Ach, je moet hem gewoon negeren. Dat doe ik sinds enige dagen ook. Gewoon over hem heen lezen en niet reageren.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:44 schreef Verluste het volgende:
Jammer dat ''zoals het is'' hier reageert. Naar meer topics waarin hij voorkomt te hebben gelezen kan ik voorzichtig concluderen dat hij regelmatig discussies om zeep helpt met zijn eenduidige en weinig goed onderbouwde reacties
Toch wordt er weer een nederzetting gebouwd. Las ik laatst in het NRC of de Volkskrant.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:01 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Die plannen staan momenteel in de ijskast.
Ja, maar dat gebeurt dus niet. Leger Israël in opspraak door videobeelden.quote:[..]
Dat moet ook flink bestraft worden (niet het geven van die camera's natuurlijk, het misbruiken van geweld).
Zie de reactie van moussie.quote:[..]
Weet je hoe vaak de loop van die muur al is aangepast om de gewone man toch zo min mogelijk schade toe te brengen? Er komt iedere keer weer een rechter kijken en die beslist dan of het zo kan of niet. en vaak genoeg moeten er veranderingen in worden aangebracht.
Appels, peren. In 1940 heeft Duitsland de soevereine staat Nederland binnengevallen (zonder dat dat een reactie was op een Nederlandse aanval) en bezet. In 1967 zijn de West Bank en Gazastrook bezet geraakt nadat Egypte en Jordanie (toen samen als de Verenigde Arabische Republiek) een oorlog begonnen tegen Israel en vervolgens verloren. Daarna hebben die landen afstand gedaan van die gebieden. De Palestijnse staat bestond toen nog niet, de gebieden hebben sinds 1948 bij Egypte en Jordanie gehoord zonder dat er een onafhankelijkheidsbeweging was.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je vraagt er om: en tegen de bezetting van Nederland door Duitsland? En tegen het weghalen van joden? Ook in Berlijn?
Er zijn er zo'n 2,5 miljoen (als je dus de Arabieren van Judea en Samaria meerekent).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner van eerdere discussies, zijn er iets van 1 miljoen Palestijnen, arm en slecht bewapend.
Bekijk mijn bankrekening en die van mijn buren eens. Rijk? Als jij mijn bankmanager daarvan kan overtuigen, ben ik je eeuwig dankbaar.quote:En er zijn 6 miljoen Israeliërs, rijk en tot de tanden bewapend. Dat maakt je enerzijds.. anderzijds ongeloofwaardig.
Als is overeengekomen dat men in de eerste periode alleen lichte wapens (pistolen en geweren) mag hebben om de interne orde te handhaven, dan is illegale invoer van bommen, raketten en raketwerpers smokkel. En het was geen particulier initiatief, het was de PA die het organiseerde.quote:Smokkel?? Wat is er illegaal aan als een land wapens in- of uitvoert?
aah, dus omdat het geen soevereine staat, westers model, was is het goed dat een groep landen van 1000den kilometers verderop gaat bepalen wat er met het grond waarop jij woont gaat gebeuren .. had je maar een staat moeten zijnquote:Op donderdag 21 augustus 2008 07:30 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Appels, peren. In 1940 heeft Duitsland de soevereine staat Nederland binnengevallen (zonder dat dat een reactie was op een Nederlandse aanval) en bezet. In 1967 zijn de West Bank en Gazastrook bezet geraakt nadat Egypte en Jordanie (toen samen als de Verenigde Arabische Republiek) een oorlog begonnen tegen Israel en vervolgens verloren. Daarna hebben die landen afstand gedaan van die gebieden. De Palestijnse staat bestond toen nog niet, de gebieden hebben sinds 1948 bij Egypte en Jordanie gehoord zonder dat er een onafhankelijkheidsbeweging was.
Dus je wil niet alleen bepalen wat er met hun land gebeurt, je wil ook nog bepalen dat zij zich daar maar bij neer hebben te leggenquote:Je hebt bezettingen en veranderde grenzen na oorlogen. Bijna alle landen in de wereld bestaan uit gebied dat ooit van iemand anders was maar nadat er een conflict was hebben de verliezers territorium moeten opgeven. 99,9% van die gevallen worden gewoon geaccepteerd op een significante uitzondering na waar een groep zich weigert bij de feiten neer te leggen en daardoor al decennia in ellendige omstandigheden leeft.
Israel lag gewoon vlakbij, geen 1000den kilometers weg. Alle wapens van de Arabische legers kwamen ook van 1000den kilometers weg en daar hadden ze helemaal geen problemen mee die te gebruiken. De interventie van ver weg heeft de Arabische landen alleen maar nog veel grotere nederlagen bespaard door een staakt het vuren op te leggen terwijl hun legers verslagen waren en Israel zo door had kunnen rijden naar Amman/Cairo/Damascus.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:27 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus omdat het geen soevereine staat, westers model, was is het goed dat een groep landen van 1000den kilometers verderop gaat bepalen wat er met het grond waarop jij woont gaat gebeuren .. had je maar een staat moeten zijn
[..]
Ja, zo gaat het in de echte wereld, zie het gebrek aan Gaza toestanden in bijvoorbeeld Polen.quote:Dus je wil niet alleen bepalen wat er met hun land gebeurt, je wil ook nog bepalen dat zij zich daar maar bij neer hebben te leggen
Israël bestond toen nog niet, weet je nog .. maar ja, dat land is toch van niemand en die paar mensen die daar wonen vinden het vast niet erg als wij ons niet aan de afspraak houden van een Pan-Arabische staat maar het land gewoon aan de joden geven ..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:58 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Israel lag gewoon vlakbij, geen 1000den kilometers weg. Alle wapens van de Arabische legers kwamen ook van 1000den kilometers weg en daar hadden ze helemaal geen problemen mee die te gebruiken. De interventie van ver weg heeft de Arabische landen alleen maar nog veel grotere nederlagen bespaard door een staakt het vuren op te leggen terwijl hun legers verslagen waren en Israel zo door had kunnen rijden naar Amman/Cairo/Damascus.
[..]
Ja, zo gaat het in de echte wereld, zie het gebrek aan Gaza toestanden in bijvoorbeeld Polen.
Raketten die amper doel treffen of schade veroorzaken, kan ik geen goede wapens vinden! Toch niet vergelijkbaar met helikopters en vliegtuigen van Israel.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 07:47 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Er zijn er zo'n 2,5 miljoen (als je dus de Arabieren van Judea en Samaria meerekent).
Over dat arm: ik nodig je eens uit te komen kijken hoeveel nieuwe Mercedessen, BMW's en SUV met Palestijns nummerbord rondrijden, neem eens een kijkje in Tira, Hussan en Wallaje, ik kan van zulke huizen nog niet eens dromen.
Je ziet selectieve beelden, de media zijn niet in nuances geinteresseerd, alleen stereotypen doen het goed.
En slechtbewapend? Weet je wat er allemaal aan zwaar geschut via Egypte en Libanon binnenkomt?
[..]
Bekijk mijn bankrekening en die van mijn buren eens. Rijk? Als jij mijn bankmanager daarvan kan overtuigen, ben ik je eeuwig dankbaar..
Ik denk dat je de dingen ietwat simpel ziet. Als ik in Den Haag loop, heb je ook aan de ene kant het Benoordenhout en aan de andere kant de Schilderswijk. In Amsterdam heb je de Goudkust en de Bijlmermeer etc. etc. Zo ook heb je in Jeruzalem Rechavia en Kiryat Menachem, in Tel Aviv heb je Ramat Aviv C en Neve Tzedek. En zo zal je in ook in Nablus, Hebron en Kalkiliya arm en rijk hebben.
[..]
Als is overeengekomen dat men in de eerste periode alleen lichte wapens (pistolen en geweren) mag hebben om de interne orde te handhaven, dan is illegale invoer van bommen, raketten en raketwerpers smokkel. En het was geen particulier initiatief, het was de PA die het organiseerde.
zie je nu wel silktie. snap je nu waarom ik je roem om je doorzettingsvermogen en nuances? ook jij zal over een tijdje spuugzat zijn van die eigenwijze koekenbakkers. zoals kees, ifu en el moussie. meki tel ik niet eens mee omdat hij een spek-en-bonen user is.quote:
Als een gebied autonomie krijgt (nog geen onafhankelijkheid, het is een stap op weg naar onafhankelijkheid) en er zijn afspraken, door beide partijen ondertekend, dan is dat dus in dit geval wel smokkel.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Verder lijkt het me normaal als een overheid zelf bepaalt welke wapens zij invoert. Het zou wat worden als Nederland toestemming van België zou moeten hebben om zware wapens in te voeren. Dus nogmaals: hoezo smokkel?
Waar heb je dat nou weer vandaan? Inderdaad, ons aller Bibi als Minister van Financien heeft de economie aardig op de rails gekregen maar is daarbij de mens een beetje uit het oog verloren, maar de onderlinge steun is enorm.quote:Ik weet ook wel dat de Israeli's zich nauwelijks om elkaar bekommeren en dat er veel armen zijn. Tekenend: zelfs voor het eigen volk is er kennelijk weinig naastenliefde.
Goed ideequote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach, je moet hem gewoon negeren. Dat doe ik sinds enige dagen ook. Gewoon over hem heen lezen en niet reageren.
Wat een fraai bewijs voor je betweterigheid, dat je van een prachtige objectieve formule nog snoeverij weet te maken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Q.E.D.
(voor de niet-latinisten en niet-wiskundigen onder ons: dat betekent: "Zie je wel, dat ik gelijk had!")
Wat een enorme retoriek zonder concrete mededeling.quote:Wat een ongelooflijk geklets, wat een bangmakerij en angsthazerij, wat een pathetiek.
Israel heeft niet de vernietiging van andere staten tot doel, Hamas wel.quote:En je bent je er zeker niet van bewust, dat die angst omgekeerd nog wel wat meer reden van bestaan heeft?
Het is niet alleen de muur die op andersmans grondgebied staat. Al trekt Israël zich nou terug uit de Palestijnse gebieden en respecteren ze de grenzen van vóór 1967, en geven ze Palestina economisch de ruimte (dus geen blokkades, vrij verkeer van arbeid etc), dan is een belangrijke oorzaak voor het terrorisme daar weggenomen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarom hebben ze die muur eigenlijk gebouwd?
Om terroristen de vrije toegang tot het land te ontzeggen.
Wat vind jij eigenlijk belangrijker? Het feit dat die muur op andermans grondgebied staat, of het feit dat die muur aanslagen voorkomt?
Behalve dan de belangrijkste, die uit 1948 stamt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:50 schreef Verluste het volgende:
. Al trekt Israël zich nou terug uit de Palestijnse gebieden en respecteren ze de grenzen van vóór 1967, en geven ze Palestina economisch de ruimte (dus geen blokkades, vrij verkeer van arbeid etc), dan is een belangrijke oorzaak voor het terrorisme daar weggenomen.
Waarom is het BNP van Palestina dan zo laag? En dan het ''leger'' van Palestina dat in feite niet bestaat? Je moet niet laten leiden in individuele, subjectieve constateringen. Trouwens vind ik ook dat een soevereine staat als Palestina gewoon de vrijheid moet hebben om zware wapens in te mogen voeren. Maakt niet uit welke radicale partij, of man er aan het roer staat.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 07:47 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Er zijn er zo'n 2,5 miljoen (als je dus de Arabieren van Judea en Samaria meerekent).
Over dat arm: ik nodig je eens uit te komen kijken hoeveel nieuwe Mercedessen, BMW's en SUV met Palestijns nummerbord rondrijden, neem eens een kijkje in Tira, Hussan en Wallaje, ik kan van zulke huizen nog niet eens dromen.
Je ziet selectieve beelden, de media zijn niet in nuances geinteresseerd, alleen stereotypen doen het goed.
En slechtbewapend? Weet je wat er allemaal aan zwaar geschut via Egypte en Libanon binnenkomt?
[..]
Bekijk mijn bankrekening en die van mijn buren eens. Rijk? Als jij mijn bankmanager daarvan kan overtuigen, ben ik je eeuwig dankbaar..
Ik denk dat je de dingen ietwat simpel ziet. Als ik in Den Haag loop, heb je ook aan de ene kant het Benoordenhout en aan de andere kant de Schilderswijk. In Amsterdam heb je de Goudkust en de Bijlmermeer etc. etc. Zo ook heb je in Jeruzalem Rechavia en Kiryat Menachem, in Tel Aviv heb je Ramat Aviv C en Neve Tzedek. En zo zal je in ook in Nablus, Hebron en Kalkiliya arm en rijk hebben.
[..]
Als is overeengekomen dat men in de eerste periode alleen lichte wapens (pistolen en geweren) mag hebben om de interne orde te handhaven, dan is illegale invoer van bommen, raketten en raketwerpers smokkel. En het was geen particulier initiatief, het was de PA die het organiseerde.
Ik denk dat die uit 1948 nooit gerespecteerd zal worden door Israël. De enige plausibele zou nog die uit 1967 zijn. Jammer genoeg.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Behalve dan de belangrijkste, die uit 1948 stamt.
"Palestina" is vooralsnog geen souvereine onafhankelijke staat, het is een autonoom gebied.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:53 schreef Verluste het volgende:
[..]
Waarom is het BNP van Palestina dan zo laag? En dan het ''leger'' van Palestina dat in feite niet bestaat? Je moet niet laten leiden in individuele, subjectieve constateringen. Trouwens vind ik ook dat een soevereine staat als Palestina gewoon de vrijheid moet hebben om zware wapens in te mogen voeren. Maakt niet uit welke radicale partij, of man er aan het roer staat.
Hoebedoellu? Jammer dat er überhaupt grenzen zijn (teveel Israel)? Jammer dat die van '48 niet gerespecteerd wordt? Jammer dat alleen die van '67 gerespecteerd zou worden (te weinig Israel)?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:54 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik denk dat die uit 1948 nooit gerespecteerd zal worden door Israël. De enige plausibele zou nog die uit 1967 zijn. Jammer genoeg.
Enorme kletskoek. Clusterbommengooiend Israel is haar eigen glazen aan het ingooien met de politiek die ze nu voert.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Behalve dan de belangrijkste, die uit 1948 stamt.
Helaas toont de tweede zin niet de juistheid van de eerste aan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Enorme kletskoek. Clusterbommengooiend Israel is haar eigen glazen aan het ingooien met de politiek die ze nu voert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |