Ik vind dat mensen die er door gekwetst zijn ongelovelijke aanstellers zijn, tenzij e.e.a. op een zeer ongelukkige manier wordt gezegd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:04 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Nee dat niet maar dat vind ik wel iets anders net zoals het woord negerzoen wat toen van de verpakking werd gehaald.
En patatje oorlog is ook al zoon oud woord wat we al lang gebruiken en dat gaat met het scheldwoord kanker helaas ook die kant uit.
En dat andere het kunnen onderscheiden van de ziekte moeten hun weten maar ik blijf erbij dat je er niet mee moet schelden en dat het mensen kwetst en ook uit mijn mond zal je het niet horen.
Precies, als je tegen iemand "kankerlijer" zegt, is het een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen die er door gekwetst zijn ongelovelijke aanstellers zijn, tenzij e.e.a. op een zeer ongelukkige manier wordt gezegd.
Ja, je weet het niet met die newbies hier. Ze zeggen de gekste dingenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:40 schreef mJ89 het volgende:
[..]
Ja lieve schat, neem dat eens met een korreltje zout.. tis het FOK forum
wil je misschien het woord holbewoners niet meer gebruiken, mijn opa is door zo iemand vermoord.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:52 schreef Taurus het volgende:
En dan bedoel ik het schelden met kanker. Ik zie het in vet veel topics! Het lijkt een soort opkomende trend, sinds dat geblaat over die eeuwige vrijheid van meningsuiting en geen grenzen en 'ja wie kwets je nou eigenlijk? ik bedoel waar moet ik dan de grens leggen?' zijn er serieus discussies ontstaan waarin mensen het 'schelden met het woord kanker' verdedigen![]()
En het daarna ook praktiseren, hier op fok maar ook op straat. Schelden om het schelden, omdat je een krankzinnig argument hebt gevonden waardoor een ander je niets kan maken, moet het ook maar gelijk. Sinds wanneer wordt uberhaupt het recht op schelden verdedigd??'Ja, daag, ik kan toch niet met ieders tere zieltje rekening houden. Als ik kutdwerg zeg kwets ik weer kleine mensen..'
Mij lukt het al jaren om die woorden niet voor dat doeleinde te gebruiken en ik heb nergens last van, stelletje holbewoners!
('Ooohh, nu kwets je holbewoners'Dat soort argumenten bedoel ik, terwijl de simpelste ziel best wel weet dat kanker wel degelijk gevoeliger ligt dan alle andere scheldwoorden, het is gewoon lelijke provocatie)
Het staat gewoon lelijk! En dom, asociaal en ordinair!![]()
Samenvatting: schelden met kanker is ordinair maar je ziet het wel steeds meer, bah, lelijk.
Volgens jouw redenatie is het exact hetzelfde :Squote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:16 schreef BobbyB het volgende:
Precies, als je tegen iemand "kankerlijer" zegt, is het een heel ander verhaal.
rightquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:51 schreef vitessezuid113 het volgende:
helaas moeten mensen het eerst meegemaakt hebben om te zien waarmee ze schelden.
Dan pas komen ze tot het besef wat het allemaal wel niet teweeg brengt.
Godverdomme hou je toch eens in man! mozeskriebel nog aan toe!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:30 schreef postmortum het volgende:
wat kankerveel tekst in dit kankertopic
Ik ga toch niet in het midden van dit topic denken 'ah, genoeg geklaagdquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, natuurlijk heb je het recht om erover te beginnen en erover te klagen... maar waarom zou je jezelf ergeren aan iets wat je toch niet kan veranderen, tenminste, bij andere mensen? Mijn punt is gewoon dat je je leven een stuk plezieriger maakt als je je er gewoon bij neer kunt leggen en maar denkt "Laat ze maar, ze weten niet beter". Je blijft er namelijk maar over door klagen en dan vraag ik me toch af in hoeverre je dan blijft klagen om het klagen. Natuurlijk is het lekker om even lekker te klagen en je frustraties van je af te schrijven. Maar zoals ik al zei, men klaagt liever dan dat ze zelf een oplossing zoeken.
[..]
Daarmee bedoel ik dat een forum gemaakt is voor die discussies of voor posts. De inhoud maakt niet uit, dit is klaagbaak dus ik zit helemaal goed. Wat jij zegt is: niet klagen, dat is prettiger. Dat weet ik al jaren, toch bedankt. Ik was gewoon benieuwd wat voor reacties ik zou krijgen, maar genoeg daarover, want ik heb geen zin meer en het heeft geen zin meer mijn postgedrag te verantwoorden aan jou. We zijn het daarover 'oneens', min of meer.quote:Ah, dus je plaatst het wel op het forum, maar als je iemand op straat kanker hoort zeggen zeg je er niks van of hoe bedoel je dat?
[..]
Het voelt niet als stampvoeten, laat ik het zo zeggenquote:Niet? Je gedram over mensen die kanker zeggen zie ik toch wel degelijk als stampvoeten, iemand die d'r zin niet krijgt. Je wilt blijkbaar dat niemand meer kanker zegt. En dat mag, maar dat is niet haalbaar en dat weet je zelf ook wel.
[..]
Ik vind schelden asociaal en degenen die het moeilijk vinden zich in andere mensen in te leven wanneer er wordt aangegeven dat het woord kanker bepaalde associaties oproept het probleem. Mijn probleem, althans. Die overigens niet opgelost kan worden, maar waarover des te beter af en toe eens lekker zinloos geklaagd kan worden. Nogmaals: je hoeft niet meer te posten.quote:En nog één keer dan: als iemand geen onderscheid kan maken tussen het gebruik van een scheldwoord en de daadwerkelijke definitie van het woord moet het probleem bij zichzelf zoeken. Als je "kut" zegt omdat iets mislukt of zo bedoelt die persoon echt niet een vrouwelijk geslachtsdeel. Ieder weldenkend mens weet dat gewoon.
quote:Nogmaals, ik keur niks goed en ik scheld zelf ook zo min mogelijk maar om je aan zoiets te ergeren, daar heb je alleen jezelf mee.
Ts is een modderfokking huilie.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:36 schreef vencodark het volgende:
Hebben we ondertussen al een conclusie?
Heb vanaf het begin aardig het topic gevolgd en meegedaan. Ik vroeg me af of er al vorderingen waren aangezien het meer op een discussie lijkt, dan puur klagen. Voila.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:40 schreef Zjummie het volgende:
Waarom zou er een conclusie moeten zijn in een klaagbaak topic ?
Tsja, als je inderdaad niet verder komt dan een oppervlakkige blik op mensen, dan kan dat.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:44 schreef Zjummie het volgende:
Overigens ben ik het 100% eens met TS.
Mensen die om de haverklap met kanker smijten neem ik niet serieus.
Niet omdat het me kwetst ivm de ziekte, het is gewoon onnodig grof, het klinkt uitermate hard, het is een lelijk woord door de harde klank. En het is niet voor niets dat je dat soort woorden met name hoort op de tribune bij FC Utrecht een willekeurige voetbalclub
Mensen die het woord kanker te pas en te onpas gebruiken worden niet serieus genomen en hebben niet erg veel verstandquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:36 schreef vencodark het volgende:
Hebben we ondertussen al een conclusie?
Je bent in de war met Brabanders.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mensen die het woord kanker te pas en te onpas gebruiken worden niet serieus genomen en hebben niet erg veel verstand
Open er een klaagtopic overquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat ik erg vind, is dat in een topic als dit meer mensen komen zaniken dan in een topic over echt ernstige zaken met echte slachtoffers.
Erg, maar al lang niet meer verassend.
Hoezo? Het gaat helemaal niet over Brabanders..hoe kom je daar nu bijquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je bent in de war met Brabanders.
Maar VMBOers generaliseren mag nietquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
Er zaniken hier meer mensen over de mening van TS dan over het gebruik van het woord kanker.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat ik erg vind, is dat in een topic als dit meer mensen komen zaniken dan in een topic over echt ernstige zaken met echte slachtoffers.
Erg, maar al lang niet meer verassend.
Dat is inderdaad inconsequent van Pappie, want hij weet net zo goed als jij en ik dat "Brabanders" en "VMBO-ers" gewoon synoniemen zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:36 schreef Catbert het volgende:
[Op dinsdag 19 augustus 2008 16:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar VMBOers generaliseren mag niet
Puike conclusiequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:41 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ts is een modderfokking huilie.
Jij hebt het natuurlijk bij je oma over de kanker lauwe thee en zegt tegen je baas dat-ie niet met van die kanker klussen aan moet komen zetten, want iedereen weet dat dat kanker dit en kanker dat helemaal niets betekent verderquote:
Je zou psycholoog moeten worden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:42 schreef Doc het volgende:
[..]
Jij hebt het natuurlijk bij je oma over de kanker lauwe thee en zegt tegen je baas dat-ie niet met van die kanker klussen aan moet komen zetten, want iedereen weet dat dat kanker dit en kanker dat helemaal niets betekent verder- helemaal goed!
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:05 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Je zou psycholoog moeten worden.
Mijn baas is een Hagenees, dus hier op kantoor wordt regelmatig gekankerd..quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:42 schreef Doc het volgende:
[..]
Jij hebt het natuurlijk bij je oma over de kanker lauwe thee en zegt tegen je baas dat-ie niet met van die kanker klussen aan moet komen zetten, want iedereen weet dat dat kanker dit en kanker dat helemaal niets betekent verder- helemaal goed!
Nee, het gaat er niet over dat je klaagt, maar vind dat anderen moeten dimmen, wat je niet kan veranderen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:56 schreef Taurus het volgende:
Ik ga toch niet in het midden van dit topic denken 'ah, genoeg geklaagd'? Jij gaat nog steeds op me in, dus ik reageer daar nog steeds op. Weliswaar met constant hetzelfde verhaal, maar dat terzijde. We zijn het zelfs eens, dus in feite gaat het nergens meer over, alleen nu gaat het tussen ons steeds over het feit dat ik klaag. Dat lijkt me in klaagbaak niet interessant.
Ik zeg alleen maar dat ik uit je postgedrag begrijp dat je er mee zit en ik zeg alleen maar dat het niet je probleem hoeft te zijn. Ook heb ik niet gezegd dat je niet mag klagen en dat klagen af en toe zelfs prettig is. Maar zoals je in dit topic reageert heb ik het idee dat het je nogal hoog zit.quote:Daarmee bedoel ik dat een forum gemaakt is voor die discussies of voor posts. De inhoud maakt niet uit, dit is klaagbaak dus ik zit helemaal goed. Wat jij zegt is: niet klagen, dat is prettiger. Dat weet ik al jaren, toch bedankt. Ik was gewoon benieuwd wat voor reacties ik zou krijgen, maar genoeg daarover, want ik heb geen zin meer en het heeft geen zin meer mijn postgedrag te verantwoorden aan jou. We zijn het daarover 'oneens', min of meer.
Nou, als iemand zegt dat ie er toch geen rekening mee houdt of het normaal vind of het verdedigd dan reageer jij daarop dat het aso en niet normaal is. Ik zou niet weten wat voor een andere bedoeling je daarbij hebt dan iemand daarmee te laten stoppen.quote:Het voelt niet als stampvoeten, laat ik het zo zeggendat jij het zo interpreteert, en dat jij denkt dat ik serieus denk voor elkaar te krijgen dat niemand meer kanker roept: prima. Dat mag.
Dat laatste geld voor jou dan toch ook? Je kan ook niet meer op mij ingaan.quote:Ik vind schelden asociaal en degenen die het moeilijk vinden zich in andere mensen in te leven wanneer er wordt aangegeven dat het woord kanker bepaalde associaties oproept het probleem. Mijn probleem, althans. Die overigens niet opgelost kan worden, maar waarover des te beter af en toe eens lekker zinloos geklaagd kan worden. Nogmaals: je hoeft niet meer te posten.
quote:Dank je. Je hebt gelijk. Ik vond echter dat je daar al gelijk in had vóór ik dit topic opende.
"Auw!!!!!"quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:50 schreef fathank het volgende:
Stel je slaat jezelf ontiegelijk hard op je duim, wat zou ik dan moeten zeggen? He verdorie, potjan3dubbeltjes.?
Ik heb nooit gezegd dat alle VMBO'ers uit Brabant komen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Maar VMBOers generaliseren mag niet
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:24 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat is inderdaad inconsequent van Pappie, want hij weet net zo goed als jij en ik dat "Brabanders" en "VMBO-ers" gewoon synoniemen zijn.
Omdat ik op werk sowieso niet hetzelfde kan zeggen en doen als elders, dat geldt voor de meeste mensen. Op werk heb je namelijk te maken met mensen die je vrienden niet zijn, maar waar je wel mee zit opgescheept en waarmee je tot een zeker resultaat moet komen om je centen te verdienen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:31 schreef Doc het volgende:
Over het algemeen zijn de personen die hier stoer lopen te doen ook mensen die zich blijkbaar wel kunnen inhouden op het werk of bij hun oma en zich daar wel aan kunnen passen, maar daarbuiten dus niet. Waarom niet op het werk? Omdat ze zelf ook dondersgoed weten dat het overkomt alsof je geen manieren hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |