abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60961950
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:41 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Paranoia alert. What the fuck zijn de risico's van een gesprek starten in de trein?

Er is echt heel weinig mis met sociale eigenschappen. Daar vallen zowel het starten van een gesprek als het op tijd afkappen van een gesprek als de ander daar geen zin in heeft onder. Het kan gewoon leuk zijn om een gesprek met iemand te hebben buiten je eigen sociale kringetje. Uiteraard hebben de gesprekken met leuke meiden nog wat extra's.
Helemaal niet paranoia, ik wil het risico niet lopen dat ik met iemand begin te praten die zo een stem heft ala "heerlijk genoten" Of iemand die de hele tijd door blijft ratelen, of iemand met en IQ van 70 die ook niet gewoon stil kan zijn. Het risico van het verdoen van mijn tijd dus vooral. Op het moment dat ik samenwerk met mensen op welke manier dan ook, of die mensen bij me in de straat wonen ofzo dan vind ik het wel OK (of wanneer we beide dezelfde hobby uitoefenen etc etc), maar voor de rest heb ik echt totaal geen behoefte aan contact. Heeft niets met asociaal of een sociaal kringetje te maken, maar met karakter en de hoeveelheid behoefte aan contact. Ik kan bijv. ook prima een week niemand spreken behalve de mensen van mijn werk. Echt geen probleem mee.
pi_60962010
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:00 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Helemaal niet paranoia, ik wil het risico niet lopen dat ik met iemand begin te praten die zo een stem heft ala "heerlijk genoten" Of iemand die de hele tijd door blijft ratelen, of iemand met en IQ van 70 die ook niet gewoon stil kan zijn. Het risico van het verdoen van mijn tijd dus vooral. Op het moment dat ik samenwerk met mensen op welke manier dan ook, of die mensen bij me in de straat wonen ofzo dan vind ik het wel OK (of wanneer we beide dezelfde hobby uitoefenen etc etc), maar voor de rest heb ik echt totaal geen behoefte aan contact. Heeft niets met asociaal of een sociaal kringetje te maken, maar met karakter en de hoeveelheid behoefte aan contact. Ik kan bijv. ook prima een week niemand spreken behalve de mensen van mijn werk. Echt geen probleem mee.
Amen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60963007
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:54 schreef Steeven het volgende:
Duidelijk en direct is niet normaal? Of moet ik het rooskleurig verbloemen opdat TS zich niet gekwetst voelt .
Nouh, je reageert hier en daar meer alsof jij je gekwetst voelt darling.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:58 schreef Steeven het volgende:
Of je respecteert gesloten mensen om wat ze zijn en gaat lekker tegen andere open mensen aan lopen klessebessen. Dan kan ik tenminste rustig lezen in de trein.
Er wordt niets gezegd over respect of disrespect, TS vroeg raad over hoe met een ander soort mensen om te gaan. Omdat je die tenslotte wel meer tegenkomt dan alleen in de trein. TS durft zich kwetsbaar op te stellen. Jij wacht op een gelegenheid om te blaffen.

Btw, tegen mij ook liever niet kakelen in de trein, vooral van en naar werk, it's process time ; )
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60963562
quote:
Nouh, je reageert hier en daar meer alsof jij je gekwetst voelt darling.
Je bent de enige die zich eraan stoort, maar ik weet dat ik een botte lul ben
quote:
Er wordt niets gezegd over respect of disrespect, TS vroeg raad over hoe met een ander soort mensen om te gaan. Omdat je die tenslotte wel meer tegenkomt dan alleen in de trein. TS durft zich kwetsbaar op te stellen. Jij wacht op een gelegenheid om te blaffen.
Maar de raad is al gegeven. Als een gesloten persoon zich open wil stellen aan iemand, zal hij of zij dat vanzelf doen. Zo niet, dan heeft die persoon daar geen zin in, of wil dat niet/voelt zich er niet prettig bij. Dus hoe daar mee om te gaan? Gesloten mensen accepteren voor wat ze zijn. Daarnaast denk ik dat TS eerder zelf het probleem is, dan de gesloten mensen waar hij/zij het over heeft.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60964552
Dat denk ik ook Steeven, en volgens mij weet Manono dat ook wel, het is al een paar keer uitgelegd in dit topic. Ook gesloten mensen zijn prima aanspreekbaar, dat heeft veel meer te maken met benadering en tactiek dan met de 'ontvanger' .
pi_60964669
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:58 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je bent de enige die zich eraan stoort, maar ik weet dat ik een botte lul ben
[..]

Maar de raad is al gegeven. Als een gesloten persoon zich open wil stellen aan iemand, zal hij of zij dat vanzelf doen. Zo niet, dan heeft die persoon daar geen zin in, of wil dat niet/voelt zich er niet prettig bij. Dus hoe daar mee om te gaan? Gesloten mensen accepteren voor wat ze zijn. Daarnaast denk ik dat TS eerder zelf het probleem is, dan de gesloten mensen waar hij/zij het over heeft.

Ach, 'stoort' is een groot woord.
Ja je bent best een botte lul, maar het wordt zo saai als bijna iedereen dat is.

Volgens mij vroeg TS ook wat ie/zij er zelf aan kan doen, maar ik geef toe, de OP was wat karig.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60973845
Ik ben een erg gesloten persoon. Ik praat wel graag, maar dan over algemene zaken. Ik openbaar ook wel mijn visies, maar ik praat nooit over mijn gevoel en privéleven. Ik vind het gewoon niet nodig om een ander te informeren over mijn gevoelens en privéleven. Dat maakt je overigens ook kwetsbaar.

Ik merk dat mensen, die dat daarentegen wel doen, daar vaak moeite mee hebben (net zoals de TS). Sommigen raken zelfs erdoor gefrustreerd en dan verzinnen ze zelf verhalen over hoe je in elkaar steekt of wat je zoal hebt gedaan, want ze willen je immers kunnen plaatsen.

Een extravert persoon is voor een introvert persoon net zo ingewikkeld om mee om te gaan dan andersom.
pi_60977090
Er is niets zo irritants als mensen die alles willen weten en je constant zitten uit te horen. Zeg elkaar gedag, lul een keer 5 minuten en hou dan op. Je doet jezelf en hun alleen maar er een plezier mee. Zoek de overige 55 minuten mensen op die wel open zijn zoals jou.
pi_60978599
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef Aneurism het volgende:
Er is niets zo irritants als mensen die alles willen weten en je constant zitten uit te horen. Zeg elkaar gedag, lul een keer 5 minuten en hou dan op. Je doet jezelf en hun alleen maar er een plezier mee. Zoek de overige 55 minuten mensen op die wel open zijn zoals jou.
Die 5 minuten hoeven nog niet eens. Alleen gedag zeggen is ook prima. Waarom uberhaupt tijd besteden aan mensen waar het niet mee klikt?...
pi_60978721
Wat ik wel vaak merk is dat die 'open mensen' vaak niet makkelijk doorhebben wat de ander nou voelt of wilt. Daar kijken ze niet naar, ze willen hun zegje doen en lekker praten, maar zien niet dat de ander daar helemaal geen behoefte voor heeft. De gesloten persoon is juist meer een observer, die ziet dus goed wat er zich afspeelt maar houdt dat allemaal voor z'n eigen gedachten.
pi_60978838
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:54 schreef Xith het volgende:
Wat ik wel vaak merk is dat die 'open mensen' vaak niet makkelijk doorhebben wat de ander nou voelt of wilt. Daar kijken ze niet naar, ze willen hun zegje doen en lekker praten, maar zien niet dat de ander daar helemaal geen behoefte voor heeft. De gesloten persoon is juist meer een observer, die ziet dus goed wat er zich afspeelt maar houdt dat allemaal voor z'n eigen gedachten.
Ik denk dat hier wel een kern van waarheid in zit.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:01:48 #112
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60978878
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:48 schreef RRGJL het volgende:
Die 5 minuten hoeven nog niet eens. Alleen gedag zeggen is ook prima. Waarom uberhaupt tijd besteden aan mensen waar het niet mee klikt?...
Omdat je op een dag misschien die persoon nodig hebt? Wat social bonding kan veel opleveren, bijv. als je in groepen gaat werken of via via aan een baan/kamer wil komen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:04:36 #113
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60978948
quote:
Many teachers report being extraverts. It is very difficult for an extravert to understand an introvert. Therefore the teacher may see the introverted student as someone with a problem, not as simply someone with a different personality type. This may lead to attempts to get them to be 'friendlier,' to work in larger groups, to talk more often and more spontaneously, and to be more outgoing and interactive. There is nothing wrong with being an introvert. It does not need to be cured. It simply needs to be understood and accepted.
Bron
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60978986
quote:
Ze zijn inderdaad heel vaak erg egocentrisch. Dat bedoelen ze misschien niet zo, maar ze zijn zich er simpelweg niet van bewust. Als ze je dan wat vragen en je geeft dan toch eens een inhoudelijk antwoord, dan reageren ze daar eigenlijk nauwelijk op. Dan gaat het zo van: "hmm, ok, leuk, hey maar even wat anders bla bla bla." Het zijn vooral erg open èn wispelturige types.
pi_60979007
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 03:59 schreef ilona-scuderia het volgende:
Spreken is zilver, zwijgen is goud... FOUT
Zo zei Cruijff het ooit en gelijk hebtie!
pi_60979181
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:04 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Many teachers report being extraverts. It is very difficult for an extravert to understand an introvert. Therefore the teacher may see the introverted student as someone with a problem, not as simply someone with a different personality type. This may lead to attempts to get them to be 'friendlier,' to work in larger groups, to talk more often and more spontaneously, and to be more outgoing and interactive. There is nothing wrong with being an introvert. It does not need to be cured. It simply needs to be understood and accepted.
Bron
pi_60979208
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Omdat je op een dag misschien die persoon nodig hebt? Wat social bonding kan veel opleveren, bijv. als je in groepen gaat werken of via via aan een baan/kamer wil komen.
Dat is wel een zeer calculerende manier van omgaan met mensen, maar je hebt in principe natuurlijk gelijk . In het dagelijks leven werkt dat voor veel mensen zo. Toch is dat niet hoe ik het zelf doe. Ik zou via via dingen ook eenvoudiger kunnen regelen, maar ik doe dat bewust niet. Zaken regelen houd ik liever zo ver mogelijk uit de buurt van mijn sociale omgeving, bang voor afhankelijkheid en het scheppen van verwachtingen. Tot nu toe heeft dat altijd nog prima gewerkt.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:23:16 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_60979386
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 03:54 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Eerder bijdehand, en heb overal wel een woordje op. Heb wel vaker gehoord dat ik teveel zit te lullen.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 03:56 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Tja, sommigen van ze moet ik dagelijks mee omgaan (sport, vereniging, etc). Dus ja, ik probeer me te bedenken hoe ik met ze kan omgaan zonder frustraties op te kroppen.
Geloof me, de frustratie is geheel wederzijds.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:35:23 #119
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60979668
Mag ik even kwijt dat ik vind dat er een naar toontje in dit topic hangt? Alsof een extravert persoon een soort van "untermensch" is, egocentricsch, oppervlakkig, frustrerend, irritant, respectloos en met weinig begrip voor zijn/haar medemens. En dit is alleen nog maar een bloemlezing uit de laatste paar reacties.

Diep treurig. TS stelt zich kwetsbaar op en krijgt dan zulke reacties. Om ook maar even te generaliseren: dit bevestigt mij in mijn mening dat veel introverte mensen eigenlijk gewoon arrogante lui zijn die zich te goed voelen om met anderen te communiceren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_60979694
Bij schoolschootings zie je altijd van die introverte jongeren extraverte jongeren doodschieten. Dus de frustratie is aan de andere kant nog erger dan van de "open" persoon.
A little bit hateful
pi_60979727
Ik zelf heb nog nooit echt een absoluut onderscheid gemaakt tussen extraversie en introversie, maar nu ik er door deze topic wat meer over ben gaan lezen/opzoeken, valt het mij op dat er wel degelijk heel bewust op het onderscheid wordt ingegaan. Ik kom veel tegen dat introversie de minderheid vormt en zelfs worden er vragen opgegooid of introversie per definitie slecht is. Ik heb er eigenlijk nog nooit op die manier naar gekeken.
pi_60979845
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:35 schreef Tinkepink het volgende:
Mag ik even kwijt dat ik vind dat er een naar toontje in dit topic hangt? Alsof een extravert persoon een soort van "untermensch" is, egocentricsch, oppervlakkig, frustrerend, irritant, respectloos en met weinig begrip voor zijn/haar medemens. En dit is alleen nog maar een bloemlezing uit de laatste paar reacties.

Diep treurig. TS stelt zich kwetsbaar op en krijgt dan zulke reacties. Om ook maar even te generaliseren: dit bevestigt mij in mijn mening dat veel introverte mensen eigenlijk gewoon arrogante lui zijn die zich te goed voelen om met anderen te communiceren.
Dank je Tinkepink, je reactie doet mij goed. Maar verder ben ik zulke reacties wel gewend van Fokkers. Als ze mij in real life zouden ontmoeten, zouden ze net wat anders reageren. Denk ik. .

Maar op het forum willen de meesten liever een ander naar beneden proberen te trappen. Want dat is toch stoerrrr mên.
pi_60979875
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:35 schreef Tinkepink het volgende:

De TS stelt zich precies op zoals we de extrovert beschreven. De uitgangspunt van hem was 'hoe krijg ik de situatie zo dat we normaal met elkaar kunnen praten' ipv dat er misschien helemaal niet gepraat moet worden. Waarschijnlijk wilt de introvert waar hij het over heeft alleen communiceren als het nut heeft (bij z'n sport: 'pass naar mij!' of 'Ik dek hem wel!'. En niet over hoe goed janjte gisteravond op de televisie sportte.
pi_60979914
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:36 schreef Liquidootje het volgende:
Bij schoolschootings zie je altijd van die introverte jongeren extraverte jongeren doodschieten. Dus de frustratie is aan de andere kant nog erger dan van de "open" persoon.
Maar je ziet ook weer de extroverts mensen in elkaar slaan, in populaire gropejes enzeau!
pi_60979988
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:37 schreef servus_universitas het volgende:
Ik zelf heb nog nooit echt een absoluut onderscheid gemaakt tussen extraversie en introversie, maar nu ik er door deze topic wat meer over ben gaan lezen/opzoeken, valt het mij op dat er wel degelijk heel bewust op het onderscheid wordt ingegaan. Ik kom veel tegen dat introversie de minderheid vormt en zelfs worden er vragen opgegooid of introversie per definitie slecht is. Ik heb er eigenlijk nog nooit op die manier naar gekeken.
Tja, als men aan success verhalen denkt komt vaker de extrovert op (de successvole 'sales' kampioen!) dan de introvert, omdat deze zich in stillere wateren bevinden en minder hun resultaten laten zien of zichbaar maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')