quote:Zolang zij nederig is en gehoorzaam is, gelijkgestelt als een stuk vee in de bijbel is het ok, steekt zij haar hoofd boven het maaiveld, wil ze wat voor zichzelf, kent zij haar eigen kracht en leunt daarop dan is zij een gruwel.
Oh? Staat dat ook in de Bijbel?quote:Als een meisje geboren wordt is de moeder vele malen langer onrein dan wanneer een zoon geboren wordt, alleen daarin ligt al een beschuldiging van onreinheid van de vrouw.
Het enige recht dat ze hebben is het aanrecht?quote:Je kan het dus allemaal weer als ontzettend slecht lezen, om vrouwen te onderdrukken, maar mijn ervaring is dat in de praktijk dus heel anders werkt als je gewoon van elkaar houdt!.[/quote
En anders ros je haar in elkaar?
[quote]Man-vrouw relatie is dus als God-volk relatie en als je als volk niet rebelleert tegen God, komt alles goed. Zo geldt dat ook voor vrouwen, als ze niet als mannen proberen te zijn, loopt alles op rolletjes.
Dan hebben zij Gods liefde niet ontvangen. Een man die van zijn vrouw houdt, behandelt haar met alle liefde, tederheid, respect en zorg die hij heeft.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat idee heerst helaas nog steeds in somnmige conservatieve Christelijke kringen.
Slaven waren in het oude testament meer onderdeel van de familie dan zoals in Egypte waar ze aan de kettingen lagen. Ze konden echter nooit heersen, maar dat maakt ook niks uit als je al een goede leider hebt. Dat van 3 dagen dood ben ik zelf ook nog nooit tegengekomen.quote:Ik blijf trouwens nog benieuwd naar Ali's visie over slavernij...
Als jij het zegt. Ik zou mijn vrouw nooit zoiets opleggen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Het enige recht dat ze hebben is het aanrecht?
Onderdeel van de familie die je mocht afranselen en met hun oor aan de deur mocht timmeren enzo!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Slaven waren in het oude testament meer onderdeel van de familie
Je zegt net dat ze niet moeten proberen als mannen te zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als jij het zegt. Ik zou mijn vrouw nooit zoiets opleggen.
Maar de Bijbel geeft je wel toestemming voor dit soort dingen. Je mag zelfs een aantal allochtonen als slaaf nemen in je huis!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
TtTjongen, ik ga mij niet verdedigen. Ik zou mijn vrouw met alle liefde en zorg behandelen omdat ik van haar HOU. Iets als haar afranselen, aan het aanrecht vastbinden en meer van die nonsens zouden niet eens bij me opkomen.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar de Bijbel geeft je wel toestemming voor dit soort dingen. Je mag zelfs een aantal allochtonen als slaaf nemen in je huis!
Dus EroDome grijpt haar quotes gewoon maar uit de lucht?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
25 Gij mannen, hebt uw eigen vrouwen lief, gelijk ook Christus de Gemeente liefgehad heeft, en Zichzelven voor haar heeft overgegeven;
26 Opdat Hij haar heiligen zou, haar gereinigd hebbende met het bad des waters door het Woord;
27 Opdat Hij haar Zichzelven heerlijk zou voorstellen, een Gemeente, die geen vlek of rimpel heeft, of iets dergelijks, maar dat zij zou heilig zijn en onberispelijk.
28 Alzo zijn de mannen schuldig hun eigen vrouwen lief te hebben, gelijk hun eigen lichamen. Die zijn eigen vrouw liefheeft, die heeft zichzelven lief.
29 Want niemand heeft ooit zijn eigen vlees gehaat, maar hij voedt het, en onderhoudt het, gelijkerwijs ook de Heere de Gemeente.
Ons wordt dus geboden van onze vrouwen te houden als van onszelf. Zou jij jezelf aan het aanrecht binden? Waarschijnlijk niet. Dien je dat dus bij je vrouw te doen? Nee. Zou jij jezelf afranselen? Nee. Zou je dat dan bij je vrouw wel kunnen doen volgens deze verzen? Nee.
Slavernij moet je in perspectief zetten. Wij stellen ons bij slaven voor mensen die aan de kettingen hangen. Je kan er beter 'dienstknechten' voor zetten. Zodra je bij een bedrijf in dienst gaat ben je ook 'slaaf'. Als jij van je medemens houdt als van jezelf, ook je slaven dus, zal je die ook met liefde behandelen. Maar de natuurlijke verdeling dient daar niet ten koste van te gaan. Dat is zelfs het tegengestelde van liefde als je dat wel toestaat.
Nee, die quotes zijn er, maar je dient ze in perspectief te plaatsen en er andere verzen tegenover te zetten. Dan blijkt het allemaal wel mee te vallen met die horrorverhalen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus EroDome grijpt haar quotes gewoon maar uit de lucht?
Nee, mannen zijn nu eenmaal mannen, vrouwen zijn nu eenmaal vrouwen. Als je daar tegenin gaat, veroorzaak je problemen voor jezelf en eventueel voor je partner en kinderen. Je kan makkelijk met heel je hart van elkaar houden, de man wat meer autoriteit laten hebben dan de vrouw, en dolgelukkig zijn. Ik geloof veel beter dan wanneer je dat niet doet. Nu krijg ik straks natuurlijk alle geëmancipeerde moeders enzo over me heen die het daar helemaal niet mee eens zijn, waardoor ik mijn beeld weer aan moet passen, maar dit zijn mijn observaties, ervaringen, en conclusies. Die natuurlijke rolverdeling werkt wat mij betreft het beste.quote:En jouw opmerking over dat vrouwen niet moeten proberen als mannen te zijn is ook niet denirgerend bedoeld?
Ik ken die verzen niet, dus ik wil me daar eerst in verdiepen voordat ik daar uitspraken over doe.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:22 schreef ToT het volgende:
Over die slavernij: dus jij vindt het okay om dienstknechten af te ranselen zolang ze er maar niet binnen 3 dagen van komen te overlijden, en je mag hem ook met de oor aan de deur timmeren?
Flauw hoor. Probeer eens iets anders dan die zielige persoonlijke aanvallen voor de verandering.quote:Help me ff herinneren dat ik nooit voor jou ga werken als jij een bedrijfje zou oprichten...
Oftewel: het enige recht van de vrouw is de aanrecht, hij is duidelijk, Ali.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, mannen zijn nu eenmaal mannen, vrouwen zijn nu eenmaal vrouwen. Als je daar tegenin gaat, veroorzaak je problemen voor jezelf en eventueel voor je partner en kinderen. Je kan makkelijk met heel je hart van elkaar houden, de man wat meer autoriteit laten hebben dan de vrouw, en dolgelukkig zijn. Ik geloof veel beter dan wanneer je dat niet doet. Nu krijg ik straks natuurlijk alle geëmancipeerde moeders enzo over me heen die het daar helemaal niet mee eens zijn, waardoor ik mijn beeld weer aan moet passen, maar dit zijn mijn observaties, ervaringen, en conclusies. Die natuurlijke rolverdeling werkt wat mij betreft het beste.
Lees het hele verhaal eerst maar eens.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:35 schreef ToT het volgende:
En hoe zit het ook al weer precies met die bijvrouw en dochter die aan die geile kerels gegeven moesten worden?
Was het een tip die God gaf zodat die mensen het daar zouden overleven?
Kon God die geile lui niet doden?
Of was het weer een geloofstest?
Ik blijf me niet herhalen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:47 schreef ToT het volgende:
De man moet meer authoriteit hebben dan de vrouw, dus de man maakt de beslissingen, zeg je in feite.
De vrouw heeft dus maar te luisteren.
Oh ja, je toont wel liefde enzo, maar verder moet ze braaf zijn en doen wat je zegt.
Je zult haar wel goed behandelen, maar ze heeft naar je te luisteren.
Toch?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
7 Wat ben je mooi, wat ben je bekoorlijk,
liefde en verrukking, dat ben jij.
8 Als een palm is je gestalte,
je borsten zijn als druiventrossen.
9 Ik dacht: Laat ik die palm beklimmen,
ik wil zijn bladeren grijpen.
Laten jouw borsten
als trossen van de wijnstok zijn,
je adem als de geur van appels,
10 je tong als zoete wijn
waarin mijn kussen (7:10) mijn kussen – Voorgestelde lezing. MT: ‘mijn geliefde’.baden,
mijn lippen en tanden gedompeld zijn.
11 Ik ben van mijn lief,
en hij verlangt naar mij.
12 Kom, mijn lief,
laten we het veld in gaan,
en tussen de hennabloemen slapen.
13 Laten we de wijngaard in gaan, morgenvroeg,
en kijken of de wijnstok al is uitgebot,
zijn bloesems al ontloken zijn,
de granaatappel al bloeit.
Daar zal ik jou beminnen.
14 De liefdesappels geuren al.
Boven onze poorten hangt een keur van vruchten,
vers geplukte, goed gedroogde.
Mijn lief, ik heb ze bewaard voor jou.
Nee je moet alles goed lezen en je gezonde verstand gebruiken. De bijbel is geen Dikkie Dik verhaaltje of een Dik Trom. Je leest het woord van God, dat verdient wat meer aandacht en bestudering.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Kortom: de Bijbel staat vol tegenstrijdigheden als je EroDome's quotes er naast legt.
Ik heb die verzen nergens gezien. Geef ze maar, dan weet ik waar ik moet lezen.quote:Daarbij ben ik benieuwd wat jij nog over die afranselingen en martelingen van slaven enzo te zeggen hebt, behalve dat je het bagatalliseert tot dat het dienstknechten waren die een deel van de familie waren.
(Genesis 3:16) (...) en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
7 Wat ben je mooi, wat ben je bekoorlijk,
liefde en verrukking, dat ben jij.
8 Als een palm is je gestalte,
je borsten zijn als druiventrossen.
9 Ik dacht: Laat ik die palm beklimmen,
ik wil zijn bladeren grijpen.
Laten jouw borsten
als trossen van de wijnstok zijn,
je adem als de geur van appels,
10 je tong als zoete wijn
waarin mijn kussen baden,
mijn lippen en tanden gedompeld zijn.
11 Ik ben van mijn lief,
en hij verlangt naar mij.
12 Kom, mijn lief,
laten we het veld in gaan,
en tussen de hennabloemen slapen.
13 Laten we de wijngaard in gaan, morgenvroeg,
en kijken of de wijnstok al is uitgebot,
zijn bloesems al ontloken zijn,
de granaatappel al bloeit.
Daar zal ik jou beminnen.
14 De liefdesappels geuren al.
Boven onze poorten hangt een keur van vruchten,
vers geplukte, goed gedroogde.
Mijn lief, ik heb ze bewaard voor jou.
Van de vorige pagina:quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee je moet alles goed lezen en je gezonde verstand gebruiken. De bijbel is geen Dikkie Dik verhaaltje of een Dik Trom. Je leest het woord van God, dat verdient wat meer aandacht en bestudering.
[..]
Ik heb die verzen nergens gezien. Geef ze maar, dan weet ik waar ik moet lezen.
Sterker nog: Als Ali haar inderdaad echt op een voetstuk zet en haar vol liefde en respect zal behandelen en haar haar eigen keuzes laat maken, dan gaat hij regelrecht tegen een aantal zaken van de Bijbel in!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:37 schreef erodome het volgende:
Ali, het is heel fijn dat jij van plan bent om een prachtige relatie aan te gaan waarin je vrouw op een voetstuk zal staan, evenveel gewicht zal hebben qua mening als er wat overlegd wordt(natuurlijk beslis je dingen samen!) e.d.
Maar dat is niet het beeld van de bijbel!!!!
Lees het 'hele' stukje:quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:56 schreef ToT het volgende:
De verzen over slavernij: Al het occulte komt van Lucifer #11
En hoe moet ik zaken als deze in het juiste perspectief zien:
(Prediker 7:26-28) En ik vond een bitterder ding, dan de dood: een vrouw, welker hart netten en garen, en haar handen banden zijn; wie goed is voor Gods aangezicht, zal van haar ontkomen; daarentegen de zondaar zal van haar gevangen worden.
Heb ik al uitgelegd. Heerschappij kun je wild interpreteren. In het licht van die verzen waarin mannen opgedragen wordt te houden van hun vrouwen zoals Christus van hen houdt, meer dan van henzelf dus, kan je alle tyrannieke gevolgen die je uit 'heerschappij' kan vermoeden wegstrepen.quote:(Genesis 3:16) (...) en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
quote:(Richteren 19:22) Toen zij nu hun hart vrolijk maakten, ziet, zo omringden de mannen van die stad (mannen, die Belials kinderen waren) het huis, kloppende op de deur; en zij spraken tot den ouden man, den heer des huizes, zeggende: Breng den man, die in uw huis gekomen is, uit, opdat wij hem bekennen.
(Richteren 19:23-24) En de man, de heer des huizes, ging tot hen uit, en zeide tot hen: Niet, mijn broeders, doet toch zo kwalijk niet; naardien deze man in mijn huis gekomen is, zo doet zulke dwaasheid niet. Ziet, mijn dochter die maagd is, en zijn bijwijf, die zal ik nu uitbrengen, dat gij die schendt, en haar doet, wat goed is in uw ogen; maar doet aan dezen man zulk een dwaas ding niet.
(Richteren 19:25) Maar de mannen wilden naar hem niet horen. Toen greep de man zijn bijwijf, en bracht haar uit tot hen daarbuiten; en zij bekenden haar, en waren met haar bezig den gansen nacht tot aan den morgen, en lieten haar gaan, als de dageraad oprees.
(Richteren 19:29) Als hij nu in zijn huis kwam, zo nam hij een mes, en greep zijn bijwijf, en deelde haar met haar beenderen in twaalf stukken; en hij zond ze in alle landpalen van Israël.
(De vrouw is een lustobject voor de man? Zoals al eerder opgemerkt was, is Eva voor Adam geschapen omdat hij eenzaam was.)[/quote]quote:(1 Korinthiers 11:7) Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.
Dat was waarschijnlijk specifiek voor korinthe bedoeld wegens de oude gebruiken, volgens mij gold daar de moedergodinnencultus heel sterk en dat ging niet samen met het nieuwe geloof. Maar doorgaans spreken vrouwen genoeg. Plaats het dus in de juiste context.quote:(1 Korinthiers 14:34) Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt. En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
(Vrouwen moeten de bek houden en braaf luisteren?)
Al uitgelegd.quote:(1 Timotheus 2:12-14) Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
(Bek houden en luisteren dus, en niet zoals in de moderne maatschappij leidinggevende functies geven.)
Dit gaat niet om verkrachting. Als je naar het hebreeuws kijkt gaat het om vrijwillige seksuele handeling, ook door die vrouw. Zie http://www.answering-islam.org/Shamoun/ot_and_rape.htmquote:Deuteronomium 22
27 Want hij heeft haar in het veld gevonden; de ondertrouwde jonge dochter riep, en er was niemand, die haar verloste.
28 Wanneer een man een jonge dochter zal gevonden hebben, die een maagd is, dewelke niet ondertrouwd is, en haar zal gegrepen en bij haar gelegen hebben, en zij gevonden zullen zijn;
29 Zo zal de man, die bij haar gelegen heeft, den vader van de jonge dochter vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem ter vrouwe zijn, omdat hij haar vernederd heeft; hij zal ze niet mogen laten gaan al zijn dagen.
Een boete betalen en trouwen mt het slachtoffer is de straf voor verkrachting?
Dit snapt geen mens. Zoek op google en je krijgt allerlei benaderingen, uitleg, is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan waarom juist dit verschil. Als je wil, kan je er natuurlijk in lezen dat God kleine meisjes haat. Dat moet je helemaal zelf weten.quote:Leviticus 12:1-5: “…Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn… …Drieëndertig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…”
“…Indien zij echter een kind van het vrouwelijke geslacht baart, zal zij twee weken onrein zijn zoals in haar maandelijkse afzondering; zesenzestig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…”![]()
![]()
Door niet overal gelijk het slechtste in te willen zien en er van uit te gaan dat God een tyrannieke barbaar is, maar eerst te onderzoeken wat de context is waarin iets geschreven staat, wat eventuele symboliek is, door wie het geschreven is, aan wie het geschreven is, waar het geschrven is, in welke tijd, wat de originele hebreeuwse en/of griekse woorden zijn, etcterea. Gewoon open minded zijn en niet gelijk de meest makkelijkste, haatdragendste conclusies trekken.quote:Ali, hoe moet ik de bovenstaande zaken goed interpreteren? Hoe zijn ze te rijmen met de liefde die jij predikt?
Nee, dat is niet jouw beeld van de bijbel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:37 schreef erodome het volgende:
Ali, het is heel fijn dat jij van plan bent om een prachtige relatie aan te gaan waarin je vrouw op een voetstuk zal staan, evenveel gewicht zal hebben qua mening als er wat overlegd wordt(natuurlijk beslis je dingen samen!) e.d.
Maar dat is niet het beeld van de bijbel!!!!
Ik kan niet voorbij die teksten kijken ali, het staat er gewoonweg echt, dat jij dat anders ziet is leuk en aardig, maar dat maakt nog niet dat die woorden anders zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, dat is niet jouw beeld van de bijbel.
Jezus STIERF voor zijn mensen. Dat wil zeggen dat ik zoveel dien te houden van mijn meisje dat ik bereid ben ook voor haar te sterven. Dat zegt toch genoeg? Dat plaatst alles toch in een heel ander perspectief? Tenzij je met opzet het slechtste overal in wil zien natuurlijk.
De situatie zoals die nu is, is niet hoe God het oorspronkelijk bedoeld heeft. Maar door zonde zijn wij zo afgeweken van de originele orde dat de boel nu uit balans is geraakt. Helaas. Maar dat wil niet zeggen dat je geen gigantisch mooie liefdevolle relatie kan hebben als je gelovig bent en je aan die bijbel houdt. Ik ben er zelf van overtuigd dat als je God volledig betrekt in je eigen leven en je relatie, dat je liefdesleven tot ongekende hoogten zal brengen. Niets is sterker en mooier dan de liefde van God. Dan is er geen sprake van onderdrukking of wat dan ook, je offert jezelf compleet op voor de ander en de ander voor jou, en op die manier word je samen één. Ik heb gelukkig de zegen gehad om éénmaal die complete liefde van God bij degene van wie ik hou te mogen voelen, nou dan weet je wel hoe het zit met die 'heerschappij'. Jullie snappen het niet want jullie kennen God niet. Jullie interpreteren het vanuit jullie eigen denkkader en leefwereld, die niet hetzelfde is als wanneer je Gods geest hebt aangenomen. Daarom begrijp je het niet en lees je heel andere dingen erin dan er eigenlijk staan.
quote:Geen letterlijke vrouw dus.
Inderdaad, het HELE stuk is gewoon glashelder, niet alleen dat ene woordje "gegrepen".quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:54 schreef erodome het volgende:
Dit gaat niet om verkrachting. Als je naar het hebreeuws kijkt gaat het om vrijwillige seksuele handeling, ook door die vrouw.
[quote]27 Want hij heeft haar in het veld gevonden; de ondertrouwde jonge dochter riep, en er was niemand, die haar verloste.
Geen verkrachting??????????
Gewoon in het veld een man tegenkomen, roepen om hulp, geen hulp die komt en de man die haar GRIJPT, die dan met haar seks heeft schat, welke vrouw komt een man in het veld tegen om hemj gelijk teb willen neuken om het maar even heel grof te zeggen ali?
Welke vrouw gaat zomaar met een wildvreemde man liggen omdat ze elkaar in het veld tegenkomen, waarom roept ze om hulp ali?
E-I-N-D-E-L-I-J-Kquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oke, de bijbel is evil, God is evil, zo blij? Einde topic.
Het is geen schande om boeken met spirituele overtuigingen selectief te lezen; dat doe ik ook met Reiki-boeken, maar beschouw zo'n boek dan ook niet als de enige echte absolute complete waarheid. Veel Reiki masters die zo'n boek schrijven zeggen ook dat je uit zo'n boek kunt oppikken wat je wil en kunt negeren waar je het niet mee eens bent; zij zijn ook maar mensen en kunnen zich ook vergissen. Hun overtuigingen hoeven niet per sé meer de waarheid te zijn als de jouwe.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Komt vast door die chinese draak die ze in de naam hadden staan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:12 schreef Topspin het volgende:
Iemand hier toevallig ook steeds de associatie met google wanneer op tv de olypische gekleurde ringen in beeld verschijnen? Steeds denk ik dat ik google zie bij olympische ringen, zal wel aan de kleuren liggen.
Beinvloeding van het onbewuste zodat je nog meer aandacht eraan gaat schenkenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Komt vast door die chinese draak die ze in de naam hadden staan.
Trouwens, een ware Christen zou deze uitspraak nooit zomaar doen: in de Bijbel staat toch dat mensen zich hebben laten onthoofden voordat ze Hem verloochenden?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is toch wat je wil horen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Trouwens, een ware Christen zou deze uitspraak nooit zomaar doen: in de Bijbel staat toch dat mensen zich hebben laten onthoofden voordat ze Hem verloochenden?
Niet als aanval bedoeld, maar zie alles alsjeblieft in het juiste perspectief...
HUH ? slavernij is niet erg als je een goede leider hebt ?? Wat is er met jou , aan de ene kant wil je niet vervolgt worden en aan de andere kant ga je alles waar je bang voor bent als het jezelf betreft afkeuren en bij een ander goed keuren pfffquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan hebben zij Gods liefde niet ontvangen. Een man die van zijn vrouw houdt, behandelt haar met alle liefde, tederheid, respect en zorg die hij heeft.
[..]
Slaven waren in het oude testament meer onderdeel van de familie dan zoals in Egypte waar ze aan de kettingen lagen. Ze konden echter nooit heersen, maar dat maakt ook niks uit als je al een goede leider hebt. Dat van 3 dagen dood ben ik zelf ook nog nooit tegengekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |