quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:35 schreef Rimpelhond het volgende:
oeh wat had ik graag deel willen nemen aan de man-vrouw discussie
helaas ben ik de hele dag met minder leukere zaken bezig geweest...
later vanavond ga ik eens goed bijlezen
En de vraag is wat de waarheid is, of geloof je ondertussen niet meer in het bestaan van de waarheid? Als iemand meer weet over de bijbel dan jij, kan het zinvol voor jou zijn om die persoon serieus te nemen, of niet?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:43 schreef ToT het volgende:
Ik heb zeer zeker wel Bijbelkennis, minder diepgaand dan jouw kennis misschien, maar juist door mijn kritische vragen ben ik van het geloof afgestapt. Door kritische vragen zijn wij dus allebei overgestapt naar andermans geloof, net zoals met Christenen en Moslims gebeurt, of met diverse andere geloofsstromingen.
Die algehele sfeer zorgde ook dat een bekend figuur aan een kruis genageld werd, ookal deed Hij helemaal niks verkeerd. Heel deze topic serie bewijst mijn punt volledig dat het menselijk hart duister is. Jullie gooien allemaal je eigen ruiten in door je te gedragen zoals je je gedraagt, en ondertussen 'liefde en tolerantie' te preken. Jullie liefde en tolerantie gaat alleen op als degene aan wie je het preekt ook gelooft dat alles getolereerd moet worden. Dat is dus geen tolerantie en geen liefde maar discriminatie op basis van geloofsovertuigingen. Dankjewel voor het bewijzen van mijn punt.quote:Mijn opmerkingen waren inderdaad best venijnig en dat is best tegen mijn karakter, maar ik liet me redelijk meeslepen door de algemene sfeer hier: we lieten ons allemaal meeslepen, en jouw holier-than-thou houding triggerde het al helemaal.
Dat zegt ook geen mens, dat heb je ongetwijfeld verkeerd begrepen door gebrek aan aandacht en nadenken.quote:Verder kan ik me er vrij weinig bij voorstellen dat de Vrijmetselaars ALLE spirituele stromingen van de hele wereld in hun klauwen hebben.
Nog NOOIT gehoord dat dat zo is gegaan, wil ik wel een bron van. Verder zijn dat excessen, ik heb geen wereldrampen meegemaakt om tot geloof te komen.quote:Wat mijn, inderdaad best lompe, opmerking over het Christelijk geloof en de Pavlov-effecten betreft: veel zendelingen werken wel zo: gebeurt er ergens een ramp als een overstroming of hongersnood, dan rennen ze er naar toe en roepen ze dat dat de straf van God is, en dat je in het Hiernamaals een veel beter leven te wachten staat als je Hem aanbidt. Door dit soort dingen kom ik tot die harde conclusies.
Ik denk dat je menselijke eigenwijsheid onderschat als je denkt dat mensen zomaar tot geloof komen als ze iets negatiefs meemaken.quote:Ook merk ik het regelmatig hier in het land gebeuren als gelovigen zien dat iemand iets ergs heeft meegemaakt. Het is allemaal zeer goed bedoeld en die mensen zijn ook echt ervan overtuigd dat ze hier goed mee doen en het kan ook een morele steun zijn, naar ik vind niet dat je mensen op hun zwakste moment een geloof moet aanpraten. Help ze gewoon vanuit je hart i.p.v. je geloof; de keuze komt later vast nog wel een keer.
Nee, maar krachtige spirituele dingen zijn geen bewijs voor God. De bijbel zegt dat Satan dat ook kan, dus wat mij betreft is een spirituele ervaring geen bewijs voor een link met dezelfde godheid, dat is alleen als die ervaring dezelfde soort uitwerking op de persoon heeft en in overeenstemming is met een bepaalde doctrine. Alleen christelijke ervaringen doen een mens meer volgens de bijbel leven, al het andere doet dat niet. Dat is dus wel degelijk een immens verschil.quote:Als je eenmaal bekeerd bent kun je inderdaad echt wel krachtige spirituele dingen meemaken vanuit je geloof, maar nogmaals: dat gebeurt ook in andere geloofsstromingen. Het Christelijk geloof is niet uniek!
Neen, in de bijbel bevind zich echt wel een hele mooie rode draad, het kent ook andere kanten zoals degene die jij aanhaalde waar iedereen een vb aan kan nemen!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oke, de bijbel is evil, God is evil, zo blij? Einde topic.
Ik blijf niet doorzeuren over je priveleven, jij zelf komt met hele verklaringen over waarom mijn huwelijksleven en dat van anderen zoveel minder waard is en dat van jou straks helemaal top gaat zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is toch wat je wil horen?
Je wil toch ook niks leren? Je geest openstellen voor andere verklaringen dan 'De ZDA-God is evil en hij haat vrouwen en wil dat we gruwelijk doen!'? Waarom zou ik dan ontkennen dat je gelijk hebt?
Erodome blijft maar doorzeuren over mijn privéleven wat haar niets aan gaat. daar heb ik ook geen zin om op te antwoorden wat ze ook al wist. Nou ja, dan trek ik mijn conclusies. Einde topic.
Als je weer terug op aarde bent, lees die 11 delen dan eens door voor de grap, je praat nu niet tegen ToT maar tegen JEZELF .quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als jij je bekeert van je hypocrisie, discriminatie en respectloosheid van iemand die niet in hetzelfde gelooft als jij, heb ik mijn doel bereikt. Mijn punt hebben jij en vele anderen hier in ieder geval wel bewezen, ik spreek de waarheid. Er is dus nog maar 1 uitweg voor jou. Je hebt geen excuus meer.
Hoezeer heb jij je verdiept als je die regels over slavernij niet eens kende ali?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Tot, ik kan je gewoon kwalificeren als een dwaas.
Lees eens wat boeken, kijk eens wat video's, verdiep je eens in iets anders dan wat je tot nu toe hebt gedaan, denk eens kritisch na over ALLES wat je gelooft, hoeveel bewijs je nou eigenlijk hebt voor alles wat je gelooft, en probeer dan nog een keer een discussie met me aan te gaan, misschien dat ik je dan serieus kan nemen. En word ook eens volwassen, hoe oud was je nou, 31? Je lijkt wel een kind van 16.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb niets meer toe te voegen aan deze discussie. Zij die de waarheid liefhebben en oprecht zijn trekken hun conclusies. Degenen die hun kop nog langer in het zand steken zullen verharden in hun hart en nog boosaardiger worden. Kies wijs!
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb niets meer toe te voegen aan deze discussie. Zij die de waarheid liefhebben en oprecht zijn trekken hun conclusies. Degenen die hun kop nog langer in het zand steken zullen verharden in hun hart en nog boosaardiger worden. Kies wijs!
Hoe je er ook naar kijkt, en met welke interpretatie dan ook.... Dat is zo.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |