abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60832226

Na het stormlooptopic (in de voorbereidingsmaanden althans ) van vorig seizoen, kon een topic voor 2008-2009 natuurlijk niet uitblijven. Bij deze.

Met AZ als regerend landskampioen gaat op 21 augustus het tweede seizoen van de Eredivisie Vrouwen van start. De Alkmaarse vrouwen openen de competitie met een thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen. Nieuwkomer Roda JC debuteert thuis tegen ADO Den Haag. Donderdagavond blijft de vaste speelavond van de Eredivisie Vrouwen

Links:
Vrouwen Eredivisie #1 2007-2008
KNVB webpagina
Eredivisievrouwen.nl
Wiki/eredivisie (vrouwenvoetbal)

Laatste nieuws:

quote:
Karin Stevens overtuigt Malmö, maar twijfelt nog

Karin Stevens gaat mogelijk een Zweeds avontuur aan. De speelster van Willem II werd enkele weken geleden gepolst door Ldb FC Malmö. Op uitnodiging van de nummer drie van de Zweedse competitie nam de topscorer van de Eredivisie Vrouwen daarop aan een drietal trainingen deel. Na afloop bood Malmö haar een contract aan. ,,Ik moet eerst alles op een rijtje zetten."

,,Het waren leuke trainingen van hoog niveau”, zegt Stevens in Dagblad de Limburger. ,,Alles ging veel sneller en werd er veel op techniek getraind. Je kunt goed merken dat het Zweeds voetbal op een hoger niveau staat.”

FC Malmö heeft met Manon Melis al een Nederlandse international in de selectie. Mocht Stevens de tweede worden, dan zal Willem II met gemengde gevoelens afscheid van haar topscorer nemen. ,,Ze vinden het super voor mij, maar voor het team zou het jammer zijn wanneer ik zou weggaan." Het liefst wil Malmö Stevens per direct van de Tilburgers overnemen. Stevens: ,,Ik moet alles even op een rijtje zetten. Ook met mijn school en met Willem II zal ik moeten overleggen."
quote:
Schorel stopt per direct bij ADO
Rianne Schorel is genoodzaakt per direct haar carrière als speelster van ADO Den Haag te beëindigen. De spits kampt nog steeds met de naweeën van een hersenschudding en whiplash die zij opliep tijdens een wedstrijd tegen AZ.

Omdat het herstel niet naar wens verloopt, hebben de artsen haar geadviseerd per direct te stoppen met voetballen. ,,Ik heb een mooie tijd gehad als speelster van ADO Den Haag en helaas ben ik genoodzaakt om het rustig aan te gaan doen’’, aldus Schorel.
quote:
Niesten rechterhand Engelkes bij AZ

Het vrouwenteam van AZ gaat aan de slag met een nieuwe assistent-trainer. Matthieu Niesten (45) wordt de rechterhand van coach Ed Engelkes bij de allereerste landskampioen van de Eredivisie Vrouwen. Niesten speelde in het verleden 138 duels voor Telstar en was als trainer actief bij FC Velsenoord. Hij is werkzaam bij Sportservice Noord-Holland.

,,Ik ben blij met de mogelijkheid om bij AZ te werken”, zegt Niesten op AZ.nl. ,,Het is interessant om bij zo’n club een kijkje in de keuken te mogen nemen. Ik denk bovendien veel van Ed Engelkes te kunnen leren. Mijn doel is niet alleen de speelsters beter te maken, maar ook het vrouwenvoetbal verder in de lift te krijgen.’’
Het grootste nieuws, wat het niveau van dit alles aan geeft:
quote:
Junioren UNA kloppen vrouwen Willem II

De voetbalsters van Willem II hebben het oefenduel tegen de jongens van UNA B1 verloren. De Tilburgers gingen woensdagavond met 3-2 onderuit. UNA B1 komt uit in de derde divisie. Willem II voetbalt in de eredivisie voor vrouwen. In de zesde minuut kwam UNA op voorsprong. Mauri van de Wetering maakte gelijk, op aangeven van Kisten van de Ven. Nog voor rust liep UNA uit naar een 3-1 voorsprong. In de tweede helft bepaalde Dominique Vugts de eindstand op 3-2.
Onderstaande quote mag natuurlijk geen voorbode zijn voor deze mooie reeks
quote:
» Er is al 119 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Grulez op 14-08-2008 22:49:24 ]
pi_60832875
Voetbal omdat het kan?

Ik was trouwens bezig met een nieuw topic, maar jij bent me voor. Hier mijn dingetjes:

Na het stormlooptopic (in de voorbereidingsmaanden althans ) van vorig seizoen, kon een topic voor 2008-2009 natuurlijk niet uitblijven. Bij deze.

Links:
http://www.knvb.nl/eredivisievrouwen
http://www.eredivisievrouwen.nl
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_(vrouwenvoetbal)
quote:
» Er is al 119 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Stormlooptopic

Maar er is nieuws, wat het niveau van dit alles aan geeft:
quote:
Junioren UNA kloppen vrouwen Willem II

De voetbalsters van Willem II hebben het oefenduel tegen de jongens van UNA B1 verloren. De Tilburgers gingen woensdagavond met 3-2 onderuit. UNA B1 komt uit in de derde divisie. Willem II voetbalt in de eredivisie voor vrouwen. In de zesde minuut kwam UNA op voorsprong. Mauri van de Wetering maakte gelijk, op aangeven van Kisten van de Ven. Nog voor rust liep UNA uit naar een 3-1 voorsprong. In de tweede helft bepaalde Dominique Vugts de eindstand op 3-2.
.
pi_60833159
Op welke speelster was jij ook alweer verliefd Yeahinho? Anouk Hoogendijk?
pi_60834095
. Anouk .

pi_60834253

Ja waarom ook niet
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_60835972
FC Utrecht dames - RKHVV B1 eindigde gisteren in 3-4 trouwens .
pi_60838618
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:26 schreef Yeahinho het volgende:
Voetbal omdat het kan?

Ik was trouwens bezig met een nieuw topic, maar jij bent me voor. Hier mijn dingetjes:

Links:
http://www.knvb.nl/eredivisievrouwen
http://www.eredivisievrouwen.nl
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_(vrouwenvoetbal)
[..]

Stormlooptopic

Maar er is nieuws, wat het niveau van dit alles aan geeft:
[..]

.
Nou ik kon geen tt verzinnen, dus andere suggesties zijn welkom. De tt is gekozen omdat het niveau eigenlijk bedroevend is net als de amusementswaarde. Eigenlijk heeft de competitie in die zin geen nut en toekomst, maar dat hoeft ook niet: ze moeten gewoon doen wat ze niet laten kunnen. De speelsters zijn niemand tot last en iedereen mag van mij voetballen zolang ik er maar niet naar hoef te kijken.
pi_60839393
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:42 schreef Grulez het volgende:

[..]

Nou ik kon geen tt verzinnen, dus andere suggesties zijn welkom. De tt is gekozen omdat het niveau eigenlijk bedroevend is net als de amusementswaarde. Eigenlijk heeft de competitie in die zin geen nut en toekomst, maar dat hoeft ook niet: ze moeten gewoon doen wat ze niet laten kunnen. De speelsters zijn niemand tot last en iedereen mag van mij voetballen zolang ik er maar niet naar hoef te kijken.
Precies. En dus moeten ze lekker met Saestum tegen Ter Leede gaan voetballen, in plaats van FC Utrecht tegen ADO Den Haag...
pi_60839490
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 23:08 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Precies. En dus moeten ze lekker met Saestum tegen Ter Leede gaan voetballen, in plaats van FC Utrecht tegen ADO Den Haag...
Voor een amateurclub heeft het idd meer aanzien, dan als c-tak bij een professionele voetbalorganisatie.
pi_60852175
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:42 schreef Grulez het volgende:
Nou ik kon geen tt verzinnen, dus andere suggesties zijn welkom.
"Met de borst(en) vooruit!"
pi_60908617
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:12 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

"Met de borst(en) vooruit!"
. Vindt grulez vast niet erg.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:35:58 #12
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60909981
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:48 schreef RayMania het volgende:

[..]

[ afbeelding ]. Vindt grulez vast niet erg.
Lijkt me prima. De oude is gewoon te doordacht.
pi_60910580
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:22 schreef Yeahinho het volgende:
FC Utrecht dames - RKHVV B1 eindigde gisteren in 3-4 trouwens .
RKHVV heeft toch ook een sterk damesteam?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61034969
Zo eerste wedstrijden zitten er al weer op, en alleen Utrecht wist te winnen 2-1..

Ikzelf was gaan kijken bij debuut van Roda tegen Den Haag, 1e helft was nog wel aardig, 2e was zeer matig..
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:27:44 #15
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_61037366
Ik hou van voetbal, maar zie mezelf nog niet naar een potje damesvoetbal gaan eigenlijk
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_61447270
quote:
Rokjes 'hot item' bij damesvoetbal

ERP - Het dameselftal van de Udense voetbalclub FC de Rakt heeft zondag haar allereerste competitieduel gevoetbald in rokjes. Clubscheidsrechter Jan van Boekel van tegenstander RKVV Erp liet het duel gewoon spelen. Wel maakte hij een aantekening over het bijzondere tenue op het wedstrijdformulier.

Eventuele consequenties achteraf komen voor rekening van de Udense voetbalsters, zei de scheidsrechter in een toelichting.

FC de Rakt is met voetbalbond KNVB in discussie over het spelen in rokje. De speelsters vinden dat het rokje veel charmanter staat en beter is voor het imago van het oprukkende damesvoetbal. Volgens clubvoorzitter Jan van den Elzen is afgelopen week het verzoek ingediend om te mogen spelen in de ’modieuze broek’, concreet een strak rokje met een vaste slidingbroek. Afgevaardigden van de KNVB werden zondag rondom het kunstgrasveld van Erp niet gesignaleerd.

Een woordvoerder van de KNVB liet eerder al weten dat op internationaal niveau is vastgesteld dat voetbal moet worden gespeeld in een broek en een shirt.

De dames in rok verloren zondag van de tegenstander in broek. Het werd 5-0.

telegraaf
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61447343
Yeah, olifantenpoten in strakke rokjes.
  zondag 7 september 2008 @ 14:27:04 #18
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_61447674
en getailleerde shirts, dacht ik
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_61451261
Het wordt nu uitgezonden op RTL8.

Bij elke andere sport waar je de scheiding man/vrouw hebt stelt de vrouwenvariant nog wat voor, althans zo lijkt het.
Bij het vrouwenvoetbal daarentegen ziet het er zo ontzettend onbeholpen uit .
  zondag 7 september 2008 @ 19:48:39 #20
3185 Adelante
To let it go now
pi_61455516
quote:
Dames voetballen duel in rokje
Uitgegeven: 7 september 2008 12:30
Laatst gewijzigd: 7 september 2008 12:35

ERP - Het dameselftal van de Udense voetbalclub FC de Rakt heeft zondag haar allereerste competitieduel gevoetbald in rokjes. Clubscheidsrechter Jan van Boekel van tegenstander RKVV Erp liet het duel gewoon spelen. Wel maakte hij een aantekening over het bijzondere tenue op het wedstrijdformulier.

Eventuele consequenties achteraf komen voor rekening van de Udense voetbalsters, zei de scheidsrechter in een toelichting.

FC de Rakt is met voetbalbond KNVB in discussie over het spelen in rokje. De speelsters vinden dat het rokje veel charmanter staat en beter is voor het imago van het oprukkende damesvoetbal. Volgens clubvoorzitter Jan van den Elzen is afgelopen week het verzoek ingediend om te mogen spelen in de ‘modieuze broek’, concreet een strak rokje met een vaste slidingbroek. Afgevaardigden van de KNVB werden zondag rondom het kunstgrasveld van Erp niet gesignaleerd.

Internationaal niveau

Een woordvoerder van de KNVB liet eerder al weten dat op internationaal niveau is vastgesteld dat voetbal moet worden gespeeld in een broek en een shirt.

De dames in rok verloren zondag van de tegenstander in broek. Het werd 5-0.
Ik zeg niks mis mee en wellicht goed voor de kijkcijfers.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 7 september 2008 @ 20:25:45 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 12 september 2008 @ 08:54:31 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61569291
Mag ook niet meer in ieder geval.

Utrecht ( Anouk ) koploper sinds gisteren!
pi_61569560
Mijn nicht speelt bij Willem 2
pi_61569724
Pics or didn't happen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_61569794
Dan niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')