Misschien moet je dat eens tegen die vriendin zeggen. En zeggen dat je geen behoefte hebt aan een gesprek over dit onderwerp. Het hóeft geen thema te zijn, als jíj het geen laat zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:58 schreef JannekePanneke het volgende:
[..]
Dank!! helemaal zo is het!! Als ik normaal zou willen zijn, aan de norm zou willen voldoen, dan zou ik misschien zelfs nog wel lulverhalen tegen ze ophangen over wat ik zaterdagnacht toch weer heb gedaan. Maar ik wil gewoon begrip voor hoe ik ben!!
niet mee eens. ken de meesten al zon 20 jaar, heb heus ook zat vriendinnen met wie het nooit over dit onderwerp gaat, die het gewoon accepteren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:02 schreef Strangler het volgende:
[..]
Dat is moeilijk, omdat je bijna geen persoonlijk contact hebt.
ja, misschien moet ik daar harder in worden. Ik heb het heus al wel gezegd, dat ik er geen behoefte aan heb. Maar t blijft voor haar een issue (en dat stoort me dus). Misschien een keer een brief schrijven dat ze er echt over op moet houden..quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien moet je dat eens tegen die vriendin zeggen. En zeggen dat je geen behoefte hebt aan een gesprek over dit onderwerp. Het hóeft geen thema te zijn, als jíj het geen laat zijn.
ehm, als vrouw zou jij toch ook moeten weten dat juist bij vrouwen de uitlating "ik wil er niet over praten" zeker niet betekent dat het gesprek beeindigt wordt en het thema niet meer aangeroerd...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien moet je dat eens tegen die vriendin zeggen. En zeggen dat je geen behoefte hebt aan een gesprek over dit onderwerp. Het hóeft geen thema te zijn, als jíj het geen laat zijn.
nouja, okee. dan ben ik abnormaal. t zal. ik heb er vrede mee dat ik voor dit leven kies en ga straks degenen die er telkens weer over beginnen een brief schrijven dat ze er mee moeten stoppen en als ze dat dan toch niet doen zal ik het proberen te negeren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Maar je bent het wel.
Dat hoeft helemaal niet een slecht iets te zijn hoor, maar waarom zo krampachtig ontkennen ?
Ehm, nou bij mij als vrouw zijnde betekent de uitlating "ik wil er niet over praten" zeker WEL dat het gesprek beeindigt wordt en het thema niet meer aangeroerd...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm, als vrouw zou jij toch ook moeten weten dat juist bij vrouwen de uitlating "ik wil er niet over praten" zeker niet betekent dat het gesprek beeindigt wordt en het thema niet meer aangeroerd...
34. echt wel een aantal relaties achter de boeg. nooit samengewoond, dat dan weer niet. heus ook seks gehad, maar meer omdat dat nu eenmaal zo hoort, niet omdat ik dat wou. ik vind er geen klap aan, een orgasme? wat is dat? ik heb gewoon die lichamelijke gevoelens niet en ben graag op mezelfquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:13 schreef Scorpie het volgende:
Just for the fun: hoe oud ben je eigenlijk TS.
Precies en dat laatste zou de enige manier kunnen zijn om mensen het zwijgen op te leggen, maar de vraag is of je dat wilt. Ik kan mij goed voorstellen dat iemand overgaat tot die tactiek, want dan is men van het gezeur af. Gelukkig is seks nog altijd heel persoonlijk en zal niemand je vragen te bewijzen dat je seks hebt, hoe absurd dat ook zou zijn, maar a la. Maar ik vind het wel heel sterk voor je persoonlijkheid spreken, dat je weigert om over te gaan op dergelijke leugens. Dat vind ik van een sterk karakter getuigen, mijn respect!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:58 schreef JannekePanneke het volgende:
[..]
Dank!! helemaal zo is het!! Als ik normaal zou willen zijn, aan de norm zou willen voldoen, dan zou ik misschien zelfs nog wel lulverhalen tegen ze ophangen over wat ik zaterdagnacht toch weer heb gedaan. Maar ik wil gewoon begrip voor hoe ik ben!!
Tja, zo verliest het woord "normaal" natuurlijk elke betekenis.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:05 schreef JannekePanneke het volgende:
[..]
Omdat het VOOR MIJ normaal is? Een punker kan voor een ander abnormaal zijn maar is voor zichzelf toch ook normaal? Hij voelt zich zo prettig, het is zijn stijl. Laten we wel zijn, ik ben echt niet de enige die niet van seks houdt en graag alleen is. Dus ik zit meteen in een hokje: asexueel en kluizenaar. Dus niet normaal. Welk hokje is dan normaal? De kakkers? Ieder mens verschilt toch, je kunt toch niet zeggen: als jij van een vinger in je anus houdt, ben je niet normaal? De een wil die vinger, de ander niet. Zegt toch niets??
ben ook bang dat als ik iemand gelijk zou gaan geven, de discussie niet klaar is. dan krijg je: en? heb je het al gedaan?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ehm, nou bij mij als vrouw zijnde betekent de uitlating "ik wil er niet over praten" zeker WEL dat het gesprek beeindigt wordt en het thema niet meer aangeroerd...
Als je iemand gelijk gaat geven loop je de kans dat die persoon manieren gaat verzinnen om het probleem dan ook "op te lossen".
Okequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:22 schreef JannekePanneke het volgende:
[..]
34. echt wel een aantal relaties achter de boeg. nooit samengewoond, dat dan weer niet. heus ook seks gehad, maar meer omdat dat nu eenmaal zo hoort, niet omdat ik dat wou. ik vind er geen klap aan, een orgasme? wat is dat? ik heb gewoon die lichamelijke gevoelens niet en ben graag op mezelf
Ah, dus ook nooit een orgasme gehad...?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:22 schreef JannekePanneke het volgende:
[..]
34. echt wel een aantal relaties achter de boeg. nooit samengewoond, dat dan weer niet. heus ook seks gehad, maar meer omdat dat nu eenmaal zo hoort, niet omdat ik dat wou. ik vind er geen klap aan, een orgasme? wat is dat? ik heb gewoon die lichamelijke gevoelens niet en ben graag op mezelf
Het is wel zo dat 'normaal' in de volksmond vooral een waardeoordeel is. Het wordt vaak gebruikt om iets goed te keuren of af te keuren. Als mensen zeggen "die jongen gedraagt zich abnormaal," dan bedoelen ze eigenlijk: "die jongen zou eens iets moeten veranderen aan zijn gedrag." Statistisch normaal heeft een hele andere betekenis, maar wordt in het dagelijks leven zelden op die manier gebruikt. En waarom? Omdat het geen zin heeft. Wat heeft het voor zin om iemand te wijzen dat zijn/haar gedrag statistisch niet normaal is tijdens een gewoon alledaags gesprek?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tja, zo verliest het woord "normaal" natuurlijk elke betekenis.
"Ja, nou ja, IK vind mensen vermoorden gewoon normaal, dat MAG ik vinden hoor !"
Nogmaals, er is niks mis met anders zijn, maar zoals jij het nu stelt is iemand die het fijn vindt om elke dag een kip in zijn legbuis te penetreren compleet normaal, omdat het voor HEM normaal is.
Gaat natuurlijk nergens over.
Als je gewoon naar het grote geheel kijkt zijn mensen die geen sex willen zwaar in de minderheid en dus niet 'normaal'.
Dat wil helemaal niet zeggen dat er iets mis met ze is, of dat ze zich hoeven verdedigen - het stelt slechts dat als we naar het grote geheel kijken, ze zich niet gedragen volgens de norm.
Dat is niks meer of minder dan een kwestie van statistiek.
Maar blijkbaar zit dat jou heel hoog en wil je graag net zo zijn als andere mensen, behalve dan dat je datgene wat andere mensen leuk vinden niet leuk vindt.
En dus heb je een dilemma - ben je normaal, of hou je niet van sex ?
Precies, zo ga je met je vrienden om, gelijk dreigen de vriendschap te verbreken !quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:25 schreef JannekePanneke het volgende:
[..]
Ik kies toch voor een heel duidelijke brief, waarin ik aangeef dat ze er echt mee moeten stoppen, misschien zeg ik wel dat ik anders de vriendschap verbreek.
Alsof je alles eerst zelf moet doen om er wel of geen gevoel voor te kunnen hebben. Dat is natuurlijk onzin. Bungeejumpen heb ik nog nooit gedaan, maar ik voel absoluut niet de behoefte om dat ooit eens te proberen en ik kan je met 99% zekerheid vertellen, dat het er ook nooit van zal komen. Ik voel simpelweg die behoefte nietquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:27 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ah, dus ook nooit een orgasme gehad...?
Net zoiets als zeggen "ik hou niet van tennissen. Ik heb nog nooit een racket in mijn handen gehad".
Voor mij hoef je het ook niet te doen hoor, alleen je spreekt jezelf overal zo tegen.
Volgens mij lig je meer met jezelf in de knoop dan met anderen.
Wat is een vriendschap waard, wanneer je keer op keer aangeeft iets niet te willen, terwijl je je daarvoor keer op keer moet verantwoorden? Acceptatie van de persoon is één van de meest fundamentele aspecten van vriendschap.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:29 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies, zo ga je met je vrienden om, gelijk dreigen de vriendschap te verbreken !
Zoals iemand net zei : hij vond haar gedrag apart.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:28 schreef servus_universitas het volgende:
Statistisch normaal heeft een hele andere betekenis, maar wordt in het dagelijks leven zelden op die manier gebruikt. En waarom? Omdat het geen zin heeft. Wat heeft het voor zin om iemand te wijzen dat zijn/haar gedrag statistisch niet normaal is tijdens een gewoon alledaags gesprek?
Okee, goed punt. Kan zal dan misschien inderdaad moeten zeggen dat ik niet normaal ben. Kan niet echt om je voorbeelden heen, jij wint. Pfff. Okee. Dan zal ik maar moeten accepteren dat ik niet normaal ben maar gewoon tevreden moeten blijven met waar ik voor kies. Maar ik ga er wel aktief iets aan doen dat mensen in mijn vriendenkring ermee op moeten houden me ermee te confronteren. Want daar kan ik dus niet tegen. Ik wil me niet elke keer moeten verdedigen voor mijn manier van leven. Echt, ik heb totaal niet het gevoel dat ik iets mis. Voel me prima. Vind het heerlijk om alleen een muziekje te luisteren ens ens. Het is niet zo dat ik net zo wil zijn als andere mensen maar 'anders' voelt toch ook gek. Moet ik gewoon even over nadenken. Ik word me er ook alleen maar bewust van als diegenen me weer eens willen overtuigen. In ieder geval dankquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tja, zo verliest het woord "normaal" natuurlijk elke betekenis.
"Ja, nou ja, IK vind mensen vermoorden gewoon normaal, dat MAG ik vinden hoor !"
Nogmaals, er is niks mis met anders zijn, maar zoals jij het nu stelt is iemand die het fijn vindt om elke dag een kip in zijn legbuis te penetreren compleet normaal, omdat het voor HEM normaal is.
Gaat natuurlijk nergens over.
Als je gewoon naar het grote geheel kijkt zijn mensen die geen sex willen zwaar in de minderheid en dus niet 'normaal'.
Dat wil helemaal niet zeggen dat er iets mis met ze is, of dat ze zich hoeven verdedigen - het stelt slechts dat als we naar het grote geheel kijken, ze zich niet gedragen volgens de norm.
Dat is niks meer of minder dan een kwestie van statistiek.
Maar blijkbaar zit dat jou heel hoog en wil je graag net zo zijn als andere mensen, behalve dan dat je datgene wat andere mensen leuk vinden niet leuk vindt.
En dus heb je een dilemma - ben je normaal, of hou je niet van sex ?
Net als conversatie, elkaar opzoeken, en het niet vervelend vinden om elkaar te steunen in moeilijke tijden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Wat is een vriendschap waard, wanneer je keer op keer aangeeft iets niet te willen, terwijl je je daarvoor keer op keer moet verantwoorden? Acceptatie van de persoon is één van de meest fundamentele aspecten van vriendschap.
Juist! Dit is niet iets van de laatste week, dit speelt echt al jaren en echt, ik geef keer op keer aan dat ik het vervelend vind.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Wat is een vriendschap waard, wanneer je keer op keer aangeeft iets niet te willen, terwijl je je daarvoor keer op keer moet verantwoorden? Acceptatie van de persoon is één van de meest fundamentele aspecten van vriendschap.
How about: voor kennisgeving aannemen en het respecteren? Waarom moet je het apart noemen? Apart heeft een negatieve bijklank, ook al is het zo niet bedoeld. Goed, de eerste keer kan ik het mij nog voorstellen, dat je gewoon uit interesse er meer over wilt weten. Dat is begrijpelijk. Maar daarna moet het ophouden. Je mag iemand heus apart vinden, maar realiseer je wel wat je doet met iemand's gevoel, wanneer je er keer op keer over begint.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zoals iemand net zei : hij vond haar gedrag apart.
Dat wil niet zeggen dat het afkeurenswaardig is, of dat hij haar wil veranderen.
Maar je mag iemand niet apart vinden want dan ben je bekrompen en kijk je blijkbaar op iemand neer ofzo.
Gewoon liegen en zeggen "Je wilt geen sex ? Doodnormaal, eigenlijk wil niemand van mijn vrienden sex !!!!"", want anders word je beschuldigd van intolerantie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |