Ik was eigenlijk niet van plan om een review te schrijven, maar ik vind het toch wel leuk om even te doen.. dus hier toch maar mijn LL weekend in een notendop
Donderdag:
Om half 10 's ochtends, met zes anderen, vertrokken naar Biddinghuizen. Een kleine anderhalf uur later reden we de dijk op en konden we aansluiten in de wachtrij. Nadat alle voetgangers binnen waren, hebben we de auto gestart en beklommen om zo een mooi plekje te scoren op de parkeerplaats. Om 17u hadden we allemaal ons bandje om en liepen we naar het altijd gezellige camping 2, waar we onze tentenkamp hebben opgezet, met een mooi uitzicht op de 24-uurs tent. 's Avonds even lekker uit onze plaat in diezelfde tent..
Vrijdag:
Na een trage start het terrein opgelopen, waar we begonnen zijn met een kleine rondleiding voor mijn vriendin (ze had dit jaar haar LL ontmaagding). Natuurlijk even gerouwd om de wortel, wat een lelijk ding is die Prolong. Ik was ook zeer gelukkig toen ik de wortel nog zag liggen naast de Llowzone.
Het eerste optreden was in de Echo 2; Leine zingt Ingmar Heytze. Toch leuk dat je pas op je vierde Lowlands voor het eerst in de Echo komt.. Erg tof gedaan allemaal, de film met gesproken gedichten van Ingmar in combinatie met de gezongen stukken van Leine. Minpuntje was dat de techniek, de film werd een paar keer gepauzeerd. Daarna ben ik gelijk doorgelopen naar Hadouken!. Jammer dat ze in de openlucht speelden, ik was te laat voor een goede plek en stond dus een beetje aan de zijkant, waar het publiek een stuk rustiger was. Maar ik heb mij erg goed vermaakt, volgende keer in de India, bitte. Vervolgens bij Amy Macdonald in het gras gelegen, het kon mij niet echt boeien. De volgende stop was in die India; The Ting Tings. Hier kreeg ik vette buikpijn, dus niet echt veel van meegekregen, meer de wc bezocht.. Na een goddelijke pannenkoek met stroop, weer terug gelopen naar de India voor Santogold. Ze begon ruim 20 min te laat, maar het optreden heeft dat zeker doen vergeten. Zeer goede stem, en de nummers kwamen live goed uit de verf. Complimenten voor de twee zangeressen/ danseressen.. Helaas niet helemaal af kunnen zien, omdat we door gingen naar The Flaming Lips. Wat een helden zijn dat, ik heb mij kostelijk vermaakt tijdens dit kinderfeestje voor 'grote' mensen. Ik heb zelfs nog een confetti snipper gevangen! Daarna even kort uit mijn plaat op DJ Scotch Egg en het laatste kwartier van Anouk meegepakt.
's Avonds los gegaan op Bong-Ra, Junkie XL en Deadmau5.
Zaterdag:
Begonnen met een goddelijke Tosti van La Place, met het plan om dit jaar wél te gaan Tai Chi-en, maar op de één of andere manier ben ik gedoomd om dit te doen, weer niet gelukt.. Het eerste echte optreden was 50 jaar Nederpop; heel tof concept en goed uitgevoerd, bij vlagen viel het echter toch wat tegen. Hoogtepunten hier waren De Vlieger, Kom Van Dat Dak Af en No Limit. De laatste paar nummers heb ik moeten missen om op tijd in de Lima te zijn, wat een flinke wandeling is vanaf de Alpha. Bij de Lima heb ik lekker in het gras gelegen bij Laura Marling. Ik heb het niet echt gezien, maar wat ik meekreeg klonk zeker erg lekker. De volgende act was De Jeugd van Tegenwoordig, na een geweldig optreden in de lokale popzaal was ik erg benieuwd naar hun optreden op LL. Wat een helden zijn dit, een knallend feest met alle hits (ik miste alleen Kerk, maar dat neem ik voor lief..) Hierna kwam mijn eerste overweging; N*E*R*D of Blood Red Shoes, het is de laatste geworden, na een goed optreden op Metropolis. Ook deze keer vond ik het weer erg goed. Pakkende nummers en lekker strak gespeeld. Wel voortijdig weggegaan om op tijd te zijn voor Tunng (dit bepaalde ook mede mijn keuze voor BRS), tof bandje met fijne muziek, jammer dat de techniek tekort schoot. Woodcat vind ik namelijk één van hun tofste nummers.. Ik heb genoten van dit optreden. Na een eetpauze lekker chill op de Alpha heuvel gelegen tijdens Franz Ferdinand, ouderwets goed.. leuk om zo'n optreden eens van een afstandje te kijken en de Alpha helemaal los zien gaan. De dagafsluiter moest The Gutter Twins worden, erg goed, maar erg hard. Dus na vijf nummers weggegaan. Toen lekker thee gedronken in de Theetuin, wat een uitvinding is dat! 's Avonds niet heel bond gemaakt, alleen 90's now en een beetje Balkan Beatz als opwarmer voor de volgende dag, voor de rest lekker op de camping gehangen.
Zondag:
En toen was het alweer zondag.. Deze dag was niet echt een dag van kwantiteit, maar meer van kwaliteit. We zijn begonnen met Lucky Fonz III, die kan ik eigenlijk wel uitroepen tot held van het festival, na de cover van De Vlieger op zaterdag en dan dit geweldige optreden, waarin de hele tent meedeed. Goed begin van de dag. Het volgende optreden was Gogol Bordello, na hun optreden in 2006 moest dit natuurlijk weer een feestje worden. Het ging helemaal los in het voorvak, waar ik stond. Geslaagd, maar 2006 was beter. Tegen het vallen van de avond op tijd naar Planet Paradise gelopen om de twee hoogtepunten van het festival achter elkaar te kijken. De eerste was Crystal Castles in de X-Ray, meer dan een uur gewacht in een overvolle 'tent'. In een half uur even helemaal kapot gaan.. Ik heb mij hier erg goed vermaakt. Was lekker hard. Daarna snel naar de Grolsch voor Sigur Rós. Na hun albums grijs gedraaid te hebben en Heima bijna kan dromen was het toch eens tijd om deze Ijslanders een keer live te zien. Ik was bang dat het in een grote tent op een festival niet tot zijn recht zou komen, Maar ik ben trots op de Lowlanders; geen geklap halverwege nummers en iedereen was muisstil voorin. De onofficiële afsluiter voor Lowlands voor mij. Nog een hele tijd blijven nagenieten in de Grolsch. Mijn vriendin heeft zelfs nog een drumstick gekregen (er was een toffe kerel die er twee had, als je een Fok!ker bent, bedankt!). Daarna hebben we ons met zijn allen in de Silent Disco (blij dat die terug is!) een uurtje goed vermaakt. Toen weer terug naar de X-Ray voor wat fijne dubstep van 2562. Om een uurtje of één richting de Lima gelopen voor de reünie van Kees van Hondt! Wat een held is dat.. alles de lucht in! Om vier uur weer naar de camping gelopen en nog even nagenoten op onze stoeltjes. Prachtige dag was dit!
Maandag:
Brak en lekker veel getrashed.. Om half 12 van de camping gestuurd, dus toen hebben we de tent gepakt en zijn weer naar huis gegaan.
Eindconclusie; weer een geniale Lowlands editie.. Ik heb mij goed vermaakt en kwalitatief goede optredens gezien. Ohja, het eten was ook weer erg goed! Volgend jaar mijn lustrum vieren! En m'n review is toch wel erg lang geworden..
[ Bericht 0% gewijzigd door kciR op 19-08-2008 20:21:06 ]