De gevolgen van de afgelopen weken hebben nu juist vrij weinig met 'de rechtstaat' of 'wetten' te maken, lijkt me. Hij is niet uit de partij gestapt omdat dat volgens de wet moest of iets.quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Duyvendak kan misschien best gelijk gehad hebben. Maar ondanks dat hij dan gelijk gehad zou hebben moet hij wel de gevolgen van zijn daden accepteren. zo werkt het nu eenmaal in een rechtsstaat.
Waar precies roept Emille Fallaux op tot geweld en ongehoorzaamheid in deze column?quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Opmerkelijk commentaar van Vrij Nederland
[..]
Moeten dit soort columns kunnen? Eigenlijk roept VN hier gewoon op tot geweld en ongehoorzaamheid. Ik heb reeds al eerder mijn grieven geuit over de haatterreurcampagnes van GeenStijl, Vrij Nederland doet nu ongeveer hetzelfde maar in nettere bewoordingen.
Stelling: het oproepen tot geweld en ongehoorzaamheid dient bestraft te worden.
Of inbraak in het hokje geweld thuishoort is een vraag apart... maar niet van belang in dit item waar het om oproepen tot stalken gaat.quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:07 schreef DS4 het volgende:
Ik heb die aflevering van Bluf onder ogen gehad. Er staat dat de adressen worden gegeven onder het motto: "inbreken kan iedereen". Inbraak is een geweldsdelict...
quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar precies roept Emille Fallaux op tot geweld en ongehoorzaamheid in deze column?
Hallo! Ik heb het dus over de oproep IN ZIJN GEHEEL. Vraag mij af of jij die gelezen hebt...quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:25 schreef Bluesdude het volgende:
Of inbraak in het hokje geweld thuishoort is een vraag apart... maar niet van belang in dit item waar het om oproepen tot stalken gaat.
De overheid is geen privé domein. Mogen we dat wel?quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:25 schreef DS4 het volgende:
Er wordt opgeroepen tot inbreken (motto: inbreken kan iedereen!) en dat gaat nu eenmaal gepaard met geweld. En wordt door de slachtoffers iha gezien als geweld tegen het privédomein gericht.
Nee.. staat deze 1985-tekst op het internet ?quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hallo! Ik heb het dus over de oproep IN ZIJN GEHEEL. Vraag mij af of jij die gelezen hebt...
Fallaux verwees naar de inbraken, niet naar de oproep in Onkruit.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hallo! Ik heb het dus over de oproep IN ZIJN GEHEEL. Vraag mij af of jij die gelezen hebt...
Er wordt opgeroepen tot inbreken (motto: inbreken kan iedereen!) en dat gaat nu eenmaal gepaard met geweld. En wordt door de slachtoffers iha gezien als geweld tegen het privédomein gericht. En dat alles nog afgezien van het feit dat je weet waar dit toe kan leiden als plaatser...
Het is onzin om te zeggen dat de oproep alleen om stalken ging.
Kernwapens zijn massavernietigingswapens. Om die (achteraf valse) redenering is de Tweede Golfoorlog begonnen. Actie = reactie. Geweld mag je met geweld bestrijden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Opmerkelijk commentaar van Vrij Nederland
[..]
Stelling: het oproepen tot geweld en ongehoorzaamheid dient bestraft te worden.
Inderdaad en het bekend maken van je verleden nadat dat door verjaring niet meer strafbaar is lijkt er op dat Duyvendak niet te vertrouwen is.quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Duyvendak kan misschien best gelijk gehad hebben. Maar ondanks dat hij dan gelijk gehad zou hebben moet hij wel de gevolgen van zijn daden accepteren. zo werkt het nu eenmaal in een rechtsstaat.
Dat ben ik met je eens maar als iemand nu dat rapport jat uit de la van Balkenende dan moet diegene daar voor uitkomen als diegene onderdeel wil uitmaken van het politieke systeem.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Kernwapens zijn massavernietigingswapens. Om die (achteraf valse) redenering is de Tweede Golfoorlog begonnen. Actie = reactie. Geweld mag je met geweld bestrijden.
Een vierkant is een rechthoek, maar een rechthoek niet altijd een vierkant...quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De overheid is geen privé domein. Mogen we dat wel?
Ja. Even googlen, dan vind je deze wel.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:37 schreef Bluesdude het volgende:
Nee.. staat deze 1985-tekst op het internet ?
Het draadje gaat over een column. Daarover doorgaande kwamen we op de oproep in Bluf.quote:Ik had alleen de quote gelezen over stalken... daar gaat dit topic toch ook over?
quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.. staat deze 1985-tekst op het internet ?
Ik had alleen de quote gelezen over stalken... daar gaat dit topic toch ook over?
Ziet er niet uit als een doodsbedreiging zoals de Telegraaf suggereerdequote:Op zondag 17 augustus 2008 16:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.laka.org/protest/EZ-papers/bluf-178z.pdf
Hij maakt het zelf bekend. Hij zegt zelf spijt ervan te hebben. Dat maakt hem betrouwbaar.quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:37 schreef Colnago het volgende:
[..]
Inderdaad en het bekend maken van je verleden nadat dat door verjaring niet meer strafbaar is lijkt er op dat Duyvendak niet te vertrouwen is.
Klopt, maar van het een kom je op het ander.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:51 schreef Ryan3 het volgende:
Fallaux verwees naar de inbraken, niet naar de oproep in Onkruit.
Hij maakt het pas bekend nadat er geen straf meer gegeven kan worden voor z´n daden en al die jaren heeft hij in de politiek gezeten zonder iets te zeggen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij maakt het zelf bekend. Hij zegt zelf spijt ervan te hebben. Dat maakt hem betrouwbaar.
Als anderen het zouden ontdekken is het iets anders. Dan is het gewoon een ordinaire leugenaar.
Doe niet zo hypocriet man.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:27 schreef Colnago het volgende:
[..]
Hij maakt het pas bekend nadat er geen straf meer gegeven kan worden voor z´n daden en al die jaren heeft hij in de politiek gezeten zonder iets te zeggen.
Zo heeft hij een eed afgelegd en zijn kiezers niet de waarheid verteld dus waarom zou dat betrouwbaar zijn?
Vriendje van Duyvendak zeker?quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Doe niet zo hypocriet man.
Deze hele affaire past in de vervolmaking van de rechtse heilstaat in Nederland. Er wordt voortdurend met twee maten gemeten.
Bij de vervolmaking van die heilstaat hoort dat elke vorm van ongehoorzaamheid aan het rechtse systeem de kop wordt ingedrukt. Met die stap is rechts nu bezig.
Duyvendak heeft trouwens uitgelegd waarom hij toen loog. Hij wilde in dat kranteninterview met Parool uitleggen hoe je actie moet voeren en waar de grenzen liggen. Hij loog toen omdat hij niet zijn maten wilde verlinken.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:27 schreef Colnago het volgende:
[..]
Hij maakt het pas bekend nadat er geen straf meer gegeven kan worden voor z´n daden en al die jaren heeft hij in de politiek gezeten zonder iets te zeggen.
Zo heeft hij een eed afgelegd en zijn kiezers niet de waarheid verteld dus waarom zou dat betrouwbaar zijn?
quote:
Hij heeft er indertijd over gelogen. Zijn verhaal dat hij dat deed omdat hij zijn mededaders niet wilde verlinken snijdt geen hout. Hij was dan verdachte geweest en had het recht om te zwijgen. Op geen enkele wijze hadden zijn mededaders daar dus last van gehad.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:20 schreef Klopkoek het volgende:
Als anderen het zouden ontdekken is het iets anders. Dan is het gewoon een ordinaire leugenaar.
quote:De halve redactie van Vrij Nederland stond op de lijst [als zijnde staatsgevaarlijk, S].
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |