Ik neem aan dat het tegelijk kan, tis een infrarood AB. Maar ik had maar 1 lamp branden, dus ik kan er niets over zeggen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:22 schreef Boschkabouter het volgende:
Hoe kun je die lampjes aansturen? Is dat 1 afstandbediening voor alle lampjes? Of moeten alle lampen apart aan- en uitgezet worden?
* verita is een meisjequote:Op donderdag 28 augustus 2008 01:01 schreef rinzzz het volgende:
Echt super vet! Heb er inmiddels ook een besteld. Bedankt voor de moeite voor het maken van foto's kerel, dit bevestigd enkel waarom ik die lamp ook weer zo graag wilde hebbenSfeer!
Ook bedankt voor de foto's, "kerel".quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:06 schreef verita het volgende:
[..]
* verita is een meisje![]()
Maar ik was ook positief verrast. Alleen bedenk wel: een foto is verzameld licht, he? Dus je oog ziet minder dan er nu op de foto staat qua kleur. En een gedeelte van de kleur weerkaatsing komt natuurlijk door de muren die dichtbij staan, in een open ruimte zal het licht meer verspreiden.
Anders valt het straks erg tegen bij je thuis.
Je hebt een pmmetje.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Ook bedankt voor de foto's, "kerel".
Ziet er goed uit!
Ik denk dat ik er 4 bestel.
De LIDL heeft nu spotjes in de aanbieding!
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20080828.index
Bedankt voor het linkje!quote:
Wat voor lamp is dat? Ook van dealextreme?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:23 schreef verita het volgende:
En dan nu de foto's. Ik ben dan voor een test onder dezelfde omstandigheden, anders is het niet eerlijk. Ik heb niet alle kleuren op de foto gezet! Ik heb vanmiddag om half vijf foto's genomen (trieste dag, maar hey, wel daglicht) en vanavond heb ik vanuit dezelfde positie weer foto's genomen. De camera is een waardeloze digitale camera, geen flits gebruikt, dus grofkorrelig. Onze muren in de gang zijn creme-kleur. Mijn conclusie: Voor echt verlichting tijdens de dag/nacht is het minder geschikt, maar voor sfeer des te meer! Ik ben er blij meeHoop dat jullie die twijfelen wat aan de foto's hebben.
Rood, met daglicht en in donker
[ afbeelding ]
Groen
[ afbeelding ]
Blauw
[ afbeelding ]
Geel
[ afbeelding ]
Paars
[ afbeelding ]
Roze
[ afbeelding ]
Oranje
[ afbeelding ]
Yep. Zie mijn eerdere reacties.quote:Op maandag 15 september 2008 17:44 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wat voor lamp is dat? Ook van dealextreme?
Wat dat betreft zou dit spul ideaal voor je zijn, Draaijerquote:Op maandag 15 september 2008 20:02 schreef draaijer het volgende:
Dit is echt zoooooooooooo ordinair..
Helaas klasse zal zich niet verlagenquote:Op maandag 15 september 2008 20:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou dit spul ideaal voor je zijn, Draaijer
Nee, dat heb je met onderklasse; lager kan niet meer.quote:Op maandag 15 september 2008 20:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Helaas klasse zal zich niet verlagen
Als je je PC kan leren om een IR afstandbediening na te doen, kan je met deze lampen ook al leuke dingen doenquote:Op maandag 15 september 2008 22:20 schreef Hi_flyer het volgende:
TVP. Ik ben van plan om zelf iets dergelijks te maken, maar dan met aansturing via de pc (LabView). Het is de vraag of het dan goedkoper is, waarschijnlijk niet, maar leuk is het wel.
Dan moet je precies weten wat zo'n AB verstuurt, lijkt me nog niet zo makkelijk. Wat ik eigenlijk wil is bijvoorbeeld een zonsopgang/zonsondergang simuleren, ik denk dat het vrij eenvoudig is met een simpel i/o-kaartje.quote:Op maandag 15 september 2008 23:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je je PC kan leren om een IR afstandbediening na te doen, kan je met deze lampen ook al leuke dingen doen
En voor het deel waar de zon aan de horizon is verdwenen kan je kapotte lampen gebruikenquote:Op maandag 15 september 2008 23:37 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dan moet je precies weten wat zo'n AB verstuurt, lijkt me nog niet zo makkelijk. Wat ik eigenlijk wil is bijvoorbeeld een zonsopgang/zonsondergang simuleren, ik denk dat het vrij eenvoudig is met een simpel i/o-kaartje.
Zeker! Tzt open ik misschien wel een topic, met het risico dat het jaren gaat durenquote:Op maandag 15 september 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En voor het deel waar de zon aan de horizon is verdwenen kan je kapotte lampen gebruiken
Leuk project overigens!
Hoezo bestaat er iets als een origineel?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:54 schreef rinzzz het volgende:
Nou de lamp is sowieso anders, daar hoef je geen expert voor te zijn om dat te zien, en de afstandbediening is ook anders, hele andere opdruk zelfs. Ik weet niet wat het verschil tussen de twee is want ik heb het origineel niet.
Kijk nóg eens....quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:32 schreef verita het volgende:
Ik zie nog steeds het verschil niet tussen die twee lampen, de ab's zijn wel anders, maar de lampen zijn in imho eender
Waarom wil je niet gewoon omschrijven wat het verschil volgens jou is? Het randje wat op de eerste foto zwart lijkt, IS namelijk geen zwart, maar ook zilverkleurig.quote:
Volgens mij heb je teveel betaald voor die lampen en probeer je jezelf nu gerust te stellen door te melden dat het andere lampen zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:25 schreef rinzzz het volgende:
Laat ik het zo zeggen, zijn er mensen die het verschil níet zien!?
[ afbeelding ]
Denk aan (ik noem maar een gek voorbeeld) kleur -wit//beige-, materiaal -plastic//metaal-het feit dat het plastic op de bovenkant bij de 'namaak versie' doorloopt in plaats van dat er aparte schotjes zitten. Weet het niet hoor. Ik wil verder niet zeggen dat het rommel is, ik heb het zelf en het werkt, maar mensen mogen er wel bewust van zijn, dat is het enige dat ik er mee wilde zeggen. Ik ben zelf namelijk benieuwd óf er nu daadwerkelijk een verschil tussen de twee is, aangezien ik dacht identiek dezelfde te hebben als op foto 1, maar later zag dat dit dus niet zo was.
Bedankt voor de kleuren foto's!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:23 schreef verita het volgende:
En dan nu de foto's. Ik ben dan voor een test onder dezelfde omstandigheden, anders is het niet eerlijk. Ik heb niet alle kleuren op de foto gezet! Ik heb vanmiddag om half vijf foto's genomen (trieste dag, maar hey, wel daglicht) en vanavond heb ik vanuit dezelfde positie weer foto's genomen. De camera is een waardeloze digitale camera, geen flits gebruikt, dus grofkorrelig. Onze muren in de gang zijn creme-kleur. Mijn conclusie: Voor echt verlichting tijdens de dag/nacht is het minder geschikt, maar voor sfeer des te meer! Ik ben er blij meeHoop dat jullie die twijfelen wat aan de foto's hebben.
Rood, met daglicht en in donker
[ afbeelding ]
Groen
[ afbeelding ]
Blauw
[ afbeelding ]
Geel
[ afbeelding ]
Paars
[ afbeelding ]
Roze
[ afbeelding ]
Oranje
[ afbeelding ]
Daar ging het mij niet om. Ik probeerde de lampen niet af te kraken, en daarnaast heb ik er geloof ik 23 dollar voor betaald tov de 59 euro die jij betaald hebt. Ik wist ook niet of er een verschil in zat, ik maakte de opmerking om mensen er op te attenderen dat het niet hetzelfde is wat er gekocht wordt, maar daarbij weet ik niet of er ook een verschil is in lichtopbrengst e.d. Als dat verschil er niet is, en het puur een verschil in materiaal is, dan raad ik alle mensen hier aan het lampje op dealextreme aan te schaffen aangezien dat dan vele malen goedkoper is.quote:Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij heb je teveel betaald voor die lampen en probeer je jezelf nu gerust te stellen door te melden dat het andere lampen zijn.
Geloof me; beide lampen zijn hetzelfde.
Ik heb de versie bij de Formido (in Winsum) in m'n handen gehad (in de aanbieding voor 59 euro) en de versie van DX (in september 26 euro voor GU10 versie)...
Géén verschil, behalve de prijs en de tekst op de afstandbediening.
De lampen hangen nu overigens!
Hier de foto's:
DealExtreme ervaringentopic #28: Waar nieuwe mensen komen
Ik heb er 26 euro voor betaald, die van de Formido waren 59 euro en zijn hetzelfde als die van DX.quote:Op zondag 7 december 2008 22:06 schreef rinzzz het volgende:
[..]
Daar ging het mij niet om. Ik probeerde de lampen niet af te kraken, en daarnaast heb ik er geloof ik 23 dollar voor betaald tov de 59 euro die jij betaald hebt. Ik wist ook niet of er een verschil in zat, ik maakte de opmerking om mensen er op te attenderen dat het niet hetzelfde is wat er gekocht wordt, maar daarbij weet ik niet of er ook een verschil is in lichtopbrengst e.d. Als dat verschil er niet is, en het puur een verschil in materiaal is, dan raad ik alle mensen hier aan het lampje op dealextreme aan te schaffen aangezien dat dan vele malen goedkoper is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |