Ja, zeker gelukt! Ik heb geen geleermiddel toegevoegd, blijkbaar hebben de peren genoeg pectine van zichzelfquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
gelukt? Wat gebruik je als geleermiddel?
Pas op je vingers!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben een zuurkoolvaatje op de kop getikt en een grote schaaf, vanmiddag gaan we het inmaken. Over een paar weken dan eigen zuurkool.
En de gasten maar denken dat er spekjes door de zuurkool zitten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Pas op je vingers!
Ik had dit jaar voor het eerst zo'n koolschaaf, dat kostte me een plak duim en een plak vinger. Maar de zuurkool is práchtig geworden, veel mooier dan wanneer ik het snij. Vandaag nog een bak rauw gegeten, heerlijk.
De reden waarom ik het zou willen is omdat het leuk is om te doen, en omdat het lekker is, valt me altijd weer op dat eenvoudig zelfgemaakte zaken beter smaken dan gekochte augurken, uitjes in het zuur, jams, koolsla, etcquote:Op maandag 24 januari 2011 18:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zo zag het er bij ons vroeger uit, inclusief metworsten en gerookt spek aan de zolder.
Alleen die wijn, die was er dan niet.![]()
Gesneden snijbonen waren er ook, in stenen vaatjes met veel zout er op.
Bij de Xenos hebben ze die inderdaad, maar ze zijn vrij prijzig. Ik weet niet hoeveel je er nodig hebt maar anders is online bestellen ook wel een optie.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:04 schreef LieLie het volgende:
Even weer een schopje, hij is nog niet vol!
Weet iemand of ze bij de xenos of een soortgelijke winkel kleine weckpotjes hebben? Of nieuwe lege jampotjes oid?
Ik weet het nog niet precies.. 6 of 12, iets in die richting.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bij de Xenos hebben ze die inderdaad, maar ze zijn vrij prijzig. Ik weet niet hoeveel je er nodig hebt maar anders is online bestellen ook wel een optie.
En niet volledig afgesloten!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bij de Xenos hebben ze die inderdaad, maar ze zijn vrij prijzig. Ik weet niet hoeveel je er nodig hebt maar anders is online bestellen ook wel een optie.
Op Marktplaats komen regelmatig partijen voorbij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:16 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet precies.. 6 of 12, iets in die richting.
Weet je een goede online shop?
Die van D&K zijn wel lucht/waterdichtquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:55 schreef Oceanonix het volgende:
Niet goedkoop wel handig, potten van de welkoop (of boerenbond) of Dille en Kamille.
Beide verkopen namelijk ook losse deksels. En zeker bij twist of deksels moet je die nog wel eens vervangen.
Voordeel van twist of is dat je direct kan zien of je de pot vacuum is. Dat vind ik handiger als echte weckpotten.
Omdat het cadeautjes worden, dus ik wil wel graag leuke potjes en 6 dezelfdequote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je ze kopen als je ze "gratis" krijgt als je mayo, augurken, jam etc koopt.
Okay, kan me voorstellen dat je dan echte weckpotjes wil met sluiters en rubbers.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:49 schreef LieLie het volgende:
[..]
Omdat het cadeautjes worden, dus ik wil wel graag leuke potjes en 6 dezelfde
http://www.brouwmarkt.nl/quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:16 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet precies.. 6 of 12, iets in die richting.
Weet je een goede online shop?
Daar heb ik ze ook vandaan(lekker groot, groter dus dan jampotjes enzo) en ik heb een paar flesjes bij de Dille & Kamille vandaan, om pruimenlikeur te maken, maar die vond ik redelijk duur. Ze sluiten wel goed af.quote:
Brrrrquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Okay, kan me voorstellen dat je dan echte weckpotjes wil met sluiters en rubbers.
Tip: Ga eens kijken bij kringloopwinkels, daar belanden vaak de huisraad van overleden bejaarden en zitten vaak met dozen vol weckpotten die je voor een klein bedrag kan overnemen. Hoef je alleen maar nieuwe rubbers te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |