abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60958540
quote:
AMSTERDAM - Een getuige die zondag tegen een uur of vier 's middags zag hoe de verkeersregelaar van Traffic Support werd aangereden, kent geen twijfel: het was opzet, zeker geen ongeluk.

De bestuurder van de blauwe Mini Cooper probeerde te parkeren op een invalidenparkeerplaats, hoewel geen van de drie inzittenden gehandicapt was.

Toen een verkeersregelaar ze daar weg stuurde, werden ze kwaad. De verkeersregelaar en een collega die hem te hulp schoot, hielden voet bij stuk en hielden de auto ook tegen toen de bestuurder tegen de rijrichting in een hellingbaan wilde oprijden.

''Ze zijn tijdens de ruzie nog van bestuurder gewisseld, en die heeft vervolgens die verkeersregelaar moedwillig aangereden,'' aldus de getuige, die anoniem wil blijven.

''Die man werd hard geraakt en belandde op de motorkap. Hij is met kritiek hersenletsel naar het AMC gebracht. Klanten hebben die Mini vervolgens met hun eigen auto's klem gezet, zodat ze niet konden vluchten. Vervolgens is de bestuurder gearresteerd.''
Bron: parool

Voor de klanten die hem klem hebben gereden.
pi_60958624
idd hulde
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:42:25 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_60958670
De regelaar is inmiddels overleden (zie FP).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!fotograaf dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:44:40 #4
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_60958717
wat een zielige mensen zijn er toch in de wereld. Die vent zal wel 3 jaar de cel in moeten, maximaal....
pi_60958758
Als verkeersregelaar voor treinen neerzetten en dan alle lichten op groen, lekker over hem heen rijden.. domme sukkel die je bent
No Guts, No Glory
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:47:51 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_60958782
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:44 schreef Ronhui het volgende:
wat een zielige mensen zijn er toch in de wereld. Die vent zal wel 3 jaar de cel in moeten, maximaal....
Hij is weer vrijgelaten
pi_60958822
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Hij is weer vrijgelaten
Was wel te verwachten. Wat een fascistische politiestaat hebben we toch.
pi_60958882
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Hij is weer vrijgelaten
Wtf? Wat is dit toch voor ziek tyfus land? Ikblijf me er over verbazen
pi_60958888
Met een minicooper iemand doodrijden...het klinkt als een hoax.
pi_60958948
Gelukkig dat er getuigen zijn. Hopelijk verprutst justitie het niet en wordt de dader keihard gestraft.
pi_60959060
Dit soort tuig zouden ze keihard aan moeten pakken. Om helemaal niets zo uit je slof schieten en iemand doodrijden. Dat soort mensen hebben geen aanleiding nodig om zo over de schreef te gaan. Dit soort gevaarlijke mensen kan je niet hard genoeg aanpakken. Laat ze maar even voelen dat je je maar te gedragen hebt.

Soms loopt een burenruzie flink uit de hand waardoor er na jarenlange problemen een slachtoffer valt. Soms valt er een slachtoffer in het criminele circuit. Maar nee... niets van dit al. Dit gaat om een parkeerplek. Een paar meter extra lopen. Waar hebben we het in godsnaam over.

Levensgevaarlijk als deze figuren weer de samenleving in worden gestuurd. Laat die maar flink lang zitten. Dat ze jarenlang kunnen overdenken wat ze gedaan hebben. Laat ze maar werken in die gevangenis om hun verblijf te bekostigen. Het is natuurlijk schandalig dat dat altijd door de belastingbetaler betaald wordt. En als ze dan ooit vrij komen is een autoverbod wel op zijn plaats. Dat wordt het OV de rest van zijn leven.

Jammer dat ze er hoogstwaarschijnlijk met 2 weken schoffelen vanaf zullen komen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:45:45 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60959989
Wat lopen jullie nu allemaal te miepen. Dat is de rechtstaat. Daar hebben jullie voorvaderen keihard voor gevochten!
The End Times are wild
pi_60960107
Ik zei er laatst wat van toen zo'n eikel zijn auto invalide parkeerde bij de supermarkt.
Die gozer flipte zowat van woede. Volgens mij zat hij in een psychose of zo.
Ik heb het er maar bij gelaten, net als de rest van het publiek.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:10:06 #14
203688 Drijfzand
account closed
pi_60960592
quote:
Politie en het Openbaar Ministerie konden vanmorgen nog niet zeggen of de 25-jarige bestuurder voor een tweede keer zou worden opgepakt. ''We moeten nog een besluit nemen hoe we verder moeten gaan,'' aldus het Openbaar Ministerie.

De automobilist werd na het incident op zondag opgepakt, maar was na verhoor vrijgelaten. ''Op het moment dat die beslissing werd genomen, was de situatie minder duidelijk dan nu. Getuigenverklaringen stonden tegenover elkaar,'' aldus politiewoordvoerder Rob van der Veen. Wat volgens hem ook meespeelde, was dat het letsel van de man in eerste instantie leek mee te vallen.

De politie heeft inmiddels meer getuigen gehoord en bestudeert camerabeelden. ''We weten nu meer.'' De districtsrecherche heeft de zaak inmiddels overgenomen van het wijkteam. Mocht de automobilist de verkeersregelaar moedwillig hebben aangereden, dan kan hem doodslag ten laste worden gelegd.

Bij Ikea is verbaasd gereageerd op de vrijlating van de verdachte. ''Het klinkt vreemd in de oren dat de bestuurder werd vrijgelaten. Maar we moeten vertrouwen hebben in de politie,'' zegt Ikeawoordvoerster Helen van Trierum. Volgens haar is er sprake van een incident. ''In het algemeen gaat parkeren in alle vrede.''
Onbegrijpelijk...
too much to do in the real world.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:43:16 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60961491
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:10 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk...
Idd onbegrijpelijk dat ze hem vrij laten maar wel hulde voor de bestuurders die hem klemreden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60961493
Zijn de getuigenverklaringen nu dan voldoende om hem op te kunnen pakken?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60963113
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:51 schreef IBAZ het volgende:
Ik zei er laatst wat van toen zo'n eikel zijn auto invalide parkeerde bij de supermarkt.
misschien dezelfde persoon
pi_60963199
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:42 schreef henkway het volgende:

[..]

misschien dezelfde persoon
Die reed niet in een mini. Die reed in een verlaagde honda civic met een sportuitlaat en een zooi plastic accessoires.
pi_60967494
ongelooflijk weer...
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60968828
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:56 schreef rutger05 het volgende:
Gelukkig dat er getuigen zijn. Hopelijk verprutst justitie het niet en wordt de dader keihard gestraft.
Dat kennen ze hier net.
Toegang is geen open deur.
pi_60969813
Belachelijk!
Als je twee keer over een verdrijvingsvlak rijdt en de snelheid fors overschrijdt zonder schade aan te richten word je rijbewijs ingevorderd, rijd je iemand dood word je gewoon vrijgelaten. Gatverdamme
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:36:10 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60972986
De man wordt niet in voorarrest gehouden, dat is wat anders dan dat de man geen straf krijgt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60973036
Godskolere. Wat een debielen zijn er ook op de wereld he. Sta je daar voor 't minimumloon op zondag een beetje het verkeer te regelen bij een IKEA, wordt je gewoon voor je flikker gereden door een ongeduldige klootviool in een Mini die bang is dat hij 3 tellen te laat achter z'n Zweedse balletjes zit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60973275
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:42 schreef Asgard het volgende:
Belachelijk!
Als je twee keer over een verdrijvingsvlak rijdt en de snelheid fors overschrijdt zonder schade aan te richten word je rijbewijs ingevorderd, rijd je iemand dood word je gewoon vrijgelaten. Gatverdamme
Hij is zwaar de lul hoor, kennelijk is hij niet vluchtgevaarlijk.
Hij zal zeker aangeklaagd en veroordeeld worden voor doodslag
pi_60973331
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:00 schreef henkway het volgende:

[..]

Hij is zwaar de lul hoor, kennelijk is hij niet vluchtgevaarlijk.
Hij zal zeker aangeklaagd en veroordeeld worden voor doodslag
Is dit niet gewoon moord. Als je iemand blijkbaar zo hard moedwillig aanrijdt dat deze er aan overlijd?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_60973353
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

maar wel hulde voor de bestuurders die hem klemreden
Dat is gewoon strafbaar.
pi_60973517
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:07 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Dat is gewoon strafbaar.
Word jij maar geen rechter
Big dick.
pi_60973544
Tyfuslijer, die mogen ze gelijk levenslang opsluiten. Asociaal kutvolk.
pi_60973571
quote:

[..]

Dat is gewoon strafbaar.
Eigenhandig optreden.
Mag een burger die getuige is van een misdrijf de verdachte aanhouden?

Op grond van artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering is bij ontdekking op heterdaad iedereen bevoegd een verdachte aan te houden. De aangehoudene moet wel "onverwijld" aan de politie worden overgedragen. Om te voorkomen dat de verdachte de benen neemt, mag de aanhouder dwang uitoefenen, bijvoorbeeld door hem tegen de grond te houden. Het gebruikte geweld mag niet verder gaan dan nodig is om te bereiken dat de verdachte er niet vandoor gaat. Het is toe te juichen dat dagelijks burgers van deze bevoegdheid gebruik maken. Zowel politiemensen als officieren van justitie zijn in de praktijk coulant tegenover burgers die het initiatief hebben genomen om iemand aan te houden.

Er is echter een duidelijke grens waar de geweldstoepassing moet ophouden. Zodra de verdachte zich heeft overgegeven of weerloos is, dan is het doel bereikt en is er geen geweld meer nodig. Dat geldt voor een aanhouding door de politie maar ook voor een aanhouding door burgers. Wanneer het geweld doorgaat nadat iemand is aangehouden, slaat het om in redeloos geweld. Een aanhouding door een burger is prima, maar wat niet mag is dat de aangehoudene vervolgens een paar flinke klappen na krijgt. Of dat nou is omdat iemand stoom moet afblazen of omdat hij het idee heeft dat hij zelf de verdachte moet straffen, zulk geweld is niet toelaatbaar.

http://www.npreva.nl/burgerarrest.html
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:25:20 #30
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60973703
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:05 schreef ssebass het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon moord. Als je iemand blijkbaar zo hard moedwillig aanrijdt dat deze er aan overlijd?
Nee. Doodslag betekent al opzettelijk doden. Bij moord is er sprake van voorbedachte rade, dat je 's morgens al weg gaat met de intentie om iemand te doden. En hoewel ik de situatie niet ken, lijkt het mij stug dat iemand al op weg gaat met het idee om de parkeerregelaar te vermoorden.

Ik denk ook dat dit doodslag is, hoewel het mogelijk is dat het uiteindelijk om zware mishandeling met de dood tot gevolg zal gaan. Het gaat er dan om in hoeverre het duidelijk is dat een aanrijding de dood tot gevolg heeft. Ik weet niet wat er bij vergelijkbare situaties is beslist. Ik weet dat bij messteken wel heel snel naar doodslag wordt gewezen.

Laatst had je wel Jermaine C die scooterdief Ali el B doodreed. Volgens mij was daar uiteindelijk het oordeel dat er niet sprake was van het opzettelijk doodrijden van iemand. Natuurlijk was daar de situatie wel wat anders natuurlijk, maar toen was de straf 180 uur werkstraf.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:25:48 #31
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60973711
quote:

[..]

Dat is gewoon strafbaar.
Uuuh nee hoor. Zie post MagNet...daarin staat wat ik ook al wilde aangeven.

Zover het krantenartikel aangeeft is er dus geen geweld gebruikt, nadat de mini was klemgezet, niks strafbaars aan dus.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60973792
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:25 schreef Semisane het volgende:

[..]

Uuuh nee hoor. Zie post MagNet...daarin staat wat ik ook al wilde aangeven.

Zover het krantenartikel aangeeft is er dus geen geweld gebruikt, nadat de mini was klemgezet, niks strafbaars aan dus.
Het is maar net hoe de rechter het gaat zien,al die mooie theoriën gelden dan niet meer.
pi_60973824
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:30 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Het is maar net hoe de rechter het gaat zien,al die mooie theoriën gelden dan niet meer.
Ehhhhhhhhh. Een rechter zal zich juist aan deze theorie houden bij het rechtspreken.

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_60973924
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:05 schreef ssebass het volgende:

[..]

Moord moet beraamd zijn, dit was doodslag.
Hij was niet van plan om hem te vermoorden, dat kun je niet bewijzen.
Doodslag met getuigen, nee hij is zwaar de lul.
Dikke kans dat er ook nog een civiele procedure zal volgen, waar hij ook gegarandeerd de klos is
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:43:07 #35
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60974018
Bizar trouwens dat de politie in de eerste instantie twijfelt of het moedwillig ging. De beste man probeerde te vluchten en werd klemgereden.
pi_60974421
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:43 schreef ShaoliN het volgende:
Bizar trouwens dat de politie in de eerste instantie twijfelt of het moedwillig ging. De beste man probeerde te vluchten en werd klemgereden.
Tegenstrijdige getuigenverklaringen. De passagiers van de Mini mochten kennelijk ook hun zegje doen
Big dick.
pi_60974467
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:02 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Tegenstrijdige getuigenverklaringen. De passagiers van de Mini mochten kennelijk ook hun zegje doen
"We wilden heul niet wegrijden, we zochten een ander parkeerplekje, meneer de agent!"
pi_60974718
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"We wilden heul niet wegrijden, we zochten een ander parkeerplekje, meneer de agent!"
'dat was ik niet, dat was iemand anders.. Het was een neger!'
Big dick.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:30:43 #39
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60975083
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:51 schreef IBAZ het volgende:
Toen ik een tijdje terug in Laren op een invalide-parkeerplaats parkeerde ging er iemand helemaal uit zijn dak tegen mij toen ik vrolijk uitstapte en spullen uit de achterbak begon te sjouwen.

Hoe ik het in mijn hoofd haalde om op een invalide-parkeerplek te parkeren, aangezien ik prima kon lopen en sjouwen en roep het maar.

Nou ja, toen liep ik maar naar het andere voorportier om m'n half-verlamde vader te helpen uitstappen uit z'n eigen auto (waar ik 'm even in heen en weer reed).
zzz
pi_60975802
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:30 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Toen ik een tijdje terug in Laren op een invalide-parkeerplaats parkeerde ging er iemand helemaal uit zijn dak tegen mij toen ik vrolijk uitstapte en spullen uit de achterbak begon te sjouwen.

Hoe ik het in mijn hoofd haalde om op een invalide-parkeerplek te parkeren, aangezien ik prima kon lopen en sjouwen en roep het maar.

Nou ja, toen liep ik maar naar het andere voorportier om m'n half-verlamde vader te helpen uitstappen uit z'n eigen auto (waar ik 'm even in heen en weer reed).
Als je geen invaliditeitsparkeerkaart hebt, mag je daar toch niet parkeren.
pi_60976123
Tja, wat moet je hier nou van zeggen.
pi_60976677
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef henkway het volgende:

[..]

waarschijnlijk wel, de invalidenparkeerkaart is op kenteken gestelt, óf de invalide man heeft een 'passagiers-invalidenkaart' (die dan niet op kenteken staat maar enkel voor de persoon geldt, in dat geval is het echter ook geldig als de man enkel passagier is) ... in beide gevallen is het dus volledig legitiem en toegestaan de invalidenparkeerplaats te gebruiken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:40:25 #43
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_60976787
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:50 schreef geenID het volgende:

[..]

Was wel te verwachten. Wat een fascistische politiestaat hebben we toch.
Goh, leg jij eens uit wat je daarmee bedoelt? Je moet geen moeilijke woorden gebruiken als je er niet mee om kan gaan.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_60977019
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waarschijnlijk wel, de invalidenparkeerkaart is op kenteken gestelt, óf de invalide man heeft een 'passagiers-invalidenkaart' (die dan niet op kenteken staat maar enkel voor de persoon geldt, in dat geval is het echter ook geldig als de man enkel passagier is) ... in beide gevallen is het dus volledig legitiem en toegestaan de invalidenparkeerplaats te gebruiken
Als je geen kaart bij je hebt kun je gewoon een bekeuring krijgen, hinkende oom of niet, als die mensen een kaart bij zich hadden, kan de IKEA man fout geweest zijn en is het mogelijk wel een ongeluk, en dan weet ik het nog niet, mogelijk sprong de man voor de auto om ze tegen te houden, kortom het is niet zo simpel .
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:57:04 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_60977288
Hij is weer aangehouden volgens AT5
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:10:58 #46
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60977640
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:57 schreef Blik het volgende:
Hij is weer aangehouden volgens AT5
quote:
AMSTERDAM - De 25-jarige automobilist die zondag op het parkeerdek van Ikea in Zuidoost met opzet verkeersregelaar Willem van Koerten uit Harderwijk zou hebben aangereden, is opnieuw aangehouden.

Het Openbaar Ministerie beschuldigt de automobilist van doodslag. Van Koerten (54) overleed gisteren in het AMC.

De bestuurder werd zondag na het incident meteen aangehouden, en na verhoor vrijgelaten omdat op dat moment volgens de politie 'getuigenverklaringen tegenover elkaar stonden en het letsel in eerste instantie leek mee te vallen'.

http://www.parool.nl/paro(...)-dek-weer-vast.dhtml
Géén kloon van tvlxd!
pi_60977780
godverdomme, wat een hufters.

sta je daar je werk te doen en een of andere lul die hem op een invalidenplek wil neer zetten.

de dood van die man is onherroepelijk en ergens thuis vragen mensen huilend zich af waarom.

nou, zorg dat die drie lijers in het vervolg er legaal mogen parkeren, gewoon wat ledematen amputeren
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:17:24 #48
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60977801
Het Parool heeft echt goede informatieve artikelen erover:
quote:
Dader kan, bij opzet, tot vijftien jaar cel krijgen
AMSTERDAM - Juridisch gezien is het van groot belang of in de zaak van de aangereden Ikeaverkeersregelaar sprake is van opzet, zoals justitie nu stelt.

Als kan worden bewezen dat de bestuurder van de Mini Cooper de verkeersregelaar opzettelijk heeft aangereden, kan hij worden veroordeeld voor doodslag, waarop een strafmaximum van vijftien jaar staat.

De automobilist moet daarvoor in elk geval bewust de aanmerkelijke kans hebben aanvaard dat de verkeersregelaar door zijn handelen kon komen te overlijden. Hij moet, met andere woorden, het risico voor lief hebben genomen dat de man door zijn actie zodanig gewond kon raken dat hij zou sterven.

Weliswaar maakt het iets uit of hij heel hard of minder hard heeft gereden, maar over het algemeen wordt aangenomen dat sprake is van het aanvaarden van die aanmerkelijke kans op het moment dat er met een auto op iemand wordt ingereden. Het is namelijk een feit van algemene bekendheid dat het op iemand inrijden zo gevaarlijk is, dat het de dood tot gevolg kan hebben.

Maar theoretisch bestaat de mogelijkheid ook dat de bestuurder kan hard maken dat hij de verkeersregelaar niet wilde doden - dat er geen opzet was op de dood. De omstandigheden zouden dat dan moeten aantonen.

Gedacht kan bijvoorbeeld worden aan een situatie waarbij de bestuurder stapvoets reed, en hij de verkeersregelaar zachtjes heeft aangetikt bij het wegrijden. Zou de man ongelukkig zijn gevallen, dan zou de automobilist kunnen aanvoeren dat hij die val niet had kunnen voorzien en dat daarmee geen sprake was van opzet op de dood.

In zo'n geval, waarbij de bestuurder het slachtoffer bewust heeft geraakt en daarmee de kans op enig letsel heeft aanvaard, zou sprake kunnen zijn van het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel met de dood tot gevolg, of van de minst zware kwalificatie, mishandeling met de dood tot gevolg. Op deze misdrijven staat een lagere maximumstraf dan op doodslag.

Als er helemaal geen opzet in het spel was, omdat hij de man bijvoorbeeld niet heeft gezien, kan sprake zijn van dood door schuld.

Germaine C. die in 2005 een tasjesdief doodreed, werd eveneens verdacht van doodslag. Volgens het OM had zij kunnen weten dat de tasjesdief door haar handelen zou komen te overlijden. De rechters oordeelden echter dat zij die opzet niet had. Zij veroordeelden haar voor 'zeer onvoorzichtig rijgedrag, met de dood tot gevolg' - dood door schuld. Zij kreeg een taakstraf van 180 uur. (HET PAROOL)

http://www.parool.nl/paro(...)ar-cel-krijgen.dhtml
quote:
Willem van Koerten kwam collega te hulp
AMSTERDAM - De boze automobilist die zondag op het parkeerdek van Ikea verkeersregelaar Willem van Koerten aanreed, had het eigenlijk op Van Koertens collega voorzien. Een reconstructie.

Zondagmiddag om een uur of vier staat op het parkeerdek van Ikea een blauwe Mini met drie passagiers half op een invalidenparkeerplaats.

Eén van de zes verkeersregelaars die bij Ikea actief zijn, klopt op het autoraampje en vraagt of de bestuurder van plan is daar te blijven staan. Een passagier begint direct te schreeuwen en roept onder meer tegen de verkeersregelaar: ''Ik steek je dood.''

De verkeersregelaar schrikt ervan. Hij deinst terug en roept via de portofoon de hulp in van Willem van Koerten, die de leiding heeft over de verkeersregelaars.

De passagier blijft ondertussen tieren en dreigen. Hij stapt uit de auto en wisselt van plaats met de bestuurder. Dan geeft hij gas en rijdt hij op de verkeersregelaar in. Die kan wegspringen.

Van Koerten, die net komt aanlopen, lukt dat echter niet. Hij wordt vol geraakt en rolt via de motorklep van de auto op de grond. Zijn hoofd slaat op de auto.

Volgens een getuige rijdt de automobilist daarna nogmaals op Van Koerten in. Klanten van Ikea zetten vervolgens met hun eigen auto de Mini klem, waarna de bestuurder wordt gearresteerd. Hij wordt verhoord en daarna vrijgelaten.

In eerste instantie lijkt het letsel van Van Koerten mee te vallen. Hij verlaat bij aankomst in het AMC lopend de ambulance. 's Avonds maakt hij in het ziekenhuis nog grappen, ook tegen zijn werkgever die op bezoek komt.

Dan raakt hij in coma. Twee operaties mogen niet baten. Van Koerten (54) is gistermorgen overleden. (HET PAROOL)

http://www.parool.nl/paro(...)ollega-te-hulp.dhtml
Mocht bovenstaand verhaal worden bewezen, dan is het overduidelijk doodslag.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60977960
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:17 schreef Montov het volgende:
[..]

[..]

Ja, dan komt ie de eerste tien jaar niet meer los, lekker dom om je zo te gedragen als je een lampje komt kopen.
Heeft ie wat eigen geld dan gaat het naar de nabestaanden om de begrafenis te betalen en eventuele andere kosten, mogelijk levenslange inkomsten derving aan de nabestaanden.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:30:47 #50
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_60978141
TVP

Hoop zo dat hij sterft in een politiecel!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_60978156
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:17 schreef Montov het volgende:
[..]

[..]

Dan moet wel twijfelloos aangetoond worden dat de automobilist bewust een tweede keer op de verkeersregelaar ingereden is, zoals die ene getuige dus verteld (maar ik vraag me af of andere getuigen dat ook bevestigen, dat zal wel moeten)

De eerste keer inrijden zal waarschijnlijk voor een advocaat van de verdachte goed te verdedigen zijn met een bewering 'dat de automobilist niet had voorzien dat de betreffende verkeersregelaar er net aankwam' en dan wordt doodslag erg lastig aan te tonen...

Is de autombolist een tweede keer bewust ingereden op het slachtoffer zou dat de beste grond zijn om voor een zeer zware doodslag te pleiten...
maar als er hierover tegenstrijdige verklaringen zijn zal dat nog best lastig kunnen worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_60978484
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef Henk-B het volgende:
TVP

Als hij dit geweten had dan zou ie ook liever nu zijn stropdas opvreten denk ik.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:46:44 #53
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60978546
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef henkway het volgende:

[..]

Dan mag jij raden of iemand die aan een kant van zijn lichaam compleet verlamd is een invalidenkaart zou hebben
zzz
pi_60978707
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:46 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dan mag jij raden of iemand die aan een kant van zijn lichaam compleet verlamd is een invalidenkaart zou hebben
Als ie hem aangevraagd heeft, dan zal het wel, maar de parkeermeneer kan dat niet ruiken die wil hem voor het raam zien liggen, met je BSNnummer erop en je foto
pi_60978736
quote:
Een passagier begint direct te schreeuwen en roept onder meer tegen de verkeersregelaar: ''Ik steek je dood.''
Afvoeren, donker gat opzoeken, erin flikkeren en de sleutel kwijtraken.
pi_60978911
quote:
Zondagmiddag om een uur of vier staat op het parkeerdek van Ikea een blauwe Mini met drie passagiers half op een invalidenparkeerplaats.

Eén van de zes verkeersregelaars die bij Ikea actief zijn, klopt op het autoraampje en vraagt of de bestuurder van plan is daar te blijven staan. Een passagier begint direct te schreeuwen en roept onder meer tegen de verkeersregelaar: ''Ik steek je dood.''
Heerlijk, mensen die denken extra rechten hebben en deze denken te kunnen afdwingen door met de dood te dreigen. Voor alleen die opmerking al mag hij van mijn vijf jaar cel krijgen.

Verdediging van de verdachte:
"Ja edelachtbare, ik tikte hem zachtjes aan om hem aan het schrikken te maken en nadat hij met zijn hoofd van mijn motorkap afstuiterde werd ik ineens om onverklaarbare reden klemgereden door andere automobilisten!!".

Ben benieuwd hoeveel uur taakstraf het OM zal eisen of de rechter zal geven.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:37:46 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_60979734
Je hoeft trouwens helemaal geen zichtbare handicap te hebben om een invalide-kaart te krijgen. Mijn "schoonmoeder" heeft longemfyseem en kan dus gewoon lopen, maar niet ver. Toch heeft ze een invalide-kaart en zelfs een eigen invalide-parkeerplaats midden in de stad. Je moet eens weten wat voor scheve gezichten ze af en toe krijgt als ze op een invalideparkeerplaats gaat staan.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:45:46 #58
3185 Adelante
To let it go now
pi_60979937
Ik snap nu waarom IKEA Amsterdam geen jongens/meisjes meer kon vinden die verkeersregelaar wilden zijn in de weekenden en daarom maar koos voor de duurdere oplossing van inhuren van een externe partij.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60980178
waar is zijn hyves (van de dader)?
...
pi_60980404
Gelukkig dat er getuigen bij waren.

Als ik het goed begrijp begon een passagier te schelden en te dreigen tegen de verkeersregelaars, oa met : 'Ik steek je dood' en daarna wisselde de passagier van plaats met de bestuurder, reed op de verkeersregelaars in, een van de verkeersregelaars wist op tijd opzij te springen, de ander wordt aangereden en rolt over de motorkap op de grond, waarna er nog eens op hem wordt ingereden volgens de getuigen.

Lijkt me sterk dat ie er makkelijk vanaf komt.
En maar goed ook, wat een achterlijke debiel. Is vast zo'n figuur wat bij het minste als een hoop stennis schopt. Achter slot en grendel en weg uit de maatschappij met zo'n figuur.
pi_60980408
-edit-
Doe maar niet

[ Bericht 83% gewijzigd door Montov op 21-08-2008 11:14:42 ]
pi_60980448
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

Lijkt me sterk dat ie er makkelijk vanaf komt.
Dat heb ik wel vaker gedacht, Murat B bv (die zn leraar van dichtbij door het hoofd schoot)...
pi_60980499
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:03 schreef Xith het volgende:
-knip-
Dus hij is geen 25 maar pas 21?
Weet je zeker dat dit 'm is?

[ Bericht 13% gewijzigd door Montov op 21-08-2008 11:15:06 ]
pi_60980691
Nee
pi_60981083
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:25 schreef Montov het volgende:

[..]

Nee. Doodslag betekent al opzettelijk doden.
Juist niet, doodslag betekent dat je iemand zoveel letsel toebrengt, dat hij (zonder dat dat de bedoeling was) aan zijn verwondingen overlijdt.

Moord en moord met voorbedachten rade zijn ook weer 2 verschillende dingen.
pi_60981172
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:28 schreef Markster het volgende:

[..]

Juist niet, doodslag betekent dat je iemand zoveel letsel toebrengt, dat hij (zonder dat dat de bedoeling was) aan zijn verwondingen overlijdt.

"Moord" is altijd met voorbedachten rade....

Doodslag is het opzettelijk doden zonder voorbedachten rade.
pi_60981242
@ Markster

Ik zou de wet er maar even op naslaan, doodslag vereist opzet...
pi_60981341
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef Henk-B het volgende:
TVP

Nee joh, lekker laten wegrotten zijn hele leven..

Hoewel.. Na 2 jaar is hij toch weer vrij, laat hem inderdaad maar sterven
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_60981464
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:45 schreef Adelante het volgende:
Ik snap nu waarom IKEA Amsterdam geen jongens/meisjes meer kon vinden die verkeersregelaar wilden zijn in de weekenden en daarom maar koos voor de duurdere oplossing van inhuren van een externe partij.
Weet je, ik denk idd dat dit gewoon helemaal geen uitzondering is. Nu heeft een ongelukkige, fatale afloop maar ik denk dat je op een gemiddelde zondag aardig wat van dit soort frusto's/aso's rond hebt crossen die bij het minste geringste helemaal flippen.
pi_60981518
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:14 schreef Xith het volgende:
Nee
Waar slaat dit dan op?
pi_60981828
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:28 schreef Markster het volgende:

[..]

Waarom doe je alsof je er wat vanaf weet terwijl dat duidelijk niet het geval is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60982224
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:14 schreef Xith het volgende:
Nee
zou je het dan niet ff weghalen sukkel voordat die kerel er wel voor word aangezien ...
pi_60982357
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gelukkig dat er getuigen bij waren.
Er zijn ook opnames van beveiligingscamera's
pi_60982543
ik zou mijn auto total loss rijden als het nodig mocht zijn zo iemand te stoppen wanneer deze probeert te vluchten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_60982809
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dan moet wel twijfelloos aangetoond worden dat de automobilist bewust een tweede keer op de verkeersregelaar ingereden is, zoals die ene getuige dus verteld (maar ik vraag me af of andere getuigen dat ook bevestigen, dat zal wel moeten)

De eerste keer inrijden zal waarschijnlijk voor een advocaat van de verdachte goed te verdedigen zijn met een bewering 'dat de automobilist niet had voorzien dat de betreffende verkeersregelaar er net aankwam' en dan wordt doodslag erg lastig aan te tonen...

Is de autombolist een tweede keer bewust ingereden op het slachtoffer zou dat de beste grond zijn om voor een zeer zware doodslag te pleiten...
maar als er hierover tegenstrijdige verklaringen zijn zal dat nog best lastig kunnen worden
Het feit dat hij BEWUST wisselde met de bestuurder en daarna BEWUST inreed op de 1e verkeersregelaar is in mijn ogen al doodslag. ( Hij had tig momenten om zich te bedenken) Die mag van mij wegrotten achter de tralies die smeerkees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')