Ja hey, ik ben niet voor niks een uur bezig geweest met die OP!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:19 schreef RayMania het volgende:
Oeh, het eerste vrouwelijke VBL-topic. Lekker boeiend of zij kan voetballen; we willen pics
.
Jemig de pemig. Ik ben fanquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:30 schreef venomsnake het volgende:
TVP![]()
En waag hem eens te verwijderen, Ray.
Ellen krijgt hem bij mij ook wel hoog hoor.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:36 schreef mcyodogg het volgende:
Nou hier winnen de hockeydames het niet van.
Restepct voor de gymleraar.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:09 schreef Trusten het volgende:
Ze is dochter van een gymleraar(van mn oude middelbare school)
DER OTTOquote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:09 schreef Trusten het volgende:
Ze is dochter van een gymleraar(van mn oude middelbare school)
Doe normaal man haha. Echt genant.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:21 schreef Grulez het volgende:
http://hoogen70.hyves.nl/
Relatie: Onbekend
Ajoh als die jongen dat toch wil wetenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:22 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Doe normaal man haha. Echt genant.
Je zal erom moeten vechtenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:11 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Blijf van m'n aanstaande vriendin af ja
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:18 schreef Yeahinho het volgende:
[ afbeelding ]
Maar eigenlijk is ze natuurlijk gewoon lekker en maakt hetgeen hierboven staat allemaal weinig uit.
Dan houdt ze vast van Peinenburg, weet je meteen hoe je dr moet versierenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Ze heeft trouwens wel een lange nek
Deepthroaten dat ze kan!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Ze heeft trouwens wel een lange nek
quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
En toch, vrouwen in een voetbalshirt.
Eeeuh, nee. Jij?quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wil je mannen ook in zulke voetbalshirts zien?
Kan ze zeker het huis van Wilkshire overnemen?quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:29 schreef Dos37 het volgende:
Lekker wijf tijd voor een transfer naar Twente
Dat kapsel. Brrrquote:
ik had d'r al een berichtje gestuurd via hyves, weet niet of ze het opgepikt hadquote:Op maandag 18 augustus 2008 14:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb zo'n idee dat haar teamgenoten dit topic wel een keer spotten en haar er op attent maken.
Ik heb bij d'r in de klas gezeten, dus ik vond het wel grappig om d'r op de hoogte te stellen. Zij volgens mij niet, want ze reageert niet hehe.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:05 schreef MaxPower het volgende:
waarom is het toch zo belangrijk dat het topiconderwerp weet dat er een topic op fok is? Bij derksen zie ik dat ook al.
Faka Anouk!quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:52 schreef MaxPower het volgende:
ja ze had zeker net een neger als vriendje ofzo
Het zegt genoeg over het aanzien ( en de kwaliteit) van het vrouwenvoetbal dat een lekker popje wel een topic krijgt en een klasbak ( ja, evert hier) als Martha niet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Faka Anouk!
Wel een primeur denk ik, eerste voetbalvrouw met een eigen topic? Of is er al een Duitse / Braziliaanse / Amerikaanse haar voorgegaan?
Heb je al iets terug?quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:13 schreef djnospinzone het volgende:
Ik heb bij d'r in de klas gezeten, dus ik vond het wel grappig om d'r op de hoogte te stellen. Zij volgens mij niet, want ze reageert niet hehe.
jawel want die spelen in rokjes...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:36 schreef mcyodogg het volgende:
Nou hier winnen de hockeydames het niet van.
Die Marta stond wel als kijktip in het AD vanmorgen. Die zou bewijzen in de finale dat vrouwenvoetbal niet saai en slecht was.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:28 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Het zegt genoeg over het aanzien ( en de kwaliteit) van het vrouwenvoetbal dat een lekker popje wel een topic krijgt en een klasbak ( ja, evert hier) als Martha niet.
ik zet in op 300.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:02 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die Marta stond wel als kijktip in het AD vanmorgen. Die zou bewijzen in de finale dat vrouwenvoetbal niet saai en slecht was.
Hoeveel keer zou Anouk kunnen hoog houden trouwens?
Ik denk gewoon net zo vaak als een mannelijke prof op dat niveau. Techniek zal niet zoveel schelen. Het is meer de Fysiekquote:
Heb je weleens gekeken?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 07:54 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik denk gewoon net zo vaak als een mannelijke prof op dat niveau. Techniek zal niet zoveel schelen. Het is meer de Fysiek
Een keer ofzo(Uitzendtijden en dag erna werken). Maar echte vrouwelijke toppers, zoals die Amerikaanse moeten dat toch wel ontelbaar vaak kunnen?quote:
Eigenlijk moeten ze van die hockey pakjes aan trekkenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Die Nederlands elftal shirs zien er wel een stuk beter uit dan die lubberdingen van FC Utrecht.
D'r zitten er anders bij die toch een aardig balletje kunnen rakenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:39 schreef Ajaxfan het volgende:
Zit toch een duidelijk verschil in ja. Vooral de keepers bakken er weinig van.
Naar Anouk zekerquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:53 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het af en toe best aardig is om naar te kijken
quote:Een glaasje chocomel met vrouweninternational Anouk Hoogendijk
Op de cover van Voetbal International het hoofd van Mario Been. Hij is een toptrainer, beweert het weekblad. Klopt. Al zijn elftallen (Jong Feyenoord, Excelsior en NEC) presteren en spelen herkenbaar, modern voetbal. Ooit traint Been Feyenoord en het Nederlands elftal. Daar durf ik nu geld op te zetten. Maar het gaat even niet om Been. Vergeet vandaag de mannen.
Op de voorkant van het voetbalblad lezen we: Oranje-vrouwen willen naar de wereldtop. Op de middenpagina een poster van het vrouwenelftal dat zich plaatste voor het EK in Finland, augustus 2009. Stoer, vriendelijk of geconcentreerd kijken ze ons aan: Meulen, Bito, Smit, Hogewoning, Geurts, Kiesel-Griffioen, Van de Ven, mijn favoriet Hoogendijk, Stevens, Koster en Spitse. Elf meiden - zonder nietjes door buiken of borsten - die op het punt staan voetbalhistorie te schrijven. Ze zullen die avond op overtuigende wijze en dankzij knappe doelpunten winnen van Spanje.
Vijf jaar oud ben ik en mijn moeder staat in de kleedkamer van de gymnastiekvereniging. Oudere jongens beginnen te zingen: Vrouwen zijn niets/Vrouwen zijn niets/Ze weten nog niet eens wat voetballen is/Ze hebben een keeper/Een luie sodemieter/De bal gaat erdoor en de keeper ligt ervoor.
Mijn moeder - geen Dolle Mina maar toch - zegt terwijl ze mij aankleedt dat de jongens moeten ophouden, want het is een voor vrouwen beledigend liedje. Ik schaam me, ook omdat ik daarstraks niet naar beneden durfde toen ik boven in het wandrek stond. Onderweg naar huis zeg ik dat ik niet meer naar gymnastiek wil. Ik wil op voetballen.
Een paar jaar later ben ik lid van de christelijke voetbalvereniging WIA. Die club heeft ook een elftal waarin de vrouw van de voorzitter speelt en sommige echtgenotes van voetballers uit het eerste. Het is altijd druk langs de lijn. De vrouwen bakken er niets van. Er wordt af en toe hard gelachen, niet in de laatste plaats door de vrouwen zelf. Wat een onkunde. In mijn hoofd hoor ik dat liedje weer. Ze weten nog niet eens wat voetballen is. Alleen de zus van Heintje is een fenomeen. Een soort Pelé. Het is begin jaren zeventig en vrouwenvoetbal heet nog damesvoetbal.
Daarna gebeurt jarenlang niks. In de jaren tachtig, toen er wel een Nederlands elftal voor vrouwen bestond, was er die hardnekkige anekdote. Speelsters drukten hun oor tegen een glas dat aan de muur was geklonken. In de belendende kamer likten twee basisspeelsters elkaar. Hetero’s contra de potten, zo was het soms verdeeld. Presteren ho maar.
In VI staat deze week naast de poster ook een reportage van vijf pagina’s over het elftal van bondscoach Vera Pauw. Het is een serieus artikel dat recht doet aan de status van het vrouwenvoetbal, de snelst groeiende tak van de KNVB met meer dan 100.000 leden.
Een jaar of twee geleden zag ik een wedstrijd tussen twee vrouwenteams in de derde klasse van de KNVB. Wat me het eerst opviel was de tactische discipline. En ik zag veel donkere meiden, geschoold op een pleintje in de grote stad. Als derde viel me de ernst op. Er werd niet gelachen. O ja, wat ook in het oog sprong: het was een verzameling van jongensachtige of geblokte, én van knappe meiden.
Mijn kennis van het vrouwenvoetbal is niet groot. Internationaal ken ik de Braziliaanse spits Martha natuurlijk. Kan zo mee in Sparta 1. Graag zelfs. Voor de rest moet je niet vergelijken denk ik. Op tv, kijkend naar EK’s of WK’s, is duidelijk te zien dat vrouwenvoetbal op topniveau het aanzien best waard is. Nogmaals, vergeet Zidane, Van Persie of El Hamdaoui. Niet vergelijken!
Ik neem ze serieus. De sport is driftig in ontwikkeling. Over tien jaar, zo lees ik in VI, speelt Oranje in de wereldtop. Als straks ook Ajax en Feyenoord zich aansluiten bij de zeven eredivisieclubs, de vrouwelijke David Beckham een Nederlandse speelster blijkt die verkering heeft met de nummer tien van het, sorry, échte Nederlands elftal dan komt het zeker goed. Tegen die tijd heb ik vast mijn eerste eredivisiewedstrijd bij de vrouwen gezien en hoop ik met Anouk Hoogendijk een glaasje chocomel te hebben gedronken.
Nee, dat vind ik onaantrekkelijk. Ik vouw m'n lul toch ook niet tussen m'n billen als ik ga sporten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Je hebt nog nooit een vrouw in een sport BH gezien Sileentje?
quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:27 schreef FrankyMcG het volgende:
Op sommige foto's staat ze wel lekker op, op andere niet. Maar goed, ik zou zeggen: "kapotneuken!"
Ow wacht, ik moet natuurlijk ook iets inhoudelijks zeggen...
Vrouwenvoetbal
Ehhh...quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:03 schreef JJH het volgende:
We hebben járenlang bij elkaar in de buurt gewoond zie ik nu!
Knappe dame inderdaad. Lijkt me als man zijnde een met een vrouw te gaan die gewoon beter kan voetballen!
Knappe zin hèquote:
Nou het was niet om de grammatica ed, eerder om de inhoudquote:Op zaterdag 8 november 2008 19:32 schreef JJH het volgende:
[..]
Knappe zin hè![]()
Lijkt me als man zijnde klote om met een vrouw te gaan die gewoon beter kan voetballen!
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:26 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dan houdt ze vast van Peinenburg, weet je meteen hoe je dr moet versieren
quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:34 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik vouw m'n lul toch ook niet tussen m'n billen als ik ga sporten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |