abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60982211
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:56 schreef RRGJL het volgende:
Ik ben popi-jopi omdat je vast lul? Thanks, dat had ik zelf nog niet eens door. Wauw voel me ineens beter
Euuhh, vastlullen? Dude, waar heb je het weer over. Sterker, ik zit je niet vast te lullen, maar ik zit in je bek te pissen. Want volgens mij zit je weer vanalles in te beelden. .

Weet je, wij voeren hier een discussie over gesloten en open mensen. En ineens kom je hier aan te komen kakken om te gaan vertellen hoe je jezelf superieur acht tegenover open mensen, dat ze allemaal een IQ van 70 hebben, dat je onafhankelijk bent, en wat al niet meer. Alsof je ons krampachtig probeert te overtuigen dat je karakter oh zo geweldig in elkaar zit, lijkt het wel.

Tja, dan beginnen je praatjes over jezelf mij op een gegeven moment toch wel te vervelen. Hey knul.. wij zitten hier om andermans ervaringen te lezen. Niet om je grondige analyses over jezelf te lezen. ...

[ Bericht 4% gewijzigd door Een_Schuitje op 20-08-2008 15:10:02 ]
pi_60982282
Ik ben dus ook zo iemand . Ik ben geen kluizenaar. Ik houd van menselijk contact (als het maar niet te vaak en te lang achter elkaar is), ook in groepsverband en ik mag graag mijzelf begeven in de drukte van de stad enzovoort. Maar ik ben toch introvert in die zin dat ik vooral tot mijzelf kom, wanneer ik alleen ben. Dan komen bij mij de ideeën en oplossingen naar boven. En ik kan absoluut niet praten over koetjes en kalfjes, zeker niet met vreemden.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:13:08 #153
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60982441
Het is trouwens wel belangrijk om 'geslotenheid' en 'introversie' te scheiden. In mijn persoonlijke beleving is geslotenheid relatief. Kom ik een vage bekende tegen op straat, dan ga ik niet mijn hart uitstorten. Dan ben ik meer gesloten, geef niet veel informatie. In groepsdiscussies of gesprekken met mensen die ik vrij goed ken ben ik echter juist veel aan het woord, ben niet bang om mijn mening te verkondigen en ook persoonlijke informatie te geven.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60982527
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:13 schreef Scaurus het volgende:
Het is trouwens wel belangrijk om 'geslotenheid' en 'introversie' te scheiden. In mijn persoonlijke beleving is geslotenheid relatief. Kom ik een vage bekende tegen op straat, dan ga ik niet mijn hart uitstorten. Dan ben ik meer gesloten, geef niet veel informatie. In groepsdiscussies of gesprekken met mensen die ik vrij goed ken ben ik echter juist veel aan het woord, ben niet bang om mijn mening te verkondigen en ook persoonlijke informatie te geven.
Hmmz, ik denk dat dit mijzelf wel aardig omschrijft.

Zo kan ik veel lullen, maar écht intieme details of persoonlijke belevenissen vertel ik niet zomaar. Maar ik geef makkelijk veel prijs, ook al is die informatie vrij oppervlakkig. Dat zie ik als een vorm van openheid.
pi_60982631
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:03 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Wtf, vastlullen? Euuuh... waar heb je het over. Sterker, ik zit je niet vast te lullen, maar ik zit in je bek te pissen. Want volgens mij zit je weer vanalles in te beelden. .
OK dan!
quote:
Hey knul... Weet je, wij voeren hier een discussie over gesloten en open mensen. En ineens kom je hier aan te komen kakken om te gaan vertellen hoe je jezelf superieur acht tegenover gesloten mensen, dat je onafhankelijk bent, en wat al niet meer. Alsof je ons krampachtig probeert te overtuigen dat je karakter oh zo geweldig in elkaar zit, lijkt het wel.

Tja, dan beginnen je praatjes over jezelf mij op een gegeven moment toch wel te vervelen. Wij zitten hier om andermans ervaringen te lezen. Niet om naar jouw grondige analyses over jezelf te luisteren. ..
Hey meid.
Ik heb mijn eigen reacties even voor de zekerheid nagelezen, mijn geheugen laat me nog wel eens in de steek... ik zie nergens reacties waarin ik een beeld probeer te scheppen dat ik zoveel beter ben. Hooguit gaf ik praktijkvoorbeelden uit mijn eigen leven, je moet immers toch ergens je punt mee duidelijk maken. Verder hoor ik niemand anders hierover klagen. Als ik daarbij nog eens optel dat je me net al probeerde te verwijten dat ik van de daken schreeuw dat ik zo onafhankelijk ben en ik daarop duidelijk antwoord dat het daar niet om gaat, maar dat het ging om mensen die gebruik maken van anderen en dat als een van de criteria zien van extravagantie, kan ik alleen maar concluderen dat je bent aan het zoeken.

Ook zie ik nu dat je geëdit hebt en daar bijv. weer staat dat ik zeg dat alle extraverte mensen een IQ van 70 hebben. Dat zeg ik toch helemaal niet? Nogmaals; je bent heel krampachtig aan het zoeken dat is wel duidelijk. Sterker nog, het ging überhaupt niet over extraverte mensen, maar de beweegredenen van een introvert om niet zomaar met iedereen over koetjes en kalfjes te praten.
Dat is toch precies waar dit topic over gaat? Jij stelt een vraag, dan krijg je ook antwoord. Het is een forum dus de manier waarop en van wie heb jij niet in de hand.
pi_60982722
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:13 schreef Scaurus het volgende:
Zo zie ik mezelf ook wel... Al ben ik soms in discussies wel heel aanwezig maar niet per se open over persoonlijke dingen. Het ligt er gewoon heel erg aan waar het over gaat. Ik vind het niet nodig over alles maar open te zijn en daar zit zoals eerder door iemand anders gezegd ook een stukje kwetsbaarheid in ja. Als dat meteen zwak is.. tja.. zal wel
pi_60982966
Mensen die makelijk/veel praten en nogal aanwezig zijn kunnen nog wel heel introvert zijn. Naar mijn idee laten introverte mensen gewoon niet het achterste van hun tong zien. Wat ze voelen, wat hun ambities zijn enz. houden ze meer voor zichzelf. Je kan heel veel praten zonder iets van jezelf te laten zien.

Zelf ben ik meer introvert dan extravert maar vind het wel gezellig om gesprekken te voeren met allerlei mensen. Dat zijn alleen wat rationelere gesprekken. Dan kan ik best vertellen over een bepaalde gebeurtenis, maar hoe ik het ervoer houd ik (redelijk) voor mezelf.

Als ik iemand langer ken word ik wel opener. En wat ook mee helpt... als de ander zich open opstelt. Bij introverte mensen blijf ik langer gesloten dan bij extraverte mensen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:38:07 #158
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60983185
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:31 schreef pietkanarie het volgende:
Mensen die makelijk/veel praten en nogal aanwezig zijn kunnen nog wel heel introvert zijn. Naar mijn idee laten introverte mensen gewoon niet het achterste van hun tong zien. Wat ze voelen, wat hun ambities zijn enz. houden ze meer voor zichzelf. Je kan heel veel praten zonder iets van jezelf te laten zien.
De scheidslijn ligt daar denk ik meer bij man/vrouw dan intro/extravert. Voorts denk ik dat ook extraverten zelden het achterste van hun tong laten zien.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60983233
Ik zie dat de advies vragende TS goed z'n best doetmet z'n topic...
pi_60983322
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Niks over zichzelf of hun activiteiten zeggen, niet van wat in hun innerlijk omgaat, prijsgeven.
Heb ik ook wel. Maar ik denk eerder dat dat ligt aan de personen met wie ik omga, dat ik niet de behoefte heb hun dat soort dingen te vertellen. Ik heb wel mensen gekend waarbij ik dit wel kon.
Over het internet is dat makkelijker, met hyves enzo. Daar plemp ik juist te veel persoonlijke informatie neer...

De reacties zijn trouwens misschien niet altijd aardig, maar dat kan je over de TS zelf ook niet zeggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door -Strawberry- op 20-08-2008 15:53:33 ]
pi_60983733
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:38 schreef Scaurus het volgende:

[..]

De scheidslijn ligt daar denk ik meer bij man/vrouw dan intro/extravert. Voorts denk ik dat ook extraverten zelden het achterste van hun tong laten zien.
Ja, het man/vrouw zijn zal daarin ook wel meespelen. En misschien is het inderdaad zo dat ook extraverten niet vaak het achterste van hun tong laten zien. Er zijn waarschijnlijk maar weinig mensen die dat echt doen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_60983793
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:47 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Hap hap. Nerd. .

quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:54 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Inderdaad, ik erger me aan die kneusjes die nog maar nat achter oren zijn, hier lezen dat gesloten zijn best okay is, en daardoor gaan denken dat ze ineens popi-jopi zijn.

quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:03 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]
Sterker, ik zit je niet vast te lullen, maar ik zit in je bek te pissen.
Tot zo ver TS...
pi_60983805
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:56 schreef Xith het volgende:

[..]

[..]

[..]

Tot zo ver TS...
Extravert issie wel, hij neemt geen blad voor de mond .
pi_60983955
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:56 schreef Xith het volgende:

[..]

[..]

[..]

Tot zo ver TS...
De frustratie zit erg hoog blijkbaar.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:50:16 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60985549
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:33 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Vanwaar je fixatie met onafhankelijkheid?
Dat vind ik prettig, dat is mijn karakter. Ik heb net zo veel problemen met mensen die op anderen leunen als jij met introverte mensen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60985850
Wat vaak frappant is aan mensen die zeggen dat ze 'spontaan' en 'sociaal' zijn is dat ze het gros van de tijd over zichzelf lullen. Verhaal hier, verhaal daar. Iemand die niet per se aan het woord hoeft te zijn zal in zo'n situatie niet ineens een heel persoonlijk verhaal vertellen. Kortom 'spontane' mensen zouden 'gesloten' mensen wat meer de ruimte moeten geven iets te vertellen en eerst ervoor zorgen dat iemand zich op z'n gemak bij ze voelt. Maar feit blijft nou eenmaal dat een gesloten persoon geslotener wordt van iemand die non-stop lult...
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_60986018
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:01 schreef MissGolightly het volgende:
Kortom 'spontane' mensen zouden 'gesloten' mensen wat meer de ruimte moeten geven iets te vertellen
Waarom zouden deze mensen de need hebben iets te vertellen?
pi_60986176
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:09 schreef Xith het volgende:

[..]

Misschien hebben ze dat inderdaad niet, maar als iemand non-stop doorlult dan is de mogelijkheid er ook niet, móchten ze iets willen vertellen
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_60986855
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:38 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Voorts denk ik dat ook extraverten zelden het achterste van hun tong laten zien.

Goed punt denk ik.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60987280
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat vind ik prettig, dat is mijn karakter. Ik heb net zo veel problemen met mensen die op anderen leunen als jij met introverte mensen.
Nee je begrijpt het niet. Alleen TS mag kritisch zijn.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:01 schreef MissGolightly het volgende:
Wat vaak frappant is aan mensen die zeggen dat ze 'spontaan' en 'sociaal' zijn is dat ze het gros van de tijd over zichzelf lullen. Verhaal hier, verhaal daar. Iemand die niet per se aan het woord hoeft te zijn zal in zo'n situatie niet ineens een heel persoonlijk verhaal vertellen. Kortom 'spontane' mensen zouden 'gesloten' mensen wat meer de ruimte moeten geven iets te vertellen en eerst ervoor zorgen dat iemand zich op z'n gemak bij ze voelt. Maar feit blijft nou eenmaal dat een gesloten persoon geslotener wordt van iemand die non-stop lult...
Dat is inderdaad ook hoe ik het zie. Wellicht had ik het iets genuanceerder kunnen brengen, zoals jij nu doet, maar het blijft Fok! en Fok! staat niet echt bekend om nuance... (die verwacht ik dus ook niet terug..)
pi_60987647
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:09 schreef Xith het volgende:

[..]

Misschien voelen ze zich onzeker als het stil is ofzo.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60987679
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:22 schreef Steeven het volgende:

[..]

Misschien voelen ze zich onzeker als het stil is ofzo.
Ik vind het vooral leuk om een glimlach op iemand gezicht te krijgen. Ook het horen van mijn eigen stem is erectie opwekkend.
A little bit hateful
pi_60987722
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 03:43 schreef Een_Schuitje het volgende:
Dus ja, ik vraag me af hoe ik met zulke mensen moet omgaan. Met gesloten mensen kan ik simpelweg niks mee. Iemand ervaringen, of herkenning hierin?
Herkenning. Zodra ik iemand mag of dichtbij me heb staan en die ander is gesloten, reageer ik buitengewoon gefrustreerd. Dat laat ik aan de buitenkant zo weinig mogelijk merken en ik probeer ook altijd weg te lopen of iets anders te gaan doen (ga in ieder geval niet in de put van frustratie wroeten).

Maar geslotenheid van de ander betekent voor mij 'ik sluit jou buiten' en dat vind ik zo geen fijn gevoel als ik op iemand gesteld ben.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben altijd heel gesloten geweest en ik deed dat puur omdat ik mensen niet vertrouwde of om de simpele reden dat ik nooit de ervaring had gehad dat iemand ook niet de intentie heeft op je hoofd op een plaat te leggen.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_60987746
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:24 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Ik vind het vooral leuk om een glimlach op iemand gezicht te krijgen. Ook het horen van mijn eigen stem is erectie opwekkend.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60987759
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:24 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

kortom jij praat de hele dag tegen jezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')