Dan moet wel twijfelloos aangetoond worden dat de automobilist bewust een tweede keer op de verkeersregelaar ingereden is, zoals die ene getuige dus verteld (maar ik vraag me af of andere getuigen dat ook bevestigen, dat zal wel moeten)quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:17 schreef Montov het volgende:
Het Parool heeft echt goede informatieve artikelen erover:
[..]
[..]
Mocht bovenstaand verhaal worden bewezen, dan is het overduidelijk doodslag.
Als hij dit geweten had dan zou ie ook liever nu zijn stropdas opvreten denk ik.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef Henk-B het volgende:
TVP
Hoop zo dat hij sterft in een politiecel!
Dan mag jij raden of iemand die aan een kant van zijn lichaam compleet verlamd is een invalidenkaart zou hebbenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef henkway het volgende:
[..]
Als je geen invaliditeitsparkeerkaart hebt, mag je daar toch niet parkeren.
Als ie hem aangevraagd heeft, dan zal het wel, maar de parkeermeneer kan dat niet ruiken die wil hem voor het raam zien liggen, met je BSNnummer erop en je fotoquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dan mag jij raden of iemand die aan een kant van zijn lichaam compleet verlamd is een invalidenkaart zou hebben
Afvoeren, donker gat opzoeken, erin flikkeren en de sleutel kwijtraken.quote:Een passagier begint direct te schreeuwen en roept onder meer tegen de verkeersregelaar: ''Ik steek je dood.''
Heerlijk, mensen die denken extra rechten hebben en deze denken te kunnen afdwingen door met de dood te dreigen. Voor alleen die opmerking al mag hij van mijn vijf jaar cel krijgen.quote:Zondagmiddag om een uur of vier staat op het parkeerdek van Ikea een blauwe Mini met drie passagiers half op een invalidenparkeerplaats.
Eén van de zes verkeersregelaars die bij Ikea actief zijn, klopt op het autoraampje en vraagt of de bestuurder van plan is daar te blijven staan. Een passagier begint direct te schreeuwen en roept onder meer tegen de verkeersregelaar: ''Ik steek je dood.''
Dat heb ik wel vaker gedacht, Murat B bv (die zn leraar van dichtbij door het hoofd schoot)...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lijkt me sterk dat ie er makkelijk vanaf komt.
Dus hij is geen 25 maar pas 21?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:03 schreef Xith het volgende:
-knip-
Juist niet, doodslag betekent dat je iemand zoveel letsel toebrengt, dat hij (zonder dat dat de bedoeling was) aan zijn verwondingen overlijdt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee. Doodslag betekent al opzettelijk doden.
"Moord" is altijd met voorbedachten rade....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:28 schreef Markster het volgende:
[..]
Juist niet, doodslag betekent dat je iemand zoveel letsel toebrengt, dat hij (zonder dat dat de bedoeling was) aan zijn verwondingen overlijdt.
Moord en moord met voorbedachten rade zijn ook weer 2 verschillende dingen.
Nee joh, lekker laten wegrotten zijn hele leven..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef Henk-B het volgende:
TVP
Hoop zo dat hij sterft in een politiecel!
Weet je, ik denk idd dat dit gewoon helemaal geen uitzondering is. Nu heeft een ongelukkige, fatale afloop maar ik denk dat je op een gemiddelde zondag aardig wat van dit soort frusto's/aso's rond hebt crossen die bij het minste geringste helemaal flippen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:45 schreef Adelante het volgende:
Ik snap nu waarom IKEA Amsterdam geen jongens/meisjes meer kon vinden die verkeersregelaar wilden zijn in de weekenden en daarom maar koos voor de duurdere oplossing van inhuren van een externe partij.
Waarom doe je alsof je er wat vanaf weet terwijl dat duidelijk niet het geval is?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:28 schreef Markster het volgende:
[..]
Juist niet, doodslag betekent dat je iemand zoveel letsel toebrengt, dat hij (zonder dat dat de bedoeling was) aan zijn verwondingen overlijdt.
Moord en moord met voorbedachten rade zijn ook weer 2 verschillende dingen.
Er zijn ook opnames van beveiligingscamera'squote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gelukkig dat er getuigen bij waren.
Het feit dat hij BEWUST wisselde met de bestuurder en daarna BEWUST inreed op de 1e verkeersregelaar is in mijn ogen al doodslag. ( Hij had tig momenten om zich te bedenken) Die mag van mij wegrotten achter de tralies die smeerkeesquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dan moet wel twijfelloos aangetoond worden dat de automobilist bewust een tweede keer op de verkeersregelaar ingereden is, zoals die ene getuige dus verteld (maar ik vraag me af of andere getuigen dat ook bevestigen, dat zal wel moeten)
De eerste keer inrijden zal waarschijnlijk voor een advocaat van de verdachte goed te verdedigen zijn met een bewering 'dat de automobilist niet had voorzien dat de betreffende verkeersregelaar er net aankwam' en dan wordt doodslag erg lastig aan te tonen...
Is de autombolist een tweede keer bewust ingereden op het slachtoffer zou dat de beste grond zijn om voor een zeer zware doodslag te pleiten...
maar als er hierover tegenstrijdige verklaringen zijn zal dat nog best lastig kunnen worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |