Door oprecht tot Hem te bidden, vergeving aan God vragen voor je zonden in de naam van Jezus Christus. En dan blijven bidden, alles te vragen wat je wil weten, etc. God zal je gebeden met de tijd beantwoorden, als je oprecht bent en de waarheid spreekt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:14 schreef ToT het volgende:
En hoe krijg je de bescherming van God? Door je te vernederen tegenover Jezus, maar hoe weet je dat je dat tegenover de echte Jezus doet met al die nepperds die contact met je opnemen?
Gaat een beetje in een kringetje zo.
Dat geloof ik dus niet.. dat er verwacht wordt dat je je op zo'n manier opstelt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:14 schreef ToT het volgende:
En hoe krijg je de bescherming van God? Door je te vernederen tegenover Jezus, maar hoe weet je dat je dat tegenover de echte Jezus doet met al die nepperds die contact met je opnemen?
Gaat een beetje in een kringetje zo.
Had al een email naar mezelf gestuurd net met de OP van dit topicquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:14 schreef Rimpelhond het volgende:
er is ongetwijfelt een makkelijker manier, maar dit is ook al iets minder omslachtig..
je hoeft er bij de paste alleen http:// voor te zetten en het linkt weer door
forum.fok.nl/topic/1182868
forum.fok.nl/topic/1183821
forum.fok.nl/topic/1184549
forum.fok.nl/topic/1185227
forum.fok.nl/topic/1185431
forum.fok.nl/topic/1185670
forum.fok.nl/topic/1185983
forum.fok.nl/topic/1186482
forum.fok.nl/topic/1186708
forum.fok.nl/topic/1186823
Precies!quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:16 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet.. dat er verwacht wordt dat je je op zo'n manier opstelt.
Hij "is" gewoon... en als jij "gewoon" dóet.. dan komt het allemaal wel goed.
FF opslaan in kladblok nu en ff blaas legen en systematisch de WC pot urineren binnen de pot off coursequote:Op zondag 17 augustus 2008 21:16 schreef ToT het volgende:
Als een moderator de OP edit en dan de inhoudt selecteert, het weer afsluit en het in een nieuwe plakt, dan kun je de link naar de laatste er weer aan toevoegen.
Dat lijkt me een heel makkelijke manier.
Of je slaat gewoon de inhoud van je eigen OP even in Kladblok op!
welke zonden ali...quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Door oprecht tot Hem te bidden, vergeving aan God vragen voor je zonden in de naam van Jezus Christus.
Nou, dan doe je het toch niet. Daar hoef je mij niet op aan te spreken.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:19 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
welke zonden ali...
we zijn mens, iedereen eet wel eens een hele doos bonbons leeg... zolang je het niet iedere dag doet kan dat helemaal geen kwaad....
iedereen trapt wel eens op iemands tenen...zijn we mens voor.... helemaal geen probleem... ffe oprecht sorry zeggen, een dikke knipoog over en weer en klaar is kees... kan je allemaal onderling oplossen hoeft geen jezus bij aan te pas te komen.
en dan zijn er ook nog van die dingen....tsja.. hoe zal ik het zeggen... zit jij iedere avond op je knietjes voor je bed nadat je een dvd geript hebt??
(je hebt immers zelf aangegeven dat je het daar niet zo nauw mee neemt.. en toch is het jatten)
Ja God tolereert geen enkele zonde volgens Ali he; de mens, met zijn pikzwarte hart, moet compleet vrij van zonden zijn.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:19 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
welke zonden ali...
we zijn mens, iedereen eet wel eens een hele doos bonbons leeg... zolang je het niet iedere dag doet kan dat helemaal geen kwaad....
iedereen trapt wel eens op iemands tenen...zijn we mens voor.... helemaal geen probleem... ffe oprecht sorry zeggen, een dikke knipoog over en weer en klaar is kees... kan je allemaal onderling oplossen hoeft geen jezus bij aan te pas te komen.
en dan zijn er ook nog van die dingen....tsja.. hoe zal ik het zeggen... zit jij iedere avond op je knietjes voor je bed nadat je een dvd geript hebt??
(je hebt immers zelf aangegeven dat je het daar niet zo nauw mee neemt.. en toch is het jatten)
Dat heeft toch alleen maar enige waarde als we hetzelfde geloven ?quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, maar als Jezus Christus terugkomt om zijn volk op te halen en je hoort daarbij, ga je ten minste niet dood.
Of dat hele stel vertrekt linea recta met hem naar het hiernamaals.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, maar als Jezus Christus terugkomt om zijn volk op te halen en je hoort daarbij, ga je ten minste niet dood.
Genesis 2:7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja God tolereert geen enkele zonde volgens Ali he; de mens, met zijn pikzwarte hart, moet compleet vrij van zonden zijn.
Ali, even wat anders: hoe kom je op het idee dat de ziel niet zou bestaan?
OKay, daar kan ik in meegaan.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Genesis 2:7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.
Je bent dus een levende ziel ipv dat je er een hebt.
quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:34 schreef nokwanda het volgende:
Over zonden gesproken. Ik denk dat er een heel grote zonde is die ten grondslag ligt ana alle anderen, in welke religie dan ook, omdat mensen nu eenmaal op een bepaalde manier zijn. En dat is dat de meeste mensen oneerlijk zijn tegenover zichzelf. Niet eerlijk zijn over hun eigen motivaties en drijfveren en er alles aan doen om dingen tegenover zichzelf en de wereld te rechtvaardigen. Daaruit komen leugens voort die men zo weet te verkopen dat men ze zelf gelooft.
Maar dit is toch belangrijk joh. Gaat om je LEVEN weetjewel, waar je er maar 1 van hebt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:36 schreef ToT het volgende:
Tja ik zie het tegen die tijd wel weer, ALS dit doemscenario zich gaat voordoen. Ik ben al een keer een beetje in die hype rond de Codex Alimentatrius getrapt. Ik laat me niet zo snel meer bang maken!
Ik kan er alleen niet goed tegen dat mensen onderling elkaar zo vaak aanspreken op zaken uit het verleden en ook dat mensen elkaar onderling zo vaak beoordelen op foutief handelen. Alsof mensen onderling constant voor rechter spelen ook zo komt het wel eens over. Heb je in het verleden ooit iets fout gedaan dan wordt dat al snel 20 jaar later nog eens opgerateld terwijl het allang verleden tijd is. Zo blijft het moeilijk om afstand te doen van je verleden, je leeft dan anders in het heden en mensen blijven jou herinneren aan het verleden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:36 schreef ToT het volgende:
Tja ik zie het tegen die tijd wel weer, ALS dit doemscenario zich gaat voordoen. Ik ben al een keer een beetje in die hype rond de Codex Alimentatrius getrapt. Ik laat me niet zo snel meer bang maken!
Volgens Ali is er geen ziel: na onze dood worden we wormenvoer en worden we naderhand weer gereïncarneerd in een nieuw lichaam. We houden op te bestaan en dan ineens bestaan we weer, door de hulp van God.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
OKay, daar kan ik in meegaan.
Maar hoe zie jij dit?
Is die ziel dan alleen gekoppeld aan het lichaam en verdwijnt die op het moment van overlijden van het lichaam, of is de ziel blijvend (in jouw visie dan toch mits gehoorzaam aan bijbelse wetten)?
Jouw lichaam + de levensadem van God = levende ziel. Die levensadem van God zorgt ervoor dat er metabolisme plaatsvindt in normaal gesproken dode materie.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
OKay, daar kan ik in meegaan.
Maar hoe zie jij dit?
Is die ziel dan alleen gekoppeld aan het lichaam en verdwijnt die op het moment van overlijden van het lichaam, of is de ziel blijvend (in jouw visie dan toch mits gehoorzaam aan bijbelse wetten)?
Maar Jezus doet jou veranderen en zet je daar overheen. Als mensen dan kansloos gaan doen over dingen van 20 jaar geleden, raakt dat je in principe ook niet meer zoveel. Je bent veranderd, doet het nu wel goed, dus dat was iets van vroeger.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:41 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik kan er alleen niet goed tegen dat mensen onderling elkaar zo vaak aanspreken op zaken uit het verleden en ook dat mensen elkaar onderling zo vaak beoordelen op foutief handelen. Alsof mensen onderling constant voor rechter spelen ook zo komt het wel eens over. Heb je in het verleden ooit iets fout gedaan dan wordt dat al snel 20 jaar later nog eens opgerateld terwijl het allang verleden tijd is. Zo blijft het moeilijk om afstand te doen van je verleden, je leeft dan anders in het heden en mensen blijven jou herinneren aan het verleden.
Het opbouwen van een of andere reputatie zal het zijn en dan hoeft het niet eens een compleet foute reputatie te zijn, zelfs al maak je weinig misstappen dan nog heb je een bepaalde reputatie.
En dan kun je wel Jezus hebben die zondes vergeeft, als mensen dat onderling niet doen dan heb je er nog vrij weinig aan omdat je in dit leven nu eenmaal onder mensen leeft en constant met mensen te maken hebt en krijgt.
Wat niet wil zeggen dat ik zelf niet vaak genoeg zie dat ik mij er schuldig aan maak. Dagelijks zelfs betrap ik mij op dingen waarvan ik denk: dat zie je soms in een ander, je vindt het niet leuk en toch doe je nu hetzelfde.quote:
Joh er zijn zo veel dingen in het ECHTE i.p.v. het theoretische leven waar ik me druk genoeg om maak.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar dit is toch belangrijk joh. Gaat om je LEVEN weetjewel, waar je er maar 1 van hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |