I know, en aan de andere kant breeduit aangekondigd om 1000 woningen te gaan bouwen .. zoals je zelf al aangeeft gaan de subsidies voor settlers nog steeds gewoon door .. en dan zie je dat een geblinddoekte Palestijn van dichtbij beschoten wordt, een foto gemaakt door een camera gegeven door Israëliërs die zelf vinden dat er aandacht moet komen voor het buitenproportionele geweld vanuit de IDFquote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:14 schreef SilkTie het volgende:
Moussie,
Dat zijn allemaal rapporten van voor augustus 2005.
Toen heeft Israel zich uit de Gaza strook en een deel van Samaria teruggetrokken en bijna 10.000 mensen gedwongen verplaatst (etnisch gezuiverd ...). Sindsdien is ook de bouw in Judea en Samaria ernstig aan banden gelegd, om nu zelfs tot stilstand te zijn gekomen.
Israel heeft laten zien dat ze het kan en bereid is te doen. Wat hebben we teruggekregen? Kassams en Katjoesja's, gekidnapte en in krijgsgevangenschap vermoorde soldaten (is dat volgens de internationale conventies? Volgens mij is 'de wereldgemeenschap' overeengekomen dat krijgsgevangenen niet gedood mogen worden ... maar ja, het mag want Israel houdt zich er ook niet aan. Toch?).
En daarbij, een enorm trauma. Men is hier nog altijd bezig om die 'Disengagement' te verweken, zowel voor- als tegenstanders. Drie jaar na dato is meer dan 70% van 'de ontwortelden' werkeloos, het overgrote merendeel heeft nog altijd geen passende bewoning. De pijn en het wantrouwen zit ontzettend diep. Om nu halsoverkop nogmaals zoiets uit te voeren, leidt zeker tot een burgeroorlog (heb je de schalen met snoepjes al klaarliggen, Meki?).
Wil je zoiets goed uitvoeren, vergt dat een hele goede voorbereiding. En helaas is er niemand die die kar nu kan trekken.
Dat betekent niet dat men ondertussen met de duimen kan gaan zitten draaien. Begin gesprekken, houd de dialoog gaande, gebruik de tijd nuttig.
Die plannen staan momenteel in de ijskast.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
I know, en aan de andere kant breeduit aangekondigd om 1000 woningen te gaan bouwen
Waar heb ik dat gezegd? Ik heb juist gezegd dat er helemaal geen subsidies meer zijn, die zijn ong. 6 jaar geleden allemaal opgedoekt.quote:zoals je zelf al aangeeft gaan de subsidies voor settlers nog steeds gewoon door
Dat moet ook flink bestraft worden (niet het geven van die camera's natuurlijk, het misbruiken van geweld).quote:.. en dan zie je dat een geblinddoekte Palestijn van dichtbij beschoten wordt, een foto gemaakt door een camera gegeven door Israëliërs die zelf vinden dat er aandacht moet komen voor het buitenproportionele geweld vanuit de IDF
Weet je hoe vaak de loop van die muur al is aangepast om de gewone man toch zo min mogelijk schade toe te brengen? Er komt iedere keer weer een rechter kijken en die beslist dan of het zo kan of niet. en vaak genoeg moeten er veranderingen in worden aangebracht.quote:waar het mij om gaat is de gewone mens en hoe die het ervaart .. zo zal de Palestijn op de Westbank weinig boodschap hebben wat er in Gaza gebeurd, het zijn zijn olijfbomen, zijn levensonderhoud, die het veld moesten ruimen voor die muur, nogal wiedes dat die pisnijdig is .. en dat is een aspect die mi keer op keer vergeten wordt
Maar hoe komt het dan dat jij deze materie zo eenzijdig benadert?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:35 schreef moussie het volgende:
waar het mij om gaat is de gewone mens en hoe die het ervaart
Die woont er ook ja, maar is die net zo hard de dupe als de Palestijn ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dan dat jij deze materie zo eenzijdig benadert?
In Israël woont namelijk ook 'de gewone mens', die een normaal gezinsleven nastreeft.
Als je het werkelijk om de gewone mens gaat dan kan je niet voorbij gaan aan het leed dat de dagelijkse Kassam-beschietingen vanuit Gaza (en de gewone mens die ze moet opvangen) aanrichten.
http://www.unhchr.ch/huri(...)6082.pdf?OpenElementquote:34. The situation is particularly acute in Gaza. According to the Commissioner-General
of UNRWA, “At the end of May 2003, a total of 1,134 homes [had] been demolished by the
Israeli military in the Gaza Strip, making almost 10,000 individuals homeless. Unfortunately,
this is not a policy on the wane. During the first two years of the intifada, the average
number of homes demolished in Gaza - a statistical category both depressing and surreal -
was 32 per month. Since the start of 2003, the average has risen to 72. Disturbingly, the
publication of the road map to peace has so far had no impact.”7 The Special Rapporteur had
the opportunity to observe the devastation caused in Beit Hanoun at first hand when he visited
on 24 June 2003. Parts of this town had been reduced to a wasteland as a result of the
destruction of homes and orchards. It appears that this act of large-scale devastation was in part
a punitive measure taken against homes and orchards in the neighbourhood of a roadside bomb
aimed at an Israeli military vehicle.
35. The collective punishment of Palestinians in the form of destruction of property has had
serious consequences for the Palestinian people and the environment of Palestine. According to
Jeff Halper, the Director of the Israeli Committee against House Demolitions, “The bulldozer has
become as much a symbol of Israeli occupation as the rifle and the tank”.
jammer dat jij bestaat. zielige jankzak. en stop maar met dreigen in mijn pm-box. stakker.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:44 schreef Verluste het volgende:
Jammer dat ''zoals het is'' hier reageert. Naar meer topics waarin hij voorkomt te hebben gelezen kan ik voorzichtig concluderen dat hij regelmatig discussies om zeep helpt met zijn eenduidige en weinig goed onderbouwde reacties
??? Ik dreig helemaal niet. Ik attendeer je op je gedrag in discussies zoals deze.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jammer dat jij bestaat. zielige jankzak. en stop maar met dreigen in mijn pm-box. stakker.
wie ben jij in godsnaam? rot maar lekker een eind op met je gezeur. en ga maar lekker zeiken bij de admins, die bannen me toch wel weer eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:03 schreef Verluste het volgende:
[..]
??? Ik dreig helemaal niet. Ik attendeer je op je gedrag in discussies zoals deze.Geen reden om meteen te gaan schelden.
Niet alleen deze materie hoor, catch my drift.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedoel je niet verwoed? Verwoede 'jodennieuwslezers'?
Ik moet zoalshetis wel een beetje bijvallen, aangezien deze materie vaak erg eendimensionaal wordt benaderd. Het is goed dat iemand tijd en moeite neemt voor wat nuance.
tot de volgende keer maar weer dus ..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:01 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Die plannen staan momenteel in de ijskast.
Ik dacht dat jij dat was, sorry, het was Viajeroquote:Waar heb ik dat gezegd? Ik heb juist gezegd dat er helemaal geen subsidies meer zijn, die zijn ong. 6 jaar geleden allemaal opgedoekt.
Het frappante is dat de mensen die mij dan willen bestempelen als 'jodenhater' dat soort geweld nou juist weer wel goed praten ..quote:Dat moet ook flink bestraft worden (niet het geven van die camera's natuurlijk, het misbruiken van geweld).
nou wat aardig zeg .. je bouwt een muur op andermans grondgebied, de loop van de muur aanpassen is geen gunst !!quote:Weet je hoe vaak de loop van die muur al is aangepast om de gewone man toch zo min mogelijk schade toe te brengen? Er komt iedere keer weer een rechter kijken en die beslist dan of het zo kan of niet. en vaak genoeg moeten er veranderingen in worden aangebracht.
Dat is een juist constatering. Vroeger was hij trouwens niet zo, maar nu is het een en al rotzooi wat er uit zijn pc komt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:44 schreef Verluste het volgende:
Jammer dat ''zoals het is'' hier reageert. Naar meer topics waarin hij voorkomt te hebben gelezen kan ik voorzichtig concluderen dat hij regelmatig discussies om zeep helpt met zijn eenduidige en weinig goed onderbouwde reacties
volgens mij snap jij oorzaak en gevolg niet helemaal. en dan druk ik me zeer mild uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:09 schreef moussie het volgende:
[..]
tot de volgende keer maar weer dus ..
[..]
Ik dacht dat jij dat was, sorry, het was Viajero
Anayway, dat rapport uit 2004 spreekt erover dat het uitbreiden gewoon doorgaat, een bevolkingsgroei van heb ik jou daar en 1.9 billion shekel voor de settlements, iets van pak 550 miljoen dollar
[..]
Het frappante is dat de mensen die mij dan willen bestempelen als 'jodenhater' dat soort geweld nou juist weer wel goed praten ..
[..]
nou wat aardig zeg .. je bouwt een muur op andermans grondgebied, de loop van de muur aanpassen is geen gunst !!
Volgens mij snap jij actie en reactie niet helemaal. En dan druk ik me zeer mild uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij snap jij oorzaak en gevolg niet helemaal. en dan druk ik me zeer mild uit.
ja precies. en die reactie begon al tijdens en na de eerste oorlog tegen israel. terwijl dat land gewoon gekocht was.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij actie en reactie niet helemaal. En dan druk ik me zeer mild uit.
Als we kijken naar dat deel wat gewoon gekocht was, dan blijft er van Israel niet veel meer over. De protesten tegen de staat Israel dateren niet vanaf de oprichting van Israel, maar er al ver voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja precies. en die reactie begon al tijdens en na de eerste oorlog tegen israel. terwijl dat land gewoon gekocht was.
zoals jij ook weet als rechtgeaarde moslim die de koran en de hadits gelezen heeft, is het probleem er alleen maar omdat moslims geen joden dulden. eigenlijk best een ondankbaar groepje huilebalken, omdat de koran gewoon een slechte kopie van de joden en christenen is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als we kijken naar dat deel wat gewoon gekocht was, dan blijft er van Israel niet veel meer over. De protesten tegen de staat Israel dateren niet vanaf de oprichting van Israel, maar er al ver voor.
kort samengevatquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij snap jij oorzaak en gevolg niet helemaal. en dan druk ik me zeer mild uit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Faisal_I_van_Irakquote:Faisal I of Feisal I (Taif, 20 mei 1883 – Bern, 8 september 1933) was koning van Irak van 1921 tot zijn dood in 1933. Feisal was de leider van de Arabische Opstand, de opstand tegen het Ottomaanse Rijk tijdens de Eerste Wereldoorlog die geïnitieerd was door de Britten onder leiding van Lawrence of Arabia.
Zijn vader, Hoessein ibn Ali, de Sjarif van Mekka had gedurende de Eerste Wereldoorlog met de Britten samengewerkt en in ruil de verzekering gekregen dat hij een onafhankelijke Pan-Arabische staat mocht stichten. Zo ver kwam het echter niet, om verschillende redenen. Wel werden Irak en Transjordanië aan zijn zoons vergeven. Faisal werd koning van Irak en Abdullah I van Jordanië.
VN resoluties worden altijd maar selectief gelezen. Israël moet zich terugtrekken ja, maar tegelijkertijd ook dit:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof Israel zich iets aantrekt van VN-resoluties.
bronquote:Termination of all claims or states of belligerency and respect for and acknowledgement of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force;
Volgens mij niet. Bovendien geldt hetgeen wat je quote uiteraard niet buiten de erkende landsgrenzen door de VN.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:40 schreef schatje het volgende:
[..]
VN resoluties worden altijd maar selectief gelezen. Israël moet zich terugtrekken ja, maar tegelijkertijd ook dit:
[..]
bron
Ik weet niet hoor, maar met al die vrijwel dagelijkse raketaanvallen lijkt het mij dat niet van toepassing. De omringende land zullen Israël dan ook moet erkennen. Volgens mij doet alleen Jordanië dat.
Kijk dat is duidelijk, nu weten we jouw waarheid. En dat laat iig zien waarom je zo achterlijk reageert.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals jij ook weet als rechtgeaarde moslim die de koran en de hadits gelezen heeft, is het probleem er alleen maar omdat moslims geen joden dulden. eigenlijk best een ondankbaar groepje huilebalken, omdat de koran gewoon een slechte kopie van de joden en christenen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |