abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60863381
oeh wat had ik graag deel willen nemen aan de man-vrouw discussie

helaas ben ik de hele dag met minder leukere zaken bezig geweest...
later vanavond ga ik eens goed bijlezen
pi_60863423
Zware dag gehad?
pi_60863538
Ik heb zeer zeker wel Bijbelkennis, minder diepgaand dan jouw kennis misschien, maar juist door mijn kritische vragen ben ik van het geloof afgestapt. Door kritische vragen zijn wij dus allebei overgestapt naar andermans geloof, net zoals met Christenen en Moslims gebeurt, of met diverse andere geloofsstromingen.

Mijn opmerkingen waren inderdaad best venijnig en dat is best tegen mijn karakter, maar ik liet me redelijk meeslepen door de algemene sfeer hier: we lieten ons allemaal meeslepen, en jouw holier-than-thou houding triggerde het al helemaal.

Verder kan ik me er vrij weinig bij voorstellen dat de Vrijmetselaars ALLE spirituele stromingen van de hele wereld in hun klauwen hebben.

Wat mijn, inderdaad best lompe, opmerking over het Christelijk geloof en de Pavlov-effecten betreft: veel zendelingen werken wel zo: gebeurt er ergens een ramp als een overstroming of hongersnood, dan rennen ze er naar toe en roepen ze dat dat de straf van God is, en dat je in het Hiernamaals een veel beter leven te wachten staat als je Hem aanbidt. Door dit soort dingen kom ik tot die harde conclusies. Ook merk ik het regelmatig hier in het land gebeuren als gelovigen zien dat iemand iets ergs heeft meegemaakt. Het is allemaal zeer goed bedoeld en die mensen zijn ook echt ervan overtuigd dat ze hier goed mee doen en het kan ook een morele steun zijn, naar ik vind niet dat je mensen op hun zwakste moment een geloof moet aanpraten. Help ze gewoon vanuit je hart i.p.v. je geloof; de keuze komt later vast nog wel een keer.

Als je eenmaal bekeerd bent kun je inderdaad echt wel krachtige spirituele dingen meemaken vanuit je geloof, maar nogmaals: dat gebeurt ook in andere geloofsstromingen. Het Christelijk geloof is niet uniek!
pi_60863593
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:35 schreef Rimpelhond het volgende:
oeh wat had ik graag deel willen nemen aan de man-vrouw discussie

helaas ben ik de hele dag met minder leukere zaken bezig geweest...
later vanavond ga ik eens goed bijlezen
Minderz, wanna talk about it?
pi_60863685
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:43 schreef ToT het volgende:
Ik heb zeer zeker wel Bijbelkennis, minder diepgaand dan jouw kennis misschien, maar juist door mijn kritische vragen ben ik van het geloof afgestapt. Door kritische vragen zijn wij dus allebei overgestapt naar andermans geloof, net zoals met Christenen en Moslims gebeurt, of met diverse andere geloofsstromingen.
En de vraag is wat de waarheid is, of geloof je ondertussen niet meer in het bestaan van de waarheid? Als iemand meer weet over de bijbel dan jij, kan het zinvol voor jou zijn om die persoon serieus te nemen, of niet?
quote:
Mijn opmerkingen waren inderdaad best venijnig en dat is best tegen mijn karakter, maar ik liet me redelijk meeslepen door de algemene sfeer hier: we lieten ons allemaal meeslepen, en jouw holier-than-thou houding triggerde het al helemaal.
Die algehele sfeer zorgde ook dat een bekend figuur aan een kruis genageld werd, ookal deed Hij helemaal niks verkeerd. Heel deze topic serie bewijst mijn punt volledig dat het menselijk hart duister is. Jullie gooien allemaal je eigen ruiten in door je te gedragen zoals je je gedraagt, en ondertussen 'liefde en tolerantie' te preken. Jullie liefde en tolerantie gaat alleen op als degene aan wie je het preekt ook gelooft dat alles getolereerd moet worden. Dat is dus geen tolerantie en geen liefde maar discriminatie op basis van geloofsovertuigingen. Dankjewel voor het bewijzen van mijn punt.
quote:
Verder kan ik me er vrij weinig bij voorstellen dat de Vrijmetselaars ALLE spirituele stromingen van de hele wereld in hun klauwen hebben.
Dat zegt ook geen mens, dat heb je ongetwijfeld verkeerd begrepen door gebrek aan aandacht en nadenken.
quote:
Wat mijn, inderdaad best lompe, opmerking over het Christelijk geloof en de Pavlov-effecten betreft: veel zendelingen werken wel zo: gebeurt er ergens een ramp als een overstroming of hongersnood, dan rennen ze er naar toe en roepen ze dat dat de straf van God is, en dat je in het Hiernamaals een veel beter leven te wachten staat als je Hem aanbidt. Door dit soort dingen kom ik tot die harde conclusies.
Nog NOOIT gehoord dat dat zo is gegaan, wil ik wel een bron van. Verder zijn dat excessen, ik heb geen wereldrampen meegemaakt om tot geloof te komen.
quote:
Ook merk ik het regelmatig hier in het land gebeuren als gelovigen zien dat iemand iets ergs heeft meegemaakt. Het is allemaal zeer goed bedoeld en die mensen zijn ook echt ervan overtuigd dat ze hier goed mee doen en het kan ook een morele steun zijn, naar ik vind niet dat je mensen op hun zwakste moment een geloof moet aanpraten. Help ze gewoon vanuit je hart i.p.v. je geloof; de keuze komt later vast nog wel een keer.
Ik denk dat je menselijke eigenwijsheid onderschat als je denkt dat mensen zomaar tot geloof komen als ze iets negatiefs meemaken.
quote:
Als je eenmaal bekeerd bent kun je inderdaad echt wel krachtige spirituele dingen meemaken vanuit je geloof, maar nogmaals: dat gebeurt ook in andere geloofsstromingen. Het Christelijk geloof is niet uniek!
Nee, maar krachtige spirituele dingen zijn geen bewijs voor God. De bijbel zegt dat Satan dat ook kan, dus wat mij betreft is een spirituele ervaring geen bewijs voor een link met dezelfde godheid, dat is alleen als die ervaring dezelfde soort uitwerking op de persoon heeft en in overeenstemming is met een bepaalde doctrine. Alleen christelijke ervaringen doen een mens meer volgens de bijbel leven, al het andere doet dat niet. Dat is dus wel degelijk een immens verschil.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 15-08-2008 21:03:24 ]
pi_60863757
Mja we hebben allebei dus precies het tegenovergestelde met dit topic bereikt van wat we wilden bereiken, jammer...
pi_60864028
Als jij je bekeert van je hypocrisie, discriminatie en respectloosheid van iemand die niet in hetzelfde gelooft als jij, heb ik mijn doel bereikt. Mijn punt hebben jij en vele anderen hier in ieder geval wel bewezen, ik spreek de waarheid. Er is dus nog maar 1 uitweg voor jou. Je hebt geen excuus meer.
pi_60864151
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oke, de bijbel is evil, God is evil, zo blij? Einde topic.
Neen, in de bijbel bevind zich echt wel een hele mooie rode draad, het kent ook andere kanten zoals degene die jij aanhaalde waar iedereen een vb aan kan nemen!

Het is niet zwart/wit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60864191
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit is toch wat je wil horen?

Je wil toch ook niks leren? Je geest openstellen voor andere verklaringen dan 'De ZDA-God is evil en hij haat vrouwen en wil dat we gruwelijk doen!'? Waarom zou ik dan ontkennen dat je gelijk hebt?

Erodome blijft maar doorzeuren over mijn privéleven wat haar niets aan gaat. daar heb ik ook geen zin om op te antwoorden wat ze ook al wist. Nou ja, dan trek ik mijn conclusies. Einde topic.
Ik blijf niet doorzeuren over je priveleven, jij zelf komt met hele verklaringen over waarom mijn huwelijksleven en dat van anderen zoveel minder waard is en dat van jou straks helemaal top gaat zijn.

Is het dan zo raar om me af te vragen waarom je voor jezelf met de ene lat meet en voor een ander met de andere, wat dan voor jou het verschil maakt?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60864293
Nee ik verlaag me toch maar neit naar zijn niveau...
pi_60864482
Laat ik het zo zeggen: ik ken mijn eigen tekortkomingen en ik werk er aan.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:26:19 #237
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60864488
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als jij je bekeert van je hypocrisie, discriminatie en respectloosheid van iemand die niet in hetzelfde gelooft als jij, heb ik mijn doel bereikt. Mijn punt hebben jij en vele anderen hier in ieder geval wel bewezen, ik spreek de waarheid. Er is dus nog maar 1 uitweg voor jou. Je hebt geen excuus meer.
Als je weer terug op aarde bent, lees die 11 delen dan eens door voor de grap, je praat nu niet tegen ToT maar tegen JEZELF .
Je hebt geen enkele sec iemand anders zijn geloof gerespecteert, zelfs in deze post zeg je dat te doen maar toch doe je het WEER niet !!
Hoezo is er maar 1 uitweg ? hoezo ga je klagen maar TOCH draait het weer om jouw waarheid ?
Je hoort niet over een uitweg te praten want de uitweg is jezelf zijn en andere dat recht OOK GUNNEN .
wat ben jij een intolerante DWINGELAND
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60864506
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Tot, ik kan je gewoon kwalificeren als een dwaas.

Lees eens wat boeken, kijk eens wat video's, verdiep je eens in iets anders dan wat je tot nu toe hebt gedaan, denk eens kritisch na over ALLES wat je gelooft, hoeveel bewijs je nou eigenlijk hebt voor alles wat je gelooft, en probeer dan nog een keer een discussie met me aan te gaan, misschien dat ik je dan serieus kan nemen. En word ook eens volwassen, hoe oud was je nou, 31? Je lijkt wel een kind van 16.
Hoezeer heb jij je verdiept als je die regels over slavernij niet eens kende ali?

Geld wat jij hier zegt niet dubbel voor jezelf?
Weet dat wat je in een ander irriteerd meestal gaat over je eigen zwakke plekken, dat geld voor iedereen, voor jou en voor mij.

Waarom zo agressief worden, ik merk dat elke keer als je op dingen wordt gewezen, als er dingen komen die je moeilijk vindt je boos wordt, is dat niet een beetje last hebben van ontkenning?

Waarom zeg je keer op keer de wijsheid in pacht te hebben om je om te draaien en tegen een ander te zeggen dat dat onmogelijk is?
pi_60864645
Ik heb niets meer toe te voegen aan deze discussie. Zij die de waarheid liefhebben en oprecht zijn trekken hun conclusies. Degenen die hun kop nog langer in het zand steken zullen verharden in hun hart en nog boosaardiger worden. Kies wijs!
pi_60864697
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb niets meer toe te voegen aan deze discussie. Zij die de waarheid liefhebben en oprecht zijn trekken hun conclusies. Degenen die hun kop nog langer in het zand steken zullen verharden in hun hart en nog boosaardiger worden. Kies wijs!

Nee, deze ga ik niet eens meer spiegelen!
pi_60864766
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zware dag gehad?
Jah
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:42:11 #242
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60864857
Ik hoef niet te kiezen , ik maak al deel uit van de spirituele bron , it comes naturally !!
tralalalalalala .
pi_60864882
quote:

Lieffie, ik probeer je juist te vertellen dat ik mij in jouw God verdiept heb en mij juist AF wil wenden van het boosaardige...
jóuw God is zacht gezegd boosaardig en daar pas ik voor.

Ik heb liefde en zon in mijn hart, die weiger ik aan de kant te zetten voor iets monsterlijks dat mensen aanzet tot haat, tot moord, tot verkrachting, minachting en afslachting...
daar heb ik niets mee.. dat wil ik niet.

en als je al bovenstaand wel als goed ziet... so be it... dan rest mij niets dan hopen voor jou dat jij nooit in de spiegel ziet wie/wat jij geworden bent...
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:57:11 #244
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60865230
Ik kan er ook niks aan doen dat mijn hart niet gaat smelten en echte liefde gaat schijnen bij de woorden satan, ellende, hellevuur , verkrachtingen , ongelijkheid tussen mensen , duisternis , zwarte harten , moord en doodslag , tweede dood , aanbidden , NIET jezelf zijn , slechte basis ipv goede basis , haat , dominantie, overheersing enz enz ,
Als dat je kop in het zand steken heet , dan heb ik een graafmachine gehuurd om een gat van 300 meter diep te graven en heb ik mezelf daarin geworpen om er zeker van te zijn dat ik er nooit meer uitkom .

[ Bericht 3% gewijzigd door Summers op 15-08-2008 22:02:56 ]
pi_60865284
Pffff ik moet me echt goed voor de geest houden dat niet ALLE Christenen zo zijn!
Ik moet er rekening mee houden dat er ook open minded Christenen en dat ze mijn excuses ergens voor niet meteen als een zwaktebod zien waar ze meteen grof misbruik van kunnen maken.
Ik moet me voor de geest houden dat niet alle Christenen haatdragend en bang zijn tegenover het onbekende en dat paranoia niet vanzelfsprekend bij het Christendom hoort.

God, wat kan zo'n discussie als deze toch veel kapot maken; het vergroot juist de kloof tussen mensen in plaats van het te verkleinen.
pi_60867185
Misschien dat we morgen weer een positieve draai aan dit topic kunnen geven door weer zo'n "theekransje" te beginnen! Dat beviel me wel: gewoon lekker open over spirituele zaken praten, Reiki behandelingetjes doen, beetje filosoferen enz.
pi_60867567
quote:
Hoe je er ook naar kijkt, en met welke interpretatie dan ook.... Dat is zo.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_60871946
Hmmm gisterenavond me eens compleet op Jezus gefocussed toen ik mezelf een Reikibehandelingetje gaf. Het stroomde lekker!
pi_60872061
en ik heb vanacht een kaarsje aangestoken en daarbij een knipoog de geestenwereld in gestuurd.
pi_60872105
Tja kaarsjes aansteken voor iets/iemand hoeft niet per sé Christelijk te zijn he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')