkeermeneer kan dat niet ruiken die wil hem voor het raam zien liggen, met je BSNnummer erop en je foto
pi_60978736
quote:
Een passagier begint direct te schreeuwen en roept onder meer tegen de verkeersregelaar: ''Ik steek je dood.''
Afvoeren, donker gat opzoeken, erin flikkeren en de sleutel kwijtraken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60978911
quote:
Zondagmiddag om een uur of vier staat op het parkeerdek van Ikea een blauwe Mini met drie passagiers half op een invalidenparkeerplaats.

Eén van de zes verkeersregelaars die bij Ikea actief zijn, klopt op het autoraampje en vraagt of de bestuurder van plan is daar te blijven staan. Een passagier begint direct te schreeuwen en roept onder meer tegen de verkeersregelaar: ''Ik steek je dood.''
Heerlijk, mensen die denken extra rechten hebben en deze denken te kunnen afdwingen door met de dood te dreigen. Voor alleen die opmerking al mag hij van mijn vijf jaar cel krijgen.

Verdediging van de verdachte:
"Ja edelachtbare, ik tikte hem zachtjes aan om hem aan het schrikken te maken en nadat hij met zijn hoofd van mijn motorkap afstuiterde werd ik ineens om onverklaarbare reden klemgereden door andere automobilisten!!".

Ben benieuwd hoeveel uur taakstraf het OM zal eisen of de rechter zal geven.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:37:46 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_60979734
Je hoeft trouwens helemaal geen zichtbare handicap te hebben om een invalide-kaart te krijgen. Mijn "schoonmoeder" heeft longemfyseem en kan dus gewoon lopen, maar niet ver. Toch heeft ze een invalide-kaart en zelfs een eigen invalide-parkeerplaats midden in de stad. Je moet eens weten wat voor scheve gezichten ze af en toe krijgt als ze op een invalideparkeerplaats gaat staan.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:45:46 #58
3185 Adelante
To let it go now
pi_60979937
Ik snap nu waarom IKEA Amsterdam geen jongens/meisjes meer kon vinden die verkeersregelaar wilden zijn in de weekenden en daarom maar koos voor de duurdere oplossing van inhuren van een externe partij.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60980178
waar is zijn hyves (van de dader)?
...
pi_60980404
Gelukkig dat er getuigen bij waren.

Als ik het goed begrijp begon een passagier te schelden en te dreigen tegen de verkeersregelaars, oa met : 'Ik steek je dood' en daarna wisselde de passagier van plaats met de bestuurder, reed op de verkeersregelaars in, een van de verkeersregelaars wist op tijd opzij te springen, de ander wordt aangereden en rolt over de motorkap op de grond, waarna er nog eens op hem wordt ingereden volgens de getuigen.

Lijkt me sterk dat ie er makkelijk vanaf komt.
En maar goed ook, wat een achterlijke debiel. Is vast zo'n figuur wat bij het minste als een hoop stennis schopt. Achter slot en grendel en weg uit de maatschappij met zo'n figuur.
pi_60980408
-edit-
Doe maar niet

[ Bericht 83% gewijzigd door Montov op 21-08-2008 11:14:42 ]
pi_60980448
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

Lijkt me sterk dat ie er makkelijk vanaf komt.
Dat heb ik wel vaker gedacht, Murat B bv (die zn leraar van dichtbij door het hoofd schoot)...
pi_60980499
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:03 schreef Xith het volgende:
-knip-
Dus hij is geen 25 maar pas 21?
Weet je zeker dat dit 'm is?

[ Bericht 13% gewijzigd door Montov op 21-08-2008 11:15:06 ]
pi_60980691
Nee
pi_60981083
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:25 schreef Montov het volgende:

[..]

Nee. Doodslag betekent al opzettelijk doden.
Juist niet, doodslag betekent dat je iemand zoveel letsel toebrengt, dat hij (zonder dat dat de bedoeling was) aan zijn verwondingen overlijdt.

Moord en moord met voorbedachten rade zijn ook weer 2 verschillende dingen.
pi_60981172
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:28 schreef Markster het volgende:

[..]

Juist niet, doodslag betekent dat je iemand zoveel letsel toebrengt, dat hij (zonder dat dat de bedoeling was) aan zijn verwondingen overlijdt.

"Moord" is altijd met voorbedachten rade....

Doodslag is het opzettelijk doden zonder voorbedachten rade.
pi_60981242
@ Markster

Ik zou de wet er maar even op naslaan, doodslag vereist opzet...
pi_60981341
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef Henk-B het volgende:
TVP

Hoop zo dat hij sterft in een politiecel!
Nee joh, lekker laten wegrotten zijn hele leven..

Hoewel.. Na 2 jaar is hij toch weer vrij, laat hem inderdaad maar sterven
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_60981464
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:45 schreef Adelante het volgende:
Ik snap nu waarom IKEA Amsterdam geen jongens/meisjes meer kon vinden die verkeersregelaar wilden zijn in de weekenden en daarom maar koos voor de duurdere oplossing van inhuren van een externe partij.
Weet je, ik denk idd dat dit gewoon helemaal geen uitzondering is. Nu heeft een ongelukkige, fatale afloop maar ik denk dat je op een gemiddelde zondag aardig wat van dit soort frusto's/aso's rond hebt crossen die bij het minste geringste helemaal flippen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60981518
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:14 schreef Xith het volgende:
Nee
Waar slaat dit dan op?
pi_60981828
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:28 schreef Markster het volgende:

[..]

Waarom doe je alsof je er wat vanaf weet terwijl dat duidelijk niet het geval is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60982224
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:14 schreef Xith het volgende:
Nee
zou je het dan niet ff weghalen sukkel voordat die kerel er wel voor word aangezien ...
pi_60982357
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gelukkig dat er getuigen bij waren.
Er zijn ook opnames van beveiligingscamera's
pi_60982543
ik zou mijn auto total loss rijden als het nodig mocht zijn zo iemand te stoppen wanneer deze probeert te vluchten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_60982809
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dan moet wel twijfelloos aangetoond worden dat de automobilist bewust een tweede keer op de verkeersregelaar ingereden is, zoals die ene getuige dus verteld (maar ik vraag me af of andere getuigen dat ook bevestigen, dat zal wel moeten)

De eerste keer inrijden zal waarschijnlijk voor een advocaat van de verdachte goed te verdedigen zijn met een bewering 'dat de automobilist niet had voorzien dat de betreffende verkeersregelaar er net aankwam' en dan wordt doodslag erg lastig aan te tonen...

Is de autombolist een tweede keer bewust ingereden op het slachtoffer zou dat de beste grond zijn om voor een zeer zware doodslag te pleiten...
maar als er hierover tegenstrijdige verklaringen zijn zal dat nog best lastig kunnen worden
Het feit dat hij BEWUST wisselde met de bestuurder en daarna BEWUST inreed op de 1e verkeersregelaar is in mijn ogen al doodslag. ( Hij had tig momenten om zich te bedenken) Die mag van mij wegrotten achter de tralies die smeerkees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')