abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:25:21 #1
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_60944261
Hier maar verder, heb het vorige volgegooid met de volgende antwoorden.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:47 schreef Kees22 het volgende:

Goed antwoord!
Dank je
quote:
Ik ben niet in Israel geweest en ben ook helemaal niet van plan daar ooit naar toe te gaan.
Waarom niet? Het is een prachtig land. Veel natuur, cultuur, mooie mix tussen Westers en Oosters. Je hoeft je hier werkelijk niet te vervelen.
quote:
Dat de media (mv van medium)
Reeds aangepast. Maar het is dan ook 20 jaar geleden dat ik eindexamen Latijn gedaan heb ...
quote:
Dus, alles bij elkaar, vind ik dat Israel, als de facto (helaas) overheersende macht, het verstandigste moet zijn. En dat is Israel niet. Het land maakt misbruik van de overmacht.

Dat de Palestijnen als staat stu~pide fratsen uithalen, doet daar niks aan af.

Immers: noblesse oblige!
Er is echter een ander probleem: wanneer Israel één keer een fout maakt en te slap is, kan dat fataal zijn. Niemand, maar dan ook niemand zal dan klaar staan om Israel te redden. Ook Amerika niet. Dan is het afgelopen en uit met Israel, totdat in de verre toekomst men weer een poging zal wagen om te proberen het Joodse land op te bouwen.

De Palestijnen hebben al veel fouten gemaakt, maar ze zijn er nog altijd.

Dit praat de fouten van Israel niet goed, maar het laat wel zien dat Israel onder enorme druk staat. Het gaat hier om puur lijfsbehoud. Wanneer Israel zekerheid heeft dat de tegenpartij niet uit is op haar totale vernietiging, is er ruimte om wat te ontspannen. Dan zullen er ook minder fouten gemaakt worden.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:25:45 #2
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_60944269
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

kip en ei verhaal. Ik zeg Oslo....begin daar maar en ga dan maar turven.
Israel heeft autonomie gegeven aan de PA? Check
Israel heeft materieel (incl. wapens!) verstrekt voor een eigen Palestijnse veiligheidsdienst? Check
Israel heeft gevangenen vrijgelaten? Check
Israel heeft zich uit bepaalde gebieden teruggetrokken en nederzettingen opgedoekt? Check

De PA heeft de totale vernietiging van Israel uit haar handvest verwijderd? Ehhhhh
De PA heeft aanslagen op Israelische burgers voorkomen? Ehhhh
De PA gebruikt de door Israel geleverde wapens alleen voor het handhaven van de interne orde en niet om Israelische burgers aan te vallen? Ehhhh
De PA gebruikt de buitenlandse gelden voor de opbouw van haar economie en voor het financieren van terroristen? Ehhhh

Dank u.

Nu zal je wel met een tegenlijstje komen, ik kijk ernaar uit. Ik kan het al bijna raden, maar wil je geen werk uit handen nemen, je zou eens tijd overhebben om mijn eerdere advies op te volgen (goed en onbevooroordeeld lezen en zo).
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:25:57 #3
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_60944278
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:19 schreef schatje het volgende:
Bestaat er ook zoiets als een ander Palestijns geluid? Zo ja, heb je een linkje?
Tuurlijk bestaat dat niet. die zijn namelijk niet bekend met het Freudiaanse begrip "Selbsthass" .

dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:33:07 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60944419
goed om te zien dat jij nog geduldig en genuanceerd kan antwoorden. dat kan ik hier op fok! met al die kortzichtige jodenhaters al lang niet meer. het is water naar de zee dragen of nog beter, parels voor de zwijnen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60944646
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:33 schreef zoalshetis het volgende:
goed om te zien dat jij nog geduldig en genuanceerd kan antwoorden. dat kan ik hier op fok! met al die kortzichtige jodenhaters al lang niet meer. het is water naar de zee dragen of nog beter, parels voor de zwijnen.
Och denk dat het eigenlijk geen kortzichtige jodenhaters zijn hier. Meer vermoeide jodennieuwslezers.

Er is maar 1 oplossing voor dat hele confict: De complete uitroeiing van 1 volk daar.

Maar aangezien we dat hopelijk nooit hoeven meemaken zal deze strijd tot het einde der tijd doorgaan.
pi_60944726
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:44 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Och denk dat het eigenlijk geen kortzichtige jodenhaters zijn hier. Meer vermoeide jodennieuwslezers.

Er is maar 1 oplossing voor dat hele confict: De complete uitroeiing van 1 volk daar.

Maar aangezien we dat hopelijk nooit hoeven meemaken zal deze strijd tot het einde der tijd doorgaan.
Bedoel je niet verwoed? Verwoede 'jodennieuwslezers'?

Ik moet zoalshetis wel een beetje bijvallen, aangezien deze materie vaak erg eendimensionaal wordt benaderd. Het is goed dat iemand tijd en moeite neemt voor wat nuance.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:32:32 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60945755
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:44 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

ik zie niet in waarom er een compleet volk uitgeroeid moet worden. als de volkeren zich gewoon verdraagzamer en minder agressief opstellen zal het misschien ooit nog goed komen. helaas is de haat en jaloezie zo diep geworteld en wordt kinderen al geleerd dat joden smerig, moordlustig en vals zijn, zodat het nog generaties gaat duren. in matzes zou palestijns kinderbloed zitten

en over welk volk heb jij het eigenlijk dat uitgeroeid dient te worden?
pi_60946593
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie niet in waarom er een compleet volk uitgeroeid moet worden. als de volkeren zich gewoon verdraagzamer en minder agressief opstellen zal het misschien ooit nog goed komen. helaas is de haat en jaloezie zo diep geworteld en wordt kinderen al geleerd dat joden smerig, moordlustig en vals zijn, zodat het nog generaties gaat duren. in matzes zou palestijns kinderbloed zitten

en over welk volk heb jij het eigenlijk dat uitgeroeid dient te worden?
Je 2e zin maakt je eerste zin al overbodig. En vergeet niet: de haat is 100% wederzijds.
En welk volk? Dat zijn ze al jaren hard druk aan het uitvechten. Vrede kan daar gewoon domweg niet. Omdat ze het niet kennen en al helemaal niet willen leren.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:09:13 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60965909
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:02 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je 2e zin maakt je eerste zin al overbodig. En vergeet niet: de haat is 100% wederzijds.
En welk volk? Dat zijn ze al jaren hard druk aan het uitvechten. Vrede kan daar gewoon domweg niet. Omdat ze het niet kennen en al helemaal niet willen leren.
ik vind het nogal simpel gesteld dat de haat 100% wederzijds is. israel heeft immers 1 miljoen tevreden palestijnen opgenomen. in 'palestina' woont geen enkele jood, of laat ik het beter zeggen, er kán geen enkele jood levend wonen.
pi_60966147
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:33 schreef zoalshetis het volgende:
Kortzichtigheid gaat het helemaal worden deze eeuw.

[ Bericht 0% gewijzigd door IHVK op 19-08-2008 22:23:45 ]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:43:03 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60966965
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:16 schreef IHVK het volgende:

[..]

Kortzichtigheid gaat het helemaal worden deze eeuw.
lekker kortzichtige opmerking van je. lees het topic eens door, graag ook de eerste waar de jodenhater ifu (kijk ook eens naar zijn postgeschiedenis) idd net zo kortzichtig is als jij nu bent.
pi_60967021
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lekker kortzichtige opmerking van je. lees het topic eens door, graag ook de eerste waar de jodenhater ifu (kijk ook eens naar zijn postgeschiedenis) idd net zo kortzichtig is als jij nu bent.
huh

Het bewijst mijn stelling alleen maar. Ik gaf je gewoon gelijk.
pi_60967281
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:25 schreef SilkTie het volgende:
Hier maar verder, heb het vorige volgegooid met de volgende antwoorden.
Ah mooi, dat spaart me het terugzoeken.
quote:
[..]

Waarom niet? Het is een prachtig land. Veel natuur, cultuur, mooie mix tussen Westers en Oosters. Je hoeft je hier werkelijk niet te vervelen.

Nee, dat vervelen valt wel mee, geloof ik.
quote:
[..]

Reeds aangepast. Maar het is dan ook 20 jaar geleden dat ik eindexamen Latijn gedaan heb ...
Voor mij nog meer en je bent de enige niet, zelfs W.-A. van Oranje zegt het. Maar het is telkens een klein tikje. (ticje!). Persoonlijk heb ik zelfs de neiging om het woord "cafetaria" als meervoud te voelen.
quote:
[..]

Er is echter een ander probleem: wanneer Israel één keer een fout maakt en te slap is, kan dat fataal zijn. Niemand, maar dan ook niemand zal dan klaar staan om Israel te redden. Ook Amerika niet. Dan is het afgelopen en uit met Israel, totdat in de verre toekomst men weer een poging zal wagen om te proberen het Joodse land op te bouwen.
Wat een overdreven geklets, wat een theater!
Welke kleine fout zou fataal kunnen zijn, dan?
En dat niemand zal helpen: krijgt het land nu niet al veel hulp uit de VSvA?
En dan: denk je dat de huidige politiek erg bevorderlijk is voor het maken van vrienden?
Wie de grootste pestkop is van het schoolplein, kan bogen op de minste vrienden. Maar ja, daar zit toch ook wel iets van oorzaak en gevolg bij.
quote:
De Palestijnen hebben al veel fouten gemaakt, maar ze zijn er nog altijd.
En waarom zou dat voor Israel niet kunnen gelden?
quote:
Dit praat de fouten van Israel niet goed, maar het laat wel zien dat Israel onder enorme druk staat. Het gaat hier om puur lijfsbehoud. Wanneer Israel zekerheid heeft dat de tegenpartij niet uit is op haar totale vernietiging, is er ruimte om wat te ontspannen. Dan zullen er ook minder fouten gemaakt worden.
Wat een ongelooflijk geklets, wat een bangmakerij en angsthazerij, wat een pathetiek.
En je bent je er zeker niet van bewust, dat die angst omgekeerd nog wel wat meer reden van bestaan heeft?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:04:07 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60967523
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

huh

oh dan had je beter ifu of el moussie kunnen quoten

het leek wat cynisch gesteld aangezien je verder ook geen delen vetgedrukt of onderstreept had in mijn tekst.

even goede vrienden.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:05:27 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60967564
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah mooi, dat spaart me het terugzoeken.
[..]

Nee, dat vervelen valt wel mee, geloof ik.
[..]

Voor mij nog meer en je bent de enige niet, zelfs W.-A. van Oranje zegt het. Maar het is telkens een klein tikje. (ticje!). Persoonlijk heb ik zelfs de neiging om het woord "cafetaria" als meervoud te voelen.
[..]

Wat een overdreven geklets, wat een theater!
Welke kleine fout zou fataal kunnen zijn, dan?
En dat niemand zal helpen: krijgt het land nu niet al veel hulp uit de VSvA?
En dan: denk je dat de huidige politiek erg bevorderlijk is voor het maken van vrienden?
Wie de grootste pestkop is van het schoolplein, kan bogen op de minste vrienden. Maar ja, daar zit toch ook wel iets van oorzaak en gevolg bij.
[..]

En waarom zou dat voor Israel niet kunnen gelden?
[..]

Wat een ongelooflijk geklets, wat een bangmakerij en angsthazerij, wat een pathetiek.
En je bent je er zeker niet van bewust, dat die angst omgekeerd nog wel wat meer reden van bestaan heeft?
kom je uit 1922 of zo?
pi_60967699
quote:

[..]

Israel heeft materieel (incl. wapens!) verstrekt voor een eigen Palestijnse veiligheidsdienst? Check
Israel heeft zich uit bepaalde gebieden teruggetrokken en nederzettingen opgedoekt? Check

De PA heeft de totale vernietiging van Israel uit haar handvest verwijderd? Ehhhhh
De PA gebruikt de door Israel geleverde wapens alleen voor het handhaven van de interne orde en niet om Israelische burgers aan te vallen? Ehhhh
De PA gebruikt de buitenlandse gelden voor de opbouw van haar economie en voor het financieren van terroristen? Ehhhh

Dank u.

Nu zal je wel met een tegenlijstje komen, ik kijk ernaar uit. Ik kan het al bijna raden, maar wil je geen werk uit handen nemen, je zou eens tijd overhebben om mijn eerdere advies op te volgen (goed en onbevooroordeeld lezen en zo).
Nou, meer Ehhh!
Nu de Palestijnen in vrije verkiezingen Hamas gestemd hebben, zijn ze opeens niet meer een goede gesprekspartner. Uncheck.
Heeft Israel een (door Nederland betaalde) haven platgebulldozerd en zit het op de douanegelden? Uncheck.
Tja, een paar gevangenen. Niet echt een check, lijkt me.
Bepaalde gebieden ontruimd en nederzettingen opgedoekt? Oh, je bedoelt die in Gaza. En er meer voor neergezet of toegestaan dat ze illegaal gevestigd werden, met name in en rond Jeruzalem. Uncheck.

En omgekeerd: van een overheid die door de bezettende macht danig afgeknepen wordt en de facto volkomen machteloos gemaakt wordt, kun je natuurlijk geen adequaat optreden verwachten.

Kijk, als je tegen een hond op lieve toon akelige dingen zegt, begint hij te kwispelen.
Als je tegen een mens op lieve toon akelige dingen zegt, wordt hij gestoord. Want hij snapt de tegenstrijdigheid niet.
Als je lief tegen een hond praat en tegelijk ga je hem slaan, wordt hij gestoord.
En als je tegen mensen lieve dingen zegt en tegelijk akelige dingen doet, worden ze ook gestoord.
En terecht: ze worden belazerd!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60967881
quote:

[..]

Tuurlijk bestaat dat niet. die zijn namelijk niet bekend met het Freudiaanse begrip "Selbsthass" .

Niet in Nederland nee.
Maar er zijn wel degelijk initiatieven van Palestijnen en joden die samenwerken om onderling begrip te kweken. Ik heb zo gauw geen link, omdat ik niet zo in die wereld zit, maar ze zijn er wel degelijk.
En de strijd tussen Hamas en El Fatah wijst ook niet bepaald op eenheid in denken en doen.

Dat je overigens het Ander Joods Geluid wegzet met de term zelfhaat zegt meer over jou dan over hen.

Ik dacht even dat je genuanceerd was, maar ik begin langzaam te denken dat "Plaat voor je kop" een betere gebruikersnaam zou zijn dan "Zijden Das".
pi_60968010
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

huh

Q.E.D.

(voor de niet-latinisten en niet-wiskundigen onder ons: dat betekent: "Zie je wel, dat ik gelijk had!")
pi_60968052
quote:

[..]

Dank u.

Tegenlijst krijg je wel van mij
- Israel heeft de totale vernietiging geroepen op Iran
- Heeft Israel burgers doden zien te verkomen
- Hoe kan Israel twee keer Qana een genocide van maken ?? 1996 en 2006
- Hoe kan Israel kinderen zonder proces in de kampen te sturen en ze daar te mishandelen ??
- Hoe kan Israel de stroom af snijden van heel Palestina ?
- Hoe kan Israel grond stelen
- Hoe kan Israel nederzettingen bouwen op andersman grondgebied
- Hoe kan Israel massamoorden plegen op Palestijns en Libanese burgers
- Hoe kan Israel ongestraft journalisten vermoorden
- Hoe kan Israel de joodse terreur tegen de Arabieren niet vervolgen in Israel

En ik kan hiermee verder doorgaan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:44:23 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60968625
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Tegenlijst krijg je wel van mij
- Israel heeft de totale vernietiging geroepen op Iran
- Heeft Israel burgers doden zien te verkomen
- Hoe kan Israel twee keer Qana een genocide van maken ?? 1996 en 2006
- Hoe kan Israel kinderen zonder proces in de kampen te sturen en ze daar te mishandelen ??
- Hoe kan Israel de stroom af snijden van heel Palestina ?
- Hoe kan Israel grond stelen
- Hoe kan Israel nederzettingen bouwen op andersman grondgebied
- Hoe kan Israel massamoorden plegen op Palestijns en Libanese burgers
- Hoe kan Israel ongestraft journalisten vermoorden
- Hoe kan Israel de joodse terreur tegen de Arabieren niet vervolgen in Israel

En ik kan hiermee verder doorgaan
ga nog maar even door, ik vermaak me wel met jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')