abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60949653
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat is wat God wil, volgens de bijbel. Tenminste, als je het "eeuwige leven" wilt verkrijgen en niet de geestelijke dood wilt sterven.
Ja, Hij wil iedereen redden natuurlijk, dat iedereen alles netjes volgesn de protocollen doet. Maar helaas gaat het niet zo makkelijk, dus moet Hij wel een oogje dicht knijpen in sommige gevallen. God is vergevingsgezind.
quote:
Tuurlijk is het allemaal vrije wil. Maar het blijft oneerlijk naar menselijke maatstaven

Kun je ook op mijn andere vragen ingaan?
Nee ik heb geen zin in die discussie.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:54:10 #127
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60949678
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Pfoe, dat weet ik toch niet Ik ben God niet. Ik denk dat God het erg vindt als je tegen je geweten in handelt. Daar kan in beide gevallen sprake van zijn.
oke duidelijk
quote:
[..]

Nee, ik denk persoonlijk dat God verwacht dat je zodra je met de waarheid van iets geconfronteerd wordt, die waarheid aanneemt, het integreert in je wereldbeeld en er zo oprecht mogelijk naar gaat leven. Als jij dus nooit tot het punt komt dat je met de waarheid van de bijbel geconfronteerd wordt, maar ontelbaar veel redenen hebt om er niet in te geloven, kan God je dat dan kwalijk nemen? Ik denk het niet. Maar als je, zoals ik zelf, eigenlijk niet meer om de waarheid heen kan en je kiest nog steeds niet om het aan te nemen, neem God je dat wel kwalijk.
idd want hoe herken je die waarheid... ik als heiden zijnde zou niet weten wat meer waar is.. de islam of het christendom...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:55:21 #128
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60949708
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:50 schreef ToT het volgende:
Nee als Het Woord van God komt en het woord IS God en alles uit het Woord komt, dan is alles gevorm door het woord....MET het woord....VAN het woord.

Het woord is God, dus alles IS God!

(Overigens vraag ik me af hoe Johannes dit allemaal heeft kunnen zien gebeuren; hield God hem in een beschermend krachtveld of zo?)

Verder ben ik door de discussies hier overtuigd geraakt dat het geloof in de Oerbron ouder is dan ik in de eerste instantie dacht en dat dit geloof in de Bijbel gedemoniseerd wordt.
Als Ali zegt dat de duivel de Lichtbrenger is en eenheid onder de mensen wil en zegt dat alles één is, dan is dat het Oerbronprincipe, en de evangelie van Judas (of van nog een andere apostel die ook niet in de Bijbel zou staan) ondersteunt dit idee: breek een tak en ik ben er, til een steen op en ik zal er zijn.

Het geloof in de Oerbron wordt in de Bijbel dus gedemoniseerd door het het uiterlijk van Cerrunos te geven en deze als slecht te bestempelen. Zo hebben ze meteen 2 goden tegelijk zwart gemaakt.
Dat is inderdaad de gangbare interpretatie van de meeste pagans/heidenen en een aantal moderne wetenschappers zoals Margaret Murray. Dezelfde theorie word echter ook door Pagans en wetenschappers onderuit gehaald, dus ik denk dat het per persoon verschilt wat je wilt/kunt geloven en wat voor jou ergens op slaat. Voor mij maakt deze theorie een een stuk logischere indruk dan de theorie van Ali, maar ja, dat is mijn geloof en gevoel tegen het zijne. Een punt waar je nooit met bewijzen kunt komen maar slechts met interpretaties en emoties.
pi_60949780
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

oke duidelijk
[..]

idd want hoe herken je die waarheid... ik als heiden zijnde zou niet weten wat meer waar is.. de islam of het christendom...
Nee, dat snap ik. Ik kon ook niet zomaar in God geloven, daar ging een hoop studie en levenservaring aan vooraf. Hoe het allemaal precies werkt weet ik niet. Ik kan niet in ieders hoofd of hart kijken, dat kan alleen God. Ik weet niet hoe oprecht mensen zijn, hoe erg ze hun best doen om hun geweten na te leven, etc. Ik denk dat God op het juiste moment je de handen aanreikt.
pi_60949884
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:50 schreef ToT het volgende:
Nee als Het Woord van God komt en het woord IS God en alles uit het Woord komt, dan is alles gevorm door het woord....MET het woord....VAN het woord.

Het woord is God, dus alles IS God!
Nee, alles wat is is gecreëerd door het Woord. Niet alles IS het Woord. Het Woord is het Woord en wat het Woord gemaakt heeft is gemaakt.
quote:
(Overigens vraag ik me af hoe Johannes dit allemaal heeft kunnen zien gebeuren; hield God hem in een beschermend krachtveld of zo?)

Verder ben ik door de discussies hier overtuigd geraakt dat het geloof in de Oerbron ouder is dan ik in de eerste instantie dacht en dat dit geloof in de Bijbel gedemoniseerd wordt.
Als Ali zegt dat de duivel de Lichtbrenger is en eenheid onder de mensen wil en zegt dat alles één is, dan is dat het Oerbronprincipe, en de evangelie van Judas (of van nog een andere apostel die ook niet in de Bijbel zou staan) ondersteunt dit idee: breek een tak en ik ben er, til een steen op en ik zal er zijn.
Dat is een gnostisch evangelie en is niet voor niets niet in de bijbel opgenomen.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:02:38 #131
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60949926
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, alles wat is is gecreëerd door het Woord. Niet alles IS het Woord. Het Woord is het Woord en wat het Woord gemaakt heeft is gemaakt.
[..]

Dat is een gnostisch evangelie en is niet voor niets niet in de bijbel opgenomen.

Jij ziet hier de logica van in?
pi_60949929
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Nee ik heb geen zin in die discussie.
Welke discussie? Dat elke religie hier op aarde eisen aan je stelt en het dus van een God onredelijk is te noemen om volledig voor 1 te kiezen, of die interpretatie van Johannes 1:1? Je zei zelf dat het volgens jouw redelijk duidelijk aantoont dat Jezus God is, maar daar valt dus genoeg over te zeggen Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik hoop in ieder geval dat het lang niet allemaal zo eenduidig en duidelijk is als jij wil doen laten geloven.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:05:19 #133
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60950019
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Ik kon ook niet zomaar in God geloven, daar ging een hoop studie en levenservaring aan vooraf. Hoe het allemaal precies werkt weet ik niet. Ik kan niet in ieders hoofd of hart kijken, dat kan alleen God. Ik weet niet hoe oprecht mensen zijn, hoe erg ze hun best doen om hun geweten na te leven, etc. Ik denk dat God op het juiste moment je de handen aanreikt.
in mijn ogen een mooi antwoord!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60950051
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Welke discussie? Dat elke religie hier op aarde eisen aan je stelt en het dus van een God onredelijk is te noemen om volledig voor 1 te kiezen, of die interpretatie van Johannes 1:1? Je zei zelf dat het volgens jouw redelijk duidelijk aantoont dat Jezus God is, maar daar valt dus genoeg over te zeggen Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik hoop in ieder geval dat het lang niet allemaal zo eenduidig en duidelijk is als jij wil doen laten geloven.
Dit topic is niet het juiste topic voor die discussie over Johannes etc..

Dat andere had ik toch al uitgelegd? Het is inderdaad onredelijk om te verwachten dat je als hindoe, zonder enig voor jou overtuigend bewijs van de waarheid van de bijbel, je tot het christelijk geloof bekeert. Ik verwacht dus ook niet dat God je dat aan zal rekenen omdat God eerlijk is.
pi_60950133
Hallo

Ik heb mijzelf een poosje uit deze reeks gehouden, maar ik ga zo toch maar even terug lezen vanaf waar ik gebleven was.

pi_60950139
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nou ja, jij stelde dat het er "vrij duidelijk" stond, dan sta ik natuurlijk vrij om daar commentaar op te geven
quote:
Dat andere had ik toch al uitgelegd? Het is inderdaad onredelijk om te verwachten dat je als hindoe, zonder enig voor jou overtuigend bewijs van de waarheid van de bijbel, je tot het christelijk geloof bekeert. Ik verwacht dus ook niet dat God je dat aan zal rekenen omdat God eerlijk is.
En mensen met een eigen levensovertuiging dan? Ik bijvoorbeeld?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:09:31 #137
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60950168
kortom iedereen moet lekker bij zijn geloof blijven omdat er niet 1 waarheid boven die van een andere is .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60950255
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:08 schreef Rimpelhond het volgende:
Hallo

Ik heb mijzelf een poosje uit deze reeks gehouden, maar ik ga zo toch maar even terug lezen vanaf waar ik gebleven was.

Verslavend he.
pi_60950273
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Impliceer je daar nu mee dat jij denkt dat asl iemand niet die hand van god aangereikt krijgt, het geloof wat jij aanhangt aan zal nemen als absolute waarheid dat diegene niet oprecht is, niet hun uiterste best doen om hun geweten na te leven?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:12:20 #140
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60950279
quote:

[..]

Dus zolang ik niet voel dat de Bijbel mij ''aangrijpt'' kan ik niet veroordeeld worden voor het feit dat ik geen Christen ben? Maar ik geloof wel in God, dus dan word het lastig. Immers, ik voel wel dat Hij bestaat, maar niet zoals in de Bijbel beschreven word. Ingewikkeld zaakje!
pi_60950319
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou ja, jij stelde dat het er "vrij duidelijk" stond, dan sta ik natuurlijk vrij om daar commentaar op te geven
Das waar. Maar laten we er voor het gemak en het tegengaan van een oeverloze discussie aangezien wij elkaar niet gaan overtuigen, uberhaupt niet aan die discussie beginnen.
quote:
En mensen met een eigen levensovertuiging dan? Ik bijvoorbeeld?
Zelfde lijkt me. Al weet ik natuurlijk niet op wat voor manieren jij met waarheid bent geconfronteerd, en wanneer je er toen voor hebt gekozen er niets mee te doen.
pi_60950343
quote:

[..]

En dan is het wel ok dat je jezus niet als verlosser aanneemt, andere goden aanbid en alles?
Dan krijgt iemand toch toegang tot dat eeuwige leven, of niet(jouw mening dan, je bent god niet en kunt dat niet met zekerheid stellen natuurlijk, dat snap ik).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60950447
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Impliceer je daar nu mee dat jij denkt dat asl iemand niet die hand van god aangereikt krijgt, het geloof wat jij aanhangt aan zal nemen als absolute waarheid dat diegene niet oprecht is, niet hun uiterste best doen om hun geweten na te leven?
Dat weet ik niet! Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken in deze. Ik weet van mezelf dat ik niet op heb gegeven te geloven in de mogelijkheid van ware liefde, een andere staat van zijn waarin je gewoon vredig, gelukkig, liefdevol bent, de mogelijkheid van een utopie, onrechtvaardigheid als iets wat niet noodzakelijk is, en dat ik mijn uiterste best heb gedaan om te zoekek naar de weg om zelf naar die standaard te leven. Dat lukte voor geen meter, maar het geloof erin en de effort heb ik nooit opgegeven. En op een gegeven moment kwam ik toen bij de bijbel uit en werd ik overtuigd, ik geloof door God zelf. Ik weet niet hoe dat bij andere mensen gaat, ik ben maar 1 persoon.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:17:34 #144
34793 neo567
You know who
pi_60950448
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:12 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dus zolang ik niet voel dat de Bijbel mij ''aangrijpt'' kan ik niet veroordeeld worden voor het feit dat ik geen Christen ben? Maar ik geloof wel in God, dus dan word het lastig. Immers, ik voel wel dat Hij bestaat, maar niet zoals in de Bijbel beschreven word. Ingewikkeld zaakje!
Nee vrij simpel eigenlijk.
De bijbel is een boek, je geloof/denken/ je (zeker) weten ( een pot nat: toon mij aan wat het verschil is tussen iets wat je denkt en iets wat je zeker weet ) is onderdeel van je leven, zolang jij in ziet dat je fouten maakt en zal maken en anderen vergeven kan (voor de fouten die ze maken naar jou), zal jij vergeven kunnen worden!
Het is allemaal juist erg simpel, tis alleen een kwestie van waar zou ik in het hiernamaals willen zijn, zie het zoals emigreren , je hebt eerste, tweede en ederde wereld landen.
Je kunt vanuit een eerste wereld land naar een tweede of derde wereld land gaan, om daar te helpen, sommige doen verschrikkelijke dingen (thailand kinderprostitutie enz); de keuze is aan je geweten.
Je gaat daar waar je je hart begraaft, niet rechtstreeks mischien, maar je komt er wel!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:18:05 #145
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_60950468
Yoww lang geleden, dus weer ff reageren. Die hele kwestie van de 10 geboden houden, wanneer je nou wel of of niet gered bent etc. heeft mij heel erg aan het denken gezet. Ik heb een koppeling gemaakt met mijn eigen levenservaringen en met the secret. De theorie die eruit voort komt is alsvolgt:

- Bij onze geboorte zijn we voor een groot deel van nature moordenaars, verkrachters, leugenaars, egocentrisch etc. Als we zo ook sterven behoren wij niet eeuwig te leven. We zijn dus als het ware vervloekt. Echter er is hoop in Jezus Christus. Dit is meer dan weten wie Jezus is en wat hij deed. Het is ook belangrijk dat je gelooft. Geloof dat God je gebeden verhoord en je zal verhoord worden. Ik geloof dat God een wet in het universum heeft ingesteld waarbij je ontvangt wat je gelooft en waar je behoefte aan hebt. Dit is dan weer afgeleid van the secret. Het lijkt mij logisch dat Jezus niet naar miljoenen mekkerende mensen tegelijkertijd luistert, maar eerder dat hij een universeel mechanisme heeft bedacht waarbij je hulp ontvangt als je het nodig hebt, en het vraagt in zijn naam. Wanneer je dan Gods energie door je heen voelt gaan en je leert te wandelen met God, word je aangesterkt en omgevormd waarbij je zondige kant niet de kans krijgt zich te manifesteren in dit leven. Wanneer we dan bij de wederopstanding opgewekt worden, veranderen we in een ogenblik waarbij de zonde voorgoed uit onze aard is. Het is dus noodzakelijk om wedergeboren te worden om eeuwig te leven. Dit is een spirituele wedergeboorte, alleen mogelijk gemaakt door Jezus Christus. Ik denk dat er echter ook mensen zijn die het goede nastreven, niet geloven, maar toch overschaduwd worden door Gods bron van liefde en genade. Ik geloof ook dat er genoeg voor iedereen is.

De duivel mengt waarheid met leugens en is eigenlijk maar een zielige persoonlijkheid vergeleken met de levende God. De duivel zal de wetten van God bijvoorbeeld aanwenden om onze zondige aard te voeden; geld, succes, roem etc. zijn allemaal zaken die als ze een doel op zich zijn, lijnrecht tegenover de hemelse principes van liefde, offers etc zijn. Als we denken dat we het goed voorelkaar hebben in deze wereld, zijn we waarschijnlijk heel ver van ons echte huis in de hemel.

Ik zeg niet dat wat ik zeg de waarheid is, maar dit lijkt mij zown beetje de meest logische visie op God. Wanneer God in je hart leeft en je zoveel ontvangt, zijn Gods wetten geen last meer, maar een lust omdat dat het minste is wat je kan doen voor de God die je zegent.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:26:35 #146
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60950760
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Al weet ik natuurlijk niet op wat voor manieren jij met waarheid bent geconfronteerd, en wanneer je er toen voor hebt gekozen er niets mee te doen.
Dat is me nogal een assumptie!!
Wie zegt dat?
Ik zie Haushofer als een ware authoriteit op het gebied van religie, en wat zijn waarheid is kun jij helemaal niet weten, laat staan dat jij zomaar mag stellen dat hij er neits mee gedaan heeft.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60950799
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:12 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik geloof dat God zelf jou op een gegeven moment zal overtuigen, via Zijn woord, via mensen, via ik weet niet. Hij zal je 'raken'. Er zit kracht in de woorden van de bijbel. Ik krijg soms kippenvel, tranen zelfs als ik die lees, de woorden zijn als een soort genezende zalf voor mijn geest, ik zie daar 100% God in en herken ook veel zaken uit mijn eigen leven, daarom raken ze me. Ik ben me er echter wel bewust van dat dat niet voor iedereen automatisch geldt, dus ik weet niet hoe dat dan precies gaat. Misschien is het net bij het juiste stukje, of wanneer iemand het op de juiste manier uitlegt en vertelt, dat je geraakt wordt en overtuigd raakt.

Het is inderdaad ingewikkeld. Wat dat betreft zijn Gods wegen echt ondoorgrondelijk. Ieder mens is anders, maakt andere dingen mee, leert andere dingen, leert andere waar- en onwaarheden, heeft andere gevoelens, verwachtingen, verlangens. God is en heeft uiteindelijk het antwoord op alle vragen die je maar kan bedenken, maar iedereen heeft andere vragen, dus God is voor verschillende mensen initieel een ander antwoord, denk ik. Dat antwoord kan de overtuiging zijn. In combinatie met een 'touch' van de Heilige Geest kun je dan écht geloven en je overgeven, denk ik.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:37:11 #148
34793 neo567
You know who
pi_60951081
Voor vele mensen geldt de tekst die te lezen is in onderstaande video:

dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:42:05 #149
34793 neo567
You know who
pi_60951237
Zeer goede tekst:

Please, mother mercy
Take me from this place
And the long winded curses
I keep hearing in my head
Words never listen
And teachers never learn

Now Im warm from the candle
But I feel too cold to burn
He came from an island
And he died from the street
He hurt so bad like a soul breaking
But he never said nothing to me
So say hello to heaven

New like a baby
Lost like a prayer
The sky was your playground
But the cold ground was your bed
Poor stargazer
Shes got no tears in her eyes
Smooth like whisper
She knows that love heals all wounds with time
Now it seems like too much love
Is never enough, you better seek out
Another road cause this one has
Ended abrupt, say hello to heaven

I never wanted
To write these words down for you
With the pages of phrases
Of things well never do
So I blow out the candle, and
I put you to bed
Since you cant say to me
Now how the dogs broke your bone
Theres just one thing left to be said
Say hello to heaven
pi_60951269
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:14 schreef erodome het volgende:

[..]

En dan is het wel ok dat je jezus niet als verlosser aanneemt, andere goden aanbid en alles?
Het zal je nooit tot God brengen, dat is dus in je eigen nadeel. Maar als je met heel je hart en verstand werkelijk gelooft dat het de waarheid is en je leeft daar naar, kan iemand je dat dan kwalijk nemen? Ik denk het niet. Maar je kan he took weer niet als excuus gebruiken. Je hebt nu van mij bijv. weer een andere kijk op de zaken gekregen. Ik beweer dat al die religies niet hetzelfde zijn. Je zou het kunnen interpreteren als dat God je toch iets wil laten zien, wat je voorheen gemist hebt. Je bent niet voor niets in dit topic beland, en ik spendeer niet voor niets uren en uren aan uitleg
quote:
Dan krijgt iemand toch toegang tot dat eeuwige leven, of niet(jouw mening dan, je bent god niet en kunt dat niet met zekerheid stellen natuurlijk, dat snap ik).
Dat weet ik dus niet. Je kan naar mijn mening geen situatie schetsen en dan aan mij vragen of je in de hemel komt. Daarvoor moet je alles in de psyche van die persoon uiteen kunnen zetten, elk stukje kennis en levenservaring wat iemand op heeft gedaan, elke actie, elke verwerping en aanneming van waarheid, of iemand oprecht zijn hart volgt, eventuele misleidingen, etc. etc. Maar officieel, zuiver volgens de protocollen, ben je als niet-christen gewoon de zak omdat je de wet hebt overtreden, geen vergeving daarvoor hebt gekregen dmv Jezus Christus en daardoor je recht op leven verloren hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')