Ik heb net Platform gelezen. Wat een kutboek. Hetzelfde gezanik als altijd, een voorspelbaar plot, en ik ben geen inzicht rijker geworden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:09 schreef Mainport het volgende:
Platform is een van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen. Elementaire deeltjes en De mogelijkheid van een eiland vind ik wat minder aan.
Ik begon zelfs nog redelijk optimistisch aan het boek: "Hey, mijn vader is ook net doodgegaan!" Maar helaas, het boek heeft me niets opgeleverd. Geen herkenning, geen hoop, zelfs geen deceptie. Niets. Het is een nietsig boek.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:46 schreef Mainport het volgende:
Ik weet niet wat een grotere inkopper is, dat je een vrouw bent of dat je Tirza een goed boek vindt.
Het is een enorm ego-boek, het is een giftige eigenliefde vermomd als literatuur. Hij is een charlatan die alleen kan excelleren in deprimeren. Er is niemand die wat aan zijn literatuur heeft, behalve dan zwelgers en zwartkijkers, de mensen die aan de kant staan en smakeloze grappen maken als iemand dreigt te slagen.quote:
Daarom vind Claudia het waarschijnlijk ook niet zo leuk. Het heeft maar weinig met Chicklit van doen. Voor mij is het allemaal zeer herkenbaar.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:03 schreef Mainport het volgende:
Hij legt het diepste van de mannelijke ziel bloot.
Je had zo ontzettend gelijk, zodiakk. Ik betreur dat ik Platform heb meegenomen op vakantie, maar ik heb mijn lief wel deze ellende kunnen besparen. Dat is ook wat waard.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:02 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Het is een enorm ego-boek, het is een giftige eigenliefde vermomd als literatuur. Hij is een charlatan die alleen kan excelleren in deprimeren. Er is niemand die wat aan zijn literatuur heeft, behalve dan zwelgers en zwartkijkers, de mensen die aan de kant staan en smakeloze grappen maken als iemand dreigt te slagen.
quote:
Blijkbaar ben je een mannelijke ziel in nood.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:03 schreef Mainport het volgende:
Hij legt het diepste van de mannelijke ziel bloot.
Goed om te weten wat voor vlees men in de kuip heeft met liefhebbers van Houellebecq.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:16 schreef LXIV het volgende:
Als H. beschrijft hoe hij zich voelt wanneer hij onder de campingdouche staat terwijl er een groepje 15-jarige meisjes zich daar naakt wast, dan kan ik me daar wel in vinden ja. Inclusief alle tragiek ervan.
Wanneer je zelf nog 24 bent, of homoseksueel, dan zal al die nood je vreemd zijn. Dat geloof ik ook. Dat komt dan nog wel.
Kun je dan niet een ferme ganzenveer of calligrafeerpen beetnemen en overal fiks het woord 'meisjes' door 'jongens' vervangen? Of verstoort dat de illusie en verliest het dan zijn effect? Het is maar een hypothese, maar ik kan me voorstellen dat een vintage nicht net zo opgewonden raakt van 15-jarige douchende (het liefst elkaar inzepende) blote jongens als een belegen hetero van 15-jarige douchende beschuimde blote meisjes.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:16 schreef LXIV het volgende:
Wanneer je zelf nog 24 bent, of homosexueel, dan zal al die nood je vreemd zijn. Dat geloof ik ook. Dat komt dan nog wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |