abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61170357
Hoe kun je die lampjes aansturen? Is dat 1 afstandbediening voor alle lampjes? Of moeten alle lampen apart aan- en uitgezet worden?
pi_61177847
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:22 schreef Boschkabouter het volgende:
Hoe kun je die lampjes aansturen? Is dat 1 afstandbediening voor alle lampjes? Of moeten alle lampen apart aan- en uitgezet worden?
Ik neem aan dat het tegelijk kan, tis een infrarood AB. Maar ik had maar 1 lamp branden, dus ik kan er niets over zeggen.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61178302
En dan nu de foto's. Ik ben dan voor een test onder dezelfde omstandigheden, anders is het niet eerlijk. Ik heb niet alle kleuren op de foto gezet! Ik heb vanmiddag om half vijf foto's genomen (trieste dag, maar hey, wel daglicht) en vanavond heb ik vanuit dezelfde positie weer foto's genomen. De camera is een waardeloze digitale camera, geen flits gebruikt, dus grofkorrelig. Onze muren in de gang zijn creme-kleur. Mijn conclusie: Voor echt verlichting tijdens de dag/nacht is het minder geschikt, maar voor sfeer des te meer! Ik ben er blij mee Hoop dat jullie die twijfelen wat aan de foto's hebben.

Rood, met daglicht en in donker

Groen

Blauw

Geel

Paars

Roze

Oranje

donderdag 28 augustus 2008 @ 01:01:45 #54
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_61182383
Echt super vet! Heb er inmiddels ook een besteld. Bedankt voor de moeite voor het maken van foto's kerel, dit bevestigd enkel waarom ik die lamp ook weer zo graag wilde hebben Sfeer!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 01:55:10 #55
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_61183018
ook wil
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_61185990
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 01:01 schreef rinzzz het volgende:
Echt super vet! Heb er inmiddels ook een besteld. Bedankt voor de moeite voor het maken van foto's kerel, dit bevestigd enkel waarom ik die lamp ook weer zo graag wilde hebben Sfeer!
* verita is een meisje

Maar ik was ook positief verrast. Alleen bedenk wel: een foto is verzameld licht, he? Dus je oog ziet minder dan er nu op de foto staat qua kleur. En een gedeelte van de kleur weerkaatsing komt natuurlijk door de muren die dichtbij staan, in een open ruimte zal het licht meer verspreiden.
Anders valt het straks erg tegen bij je thuis.
pi_61188432
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:06 schreef verita het volgende:

[..]

* verita is een meisje

Maar ik was ook positief verrast. Alleen bedenk wel: een foto is verzameld licht, he? Dus je oog ziet minder dan er nu op de foto staat qua kleur. En een gedeelte van de kleur weerkaatsing komt natuurlijk door de muren die dichtbij staan, in een open ruimte zal het licht meer verspreiden.
Anders valt het straks erg tegen bij je thuis.
Ook bedankt voor de foto's, "kerel".
Ziet er goed uit!
Ik denk dat ik er 4 bestel.
De LIDL heeft nu spotjes in de aanbieding!
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20080828.index
pi_61189592
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Graag gedaan.

Ook bedankt voor de foto's, "kerel".
Ziet er goed uit!
Ik denk dat ik er 4 bestel.
De LIDL heeft nu spotjes in de aanbieding!
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20080828.index
Je hebt een pmmetje.
pi_61228296
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:37 schreef verita het volgende:

[..]

Je hebt een pmmetje.
Bedankt voor het linkje!
Alleen jammer dat dat de E27 socket uitvoering was.
Heb zojuist de "spotlight socket" uitvoering besteld bij DealExtreme.
4 stuks met GU10 aansluiting (110 - 240volt).
Tegen huidige koers voor zo'n 104 euro incl. verzenden (26 euro per stuk).

Gisteren ook een 4 dubbele spot gekocht bij de Lidl, voor 14,99

Mochten de lampjes niet in de spot passen, omdat ze erg "dik" zijn bij de voet, dan pas ik de spotjes wel aan. Desnoods goed opmeten en een stukje inkorten met een ijzerzaag; je ziet er vrijwel niets van omdat het achter de spot valt.
pi_61556325
ik heb hem net vandaag binnen via ebay uit Hongkong, even een fitting halen nog en wachten tot het donker word :-)
  vrijdag 12 september 2008 @ 00:24:12 #61
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61566605
wat is nu de goedkoopste lamp, want vind 55 euro eigenlijk wel te duur!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61583514
Ik heb hem van ebay gehaald een of andere verkoper uit Hong Kong, zon 25 euro incl zendekosten meen ik
pi_61634918
Hier ben ik verder gegaan...
De lampjes zijn binnen!

DealExtreme ervaringentopic #16: Keeps going!
  maandag 15 september 2008 @ 17:33:17 #64
220836 rinzzz
pi_61650691
Ik heb de lamp nu ongeveer 2 weken in gebruik. Ik vind de lichtopbrengst erg matig en lijkt zelfs wel af te nemen naar mate je hem vaker gebruikt. Voor een optimaal effect denk ik dat je er toch een stuk of 3 dient te hebben, maar dat heeft een prijskaartje... Daarnaast is de afstandbediening die er bij zat nu al stuk waardoor de lamp alleen nog maar blauw kan knipperen. Ook hierover staan veel klachten bij de reviews o.a. bij Dealextreme dus daar ben ik niet de enige in. Helaas achteraf gezien een afrader...
  maandag 15 september 2008 @ 17:44:48 #65
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_61651006
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:23 schreef verita het volgende:
En dan nu de foto's. Ik ben dan voor een test onder dezelfde omstandigheden, anders is het niet eerlijk. Ik heb niet alle kleuren op de foto gezet! Ik heb vanmiddag om half vijf foto's genomen (trieste dag, maar hey, wel daglicht) en vanavond heb ik vanuit dezelfde positie weer foto's genomen. De camera is een waardeloze digitale camera, geen flits gebruikt, dus grofkorrelig. Onze muren in de gang zijn creme-kleur. Mijn conclusie: Voor echt verlichting tijdens de dag/nacht is het minder geschikt, maar voor sfeer des te meer! Ik ben er blij mee Hoop dat jullie die twijfelen wat aan de foto's hebben.

[ afbeelding ]

Groen

[ afbeelding ]

Blauw

[ afbeelding ]

Geel

[ afbeelding ]

Paars

[ afbeelding ]

Roze

[ afbeelding ]

Oranje

[ afbeelding ]
Wat voor lamp is dat? Ook van dealextreme?
pi_61653061
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:44 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Wat voor lamp is dat? Ook van dealextreme?
Yep. Zie mijn eerdere reacties.
pi_61655092
Dit is echt zoooooooooooo ordinair..
pi_61655139
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:02 schreef draaijer het volgende:
Dit is echt zoooooooooooo ordinair..
Wat dat betreft zou dit spul ideaal voor je zijn, Draaijer
pi_61655294
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat dat betreft zou dit spul ideaal voor je zijn, Draaijer
Helaas klasse zal zich niet verlagen
pi_61655332
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:08 schreef draaijer het volgende:

[..]

Helaas klasse zal zich niet verlagen
Nee, dat heb je met onderklasse; lager kan niet meer.
  maandag 15 september 2008 @ 22:20:33 #71
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61660199
TVP. Ik ben van plan om zelf iets dergelijks te maken, maar dan met aansturing via de pc (LabView). Het is de vraag of het dan goedkoper is, waarschijnlijk niet, maar leuk is het wel.
pi_61662892
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:20 schreef Hi_flyer het volgende:
TVP. Ik ben van plan om zelf iets dergelijks te maken, maar dan met aansturing via de pc (LabView). Het is de vraag of het dan goedkoper is, waarschijnlijk niet, maar leuk is het wel.
Als je je PC kan leren om een IR afstandbediening na te doen, kan je met deze lampen ook al leuke dingen doen
  maandag 15 september 2008 @ 23:37:31 #73
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61663302
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je je PC kan leren om een IR afstandbediening na te doen, kan je met deze lampen ook al leuke dingen doen
Dan moet je precies weten wat zo'n AB verstuurt, lijkt me nog niet zo makkelijk. Wat ik eigenlijk wil is bijvoorbeeld een zonsopgang/zonsondergang simuleren, ik denk dat het vrij eenvoudig is met een simpel i/o-kaartje.
pi_61663677
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:37 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dan moet je precies weten wat zo'n AB verstuurt, lijkt me nog niet zo makkelijk. Wat ik eigenlijk wil is bijvoorbeeld een zonsopgang/zonsondergang simuleren, ik denk dat het vrij eenvoudig is met een simpel i/o-kaartje.
En voor het deel waar de zon aan de horizon is verdwenen kan je kapotte lampen gebruiken

Leuk project overigens!

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-09-2008 00:01:22 ]
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:18:21 #75
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61669714
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En voor het deel waar de zon aan de horizon is verdwenen kan je kapotte lampen gebruiken

Leuk project overigens!
Zeker! Tzt open ik misschien wel een topic, met het risico dat het jaren gaat duren
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:33:43 #76
220836 rinzzz
pi_62248429
Toen ik net de foto van de originele lamp nog eens zag kwam ik tot de conclusie dat de lamp die ik heb helemaal niet dezelfde is als de lamp waar het om gaat. Ik heb hem destijds besteld op Dealextreme, en wanneer je daar besteld krijg je dus uiteindelijk een duplicaat. Ik weet niet of er veel verschil in zit maar ik zeg het maar even als waarschuwing voor de mensen die er nog aan zaten te denken een dergelijke LED-lamp aan te schaffen.

Origineel:

Dealextreme:

pi_62252304
rinzzz, welke verschillen zie je dan? Behalve dat de originele foto van opzij is genomen, en de deal-extreme van voren?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:54:10 #78
220836 rinzzz
pi_62260519
Nou de lamp is sowieso anders, daar hoef je geen expert voor te zijn om dat te zien, en de afstandbediening is ook anders, hele andere opdruk zelfs. Ik weet niet wat het verschil tussen de twee is want ik heb het origineel niet.
pi_62260977
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:54 schreef rinzzz het volgende:
Nou de lamp is sowieso anders, daar hoef je geen expert voor te zijn om dat te zien, en de afstandbediening is ook anders, hele andere opdruk zelfs. Ik weet niet wat het verschil tussen de twee is want ik heb het origineel niet.
Hoezo bestaat er iets als een origineel?

Het komt toch allemaal uit China?
pi_62261554
Ik zie nog steeds het verschil niet tussen die twee lampen, de ab's zijn wel anders, maar de lampen zijn in imho eender
pi_62268148
tvp, lijkt mij ook wel wat
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:31:57 #82
220836 rinzzz
pi_62276475
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:32 schreef verita het volgende:
Ik zie nog steeds het verschil niet tussen die twee lampen, de ab's zijn wel anders, maar de lampen zijn in imho eender
Kijk nóg eens....
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 01:10:08 #83
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_62276993
ik zie maar 1 ab
pi_62278929
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:31 schreef rinzzz het volgende:

[..]

Kijk nóg eens....
Waarom wil je niet gewoon omschrijven wat het verschil volgens jou is? Het randje wat op de eerste foto zwart lijkt, IS namelijk geen zwart, maar ook zilverkleurig.
Niet aan willen geven waar het verschil zit omdat je zelf geen origineel hebt
Of is er misschien geen verschil?

Edit: ik HEB de originele via Ebay, en zij zien er soms uit als op foto twee, en soms als op foto éen. Kwestie van lichtinval
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:25:43 #85
220836 rinzzz
pi_62279757
Laat ik het zo zeggen, zijn er mensen die het verschil níet zien!?

Denk aan (ik noem maar een gek voorbeeld) kleur -wit//beige-, materiaal -plastic//metaal-het feit dat het plastic op de bovenkant bij de 'namaak versie' doorloopt in plaats van dat er aparte schotjes zitten. Weet het niet hoor. Ik wil verder niet zeggen dat het rommel is, ik heb het zelf en het werkt, maar mensen mogen er wel bewust van zijn, dat is het enige dat ik er mee wilde zeggen. Ik ben zelf namelijk benieuwd óf er nu daadwerkelijk een verschil tussen de twee is, aangezien ik dacht identiek dezelfde te hebben als op foto 1, maar later zag dat dit dus niet zo was.
pi_62280339
Rinzzz, dit is een serieuze vraag. Fotografeer je wel eens?
Dan kan het je toch niet ontgaan zijn dat er verschil zit in mét flitser en face fotograferen en zonder flitser en profiel fotograferen. Wit wordt dan beige/cremig.
Het maakt mij verder niet uit hoor, dit is ook het laatste wat ik erover zeg. Als jij ze verschillend vindt, prima
pi_62280393
Sorry maar nogmaals, er bestaat niet zoiets als een origineel, er zijn meerdere varianten te koop op de markt, allemaal uit China en allemaal nét een beetje anders.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:59:39 #88
220836 rinzzz
pi_62280564
pi_62331226
wat zijn de ervaringen met de Philips Living Colors? Als sfeerverlichting. En wat kost zoiets?
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:46:46 #90
67385 ROG
Go on, say it.
pi_62340042
Grote Living Colors doet het goed, als sfeer-/bijverlichting en kost nu zo'n 120,- gemiddeld geloof ik? Je kan het bijv. combineren met (kleuren-)LED-strips van IKEA onder bijv. meubilair geplakt, dan krijg je met weinig inspanning/budget een leuk resultaat als je 't allemaal op dezelfde kleur aanzet. Lamp uit de OP erbij om ontopic te blijven en je bent spekkoper voor nog geen ¤ 250,-.
pi_63830625
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:25 schreef rinzzz het volgende:
Laat ik het zo zeggen, zijn er mensen die het verschil níet zien!?

[ afbeelding ]

Denk aan (ik noem maar een gek voorbeeld) kleur -wit//beige-, materiaal -plastic//metaal-het feit dat het plastic op de bovenkant bij de 'namaak versie' doorloopt in plaats van dat er aparte schotjes zitten. Weet het niet hoor. Ik wil verder niet zeggen dat het rommel is, ik heb het zelf en het werkt, maar mensen mogen er wel bewust van zijn, dat is het enige dat ik er mee wilde zeggen. Ik ben zelf namelijk benieuwd óf er nu daadwerkelijk een verschil tussen de twee is, aangezien ik dacht identiek dezelfde te hebben als op foto 1, maar later zag dat dit dus niet zo was.
Volgens mij heb je teveel betaald voor die lampen en probeer je jezelf nu gerust te stellen door te melden dat het andere lampen zijn.
Geloof me; beide lampen zijn hetzelfde.

Ik heb de versie bij de Formido (in Winsum) in m'n handen gehad (in de aanbieding voor 59 euro) en de versie van DX (in september 26 euro voor GU10 versie)...
Géén verschil, behalve de prijs en de tekst op de afstandbediening.

De lampen hangen nu overigens!

Hier de foto's:
DealExtreme ervaringentopic #28: Waar nieuwe mensen komen
pi_63831965
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:23 schreef verita het volgende:

[ afbeelding ]

Groen

[ afbeelding ]

Blauw

[ afbeelding ]

Geel

[ afbeelding ]

Paars

[ afbeelding ]

Roze

[ afbeelding ]

Oranje

[ afbeelding ]
Bedankt voor de kleuren foto's!
Hij ziet er erg leuk uit!
  zondag 7 december 2008 @ 22:06:08 #93
220836 rinzzz
pi_63835337
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Volgens mij heb je teveel betaald voor die lampen en probeer je jezelf nu gerust te stellen door te melden dat het andere lampen zijn.
Geloof me; beide lampen zijn hetzelfde.

Ik heb de versie bij de Formido (in Winsum) in m'n handen gehad (in de aanbieding voor 59 euro) en de versie van DX (in september 26 euro voor GU10 versie)...
Géén verschil, behalve de prijs en de tekst op de afstandbediening.

De lampen hangen nu overigens!

Hier de foto's:
DealExtreme ervaringentopic #28: Waar nieuwe mensen komen
Daar ging het mij niet om. Ik probeerde de lampen niet af te kraken, en daarnaast heb ik er geloof ik 23 dollar voor betaald tov de 59 euro die jij betaald hebt. Ik wist ook niet of er een verschil in zat, ik maakte de opmerking om mensen er op te attenderen dat het niet hetzelfde is wat er gekocht wordt, maar daarbij weet ik niet of er ook een verschil is in lichtopbrengst e.d. Als dat verschil er niet is, en het puur een verschil in materiaal is, dan raad ik alle mensen hier aan het lampje op dealextreme aan te schaffen aangezien dat dan vele malen goedkoper is.
pi_63835477
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:06 schreef rinzzz het volgende:

[..]

Daar ging het mij niet om. Ik probeerde de lampen niet af te kraken, en daarnaast heb ik er geloof ik 23 dollar voor betaald tov de 59 euro die jij betaald hebt. Ik wist ook niet of er een verschil in zat, ik maakte de opmerking om mensen er op te attenderen dat het niet hetzelfde is wat er gekocht wordt, maar daarbij weet ik niet of er ook een verschil is in lichtopbrengst e.d. Als dat verschil er niet is, en het puur een verschil in materiaal is, dan raad ik alle mensen hier aan het lampje op dealextreme aan te schaffen aangezien dat dan vele malen goedkoper is.
Ik heb er 26 euro voor betaald, die van de Formido waren 59 euro en zijn hetzelfde als die van DX.

En 23 dollar? Lijkt me sterk... Waar heb je die gehaald voor dat geld?
pi_63844908
Bij de Lidl komen a.s. donderdag ook color changing lampen in de aanbieding. Ook met ledjes, maar dan weer zonder afstandbediening. Ik denk dat deze dus continue roteren qua kleur. Zijn ze 5 of 6 euro.
pi_73734270
Ze staan op Marktplaats (hier hier ik heb er zelf een gekocht vind het wel een cool ding. Mooi licht, inderdaad geen vervanging voor normale lamp maar achter de bank staat het erg sfeervol! Leuke kleurtjes.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')