+ Verlichtingquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:21 schreef coenb het volgende:
Oh ja, zou het bijna vergeten: mijn bijdrage (de foto is van vorige week, shhht)
[ afbeelding ]
+ Themaquote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ onderwerp is wel aardig, mooie lijnen..
- tja had er wel helemaal opgemogen.. en idd meer contrast ed.
Mijne ( mn allereerste "model" shoot ever)
[ afbeelding ]
neem een willekeurige site als bv xs.to om je fotos te uploaden, verklein ze naar max 610 pixels breed en vergeet niet te reageren op je voorgangerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:08 schreef Caas het volgende:
Ben nieuw hier! Vraag me af wat de makkelijkste/handigste manier is om mijn foto's naar het voor dit topic beste formaat te resizen? Bij voorbaat dank.
the gimp, paintshoppro, photoshop, picasa etcquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:25 schreef Caas het volgende:
Super bedankt, ben alleen op een klein probleempje gestuit. Mijn foto is 3mb, terwijl die site maar foto's accepteert tot 2mb. Moet ik dan weer een ander programma gebruiken om mijn foto te verkleinen, zo ja, suggesties?
Wederom alvast bedankt
+ het licht achter de wolken, licht stralen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
+ mooie kleuren, goed experiment, bijzonder resultaat
- beetje vaag (wat zien we?), blauwe veeg grenst tussen vaag en eigenlijk wel mooi
Ik doe even zo eentje:
[ afbeelding ]
Ijsselmeer vanaf de kade bij Enkhuizen in het ochtendzonnetje. Afgelopen zaterdag, geschoten met de verse Canon 50D met Tokina 16-50 F2.8.
gewoon paint nemen, die verliest geen scherpte bij verkleinenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:25 schreef Caas het volgende:
Super bedankt, ben alleen op een klein probleempje gestuit. Mijn foto is 3mb, terwijl die site maar foto's accepteert tot 2mb. Moet ik dan weer een ander programma gebruiken om mijn foto te verkleinen, zo ja, suggesties?
Wederom alvast bedankt
de goedkoopste methode is dit: http://www.pixlr.com/app/quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:08 schreef Caas het volgende:
Ben nieuw hier! Vraag me af wat de makkelijkste/handigste manier is om mijn foto's naar het voor dit topic beste formaat te resizen? Bij voorbaat dank.
Ik gebruik voor snelle conversie altijd gewoon picsizer, alleen is de kwaliteit dan vaak ook om te huilen...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:30 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
de goedkoopste methode is dit: http://www.pixlr.com/app/
dan zet je het formaat op 610 pixels breed waarna je het bestand via http://tinypic.com/
op het forum zet
succes
In de grote zie je de strepen helemaal niet, dus misschien iets met de verkleining misgegaan? Ik moet zeggen dat er wel heel veel ruis in zit voor een foto op 100 iso. Heb je veel verscherpt of iets dergelijks? Verder wel mooie foto hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:37 schreef taxibabe het volgende:
+ Lekker scherp, mooi gespeeld met de schaduw
- Die blik en ik vind het wel beetje hard licht (maar dat was denk ik ook wel de bedoeling)
De mijne, net gemaakt:
[ afbeelding ]
Shit ... je ziet de lijnen van PS voor het maken van de panorama
KLIK voor groot
Dat zou ook kunnen, ik heb gewoon in PS het afbeeldingsformaat verkleint naar 610.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:49 schreef Ronalld het volgende:
[..]
In de grote zie je de strepen helemaal niet, dus misschien iets met de verkleining misgegaan? Ik moet zeggen dat er wel heel veel ruis in zit voor een foto op 100 iso. Heb je veel verscherpt of iets dergelijks? Verder wel mooie foto hoor.
+ nice sky , typisch herfstigquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:23 schreef pieuw het volgende:
+ mooi licht, herfstkleuren. mooie sfeer.
- de scherptediepte, de bomen hadden scherp gemogen, hoewel dan je 'voorwerp' misschien weer wegvalt.
[ afbeelding ]
+ Aparte gekke foto, zou een achtergrond voor een horrorposter kunnen zijnquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
+ nice sky , typisch herfstig
- horizon iets te laag, iets te donker
van mij een beetje een rare.. geen idee wat er met de foto is gebeurd, maar kheb hem nog ff verder wat vern**kt.
[ afbeelding ]
laat ik het zo zeggen. dit was het origineel:quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
+ Aparte gekke foto, zou een achtergrond voor een horrorposter kunnen zijn
- arme foto, zo verneukt
De mijne van een uurtje geleden.
[ afbeelding ]
Schiet je op de P stand of M? Als je op P schiet heb je 'm waarschijnlijk perongeluk op Manual gezet waarbij de sluitertijd en diafragma niet goed van stonden ingesteld waardoor deze foto hevig overbelicht is geschoten. Je bewerking vind ik wel geslaagdquote:Op zondag 12 oktober 2008 19:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen. dit was het origineel:
[ afbeelding ]
+ Gerbera's doen het altijd goed bij mijquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:26 schreef snoezelkok het volgende:
@Roi - ik vind hem niet intressant
+ de kleuren
[ afbeelding ]
+Herfstquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:12 schreef Sugar het volgende:
@LeeHarveyOswald:
+ mooie kleuren
+ compositie en moment!
+ scherpte
- ik had links nét (echt nét) wat meer ruimte willen hebben. Maar het was wel zoeken naar dit minpunt
Mijn meer gevoelsmatige minpunt: ik geef niet zo veel om het onderwerp, hoe schattig ook, ik heb er als foto-onderwerp niet zoveel mee. Beetje saai? En bovendien ben ik in het echt gewoon een schijterd die bang is voor alles wat poes, hond of ehm... dier is.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Ik heb die foto gecropt maar doe dan altijd gewoon wat er af moet, moet er af. Dan hou je dus rare formaten overquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:46 schreef Roi het volgende:
+ Toffe DOF! Mooie symmetrie, lekkere kleuren
- Had of meer zwart moeten hebben of helemaal geen, dit is net niet lekker voor het oog.
Raar formaat trouwens, zijn het meerdere foto's?
Mijn foto van vandaag:
[ afbeelding ]
+ Toningquote:Op maandag 13 oktober 2008 22:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
+Herfst![]()
+Kleuren![]()
-Kader![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |