Reïncarnatie, of dat we telkens een stapje hoger komen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:52 schreef Topspin het volgende:
Soms denk ik ook wel eens dat we nu ook in een hiernamaals leven
Dat dit een hiernamaals is van een vorig leven waar we massaal leefbaar in zijn als het ware en dat na dit leven weer een ander hiernamaals komt.
Dat we telkens een stap hoger gaan ook qua technologie, dat het hierna misschien echt allemaal virtueel gaat zijn en in 3D met video, games en entertainment. Dat er dus naast de realiteit ook werelden mogelijk zijn overal die veel veelzijdiger zijn. Kan natuurlijk ook in dit leven maar denk niet dat het binnen 100 jaar mogelijk is of het moet echt ineens rap gaan zoals internet ook redelijk rap is gegaan net zoals games en films.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Reïncarnatie, of dat we telkens een stapje hoger komen?
Nee, ik verkondig bijbels christelijk geloof, gefundeerd op gehoorzaamheid aan Gods wetten en geloof in Jezus Christus. Het heeft niets met ZDA als aparte tak te maken. Het feit dat ik zo extreem overkom is omdat praktisch de hele christelijke wereld compromissen heeft gedaan en leert dat je alleen Jezus hoeft aan te nemen en that's it. De bijbel is heel duidelijk: Gehoorzaamheid aan God én geloof in Jezus Christus.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:42 schreef ToT het volgende:
Ik hoop juist dat je het licht een beetje gaat zien joh. Mij zul je nooit overtuigen, maar ik hoop dat we jouw geest een beetje kunnen verruimen.
God IS niet slecht, Jezus IS gewoon goed, maar zoals ze in de Bijbel beschreven staan komen ze soms erg goed maar ook soms erg negatief over, en wat ik van jou begrijp over de ZDA is dat ze heel sterk aan de extreme uiterste aspecten van God en Jezus hangen: DIT is goed en DAT is fout en als je God gehoorzaamt wacht je eeuwige liefde en zo niet, dan word je vernietigd.
Nee, God is een God van vergeving, maar zeker NIET van tolerantie! Dat zijn 2 heel verschillende dingen. God haat de zonde. Hij is bereid iedereen die de zonde doet te vergeven mits ze zich bekeren en hun wegen willen veranderen. Maar God tolereert geen zonde, God haat de zonde, wil het opruimen en verplaatsen voor wat anders. Zonder gehoorzaamheid aan God kan dat niet, want ongehoorzaamheid aan God ís zonde.quote:Is God geen God van tolerantie en liefde?
Ja, maar wat jij liefde noemt, is geen liefde. Wat jullie liefde noemen, is tolerantie van elkaars zonden, omdat je allemaal zondigt en geen zin hebt om dat te onderkennen, verantwoordelijkheid ervoor te nemen en er iets aan te doen. Dat is geen liefde. Dat is elkaar de hand boven het hoofd houden. God tolereert dat niet tot in de eeuwigheid.quote:Is liefde voor de medemens niet belangrijker dan wat voor naam we God geven en hoe letterlijk we bepaalde wetjes van Hem opvolgen?
Verbroedering in onwaarheid ja. Verbroedering gesticht door middel van volkeren tegen elkaar opzetten, elkaar uit laten moorden, racisme en haat kweken, genocides plegen, walgelijke oorlogen voeren. En jij keurt dat goed?quote:Jij ziet verbroedering van culturen als de ondergang van de wereld: mensen slachten elkaar af, God wordt er uit geflikkerd, je raakt al je bezittingen kwijt en je wordt onderdrukt.
Nee! Je hart zit vol bedrog. Of wil jij ontkennen dat je vaak genoeg gevoelens van gierigheid, racisme, overdreven lust, egoïsme, neerbuigendheid, arrogantie hebt? Jouw hart en dat van iedereen hier is zeker zuiver van alles wat 'niet liefde' is? Ga toch weg man. Geloven dat je pure liefde bent en echte liefde in je hart zit, is zo hypocriet als de pest. We hebben allemaal verdorvenheden in ons, zijn allemaal op zijn tijd evil. Dat kan je negeren of je kan er wat aan willen doen. God roept ons op het matje en zegt 'vraag vergeving voor je zonden en ik zal je hart zuiveren'. Dat kan je niet in je eentje, want je hart is niet zuiver.quote:Verbroedering is NAASTENLIEFDE! DAT zit in je hart! Of je het nou God wil noemen of moraal: het gaat om naastenliefde voor de medemens!
Aha, het zijn de omstandigheden! Dus IEDEREEN heeft dan slechte omstandigheden gehad. Hoe komt dat dan? Waarom komen die slechte omstandigheden vandaan? Van het feit dat mensen van nature liefdevol zijn? Zou het dan niet allemaal van den beginnen af perfect moeten zijn geweest? Blijkbaar is er ergens toch iets mis gegaan waardoor nu iedereen geen ideale omstandigheden heeft. Of nee, jij bent natuurlijk wel pure liefde, jij bent nooit jaloers en egoïstisch, jij bent een uitzondering want jij hebt je ontdaan van de slechte invloeden van je jeugd en omgeving en bent nu perfect en hebt nóóit meer slechte gevoelens of ideeën! Je logica klopt niet.quote:De mens IS niet van nature slecht: bepaalde ervaringen en omstandigheden kunnen er voor zorgen dat mensen slechte dingen kunnen gaan doen: armoede, slechte jeugd, verkeerde vrienden, opbouwende irritaties, jaloezie om eigendommen enz.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben geen hond van Pavlov. Ik vind het zeer arrogant en neerbuigend om te denken dat mensen die niet denken zoals jou en wel in de bijbel geloven als een diepgaander boek dan dat zo in elkaar zitten.quote:De Bijbel leert ons waardevolle lessen om dit soort bitterheid te voorkomen, maar het werkt via een psychologisch trucje: beloning bij goed gedrag en straf voor overtreding van de wetten.
Lees eens wat werk van historici en kom dan nog een keer terug met je bewering dat er geen bewijs voor Jezus is. Het is ongelooflijk dwaas om dat in 2008 nog te ontkennen.quote:Niets of niemand heeft ooit aan kunnen tonen dat God of Jezus bestaan
Misschien bestaat Hij dus toch wel? Wie weet? Open je geest zoals ik al zei!quote:en toch geloven een miljard (of twee?) mensen in de Christelijke God.
Opnieuw extreem arrogant en neerbuigend om mij en 1/3 van de wereldbevolking af te schilderen als een stel honden die als robots reageren op koekjes die zelf niet kunnen nadenken en niet kunnen begrijpen wat jij wel begrijpt. Of heb jij toevallig de prijs van meest intelligente persoon die het universum ooit gekend heeft gewonnen? Waar haal jij je wijsheid vandaan? Van al die jaren bijbelstudie die je hebt gedaan? Wat een walgalijke arrogantie.quote:Het trucje van de Bijbel werkt dus goed om mensen te overtuigen.
Als een kankergezwel wat de hele westerse wereld debiliseert en het denkvermogen tot het niveau als in india terugbrengt ja. Je weet niet eens wat de new age stroming inhoudt, je weet niet waar het vandaan komt, je weet niet waar je mee te maken hebt, je weet niet welke doelen het stelt, je weet helemaal niets van de stroming waar je zelf door gedupeerd bent. Lees eens een ander boek dan het spirituele vergif wat je hier verspreidt. Ik heb enkele bronvermeldingen in dit topic gegeven dus dat lijkt me een goed begin voor jou.quote:Eenmaal vanuit dat geloof zullen veel mensen ongetwijfeld mooie spirituele ervaringen opdoen, maar het Christelijk geloof is niet uniek daarin.Andere geloofsstromingen groeien ook steeds verder, ieder door hun eigen kracht en ook de New Age stroming komt steeds verder in opmars.
Aha, de ECHTE lessen van Jezus! Wat zijn die dan? Jij met al je jaren bijbelstudie weet dat ongetwijfeld wel! Zal ik je vast een hint geven?quote:Mensen die een spirituele stroming van de New Age aanhangen zijn niet bang voor God, haten hem niet en verwerpen hem niet. Sommigen zien Hem alleen anders dan degenen die de Bijbel extreem letterlijk opvatten. Sommigen geloven ook in Jezus, maar geloven niet in dat je op dezelfde manier met Hem om moet gaan als mensen 2000 jaar geleden in de woestijnlanden moesten doen; onze cultuur is anders, de mens heeft zich verder ontwikkeld, mensen hebben andere inzichten gekregen; misschien is het nu tijd om de ECHTE lessen van Jezus te ontvangen, zoals Hij er met Judas over gesproken had: het koninkrijk van God IS al om ons heen; wij LEVEN er al in! Wij zijn geen verschoppelingen die vergeven moeten worden: wij ontvangen God's liefde al!
Je leeft in harmonie met je zondige hart wat jou vertelt dat alles vrolijk en tralalala is en dat er geen God is die jou tot gehoorzaamheid roept. Dat is jouw 'oerbron' ja.quote:Of je nou gelooft of we één met de Oerbron zijn of niet maakt niet uit; wij leven in harmonie met God!
Waar haal jij de arrogantie vandaan om te beweren dat ik bang ben?quote:Natuurlijk zijn er mensen die misdaden plegen, maar ondanks dat men roept dat de maatschappij aan het verharden is, zijn wij veel beter af dan de mensen in de middeleeuwen die gebukt gingen onder de Katholieke onderdrukking: de haat en angst tegenover het onbekende is sterk aan het verdwijnen.
Dat is iets moois....niet iets wat je moet vrezen.
Eenheid in waarheid ja, geen eenheid in leugens en misleiding. In waarheid zal er ware naastenliefde zijn.quote:Naastenliefde voor de medemens is constructief, niet destructief.
Eenheid onder de culturen is wat de mensheid zal redden, niet wat het zal vernietigen!
Komt beter over als eeuwig boete doenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:08 schreef ToT het volgende:
Wat de bewustszijnsstijging betreft: dat is wat veel "New Agers" geloven dat dat in 2012 zal gebeuren. Ook heb ik vele jaren geleden een film op tv gezien die hier over ging: in het hiernamaals werd je niet beoordeeld op goede of kwade daden, maar op intelligentie en moed. Was je goed genoeg, dan kon je naar "de volgende stap", maar het werd nooit echt duidelijk wat dat was.
ik geloof dat ook wel die bewustzijnsstijging , het werd een keer tijd , zelfs op fok zie je dat dagelijks dat het tijd word .quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:08 schreef ToT het volgende:
Hmmm het is niet nieuw te geloven dat je na je dood in een technologische wereld terecht zult komen. In stripverhaaltjes van 25 jaar geleden kwamen er al The Matrix-achtige aspecten voor. Ik moet toegeven dat ook ik veel met dit idee gespeeld heb; voor mijn gevoel was dit leven niet echt; het was een experiment waarin ik geobserveerd werd en de onderzoekers die dat deden konden mijn echte lichaam zo wekken, en dan zou ik dus in dit leven dood zijn.
Wat de bewustszijnsstijging betreft: dat is wat veel "New Agers" geloven dat dat in 2012 zal gebeuren. Ook heb ik vele jaren geleden een film op tv gezien die hier over ging: in het hiernamaals werd je niet beoordeeld op goede of kwade daden, maar op intelligentie en moed. Was je goed genoeg, dan kon je naar "de volgende stap", maar het werd nooit echt duidelijk wat dat was.
Dat is wel hoe veel mensen tegen reïncarnatie kijken ja, behalve die boetedoening.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:12 schreef Topspin het volgende:
[..]
Komt beter over als eeuwig boete doen
Al maak je in dit leven 10000 fouten, als je een volgend leven 10 minder maakt dan ben je al vooruitgegaan en zul je na 100 levens uiteindelijk het leven onder de knie hebbenHeb je vervolgens alles onder de knie dan wordt je misschien geboren als een compleet ander wezen dan menselijk of als een ander mens met ander karakter en persoonlijkheid zodat je weer een nieuwe marathon moet gaan lopen met allemaal lessen te leren?
Die boete doe je dan in dit leven volgens mij via karma. Zuip je iedere dag 2 kratten bier dan krijg je op je 40ste pijn aan de lever, zoek je met iedereen ruzie dan hou je niemand meer over en zul je vaker een blauw oog oplopen en hou je je dan je hele leven alleen maar bezig met 1 ding dan mis je de rest van het mooie dat ook aantrekkelijk kan zijn zoals Ali een beetje doet met het Christelijke waardoor hij eigenlijk zichzelf blind staart op 1 vis in de zee.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is wel hoe veel mensen tegen reïncarnatie kijken ja, behalve die boetedoening.
Ik geef toe dat ik soms een beetje te veel lol in deze 11 topics heb gehad (ik ben trouwens 33), maar ik denk dat ik me wel aardig verdiept heb in diverse spirituele stromingen. Ik ben zeer kritisch en ik vind het juist daarom ook jammer dat je gestopt bent met de discussie over slavernij en vrouwonvriendelijkheid in de Bijbel en dat je nu zo in de aanval gaat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Tot, ik kan je gewoon kwalificeren als een dwaas.
Lees eens wat boeken, kijk eens wat video's, verdiep je eens in iets anders dan wat je tot nu toe hebt gedaan, denk eens kritisch na over ALLES wat je gelooft, hoeveel bewijs je nou eigenlijk hebt voor alles wat je gelooft, en probeer dan nog een keer een discussie met me aan te gaan, misschien dat ik je dan serieus kan nemen. En word ook eens volwassen, hoe oud was je nou, 31? Je lijkt wel een kind van 16.
Ach vanaf maandag moet ik weer naar het werk toe i.p.v. dat ik het thuis doe, dus dan ben ik ook een stuk minder online en ben ik dus ook een stuk minder in deze discussie te vinden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:43 schreef Topspin het volgende:
Moet dan toegeven dat ik nog steeds teveel online actief ben maar ben me wel bewust daarvan en ik zoek ook andere activiteiten op vaak genoeg nog maar niet zoals ik het zou willen in mijn leven maar ik ben amper 30 dus heb nog een hele tijd te gaan. Het online trekt me dus erg aan dus sowieso niet slecht als het staat voor vermaak eigenlijkDan denk ik soms wel eens ..." Alweer 7 uur besteedt aan internet maar ook de gedachte dat het door de beugel kan want tv kijken is ook niet alles en zo hoeft mijn leven niet bol te staan van activiteiten waardoor ik de hele dag aan het jagen ben".
dan stel ik voor dat jij gehoorzaam bent aan jouw god en aan jouw jezus .quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, ik verkondig bijbels christelijk geloof, gefundeerd op gehoorzaamheid aan Gods wetten en geloof in Jezus Christus. Het heeft niets met ZDA als aparte tak te maken. Het feit dat ik zo extreem overkom is omdat praktisch de hele christelijke wereld compromissen heeft gedaan en leert dat je alleen Jezus hoeft aan te nemen en that's it. De bijbel is heel duidelijk: Gehoorzaamheid aan God én geloof in Jezus Christus.
[..]
Wat god denkt en weet en bedoeld kunnen we alleen maar raden , dat is dus iets wat je individueel uit moet maken voor jezelf .quote:Nee, God is een God van vergeving, maar zeker NIET van tolerantie! Dat zijn 2 heel verschillende dingen. God haat de zonde. Hij is bereid iedereen die de zonde doet te vergeven mits ze zich bekeren en hun wegen willen veranderen. Maar God tolereert geen zonde, God haat de zonde, wil het opruimen en verplaatsen voor wat anders. Zonder gehoorzaamheid aan God kan dat niet, want ongehoorzaamheid aan God ís zonde.
[..]
Wat wij liefde noemen IS liefde , we zien het zo , we ervaren het zo , en we leven het zo , dat is de definitie van werkelijkheidquote:Ja, maar wat jij liefde noemt, is geen liefde. Wat jullie liefde noemen, is tolerantie van elkaars zonden, omdat je allemaal zondigt en geen zin hebt om dat te onderkennen, verantwoordelijkheid ervoor te nemen en er iets aan te doen. Dat is geen liefde. Dat is elkaar de hand boven het hoofd houden. God tolereert dat niet tot in de eeuwigheid.
[..]
Jij gebruikt de bijbel nu toch ook om geloven tegen elkaar op te zetten ?quote:Verbroedering in onwaarheid ja. Verbroedering gesticht door middel van volkeren tegen elkaar opzetten, elkaar uit laten moorden, racisme en haat kweken, genocides plegen, walgelijke oorlogen voeren. En jij keurt dat goed?
[..]
Je hart zit alleen vol bedrog als je dat zelf vind en je omgeving , jij denkt echt dat jij leeft en wij een stel robots zijn die niks doen en niet nadenken en dingen negeren . En al was dat zo .. iedereen mag toch zelf bepalen wat ie doet en gelooft ? als wij zeggen dat alleen te doen , wie ben jij dan ? doe jij zoals jij denkt dat het goed is en laat andere het doen zoals hun vinden dat het goed is .quote:Nee! Je hart zit vol bedrog. Of wil jij ontkennen dat je vaak genoeg gevoelens van gierigheid, racisme, overdreven lust, egoïsme, neerbuigendheid, arrogantie hebt? Jouw hart en dat van iedereen hier is zeker zuiver van alles wat 'niet liefde' is? Ga toch weg man. Geloven dat je pure liefde bent en echte liefde in je hart zit, is zo hypocriet als de pest. We hebben allemaal verdorvenheden in ons, zijn allemaal op zijn tijd evil. Dat kan je negeren of je kan er wat aan willen doen. God roept ons op het matje en zegt 'vraag vergeving voor je zonden en ik zal je hart zuiveren'. Dat kan je niet in je eentje, want je hart is niet zuiver.
[..]
Je draaft door .quote:Aha, het zijn de omstandigheden! Dus IEDEREEN heeft dan slechte omstandigheden gehad. Hoe komt dat dan? Waarom komen die slechte omstandigheden vandaan? Van het feit dat mensen van nature liefdevol zijn? Zou het dan niet allemaal van den beginnen af perfect moeten zijn geweest? Blijkbaar is er ergens toch iets mis gegaan waardoor nu iedereen geen ideale omstandigheden heeft. Of nee, jij bent natuurlijk wel pure liefde, jij bent nooit jaloers en egoïstisch, jij bent een uitzondering want jij hebt je ontdaan van de slechte invloeden van je jeugd en omgeving en bent nu perfect en hebt nóóit meer slechte gevoelens of ideeën! Je logica klopt niet.
[..]
Dat laat jij toch zien ? heb je enig idee wat je allemaal gezegt hebt ?quote:Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben geen hond van Pavlov. Ik vind het zeer arrogant en neerbuigend om te denken dat mensen die niet denken zoals jou en wel in de bijbel geloven als een diepgaander boek dan dat zo in elkaar zitten.
[..]
Er is geen bewijs voor de jezus die jij beschrijft .quote:Lees eens wat werk van historici en kom dan nog een keer terug met je bewering dat er geen bewijs voor Jezus is. Het is ongelooflijk dwaas om dat in 2008 nog te ontkennen.
[..]
mensen maken zelf uit waar ze zich voor open willen stellen net zoals jij ook dat recht hebt .quote:Misschien bestaat Hij dus toch wel? Wie weet? Open je geest zoals ik al zei!
[..]
Een stel honden en robots is beter dan in de klauwen te zitten van satan en meerdere maken gedood worden en te worden verbannen uit de hemel . VERVELEND EN ONEERLIJK HE als je medemens je geen enkele kans geeft .quote:Opnieuw extreem arrogant en neerbuigend om mij en 1/3 van de wereldbevolking af te schilderen als een stel honden die als robots reageren op koekjes die zelf niet kunnen nadenken en niet kunnen begrijpen wat jij wel begrijpt. Of heb jij toevallig de prijs van meest intelligente persoon die het universum ooit gekend heeft gewonnen? Waar haal jij je wijsheid vandaan? Van al die jaren bijbelstudie die je hebt gedaan? Wat een walgalijke arrogantie.
[..]
Nog ff en alleen jij bent de goede en de rest van gods schepping keur jij af , je hebt nu al een heel groot deel van de wereldbevolking te pakken .quote:Als een kankergezwel wat de hele westerse wereld debiliseert en het denkvermogen tot het niveau als in india terugbrengt ja. Je weet niet eens wat de new age stroming inhoudt, je weet niet waar het vandaan komt, je weet niet waar je mee te maken hebt, je weet niet welke doelen het stelt, je weet helemaal niets van de stroming waar je zelf door gedupeerd bent. Lees eens een ander boek dan het spirituele vergif wat je hier verspreidt. Ik heb enkele bronvermeldingen in dit topic gegeven dus dat lijkt me een goed begin voor jou.
[..]
Dat geld toch alleen maar als je gelooft dat de bijbel jezus goed beschrijft ? Als je dat NIET gelooft kunnen mensen ook niet anders dan zeggen dat het niet waar is als ze dat zo zien .quote:Aha, de ECHTE lessen van Jezus! Wat zijn die dan? Jij met al je jaren bijbelstudie weet dat ongetwijfeld wel! Zal ik je vast een hint geven?
Omdat hij het over de spirituele wereld heeft die de andere wereld is .quote:Johannes18:36 Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld ware, zo zouden Mijn dienaren gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier.
Dus het koninkrijk van God is helemaal niet op deze wereld! Hoe komt dat?
Wij geloven niet dat de bijbel de waarheid is , je kan wel zinnen quoten daaruit maar het gaat niet gebeuren dat we op magische wijze het inene WEL gaan accepteren dat god duisternis is en een agressieveling .quote:8 Wederom nam Hem de duivel mede op een zeer hogen berg, en toonde Hem al de koninkrijken der wereld, en hun heerlijkheid;
9 En zeide tot Hem: Al deze dingen zal ik U geven, indien Gij, nedervallende, mij zult aanbidden.
10 Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan, want er staat geschreven: Den Heere, uw God, zult gij aanbidden, en Hem alleen dienen.
Jij creeerd satan zelf .quote:Satan biedt hier Jezus alle koninkrijken van de wereld aan. Tot wie behoren die dan? Satan.
[..]
Prima toch ? als jij niet zo wilt leven dan stel ik voor dat je dat dan ook NIET doet , ik wil wel liefde en tralalala en vrolijkheid . MIJN goed recht .quote:Je leeft in harmonie met je zondige hart wat jou vertelt dat alles vrolijk en tralalala is en dat er geen God is die jou tot gehoorzaamheid roept. Dat is jouw 'oerbron' ja.
[..]
Alles wijst erop dat je bang bent , zoals ik al zei als je in liefde bent zie je overal licht en als je in slechtheid bent zie je overal duisternis , JIJ trekt het je persoonlijk aan dat wij niet in jouw god geloven , dat is je eigen keuze , wij hoeven niet te veranderen want wij hebben geen problemen met ons geloof , tralalalaalalal aquote:Waar haal jij de arrogantie vandaan om te beweren dat ik bang ben?
[..]
Dan hoef je ook niet te stressen toch , chill , er is alleen maar sprake van misleiding en leugens als je dat zelf vind , als jij dat vind is iemands persoonlijke wereld nog geen cm verschoven , het is maar een mening die er pas wat toe doet als je dat in je wereld merkt, eerder niet .quote:Eenheid in waarheid ja, geen eenheid in leugens en misleiding. In waarheid zal er ware naastenliefde zijn.
Wat ik dus met dit topic duidelijk wilde maken is dat jullie feitenkennis te beperkt is om er zeker van te zijn dat die mening wel waarheidsgetrouw kan zijn. Dat draaide meteen uit op een vragentopic over wat IK dan geloof. En als ik dan 11 topics lang vragen daarover beantwoord en mensen komen erachter dat ik niet geloof wat zij geloof, zijn ze beledigd. Ik ben niet beledigd of gekwetst door wat je zei, ik zou alleen graag zien dat je zelf inziet hoe ontzettend domme dingen je zegt, dat je mensen die niet zoals jou in de bijbel geloven ermee verlaagt tot hondjes die op koekjes uit zijn, en dat ze makkelijk getraind worden door de bijbel. Het is echt te gek voor woorden om 2 miljard mensen op die manier af te schilderen. Wat ik al zei, waar haal jij die wijsheid vandaan? Hoe weet jij dat alleen dat de bijbel is? Je weet niet eens wat er in staat, je weet niet wat Jezus leert, je weet helemaal niets. Heb er dan ook geen mening over, uit die mening niet, maar verdiep je ergens in. Als je iets zinnigs met je tijd wil doen natuurlijk, misschien heb ik je te hoog ingeschat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:06 schreef ToT het volgende:
Ik wil normaal gesproken NOOIT iemands geloofsovertuiging kwetsen, het kan inderdaad ZEER belangrijk voor iemand zijn, maar als je je eigen posts ook terugleest dan zijn we gewoon allemaal samen op dit punt aanbeland: je noemt ons bedrogen, onze harten zijn pikzwart en zonder de liefde van de God zoals jij die kent gaan we moorden en weet ik allemaal wat. We mogen je God niet beledigen anders kan Hij onze kinderen wel straffen, ons seksleven deugt niet vergeleken met dat van jou omdat we niet gewacht hebben en zo kan ik nog een hele reeks aan beledigingen die je ons naar het hoofd geslingerd hebt in naam van je geloof. Je ziet het niet als beledigingen maar als waarheden, maar aangezien het geen onomstotelijk wetenschappelijk bewezen vaststaande feiten zijn, blijven het slechts meningen. Meningen die ronduit beledigend en kleinerend zijn.
Je wil vanuit je beste bedoelingen proberen ons te overtuigen om ons te laten bekeren, maar jouw meningen hoeven niet per sé de waarheid te zijn. Wij hebben gewoon andere meningen over zaken.
Jij denkt dat ik niet kritisch nadenk over de bijbel en daarom stel je mij die vragen? Is het na 11 topics nog niet duidelijk dat ik mijn dingen wel op orde heb en mijn geloof genoeg kritisch geanalyseerd heb om op praktisch elke vraag een antwoord te geven? Wat dacht je van zelf een kritisch te kijken? Wat dacht je ervan om mijn stelling dat alles wat jij gelooft van Lucifer komt eens te onderzoeken in plaats van op basis van gevoelens aan te nemen dat het allemaal goed en god is. Ik ben zelf new ager geweest en uiteindelijk tot die conclusie gekomen, ik ben dus wel degelijk kritisch, zie je dat dan zelf ook niet in als iemand zo 180 graden kan draaien?quote:Het is jammer te zien dat je mijn vragen over slavernij en vrouwonvriendelijkheid en dergelijke als onzinnig ziet; ik wilde je juist intellectueel uitdagen om je kritische vragen over de Bijbel te gaan stellen voor jezelf: moet alles wel zo letterlijk opgevat worden, als zulke punten als dat over slavernij en vrouwonvriendelijkheid ook al achterhaald zijn?
Als je posts de indruk zouden wekken dat je wel nadenkt, zou ik zoiets niet zeggen.quote:Je beschuldigt ons van dat we niet nadenken, maar ik vrees dat je ook eens zelf in de spiegel zult moeten kijken.
Benadelen? Dude, ik wilde je iets bijbrengen met dit topic, jij wilde die discussie zelf aangaan als ik het me goed herinner uit andere topics. In plaats daarvan begin je mijn geloof aan te vallen en zielige halfvenijnige opmerkingen over mijn geloof en mijn persoon te maken. Je benadeelt jezelf door je kop in het zand te steken.quote:Je hebt inderdaad je best gedaan, ik ook.
Ik hoop dat je geloof je alles zal geven wat je zoekt. Dat meen ik oprecht. Ik hoop echter ook dat je andere mensen niet zult benadelen vanuit je geloof, want het is pijnlijk duidelijk geworden hoe je over andersdenkenden denkt.
Tja het is je goed recht om dingen te accepteren die stroken met wat je zelf voelt in je hart , lijkt me normaal , anywayz vanavond de reiki god maar aanroepen en mezelf een heerlijk ontspannen reiki sessie geven tralalalalalalalala .quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:20 schreef ToT het volgende:
Overigens blijf ik het wel erg klote vinden om iemand zo te kwetsen over zijn geloofsovertuigingen.
Ik kan me niet voorstellen dat jij daar zelf nooit problemen mee hebt? Je zegt zelf dat het je hele leven is, maar jij doet exact het zelfde bij mensen die net zo rotsvast in hun geloofsovertuiging geloven en ik HEB zo'n beetje de indruk dat mensen jou ook wel eens om die reden arrogant hebben genoemd.
Mijn geloof is niet zo sterk als dat van jou, ik heb niet de waarheid in pacht. Ik ben zoekende, maar weet wel waar ik niet in geloof. Ik kijk gewoon verder en zoek naar dingen waar ik wel in kan geloven.
Neequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Topspin ben jij dromenvanger van vroeger??
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:35 schreef Rimpelhond het volgende:
oeh wat had ik graag deel willen nemen aan de man-vrouw discussie
helaas ben ik de hele dag met minder leukere zaken bezig geweest...
later vanavond ga ik eens goed bijlezen
En de vraag is wat de waarheid is, of geloof je ondertussen niet meer in het bestaan van de waarheid? Als iemand meer weet over de bijbel dan jij, kan het zinvol voor jou zijn om die persoon serieus te nemen, of niet?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:43 schreef ToT het volgende:
Ik heb zeer zeker wel Bijbelkennis, minder diepgaand dan jouw kennis misschien, maar juist door mijn kritische vragen ben ik van het geloof afgestapt. Door kritische vragen zijn wij dus allebei overgestapt naar andermans geloof, net zoals met Christenen en Moslims gebeurt, of met diverse andere geloofsstromingen.
Die algehele sfeer zorgde ook dat een bekend figuur aan een kruis genageld werd, ookal deed Hij helemaal niks verkeerd. Heel deze topic serie bewijst mijn punt volledig dat het menselijk hart duister is. Jullie gooien allemaal je eigen ruiten in door je te gedragen zoals je je gedraagt, en ondertussen 'liefde en tolerantie' te preken. Jullie liefde en tolerantie gaat alleen op als degene aan wie je het preekt ook gelooft dat alles getolereerd moet worden. Dat is dus geen tolerantie en geen liefde maar discriminatie op basis van geloofsovertuigingen. Dankjewel voor het bewijzen van mijn punt.quote:Mijn opmerkingen waren inderdaad best venijnig en dat is best tegen mijn karakter, maar ik liet me redelijk meeslepen door de algemene sfeer hier: we lieten ons allemaal meeslepen, en jouw holier-than-thou houding triggerde het al helemaal.
Dat zegt ook geen mens, dat heb je ongetwijfeld verkeerd begrepen door gebrek aan aandacht en nadenken.quote:Verder kan ik me er vrij weinig bij voorstellen dat de Vrijmetselaars ALLE spirituele stromingen van de hele wereld in hun klauwen hebben.
Nog NOOIT gehoord dat dat zo is gegaan, wil ik wel een bron van. Verder zijn dat excessen, ik heb geen wereldrampen meegemaakt om tot geloof te komen.quote:Wat mijn, inderdaad best lompe, opmerking over het Christelijk geloof en de Pavlov-effecten betreft: veel zendelingen werken wel zo: gebeurt er ergens een ramp als een overstroming of hongersnood, dan rennen ze er naar toe en roepen ze dat dat de straf van God is, en dat je in het Hiernamaals een veel beter leven te wachten staat als je Hem aanbidt. Door dit soort dingen kom ik tot die harde conclusies.
Ik denk dat je menselijke eigenwijsheid onderschat als je denkt dat mensen zomaar tot geloof komen als ze iets negatiefs meemaken.quote:Ook merk ik het regelmatig hier in het land gebeuren als gelovigen zien dat iemand iets ergs heeft meegemaakt. Het is allemaal zeer goed bedoeld en die mensen zijn ook echt ervan overtuigd dat ze hier goed mee doen en het kan ook een morele steun zijn, naar ik vind niet dat je mensen op hun zwakste moment een geloof moet aanpraten. Help ze gewoon vanuit je hart i.p.v. je geloof; de keuze komt later vast nog wel een keer.
Nee, maar krachtige spirituele dingen zijn geen bewijs voor God. De bijbel zegt dat Satan dat ook kan, dus wat mij betreft is een spirituele ervaring geen bewijs voor een link met dezelfde godheid, dat is alleen als die ervaring dezelfde soort uitwerking op de persoon heeft en in overeenstemming is met een bepaalde doctrine. Alleen christelijke ervaringen doen een mens meer volgens de bijbel leven, al het andere doet dat niet. Dat is dus wel degelijk een immens verschil.quote:Als je eenmaal bekeerd bent kun je inderdaad echt wel krachtige spirituele dingen meemaken vanuit je geloof, maar nogmaals: dat gebeurt ook in andere geloofsstromingen. Het Christelijk geloof is niet uniek!
Neen, in de bijbel bevind zich echt wel een hele mooie rode draad, het kent ook andere kanten zoals degene die jij aanhaalde waar iedereen een vb aan kan nemen!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oke, de bijbel is evil, God is evil, zo blij? Einde topic.
Ik blijf niet doorzeuren over je priveleven, jij zelf komt met hele verklaringen over waarom mijn huwelijksleven en dat van anderen zoveel minder waard is en dat van jou straks helemaal top gaat zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is toch wat je wil horen?
Je wil toch ook niks leren? Je geest openstellen voor andere verklaringen dan 'De ZDA-God is evil en hij haat vrouwen en wil dat we gruwelijk doen!'? Waarom zou ik dan ontkennen dat je gelijk hebt?
Erodome blijft maar doorzeuren over mijn privéleven wat haar niets aan gaat. daar heb ik ook geen zin om op te antwoorden wat ze ook al wist. Nou ja, dan trek ik mijn conclusies. Einde topic.
Als je weer terug op aarde bent, lees die 11 delen dan eens door voor de grap, je praat nu niet tegen ToT maar tegen JEZELF .quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als jij je bekeert van je hypocrisie, discriminatie en respectloosheid van iemand die niet in hetzelfde gelooft als jij, heb ik mijn doel bereikt. Mijn punt hebben jij en vele anderen hier in ieder geval wel bewezen, ik spreek de waarheid. Er is dus nog maar 1 uitweg voor jou. Je hebt geen excuus meer.
Hoezeer heb jij je verdiept als je die regels over slavernij niet eens kende ali?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Tot, ik kan je gewoon kwalificeren als een dwaas.
Lees eens wat boeken, kijk eens wat video's, verdiep je eens in iets anders dan wat je tot nu toe hebt gedaan, denk eens kritisch na over ALLES wat je gelooft, hoeveel bewijs je nou eigenlijk hebt voor alles wat je gelooft, en probeer dan nog een keer een discussie met me aan te gaan, misschien dat ik je dan serieus kan nemen. En word ook eens volwassen, hoe oud was je nou, 31? Je lijkt wel een kind van 16.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb niets meer toe te voegen aan deze discussie. Zij die de waarheid liefhebben en oprecht zijn trekken hun conclusies. Degenen die hun kop nog langer in het zand steken zullen verharden in hun hart en nog boosaardiger worden. Kies wijs!
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb niets meer toe te voegen aan deze discussie. Zij die de waarheid liefhebben en oprecht zijn trekken hun conclusies. Degenen die hun kop nog langer in het zand steken zullen verharden in hun hart en nog boosaardiger worden. Kies wijs!
Hoe je er ook naar kijkt, en met welke interpretatie dan ook.... Dat is zo.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |