abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60885537
Ik ben van plan om onderstaande LED lamp te gaan aanschaffen (GU10 voetje).
De prijs is bij diverse webshops nu zo rond de 55 euro incl. afstandbediening.

Is er al iemand die ervaring heeft met deze lamp?
Hoe is de lichtsterkte?
Zie je er overdags ook nog wat van?
Of alleen als het echt donker is?

Ik wil er een witte, kale muur mee gaan verlichten.
Het is puur bedoeld als sfeerlicht; niet om een boek bij te lezen.

Ik heb nu overigens deze al:

Is erg leuk voor het geld maar te weinig lichtopbrengst voor in de woonkamer; ik gebruik hem nu voor een kaal stukje muur in de slaapkamer (GU10 voetje).
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:03:32 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60885575
Het lijkt een schroeffitting met één Ambilight-ledje. Dat Ambilight doet het best leuk als sfeerverlichting, maar goed, dan zitten er wel 10 of 12 LED's in zo'n apparaat. Dusseh, vooral de lichtsterkte, en of je er iets van gaat zien dus, lijkt me een aandachtspunt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_60885669
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:03 schreef JDude het volgende:
Het lijkt een schroeffitting met één Ambilight-ledje. Dat Ambilight doet het best leuk als sfeerverlichting, maar goed, dan zitten er wel 10 of 12 LED's in zo'n apparaat. Dusseh, vooral de lichtsterkte, en of je er iets van gaat zien dus, lijkt me een aandachtspunt.
Je bedoelt de Philips Living Color met 4 power-leds?

zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:16:05 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60885822
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:08 schreef MaGNeT het volgende:

Je bedoelt de Philips Living Color met 4 power-leds?

[ afbeelding ]
Nee, ik had het over de ledjes in de zijkant van m'n TV.

Dat Living Colors ding werkt best leuk, maar is een stuk duurder dan de 55 euro die dat apparaat in de OP mag kosten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_60886872
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:16 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee, ik had het over de ledjes in de zijkant van m'n TV.

Dat Living Colors ding werkt best leuk, maar is een stuk duurder dan de 55 euro die dat apparaat in de OP mag kosten.
Hehe, ja, daarom vroeg ik me ook af of dat 55 euro apparaat de moeite waard is
pi_60922158
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hehe, ja, daarom vroeg ik me ook af of dat 55 euro apparaat de moeite waard is
En inmiddels al gevonden in setjes van 3, voor 132 euro excl. verzendkosten
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 16:54:48 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60927933
Zou je in dit topic (als je de led lamp in bezit hebt) eens willen laten horen wat jij van de lichtopbrengst vind ?
Ben daar namelijk wel erg benieuwd na
pi_60928981
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Zou je in dit topic (als je de led lamp in bezit hebt) eens willen laten horen wat jij van de lichtopbrengst vind ?
Ben daar namelijk wel erg benieuwd na
Ik zit eigenlijk te wachten tot iemand zijn/haar ervaringen komt delen voor ik er ééntje aanschaf
pi_60929166
Ik heb er 3 liggen (en een afstandbediening) maar het duurt nog wel even voordat ze het plafond in gaan. Wellicht kan ik ze eerder al wel eens uitproberen om te kijken hoeveel licht er eigenlijk vanaf komt. Het zijn 5 watt lampjes.

Heb ze zelf besteld bij niikuled.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:54:42 #10
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_60930559
tvp
pi_60930801
55 euro is ook duur zeg.

dealextreme.com

$34.42 (23 euro ongeveer) gratis verzenden
pi_60935654
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:02 schreef schatje het volgende:
55 euro is ook duur zeg.

[ afbeelding ]

dealextreme.com

Niet gek!
Heb m'n PayPal account eindelijk maar eens aangemaakt.
Moet nu nog enkele dagen wachten op bevestiging van m'n bankrekening
pi_60935839
Voor ervaringen: DealExtreme ervaringentopic #13: Vrouwen met kerstversiering

Ze hebben ook een iets duurdere, weet niet wat precies het verschil is.
pi_60935995
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:54 schreef schatje het volgende:
Voor ervaringen: DealExtreme ervaringentopic #13: Vrouwen met kerstversiering

Ze hebben ook een iets duurdere, weet niet wat precies het verschil is.
E27 (normale lampfitting) is goedkoper dan de GU10 (bajonet fitting).

Ik wil overigens de GU10 versie omdat er veel meer mooie spots te krijgen zijn voor deze voet.
Verder is er meer keuze uit andere lampjes met deze voet.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-08-2008 22:17:41 ]
pi_60948791
Even een tvp, ik zit met smart te wachten op ervaringsdeskundigen
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_60951386
Voor mij ook een tvp,
aangezien ik binnenkort ga verhuizen en dit ook leuke accentjes vind om te gebruiken.
Heb al een living colors gekocht....dit is dan wel een leuke add on
Diligentia - Vis - Celeritas
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:57:42 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60951746
Leuke shit inderdaad, maar wel erg duur...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60952411
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:57 schreef soylent het volgende:
Leuke shit inderdaad, maar wel erg duur...
23 euro per lamp is nog wel te doen
pi_60957045
voor een gloeilampje zou ik het wel duur vinden trouwens
Diligentia - Vis - Celeritas
pi_60958980
Heb gisteren de lamp getest, het is echt sfeerlicht en geeft ongeveer 3x zo weinig licht als een normale lamp. Het is dus GEEN vervanger voor een normale lamp, maar het geeft wel een leuk effect als sfeerlicht.

Heb er nu maar 1 getest, heb er zelf 3 liggen die dan tegelijk aan gaan dus wellicht geeft dat nog wat meer licht.

Weet iemand waar je armaturen+fittingen kan kopen voor de E27 versie? Hebben ze die gewoon bij de Gamma? Wil ze als spotjes in het plafond plaatsen.
pi_60959052
Ik vraag me af of er E27 spotjesdingetjes zo te krijgen zijn. 230v spotjes in het plafond zijn normaal GU10.
pi_60959636
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:57 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Heb gisteren de lamp getest, het is echt sfeerlicht en geeft ongeveer 3x zo weinig licht als een normale lamp. Het is dus GEEN vervanger voor een normale lamp, maar het geeft wel een leuk effect als sfeerlicht.

Heb er nu maar 1 getest, heb er zelf 3 liggen die dan tegelijk aan gaan dus wellicht geeft dat nog wat meer licht.

Weet iemand waar je armaturen+fittingen kan kopen voor de E27 versie? Hebben ze die gewoon bij de Gamma? Wil ze als spotjes in het plafond plaatsen.
Ben ze nog niet tegengekomen.
Je zou van die verhuisfittingen kunnen gebruiken als basis.

Het is ook de reden dat ik ze in GU10 ga bestellen.
pi_60963763
tvp, intressant lampje.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_60965348
Als je er 3 heb kun je ze dan met één afstandbediening bedienen ?
En dan onafhankelijk of tegelijk ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_60974411
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:52 schreef junkiexp het volgende:
Als je er 3 heb kun je ze dan met één afstandbediening bedienen ?
En dan onafhankelijk of tegelijk ?
Als het goed is werken ze alle drie tegelijk op 1 afstandsbediening.

Had inderdaad ook die andere fitting moeten nemen, maar ben niet zo bekend met al dat elektra en dacht dat zo'n E27 juist standaard was
pi_60976282
GU10, is dat niet met bajonetsluiting? Kun je die wel makkelijk krijgen dan?
  Moderator woensdag 20 augustus 2008 @ 16:57:29 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60985741
Is het een lamp met schroef fitting ?
De grote versie is dan E27 en is bij de bouwmarkt ook wel te vinden
E staat voor Edison, en 27 voor de diameter in mm
pi_60985856
Vonk, weet jij misschien hoeveel licht opbrengst die lampjes geven? Ze zijn 5 Watt. Met hoeveel gewoon kun je dat vergelijken? Ik zoek me rot naar een converter voor het omzetten van LED watt naar gewoon Watt, kan het nergens vinden.
pi_60986314
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Is het een lamp met schroef fitting ?
De grote versie is dan E27 en is bij de bouwmarkt ook wel te vinden
E staat voor Edison, en 27 voor de diameter in mm
Ja het is inderdaad een schroeffitting, maar er is niks te krijgen (bij gamma/praxis) om deze als spotjes in het plafond te bevestigen.

Ga het nog navragen bij een echte lampenboer en anders gaan we gewoon even creatief zelf een oplossing verzinnen.
pi_60986418
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:01 schreef verita het volgende:
Vonk, weet jij misschien hoeveel licht opbrengst die lampjes geven? Ze zijn 5 Watt. Met hoeveel gewoon kun je dat vergelijken? Ik zoek me rot naar een converter voor het omzetten van LED watt naar gewoon Watt, kan het nergens vinden.
Is ook niet te vinden. Je moet ff kijken hoeveel lumen ze afgeven, dat kun je vergelijken.
pi_60987972
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Is ook niet te vinden. Je moet ff kijken hoeveel lumen ze afgeven, dat kun je vergelijken.

Die lumen staan er helaas niet bij, jammer want nou weet ik niet hoeveel ik er zou moeten hebben.
pi_60988076
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:39 schreef verita het volgende:

[..]

Die lumen staan er helaas niet bij, jammer want nou weet ik niet hoeveel ik er zou moeten hebben.
Voordeel is dat je geen verzendkosten betaald, dus je kan er gewoon één halen voor het proberen.
pi_60988828
quote:
Wattage zegt helemaal niks over de lichtopbrengst van LED lampen. De bedrijfjes die dit soort LED producten maken zullen nooit de hoeveelheid licht (lumen) opgeven omdat het absoluut niet in de buurt van reguliere lampen komt. De grote namen (Philips bv) geven dat wel op, maar zelfs daar zul je zien (ondanks dat ze veel beter zijn dan dit soort producten) dat ze nog niet de prestatie van een reguliere lamp bereikt hebben. Een 60W gloelamp geeft overigens ongeveer 700lumen. Het is al heel wat als dit ding tot de 70lm zou komen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_60994144
quote:
Bedoel je zoiets?

Ik ben ook wel benieuwd naar die lampjes hier. Heb zelf ook een Living Colors lamp van Philips en laatst bij de Ikea die led strip gekocht die van kleur kan verwisselen.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_60994491
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:21 schreef verita het volgende:
GU10, is dat niet met bajonetsluiting? Kun je die wel makkelijk krijgen dan?
Er zijn genoeg spotjes te vinden met GU10 voetje, bij Karwei, Gamma, Formido (hebben deze lamp overigens ook!), Praxis, etc. En bij de betere lampenboer zeker

Je moet alleen rekening houden met de dikte van deze lamp; hij is bij de voet wat dikker dan de meeste spotjes dus zal hij niet in alle lampen passen.

Ik ga gewoon met zo'n lamp naar een zaak toe om voetjes te passen
pi_60994567
Bij die van mij deed de afstandsbediening het na een maand oid al niet meer en ik kan de bon (uiteraard) niet terugvinden. Nu staat het lampje standaard op steeds van kleur veranderen, ook niet heel erg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_60994575
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?

Ik ben ook wel benieuwd naar die lampjes hier. Heb zelf ook een Living Colors lamp van Philips en laatst bij de Ikea die led strip gekocht die van kleur kan verwisselen.
Ik denk dat je blij mag zijn als het lampje ergens tussen de 125 en 200 lumen komt.
Het zal ook afhangen van welke kleur je kiest uit het spectrum van kleuren dat deze lamp biedt.

Maar erg groot hoeft de lichtopbrengst niet te zijn. Het is een sfeer-spotlight en geen leeslamp.
pi_61001837
quote:

[..]

Bedoel je zoiets?

[ afbeelding ]

Adolecens, . Ik wil ze gaan gebruiken voor kleur therapie in een kamer. Ik denk dat ik met drie of vijf van deze dat wel kan bereiken.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:31 schreef Isabeau het volgende:
Bij die van mij deed de afstandsbediening het na een maand oid al niet meer en ik kan de bon (uiteraard) niet terugvinden. Nu staat het lampje standaard op steeds van kleur veranderen, ook niet heel erg.
Da's dan iets om rekening mee te houden, best neem ik dus gelijk meerdere AB's mee (zijn geloof ik acht euro of zoiets, daar kun je dat geknipper niet voor hebben)
pi_61001905
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:02 schreef schatje het volgende:
55 euro is ook duur zeg.

[ afbeelding ]

dealextreme.com

Hey cool zeg! Met E27, helemaal handig! Thanks!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61035831
quote:

[..]

Bedoel je zoiets?

[ afbeelding ]

Wat kost die led strip die van kleur kan veranderen?
pi_61035993
Yikes. Hij is uitverkocht bij dealextreme
pi_61045016
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:32 schreef verita het volgende:
Yikes. Hij is uitverkocht bij dealextreme
Nu niet meer
pi_61115053
Voor diegene die deze lamp in GU10 uitvoering willen kopen: houd er rekening mee dat hij niet in alle spotjes past.
Ik had er 2 via samenkopen.net (inkoopactie Niels1) gekocht, maar als je naar het plaatje kijkt zie je dat waar de contactjes zitten de lamp ongeveer zo breed is als een TL buis starter, maar na 1 cm wordt hij al iets van 3 a 4 centimeter in diameter, dus hij past niet in alle spotjes (die hebben vaak zo'n metalen buisje van een cm of 2 a 3 doorsnee. Wilde jullie iig deze tip niet onthouden.
pi_61117927
Als iemand al zo'n peertje in huis heeft, kan diegene eens een foto maken? en posten ofcourse ben wel benieuwd
pi_61120127
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:24 schreef Hobbybob123 het volgende:
Voor diegene die deze lamp in GU10 uitvoering willen kopen: houd er rekening mee dat hij niet in alle spotjes past.
Ik had er 2 via samenkopen.net (inkoopactie Niels1) gekocht, maar als je naar het plaatje kijkt zie je dat waar de contactjes zitten de lamp ongeveer zo breed is als een TL buis starter, maar na 1 cm wordt hij al iets van 3 a 4 centimeter in diameter, dus hij past niet in alle spotjes (die hebben vaak zo'n metalen buisje van een cm of 2 a 3 doorsnee. Wilde jullie iig deze tip niet onthouden.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er zijn genoeg spotjes te vinden met GU10 voetje, bij Karwei, Gamma, Formido (hebben deze lamp overigens ook!), Praxis, etc. En bij de betere lampenboer zeker

Je moet alleen rekening houden met de dikte van deze lamp; hij is bij de voet wat dikker dan de meeste spotjes dus zal hij niet in alle lampen passen.

Ik ga gewoon met zo'n lamp naar een zaak toe om voetjes te passen
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:50:56 #46
57050 Radiohost
Typische radionerd
pi_61123172
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:16 schreef JDude het volgende:

[..]

Zeer binnenkort komt er een kleinere versie van de Philips Living Colors op de markt. Wellicht past die meer in je budget...
"Meneer had mayonaise besteld?"
pi_61123198
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:50 schreef Radiohost het volgende:

[..]

Zeer binnenkort komt er een kleinere versie van de Philips Living Colors op de markt. Wellicht past die meer in je budget...
Hey, da's leuk nieuws!
Hoe weet je dat? Heb je een linkje oid?
pi_61165328
Ik heb de lampjes binnen! Alleen niet gekocht van Dealextreme maar via Ebay. Waarvan wil je foto's hebben?
pi_61167445
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:01 schreef verita het volgende:
Ik heb de lampjes binnen! Alleen niet gekocht van Dealextreme maar via Ebay. Waarvan wil je foto's hebben?
Hoe bevallen ze? Is de lichtopbrengst nog enigzins voldoende?

Ehm, foto's van een kamer die alleen verlicht wordt door de ledlampen?
pi_61167887
Nou ik heb ze net een paar uur, en het duurt nog voordat ze in een plafond gebouwd worden maar ik kan wel een foto maken van de lichtopbrengst in de gang, waar er nu 1 hangt, helaas nog in de verhuisfitting. Ik zal als ik er aan denk vanavond als het donker is wat foto's maken.
Ik denk dat je de lichtopbrengst (indien je niet direct onder het spotje staat) moet vergelijken met zo'n 30-40 Watt. Direct eronder uiteraard meer. Voor mijn doel zijn ze goed genoeg, ik zal ze alle vier plaatsen in de kamer die ik wil. Maar als lampje alléén, zal het veel te weinig zijn om een kamer groter dan mijn gang 4m2, te verlichten.
pi_61170357
Hoe kun je die lampjes aansturen? Is dat 1 afstandbediening voor alle lampjes? Of moeten alle lampen apart aan- en uitgezet worden?
pi_61177847
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:22 schreef Boschkabouter het volgende:
Hoe kun je die lampjes aansturen? Is dat 1 afstandbediening voor alle lampjes? Of moeten alle lampen apart aan- en uitgezet worden?
Ik neem aan dat het tegelijk kan, tis een infrarood AB. Maar ik had maar 1 lamp branden, dus ik kan er niets over zeggen.
pi_61178302
En dan nu de foto's. Ik ben dan voor een test onder dezelfde omstandigheden, anders is het niet eerlijk. Ik heb niet alle kleuren op de foto gezet! Ik heb vanmiddag om half vijf foto's genomen (trieste dag, maar hey, wel daglicht) en vanavond heb ik vanuit dezelfde positie weer foto's genomen. De camera is een waardeloze digitale camera, geen flits gebruikt, dus grofkorrelig. Onze muren in de gang zijn creme-kleur. Mijn conclusie: Voor echt verlichting tijdens de dag/nacht is het minder geschikt, maar voor sfeer des te meer! Ik ben er blij mee Hoop dat jullie die twijfelen wat aan de foto's hebben.

Rood, met daglicht en in donker

Groen

Blauw

Geel

Paars

Roze

Oranje

donderdag 28 augustus 2008 @ 01:01:45 #54
220836 rinzzz
pi_61182383
Echt super vet! Heb er inmiddels ook een besteld. Bedankt voor de moeite voor het maken van foto's kerel, dit bevestigd enkel waarom ik die lamp ook weer zo graag wilde hebben Sfeer!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 01:55:10 #55
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_61183018
ook wil
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_61185990
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 01:01 schreef rinzzz het volgende:
Echt super vet! Heb er inmiddels ook een besteld. Bedankt voor de moeite voor het maken van foto's kerel, dit bevestigd enkel waarom ik die lamp ook weer zo graag wilde hebben Sfeer!
* verita is een meisje

Maar ik was ook positief verrast. Alleen bedenk wel: een foto is verzameld licht, he? Dus je oog ziet minder dan er nu op de foto staat qua kleur. En een gedeelte van de kleur weerkaatsing komt natuurlijk door de muren die dichtbij staan, in een open ruimte zal het licht meer verspreiden.
Anders valt het straks erg tegen bij je thuis.
pi_61188432
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:06 schreef verita het volgende:

[..]

* verita is een meisje

Maar ik was ook positief verrast. Alleen bedenk wel: een foto is verzameld licht, he? Dus je oog ziet minder dan er nu op de foto staat qua kleur. En een gedeelte van de kleur weerkaatsing komt natuurlijk door de muren die dichtbij staan, in een open ruimte zal het licht meer verspreiden.
Anders valt het straks erg tegen bij je thuis.
Ook bedankt voor de foto's, "kerel".
Ziet er goed uit!
Ik denk dat ik er 4 bestel.
De LIDL heeft nu spotjes in de aanbieding!
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20080828.index
pi_61189592
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Graag gedaan.

Ook bedankt voor de foto's, "kerel".
Ziet er goed uit!
Ik denk dat ik er 4 bestel.
De LIDL heeft nu spotjes in de aanbieding!
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20080828.index
Je hebt een pmmetje.
pi_61228296
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:37 schreef verita het volgende:

[..]

Je hebt een pmmetje.
Bedankt voor het linkje!
Alleen jammer dat dat de E27 socket uitvoering was.
Heb zojuist de "spotlight socket" uitvoering besteld bij DealExtreme.
4 stuks met GU10 aansluiting (110 - 240volt).
Tegen huidige koers voor zo'n 104 euro incl. verzenden (26 euro per stuk).

Gisteren ook een 4 dubbele spot gekocht bij de Lidl, voor 14,99

Mochten de lampjes niet in de spot passen, omdat ze erg "dik" zijn bij de voet, dan pas ik de spotjes wel aan. Desnoods goed opmeten en een stukje inkorten met een ijzerzaag; je ziet er vrijwel niets van omdat het achter de spot valt.
pi_61556325
ik heb hem net vandaag binnen via ebay uit Hongkong, even een fitting halen nog en wachten tot het donker word :-)
  vrijdag 12 september 2008 @ 00:24:12 #61
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61566605
wat is nu de goedkoopste lamp, want vind 55 euro eigenlijk wel te duur!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61583514
Ik heb hem van ebay gehaald een of andere verkoper uit Hong Kong, zon 25 euro incl zendekosten meen ik
pi_61634918
Hier ben ik verder gegaan...
De lampjes zijn binnen!

DealExtreme ervaringentopic #16: Keeps going!
  maandag 15 september 2008 @ 17:33:17 #64
220836 rinzzz
pi_61650691
Ik heb de lamp nu ongeveer 2 weken in gebruik. Ik vind de lichtopbrengst erg matig en lijkt zelfs wel af te nemen naar mate je hem vaker gebruikt. Voor een optimaal effect denk ik dat je er toch een stuk of 3 dient te hebben, maar dat heeft een prijskaartje... Daarnaast is de afstandbediening die er bij zat nu al stuk waardoor de lamp alleen nog maar blauw kan knipperen. Ook hierover staan veel klachten bij de reviews o.a. bij Dealextreme dus daar ben ik niet de enige in. Helaas achteraf gezien een afrader...
  maandag 15 september 2008 @ 17:44:48 #65
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_61651006
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:23 schreef verita het volgende:
En dan nu de foto's. Ik ben dan voor een test onder dezelfde omstandigheden, anders is het niet eerlijk. Ik heb niet alle kleuren op de foto gezet! Ik heb vanmiddag om half vijf foto's genomen (trieste dag, maar hey, wel daglicht) en vanavond heb ik vanuit dezelfde positie weer foto's genomen. De camera is een waardeloze digitale camera, geen flits gebruikt, dus grofkorrelig. Onze muren in de gang zijn creme-kleur. Mijn conclusie: Voor echt verlichting tijdens de dag/nacht is het minder geschikt, maar voor sfeer des te meer! Ik ben er blij mee Hoop dat jullie die twijfelen wat aan de foto's hebben.

[ afbeelding ]

Groen

[ afbeelding ]

Blauw

[ afbeelding ]

Geel

[ afbeelding ]

Paars

[ afbeelding ]

Roze

[ afbeelding ]

Oranje

[ afbeelding ]
Wat voor lamp is dat? Ook van dealextreme?
pi_61653061
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:44 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Wat voor lamp is dat? Ook van dealextreme?
Yep. Zie mijn eerdere reacties.
pi_61655092
Dit is echt zoooooooooooo ordinair..
pi_61655139
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:02 schreef draaijer het volgende:
Dit is echt zoooooooooooo ordinair..
Wat dat betreft zou dit spul ideaal voor je zijn, Draaijer
pi_61655294
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat dat betreft zou dit spul ideaal voor je zijn, Draaijer
Helaas klasse zal zich niet verlagen
pi_61655332
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:08 schreef draaijer het volgende:

[..]

Helaas klasse zal zich niet verlagen
Nee, dat heb je met onderklasse; lager kan niet meer.
  maandag 15 september 2008 @ 22:20:33 #71
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61660199
TVP. Ik ben van plan om zelf iets dergelijks te maken, maar dan met aansturing via de pc (LabView). Het is de vraag of het dan goedkoper is, waarschijnlijk niet, maar leuk is het wel.
pi_61662892
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:20 schreef Hi_flyer het volgende:
TVP. Ik ben van plan om zelf iets dergelijks te maken, maar dan met aansturing via de pc (LabView). Het is de vraag of het dan goedkoper is, waarschijnlijk niet, maar leuk is het wel.
Als je je PC kan leren om een IR afstandbediening na te doen, kan je met deze lampen ook al leuke dingen doen
  maandag 15 september 2008 @ 23:37:31 #73
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61663302
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je je PC kan leren om een IR afstandbediening na te doen, kan je met deze lampen ook al leuke dingen doen
Dan moet je precies weten wat zo'n AB verstuurt, lijkt me nog niet zo makkelijk. Wat ik eigenlijk wil is bijvoorbeeld een zonsopgang/zonsondergang simuleren, ik denk dat het vrij eenvoudig is met een simpel i/o-kaartje.
pi_61663677
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:37 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dan moet je precies weten wat zo'n AB verstuurt, lijkt me nog niet zo makkelijk. Wat ik eigenlijk wil is bijvoorbeeld een zonsopgang/zonsondergang simuleren, ik denk dat het vrij eenvoudig is met een simpel i/o-kaartje.
En voor het deel waar de zon aan de horizon is verdwenen kan je kapotte lampen gebruiken

Leuk project overigens!

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-09-2008 00:01:22 ]
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:18:21 #75
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61669714
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En voor het deel waar de zon aan de horizon is verdwenen kan je kapotte lampen gebruiken

Leuk project overigens!
Zeker! Tzt open ik misschien wel een topic, met het risico dat het jaren gaat duren
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:33:43 #76
220836 rinzzz
pi_62248429
Toen ik net de foto van de originele lamp nog eens zag kwam ik tot de conclusie dat de lamp die ik heb helemaal niet dezelfde is als de lamp waar het om gaat. Ik heb hem destijds besteld op Dealextreme, en wanneer je daar besteld krijg je dus uiteindelijk een duplicaat. Ik weet niet of er veel verschil in zit maar ik zeg het maar even als waarschuwing voor de mensen die er nog aan zaten te denken een dergelijke LED-lamp aan te schaffen.

Origineel:

Dealextreme:

pi_62252304
rinzzz, welke verschillen zie je dan? Behalve dat de originele foto van opzij is genomen, en de deal-extreme van voren?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:54:10 #78
220836 rinzzz
pi_62260519
Nou de lamp is sowieso anders, daar hoef je geen expert voor te zijn om dat te zien, en de afstandbediening is ook anders, hele andere opdruk zelfs. Ik weet niet wat het verschil tussen de twee is want ik heb het origineel niet.
pi_62260977
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:54 schreef rinzzz het volgende:
Nou de lamp is sowieso anders, daar hoef je geen expert voor te zijn om dat te zien, en de afstandbediening is ook anders, hele andere opdruk zelfs. Ik weet niet wat het verschil tussen de twee is want ik heb het origineel niet.
Hoezo bestaat er iets als een origineel?

Het komt toch allemaal uit China?
pi_62261554
Ik zie nog steeds het verschil niet tussen die twee lampen, de ab's zijn wel anders, maar de lampen zijn in imho eender
pi_62268148
tvp, lijkt mij ook wel wat
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:31:57 #82
220836 rinzzz
pi_62276475
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:32 schreef verita het volgende:
Ik zie nog steeds het verschil niet tussen die twee lampen, de ab's zijn wel anders, maar de lampen zijn in imho eender
Kijk nóg eens....
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 01:10:08 #83
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_62276993
ik zie maar 1 ab
pi_62278929
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:31 schreef rinzzz het volgende:

[..]

Kijk nóg eens....
Waarom wil je niet gewoon omschrijven wat het verschil volgens jou is? Het randje wat op de eerste foto zwart lijkt, IS namelijk geen zwart, maar ook zilverkleurig.
Niet aan willen geven waar het verschil zit omdat je zelf geen origineel hebt
Of is er misschien geen verschil?

Edit: ik HEB de originele via Ebay, en zij zien er soms uit als op foto twee, en soms als op foto éen. Kwestie van lichtinval
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:25:43 #85
220836 rinzzz
pi_62279757
Laat ik het zo zeggen, zijn er mensen die het verschil níet zien!?

Denk aan (ik noem maar een gek voorbeeld) kleur -wit//beige-, materiaal -plastic//metaal-het feit dat het plastic op de bovenkant bij de 'namaak versie' doorloopt in plaats van dat er aparte schotjes zitten. Weet het niet hoor. Ik wil verder niet zeggen dat het rommel is, ik heb het zelf en het werkt, maar mensen mogen er wel bewust van zijn, dat is het enige dat ik er mee wilde zeggen. Ik ben zelf namelijk benieuwd óf er nu daadwerkelijk een verschil tussen de twee is, aangezien ik dacht identiek dezelfde te hebben als op foto 1, maar later zag dat dit dus niet zo was.
pi_62280339
Rinzzz, dit is een serieuze vraag. Fotografeer je wel eens?
Dan kan het je toch niet ontgaan zijn dat er verschil zit in mét flitser en face fotograferen en zonder flitser en profiel fotograferen. Wit wordt dan beige/cremig.
Het maakt mij verder niet uit hoor, dit is ook het laatste wat ik erover zeg. Als jij ze verschillend vindt, prima
pi_62280393
Sorry maar nogmaals, er bestaat niet zoiets als een origineel, er zijn meerdere varianten te koop op de markt, allemaal uit China en allemaal nét een beetje anders.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:59:39 #88
220836 rinzzz
pi_62280564
pi_62331226
wat zijn de ervaringen met de Philips Living Colors? Als sfeerverlichting. En wat kost zoiets?
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:46:46 #90
67385 ROG
Go on, say it.
pi_62340042
Grote Living Colors doet het goed, als sfeer-/bijverlichting en kost nu zo'n 120,- gemiddeld geloof ik? Je kan het bijv. combineren met (kleuren-)LED-strips van IKEA onder bijv. meubilair geplakt, dan krijg je met weinig inspanning/budget een leuk resultaat als je 't allemaal op dezelfde kleur aanzet. Lamp uit de OP erbij om ontopic te blijven en je bent spekkoper voor nog geen ¤ 250,-.
pi_63830625
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:25 schreef rinzzz het volgende:
Laat ik het zo zeggen, zijn er mensen die het verschil níet zien!?

[ afbeelding ]

Denk aan (ik noem maar een gek voorbeeld) kleur -wit//beige-, materiaal -plastic//metaal-het feit dat het plastic op de bovenkant bij de 'namaak versie' doorloopt in plaats van dat er aparte schotjes zitten. Weet het niet hoor. Ik wil verder niet zeggen dat het rommel is, ik heb het zelf en het werkt, maar mensen mogen er wel bewust van zijn, dat is het enige dat ik er mee wilde zeggen. Ik ben zelf namelijk benieuwd óf er nu daadwerkelijk een verschil tussen de twee is, aangezien ik dacht identiek dezelfde te hebben als op foto 1, maar later zag dat dit dus niet zo was.
Volgens mij heb je teveel betaald voor die lampen en probeer je jezelf nu gerust te stellen door te melden dat het andere lampen zijn.
Geloof me; beide lampen zijn hetzelfde.

Ik heb de versie bij de Formido (in Winsum) in m'n handen gehad (in de aanbieding voor 59 euro) en de versie van DX (in september 26 euro voor GU10 versie)...
Géén verschil, behalve de prijs en de tekst op de afstandbediening.

De lampen hangen nu overigens!

Hier de foto's:
DealExtreme ervaringentopic #28: Waar nieuwe mensen komen
pi_63831965
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:23 schreef verita het volgende:

[ afbeelding ]

Groen

[ afbeelding ]

Blauw

[ afbeelding ]

Geel

[ afbeelding ]

Paars

[ afbeelding ]

Roze

[ afbeelding ]

Oranje

[ afbeelding ]
Bedankt voor de kleuren foto's!
Hij ziet er erg leuk uit!
  zondag 7 december 2008 @ 22:06:08 #93
220836 rinzzz
pi_63835337
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Volgens mij heb je teveel betaald voor die lampen en probeer je jezelf nu gerust te stellen door te melden dat het andere lampen zijn.
Geloof me; beide lampen zijn hetzelfde.

Ik heb de versie bij de Formido (in Winsum) in m'n handen gehad (in de aanbieding voor 59 euro) en de versie van DX (in september 26 euro voor GU10 versie)...
Géén verschil, behalve de prijs en de tekst op de afstandbediening.

De lampen hangen nu overigens!

Hier de foto's:
DealExtreme ervaringentopic #28: Waar nieuwe mensen komen
Daar ging het mij niet om. Ik probeerde de lampen niet af te kraken, en daarnaast heb ik er geloof ik 23 dollar voor betaald tov de 59 euro die jij betaald hebt. Ik wist ook niet of er een verschil in zat, ik maakte de opmerking om mensen er op te attenderen dat het niet hetzelfde is wat er gekocht wordt, maar daarbij weet ik niet of er ook een verschil is in lichtopbrengst e.d. Als dat verschil er niet is, en het puur een verschil in materiaal is, dan raad ik alle mensen hier aan het lampje op dealextreme aan te schaffen aangezien dat dan vele malen goedkoper is.
pi_63835477
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:06 schreef rinzzz het volgende:

[..]

Daar ging het mij niet om. Ik probeerde de lampen niet af te kraken, en daarnaast heb ik er geloof ik 23 dollar voor betaald tov de 59 euro die jij betaald hebt. Ik wist ook niet of er een verschil in zat, ik maakte de opmerking om mensen er op te attenderen dat het niet hetzelfde is wat er gekocht wordt, maar daarbij weet ik niet of er ook een verschil is in lichtopbrengst e.d. Als dat verschil er niet is, en het puur een verschil in materiaal is, dan raad ik alle mensen hier aan het lampje op dealextreme aan te schaffen aangezien dat dan vele malen goedkoper is.
Ik heb er 26 euro voor betaald, die van de Formido waren 59 euro en zijn hetzelfde als die van DX.

En 23 dollar? Lijkt me sterk... Waar heb je die gehaald voor dat geld?
pi_63844908
Bij de Lidl komen a.s. donderdag ook color changing lampen in de aanbieding. Ook met ledjes, maar dan weer zonder afstandbediening. Ik denk dat deze dus continue roteren qua kleur. Zijn ze 5 of 6 euro.
pi_73734270
Ze staan op Marktplaats (hier hier ik heb er zelf een gekocht vind het wel een cool ding. Mooi licht, inderdaad geen vervanging voor normale lamp maar achter de bank staat het erg sfeervol! Leuke kleurtjes.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')