Je bedoelt de Philips Living Color met 4 power-leds?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:03 schreef JDude het volgende:
Het lijkt een schroeffitting met één Ambilight-ledje. Dat Ambilight doet het best leuk als sfeerverlichting, maar goed, dan zitten er wel 10 of 12 LED's in zo'n apparaat. Dusseh, vooral de lichtsterkte, en of je er iets van gaat zien dus, lijkt me een aandachtspunt.
Nee, ik had het over de ledjes in de zijkant van m'n TV.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:08 schreef MaGNeT het volgende:
Je bedoelt de Philips Living Color met 4 power-leds?
[ afbeelding ]
Hehe, ja, daarom vroeg ik me ook af of dat 55 euro apparaat de moeite waard isquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, ik had het over de ledjes in de zijkant van m'n TV.
Dat Living Colors ding werkt best leuk, maar is een stuk duurder dan de 55 euro die dat apparaat in de OP mag kosten.
En inmiddels al gevonden in setjes van 3, voor 132 euro excl. verzendkostenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hehe, ja, daarom vroeg ik me ook af of dat 55 euro apparaat de moeite waard is
Ik zit eigenlijk te wachten tot iemand zijn/haar ervaringen komt delen voor ik er ééntje aanschafquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Zou je in dit topic (als je de led lamp in bezit hebt) eens willen laten horen wat jij van de lichtopbrengst vind ?
Ben daar namelijk wel erg benieuwd na
Niet gek!quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:02 schreef schatje het volgende:
55 euro is ook duur zeg.
[ afbeelding ]
dealextreme.com
$34.42 (23 euro ongeveer) gratis verzenden
E27 (normale lampfitting) is goedkoper dan de GU10 (bajonet fitting).quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:54 schreef schatje het volgende:
Voor ervaringen: DealExtreme ervaringentopic #13: Vrouwen met kerstversiering
Ze hebben ook een iets duurdere, weet niet wat precies het verschil is.
23 euro per lamp is nog wel te doenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:57 schreef soylent het volgende:
Leuke shit inderdaad, maar wel erg duur...
Ben ze nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:57 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Heb gisteren de lamp getest, het is echt sfeerlicht en geeft ongeveer 3x zo weinig licht als een normale lamp. Het is dus GEEN vervanger voor een normale lamp, maar het geeft wel een leuk effect als sfeerlicht.
Heb er nu maar 1 getest, heb er zelf 3 liggen die dan tegelijk aan gaan dus wellicht geeft dat nog wat meer licht.
Weet iemand waar je armaturen+fittingen kan kopen voor de E27 versie? Hebben ze die gewoon bij de Gamma? Wil ze als spotjes in het plafond plaatsen.
Als het goed is werken ze alle drie tegelijk op 1 afstandsbediening.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:52 schreef junkiexp het volgende:
Als je er 3 heb kun je ze dan met één afstandbediening bedienen ?
En dan onafhankelijk of tegelijk ?
Ja het is inderdaad een schroeffitting, maar er is niks te krijgen (bij gamma/praxis) om deze als spotjes in het plafond te bevestigen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Is het een lamp met schroef fitting ?
De grote versie is dan E27 en is bij de bouwmarkt ook wel te vinden
E staat voor Edison, en 27 voor de diameter in mm
Is ook niet te vinden. Je moet ff kijken hoeveel lumen ze afgeven, dat kun je vergelijken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:01 schreef verita het volgende:
Vonk, weet jij misschien hoeveel licht opbrengst die lampjes geven? Ze zijn 5 Watt. Met hoeveel gewoon kun je dat vergelijken? Ik zoek me rot naar een converter voor het omzetten van LED watt naar gewoon Watt, kan het nergens vinden.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Is ook niet te vinden. Je moet ff kijken hoeveel lumen ze afgeven, dat kun je vergelijken.
Voordeel is dat je geen verzendkosten betaald, dus je kan er gewoon één halen voor het proberen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:39 schreef verita het volgende:
[..]
Die lumen staan er helaas niet bij, jammer want nou weet ik niet hoeveel ik er zou moeten hebben.
Wattage zegt helemaal niks over de lichtopbrengst van LED lampen. De bedrijfjes die dit soort LED producten maken zullen nooit de hoeveelheid licht (lumen) opgeven omdat het absoluut niet in de buurt van reguliere lampen komt. De grote namen (Philips bv) geven dat wel op, maar zelfs daar zul je zien (ondanks dat ze veel beter zijn dan dit soort producten) dat ze nog niet de prestatie van een reguliere lamp bereikt hebben. Een 60W gloelamp geeft overigens ongeveer 700lumen. Het is al heel wat als dit ding tot de 70lm zou komen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:01 schreef verita het volgende:
Vonk, weet jij misschien hoeveel licht opbrengst die lampjes geven? Ze zijn 5 Watt. Met hoeveel gewoon kun je dat vergelijken? Ik zoek me rot naar een converter voor het omzetten van LED watt naar gewoon Watt, kan het nergens vinden.
Bedoel je zoiets?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:01 schreef verita het volgende:
Er zijn genoeg spotjes te vinden met GU10 voetje, bij Karwei, Gamma, Formido (hebben deze lamp overigens ook!), Praxis, etc. En bij de betere lampenboer zekerquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:21 schreef verita het volgende:
GU10, is dat niet met bajonetsluiting? Kun je die wel makkelijk krijgen dan?
Ik denk dat je blij mag zijn als het lampje ergens tussen de 125 en 200 lumen komt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
Ik ben ook wel benieuwd naar die lampjes hier. Heb zelf ook een Living Colors lamp van Philips en laatst bij de Ikea die led strip gekocht die van kleur kan verwisselen.
Adolecens,quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
[ afbeelding ]
Ik ben ook wel benieuwd naar die lampjes hier. Heb zelf ook een Living Colors lamp van Philips en laatst bij de Ikea die led strip gekocht die van kleur kan verwisselen.
Da's dan iets om rekening mee te houden, best neem ik dus gelijk meerdere AB's mee (zijn geloof ik acht euro of zoiets, daar kun je dat geknipper niet voor hebben)quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:31 schreef Isabeau het volgende:
Bij die van mij deed de afstandsbediening het na een maand oid al niet meer en ik kan de bon (uiteraard) niet terugvinden. Nu staat het lampje standaard op steeds van kleur veranderen, ook niet heel erg.
Hey cool zeg! Met E27, helemaal handig! Thanks!quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:02 schreef schatje het volgende:
55 euro is ook duur zeg.
[ afbeelding ]
dealextreme.com
$34.42 (23 euro ongeveer) gratis verzenden
Wat kost die led strip die van kleur kan veranderen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |