Dank jequote:
Waarom niet? Het is een prachtig land. Veel natuur, cultuur, mooie mix tussen Westers en Oosters. Je hoeft je hier werkelijk niet te vervelen.quote:Ik ben niet in Israel geweest en ben ook helemaal niet van plan daar ooit naar toe te gaan.
quote:Dat de media (mv van medium)
Er is echter een ander probleem: wanneer Israel één keer een fout maakt en te slap is, kan dat fataal zijn. Niemand, maar dan ook niemand zal dan klaar staan om Israel te redden. Ook Amerika niet. Dan is het afgelopen en uit met Israel, totdat in de verre toekomst men weer een poging zal wagen om te proberen het Joodse land op te bouwen.quote:Dus, alles bij elkaar, vind ik dat Israel, als de facto (helaas) overheersende macht, het verstandigste moet zijn. En dat is Israel niet. Het land maakt misbruik van de overmacht.
Dat de Palestijnen als staat stu~pide fratsen uithalen, doet daar niks aan af.
Immers: noblesse oblige!
Israel heeft autonomie gegeven aan de PA? Checkquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
kip en ei verhaal. Ik zeg Oslo....begin daar maar en ga dan maar turven.
Tuurlijk bestaat dat niet. die zijn namelijk niet bekend met het Freudiaanse begrip "Selbsthass"quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:19 schreef schatje het volgende:
Bestaat er ook zoiets als een ander Palestijns geluid? Zo ja, heb je een linkje?
Och denk dat het eigenlijk geen kortzichtige jodenhaters zijn hier. Meer vermoeide jodennieuwslezers.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:33 schreef zoalshetis het volgende:
goed om te zien dat jij nog geduldig en genuanceerd kan antwoorden. dat kan ik hier op fok! met al die kortzichtige jodenhaters al lang niet meer. het is water naar de zee dragen of nog beter, parels voor de zwijnen.
Bedoel je niet verwoed? Verwoede 'jodennieuwslezers'?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Och denk dat het eigenlijk geen kortzichtige jodenhaters zijn hier. Meer vermoeide jodennieuwslezers.
Er is maar 1 oplossing voor dat hele confict: De complete uitroeiing van 1 volk daar.
Maar aangezien we dat hopelijk nooit hoeven meemaken zal deze strijd tot het einde der tijd doorgaan.
ik zie niet in waarom er een compleet volk uitgeroeid moet worden. als de volkeren zich gewoon verdraagzamer en minder agressief opstellen zal het misschien ooit nog goed komen. helaas is de haat en jaloezie zo diep geworteld en wordt kinderen al geleerd dat joden smerig, moordlustig en vals zijn, zodat het nog generaties gaat duren. in matzes zou palestijns kinderbloed zittenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Och denk dat het eigenlijk geen kortzichtige jodenhaters zijn hier. Meer vermoeide jodennieuwslezers.
Er is maar 1 oplossing voor dat hele confict: De complete uitroeiing van 1 volk daar.
Maar aangezien we dat hopelijk nooit hoeven meemaken zal deze strijd tot het einde der tijd doorgaan.
Je 2e zin maakt je eerste zin al overbodig. En vergeet niet: de haat is 100% wederzijds.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie niet in waarom er een compleet volk uitgeroeid moet worden. als de volkeren zich gewoon verdraagzamer en minder agressief opstellen zal het misschien ooit nog goed komen. helaas is de haat en jaloezie zo diep geworteld en wordt kinderen al geleerd dat joden smerig, moordlustig en vals zijn, zodat het nog generaties gaat duren. in matzes zou palestijns kinderbloed zitten![]()
en over welk volk heb jij het eigenlijk dat uitgeroeid dient te worden?
ik vind het nogal simpel gesteld dat de haat 100% wederzijds is. israel heeft immers 1 miljoen tevreden palestijnen opgenomen. in 'palestina' woont geen enkele jood, of laat ik het beter zeggen, er kán geen enkele jood levend wonen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je 2e zin maakt je eerste zin al overbodig. En vergeet niet: de haat is 100% wederzijds.
En welk volk? Dat zijn ze al jaren hard druk aan het uitvechten. Vrede kan daar gewoon domweg niet. Omdat ze het niet kennen en al helemaal niet willen leren.
Kortzichtigheid gaat het helemaal worden deze eeuw.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:33 schreef zoalshetis het volgende:
goed om te zien dat jij nog geduldig en genuanceerd kan antwoorden. dat kan ik hier op fok! met al die kortzichtige jodenhaters al lang niet meer. het is water naar de zee dragen of nog beter, parels voor de zwijnen.
lekker kortzichtige opmerking van je. lees het topic eens door, graag ook de eerste waar de jodenhater ifu (kijk ook eens naar zijn postgeschiedenis) idd net zo kortzichtig is als jij nu bent.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Kortzichtigheid gaat het helemaal worden deze eeuw.
huhquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lekker kortzichtige opmerking van je. lees het topic eens door, graag ook de eerste waar de jodenhater ifu (kijk ook eens naar zijn postgeschiedenis) idd net zo kortzichtig is als jij nu bent.
Ah mooi, dat spaart me het terugzoeken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:25 schreef SilkTie het volgende:
Hier maar verder, heb het vorige volgegooid met de volgende antwoorden.
quote:[..]
Waarom niet? Het is een prachtig land. Veel natuur, cultuur, mooie mix tussen Westers en Oosters. Je hoeft je hier werkelijk niet te vervelen.
Voor mij nog meer en je bent de enige niet, zelfs W.-A. van Oranje zegt het. Maar het is telkens een klein tikje. (ticje!). Persoonlijk heb ik zelfs de neiging om het woord "cafetaria" als meervoud te voelen.quote:[..]
Reeds aangepast. Maar het is dan ook 20 jaar geleden dat ik eindexamen Latijn gedaan heb ...
Wat een overdreven geklets, wat een theater!quote:[..]
Er is echter een ander probleem: wanneer Israel één keer een fout maakt en te slap is, kan dat fataal zijn. Niemand, maar dan ook niemand zal dan klaar staan om Israel te redden. Ook Amerika niet. Dan is het afgelopen en uit met Israel, totdat in de verre toekomst men weer een poging zal wagen om te proberen het Joodse land op te bouwen.
En waarom zou dat voor Israel niet kunnen gelden?quote:De Palestijnen hebben al veel fouten gemaakt, maar ze zijn er nog altijd.
Wat een ongelooflijk geklets, wat een bangmakerij en angsthazerij, wat een pathetiek.quote:Dit praat de fouten van Israel niet goed, maar het laat wel zien dat Israel onder enorme druk staat. Het gaat hier om puur lijfsbehoud. Wanneer Israel zekerheid heeft dat de tegenpartij niet uit is op haar totale vernietiging, is er ruimte om wat te ontspannen. Dan zullen er ook minder fouten gemaakt worden.
oh dan had je beter ifu of el moussie kunnen quotenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
huh
Het bewijst mijn stelling alleen maar. Ik gaf je gewoon gelijk.
kom je uit 1922 of zo?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah mooi, dat spaart me het terugzoeken.
[..]
![]()
![]()
Nee, dat vervelen valt wel mee, geloof ik.
[..]
Voor mij nog meer en je bent de enige niet, zelfs W.-A. van Oranje zegt het. Maar het is telkens een klein tikje. (ticje!). Persoonlijk heb ik zelfs de neiging om het woord "cafetaria" als meervoud te voelen.![]()
[..]
Wat een overdreven geklets, wat een theater!
Welke kleine fout zou fataal kunnen zijn, dan?
En dat niemand zal helpen: krijgt het land nu niet al veel hulp uit de VSvA?
En dan: denk je dat de huidige politiek erg bevorderlijk is voor het maken van vrienden?
Wie de grootste pestkop is van het schoolplein, kan bogen op de minste vrienden. Maar ja, daar zit toch ook wel iets van oorzaak en gevolg bij.
[..]
En waarom zou dat voor Israel niet kunnen gelden?
[..]
Wat een ongelooflijk geklets, wat een bangmakerij en angsthazerij, wat een pathetiek.
En je bent je er zeker niet van bewust, dat die angst omgekeerd nog wel wat meer reden van bestaan heeft?
Nou, meer Ehhh!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:25 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Israel heeft autonomie gegeven aan de PA? Check
Israel heeft materieel (incl. wapens!) verstrekt voor een eigen Palestijnse veiligheidsdienst? Check
Israel heeft gevangenen vrijgelaten? Check
Israel heeft zich uit bepaalde gebieden teruggetrokken en nederzettingen opgedoekt? Check
De PA heeft de totale vernietiging van Israel uit haar handvest verwijderd? Ehhhhh
De PA heeft aanslagen op Israelische burgers voorkomen? Ehhhh
De PA gebruikt de door Israel geleverde wapens alleen voor het handhaven van de interne orde en niet om Israelische burgers aan te vallen? Ehhhh
De PA gebruikt de buitenlandse gelden voor de opbouw van haar economie en voor het financieren van terroristen? Ehhhh
Dank u.
Nu zal je wel met een tegenlijstje komen, ik kijk ernaar uit. Ik kan het al bijna raden, maar wil je geen werk uit handen nemen, je zou eens tijd overhebben om mijn eerdere advies op te volgen (goed en onbevooroordeeld lezen en zo).
Niet in Nederland nee.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:25 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Tuurlijk bestaat dat niet. die zijn namelijk niet bekend met het Freudiaanse begrip "Selbsthass".
Q.E.D.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
huh
Het bewijst mijn stelling alleen maar. Ik gaf je gewoon gelijk.
Tegenlijst krijg je wel van mijquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:25 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Israel heeft autonomie gegeven aan de PA? Check
Israel heeft materieel (incl. wapens!) verstrekt voor een eigen Palestijnse veiligheidsdienst? Check
Israel heeft gevangenen vrijgelaten? Check
Israel heeft zich uit bepaalde gebieden teruggetrokken en nederzettingen opgedoekt? Check
De PA heeft de totale vernietiging van Israel uit haar handvest verwijderd? Ehhhhh
De PA heeft aanslagen op Israelische burgers voorkomen? Ehhhh
De PA gebruikt de door Israel geleverde wapens alleen voor het handhaven van de interne orde en niet om Israelische burgers aan te vallen? Ehhhh
De PA gebruikt de buitenlandse gelden voor de opbouw van haar economie en voor het financieren van terroristen? Ehhhh
Dank u.
Nu zal je wel met een tegenlijstje komen, ik kijk ernaar uit. Ik kan het al bijna raden, maar wil je geen werk uit handen nemen, je zou eens tijd overhebben om mijn eerdere advies op te volgen (goed en onbevooroordeeld lezen en zo).
ga nog maar even door, ik vermaak me wel met jou.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Tegenlijst krijg je wel van mij
- Israel heeft de totale vernietiging geroepen op Iran
- Heeft Israel burgers doden zien te verkomen
- Hoe kan Israel twee keer Qana een genocide van maken ?? 1996 en 2006
- Hoe kan Israel kinderen zonder proces in de kampen te sturen en ze daar te mishandelen ??
- Hoe kan Israel de stroom af snijden van heel Palestina ?
- Hoe kan Israel grond stelen
- Hoe kan Israel nederzettingen bouwen op andersman grondgebied
- Hoe kan Israel massamoorden plegen op Palestijns en Libanese burgers
- Hoe kan Israel ongestraft journalisten vermoorden
- Hoe kan Israel de joodse terreur tegen de Arabieren niet vervolgen in Israel
En ik kan hiermee verder doorgaan
wijsneus. maar waar staat die 22 voor achter je naam? catch? bb? het jaar waarop je blind werd?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Q.E.D.
(voor de niet-latinisten en niet-wiskundigen onder ons: dat betekent: "Zie je wel, dat ik gelijk had!")
[quasi-mod]quote:
?
Die plaat voor de kop was wat erg kort door de bocht, dat is waar. Maar ik had net drie berichten van jou twee keer gelezen, dus het werd me even te veel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 07:42 schreef SilkTie het volgende:
Beste Kees22,
Ik dacht toch echt dat we hier als volwassenen zouden kunnen discussieren, maar we gaan weer op de man spelen.
Je wilt toch niet zeggen dat in 1973 Israel verdwenen is??quote:Misschien ben ik in mijn terminologie wat kort door de bocht gegaan, maar het gevoel overheerst dat als we een oorlog zouden verliezen, dan kan dat het einde van Israel betekenen, zoals dat bijv. in 1973 het geval was.
Alsof Israel zich iets aantrekt van VN-resoluties.quote:Inderdaad, Amerika helpt, maar zullen ze tijdens een grote oorlog hele contingenten soldaten hierheen sturen? Ik ben bang dat ze op het moment suprème heel hard hun best zullen doen om resoluties door de VN heen te zullen krijgen, maar actieve deelname aan de verdediging van het land, zie ik nog niet gebeuren. Ik hoop dat ik het mis heb, ik hoop nog meer dat zo'n oorlog helemaal niet komt.
Tja, ik vind het toch echt een teken van zwakte als je een grote bek opzet. Het lijkt mij juist een teken van kracht, als je gewoon rustig blijft en je fatsoen houdt.quote:De oorlog die we met de Palestijnen hebben, is een bestaansoorlog. Dat is geen bangmakerij. Men wil ons hier weghebben. Sommigen echter begrijpen dat Israel niet te vernietigen is en kiezen daarom eieren voor hun geld. Met die mensen kunnen we praten.
Hamas zal wel een gesprekspartner worden. Maar wat verwacht je dat Israel doet wanneer iemand aan de macht komt die zowel tijdens als na de verkiezingen riep dat ze met Israel niet zullen praten, dat ze de strijd zullen opvoeren etc. etc. etc. Zou jij zo iemand direct op de koffie uitnodigen? Nee, eerst even posities innemen, net zoals katten de rug krommen, staart opzetten en blazen. Als dat gebeurt is en beide partijen aan de achterban hebben laten zien dat ze ballen hebben, kan je voorzichtig gaan aftasten (niet die ballen natuurlijk!) en tot overleg komen. Maar dat is een langzaam en moeilijk proces.
Dat klinkt alsof het argument er met de haren bijgesleept wordt. Terwijl het gewoon een bekend feit is, gepleegd door Israel.quote:Het vredesoverleg met Syrië vindt m.i. op de juiste manier plaats. Rustig, kalm, in stilte, met een redelijk neutrale bemiddelaar (ik denk dat het onmogelijk is helemaal neutraal te zijn, dus dat was geen kritiek), en net zoals twee egeltjes: heel voorzichtig.
Ik wist dat men met de platgegooide (lucht)haven zou komen. Vind je het goed dat de PA met jouw belastingcenten een mooie smokkelroute aanlegt voor wapens? Ik heb het al een paar jaar geleden hier gezegd: na Oslo begon de Palestijnse bevolking zich te richten op wat opbouw. Het was bijvoorbeeld geweldig om door Jericho te rijden, met allerlei lichtjes en open terassen. En toen kwam Arafat ... weg lichtjes, weg restaurantjes. Omdat hij het geld niet gebruikte voor de economische opbouw, maar voor wapentuig en 'krachtvoer'. En dat is niet wat Achmed-met-de-pet-op wil: die wil rust in de tent en omzet.
Dat is overigens ook wat Moos-met-de-pet-op wil ... Men zou zo graag zien dat het leeuwendeel van de begroting niet naar defensie gaat ...
Zo, wat goed van Israel! Nou ben ik helemaal om, hoor! Tof van Israel! Zo he, daar kan de rest van de wereld nog een voorbeeld aan nemen. Dat verdient de Nobelprijs! Nieuwe bankbiljetten verstrekken!quote:Het is Israel niet te doen om de economische malaise. Iedereen, links en rechts, is ervan overtuigd dat economische voorspoed veel goeds brengt.
Hoewel Gaza een vijandige entiteit is (ik kan raketaanvallen niet echt vriendschappelijk noemen), vindt er dagelijks im- en export van producten plaats, tenzij, zoals gisteren, het bestand geschonden wordt en dan worden de grensovergangen tijdelijk gesloten.
Welk land verstrekt energie aan een regering door wie je beschoten wordt en waarvan je niet weet of die de rekening zal betalen? Daarom worden douane- en belastinggelden in retentie gehouden, om deze rekeningen te dekken. De balans wordt eens in de zoveel tijd overgemaakt.
Wist je dat Israel vorige week nieuwe bankbiljetten aan Gaza verstrekt heeft omdat de oude te versleten zijn om nog te gebruiken? Dat doe je toch alleen als je niet wilt dat de ander economisch helemaal ten onder gaat?
quote:Er is zo ontzettend veel geld dat als het juist gebruikt zou worden, zoveel goede dingen zou kunnen doen (niet alleen hier, er zijn vele gebieden in de hele wereld waarvoor dit opgaat).
Ik ben blij dat je de ironie van mijn opmerking over EAJG begrepen hebt ...![]()
Het knipoogje stond er niet voor niets ...
@ Meki
Ga eens nou het niet goedpraten maar even reageren op de dingen die ik zegquote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:50 schreef SilkTie het volgende:
Quote/wijzig, lijkt allemaal op elkaar.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Ga eens nou het niet goedpraten maar even reageren op de dingen die ik zeg
Acceptedquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:43 schreef Kees22 het volgende:
Die plaat voor de kop was wat erg kort door de bocht, dat is waar. Maar ik had net drie berichten van jou twee keer gelezen, dus het werd me even te veel.
Bijna wel ja, het had niet veel gescheeld.quote:Je wilt toch niet zeggen dat in 1973 Israel verdwenen is??
Alsof Libanon zich iets aantrekt van VN-resoluties.quote:Alsof Israel zich iets aantrekt van VN-resoluties.
Israel heeft die tactiek tijdens de Golfoorlogen gebruikt en gebruikte het in zekere mate ook tegen de vele aanvallen vanuit Gaza.quote:Tja, ik vind het toch echt een teken van zwakte als je een grote bek opzet. Het lijkt mij juist een teken van kracht, als je gewoon rustig blijft en je fatsoen houdt.
En Moos met de pet op wil dat ook.quote:Dat klinkt alsof het argument er met de haren bijgesleept wordt. Terwijl het gewoon een bekend feit is, gepleegd door Israel.
Achmed met de pet wil gewoon rust en vrede, niet afgesneden worden van zijn land, niet in elkara geslagen worden door illegale buren, niet in de waterton gepist krijgen, het eigen rivierwater kunnen gebruiken.
Erg flauw inderdaad, maar het ging er mij om dat Israel op haar manier probeert om ondanks alles toch de economie niet volledig in de soep te laten lopen.quote:Zo, wat goed van Israel! Nou ben ik helemaal om, hoor! Tof van Israel! Zo he, daar kan de rest van de wereld nog een voorbeeld aan nemen. Dat verdient de Nobelprijs! Nieuwe bankbiljetten verstrekken!
Wat flauw, ik geef het toe. Maar wie komt er nou ook met zo'n slap argument?
Eens.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:33 schreef zoalshetis het volgende:
Even specifiek deze .. rapport van begin 1994 .. net na het eerste Oslo-akkoord dusquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:25 schreef SilkTie het volgende:
http://www.unhchr.ch/Huri(...)03c3813?Opendocumentquote:Demolition of houses
43. The totally arbitrary demolition of houses, very often by way of collective punishment, has long been a major source of concern. The Special Rapporteur was informed that this practice had declined significantly since the signing of the agreement. A number of houses were reported to have been destroyed or damaged, however, during raids in search of armed men. The sealing of houses or accommodation belonging to persons suspected of security offences would seem to have continued.Confiscation of land and expansion of settlements
44. The Special Rapporteur was informed that the Israeli authorities customarily confiscated an average of 2,000 to 3,000 dunums of land each month before the signing of the September 1993 agreement and that, since October 1993, 17,000 dunums of land had been confiscated, seven times more than before. He was also informed that one of the major problems of the Arab population in the territories was the registration of land.
http://www.unhchr.ch/huri(...)6549.pdf?OpenElementquote:Demolition of houses and destruction of property
23. The demolition of houses in Palestinian territory, either for security purposes (as in Rafah) or for administrative reasons (as in the refugee camp of Shu’afat) continue. Since September 2000, over 300 homes have been completely demolished (compared with 93 in 1999). The Special Rapporteur saw evidence of the demolition of houses in Rafah and Shu’afat by bulldozer and of the destruction of houses in Beit Jala by missiles. This action, on the part of the Israeli authorities, is difficult to reconcile with article 53 of the Fourth Geneva Convention, which prohibits the destruction of property except where rendered “absolutely necessary by military operations”. While Israel sees this action as justified on grounds of military necessity, Palestinians see it as part of a larger design to restrict Palestinian growth, encourage Palestinian emigration and humiliate the people.
24. The creation of buffer zones for bypass roads and settlements has resulted in the “sweeping” of large areas of agricultural land by bulldozers. A total of 385,808 fruit and olive trees have been uprooted, and wells and agricultural constructions destroyed.
http://www.unhchr.ch/huri(...)6082.pdf?OpenElementquote:38. Israel has given an equivocal undertaking to restrict the growth of settlements to “natural
growth” and to dismantle “unauthorized settlements”, that is outposts and extensions to existing
settlements not authorized under Israeli law. Despite this, new settlements are being built, as the
Special Rapporteur saw on several occasions, and existing settlements continue to grow. The
population growth in the settlements is three times that of Israel itself. In 2002, the population in
the Israeli settlements in the West Bank grew by 5.7 per cent compared with 1.9 per cent in
Israel.8 The Israeli Government continues to offer financial inducements to Israelis to settle in
the OPT and in 2003 Israel budgeted 1.9 billion new Israeli shekels for settlements. Further
evidence of the determination of the Israeli Government to entrench the settlements is provided
by the erection of the Wall (discussed in chap. III above), the continued clearing of Palestinian
land within the proximity of settlements for security purposes and the allocation of heavy
military resources to protect settlements. (For example, the 532 settlers who live in the centre of
Hebron are protected by some 100 Israeli soldiers.)
http://www.unhchr.ch/huri(...)6549.pdf?OpenElementquote:9. Violence in the Occupied Palestinian Territories and Israel during the past several months has tended to obscure the fact that the root cause of the present conflict in the region is military occupation. Media reports are so concerned with the killing of Palestinian leaders by carefully directed missiles and with suicide bombings within Israel that the fact of occupation is overlooked. At times, the conflict is portrayed as if it were an international conflict between two States, employing different instruments of war, over “disputed territories”. At other times, it is portrayed as an internal conflict with the rebels employing terror as a military strategy. The United States-brokered “Tenet ceasefire plan” (Ha’aretz, June 14, 2001), while a laudable attempt to end the violence in the region, nowhere mentions the military occupation in its concern for security and crisis management. It should not, however, be forgotten that Israel occupied the West Bank (including East Jerusalem) and the Gaza Strip by force in 1967; that this occupation should be brought to an end, as by its very nature military occupation is a temporary phenomenon pending an acceptable peace settlement; and that until the occupation is terminated, Israel, as the occupying Power, is obliged to comply with the Fourth Geneva Convention.
uit jouw reactie begrijp ik dat je je dus niet mag verzetten tegen een bezettingsmacht ..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:20 schreef zoalshetis het volgende:
allemaal reacties op acties van die 'palestijnen'. dus wat wil je nou el moussie? dat israel zich naar de slachtbank laat brengen? zou jou en je linksradicale vriendjes wel goed uitkomen he?
bezetting? dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:31 schreef moussie het volgende:
[..]
uit jouw reactie begrijp ik dat je je dus niet mag verzetten tegen een bezettingsmacht ..
en als die bezettingsmacht conventies en resoluties aan zijn laars lapt met het verhaal van 'ja maar ik zit hier te knokken voor mijn bestaansrecht' moet je dat maar goed vinden .. blijkbaar
Die resoluties zouden wat geloofwaardiger zijn als ze ooit ook wel eens iets zouden betekenen voor Israël. Je kan het in 1967 en 1973 terugzien, van de VN is niks te horen (vredesmacht weg uit de Sinaï ? Ja meneer Nasser, sterkte in de oorlog straks) totdat Israël begint te winnen, dan wordt onmiddelijk een staakt het vuren resolutie aangenomen. De resoluties van de Algemene Vergadering hebben overigens geen enkele bindende waarde, alleen die van de Veiligheidsraad, een orgaan waar Israël nooit in plaats heeft mogen nemen door het vreemde regio-beleid van de VN waarbij Israël bij geen enkel continent hoort.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:31 schreef moussie het volgende:
[..]
uit jouw reactie begrijp ik dat je je dus niet mag verzetten tegen een bezettingsmacht ..
en als die bezettingsmacht conventies en resoluties aan zijn laars lapt met het verhaal van 'ja maar ik zit hier te knokken voor mijn bestaansrecht' moet je dat maar goed vinden .. blijkbaar
Mensen die de mod gaan lopen uithangenquote:
Spuit elf geeft ook modderquote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:13 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mensen die de mod gaan lopen uithangen!!
Met een tvp plaatsen is niets mis.
Je kunt er ook gewoon overheen lezen ipv de zuurpruim te gaan lopen uithangen.
En nee, ik ga mijn standpunten over Israel niet voor de 100e keer herhalen.
Praten tegen muren heb ik wel afgeleerd op FOK!
Als je het niet erg vind ga ik nu gewoon weer verder lezen zonder me te mengen in deze "discussie".
Want het is best vermakelijk.
aah, dus ik heb de term 'bezette gebieden' uitgevonden ..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
bezetting? dat zijn jouw woorden.
I know, en aan de andere kant breeduit aangekondigd om 1000 woningen te gaan bouwen .. zoals je zelf al aangeeft gaan de subsidies voor settlers nog steeds gewoon door .. en dan zie je dat een geblinddoekte Palestijn van dichtbij beschoten wordt, een foto gemaakt door een camera gegeven door Israëliërs die zelf vinden dat er aandacht moet komen voor het buitenproportionele geweld vanuit de IDFquote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:14 schreef SilkTie het volgende:
Moussie,
Dat zijn allemaal rapporten van voor augustus 2005.
Toen heeft Israel zich uit de Gaza strook en een deel van Samaria teruggetrokken en bijna 10.000 mensen gedwongen verplaatst (etnisch gezuiverd ...). Sindsdien is ook de bouw in Judea en Samaria ernstig aan banden gelegd, om nu zelfs tot stilstand te zijn gekomen.
Israel heeft laten zien dat ze het kan en bereid is te doen. Wat hebben we teruggekregen? Kassams en Katjoesja's, gekidnapte en in krijgsgevangenschap vermoorde soldaten (is dat volgens de internationale conventies? Volgens mij is 'de wereldgemeenschap' overeengekomen dat krijgsgevangenen niet gedood mogen worden ... maar ja, het mag want Israel houdt zich er ook niet aan. Toch?).
En daarbij, een enorm trauma. Men is hier nog altijd bezig om die 'Disengagement' te verweken, zowel voor- als tegenstanders. Drie jaar na dato is meer dan 70% van 'de ontwortelden' werkeloos, het overgrote merendeel heeft nog altijd geen passende bewoning. De pijn en het wantrouwen zit ontzettend diep. Om nu halsoverkop nogmaals zoiets uit te voeren, leidt zeker tot een burgeroorlog (heb je de schalen met snoepjes al klaarliggen, Meki?).
Wil je zoiets goed uitvoeren, vergt dat een hele goede voorbereiding. En helaas is er niemand die die kar nu kan trekken.
Dat betekent niet dat men ondertussen met de duimen kan gaan zitten draaien. Begin gesprekken, houd de dialoog gaande, gebruik de tijd nuttig.
Die plannen staan momenteel in de ijskast.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
I know, en aan de andere kant breeduit aangekondigd om 1000 woningen te gaan bouwen
Waar heb ik dat gezegd? Ik heb juist gezegd dat er helemaal geen subsidies meer zijn, die zijn ong. 6 jaar geleden allemaal opgedoekt.quote:zoals je zelf al aangeeft gaan de subsidies voor settlers nog steeds gewoon door
Dat moet ook flink bestraft worden (niet het geven van die camera's natuurlijk, het misbruiken van geweld).quote:.. en dan zie je dat een geblinddoekte Palestijn van dichtbij beschoten wordt, een foto gemaakt door een camera gegeven door Israëliërs die zelf vinden dat er aandacht moet komen voor het buitenproportionele geweld vanuit de IDF
Weet je hoe vaak de loop van die muur al is aangepast om de gewone man toch zo min mogelijk schade toe te brengen? Er komt iedere keer weer een rechter kijken en die beslist dan of het zo kan of niet. en vaak genoeg moeten er veranderingen in worden aangebracht.quote:waar het mij om gaat is de gewone mens en hoe die het ervaart .. zo zal de Palestijn op de Westbank weinig boodschap hebben wat er in Gaza gebeurd, het zijn zijn olijfbomen, zijn levensonderhoud, die het veld moesten ruimen voor die muur, nogal wiedes dat die pisnijdig is .. en dat is een aspect die mi keer op keer vergeten wordt
Maar hoe komt het dan dat jij deze materie zo eenzijdig benadert?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:35 schreef moussie het volgende:
waar het mij om gaat is de gewone mens en hoe die het ervaart
Die woont er ook ja, maar is die net zo hard de dupe als de Palestijn ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dan dat jij deze materie zo eenzijdig benadert?
In Israël woont namelijk ook 'de gewone mens', die een normaal gezinsleven nastreeft.
Als je het werkelijk om de gewone mens gaat dan kan je niet voorbij gaan aan het leed dat de dagelijkse Kassam-beschietingen vanuit Gaza (en de gewone mens die ze moet opvangen) aanrichten.
http://www.unhchr.ch/huri(...)6082.pdf?OpenElementquote:34. The situation is particularly acute in Gaza. According to the Commissioner-General
of UNRWA, “At the end of May 2003, a total of 1,134 homes [had] been demolished by the
Israeli military in the Gaza Strip, making almost 10,000 individuals homeless. Unfortunately,
this is not a policy on the wane. During the first two years of the intifada, the average
number of homes demolished in Gaza - a statistical category both depressing and surreal -
was 32 per month. Since the start of 2003, the average has risen to 72. Disturbingly, the
publication of the road map to peace has so far had no impact.”7 The Special Rapporteur had
the opportunity to observe the devastation caused in Beit Hanoun at first hand when he visited
on 24 June 2003. Parts of this town had been reduced to a wasteland as a result of the
destruction of homes and orchards. It appears that this act of large-scale devastation was in part
a punitive measure taken against homes and orchards in the neighbourhood of a roadside bomb
aimed at an Israeli military vehicle.
35. The collective punishment of Palestinians in the form of destruction of property has had
serious consequences for the Palestinian people and the environment of Palestine. According to
Jeff Halper, the Director of the Israeli Committee against House Demolitions, “The bulldozer has
become as much a symbol of Israeli occupation as the rifle and the tank”.
jammer dat jij bestaat. zielige jankzak. en stop maar met dreigen in mijn pm-box. stakker.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:44 schreef Verluste het volgende:
Jammer dat ''zoals het is'' hier reageert. Naar meer topics waarin hij voorkomt te hebben gelezen kan ik voorzichtig concluderen dat hij regelmatig discussies om zeep helpt met zijn eenduidige en weinig goed onderbouwde reacties
??? Ik dreig helemaal niet. Ik attendeer je op je gedrag in discussies zoals deze.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jammer dat jij bestaat. zielige jankzak. en stop maar met dreigen in mijn pm-box. stakker.
wie ben jij in godsnaam? rot maar lekker een eind op met je gezeur. en ga maar lekker zeiken bij de admins, die bannen me toch wel weer eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:03 schreef Verluste het volgende:
[..]
??? Ik dreig helemaal niet. Ik attendeer je op je gedrag in discussies zoals deze.Geen reden om meteen te gaan schelden.
Niet alleen deze materie hoor, catch my drift.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedoel je niet verwoed? Verwoede 'jodennieuwslezers'?
Ik moet zoalshetis wel een beetje bijvallen, aangezien deze materie vaak erg eendimensionaal wordt benaderd. Het is goed dat iemand tijd en moeite neemt voor wat nuance.
tot de volgende keer maar weer dus ..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:01 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Die plannen staan momenteel in de ijskast.
Ik dacht dat jij dat was, sorry, het was Viajeroquote:Waar heb ik dat gezegd? Ik heb juist gezegd dat er helemaal geen subsidies meer zijn, die zijn ong. 6 jaar geleden allemaal opgedoekt.
Het frappante is dat de mensen die mij dan willen bestempelen als 'jodenhater' dat soort geweld nou juist weer wel goed praten ..quote:Dat moet ook flink bestraft worden (niet het geven van die camera's natuurlijk, het misbruiken van geweld).
nou wat aardig zeg .. je bouwt een muur op andermans grondgebied, de loop van de muur aanpassen is geen gunst !!quote:Weet je hoe vaak de loop van die muur al is aangepast om de gewone man toch zo min mogelijk schade toe te brengen? Er komt iedere keer weer een rechter kijken en die beslist dan of het zo kan of niet. en vaak genoeg moeten er veranderingen in worden aangebracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |