+ Fraaie kleurtjesquote:
+ mooie pose van het hertquote:Op zondag 14 september 2008 00:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
+ Fraaie kleurtjes
- Ik mis een hoofdonderwerp en ben benieuwd wat er achter die boom nog te zien is
edelhert
[ afbeelding ]
met de Tamron 5.6/200-400mm
+ mooie warme kleurenquote:Op zondag 14 september 2008 13:33 schreef Vieze_Freddy het volgende:
+mooi abstract
+ blijf er naar kijken
- beetje blokkerig
[ afbeelding ]
Owja...:)quote:
+ verlichtingquote:Op zondag 14 september 2008 22:24 schreef ebeaydojraes het volgende:
+ wow. die ogen !!! damn nice
- schaduw beneden de neklijn. beetje jammer.
ff eentje uit ander topic
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 september 2008 00:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ mooie pose van het hert
- of de voorgrond moest iets scherper zijn, of de achtergrond iets waziger naar mijn mening
De maan, zojuist geschoten...
[ afbeelding ]
Lol, je zult het misschien niet geloven, maar:quote:Op donderdag 18 september 2008 17:33 schreef spy08 het volgende:
[..]
OOOH die is mooi zeg!!!!![]()
![]()
welke camera/lens?
http://i37.tinypic.com/2elypu0.jpg alsjeblieftquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:54 schreef AKnynke het volgende:
+ de blik in haar ogen
- de verwarming op de achtergrond.
Ik weet dat de horizon scheef staat. Kan het alleen zelf niet fixen. Zweden..![]()
[ afbeelding ]
Mooie foto! Ik had er zelf wat minder lucht op gezet tho.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
+ Niet té gecentreerd
+ zwart/wit doet het hem wel!
- jammer van die (spinnenweb?) draad rechts...
[..]
Lol, je zult het misschien niet geloven, maar: [ afbeelding ]
Samsung Digimax S800 Lange sluitertijd + statief doen worderen!
[ afbeelding ]
Wilhelmina berg in Landgraaf (naast Pinkpop terrein)
(extra zo groot gelaten omdat een kleinere versie in mijn ogen minder mooi is... klik op de foto voor fullsize)
leuke foto, is weer eens een andere wasknijperquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:26 schreef TheSiege het volgende:
+ Leuk met scherptediepte gewerkt
+ Kleurcontrast tussen muur en groen van achtergrond
[ afbeelding ]
In het weekend gemaakt
Is niet tijdens pinkpop gemaaktquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:31 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Mooie foto! Ik had er zelf wat minder lucht op gezet tho.
Heb je nog een downview op het pinkpop terrein? Ik zag daar behoorlijk wat mensen staan volgens mij.Ze hadden zelfs nog soort kaarsjes met ballonnen eraan die ze over het terrein lieten zweven.
Dat bedoelde ik ook! Ziet er zo een stuk kleiner uit. Good memories..quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Is niet tijdens pinkpop gemaakt
Maar hier is wel een foto van het terrein (leeg dus). Deze is een hele tijd (lees: bijna een jaar) geleden gemaakt:
http://i33.tinypic.com/vykx89.jpg <--- foto is onbewerkt, dus de lichtinval is niet geoptimaliseerd enzo...
Ik vind dat je best wel wat meer moeite kan nemen om zinnig commentaar te leveren op de foto van Sugar.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:19 schreef Breda-076 het volgende:
+ een hoop kleur
- een hoop kleur
Krijg er wel verjaardagskriebels van haha
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Ok sorry.... Maar ik ben zelf geen fotograaf. Dus een deskundig advies kan ik ook niet geven.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:27 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik vind dat je best wel wat meer moeite kan nemen om zinnig commentaar te leveren op de foto van Sugar.
Jouw foto vind ik flets, slecht gecomponeerd en qua onderwerp bijzonder saai. Het is wel een mooie bloem.
De foto van Sugar is kleurrijk, en wekt de suggestie van na een kinderfeestje. Het is mooi belicht en de kleuren zijn lekker. Minpuntje vind ik de boekenkast op de achtergrond maakt het iets onrustiger, maar ja wel weer realistischer.
+ gelijkheid is goed geluktquote:Op zaterdag 20 september 2008 00:55 schreef snakelady het volgende:
Breda, je foto is wel scherp maar de compositie vind ik wel erg in het midden, de kleuren zijn idd erg flets
[ afbeelding ]
Beetje mosterd na de maaltijd, ongetwijfeld, maar bij de eerste foto lijkt de focus op het paard te zitten, en niet op de dame... Kan me vergissen door de resize, maar toch...quote:Op maandag 1 september 2008 19:09 schreef snoezelkok het volgende:
+ compo van de middelste licht mast
- links de masten en bomen.
mijne van een meid die echt vrees heeft voor de camera......
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
+ contrast en kleurenquote:Op zaterdag 20 september 2008 12:42 schreef Peet64 het volgende:
......
Met het weer van de afgelopen dagen zien we hier iedere avond minstens 4 hetelucht ballonnen overkomen.
Deze heb ik snel uit het dakraam genomen
[ afbeelding ]
jouw macro's blijven super!quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:29 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
+ contrast en kleuren
- Ik had je kader liever iets krapper gezien. Misschien de linkerkqnt van de foto laten samenvallen met de hoek van het dak.
mijnes:
Tussen de spinnen (lekker eh, herfst) een groene vleesvlieg genietend van de nazomerzon.
[ afbeelding ]
uhm...hij heeft ze toch echt aanquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:09 schreef kvdv het volgende:
Puckzz! Heel goed!
klein zeurpuntje: de laarzen liggen wat ver van het tafereel? Oogt wat nep?
+ heuwle fraaie plaatquote:
Ik ben nog maar een beginner dus vind het lastig om commentaar te geven...quote:Op zondag 21 september 2008 13:47 schreef Kamermans het volgende:
+mooi dat je hem zo hebt weten te vangen in vlucht
- is de witte achtergrond een muur ofzo? nu mist het een beetje de natuurlijke omgeving, was dus mooier geweest als de achtergrond groen van beplanting of blauw van de lucht was geweest.
Naald op water mijn idee er achter is een stil leven met spanning er in
[ afbeelding ]
+abstractquote:Op zondag 21 september 2008 14:37 schreef Leep het volgende:
[..]
Ik ben nog maar een beginner dus vind het lastig om commentaar te geven...
+Je opzet is erg goed gelukt, idd een stilleven met veel spanning. Super foto!
- Ik vind de licht reflectie net iets te fel zodat de de aandacht van de naald afleiden.
[ afbeelding ]
Gebroken spiegels
+Erg mooie kleurenquote:Op zondag 21 september 2008 20:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
+abstract
- zwartwit omzetting
De Costa Atlantica die Amsterdam verlaat:
[ afbeelding ]
+ Het heeft wel iets van twee bloemenquote:Op zondag 21 september 2008 21:10 schreef Flepke het volgende:
[..]
+Erg mooie kleuren
-Kleuren tikkeltje overdone
Niet vandaag, wel gisteren.
Ja de rook kan ik binnen 10 seconden wegshoppen maar ik vind het wel wat hebben![]()
[ afbeelding ]
+ plaatsing van het onderwerpquote:Op zondag 21 september 2008 23:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
+ erg mooi, beetje surrealistisch, zou zo in de jaren 90-adventure "myst" kunnen![]()
+ De wolken. Helemaal verliefd, en dat riet links voor...
- Voorgrond iets onscherp (en niet op een heel prettige manier)
- Kleur van het bootje
Niet helemaal van vandaag, en misschien ook niet het mooiste eindresultaat, maar wel de mooiste die ik nu al van de camera heb geplukt![]()
[ afbeelding ]
Dat is een goeie, zal ik even doenquote:Op woensdag 24 september 2008 17:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Firewirecable, ik zou deze insturen voor de FOT-wedstrijd deze maand (thema: breed). Topfoto.
Damn, lekkere foto! Maar één ding: ik moet echt weten wat die kerels daar aan het doen zijn...quote:Op woensdag 24 september 2008 17:46 schreef Roi het volgende:
+ Mooie DOF
- Mist iets spannends, zonder die bovenkant was het al beter geweest
Mijn foto van vandaag:
[ afbeelding ]
+ maf plaatje dat meer vragen oproept dan beantwoordtquote:Op zondag 28 september 2008 01:16 schreef kvdv het volgende:
zoldervondst, 35mm filmrollen en filmstripverhaaltjesdit is een scan van een filmstripverhaaltje:
[ afbeelding ]
+prachtig modelquote:Op dinsdag 30 september 2008 08:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
+ uhmm goed scherp op t hoofd
+ de compositie. mooi standpunt
- de compositie is naast mooi wel wat onprettig om naar te kijken waarom zo'n tight crop eigenlijk? khad iets meer beeld laten zien of nog minder.
- iets te lage verzadeging. Ik mis kleur.
[ afbeelding ]
Dat ie meteen duidelijk is, en treffend is neergezet door grauwheid en korrel.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:11 schreef mrSPLIFFY het volgende:
oww en wat bedoel je eigenlijk met een spot on sfeertje??
Ik mis 2 cijfers, en een enkele oplettende vrouw thuis zou al argwaan kunnen krijgenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:09 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja dat doe ik meestal ook.. maar wat kan je hier nou aan lezen. ..
je mist er toch een paar volgens mij
( als in letters/cijfers)
Ziet er erg, eh, charmant uit idd, ben benieuwd of we daar nog meer van gaan zien...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:21 schreef coenb het volgende:
@Spliffy:
+ je model! Daar komen die kijkersfiles dus van...
+ Verlichtingquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:21 schreef coenb het volgende:
Oh ja, zou het bijna vergeten: mijn bijdrage (de foto is van vorige week, shhht)
[ afbeelding ]
+ Themaquote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ onderwerp is wel aardig, mooie lijnen..
- tja had er wel helemaal opgemogen.. en idd meer contrast ed.
Mijne ( mn allereerste "model" shoot ever)
[ afbeelding ]
neem een willekeurige site als bv xs.to om je fotos te uploaden, verklein ze naar max 610 pixels breed en vergeet niet te reageren op je voorgangerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:08 schreef Caas het volgende:
Ben nieuw hier! Vraag me af wat de makkelijkste/handigste manier is om mijn foto's naar het voor dit topic beste formaat te resizen? Bij voorbaat dank.
the gimp, paintshoppro, photoshop, picasa etcquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:25 schreef Caas het volgende:
Super bedankt, ben alleen op een klein probleempje gestuit. Mijn foto is 3mb, terwijl die site maar foto's accepteert tot 2mb. Moet ik dan weer een ander programma gebruiken om mijn foto te verkleinen, zo ja, suggesties?
Wederom alvast bedankt
+ het licht achter de wolken, licht stralen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
+ mooie kleuren, goed experiment, bijzonder resultaat
- beetje vaag (wat zien we?), blauwe veeg grenst tussen vaag en eigenlijk wel mooi
Ik doe even zo eentje:
[ afbeelding ]
Ijsselmeer vanaf de kade bij Enkhuizen in het ochtendzonnetje. Afgelopen zaterdag, geschoten met de verse Canon 50D met Tokina 16-50 F2.8.
gewoon paint nemen, die verliest geen scherpte bij verkleinenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:25 schreef Caas het volgende:
Super bedankt, ben alleen op een klein probleempje gestuit. Mijn foto is 3mb, terwijl die site maar foto's accepteert tot 2mb. Moet ik dan weer een ander programma gebruiken om mijn foto te verkleinen, zo ja, suggesties?
Wederom alvast bedankt
de goedkoopste methode is dit: http://www.pixlr.com/app/quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:08 schreef Caas het volgende:
Ben nieuw hier! Vraag me af wat de makkelijkste/handigste manier is om mijn foto's naar het voor dit topic beste formaat te resizen? Bij voorbaat dank.
Ik gebruik voor snelle conversie altijd gewoon picsizer, alleen is de kwaliteit dan vaak ook om te huilen...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:30 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
de goedkoopste methode is dit: http://www.pixlr.com/app/
dan zet je het formaat op 610 pixels breed waarna je het bestand via http://tinypic.com/
op het forum zet
succes
In de grote zie je de strepen helemaal niet, dus misschien iets met de verkleining misgegaan? Ik moet zeggen dat er wel heel veel ruis in zit voor een foto op 100 iso. Heb je veel verscherpt of iets dergelijks? Verder wel mooie foto hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:37 schreef taxibabe het volgende:
+ Lekker scherp, mooi gespeeld met de schaduw
- Die blik en ik vind het wel beetje hard licht (maar dat was denk ik ook wel de bedoeling)
De mijne, net gemaakt:
[ afbeelding ]
Shit ... je ziet de lijnen van PS voor het maken van de panorama
KLIK voor groot
Dat zou ook kunnen, ik heb gewoon in PS het afbeeldingsformaat verkleint naar 610.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:49 schreef Ronalld het volgende:
[..]
In de grote zie je de strepen helemaal niet, dus misschien iets met de verkleining misgegaan? Ik moet zeggen dat er wel heel veel ruis in zit voor een foto op 100 iso. Heb je veel verscherpt of iets dergelijks? Verder wel mooie foto hoor.
+ nice sky , typisch herfstigquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:23 schreef pieuw het volgende:
+ mooi licht, herfstkleuren. mooie sfeer.
- de scherptediepte, de bomen hadden scherp gemogen, hoewel dan je 'voorwerp' misschien weer wegvalt.
[ afbeelding ]
+ Aparte gekke foto, zou een achtergrond voor een horrorposter kunnen zijnquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
+ nice sky , typisch herfstig
- horizon iets te laag, iets te donker
van mij een beetje een rare.. geen idee wat er met de foto is gebeurd, maar kheb hem nog ff verder wat vern**kt.
[ afbeelding ]
laat ik het zo zeggen. dit was het origineel:quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
+ Aparte gekke foto, zou een achtergrond voor een horrorposter kunnen zijn
- arme foto, zo verneukt
De mijne van een uurtje geleden.
[ afbeelding ]
Schiet je op de P stand of M? Als je op P schiet heb je 'm waarschijnlijk perongeluk op Manual gezet waarbij de sluitertijd en diafragma niet goed van stonden ingesteld waardoor deze foto hevig overbelicht is geschoten. Je bewerking vind ik wel geslaagdquote:Op zondag 12 oktober 2008 19:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen. dit was het origineel:
[ afbeelding ]
+ Gerbera's doen het altijd goed bij mijquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:26 schreef snoezelkok het volgende:
@Roi - ik vind hem niet intressant
+ de kleuren
[ afbeelding ]
+Herfstquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:12 schreef Sugar het volgende:
@LeeHarveyOswald:
+ mooie kleuren
+ compositie en moment!
+ scherpte
- ik had links nét (echt nét) wat meer ruimte willen hebben. Maar het was wel zoeken naar dit minpunt
Mijn meer gevoelsmatige minpunt: ik geef niet zo veel om het onderwerp, hoe schattig ook, ik heb er als foto-onderwerp niet zoveel mee. Beetje saai? En bovendien ben ik in het echt gewoon een schijterd die bang is voor alles wat poes, hond of ehm... dier is.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Ik heb die foto gecropt maar doe dan altijd gewoon wat er af moet, moet er af. Dan hou je dus rare formaten overquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:46 schreef Roi het volgende:
+ Toffe DOF! Mooie symmetrie, lekkere kleuren
- Had of meer zwart moeten hebben of helemaal geen, dit is net niet lekker voor het oog.
Raar formaat trouwens, zijn het meerdere foto's?
Mijn foto van vandaag:
[ afbeelding ]
+ Toningquote:Op maandag 13 oktober 2008 22:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
+Herfst![]()
+Kleuren![]()
-Kader![]()
[ afbeelding ]
+ goeiemorguh!!!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mooi die kleuren zo in het donker. En ook dat de achterkant van de auto scherp is en met een vrij lange sluitertijd is genomen waardoor de rest lekker blurry is.
Mijn bijdrage, een opdracht van school (reconstructie)
[ afbeelding ]
+ dof, beestjes zijn altijd leuk en ze staan er leuk op (zijn ze aan het doen wat ik denk dat ze aan het doen zijn, of heb ik gewoon een dirty mind?), herfstkleurtjesquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
+ goeiemorguh!!!
- net iets te donker in t gezicht. en net iets teveel aangescherpt
[ afbeelding ]
het was nog vroeg, half 11 ofzo . de rest was aan t eten en zij stonden op de uitkijk, dus neequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:42 schreef blue_funk het volgende:
[..]
+ dof, beestjes zijn altijd leuk en ze staan er leuk op (zijn ze aan het doen wat ik denk dat ze aan het doen zijn, of heb ik gewoon een dirty mind?), herfstkleurtjes
- dat 'iets' rechts onder, beetje grauwig (vind het persoonlijk mooier als herfstkleurtjes een beetje knallen)
Mijn (project 365) dagfoto:
[ afbeelding ]
Die is echt mooi! net een schilderijquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:58 schreef Danny het volgende:
Roi
+ Mooi lijnenspel!
- Ik vind de stoel/tafelpoot linksboven wat storend
[ afbeelding ]
(grotere versie)
nope, dit is puur spelen met de slidertjes in adobe raw. De lucht was iets te licht tov de rest en dat heb ik met de Nik Color EFex Pro 3 plugin opgelost middels het graduated neutral density filter. Daarmee kun je middels een verloop de belichting van donkerder naar lichter laten verlopen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:21 schreef mash_ het volgende:
[..]
Die is echt mooi! net een schilderijheb je toevallig de plug in Topaz labs gebruikt van photoshop?
aah okquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:17 schreef Danny het volgende:
[..]
nope, dit is puur spelen met de slidertjes in adobe raw. De lucht was iets te licht tov de rest en dat heb ik met de Nik Color EFex Pro 3 plugin opgelost middels het graduated neutral density filter. Daarmee kun je middels een verloop de belichting van donkerder naar lichter laten verlopen.
Maar hij is verder niet bewerkt. Ook met alleen de raw bewerking vond ik 'm al goed gelukt, maar de bovenkant een stopje minder belicht maakte 'm net af voor me
Lekker plaatje hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:42 schreef blue_funk het volgende:
[..]
+ dof, beestjes zijn altijd leuk en ze staan er leuk op (zijn ze aan het doen wat ik denk dat ze aan het doen zijn, of heb ik gewoon een dirty mind?), herfstkleurtjes
- dat 'iets' rechts onder, beetje grauwig (vind het persoonlijk mooier als herfstkleurtjes een beetje knallen)
Mijn (project 365) dagfoto:
[ afbeelding ]
+Wacky kleuren!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:58 schreef Danny het volgende:
Roi
+ Mooi lijnenspel!
- Ik vind de stoel/tafelpoot linksboven wat storend
[ afbeelding ]
(grotere versie)
+ de blik van de vrouwquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:45 schreef Frazz het volgende:
+ Mooie scherptestellingen en contrast
- Onderwerp is minder duidelijk wat het precies is.
Nu mijn creatie in Antwerpen samen foto tochtje gemaakt samen met tha_rizzo:
[ afbeelding ]
+ mooie lichtval en goed gezien, de naam op de brug.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:07 schreef Danny het volgende:
[..]
+ de blik van de vrouw
- Oei, ik zie veel jpg artifacten (is het een uitsnede van een klein deel van een foto?), de foto is onscherp en de foto is scheef naar mijn idee. Vind 'm ook niet heel erg interessant, sorry
[ afbeelding ]
(grotere versies)
+ mooi, die weerkaatsing in het waterquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:34 schreef Marc H het volgende:
[..]
+ mooie lichtval en goed gezien, de naam op de brug.
- Gebouw op de achtergrond is storend.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |